PlayStation Studios: Η Φαρέτρα της Sony

Nathan, Aloy, Ratchet & Clank, Kratos, Ellie, Sackboy. Με μερικές από τις πιο αναγνωρίσιμες φιγούρες των παιχνιδιών αλλά και “μασκότ” των studios της Sony ανοίγει το νεότερο intro των PlayStation Studios πριν την έναρξη κάθε παιχνιδιού. Τα PlayStation Studios (πρώην SCE Worldwide Studios και SIE Worldwide Studios) είναι ένα τμήμα της Sony Interactive Entertainment (SIE) που επιβλέπει την ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών από τα studios που ανήκουν στη SIE. Το τμήμα ιδρύθηκε ως SCE Worldwide Studios τον Σεπτέμβριο του 2005 και μετονομάστηκε σε “PlayStation Studios” το 2020, με στόχο την ενοποίηση και την καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των studio που διαθέτει η εταιρία σε πολλές γωνιές του πλανήτη.

Όπως αναφέρει η ίδια η Sony στο site της: “Τα PlayStation Studios είναι η κόλλα που μας ενώνει, με τόλμη και πνεύμα για εξερεύνηση, πάθος για δημιουργία και αναδημιουργία, και με εμπιστοσύνη στη φαντασία για να μας καθοδηγεί”. Με στόχο λοιπόν την ενοποίηση αλλά και την οργανική συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ των studios, η Sony δημιούργησε τα PlayStation Studios ως μια “ομπρέλα” που θα συμπεριλάβει όλες τις ομάδες της. Κύριος σκοπός της εταιρίας είναι τα studios της να συνεργάζονται όσο το δυνατόν περισσότερο, να ανταλλάσουν γνώσεις και τεχνογνωσία με σκοπό ένα άρτιο και ποιοτικό αποτέλεσμα σε όλους τους τίτλους τους. Με βασικό σκοπό να ταυτίσουν τους παίκτες με τους ήρωες τους και να τους ταξιδέψουν σε άλλους κόσμους.

Με ήδη εδραιωμένα studios όπως τα: Naughty Dog, Santa Monica Studio, Guerrilla Games, Polyphony Digital, Insomniac Games, Sucker Punch Productions αλλά και τις πρόσφατες εξαγορές και προσθήκες των Bluepoint Games, Firesprite, Haven Studios και Housemarque, τα Playstation Studios έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν στο κοινό της Sony ποιοτικές και κινηματογραφικές συνήθως εμπειρίες για όλα τα γούστα. Με τίτλους όπως οι The Last of Us, Uncharted, God of War, Horizon, Gran Turismo, Ratchet & Clank, Sackboy, Returnal, Demon’s Souls και πολλούς ακόμη υπό ανάπτυξη, τα PlayStation Studios έχουν ως κεντρικό στόχο να προωθήσουν το παιχνίδι και τη θετική του επιρροή στις ζωές των ανθρώπων.

Ας γνωρίσουμε όλες τις ομάδες που αποτελούν τα PlayStation Studios και ας μάθουμε μερικές λεπτομέρειες γύρω από το παρελθόν αλλά και το μέλλον τους.

Team Asobi

Ξεκίνησε ως κομμάτι του Japan Studio το 2012, ενώ ανεξαρτητοποιήθηκε το 2021. Η Team Asobi ανέλαβε πρωταγωνιστικό ρόλο μετά το κλείσιμο του ιστορικού Japan Studio, και μετά τις αποχωρήσεις αρκετών δημιουργών από το Japan Studio και την αναδιάρθρωση που ακολούθησε, η Team Asobi μπορεί να θεωρείται πλέον το επίκεντρο των PlayStation Studios στην Ιαπωνία.

Έδρα: Τόκυο, Ιαπωνία
Έτος ίδρυσης : 2021
Έτος εξαγοράς: 2021
Εργαζόμενοι ≈ 60
Ομάδες: 1
Προηγούμενοι τίτλοι: The Playroom, The Playroom VR (PSVR), Astro Bot Rescue Mission (PSVR), Astro’s Playroom

Τίτλος υπό ανάπτυξη : Η Team Asobi στελεχώνεται για ένα “φιλόδοξο τρισδιάστατο παιχνίδι δράσης-περιπέτειας”, με τις φήμες να αναφέρουν πως ο τίτλος είναι η συνέχεια του πολύ πετυχημένου και ουσιαστικά tech-demo του DualSense, Astro’s Playroom.

https://www.teamasobi.com/


Bend Studio

Με έτος ίδρυσης το 1993, το αμερικανικό studio ξεκίνησε την πορεία του δημιουργώντας το Bubsy 3D για το πρώτο PlayStation ενώ στη συνέχεια ασχολήθηκε με τη σειρά Syphon Filter. Αρκετά χρόνια ήταν επικεντρωμένο στην ανάπτυξη τίτλων για της φορητές συσκευές της Sony. Εξαγοράστηκε από τη Sony το 2000. Η ομάδα επανήλθε στις κονσόλες το 2019 με το Days Gone στο PS4.

