Η βιομηχανία των video games αποτελεί έναν τιτάνα της παγκόσμιας ψυχαγωγίας και του χώρου των media, κάτι που αποδεικνύουν περίτρανα τα παγκόσμια οικονομικά μεγέθη. Η συνολική αποτίμηση του τζίρου των video games υπολογίζεται στα 262 δις δολάρια το 2023 και αναμένεται να φτάσει στα 312 δις δολάρια έως το 2027, δείγμα της χωρίς προηγούμενο ανόδου της βιομηχανίας, όχι μόνο σε δημοτικότητα, αλλά και σε κερδοφορία.
Η ανάπτυξη αυτή, βέβαια, αποτελεί αποτέλεσμα της ικανότητας του συγκεκριμένου τομέα διασκέδασης να διεισδύει σε πλατιά ακροατήρια και, κυρίως, στα νεανικά κοινά. Εκεί, δηλαδή, που κάθε εταιρία θέλει να βρίσκεται και κάθε διαφημιστής θα πληρώσει αρκετά, προκειμένου να κερδίσει μία θέση. Τα video games, βέβαια, υπάρχουν για δεκαετίες, αλλά δεν μοιάζουν με όσα ξέραμε παλιά. Το ίδιο ισχύει και για τα κλασικά παιχνίδια του παρελθόντος, όπως είναι το σκάκι ή το πόκερ. Και τα δύο βρήκαν τον τρόπο να μετατραπούν σε ψηφιακά, παρότι αποτελούν δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα παιχνιδιών που κάποτε ήταν αδύνατο να παίξει κανείς χωρίς φυσική παρουσία.
Το σκάκι είναι διάσημο για την ιστορία του και την αντοχή στον χρόνο, συνεπώς θα μπορούσε να έχει περισσότερη τύχη να φτάσει στη σημερινή εποχή. Το πόκερ, όμως, εμφανίστηκε πριν από περίπου 200 χρόνια και θα μπορούσε να αντιμετωπίσει μεγαλύτερα προβλήματα, αν δεν προλάβαινε να διεισδύσει στην κοινωνία, καθώς έγινε πολύ σύντομα το πιο αγαπημένο παιχνίδι με τράπουλα στις ΗΠΑ. Στη βιομηχανία του igaming, ωστόσο, το πόκερ κατέκτησε τη σημερινή του θέση χάρη στην τεχνολογία.
Αρχικά, αυτό συνέβη όταν η πιο δημοφιλής παραλλαγή του, το Texas Holdem, βρέθηκε στο αποκορύφωμά του, περίπου το 1990, και τα μεγαλύτερα τουρνουά πόκερ άρχισαν να μεταδίδονται τηλεοπτικά. Έπειτα, όταν η διασκέδαση έγινε πλέον ψηφιακή, η βιομηχανία του πόκερ έδωσε επίσης χώρο στις νέες τεχνολογίες, προκειμένου να αναπτυχθούν και να τη βοηθήσουν να μεταφερθεί online. Το ξεκίνημα αφορούσε στη δημιουργία εξειδικευμένων εφαρμογών για τα κινητά τηλέφωνα, τα οποία είχαν αρχίσει μόλις να συνδέονται με το internet και να μεταφέρουν τους χρήστες τους στον ψηφιακό κόσμο.
Η συνέχεια είχε να κάνει με την τεχνητή νοημοσύνη, η οποία έκανε τις πρώτες δοκιμές της σε εκατοντάδες χιλιάδες αγώνες με επαγγελματίες παίκτες του πόκερ, από τους οποίους το περίφημο λογισμικό Libratus δεν έχασε ούτε μία φορά! Από εκεί, έγινε και το άλμα της τεχνητής νοημοσύνης στα video games, καθώς ανανέωσε την εμπειρία χρήσης, μιας και είναι ικανή να δημιουργεί πολύπλοκους νέους κόσμους και να αναβαθμίζει τα παιχνίδια στα οποία το σκηνικό παίζει σημαντικό ρόλο της δράσης. Στο άμεσο μέλλον, δε, αναμένεται να τη δούμε να γράφει τον κώδικα του παιχνιδιού, ακριβώς τη στιγμή που εξελίσσεται. Φυσικά, δεν είναι η μοναδική καινοτομία που αλλάζει το τοπίο του gaming.
Η διάκριση, για παράδειγμα, μεταξύ παιχνιδιών κινητών και κονσολών/PC μειώνεται, με μερικά από τα πιο διάσημα παιχνίδια για κινητό να μεταφέρονται και στις παραδοσιακές πλατφόρμες παιχνιδιών. Η Apple είναι μία από αυτές τις εταιρίες που φρόντισε να ενοποιήσει την εμπειρία gaming σε όλες τις συσκευές, προσελκύοντας έτσι και εκείνους τους παίκτες που επιλέγουν κινητές συσκευές. Μία εξέλιξη που βγάζει κερδισμένους όλους τους εμπλεκόμενους, τις εταιρίες και τους χρήστες, αλλά και τους προγραμματιστές που καθημερινά αποκτούν καινούριες προκλήσεις, «πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω» την εμπειρία χρήστη.
Δεν ήταν, όμως, μόνο εταιρίες της κατηγορίας της Apple που θέλησαν να γίνουν μέρος των video games. Η -αμερικανικής καταγωγής- εταιρία Netflix μπήκε δυναμικά στη βιομηχανία παιχνιδιών και εγκαινίασε το δικό της μοντέλο συνδρομής, αυτή τη φορά για video games. Ο κατάλογός τους δεν ακόμα γνωστός, αλλά φημολογείται ότι περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία τίτλων, ενώ παράλληλα, εξετάζεται η ροή παιχνιδιών μέσω cloud, με στόχο ο χρήστης να έχει την ίδια εύκολη πρόσβαση στα παιχνίδια, όπως ακριβώς με τις ταινίες και τις σειρές.
Ταυτόχρονα, τα esports βιώνουν τη δική τους μοναδική ανάπτυξη, καθώς συνεχίζουν και φέτος να γνωρίζουν εντυπωσιακή άνοδο, κερδίζοντας όλο και περισσότερους χρήστες, εκατομμύρια θεατές και, φυσικά, τεράστια κέρδη. Με τα μεγάλα τουρνουά να γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή και να συγκεντρώνουν χορηγίες από κορυφαίες εταιρείες, τα esports δείχνει ότι έχουν τα ποσοστά επιτυχίας με το μέρος τους και ότι θα τραβάνε τη προσοχή μας για πολύ ακόμα.
Η νέα χρονιά δείχνει να έρχεται μαζί με μια νέα εποχή για τη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών, καθώς νέες τεχνολογίες και τάσεις μετασχηματίζουν τον τρόπο που οι παίκτες αλληλοεπιδρούν και εμπλέκονται με τα παιχνίδια, προσφέροντας πιο πλούσια και καθηλωτική εμπειρία από ποτέ.