Silent Hill f | Review

Ένα διαφορετικό Silent Hill.

Η μεγάλη έκπληξη από την Konami ήρθε τον Φεβρουάριο του 2021, όταν ανακοινώθηκε η επιστροφή του Silent Hill με την ανάπτυξη πολλών νέων τίτλων. Ωστόσο, η μεγαλύτερη αίσθηση δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2022, όταν παρουσιάστηκε το Silent Hill f, που κέρδισε αμέσως τα βλέμματα με την έντονα ιαπωνική του θεματολογία.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι είχαν περάσει πάνω από δέκα χρόνια από τον τελευταίο τίτλο της σειράς, το Silent Hill Downpour του 2012. Έτσι, φτάσαμε στο 2025 και έναν χρόνο μετά το remake του Silent Hill 2, για να δούμε ένα νέο επεισόδιο στο ιστορικό αυτό franchise. Αυτό όμως που διαφοροποιεί ουσιαστικά το Silent Hill f είναι η τοποθέτησή του σε μια αγροτική περιοχή της Ιαπωνίας, αλλά και το σενάριο, το οποίο έχει αναλάβει ο Ryukishi07.

Το δυτικό κοινό γνωρίζει περισσότερο τη φήμη του δημιουργού –και ίσως την anime μεταφορά της δουλειάς του– παρά την ίδια τη συγγραφική του πορεία. Κι αυτό γιατί ο Ryukishi07 ειδικεύεται στις Visual Novels, που περιστρέφονται γύρω από το μυστήριο, τον ψυχολογικό τρόμο, τη βία και την ιδιαίτερη αφήγηση.

Η δουλειά που τον καθιέρωσε ήταν το Higurashi When They Cry, μια ογκώδης νουβέλα σε επεισοδιακή μορφή, η οποία χρειάστηκε αρκετά χρόνια για να βρει τον δρόμο της στη Δύση. Ακολούθησε το Umineko When They Cry, επίσης επεισοδιακό και καθυστερημένο, όπου όμως οι αλλαγές στην πλοκή –η μετατόπιση από τον πυρήνα του μυστηρίου σε πιο εφηβικά μονοπάτια– δίχασαν τους φαν, αφού σε μια αφήγηση 80 και πλέον ωρών οι υπερβολές του δημιουργού έγιναν εμφανείς.

Έτσι, με βάση τα παραπάνω, το ερώτημα είναι εύλογο: πόσο ταιριαστό είναι το σενάριο του Ryukishi07 σε έναν τίτλο Silent Hill, όπου η αφήγηση αποτελεί τον πυρήνα της εμπειρίας; Για να το απαντήσουμε, ας δούμε την ιστορία από την αρχή. Η υπόθεση ακολουθεί τη Hinako Shimizu. Από τα πρώτα κιόλας γεγονότα, αναδεικνύεται το πατριαρχικό ύφος της οικογένειάς της και η τεταμένη σχέση με τον πατέρα της. Προκειμένου να αποφύγει έναν ακόμη καυγά, η πρωταγωνίστρια εγκαταλείπει το σπίτι και κατευθύνεται στο χωριό Ebisugakoka, όπου συναντά τους συμμαθητές της σε ένα παραδοσιακό ζαχαροπλαστείο.

Χωρίς να αποκαλύψουμε περισσότερα, το Silent Hill f ξεδιπλώνει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον σενάριο μυστηρίου, με καλογραμμένους χαρακτήρες και ατμόσφαιρα που ενισχύεται σημαντικά από τον τεχνικό και τον ηχητικό τομέα. Το αποτέλεσμα είναι καθηλωτικό, αν και με κάποιες υπερβολές που κατά τη γνώμη μας θα μπορούσαν να αποφευχθούν.

Όσον αφορά το gameplay, η κάμερα ακολουθεί την πλάτη της Hinako (σε τρίτο πρόσωπο), με πρώτο εργαλείο τον χάρτη, όπου αποτυπώνονται τα σημεία ενδιαφέροντος. Επιπλέον, υπάρχει το σημειωματάριο της ηρωίδας, όπου καταγράφει σχέσεις, γεγονότα και προσωπικές εμπειρίες, διευκολύνοντας την κατανόηση του μυστηρίου.

Φυσικά, δεν λείπουν οι γρίφοι, στο γνώριμο ύφος της σειράς. Είναι έξυπνοι και με ικανοποιητικό βαθμό πρόκλησης, χωρίς να γίνονται άδικοι, ενώ συνοδεύονται από παραδοσιακές επιλογές δυσκολίας. Ωστόσο, η γραμμική σχεδίαση του τίτλου διαφοροποιείται έντονα από άλλες παραγωγές της σειράς. Ο χάρτης δεν είναι τόσο ανοιχτός, κάτι λογικό αν σκεφτούμε ότι το σκηνικό είναι ένα ορεινό χωριό. Αυτό σημαίνει περιορισμένους χώρους, τυφλές γωνίες και συχνές στενές επαφές με τους εχθρούς.