Έδρα: Μπεντ, Όρεγκον, Η.Π.Α
Έτος ίδρυσης : 1993
Έτος Εξαγοράς : 2000 (Δεκέμβριος)
Εργαζόμενοι ≈ 135
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: Columbo’s Mystery Capers , Live Action Football , Bubsy 3D, Syphon Filter Series, Resistance: Retribution, Uncharted: Golden Abyss, Uncharted: Fight for Fortune, Days Gone.

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Μετά την επεισοδιακή αποχώρηση των Jeff Ross και John Garvin, το Bend Studio εργάζεται σε ένα νέο IP ανοιχτού κόσμου, και τουλάχιστον προς το παρόν δεν αναπτύσσει συνέχεια του Days Gone. Οι τελευταίες φήμες θέλουν το studio να αναπτύσσει ένα νέο project με κωδική ονομασία “Project Propaganda”. Το παιχνίδι φημολογείται πως θα είναι πνευματικός διάδοχος του Syphon Filter. Θα είναι παιχνίδι δράσης με stealth στοιχεία σε ανοιχτό κόσμο ενώ θα εξελίσσεται στο τέλος του Ψυχρού Πολέμου.

https://www.bendstudio.com/


Bluepoint Games

Το studio εργάστηκε στο παρελθόν κυρίως σε remasters και remakes, όπως το Uncharted: The Nathan Drake Collection και το Shadow of the Colossus για το PS4 και το εντυπωσιακό remake του Demon’s Souls για το PS5. Η ομάδα αυτή τη στιγμή εργάζεται επάνω σε κάτι «πρωτότυπο». Οι ιδρυτές του ήταν μέρος της ομάδας του Metroid Prime και βρίσκονται στον κλάδο για περισσότερα από 20 χρόνια.

Έδρα: Όστιν, Τέξας, Η.Π.Α
Έτος ίδρυσης : 2006
Έτος Εξαγοράς : 2021 (Σεπτέμβριος)
Εργαζόμενοι ≈ 100
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: God of War Collection, The Ico & Shadow of the Colossus Collection, Metal Gear Solid HD Collection, Uncharted: The Nathan Drake Collection, Gravity Rush Remastered, Shadow of the Colossus, Demon’s Souls

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Παρά τη σειρά των εξαιρετικών remakes και remasters που παρέδωσε στο παρελθόν, η Bluepoint αυτή τη στιγμή εργάζεται επάνω σε ένα «πρωτότυπο παιχνίδι» σύμφωνα με τον πρόεδρό της, Marco Thrush.

https://www.bluepointgames.com/


Firesprite

Η ιστορία του Firespite studio είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, μιας και αρχικά ιδρύθηκε από πρώην στελέχη του Studio Liverpool, όταν το studio ονομαζόταν ακόμη Psygnosis, ένα παλιό studio της Sony στο οποίο η ίδια έβαλε λουκέτο το 2012. Eν τέλει, το studio εξαγοράστηκε από τη Sony το 2021. Αυτή τη στιγμή είναι το μεγαλύτερο studio της Sony με βάση το Ηνωμένο Βασίλειο.

Έδρα: Λίβερπουλ, Μέρσεϊσαϊντ, Αγγλία
Έτος ίδρυσης : 2012
Έτος Εξαγοράς : 2021 (Σεπτέμβριος)
Εργαζόμενοι ≈ 280
Ομάδες : 2
Προηγούμενοι τίτλοι: The Playroom, Run Sackboy! Run!, The Persistence (VR)

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Η Firesprite χρησιμοποιεί την εμπειρία εικονικής πραγματικότητας που αποκόμισε δουλεύοντας στο The Persistence, για τη δημιουργία ενός spin-off sequel του Horizon, με τίτλο “Horizon Call of the Mountain”, ένα παιχνίδι για το PS VR2 που διαδραματίζεται στον κόσμο του γνωστού IP της Sony. Η ομάδα εργάζεται για το παιχνίδι με τη βοήθεια της Guerrilla Games.

Εκτός από αυτό, οι λίστες των θέσεων εργασίας στον ιστότοπο της Firesprite αναφέρουν ένα “AAA αφηγηματικό παιχνίδι” περιπέτειας με στοιχεία live service. Αυτός ο AAA τίτλος φημολογείται πως θα είναι horror και θα δημιουργηθεί χρησιμοποιώντας την Unreal Engine 5, αποκλειστικά για το PlayStation 5. Τέλος, φήμες θέλουν το studio να έχει αναλάβει τα ηνία από τη δημιουργό του Destruction AllStars, την Lucid Games, σε ένα πιθανό reboot του Twisted Metal.

https://www.firesprite.com/


Guerrilla Games

Αν και το studio ιδρύθηκε ως Lost Boys Games τον Ιανουάριο του 2000, σύντομα μετονομάστηκε σε Guerrilla Games. Οι δημιουργοί του franchise Killzone εξαγοράστηκαν από τη Sony μετά την κυκλοφορία του Shellshock:Nam ’67 το 2005. Θεωρείται ένα από τα πιο ικανά τεχνικά στούντιο της SIE, ενώ έχει δημιουργήσει και τη δική του πολύ ικανή μηχανή γραφικών, την Decima Engine, την οποία και δάνεισε και στον Hideo Kojima για τη δημιουργία του Death Stranding. Το studio είναι πλέον περισσότερο γνωστό για τη σειρά Horizon με πρωταγωνίστρια την Aloy.

