Resident Evil Village: Gold Edition | Review

Περίπου ενάμισης χρόνος πέρασε από την κυκλοφορία του Resident Evil Village και οι απόψεις μας για το βασικό παιχνίδι παραμένουν 100% όπως τα είχαμε πει και τότε στο review μας. Πρόκειται για ένα πάρα πολύ καλό tribute στις action καταβολές της σειράς (RE 4), με υπέροχη ατμόσφαιρα, ωραίο gameplay, χορταστική διάρκεια και υψηλή ποιότητα στο μεγαλύτερο τμήμα του τίτλου -πλην του ανούσια υπερφίαλου τελευταίου ημιώρου. Έχοντας λοιπόν παίξει ένα τόσο διασκεδαστικό παιχνίδι και έχοντας δει την πλούσια δουλειά που είχε κάνει η Capcom για την Gold Edition του Resident Evil 7, περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία την Resident Evil Village: Gold Edition, ελπίζοντας σε ένα πακέτο ανάλογης ποιότητας και ποσότητας.

Το πήραμε; Η απάντηση είναι λιγάκι πιο περίπλοκη απ’ ό,τι θα θέλαμε, καθώς ναι μεν υπάρχει ωραίο νέο υλικό, αλλά αυτό είναι ξεκάθαρα λιγότερο από αυτό που μας είχαν κακομάθει με το Resident Evil 7. Είναι όμως το νέο υλικό αρκετό για να επενδύσετε τα 20 ευρώ που ζητάει το Winters’ Expansion ή για να πάρετε την Gold Edition μαζί με το παιχνίδι; Ας τα δούμε όλα με τη σειρά.

Καταρχάς να πούμε ότι με την κυκλοφορία της Gold Edition, η Capcom έδωσε δωρεάν σε όλους τους παλιούς κατόχους -αλλά και στους νέους- το multiplayer mode, Resident Evil Re:Verse. Και όπως σε όλες τις multiplayer προσπάθειες της σειράς εδώ και 20 περίπου χρόνια, έτσι και εδώ, έχουμε να κάνουμε με ένα mode που ακροβατεί στο χείλος του κάδου σκουπιδιών. Ένα πλήρως αδιάφορο deathmatch μεταξύ κλασικών χαρακτήρων, με το gimmick ότι αν πεθάνει κάποιος, επανέρχεται στη ζωή σαν ένα από τα τέρατα της σειράς.

Έξυπνο σαν ιδέα, κάκιστο σαν υλοποίηση, με το παιχνίδι να έχει τα πατροπαράδοτα προβλήματα συνδεσιμότητας, κακής κίνησης, φτωχού gunplay και γενικά του πρόχειρου αχταρμά που συνοδεύει παραδοσιακά όλες αυτές τις multiplayer προσπάθειες της Capcom. Στην ουσία όμως, αυτό δεν αφορά το expansion, μιας και -όπως είπαμε- είναι δωρεάν για όλους τους κατόχους του παιχνιδιού αλλά μιας και βγήκε την ίδια στιγμή, χρειαζόταν να κάνουμε μια γρήγορη αναφορά και να σας πούμε απλά να το αποφύγετε!

Πίσω στα του expansion λοιπόν, η πρώτη προσθήκη αφορά το Mercenaries mode στο οποίο προστίθενται 6 νέα levels και τρεις νέοι χαρακτήρες (Chris Redfield, Karl Heisenberg και Lady Dimitrescu). Το core gameplay παραμένει το ίδιο, αλλά το νέο υλικό είναι καλοδεχούμενο και θα ικανοποιήσει όλους όσους ασχολούνται με το Mercenaries.

H δεύτερη προσθήκη είναι ίσως και η πιο ιδιαίτερη, καθώς η Capcom πλέον μας προσφέρει τη δυνατότητα να παίξουμε όλο το Resident Evil Village με κάμερα τρίτου προσώπου αντί πρώτου. Αυτό είναι χαράς ευαγγέλιο για τους παίκτες που ζαλίζονται από την προοπτική πρώτου προσώπου, αφού θα τους επιτρέψει επιτέλους να δουν κανονικά το παιχνίδι. Και είμαστε βέβαιοι ότι πολλοί που είχαν σνομπάρει το Village λόγω της κάμερας πρώτου προσώπου, τώρα θα βρουν την ευκαιρία να το παίξουν, με gameplay παραπλήσιο με αυτό που είδαμε στα πρόσφατα RE2 & RE3 remakes.

Σε γενικές γραμμές λοιπόν, η κάμερα τρίτου προσώπου δουλεύει κανονικά, δίχως κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα οπότε για τις παραπάνω κατηγορίες παικτών, είναι σίγουρα μια χρήσιμη λύση. Από την άλλη όμως, η είσοδο της κάμερας αυτής δεν είναι κάτι παραπάνω από την είσοδο ενός Capcom approved mod. Το παιχνίδι έχει ξεκάθαρα σχεδιαστεί με την κάμερα πρώτου προσώπου κατά νου, και υπάρχουν σημεία και στιγμές που θα νιώσετε ότι η κίνησή σας μέσα στον χώρο είναι αρκετά πιο πεσμένη (σε συναισθηματική φόρτιση), με διάφορες εκπλήξεις και jump scares να γίνονται πιο εύκολα αντιληπτές.

