Brok the Investigator | Review

Πριν από όχι και τόσο πολλά χρόνια, ένα παράπονο που θα άκουγες συχνά από τους παλιότερους ηλικιακά gamers, ήταν ότι πολλά είδη παιχνιδιών έχουν πλέον περάσει στο περιθώριο και τείνουν να εξαφανιστούν. Με αυτά και με αυτά όμως, φτάσαμε στο 2022, και όχι μόνο δεν έχει εξαλειφθεί κάποια συγκεκριμένη κατηγορία, αλλά βρισκόμαστε και σε μια εποχή όπου υπάρχουν τα πάντα και μάλιστα σε πληθώρα επιλογών. Χρόνο να έχει κάποιος και από διαθέσιμα παιχνίδια, βρίθουν τα -ψηφιακά κυρίως- καταστήματα. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα δεν ήρθε όμως από τις μεγάλες εταιρίες του χώρου, αλλά από το crowdfunding και την indie σκηνή. Αυτό που έχει σημασία βέβαια, είναι ότι βρέθηκε τελικά η λύση και απεδείχθη ότι αν υπάρχει ζήτηση, θα υπάρχει και προσφορά.

Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί και το Brok The InvestiGator, ένα παιχνίδι που υλοποιήθηκε μέσω του kickstarter, και όχι μόνο δεν καλύπτει ένα “παλιό” είδος παιχνιδιού, αλλά δύο. Καθώς πρόκειται για ένα point and click adventure, μαζί με beat ‘em up. Ναι, σωστά διαβάσατε. Γρίφοι και ξύλο, νους υγιής εν σώματι υγιεί, όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος και πάει λέγοντας. Αυτή είναι η βασική ιδέα πίσω από τον τίτλο που είχε στο μυαλό του ο Fabrice Breton με το στούντιό του, την Cowcat games.

Μπορεί τα credits να μην αποτελούνται μόνο από το όνομά του, αλλά είναι ο βασικός δημιουργός και ιθύνων νους. Ο όποιος Breton παρεμπιπτόντως, πρόσφατα ξεσκέπασε και αρκετούς απατεώνες που προσπάθησαν να “κλέψουν” review codes του παιχνιδιού για μεταπώληση και κατέληξαν σε review bombing του παιχνιδιού στο Steam.

Η ιστορία μας λοιπόν λαμβάνει χώρα σε ένα δυστοπικό μέλλον, μετά το 3000, σε έναν κόσμο με ελαφρά κυβερνοπάνκ στοιχειά και έντονο τον ταξικό διαχωρισμό. Οι κάτοικοι είναι ανθρωπόμορφα ζώα, και χωρίζονται σε δύο κατηγορίες που ζουν στις αντίστοιχες περιοχές: Τους Drumers, προνομιούχους που κατοικούν μέσα στον προστατευμένο θόλο, και τους Slumers, όπου προσπαθούν να επιβιώσουν ανάμεσα σε φτωχογειτονιές και τοξική μόλυνση στην ατμόσφαιρα. Ήρωας μας είναι ο Brok, ένας αλιγάτορας ντετέκτιβ, που συγκατοικεί με τον θετό του γιό, Graff. Και οι δύο χαρακτήρες έχουν τα προβλήματα και τις ανησυχίες του, ο μεν για να τα βγάλουν πέρα οικονομικά, και ο δε, για να επιτύχει στις σπουδές του και να καταφέρει έτσι να ενταχθεί στους Drumers για ένα καλύτερο μέλλον.

Στη διάρκεια του παιχνιδιού θα πάρουμε τον έλεγχο και των δύο χαρακτήρων, και σε διάφορα διαστήματα θα μπορούμε να αλλάξουμε χαρακτήρα αυτοστιγμεί, με το πάτημα ενός πλήκτρου και να μεταφερθούμε στην ιστορία του καθενός, που φυσικά συνδέονται μεταξύ τους σταδιακά. Μια υπόθεση που θα αναλάβει ο Brok λοιπόν στην αρχή του παιχνιδιού, θα πυροδοτήσει γεγονότα και θα βρεθεί αντιμέτωπος με ένα μεγαλύτερο σκάνδαλο που θα ξεδιπλώνεται σε όλη την πορεία του παιχνιδιού και θα καταλήξει σε έντεκα ξεχωριστά τέλη, με ένα εξ αυτών να αποτελεί το canon. Ευτυχώς βέβαια, το παιχνίδι εξηγεί στο τέλος τι πρέπει να κάνει κάποιος για να δει το κανονικό φινάλε, ενώ υπάρχει και χρονοδιάγραμμα με τις επιλογές που επηρέασαν την κάθε έκβαση για να επιστρέψει όποιος το επιθυμεί ανά κεφάλαιο.