Έδρα: Άμστερνταμ, Ολλανδία
Έτος ίδρυσης : 2000
Έτος Εξαγοράς : 2005 (Δεκέμβριος)
Εργαζόμενοι ≈ 360
Ομάδες : 2
Προηγούμενοι τίτλοι: Shellshock: Nam ’67, Killzone Series, Horizon Zero Dawn, Horizon Forbidden West

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Η Guerrilla Games εργάζεται μαζί με τη Firesprite σε έναν spin-off τίτλο του Horizon για PSVR2, το Horizon Call of the Mountain. Υπάρχουν εικασίες ότι μια δεύτερη ομάδα αναπτύσσει ένα online multiplayer shooter. Οι φήμες αυτές θέλουν τον Simon Larouche, που είχε εργαστεί στο Rainbow Six και τώρα ανήκει στο δυναμικό της Guerrilla, να είναι ο σκηνοθέτης του υπό ανάπτυξη τίτλου.

https://www.guerrilla-games.com/


Haven

Το Haven Studios είναι ένα καναδικό studio ανάπτυξης παιχνιδιών με έδρα το Μόντρεαλ. Ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2021 από τη Jade Raymond, γνωστή από την ενασχόληση της στη σειρά Assassin’s Creed. Η Haven αποτελεί πλέον μέρος των PlayStation Studios, μιας και είναι η τελευταία (μέχρι την επόμενη) χρονικά εξαγορά της Sony. Οι Sony και Haven αποκάλυψαν από κοινού ότι το νέο IP θα είναι ένα AAA multiplayer παιχνίδι.

Έδρα: Μόντρεαλ, Καναδάς
Έτος ίδρυσης : 2021
Έτος Εξαγοράς : 2022
Εργαζόμενοι ≈ 75
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: –

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Σε μια πρόσφατη συνέντευξή της η διευθύντρια του studio, Jade Raymond, αποκάλυψε ότι το πρώτο υπό ανάπτυξη παιχνίδι της εταιρίας θα εξελίσσεται σε ένα επεκτάσιμο/ εξελισσόμενο διαδικτυακό περιβάλλον, θα είναι AAA και θα διαθέτει αρκετά multiplayer στοιχεία. Ανέφερε ότι το μέγεθος του studio θα συνεχίσει να αυξάνεται μιας και συνεχίζονται οι προσθήκες ατόμων σε διάφορους τομείς.

https://www.havenstudios.com/


Housemarque

Αποτέλεσμα της συγχώνευσης των Bloodhouse και Terramarque, οι οποίες ιδρύθηκαν το 1993 ως οι πρώτες εταιρίες game developing της Φινλανδίας. Η Housemarque είναι η παλαιότερη εταιρία στο χώρο του gaming στη Φινλανδία. Εξαγοράστηκε από τη Sony τον Ιούνιο του 2021 και έγινε μέρος των PlayStation Studios. Το studio, που έγινε ευρέως γνωστό για τη σειρά των ισομετρικών arcade shooters (Dead Nation, Alienation) αλλά και το ιδιαίτερο voxel side-scrolling Resogun, έκανε το επόμενο βήμα με το Returnal. Ο πολυβραβευμένος αποκλειστικός για PS5 τίτλος του studio μετέφερε τους παίχτες στον αφιλόξενο κόσμο του Atropos οπού είχαν τον χειρισμό της Selene, μιας αστροναύτη που προσπαθεί να επιβιώσει στον πλανήτη.

Έδρα: Ελσίνκι, Φινλανδία
Έτος ίδρυσης : 1995
Έτος Εξαγοράς : 2021 (Ιούνιος)
Εργαζόμενοι ≈ 95
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: Stardust, Super Stardust, Dead Nation, Resogun, Alienation, Nex Machina, Matterfall, Returnal

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Η Housemarque εξακολουθεί να εργάζεται για ενημερώσεις μετά την κυκλοφορία του για το Returnal. Πρόσφατα μάλιστα δόθηκε στη κυκλοφορία το νέο update του τίτλου που προσθέτει νέα στοιχεία όπως το campaign co-op αλλά και ένα endless challenge mode, με την ονομασία Ascension. Από εκεί και πέρα, συνεχίζει να «μεγαλώνει» με προσλήψεις σε διάφορες θέσεις, οπότε κάτι είναι προφανώς στα σκαριά το οποίο ελπίζουμε να μάθουμε σύντομα.

https://housemarque.com/


Insomniac Games

Η Insomniac Games και η Sony είχαν πάντα μια ισχυρή σχέση, δημιουργώντας κλασικά παιχνίδια όπως τα Spyro, Ratchet and Clank και Resistance, η οποία και επισημοποιήθηκε το 2019 με την εξαγορά του studio από τη Sony. Μετά την εξαγορά της, η Insomniac κυκλοφόρησε μία από τις καλύτερες αποκλειστικότητες του PlayStation το Marvel’s Spider-Man, και στη συνέχεια το Marvel’s Spider-Man: Miles Morales καθώς και το εξαιρετικά δημοφιλές Ratchet & Clank: Rift Apart για το PS5.

