Η σειρά Yakuza της Sega και του Ryu Ga Gotoku Studio έχει αφήσει το δικό της ξεχωριστό στίγμα στον χώρο, κάτι που έχουμε αποτυπώσει μέσα από τα δικά μας reviews. Σε παρόμοιο επίπεδο, οι κλασικοί 2D beat ’em up τίτλοι έχουν επίσης χτίσει το δικό τους πιστό κοινό μέσα στα χρόνια.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο έρχεται το Fading Afternoon, ένας τίτλος που αφηγείται μια ιστορία τύπου Yakuza μέσα από 2D pixel art αισθητική, υιοθετώντας παράλληλα το σύστημα μάχης των προαναφερθέντων beat ’em up. Η ιστορία ακολουθεί τον Seiji Maruyama, ο οποίος αποφυλακίζεται και προσπαθεί να ξαναβρεί τα βήματά του στη ζωή.

Όπως αναμένεται, ο ήρωάς μας συναντά παλιούς φίλους αλλά και τις αναπόφευκτες αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην Osaka, την πόλη που είχε χρόνια να επισκεφθεί. Η αφήγηση δεν προσφέρει κάτι πραγματικά αξιομνημόνευτο, καθώς η πορεία είναι γνώριμη: ο ήρωας, χωρίς πόρους για να επιβιώσει, αναγκάζεται να εμπλακεί ξανά στον κόσμο της μαφίας.
Αν και το σενάριο δεν εντυπωσιάζει, το εικαστικό σίγουρα κερδίζει τις εντυπώσεις. Η πανέμορφη 2D pixel art, τα ζωντανά sprites και η απεικόνιση της Osaka δημιουργούν μια καθηλωτική ατμόσφαιρα. Σε αυτό προστίθεται και η μουσική επένδυση, η οποία συνοδεύει άψογα την εμπειρία σε όλη τη διάρκειά της.

Το πρόβλημα ξεκινά στο gameplay, το οποίο γρήγορα αποδεικνύεται μπερδεμένο και προβληματικό. Από τα πρώτα λεπτά, το παιχνίδι μας ενημερώνει ότι ο πρωταγωνιστής είναι άρρωστος, γεγονός που επηρεάζει το πότε θα ολοκληρωθεί κάθε κύκλος παιχνιδιού. Παράλληλα, το σύστημα μάχης και η λειτουργία των πλήκτρων καθιστούν δύσκολη την ενασχόληση με ένα δεύτερο playthrough. Οι κινήσεις δεν «κουμπώνουν» σωστά, με αποτέλεσμα εκεί που θέλεις να πιάσεις έναν εχθρό, ο χαρακτήρας να εκτελεί εντελώς διαφορετική ενέργεια – όπως να ανάβει τσιγάρο ή να πετάει κέρμα. Το αποτέλεσμα; Ένα αναπόφευκτο χάος στον χειρισμό.
Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη από τους πολυάριθμους εχθρούς που επιτίθενται από διαφορετικές αποστάσεις, αναγκάζοντας τον παίκτη να αλλάζει συνεχώς οθόνες ή να πέφτει ηττημένος. Όταν, ωστόσο, το χάος υποχωρεί, το παιχνίδι προσφέρει μερικές εξαιρετικές στιγμές: εντυπωσιακές χορογραφίες μάχης, επιτυχημένα parries και δυνατότητα χρήσης του οπλισμού των αντιπάλων.

Δυστυχώς, όλα αυτά επισκιάζονται από το γεγονός ότι δεν υπάρχει επιλογή retry σε περίπτωση ήττας. Οι μέρες απλώς προχωρούν, τα cutscenes συνεχίζονται, και το κίνητρο για νέο playthrough μειώνεται δραματικά. Σε επίπεδο διάρκειας, ένα playthrough αγγίζει περίπου τις 5 ώρες, με την επανάληψη να απευθύνεται κυρίως στους πιο υπομονετικούς. Η αψεγάδιαστη ροή χωρίς ήττες είναι δύσκολο να επιτευχθεί, καθιστώντας την εμπειρία ακόμα πιο απαιτητική.
Συνολικά, το Fading Afternoon είναι μια περίεργη περίπτωση: διαθέτει μοναδική ατμόσφαιρα και όμορφο εικαστικό, αλλά ο προβληματικός χειρισμός και οι επιλογές σχεδιασμού υπονομεύουν σε μεγάλο βαθμό την εμπειρία, αφήνοντας τον παίκτη με έναν… πονοκέφαλο που δύσκολα ξεπερνιέται.
Το Fading Afternoon κυκλοφορεί σε retail έκδοση για το Nintendo Switch από τις 25/7/25 (για PC είναι διαθέσιμο από το 2023). Το review μας βασίστηκε στην έκδοση για Nintendo Switch με review code που λάβαμε από την Enarxis Dynamic Media.