Στο κομμάτι της μάχης, η Hinako διαθέτει μπάρες υγείας και αντοχής που εξαντλούνται υπό πίεση ή χτυπήματα, αλλά και μια νέα μπάρα διανοητικής υγείας (sanity), που αποτυπώνει την ψυχολογική της κατάσταση. Το οπλοστάσιό της περιλαμβάνει μόνο melee όπλα, τα οποία φθείρονται με τη χρήση, ενώ το σύστημα lock-on βοηθά στην καλύτερη αντιμετώπιση των εχθρών. Οι ελαφριές και βαριές επιθέσεις δίνουν βάθος στη μάχη, με τις δεύτερες να προσφέρουν πιθανότητα για προσωρινό stun, καταναλώνοντας όμως αντοχή και αφήνοντας την ηρωίδα εκτεθειμένη.

Η αντοχή είναι κρίσιμη, καθώς συνδέεται με την άμυνα και την αποφυγή επιθέσεων. Ωστόσο, το παιχνίδι ενθαρρύνει συχνά την αποφυγή των αντιπαραθέσεων, τόσο λόγω της υψηλής πρόκλησης όσο και επειδή οι εχθροί επιστρέφουν μετά από λίγο. Κάποιες υπερβολές στον σχεδιασμό του συστήματος μάχης είναι εμφανείς, χωρίς όμως να χαλούν το τελικό αποτέλεσμα.

Το στοιχείο αυτό συνδέεται με το γραμμικό και ελεγχόμενο περιβάλλον, που δημιουργεί συνεχόμενη ένταση: η αποφυγή ενός εχθρού μπορεί να οδηγήσει στην αναμέτρηση με τον ίδιο λίγο αργότερα. Παράλληλα, το παιχνίδι προσφέρει αντικείμενα και πόρους που εξισορροπούν τη δυσκολία, ενώ για πρώτη φορά στη σειρά εισάγει αναβάθμιση στατιστικών, θυμίζοντας τίτλους όπως τα The Evil Within ή Project Zero.

Στα save points –μικρούς ναούς– μπορείτε να θυσιάσετε αντικείμενα-θησαυρούς και να κερδίσετε πόντους (faith), οι οποίοι εξαργυρώνονται σε αναβαθμίσεις στατιστικών ή φυλαχτά με ειδικές ιδιότητες. Ωστόσο, οι θησαυροί καταλαμβάνουν χώρο στο inventory, συχνά αναγκάζοντας τον παίκτη να απορρίψει χρήσιμα αντικείμενα.

Η ποικιλία και ο σχεδιασμός των εχθρών είναι εξαιρετικά ταιριαστά με την ατμόσφαιρα, ενώ τα boss fights αποτελούν ξεχωριστή εμπειρία με μοναδική αισθητική και υψηλή πρόκληση. Οι επιλογές δυσκολίας καλύπτουν τόσο όσους προτιμούν μια πιο αφηγηματική εμπειρία (story mode), όσο και εκείνους που αναζητούν πρόκληση (hard mode). Να σημειωθεί ότι η επιλογή δυσκολίας δεν αλλάζει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, αλλά το συνεχές auto-save εξασφαλίζει ότι η πρόοδος δεν χάνεται.

Η ατμόσφαιρα του τίτλου είναι γεμάτη ιαπωνικά στοιχεία, καλυμμένα με το γνώριμο πέπλο ομίχλης που χαρακτηρίζει τη σειρά. Ο ηχητικός τομέας και η μουσική ξεχωρίζουν, όπως και οι άρτια σκηνοθετημένες cutscenes. Στον τεχνικό τομέα, χάρη στη δύναμη της Unreal Engine 5, υπάρχουν επιλογές ανάμεσα σε performance και quality mode. Στις περίπου 12 ώρες που αφιερώσαμε στο παιχνίδι, εντοπίσαμε μόνο μεμονωμένες πτώσεις στα καρέ, χωρίς να επηρεαστεί η συνολική εμπειρία.

Μετά το τέλος, το παιχνίδι ξεκλειδώνει new game plus, με νέα endings, πρόσθετα επίπεδα δυσκολίας και φρέσκα στοιχεία για ανακάλυψη. Συνολικά, το Silent Hill f είναι μια εξαιρετική προσθήκη στη σειρά, παρά τις ορισμένες υπερβολές σε σενάριο και gameplay.

Το Silent Hill f κυκλοφορεί από τις 25/9/2025 για PS5, Xbox Series X/S και PC. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS5 με review code που λάβαμε από τη CD Media.

Σταύρος Λιναρδάκος
Σταύρος Λιναρδάκος

Το ταξίδι και η πορεία του Σταύρου στα ιαπωνικής προέλευσης βιντεοπαιχνίδια ξεκίνησε το μακρινό 1997, με το Final Fantasy VII. Ωστόσο, αυτή η πορεία δεν περιορίστηκε μόνο στο συγκεκριμένο είδος, αφού οι κλώνοι του, εργάζονται υπερωρίες (με ταχύτητα road runner), ώστε να καλύψουν και άλλες κατηγορίες-genres, της gaming βιομηχανίας.

Άρθρα: 657

Υποβολή απάντησης