Horizon Forbidden West – Burning Shores | Review

Σχεδόν ένα χρόνο μετά από την κυκλοφορία του Horizon Forbidden West, η Guerilla συνεχίζει να επεκτείνει τον κόσμο της Aloy με το Burning Shores expansion. Κρίνοντας από το παρελθόν και από το εξαιρετικό expansion Frozen Wilds που είχε κυκλοφορήσει το studio για το Horizon Zero Dawn, θα λέγαμε ότι ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με το τελευταίο πόνημα της Guerilla έχοντας υψηλές προσδοκίες.

Το καινούργιο DLC λαμβάνει χώρα στο Los Angeles, μετά το πέρας του τίτλου, οπότε θα πρέπει πρώτα να έχετε ολοκληρώσει την κεντρική ιστορία. Μετά τους τίτλους τέλους του Horizon Forbidden West λοιπόν, ο Silens επικοινωνεί με την Aloy για να την ενημερώσει σχετικά με μία νέα απειλή, η οποία εδρεύει στα Burning Shores. Με αυτή την αφορμή, η Αloy πηγαίνει στο κατεστραμμένο πλέον Los Angeles, όπου συναντά νέους συμμάχους, αλλά και εχθρούς. Δυστυχώς δεν μπορούμε να αναφέρουμε περισσότερες λεπτομέρειες προς αποφυγή spoilers για όσους δεν έχουν ακόμα δει τον αρχικό τίτλο.

Η πιο σημαντική σεναριακή προσθήκη είναι η Seyka, η οποία θυμίζει έντονα σαν συμπεριφορά και προσωπικότητα την Aloy. Με αυτό τον τρόπο οι δημιουργοί δίνουν στην Aloy έναν σύμμαχο, με τον οποίο μπορεί να αλληλεπιδράσει σε ισότιμο επίπεδο, βοηθώντας η μία την άλλη. Θα λέγαμε ότι η ιστορία του Burning Shores βάζει στο προσκήνιο περισσότερο την εξέλιξη της Aloy ως χαρακτήρα, μεταφέροντας έστω και για λίγο το κεντρικό σεναριακό theme της σειράς στο παρασκήνιο. Το μόνο μελανό σημείο της ιστορίας αποτελεί ο κεντρικός villain, τον οποίο θα τον χαρακτηρίζαμε απλά ως αδιάφορο.

Η ερμηνεία της Kylie Liya Page ως Seyka “κουμπώνει” καλά με εκείνη της Ashly Burch ως Aloy, ενώ ο Lance Reddick ως Sylens παραμένει εξαιρετικός, σε μία από τις τελευταίες του ερμηνείες. Το επίπεδο των διαλόγων και του σεναρίου παραμένει στο γνωστό ύφος της σειράς, χωρίς ιδιαίτερες βελτιώσεις, δίνοντας μας κάποια μικρά hint για το επόμενο Horizon.

Όπως έπραξε και με Frozen Wilds DLC για το αρχικό Horizon Zero Dawn, στο Burning Shores το studio διατήρησε τα καλά gameplay στοιχεία του Horizon Forbidden West, εμπλουτίζοντάς το με μικρές προσθήκες και νέους τρόπους για να αντιμετωπίζει η Aloy τις εχθρικές μηχανές.

Εκτός από τα καινούργια skills που αποκτά η Aloy, η Seyka έχει ενεργό ρόλο στις μάχες, βοηθώντας λίγο πιο ουσιαστικά και όχι μόνο πετώντας απλά πυρομαχικά στον παίκτη, όπως γινόταν στο παρελθόν με άλλους συμμάχους. Επιπλέον, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στοιχεία του περιβάλλοντος στις αναμετρήσεις, δημιουργώντας εκρήξεις ή αξιοποιώντας πίδακες ώστε να πεταχτούμε στον αέρα γρήγορα για επιθέσεις από ψηλά.

Νέες μηχανές κάνουν και αυτές την εμφάνισή τους, όπως ο Bilegut, μια άκρως επικίνδυνη μηχανή εμπνευσμένη από τον βάτραχο, που εκτοξεύει οξύ και καλύπτει γρήγορα αποστάσεις με τα άλματα του. Ο σχεδιασμός των καινούργιων εχθρών κινείται στα γνωστά υψηλά επίπεδα της σειράς, με τη δυσκολία να αποτελεί φυσική συνέχεια από την τελευταία περιοχή του Horizon Forbidden West. Για αυτό τον λόγο θα προτείναμε να είστε σε υψηλό level και καλά εξοπλισμένοι πριν αποφασίσετε να ξεκινήσετε το νέο expansion.

Οι Burning Shores είναι περίπου το ένα τρίτο του αρχικού χάρτη και ακολουθούν εικαστικά το San Francisco όπως παρουσιάστηκε στο Horizon Forbidden West. Το Los Angeles, κατεστραμμένο από τους σεισμούς, είναι πλέον ένα σύμπλεγμα νησιών, με εντυπωσιακές παραλίες, κατεστραμμένα κτίρια, πράσινα τοπία, λόφους με τρεχούμενη λάβα, καθώς και τα γνωστά landmarks της περιοχής όπως η πινακίδα του Hollywood.

Ο τεχνικός και οπτικός τομέας είναι ανώτερος από το Horizon Forbidden West. Η Guerilla έχει βελτιώσει φωτισμούς, σύννεφα, και υποθαλάσσια περιβάλλοντα, παραδίδοντας έναν από τους πιο όμορφους κόσμους που έχουμε δει σε αυτή την γενιά. Οι αναμετρήσεις με τις μηχανές παραμένουν εντυπωσιακές, ειδικά η τελική μάχη στην οποία δεν θα αναφερθούμε περαιτέρω για ευνόητους λόγους, ενώ δεν είδαμε fps drops σε οποιοδήποτε visual mode. Το μόνο αγκάθι που παρατηρήσαμε είναι κάποια pop in textures σε μακρινές αποστάσεις. Εξαιρετική παραμένει και η ηχητική παραγωγή, με τα περιβαλλοντικά εφέ και τους ήχους των μηχανών να κλέβουν την παράσταση.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε ότι το Burning Shores κυκλοφορεί μόνο για PlayStation 5. Και εδώ υπεισέρχεται το ερώτημα γιατί πήρε αυτή την απόφαση η Guerilla από τη στιγμή που το Horizon Forbidden West είχε γίνει διαθέσιμο και για το PlayStation 4. Με βάση ό,τι είδαμε στον τίτλο, και χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς τις τεχνικές λεπτομέρειες, πέρα από τις προφανείς βελτιώσεις στην απεικόνιση του κόσμου που ήδη αναφέραμε, υπάρχουν κάποιες αναμετρήσεις, καθώς και μία νέα προσθήκη που απαιτεί την άμεση αλλαγή από περιβάλλον σε περιβάλλον, που θεωρούμε ότι το hardware του PlayStation 4 δεν θα μπορούσε να ανταπεξέλθει.

Με 10 ώρες περίπου διάρκεια και βελτιώσεις στους βασικούς τομείς, θα λέγαμε ότι το Burning Shores κατάφερε να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες μας, αποτελεί μία σίγουρη αγορά για τους λάτρεις της σειράς, και ανυπομονούμε να δούμε τι θα φέρει το επόμενο Horizon τώρα που είναι πλέον απαγκιστρωμένη η Guerilla από τους περιορισμούς της προηγούμενης γενιάς.

Το πακέτο επέκτασης Horizon: Forbidden West – Burning Shores κυκλοφορεί από τις 19/4/23 για το PS5. Το review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από το PlayStation Greece.

Exit mobile version