Xenoblade Chronicles 3 | Preview

Είναι δύσκολο να γραφτεί ένα preview για τίτλο που υπάρχει στα χέρια του εκάστοτε κειμενογράφου. Τι μπορεί κανείς να ξεχωρίσει από τη συνολική του εμπειρία και τι γίνεται να προσθέσει σε ένα κείμενο, ο ρόλος του οποίου είναι απλώς να προσφέρει μια πρώτη εικόνα για τις δυνατότητες του τίτλου, χωρίς να αποκαλύπτει βαθύτερα στοιχεία για το παιχνίδι; Το Xenoblade Chronicles 3 είναι ένας άκρως αναμενόμενος τίτλος από τη Monolith Soft.

Είναι ο τίτλος που έρχεται να ολοκληρώσει την τριλογία που ξεκίνησε περισσότερο από μια δεκαετία πριν. Είναι, επίσης, ο τίτλος που έρχεται κουβαλώντας την κληρονομιά, αλλά και τα λάθη, των προηγούμενων επεισοδίων της σειράς, στην ύστατη προσπάθεια να προσφέρει μια ιδανική εμπειρία παιχνιδιού στους οπαδούς της. Το αν τα καταφέρνει, ή όχι, είναι κάτι που θα αναλύσουμε στο τελικό μας κείμενο. Ωστόσο, μπορούμε μετά βεβαιότητας να πούμε ότι η αίσθηση που αποκομίζουμε μέχρι στιγμής, είναι πως έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς διαφορετικό παιχνίδι στη σύλληψη και την εκτέλεσή του.

Από άποψη ιστορίας και αφήγησης περιμένουμε να δούμε συγκεκριμένα πράγματα και έχουμε υποψίες για την εξέλιξη της πορείας. Από το πρώτο cutscene, όμως, αρχίζει και διαφαίνεται η αίσθηση πως πρόκειται για μια εντελώς ανεξάρτητη αφηγηματική περίπτωση, στα πρότυπα των Final Fantasy, που ακολουθούν μια διαφορετική, μεταξύ τους, πορεία. Το πώς θα εξελιχθεί, είναι κάτι που περιμένουμε να ανακαλύψουμε σταδιακά, ενώ προχωράμε στα παρακάτω κεφάλαια.

Έχουμε, όμως, ήδη σχηματίσει μια εικόνα για τους πρωταγωνιστές και συμπολεμιστές του τίτλου, μπορούμε να οραματιστούμε με ευκολία τη θέση τους στον κόσμο, ενώ παράλληλα έχουμε γνωρίσει τη μεγάλη απειλή του κόσμου, χωρίς όμως να έχουμε γνώση για το τι ακριβώς επιδιώκει. Αν και είναι νωρίς να μιλήσουμε για οποιοδήποτε character development, εν τούτοις μπορούμε να μιλήσουμε για την ποιότητα του localization.

Το lip synch στα cutscenes είναι αρκετά βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, ενώ και η απόδοση των φωνών με τους βρετανούς voice actors (χωρίς accents αυτή τη φορά) βρίσκεται σε πολύ καλύτερα επίπεδα. Ωστόσο, με το ιαπωνικό dub να είναι ήδη διαθέσιμο, χωρίς να προσφέρεται ως update, οι παίκτες που ενδιαφέρονται μπορούν να απολαύσουν τις ιαπωνικές φωνές και τα συναισθήματα που αποδίδονται μέσω του μοναδικού ηχοχρώματος της φωνής τους.

O κόσμος του τίτλου είναι αρκετά μεγάλος. Οι περιοχές που έχουμε ήδη ξεκλειδώσει έχουν πολύ υλικό κρυμμένο και πολλούς λόγους για εξερεύνηση. Αν και κάποιες περιοχές μοιάζουν απροσπέλαστες, εικάζουμε πως ίσως μπορούμε να επιστρέψουμε αργότερα σε αυτές. Ο Aionios, με εξαίρεση τις σκάλες, τις οποίες πρέπει να ρίξουμε από ψηλά για να δημιουργήσουμε σημεία πρόσβασης, είναι κυριολεκτικά άδειος από τα γνώριμα traversal points των προηγούμενων τίτλων.

Υποθέτουμε, βέβαια, πως η προσεκτική εξερεύνηση των περιβαλλόντων, αλλά και το ίδιο το παιχνίδι εν τέλει, θα προσφέρουν τον τρόπο της πλήρους εξερεύνησης των τοποθεσιών. Άλλωστε, τα περιβάλλοντα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να μαγεύουν τον παίκτη από την πρώτη ματιά και να ενθαρρύνουν την εξερεύνησή τους. Μέσω της εξερεύνησης θα μπορέσουμε να βρούμε τα απαραίτητα αντικείμενα που θα μας βοηθήσουν στο ταξίδι μας. Είτε πρόκειται για κιβώτια σε σχήμα βαρελιού, είτε πρόκειται για τα ίδια τα τέρατα, τα διάσπαρτα στο έδαφος collectibles, ακόμα και τα μεγάλα σεντούκια με προμήθειες που λαμβάνουμε από το εκάστοτε βασίλειο, έχουμε αρκετά πράγματα που πρέπει να ανακαλύψουμε, να συλλέξουμε και να χρησιμοποιήσουμε.