Κάτι που χρειάζεται είναι η αλήθεια, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που γεγονότα που αλλάζουν την πορεία μας ενεργοποιούνται χωρίς να προλάβουμε να το καταλάβουμε ή να λάβουμε κάποια ένδειξη επ’ αυτού. Όπως για παράδειγμα μια δευτερεύουσα αποστολή, μπορεί να χαθεί επειδή πριν προλάβουμε να πάμε προς τα εκεί, πατήσαμε σε μια πλατφόρμα ασανσέρ και ανεβήκαμε σε άλλο όροφο.

Ναι, υπάρχουν και δευτερεύουσες αποστολές, όπως υπάρχει και leveling system για τις μάχες, collectibles που μαζεύουμε σε κάθε περιοχή καθώς και σύστημα ανάκρισης, όπου θα πρέπει να παρουσιάσουμε στοιχεία και γεγονότα που έχουμε συλλέξει για να οδηγηθούμε ή να οδηγήσουμε κάποιον σε συμπεράσματα.

Υπάρχουν πολλά πράγματα μέσα σε αυτό το παιχνίδι εν ολίγοις, αλλά τα περισσότερα δυστυχώς, μένουν σε ένα πολύ βασικό επίπεδο ή δείχνουν αρκετά ανούσια και αχρείαστα. Δεν παύουν βέβαια, να δίνουν μια γεύση ποικιλίας και να σπάνε την μονοτονία, έστω κι αν το κάνουν επιδερμικά. Μπορεί να μην είναι και απόλυτα καλοδεχούμενα, σίγουρα πάντως δεν ενοχλούν. Όπως δεν ενοχλεί σαν ιδέα το βασικό χαρακτηριστικό του τίτλου, ότι αποτελεί δηλαδή ίσως το μοναδικό (αν δεν μας ξεφεύγει κάτι) point and click beat ‘em up παιχνίδι. “Point and beat” θα μπορούσαμε ίσως να το πούμε και σε περίπτωση που δεν το έχει ήδη γράψει κάποιος συνάδελφος, να το καπαρώσουμε για ενδεχόμενους αντίστοιχους τίτλους.

Παρότι το Brok the Investigator αποτελείται από δύο ξεχωριστά είδη, η κατανομή δεν είναι απόλυτη, καθώς στον βασικό πυρήνα και στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, πρόκειται πρωτίστως για ένα adventure. Ο τομέας του beat ‘em up, θα κάνει την εμφάνισή του σε διάφορα σημεία της ιστορίας, ενώ σε κάποια από αυτά μπορούμε και να επιλέξουμε την επίλυσή τους αντί για τη μάχη. Μπορούμε για παράδειγμα να λύσουμε τη διαφωνία με μία συμμορία των υπονόμων μέσα από τους διαλόγους ή να προβούμε σε μάχη. Τα στατιστικά με τις επιλογές όλων των παικτών στο τέλος βέβαια, δείχνουν ξεκάθαρα ότι σχεδόν πάντα σε αυτά τα σημεία θα μιλάνε οι γροθιές. Όλα καλά ως εδώ με τις επιλογές και την ποικιλία, αλλά τα προβλήματα αρχίζουν μαζί με τη μάχη.

Παρότι υπάρχουν κάποιες σχετικές επιλογές σε κινήσεις επίθεσης και άμυνας, η μάχη δεν παύει να είναι άτσαλη και “ξύλινη” με αρκετά μπερδεμένα hit boxes και κακό ρυθμό. Βλέποντας το σαν ένα extra feature, που δίνει ποικιλία και μοναδικότητα στο παιχνίδι, και αναλογιζόμενοι ότι έχει φτιαχτεί από σχεδόν ένα άτομο, είναι καλοδεχούμενη και τη βλέπεις με επιείκεια, αλλά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι στη βάση της, είναι προβληματική.

