Το Princess Peach: Showtime είναι platformer που διακρίνεται για την εκλεπτυσμένη σύνθεση διαφορετικών στοιχείων gameplay, προσφέροντας ποικιλία και πρωτοτυπία σε κάθε επίπεδο. Με τις δέκα μεταμορφώσεις της Peach, ο παίκτης ανακαλύπτει νέες δυνατότητες καθώς αντιμετωπίζει εχθρούς και εξερευνά περιβάλλοντα. Η ιστορία ξετυλίγεται στο Sparkle Theatre, όπου η μάγισσα Grape απειλεί την παράσταση με τη συμμορία των Sour. Τα επίπεδα σχεδιάζονται ως σκηνικά θεάτρου, ενώ η τεχνική ποικιλία προσφέρει ευχάριστες εκπλήξεις.
Αν και αντιμετωπίζει προβλήματα από τεχνικής άποψης, όπως frame drops, το παιχνίδι ενδέχεται να αποζημιώσει τον παίκτη με το gameplay του. Με απλό χειρισμό και επιλογές που προσφέρουν ευκολία, το παιχνίδι αναδεικνύει την ιδιαιτερότητα της Peach, σε μια περιπέτεια που απευθύνεται σε νεαρούς και παλαιότερους παίκτες. Παρόλο που δεν φτάνει τα επίπεδα του “Super Mario”, αποτελεί ένα πρώτο βήμα προς μια πιο ενδιαφέρουσα κατεύθυνση για τον χαρακτήρα της Peach.
Παραφράζοντας ελαφρώς τους στίχους ενός άλλοτε πασίγνωστου λαϊκού άσματος, μπορούμε μετά βεβαιότητας και ειλικρίνειας να πούμε πως μια πριγκίπισσα όλα τα μπορεί. Γιατί μπορεί η Princess Peach να βρισκόταν πάντα στο παρασκήνιο της δράσης, μπορεί να ήταν το παντοτινό θύμα και το μόνιμο αντικείμενο του πόθου του Bowser, αλλά όταν οι περιστάσεις το απαιτούν… ε, τότε ναι.
Η Peach ανασκουμπώνει τα πριγκιπικά της μανίκια και αναλαμβάνει δράση με τέτοιο τρόπο που θα έκανε ακόμα και τον Mario να φάει τα μουστάκια του από τη ζήλια του. Άλλωστε, φαίνεται ξεκάθαρα πως το τοπίο αρχίζει να αλλάζει στα παιχνίδια του σύμπαντος του Mario. Ο Mario αναλαμβάνει, πλέον, να προστατεύσει και να σώσει άλλες οντότητες, όπως διαπιστώσαμε στο Super Mario Bros. Wonder, με την Peach να αρχίζει να περνάει σταδιακά στο κομμάτι της δράσης, κάτι που το δικαιούταν. Άλλωστε, από την εποχή του Super Princess Peach, έναν τίτλο που πέρασε στην ιστορία για την ευκολία του, η αξιολάτρευτη πριγκιποπούλα δεν είχε ξανά την ευκαιρία να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα.
Το ερώτημα έγκειται, ωστόσο, στο αν το Princess Peach: Showtime είναι ο τίτλος που θα αποτελέσει την αφορμή για αυτό το μεγάλο άλμα. Έχοντας περάσει μαζί του μπόλικο χρόνο, χωρίς να μπορούμε όμως για την ώρα να αξιολογήσουμε το ακριβές χρονικό διάστημα με το οποίο ταξιδέψαμε στο πλευρό της Peach, καταλήγουμε στο ότι το Princess Peach: Showtime είναι ένας τίτλος που ολοκληρώνεται με θετικό πρόσημο. Είναι ένας τίτλος με φρεσκάδα, εξυπνάδα, γυναικεία τσαχπινιά και χαριτωμενιές που θα αφήσει θετικότατες εντυπώσεις σε παίκτες όλων των ηλικιών και κυρίως στις μικρές θαυμάστριες της Peach.
Την ίδια στιγμή, όμως, το Princess Peach: Showtime είναι και ένας τίτλος της Nintendo που θα θέλαμε να δούμε κάπου αλλού – και επειδή οι καιροί είναι πονηροί, δεν εννοούμε επ’ ουδενί κάποιον αντίζηλο της Nintendo, αλλά σε μια ισχυρότερη first-party πλατφόρμα, πιο ισχυρή, που θα μπορούσε να αναδείξει περισσότερο τον τεχνικό τομέα του τίτλου. Θα επανέλθουμε, όμως, αργότερα σε αυτό το κομμάτι του τίτλου.