Και πέραν αυτού, δε πρέπει να ξεχάσουμε ότι όλες οι cutscenes του τίτλου (που είναι πάμπολλες, καθώς υπάρχουν cutscenes για π;aρα πολλά μικροπράγματα και κινήσεις), έχουν παραμείνει σε κάμερα πρώτου προσώπου, αναγκάζοντας τον παίκτη να βλέπει μία την πλάτη του Ethan, μία από τα μάτια του, μία από την πλάτη του και ξανά από την αρχή. Είναι λογικός τέτοιος περιορισμός, καθώς για να βλέπουμε όλα τα cinematics από άλλη κάμερα θα χρειαζόταν τεράστια δουλειά από τους δημιουργούς, αλλά όπως παραδίδεται η νέα κάμερα τελικά, παραμένει ένα καλοφτιαγμένο mod και όχι ένας νέος 100% ορθόδοξος τρόπος παιχνιδιού.

Το τρίτο και τελευταίο στοιχείο του expansion λοιπόν, αφορά ένα DLC mini sequel στο RE Village, με την ιστορία να λαμβάνει χώρα αρκετά χρόνια μετά, και τον παίκτη να έχει αυτή τη φορά τον έλεγχο της έφηβης πλέον κόρης του Ethan, Rose. Είναι πρακτικά αδύνατο να μιλήσουμε για την ιστορία δίχως να πέσουμε σε spoilers, ειδικά όταν η ιστορία αυτή μπορεί να ξεπεταχθεί σε 2-3 ωρίτσες. Θα αρκεστούμε λοιπόν στο να πούμε πως αποτελεί ένα ενδιαφέρον κλείσιμο στα γεγονότα των τελευταίων δύο τίτλων της σειράς και πιθανά το πάτημα για το επόμενο βήμα της, μέσα από μια μίνι περιπέτεια η οποία φέρνει την Rose αντιμέτωπη με τη φύση της και τις πράξεις του πατέρα της, ενώ θα την φέρει ξανά σε πολλές από τις περιοχές του βασικού παιχνιδιού.

Αυτή η ανακύκλωση περιοχών ίσως ενοχλήσει κάποιους, αλλά κατά τη δική μας άποψη δεν θα πρέπει να προβληματίζει για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί η Capcom ορθώς επέλεγε να ανακυκλώσει τις πιο αγαπημένες και εντυπωσιακές περιοχές του βασικού παιχνιδιού. Δεύτερον, γιατί παρόλο που ορισμένες έχουν μικρές αλλαγές, άλλες έχουν ιδιαίτερα μεγάλες διαφορές και δένουν υπέροχα με την κεντρική ιδέα της ιστορίας και του γιατί η Rose βρίσκεται εκεί.

Το highlight είναι και πάλι μια survival horror “Silent Hill” εμπειρία μιας περιοχής που ξεπερνάει ακόμα και το σπίτι του βασικού τίτλου. Από εκεί και πέρα, το gameplay είναι πάνω κάτω όπως το θυμάστε (αλλά μόνο σε κάμερα τρίτου προσώπου εδώ), με μία σημαντική διαφορά: Η Rose, λόγω των γεγονότων του RE Village, έχει πρόσβαση σε κάποιες ειδικές δυνάμεις (περιορισμένης χρήσης και που θέλουν το κατάλληλο herb για να γεμίσουν), οι οποίες της επιτρέπουν να παγώνει προσωρινά τους αντιπάλους ή να «αποστειρώσει» ορισμένες περιοχές που έχουν κλειστεί από μια μαύρη γλίτσα.

Δεν είναι κάτι το πραγματικά ρηξικέλευθο, αλλά προσθέτει 1-2 φρέσκα στοιχεία στο gameplay και ανακατεύει λιγάκι το ταμπλό. Σε γενικές γραμμές λοιπόν, το Shadows of Rose είναι ένα συμπαθέστατο mini sequel, που θεωρούμε ότι θα ευχαριστήσει όλους τους παίκτες, παρά την ανακύκλωση και την αρκετά περιορισμένη ποικιλία νέων εχθρών.

Αυτό είναι εν τέλει και το γενικότερο συναίσθημα που μας διακατέχει για όλο το expansion. Ναι μεν έχει τα θεματάκια του, του λείπει το πιο φρέσκο και το περισσότερο υλικό που θα θέλαμε να έχει, αλλά αυτό που έχει είναι συμπαθέστατο και σίγουρα θα θέλετε να ασχοληθείτε μαζί του. Και αν ως τώρα δεν είχατε την ευκαιρία να δείτε και το βασικό παιχνίδι, η Gold Edition αποτελεί μια «χρυσή» ευκαιρία για να το αποκτήσετε και να χαθείτε και εσείς στα χιονισμένα και μουχλιασμένα αυτά χωριά της ανατολικής Ευρώπης!

Το Resident Evil Village: Gold Edition κυκλοφορεί από τις 28/10/22 για PS5, PS4, PC, Xbox Series και Xbox One. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS5, με review code που λάβαμε από τη CD Media.

Exit mobile version