Έδρα: Μπέρμπανκ, Καλιφόρνια, Η.Π.Α
Έτος ίδρυσης : 1994
Έτος Εξαγοράς : 2019 (Αύγουστος)
Εργαζόμενοι ≈ 300
Ομάδες : 2
Προηγούμενοι τίτλοι: Disruptor, Spyro the Dragon Series, Ratchet & Clank Series, Resistance Series, Sunset Overdrive, Marvel’s Spider-Man, Ratchet & Clank: Rift Apart

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Η Insomniac Games εργάζεται επί του παρόντος στο Marvel’s Spider-Man 2, ενώ μια δεύτερη ομάδα του studio εργάζεται σε ένα νέο παιχνίδι βασισμένο στον Wolverine. Το πρώτο αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2023, ωστόσο δεν υπάρχει ακόμα καμία πληροφορία για το πότε ακριβώς θα κυκλοφορήσει το Marvel’s Wolverine. Και τα δύο παιχνίδια αποκαλύφθηκαν πρόσφατα μέσα από δύο teasers κατά τη διάρκεια παρουσίασης της Sony.

https://insomniac.games/


London Studio

Το London Studio, ιδρύθηκε το 2002 μετά τη συγχώνευση των Team Soho και Camden Studio, ενώ στο παρελθόν εργάστηκε τόσο σε παιχνίδια που βασίστηκαν σε πρωτοπόρα τεχνολογικά κομμάτια του PlayStation (όπως η Eyecam) αλλά και συμβατικά παιχνίδια. Πιο πρόσφατα, η ομάδα πρωτοστάτησε στην τεχνολογία του PlayStation VR, κυκλοφορώντας κάποιες εμπειρίες στο PlayStation VR Worlds. Με βάση την εμπειρία που αποκόμισε από αυτή της την προσπάθεια εξέδωσε το 2019 και το shooter Blood & Truth, έναν πετυχημένο VR τίτλο.

Έδρα: Λονδίνο, Αγγλία
Έτος ίδρυσης : 2002
Έτος Εξαγοράς : 2002
Εργαζόμενοι ≈ 60
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: This is Football 2003, EyeToy Series, SingStar Series, PlayStation VR Worlds (PSVR), Blood & Truth (PSVR)

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Οι αγγελίες θέσεων εργασίας υποδηλώνουν ότι το London Studio εργάζεται επί του παρόντος σε ένα ολοκαίνουργιο IP που θα διαθέτει online co-op gameplay, αλλά τίποτα περεταίρω δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη. Τέλος, το 2021 η Tara Saunders και ο Stuart Whyte ανέλαβαν τα ηνία του studio, με τον Saunders να δηλώνει πως το επόμενο τους project θα έχει τεράστια δυναμική και ενδιαφέρον και πως θα μάθουμε περισσότερα σύντομα.

https://playstationlondonstudio.com/


Media Molecule

Η ιστορία της Media Molecule ξεκίνησε όταν οι συνδρυτές της, με επικεφαλής τον Mark Healey, ανέπτυξαν το Rag Doll Kung Fu, ενώ εργάζονταν ήδη στα Lionhead Studios. Όταν έφυγαν από τη Lionhead το 2005 παρουσίασαν έναν πρώιμο πρόδρομο του LittleBigPlanet στη Sony, η οποία και έδωσε το πράσινο φως για τη δημιουργία του τίτλου, χρηματοδοτώντας το τότε νεοσύστατο studio. Αυτό επέτρεψε στη Media Molecule να δημιουργήσει το LittleBigPlanet για το PlayStation 3, με τη Sony να κατέχει την πνευματική ιδιοκτησία.

H Media Molecule είναι ένα από τα πιο καινοτόμα και φιλόδοξα studio της Sony, όπως αποδεικνύεται από τον τίτλο του 2020, Dreams το οποίο είναι ουσιαστικά μια κανονική μηχανή παιχνιδιού (game engine) που μετατράπηκε σε παιχνίδι, επιτρέποντας στους παίκτες να δημιουργήσουν όποιους κόσμους ή παιχνίδια επιθυμούν και να τα μοιραστούν με άλλους.