Για την ώρα, ερχόμαστε και επικεντρωνόμαστε πάνω στο τι ακριβώς είναι το Princess Peach: Showtime. Πρόκειται για ένα platformer, το οποίο καταφέρνει και συνδυάζει εξαιρετικά διαφορετικά στοιχεία του gameplay, προσφέροντας στον παίκτη μια διαφορετική εμπειρία παιχνιδιού σε κάθε επίπεδο. Υπάρχουν επίπεδα που προσφέρουν μια πιο καθαρόαιμη εμπειρία δράσης, όπως και επίπεδα που δίνουν την αίσθηση ενός πιο…εκτεταμένου mini game. Αιτία για αυτή τη διαφοροποίηση είναι οι μεταμορφώσεις της Peach.
Δέκα διαφορετικές μεταμορφώσεις περιμένουν τον παίκτη να τις ανακαλύψει και να πειραματιστεί μαζί τους, καθώς εξερευνά τα μυστικά του εκάστοτε επιπέδου και καθώς έρχεται να αντιμετωπίσει τις ορδές των εχθρών που προσπαθούν να ανακόψουν την πορεία της. Είναι γεγονός πως η Nintendo αρέσκεται στο να χρησιμοποιεί μεταμορφώσεις πάνω σε χαρακτήρες της για να προσφέρει μια διαφοροποιημένη εμπειρία στον παίκτη.
Χαρακτήρες όπως οι Mario, Luigi και Wario έχουν να πουν αρκετά για το πως οι διάφορες μεταμορφώσεις τους έχουν βοηθήσει να εξερευνήσουν τα διάφορα επίπεδα και να ανακαλύψουν τα κρυμμένα μυστικά τους. Στο Princess Peach: Showtime, ωστόσο, τα πράγματα λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο. Κάθε επίπεδο είναι σχεδιασμένο με γνώμονα μια συγκεκριμένη μεταμόρφωση της Peach, με τους γρίφους, τις προκλήσεις και τους εχθρούς να έχουν προσαρμοστεί αποκλειστικά στην εκάστοτε μεταμόρφωση της Peach.
Όλα, λοιπόν, ξεκινάνε όταν η Peach, μετά της συνοδείας της, αποφασίζει να επισκεφθεί το Sparkle Theatre, ένα μέρος όπου μια φυλή ανθρωποειδών γνωστά ως Theets ανεβάζει πολλά και διαφορετικά έργα. Η επίσκεψή της στη μεγάλη πρεμιέρα, ωστόσο, συμπίπτει με τη στιγμή που η διαβολική μάγισσα Grape αποφασίζει να εξαπολύσει τα σκοτεινά της μάγια πάνω στο θέατρο και τους ηθοποιούς, αιχμαλωτίζοντας τους κεντρικούς πρωταγωνιστές και χρησιμοποιώντας τους στρατιώτες της, τα Sour, για να αλλάξει την υπόθεση και τη ροή των παραστάσεων.
Η Stella, η νοήμων κορδέλα και το πνεύμα που προστατεύει το Sparkle Theatre αναγνωρίζει, ωστόσο, τη δυναμική της Peach και ζητά τη βοήθειά της για να λύσουν τα μάγια, να ελευθερώσουν τους αιχμαλώτους πρωταγωνιστές και να νικήσουν τη Grape μια και καλή. Με άλλα λόγια, έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ βασικό σενάριο, αρκετό ωστόσο για να χτίσει έναν παραμυθένιο κόσμο, αντάξιο της Peach, (ενδεχομένως και του κοινού της) και να βάλει τον παίκτη κατευθείαν στο κέντρο της δράσης.
Η δράση αυτή λαμβάνει χώρα σε επίπεδα, σκορπισμένα ανάμεσα στους πέντε ορόφους του θεάτρου. Κάθε επίπεδο είναι σχεδιασμένο με τρόπο τέτοιο που δίνει την αίσθηση πως πρόκειται για πραγματικά σκηνικά θεάτρου. Πλατφόρμες στριφογυρίζουν, props και λοιπά διακοσμητικά κρέμονται από ψηλά ή είναι τοποθετημένα χαμηλά, ενώ η ξύλινη υφή τους αποδίδεται άψογα, γεγονός που σίγουρα οφείλεται και στην εξαιρετική δουλειά που έκανε η ομάδα ανάπτυξης στο Yoshi’s Crafted World.
Αν και νιώθουμε μια σχετική ικανοποίηση στο κομμάτι του σχεδιασμού, εν τούτοις δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τον συνολικό τεχνικό τομέα του τίτλου, κάτι που θίξαμε προηγουμένως. Το Princess Peach: Showtime έχει αναπτυχθεί κάνοντας χρήση της Unreal Engine 4, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά πως η εν λόγω μηχανή γραφικών και το Nintendo Switch δεν είναι (ακόμα) συμβατοί μεταξύ τους.
