Έχουμε αναφέρει αρκετές φορές το πόσο ιδιαίτερο είδος είναι αυτό των roguelikes. Τόσο ιδιαίτερο που αναπόφευκτα δεν χρειάζεται πολύ για να έρθει ο κορεσμός. Το Dragon Is Dead έρχεται ως ένα ακόμα roguelike, τοποθετημένο δηλαδή σε ένα είδος πιστεύουμε ότι δύσκολα δημιουργεί πλέον ενθουσιασμό σε όποιον το ακούει. Πόσες φορές άλλωστε να μπούμε σε μία νέα εμπειρία όπου θα πρέπει να επανερχόμαστε ξανά και ξανά στην αρχή του παιχνιδιού όποτε χάνουμε.
Το Dragon Is Dead επιχειρεί να φέρει μία ακόμα εμπειρία στο είδος, αλλά μην έχοντας κάτι διαφορετικό να προσφέρει τελικά καταλήγει ως κουραστικό και επαναλαμβανόμενο. Η ιστορία του δεν προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο, αφηγούμενη μία συνηθισμένη ιστορία ενός ήρωα που προσπαθεί να σώσει τον κόσμο από δαιμονικές δυνάμεις. Εδώ έχουμε το ρόλο του Successor, ένας επίλεκτος στρατιώτης των θεών με τη δυνατότητα να αναγεννιέται όποτε πέσει στη μάχη, που με gameplay όρους απλά εξηγεί τη roguelike φύση του τίτλου, καθώς όποτε χάνουμε επανερχόμαστε στο πρώτο επίπεδο.
Κάθε ξεχωριστός κόσμος χωρίζεται σε δύο επιμέρους επίπεδα, διάρκειας 3-4 λεπτών, όπου πρέπει να εξοντώσουμε όλους τους εχθρούς προτού συνεχίσουμε στο τελικό boss fight του εκάστοτε κόσμου. Στο τέλος κάθε επιπέδου μπορούμε να ξεκλειδώσουμε με random τρόπο διάφορα αντικείμενα. Σε αντίθεση με την πλειοψηφία των roguelike, εδώ όποτε ο πεθαίνει ο χαρακτήρας μας μπορεί να χάνει όλα τα level του και διάφορα αντικείμενα αλλά όλος ο εξοπλισμός που έχει βρει παραμένει στο inventory του.
Αυτό σημαίνει ότι διαρκώς υπάρχει μία ενδυνάμωση δεδομένου ότι αρκετές φορές θα βρούμε loot πανοπλιών και κάθε λογής όπλων που θα κάνουν τη ζωή μας κάπως πιο εύκολη. Αυτή η μονιμότητα του εξοπλισμού λειτουργεί ωραία, καθώς μας επιτρέπει να συνεχίζουμε με τον οπλισμό που προτιμούμε, δίχως να “εξαναγκαζόμαστε” κάθε φορά να ξεκινάμε από το μηδέν και σε αυτό το σκέλος.
Η ποικιλία στον εξοπλισμό είναι αρκετά μεγάλη, φέρνοντας μία ποικιλία στατιστικών για διαφορετικά builds, αν και όχι κάτι πρωτόγνωρο ή με ιδιαίτερο βάθος για τα δεδομένα ενός action-RPG. Οι επιστροφές μας στη βάση έπειτα από κάθε ήττα μας επιτρέπει να αγοράσουμε νέο εξοπλισμό, ενδυναμώνοντας τον χαρακτήρα μας και δίνοντάς μας τουλάχιστον μία αίσθηση προόδου στις αλλεπάλληλες φορές που θα επανέλθουμε στην αρχή.
Επιπλέον, σε κάθε εξόρμηση ο χαρακτήρας μπορεί να ανεβάζει σχετικά γρήγορα τα levels του, δίνοντάς μας διάφορες επιλογές μεταξύ μίας σεβαστής ποικιλίας από passive και active abilities, το οποία ωστόσο τα χάνουμε έτσι και εξοντωθούμε, σε αντίθεση με τον εξοπλισμό. Το σύστημα μάχης γενικά είναι ευχάριστο, παρέχοντάς μας ένα γενναιόδωρο dodge και δίνοντάς μας όπλα που αποδίδουν ωραία την αίσθηση των χτυπημάτων.
Επιπρόσθετα, υπάρχει μία πολύ καλή ποικιλία από λεπτομερώς σχεδιασμένους εχθρούς και αρκετά, άκρως απαιτητικά bosses. Το όλο οικοδόμημα ωστόσο κλυδωνίζεται έντονα από τη roguelike φιλοσοφία του. Τα ξεχωριστά επίπεδα έχουν μία υπεραπλουστευμένη δομή και καταλήγουν εν τέλει να μην αποτελούν τίποτα περισσότερο από στατικές αρένες όπου απλά καλούμαστε να εξοντώσουμε όλους τους εχθρούς προτού μας επιτραπεί να προχωρήσουμε.
Με το platforming να πηγαίνει ουσιαστικά περίπατο, όλο το βάρος πέφτει στο σύστημα μάχης, που είναι μεν αρκετά καλό (χωρίς ωστόσο να κρύβει εκπλήξεις) αλλά καταλήγει επαναλαμβανόμενο, ιδίως όταν για πολλοστή φορά θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε τα ίδια bosses και απλούς εχθρούς σε πανομοιότυπες αρένες. Δεν βοηθάει επίσης ότι σε μεταγενέστερα επίπεδα οι εχθροί γίνονται ολοένα και πιο επιθετικοί αλλά και bullet sponges (ή blade sponges πιο εύστοχα), κάτι που αφαιρεί αρκετά από την ευχάριστη αίσθηση της μάχης.
Αξίζει να σημειωθεί και πάλι ότι η pixel art σηκώνει αρκετό από το βάρος της εμπειρίας, προσφέροντας ωραία animations και όμορφα σχεδιασμένους χαρακτήρες, εχθρικούς και φίλιους με έντονη την νοσταλγική και δουλεμένη εικόνα. Αν μη τι άλλο όμως το roguelike στοιχείο τραβάει αρκετά πίσω την εμπειρία.
Θεωρούμε ότι το Dragon Is Dead θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον εάν είχε δοθεί λίγη περισσότερη έμφαση στο platforming και αν ακολουθούσε μία παραδοσιακά γραμμική 2D action εμπειρία, άνευ roguelike στοιχείων. Άλλωστε, αυτές οι retro προτάσεις δεν χρειάζονται δεκάδες ώρες gameplay, αλλά -συνήθως- καταφέρνουν να πετύχουν τον στόχο τους ακόμα και σε 4-6 ώρες διάρκειας, κάτι που είναι σαφέστατα προτιμότερο από οποιαδήποτε τεχνική επιμήκυνση, ένα παράπτωμα των roguelikes από το οποίο δεν ξεφεύγει ούτε το Dragon Is Dead.
To Dragon Is Dead κυκλοφορεί από τις 06/06/2025 για PC. Για το review μας παραχωρήθηκε κωδικός από το Press Engine.