Η εναλλαγή από adventure mode σε beat ‘em up mode βέβαια, γίνεται με ένα πλήκτρο σε οποιαδήποτε στιγμή, οπότε χρησιμοποιείται όμορφα κάποιες στιγμές για να σπάσεις κάτι με γροθιές και να αποκαλυφθεί ένα αντικείμενο για παράδειγμα ή να κάνεις άλματα για να φτάσεις σε σημεία που δεν θα μπορούσες να βρεθείς σε ένα παραδοσιακό adventure, ώστε να συλλέξεις κάποιο collectible.

Στον τομέα του adventure τώρα, το Brok the InvestiGator δεν τα πηγαίνει και ιδιαίτερα άσχημα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι τα κάνει κι όλα καλά. Οι χαρακτήρες είναι συμπαθείς και η ιστορία έχει το σχετικό βάθος που απαιτείται για να αγγίξει τον παίκτη, ενώ πρόκειται για ένα παιχνίδι που γίνεται αρκετά σκληρό και σκοτεινό σε πολλά σημεία. Οι διάλογοι βέβαια, δεν μπορούν να κρύψουν την έλλειψη εμπειρίας στη γραφή, κάτι που οδηγεί σε αρκετή φλυαρία, με τους χαρακτήρες να μιλάνε διαρκώς, χωρίς πολλές φορές να λένε τίποτα σημαντικό, ούτε και να εξυπηρετούν ουσιαστικά στο χτίσιμο που απαιτείται. Όπως και οι γρίφοι. Λίγα είναι τα σημεία που θα συναντήσουμε τους μεγάλους και ουσιαστικούς γρίφους ενός adventure, καθώς τις περισσότερες φορές θα μοιάζουν με απλές σπαζοκεφαλιές με σχήματα ή μοτίβα ενός puzzle game. Χαρακτηριστικό αυτού, αποτελεί η μικρή χρήση του inventory, σε αναλογία με όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του παιχνιδιού.

Όλα αυτά, παρουσιάζονται σε ένα όμορφο πακέτο, με τους χαρακτήρες και τα περιβάλλοντα να έχουν σχεδιαστεί στο χέρι, βγάζοντας μια έντονα καρτουνίστικη αισθητική που παραπέμπει αρκετά σε αντίστοιχα παιχνίδια των 90’s, ενώ φέρνει στο μυαλό αρκετά το πρόσφατο Detective Gallo. Τα περιβάλλοντα που θα συναντήσουμε δεν είναι λίγα στον αριθμό, αλλά η γενικότερη αισθητική του τίτλου, τεχνηέντως, δεν επιτρέπει μεγάλες διαφορoποιήσεις και πολλές λεπτομέρειες, όπως άλλωστε και η μουσική επένδυση, που δουλεύει καλά, χωρίς, όμως, κάτι να ξεχωρίζει ιδιαίτερα.

Το Brok the InvestiGator λοιπόν, αποτελεί ένα σύνολο πολλών μικρών πραγμάτων, με τα περισσότερα εξ αυτών, να κινούνται σε μέτρια επίπεδα. Δίνει την αίσθηση ότι ο δημιουργός του είχε βάλει κάποιο στοίχημα με τον εαυτό του, για το πόσα ξεχωριστά πράγματα μπορεί να χωρέσει μέσα σε ένα adventure και η αλήθεια είναι ότι κατάφερε να ενσωματώσει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα περιμέναμε. Κάποια από αυτά ήταν αχρείαστα, κάποια ανούσια, κάποια προβληματικά και κάποια επιτέλεσαν ευχάριστα τον σκοπό τους. Αυτό που μένει στο τέλος όμως, είναι ένα παιχνίδι που δύσκολα θα πλήξεις, ανανεώνεται διαρκώς και σταδιακά σε κερδίζει με το σύνολό του και το διασκεδάζεις.

Το Brok the Investigator κυκλοφορεί από τις 26/8/22 για PC ενώ αναμένεται ως το τέλος του 2022 για PS5, PS4, Switch, Xbox Series και Xbox One. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για PC με review code που λάβαμε από την COWCAT.

Exit mobile version