Έδρα: Γκίλφορντ, Αγγλία
Έτος ίδρυσης : 2006
Έτος Εξαγοράς : 2010 (Μάρτιος)
Εργαζόμενοι ≈ 60
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: LittleBigPlanet Series, Tearaway, Dreams

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Αυτή τη στιγμή η ομάδα της Media Molecule δηλώνει πως είναι αφοσιωμένη στο Dreams. Το παιχνίδι λαμβάνει τακτικές ενημερώσεις, νέο περιεχόμενο και εκδηλώσεις σε συνεχή βάση. Το studio προσθέτει σε τακτά χρονικά διαστήματα και πρωτότυπα παιχνίδια που δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια του Dreams, όπως το Ancient Dangers: A Bat’s Tale.

https://www.mediamolecule.com/


Naughty Dog

Η ιστορία της Naughty Dog ξεκινάει αρκετά πίσω, όταν το 1984 ιδρύθηκε από τους Andy Gavin και Jason Rubin και ονομαζόταν ακόμη JAM Software. Το 1989 αλλάζει το όνομα της σε Naughty Dog και αρχίζει να εκδίδει κάποια πετυχημένα παιχνίδια όπως τα Rings of Power και Way of the Warrior. Και κάπου στα μέσα των 90’s εμφανίζεται ο σχεδιαστής και παραγωγός Mark Cerny, ο οποίος πείθει την ομάδα της Naughty Dog να δημιουργήσει ένα platform παιχνίδι βασισμένο σε χαρακτήρες που θα χρησιμοποιούσαν τις 3D δυνατότητες των νέων συστημάτων. Το αποτέλεσμα; Η Naughty Dog δημιούργησε το Crash Bandicoot για το PlayStation το 1996 και από τότε δεν ξανακοίταξε πίσω.

Η Naughty Dog ανέπτυξε στη συνέχεια τρία παιχνίδια Crash Bandicoot ενώ μετά την ανάπτυξη και του Crash Team Racing άρχισε να εργάζεται στο Jak and Daxter για το PlayStation 2. Επόμενο ορόσημο για το studio ήταν η έκδοση του Uncharted: Drake’s Fortune για το PS3, που κυκλοφόρησε το 2007, ενώ ακολούθησαν sequels και spin-off τίτλοι της σειράς.

Η συνέχεια για την εταιρεία ήταν ακόμη πιο δυνατή, και το 2013 έκανε την εμφάνισή του το The Last of Us, με τεράστια αποδοχή από τους κριτικούς. Ένας τίτλος που κατέστησε το studio ως ένα από τα πιο αναγνωρισμένα και ποιοτικά studio στη βιομηχανία του gaming. Το 2020 ακολούθησε η έκδοση του The Last of Us Part II για το PlayStation 4, με παρόμοια αναγνώριση με τον προκάτοχο του, αν και αυτή τη φορά κάποιες επιλογές στην αφήγηση δημιούργησαν μεγάλη πόλωση στις τάξεις κοινού και κριτικών.

Έδρα: Σάντα Μόνικα, Καλιφόρνια, Η.Π.Α
Έτος ίδρυσης : 1984
Έτος Εξαγοράς : 2001
Εργαζόμενοι ≈ 350
Ομάδες : 2
Προηγούμενοι τίτλοι: Dream Zone, Keef the Thief, Rings of Power, Way of the Warrior, Crash Bandicoot Series, Jak and Daxter Series, Uncharted Series, The Last of Us Series

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Οι φήμες θέλουν το studio να εργάζεται σε πολλαπλά project, με μόνο επιβεβαιωμένο ωστόσο μέχρι τώρα ότι μια ομάδα αναπτύσσει το The Last of Us 2 Factions, το Multiplayer κομμάτι του Last of Us 2. Υπάρχουν και έντονες φήμες ότι η Naughty Dog εργάζεται αυτή τη στιγμή και σε ένα remake του πρώτου παιχνιδιού The Last of Us. Καθώς και ότι μια ακόμη ομάδα του studio εργάζεται ήδη στην ανάπτυξη ενός ολοκαίνουργιου IP, για το οποίο δε γνωρίζουμε τίποτα ακόμη.

https://www.naughtydog.com/


Nixxes

Η Nixxes ειδικεύεται στη μεταφορά παιχνιδιών (ports) από κονσόλες σε υπολογιστή. Με αυτό κυρίως στο μυαλό και με στόχο να εμβαθύνει στον χώρο των υπολογιστών, με μεταφορές πετυχημένων της παιχνιδιών από τις κονσόλες PlayStation στο PC, την εξαγόρασε η Sony το 2021. Η Sony έχει δηλώσει ότι η Nixxes δεν θα αναπτύξει προς το παρόν τα δικά της παιχνίδια, αλλά θα παρέχει υποστήριξη σε άλλες ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της γνώσης επάνω στον τρόπο μεταφοράς παιχνιδιών στον υπολογιστή.

Έδρα: Ουτρέχτη, Ολλανδία
Έτος ίδρυσης : 1999
Έτος Εξαγοράς : 2021
Εργαζόμενοι ≈ 55
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: Legacy of Kain: Soul Reaver (PC port), Tomb Raider Series (PC ports), Hitman: Absolution (PC port), Deus Ex Series (PC ports) , Marvel’s Avengers (PC port).

