Στο πάντα πυκνοκατοικημένο είδος των metroidvania γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο να ξεχωρίσουν πραγματικά νέες προτάσεις. Το Awaken: Astral Blade έρχεται ως μια συμπαθητική πρόταση αλλά τόσο τυπική για το είδος που είναι ιδιαίτερα δύσκολο να τραβήξει την προσοχή πέραν των σκληροπυρηνικών φαν των metroidvania.
Παίρνουμε τον ρόλο της πολεμίστριας Tania, η οποία αναλαμβάνει να διασώσει μία χαμένη ερευνητική ομάδα. Σταδιακά μαθαίνουμε ότι η Tania είναι μία μορφή ανδροειδούς, με το σενάριο να περιστρέφεται γύρω από τα ρομποτικά μοντέλα που προηγήθηκαν της δημιουργίας της. Ορισμένες αποκαλύψεις έρχονται ως μία προσπάθεια σεναριακής εμβάθυνσης, αλλά τελικά η εμπειρία καταλήγει αρκετά ρηχή, κάτι στο οποίο δεν βοηθάνε και οι, ερασιτεχνικής φύσεως, διάλογοι.

Ως εκ τούτου, η ουσία του παιχνιδιού εναπόκειται στην εξερεύνηση και το μάχη, δύο τομείς όπου το Astral Blade ακολουθεί την πεπατημένη. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι χωρισμένος σε περιοχές που θυμίζουν ζούγκλα και σε άλλες που αφορούν φουτουριστικά χτίσματα (κυρίως εργαστήρια). Υπάρχει ένας αρκετά λειτουργικός χάρτης αλλά η αλήθεια είναι ότι η ίδια η εξερεύνηση δεν κρύβει ιδιαίτερες εκπλήξεις είτε από ευρήματα είτε από ενδιαφέρουσες προαιρετικές περιοχές, καταλήγοντας έτσι να αποτελεί απλά μία αναγκαιότητα που έρχεται με τις επιταγές του είδους.
Το σύστημα μάχης προσφέρει τρία διαφορετικά όπλα που μπορούμε να εναλλάσσουμε αυτοστιγμεί. Πιθανότατα ένα από αυτά θα καταλήξει να είναι το αγαπημένο σας καθώς η συνεχής μεταξύ τους εναλλαγή δεν προσφέρει κάποιο σημαντικό βοήθημα στις μάχες. Άλλωστε δεν είναι δυνατό να κάνουμε ταυτόχρονα upgrades και τα τρία όπλα (λόγω περιορισμού των resources) με αποτέλεσμα, τις περισσότερες φορές, το ένα από τα τρία να είναι σημαντικά ισχυρότερο από τα υπόλοιπα.

Υπάρχει μία σεβαστή ποικιλία από είδη εχθρών, αν και η κινησιολογία τους δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη ποικιλία. Τουλάχιστον, καθόλη τη διάρκεια της περιπέτειας θα έρχεστε μπροστά από νέους τύπους εχθρών. Τα boss fights αποτελούν το καλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού, φέρνοντάς μας συχνά απέναντι από γιγαντιαία όντα και σε συγκρούσεις με ένταση και ανάγκη για διαρκή κινητικότητα και αποφυγές. Η ενέργεια των bosses είναι ίσως λίγο μεγαλύτερη από ότι χρειαζόταν, οδηγώντας ορισμένες φορές στον εκνευρισμό, αλλά σε τελική ανάλυση έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά στην εκτέλεσή τους.
Εκεί που φαίνεται σε μεγάλο βαθμό ότι το Astral Blade αποτελεί ένα πόνημα που δεν είχε και το μεγαλύτερο δυνατό budget αφορά στον τομέα του ήχου. Η μουσική επένδυση δεν περιέχει κάτι το αξιομνημόνευτό, αλλά πολύ περισσότερο, τα ηχητικά εφέ θα έλεγε κανείς ότι είναι περιορισμένα, σε σημείο όπου ορισμένες υπάρχει μία άβολη ησυχία, ακόμα και όταν πολεμάμε κάποιον τιτάνιο εχθρό.
Το αυτό ισχύει και για τον οπτικό τομέα, όπου ενώ τα ζωηρά χρώματα και ο σχετικά όμορφα σχεδιασμένος κόσμος προσφέρουν μία ωραία εικόνα, από την άλλη πλευρά τα κάπως “ξύλινα” animations δίνουν ελαφρώς την εντύπωση ότι παρακολουθούμε puppets. Εν κατακλείδι το Astral Blade αποτελεί μία τυπική metroidvania εμπειρία που ναι μεν θα μπορέσει να πείσει τους φαν του είδους να φτάσουν ως το τέλος, αλλά αμφιβάλουμε αν θα τους αφήσει το οποιοδήποτε αποτύπωμα.
Το Awaken: Astral Blade κυκλοφορεί από τις 22/10/24 για PC και PlayStation 5. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PlayStation 5.