Αν και τα cutscenes είναι, ομολογουμένως, πανέμορφα, και ακόμα και αν ο κόσμος του παιχνιδιού καταφέρνει να αποδώσει οπτικά την αίσθηση της ζωηρής φαντασίας και του παραμυθιού, η χαμηλή ανάλυση που είναι εμφανής τόσο φορητά όσο και σε docked mode απογοητεύει.
Παίζοντας φορητά διαπιστώσαμε και frame drops πέραν της οθόνης φόρτωσης και ολοκλήρωσης του κάθε επιπέδου που, ναι μεν δεν ήταν συχνά, αλλά ήταν ικανά να ρίξουν το ρυθμό και να απογοητεύσουν. Η κατάσταση ευτυχώς ήταν πιο βελτιωμένη σε docked mode, αν και δεν πάψαμε στιγμή να σκεφτόμαστε ότι το παιχνίδι θα μπορούσε να είχε κυκλοφορήσει λίγο αργότερα, κάπου αλλού, που θα μπορούσε να αναδείξει την ομορφιά των γραφικών.
Σε κάθε περίπτωση, ο τεχνικός τομέας είναι μόνο η μία πλευρά του νομίσματος. Εμείς θα θέλαμε να σταθούμε περισσότερο στο τι μπορεί να μας προσφέρει το παιχνίδι από άποψη gameplay. Ο μοναδικός σχεδιασμός του εκάστοτε επιπέδου έρχεται να συνδυαστεί άψογα και με την on-screen δράση. Κάθε επίπεδο αφηγείται και μια διαφορετική ιστορία, που διαδραματίζεται σε διαφορετικά περιβάλλοντα και σκηνικά, συχνά και με εντελώς διαφορετικούς εχθρούς, ενισχύοντας την ψευδαίσθηση πως όντως πρόκειται για μια διαφορετική θεατρική παράσταση, με διαφορετική πλοκή, εκπλήξεις, ερμηνείες και φινάλε.
Η Peach καλείται απλά να αποκτήσει πρόσβαση σε μια συγκεκριμένη μεταμόρφωση την πρώτη φορά, έτσι ώστε να προσεγγίσει τα επίπεδα με τις νέες, επαυξημένες δυνατότητες που της προσφέρει η εκάστοτε μεταμόρφωση, διαφοροποιώντας σημαντικά τη συνολική gameplay αίσθηση που μπορεί να προσφέρει το παιχνίδι. Και με έντεκα συνολικά μεταμορφώσεις να παρελαύνουν επί της οθόνης, οι παίκτες θα έχουν στη διάθεσή τους έντεκα διαφορετικά εργαλεία για να ολοκληρώσουν με επιτυχία αυτήν την αναπάντεχη περιπέτεια της Peach.
Θεωρούμε, ωστόσο, πως αυτό που αποτελεί το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού και σημαντικό λόγο ενασχόλησης μαζί του, μπορεί την ίδια στιγμή να αποτελέσει και ένα από τα σημαντικότερα ελαττώματά του. Στο σύνολο του παιχνιδιού, οι παίκτες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις μεταμορφώσεις σε τρία μόλις επίπεδα, με το τελευταίο να είναι συνήθως μικρότερο σε διάρκεια και να αφορά πάντοτε στην απελευθέρωση του πρωταγωνιστή που κάνει μόνιμη χρήση της εκάστοτε μεταμόρφωσης.
Ακόμα και αν αυτό δεν θα αποτελέσει ιδιαίτερο πρόβλημα για όλους, είναι σχεδόν σίγουρο πως κάποιους παίκτες θα τους κουράσει. Μεταμορφώσεις όπως αυτή της Patisserie, ή ακόμα και της Detective, που μειώνουν το επίπεδο αλληλοεπίδρασης με περιβάλλοντα και εχθρούς στο ελάχιστο δυνατό, στερώντας από τον παίκτη τη δυνατότητα πειραματισμού με πολύ πιο ενδιαφέρουσες μεταμορφώσεις, όπως η Mighty ή η Kung-Fu Peach σε έναν μεγαλύτερο αριθμό διαθέσιμων επιπέδων.
Και δεν στεκόμαστε μόνο εκεί. Καθώς είναι σχεδόν ξεκάθαρο το ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται το παιχνίδι, είναι σχεδόν αναμενόμενη η έλλειψη ενός επιπέδου πρόκλησης, που θα μπορούσε να ζορίσει λίγο τον παίκτη, χωρίς να τον βασανίσει.