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Αν και για την ώρα δεν είναι γνωστό επάνω σε ποιο project εργάζεται το studio, υποθέτουμε από το ιστορικό της πως θα είναι ίσως κάποιο port πετυχημένου παιχνιδιού από τις κονσόλες PlayStation σε PC.

https://www.nixxes.com/


PixelOpus

Η PixelOpus, είναι ένα μικρό στούντιο που δημιουργήθηκε κυρίως από φοιτητές αλλά και πρωτοεμφανιζόμενους της βιομηχανίας του gaming στο San Mateo το 2014 (ιδρύθηκε ως εσωτερικό στούντιο της SIE) και κυκλοφόρησε το Entwined το 2015 και πιο πρόσφατα, το Concrete Genie. Το studio μέχρι τώρα εστιάζει σε δημιουργικά έργα που διαφοροποιούνται έντονα από το ήδη υπάρχον πορτοφόλιο των Playstation Studios.

Έδρα: Σαν Ματέο, Καλιφόρνια, Η.Π.Α.
Έτος ίδρυσης : 2014
Έτος Εξαγοράς : 2014
Εργαζόμενοι ≈ 25
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: Entwined, Concrete Genie

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Αν και δεν έχουμε πολλές πληροφορίες σχετικά με το επερχόμενο project του studio, γνωρίζουμε πως αυτό αναπτύσσεται σε συνεργασία με την Sony Pictures Animation, δημιουργό του πολύ πετυχημένου Spider-Man: Into the Spider-Verse αλλά και των Hotel Transylvania και The Mitchells Vs. the Machines. Σύμφωνα με αναζήτηση θέσεων εργασίας στο studio, γνωρίζουμε επίσης πως το παιχνίδι θα βασιστεί στην Unreal Engine 5.


Polyphony Digital

Με έτος ιδρύσεως το 1994 και αρχικό όνομα το Polys Entertainment, η Polyphony Digital -όπως μετονομάστηκε το 1998- έχει ως έδρα της το Τόκυο της Ιαπωνίας, ενώ διαθέτει και συνεργαζόμενα studio στην Ολλανδία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Είναι η γνωστή ομάδα ανάπτυξης πίσω από όλα τα Gran Turismo, ενός από τα πιο ιστορικά και πιο πετυχημένα franchise στην ιστορία των Playstation Studios.

Έδρα: Τόκιο, Ιαπωνία
Έτος ίδρυσης : 1994
Έτος Εξαγοράς : 1994
Εργαζόμενοι ≈ 300
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: Motor Toon Grand Prix, Omega Boost, Gran Turismo Series

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Με πολύ πρόσφατη τη κυκλοφορία του Gran Turismo 7, το studio απασχολείται αποκλειστικά με την παροχή post launch περιεχομένου αλλά και βελτιώσεων για τον νεότερο τίτλο της πετυχημένης racing σειράς.

https://www.polyphony.co.jp/


San Diego Studio

Το San Diego Studio με έδρα, όπως προδίδει και ο τίτλος του, το Σαν Ντιέγκο των Η.Π.Α. είναι υπεύθυνο για τη σειρά παιχνιδιών MLB The Show. Στο παρελθόν το studio έχει αναπτύξει επίσης τις σειρές NBA, The Mark of Kri, Pain, High Velocity Bowling και Sports Champions.

Έδρα: Σαν Ντιέγκο, Καλιφόρνια, Η.Π.Α
Έτος ίδρυσης : 2001
Έτος Εξαγοράς : 2001
Εργαζόμενοι ≈ 40
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: NBA, The Mark of Kri, Pain, High Velocity Bowling και Sports Champions, MLB The Show

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Μετά τη πρόσφατη, ετήσια έκδοση του MLB The Show 22, η ομάδα θα πάρει λίγο χρόνο ξεκούρασης και στη συνέχεια θα ξεκινήσει το pre-production για το MLB The Show 23. Ταυτόχρονα υπάρχουν φήμες ότι το studio θα ασχοληθεί με κάποιο τρόπο στην ανάπτυξη ενός τίτλου Uncharted, χωρίς όμως να υπάρχουν διευκρινίσεις επάνω σε αυτό.

https://sonysandiegostudio.games/


Santa Monica Studio

Το Santa Monica Studio ιδρύθηκε το 1999 από τον Allan Becker, ο οποίος ήταν για πολλά χρόνια υπάλληλος της Sony και ήθελε «να ξεφύγει από τον εταιρικό όμιλο Foster City» της Sony Computer Entertainment. Το studio ιδρύθηκε σε ένα γραφείο δίπλα από την Naughty Dog πριν μετακομίσει στα προάστια της Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια. Πρώτος τίτλος για το νεοσύστατο τότε studio ήταν το Kinetica, ένας racing τίτλος, με τον οποίο η εταιρία ήθελε να δοκιμάσει αν μπορεί να εκδώσει ένα παιχνίδι που θα έμενε μέσα στα όρια του αρχικού budget αλλά και να μην έχει καθυστέρηση στην έκδοσή του.

Μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα του τίτλου, το studio ήταν έτοιμο για το επερχόμενο του project, αυτό του God of War. Το God of War ήταν μια τεράστια εμπορική επιτυχία για το studio με μεγάλη απήχηση στο κοινό του PlayStation.