Και φυσικά, να αναφέρουμε πως ο μηχανισμός πλοήγησης ακολουθεί τις βασικές αρχές του αντίστοιχου μηχανισμού στο Xenoblade Chronicles: Definitive Edition. Δεν υπάρχουν πια ενδείξεις στον χάρτη που απαιτούν τις ανύπαρκτες γεωγραφικές γνώσεις του παίκτη έτσι ώστε να καταφέρει και να βρει τον προσανατολισμό του. Ξεκάθαρα σημεία μετακίνησης και πολλά σημεία fast travel κάνουν τόσο τη μετάβαση, όσο και τα secondary quests, ακόμα πιο εύκολα.

Όπως σε όλα τα παιχνίδια της σειράς βέβαια, εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει ο μηχανισμός της μάχης. Το Xenoblade Chronicles 2, ξεπερνώντας κατά πολύ το σύστημα μάχης του προκατόχου του, κατάφερε να ανεβάσει το επίπεδο της μάχης. Οι Λεπίδες, η κάθε μία με τα δικά της χαρακτηριστικά και ικανότητες στη μάχη, έδιναν μια μοναδική αίσθηση στον τρόπο με τον οποίο εξελισσόταν η εκάστοτε συμπλοκή, ενώ προσέφερε πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς Λεπίδων, ικανοτήτων και combos έτσι ώστε ο παίκτης να μπορεί να προσαρμόζεται με ευκολία σε κάθε σύγκρουση.

Η αίσθησή μας από το Xenoblade Chronicles 3 είναι πως το σύστημα μάχης αντιπροσωπεύει δύο κόσμους – κυριολεκτικά. Αυτή τη φορά δεν υπάρχουν Λεπίδες για να κάνουν τη διαφορά. Υπάρχουν, όμως, Arts που οδηγούν σε εκτέλεση πιο ξεκάθαρων combos. Υπάρχουν κλάσεις, η κάθε μία με τα δικά της Arts, που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Υπάρχει ο μηχανισμός της Fusion επίθεσης, όπου δύο Arts που προέρχονται από κλάσεις δύο διαφορετικών βασιλείων, μπορούν να «ενωθούν» κατά τη διάρκεια της μάχης και να καταφέρουν ένα πολύ πιο σημαντικό χτύπημα. Και τέλος, υπάρχει και ο μηχανισμός Ouroboros, ο οποίος τέμνει το σενάριο και τη μάχη και τον κάνει, αρκετά συχνά, απαραίτητο – ειδικά ενάντια στα boss fights, που είναι πιο πολλά από κάθε παιχνίδι της σειράς.

Και μέσα σε όλα αυτά δεν πρέπει να ξεχνάμε την ύπαρξη των quests. Για μια ακόμα φορά έχουμε να κάνουμε με τις κεντρικές αποστολές και με τις δευτερεύουσες. Διαπιστώσαμε με χαρά πως τα περισσότερα fetch missions έχουν τοποθετηθεί κάτω από την ίδια ομπρέλα – αυτή των Requests. Ανά πάσα στιγμή ο παίκτης μπορεί να «στείλει» τα αντικείμενα που ζητούν κάποιοι χαρακτήρες με το πάτημα ενός κουμπιού, για να κερδίσει πόντους εμπειρίας και να αυξήσει το affinity με τους χαρακτήρες αυτούς, αλλά και με την κοινότητα που αντιπροσωπεύουν.

Στο τέλος της ημέρας μένει χώρος μόνο για τα κεντρικά quests, quests που σχετίζονται με τη βελτίωση των σχέσεων της ομάδας με τα communities/colonies, ενώ δεν είναι λίγες και οι στιγμές που τα side quests αποτελούν και κριτήριο για να ολοκληρωθούν κάποιες κεντρικές αποστολές. Υπάρχουν και οι περιπτώσεις, βέβαια, εκείνων των αποστολών που βρίσκονται στο παιχνίδι έτσι…γιατί απλά κάποιος σκέφτηκε πως έπρεπε να υπάρχουν, αλλά είναι πολύ λίγες και δεν είναι αρκετές για να χαλάσουν τη συνολική εικόνα που αποκομίζουμε σε αυτό το κομμάτι.

Θα σταματήσουμε εδώ, έτσι ώστε να μην φτάσουμε στο σημείο να πούμε πράγματα που ίσως δεν πρέπει να αναφερθούν σε αυτή τη φάση. Η συνολικότερη αίσθηση που μας δίνει το Xenoblade Chronicles 3 είναι ότι αναγνωρίζει τα σφάλματα του παρελθόντος και έρχεται να τα διορθώσει. Παράπονα που έχουμε εκφράσει δημόσια, ανήκουν στη σφαίρα του μακρινού παρελθόντος.

Για την ώρα – και το τονίζουμε αυτό- , το Xenoblade Chronicles 3 είναι ένα πιο ώριμο, πιο ευχάριστο ταξίδι. Δεν ξέρουμε όμως ούτε ποιος είναι ο προορισμός του, ούτε ποια θα είναι η τελική μας αίσθηση όταν φτάσουμε σε αυτόν τον τελικό προορισμό. Ελπίζουμε πως οι δύο κληρονομιές των προηγούμενων τίτλων θα βρουν ένα σταθερό σημείο αναφοράς σε αυτόν τον τίτλο και ευελπιστούμε πως, όλοι όσοι περιμένουν με λαχτάρα την κυκλοφορία του, δεν θα έχουν λόγους να απογοητευτούν.

Το Xenoblade Chronicles 3 κυκλοφορεί στις 29/7/22 αποκλειστικά για το Nintendo Switch. Το preview μας βασίστηκε σε early preview/ review code που λάβαμε από τη CD Media.

Exit mobile version