Το Princess Peach: Showtime έρχεται με πολύ απλό χειρισμό, για να μην μπερδέψει τους νεαρότερους σε ηλικία παίκτες, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει κάθε δυνατότητα για να κάνει τον εαυτό του ακόμα πιο εύκολο. Thees που προσφέρουν περισσότερες καρδιές σε κάθε επίπεδο; Μέσα. Δυνατότητα αυτόματης ολοκλήρωσης του επιπέδου που δυσκολεύει τον παίκτη, προσφέροντας ένα μικρό αντίτιμο; Φυσικά και μπαίνει μέσα στη λίστα.
Τίτλος γεμάτος από τα πιο εύκολα και απλοΐκά boss fights που θα μπορούσε κάποιος να περιμένει από ένα platformer; Αυτοί που ψάχνουν κάτι τέτοιο σε ένα παιχνίδι, μπορούν να είναι βέβαιοι πως δεν χρειάζονται να ανησυχούν, καθώς, εξαιρουμένου μόλις ενός από τα bosses (και όχι του final), οι αναμετρήσεις αποτελούν περίπατο στο πάρκο.
Και για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, περισσότερη δυσκολία θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι παίκτες που επιζητούν την απόλυτη ολοκλήρωση του τίτλου, παρά όσοι παίζουν απλώς για να ολοκληρώσουν τον τίτλο – και αυτό γιατί, αν χαθεί ένα από τα collectibles, ο παίκτης πρέπει να ξεκινήσει το επίπεδο από την αρχή. Δεν υπάρχουν checkpoints, ούτε δίνεται η δυνατότητα τις περισσότερες φορές ο παίκτης να επιστρέψει σε προηγούμενο σημείο του επιπέδου.
Τώρα, βέβαια, το κατά πόσο είναι διατεθειμένος κάποιος να ολοκληρώσει πλήρως το παιχνίδι αφήνεται στη προδιάθεσή του. Αξίζει να σημειωθεί όμως πως τα challenges, αλλά και ορισμένες «παραστάσεις» που ξεκλειδώνονται μετά την τελική αναμέτρησή μας με την Grape, δεν σχετίζονται με τον αριθμό των Sparkles (των in-game collectibles δηλαδή).
Τα εν λόγω αντικείμενα αφορούν μόνο στην αγορά περισσότερων φορεμάτων για την Peach, αλλά και αξεσουάρ για τη Stella, χωρίς να προσφέρουν κάτι περισσότερο στην περιπέτειά μας, ή στο συνολικό gameplay. Κοινώς, πρόκειται για μια χαμένη μάλλον ευκαιρία, που στην προκειμένη περίπτωση απλώς θα ικανοποιηθούν μόνο οι…πριγκίπισσες του gaming, μικρότερες αλλά και μεγαλύτερες σε ηλικία.
Για την μεγαλύτερη μερίδα των παικτών, οι αναμετρήσεις με τα bosses αλλά και ορισμένες προκλήσεις με συγκεκριμένα targets θα προσφέρουν κίνητρα για την περαιτέρω ενασχόληση με το Princess Peach: Showtime, μέχρι να κυκλοφορήσει το επόμενο, μεγάλο παιχνίδι της Nintendo για το 2024.
Σαφέστατα, δεν θέλουμε να πούμε πως το Princess Peach: Showtime είναι ένα κακό παιχνίδι. Περάσαμε καλά μαζί του, παρά τη μειωμένη πρόκληση και παρά τα όλα όσα μας ενόχλησαν στον τεχνικό τομέα. Είναι γεγονός, όμως, πως περιμέναμε πολλά περισσότερα. Η αίσθηση που μας αφήνει το Princess Peach: Showtime είναι πως μοιράζεται την ίδια μοίρα με το Super Princess Peach που κυκλοφόρησε περίπου μια εικοσαετία νωρίτερα – μια μοναδική ευκαιρία, δηλαδή, για να βγει στο προσκήνιο ένας συμπαθέστατος χαρακτήρας της Nintendo, χωρίς όμως να καταφέρνει να προκαλέσει την ίδια αίσθηση που προκαλεί μια κυκλοφορία ενός Mario τίτλου.
Φαίνεται, όμως, πως γίνεται ένα σημαντικό, πρώτο βήμα σε μια πιο σωστή κατεύθυνση – και το κοινό που θα «αγκαλιάσει» και θα στηρίξει την Princess Peach στο σημερινό της ταξίδι, ίσως μπορέσει να ασχοληθεί στο μέλλον με έναν τίτλο…βασιλικών προδιαγραφών.
To Princess Peach: Showtime! κυκλοφορεί από τις 22/3/24 για το Nintendo Switch. Το review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από τη CD Media.