Το αρχικό παιχνίδι ακολούθησαν τρία sequels ενώ το 2018 έγινε ένα soft reboot του τίτλου μεταφέροντας τον Kratos στη Σκανδιναβία. Μέσα στο 2022 αναμένεται η ολοκλήρωση του ταξιδιού του Kratos στη Σκανδιναβική μυθολογία με την έκδοση του τίτλου που θα κλείνει το κεφάλαιο αυτό, το God of War Ragnarök.

Έδρα: Λος Άντζελες, Καλιφόρνια, Η.Π.Α
Έτος ίδρυσης : 1999
Έτος Εξαγοράς : 1999
Εργαζόμενοι ≈ 270
Ομάδες : 2
Προηγούμενοι τίτλοι: Kinetica, God of War Series

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Η Santa Monica αναπτύσσει το God of War Ragnarok, τόσο για PS5 όσο και για PS4, ενώ στο τιμόνι του τίτλου και νέος σκηνοθέτης είναι ο Eric Williams. Ο Cory Barlog, δημιουργικός διευθυντής του studio, αυτή τη στιγμή εργάζεται σε κάτι άλλο, με μία διαφορετική ομάδα εντός του studio, όπως ο ίδιος ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της αποκάλυψης του God of War Ragnarok.

https://sms.playstation.com/


Sucker Punch

Η εταιρία ιδρύθηκε το 1997 και ξεκίνησε κάνοντας τα πρώτα της βήματα με το Rocket: Robot on Wheels που εκδόθηκε για το Nintendo 64 το 1999. Στη συνέχεια μεταπήδησε στο PS2 με τη σειρά Sly Cooper. Το 2009 το studio εξέδωσε το Infamous, το οποίο είχε τρία sequels, ενώ το studio έκλεισε τη γενιά του PS4 με την έκδοση του εμπορικά και καλλιτεχνικά επιτυχημένου Ghost of Tsushima.

Έδρα: Μπελβί,Ουάσιγκτον, Η.Π.Α
Έτος ίδρυσης : 1997
Έτος Εξαγοράς : 2011
Εργαζόμενοι ≈ 190
Ομάδες : 2
Προηγούμενοι τίτλοι: Rocket: Robot on Wheels, Sly Cooper Series, Infamous Series, Ghost of Tsushima

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Προς το παρόν η επίσημη γραμμή της εταιρίας είναι ότι η ομάδα Sucker Punch συνεχίζει τη δουλειά της, βελτιώνοντας και προσθέτοντας περιεχόμενο στο Ghost of Tsushima: Legends, το multiplayer κομμάτι του τίτλου. Επίσης είναι σχεδόν σίγουρο πως το studio δουλεύει ήδη στο επόμενο κεφάλαιο του Ghost of Tsushima, μετά την μεγάλη επιτυχία του πρώτου τίτλου.

https://www.suckerpunch.com/


Valkyrie Entertainment

Η Valkyrie Entertainment αποκτήθηκε από τα PlayStation Studios το 2021. Το studio έχει εργαστεί αποκλειστικά μέχρι τώρα ως υποστηρικτικό studio σε διάφορα project. Η ομάδα με έδρα το Σιάτλ προσφέρει υποστήριξη σε άλλα στούντιο, έχοντας δουλέψει στο God of War του 2018. Αυτή τη στιγμή βοηθάει ως υποστηρικτικό studio στο God of War Ragnarok.

Έδρα: Σιάτλ, Ουάσιγκτον, Η.Π.Α
Έτος ίδρυσης : 2002
Έτος Εξαγοράς : 2021
Εργαζόμενοι ≈ 55
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: Guns Up! , League of Legends (support), Valorant (support), Forza Motorsport (support), God of War (support)

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Αυτή τη στιγμή η ομάδα έχει υποστηρικτικό ρόλο και βοηθάει στην ανάπτυξη του God of War Ragnarok.

http://valkyrie-entertainment.com/


XDev

Με έδρα το Λίβερπουλ του Ηνωμένου Βασιλείου και έτος ίδρυσης το 2000, η ομάδα συνεργάζεται με άλλα ευρωπαϊκά studio για τίτλους του PlayStation. Έχει βοηθήσει στην ανάπτυξη παιχνιδιών όπως τα Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Tearaway, Until Dawn, Detroit: Become Human και Sackboy: A Big Adventure. Τελευταία βοήθησε την Lucid Games και τα Wushu Studios στην ανάπτυξη του Destruction AllStars.

Έδρα: Λίβερπουλ, Αγγλία
Έτος ίδρυσης : 2000
Έτος Εξαγοράς : 2000
Εργαζόμενοι ≈ 25
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: Heavy Rain (support), Beyond: Two Souls (support), Tearaway (support), Until Dawn (support), Detroit: Become Human (support), Sackboy: A Big Adventure (support), Destruction AllStars (support)

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Αυτή τη στιγμή είναι άγνωστο επάνω σε τι εργάζεται το studio, ωστόσο με βάση την ιστορία του είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχει λάβει ή θα λάβει υποστηρικτικό ρόλο σε κάποιο μεγάλο project των PlayStation Studios.

BONUS

Bungie

Η Bungie ιδρύθηκε τον Μάιο του 1991 από τον Alex Seropian με έδρα το Μπελβί της Ουάσιγκτον. Το studio αρχικά επικεντρώθηκε σε Macintosh και δημιούργησε δύο επιτυχημένα franchise βιντεοπαιχνιδιών, τα Marathon και Myth. Το 2000 η Microsoft εξαγόρασε την Bungie και το παιχνίδι στο οποίο εργαζόταν εκείνη την εποχή, το Halo: Combat Evolved, το οποίο και έγινε ο βασικός launch τίτλος για την νέα τότε κονσόλα Xbox της Microsoft.

Το Halo έγινε το πιο επιτυχημένο franchise του Xbox, πουλώντας εκατομμύρια αντίτυπα. Τον Οκτώβριο του 2007 η Bungie ανακοίνωσε ότι αποσχίστηκε από τη Microsoft και έγινε ανεξάρτητη εταιρεία ενώ η Microsoft διατήρησε την πνευματική ιδιοκτησία του franchise Halo. Στη συνέχεια η Bungie ανακοίνωσε την υπογραφή μιας δεκαετούς συμφωνίας με την Activison για την έκδοση του επόμενου παιχνιδιού της, του Destiny.

Τον Ιανουάριο του 2022 η Sony Interactive Entertainment ανακοίνωσε την απόκτηση της Bungie ως μέρος της οικογένειας των studios της, αν και από την πλευρά της Sony τονίστηκε πως η Bungie θα παρέμενε ένα ανεξάρτητο studio αλλά και εκδότης multiplatform τίτλων που θα λειτουργεί κάτω από την ομπρέλα της Sony. Κύριος λόγος της εξαγοράς αυτής ήταν τόσο η μεγάλη εμπειρία που έχει η εταιρία τόσο σε FPS όσο και σε multiplayer παιχνίδια αλλά και στη live service υποστήριξη αυτών, καθώς και το μεγάλο δυναμικό της Bungie σε προγραμματιστές και υπαλλήλους, ένας αριθμός που ξεπερνάει τους 900.

Έδρα: Μπελβί, Ουάσιγκτον, Η.Π.Α
Έτος ίδρυσης : 1991
Έτος Εξαγοράς : 2022 (Ως ανεξάρτητο studio και εκδότης, μέλος της “οικογένειας” PlayStation)
Εργαζόμενοι ≈ 920
Ομάδες : 3
Προηγούμενοι τίτλοι: Minotaur, Pathways into Darkness, Marathon, Halo Series, Destiny, Destiny 2

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Μετά τη συμφωνία για εξαγορά της από την Sony, το studio συνεχίζει την υποστήριξη με update και περιεχόμενο στο Destiny 2. Η εταιρία κρατάει προς το παρόν τα χαρτιά της κλειστά για τα επόμενα της project. Ωστόσο, με βάση λίστα με θέσεις εργασίας στην εταιρία, η Bungie αναζητάει προσωπικό και έναν creative director για ένα επερχόμενο third person shooter.

https://www.bungie.net/


San Mateo Studio

Το San Mateo Studio (με πρώην ονομασία SIE Foster City Studio) και με έδρα την Καλιφόρνια, είναι ένα μικρό studio με υποστηρικτικό ρόλο κυρίως σε first και second party εκδόσεις παιχνιδιών για τις πλατφόρμες του PlayStation.

Έδρα: Σαν Ματέο, Καλιφόρνια, Η.Π.Α
Έτος ίδρυσης : 1998
Έτος Εξαγοράς : 1998
Εργαζόμενοι ≈ 20
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: Syphon Filter Series (support), Jak and Daxter Series (support), SOCOM: U.S. Navy SEALS (support), Sly Cooper Series (support), Ratchet & Clank Series (support), Resistance Series (support), Infamous Series (support), Uncharted Series (support), Helldivers(support)

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Είναι άγνωστο επάνω σε τι εργάζεται αυτή τη στιγμή το studio.


Malaysia Studio

Το νέο αυτό studio ιδρύθηκε το 2020 με σκοπό να αναλάβει υποστηρικτικό ρόλο σε μεγάλα project των PlayStation Studios. Tαυτόχρονα θέλει να βρει νέα ταλέντα στο χώρο των video games τόσο από τη Μαλαισία όσο και από τις γύρω χώρες.

Έδρα: Κουάλα Λουμπούρ, Μαλαισία
Έτος ίδρυσης : 2020
Έτος Εξαγοράς : 2020
Εργαζόμενοι ≈ 15
Ομάδες : 1
Προηγούμενοι τίτλοι: –

Τίτλος υπό ανάπτυξη: Είναι άγνωστο επάνω σε τι εργάζεται αυτή τη στιγμή το studio. Ωστόσο, σε δηλώσεις του ο υπεύθυνος του studio, Hasnul Hadi, ανακοίνωσε πως βρίσκονται σε στάδιο προσλήψεων γιατί θα αναλάβουν υποστηρικτικό ρόλο σε ένα πολύ γνωστό και αγαπημένο franchise του PlayStation.

Exit mobile version