Seven-six-eleven-five-nine-an’-twenty mile to-day – Four-eleven-seventeen-thirty-two the day before – (Boots-boots-boots-boots-movin’ up an’ down again!) There’s no discharge in the war!
[Boots by Rudyard Kipling, 1903]
Η πρώτη εικόνα του Battlefield 6 δεν είναι μια έκρηξη ούτε μια σφαίρα που σκίζει τον αέρα – είναι μια σιωπή. Ένας κόσμος -στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον του 2028- που διαλύεται εκ των έσω, μετά τη δολοφονία του γενικού γραμματέα του ΝΑΤΟ, καθώς συμμαχίες καταρρέουν και νέες δυνάμεις γεννιούνται μέσα από τα ερείπια. Η Pax Armata – ένα συνασπισμένο στρατιωτικό μπλοκ, γεννημένο από χώρες που αποχωρούν από το ΝΑΤΟ – γίνεται το νέο επίκεντρο της σύγκρουσης. Και εκεί, ανάμεσα σε ερείπια μεγαλουπόλεων, σε αχανείς εκτάσεις απομακρυσμένων περιοχών της υφηλίου, σε κατακερματισμένα έθνη και νέα σύνορα, η σειρά Battlefield επιχειρεί να επιστρέψει στις ρίζες της.

Το Battlefield 6 δεν ξεκινά με ηρωισμό, αλλά με αμφιβολία. Τα Battlefield Studios δεν φαντάζονται απλώς μια νέα σύγκρουση. Αναρωτιούνται τι απομένει όταν κάθε πλευρά πιστεύει πως έχει δίκιο. Σε αυτό το κλίμα λαμβάνει χώρα και το single player κομμάτι του BF6, ακολουθώντας την ελίτ ομάδα Dagger 13, σε μια σειρά αποστολών ενάντια στην Pax Armata, μέσα σε έναν κόσμο που βρίσκεται στα πρόθυρα γεωπολιτικής κατάρρευσης. Το campaign περιλαμβάνει 9 αποστολές με συνολική διάρκεια περίπου 6-7 ωρών, με σκηνές υψηλών οκτανίων που θυμίζουν κινηματογραφικό blockbuster και μια έντονη globetrotting αίσθηση, καθώς οι μάχες μεταφέρονται από τις ερήμους της Αιγύπτου έως τις αστικές συγκρούσεις στο Brooklyn.
Μέσα από αυτές τις αποστολές, το παιχνίδι εισάγει την κεντρική υπόθεση, τους βασικούς μηχανισμούς χειρισμού και το οπλοστάσιο που θα συναντήσει ο παίκτης και στο multiplayer, λειτουργώντας ουσιαστικά ως προθάλαμος. Αν και σε σημεία εντυπωσιακό στην -οπτική- εκτέλεσή του, πρόκειται για ένα σύντομο, αρκετά απλοϊκό σε μηχανισμούς και με αδύναμους χαρακτήρες τελικό αποτέλεσμα, που δύσκολα θα μείνει στη μνήμη των παικτών, αποτελώντας ουσιαστικά ένα συμπληρωματικό κομμάτι που συνοδεύει το κυρίως πιάτο του τίτλου, το multiplayer.

Ύστερα από χρόνια χαμένων ευκαιριών, εσωτερικής αναταραχής και πειραματισμών που αποξένωσαν το κοινό, η σειρά Battlefield επιστρέφει πιο αποφασισμένη από ποτέ να ξανακερδίσει τη θέση της στην κορυφή των shooters. Μετά την αποχώρηση του βετεράνου Lars “Mr. Battlefield” Gustavsson, ύστερα από 22 χρόνια στη DICE, το τιμόνι περνά στα χέρια του Frank Zampella – ενός δημιουργού που γνωρίζει όσο λίγοι το DNA του πολεμικού FPS. Ξεκινώντας την καριέρα του ως βασικό μέλος της ομάδας πίσω από το Medal of Honor: Allied Assault, ο Zampella συνέχισε να διαμορφώνει το είδος με τα Call of Duty, Modern Warfare 2 και Titanfall, προτού αναλάβει σήμερα τον ρόλο του ανθρώπου που έχει τα ηνία της σειράς.
Υπό τη δική του καθοδήγηση, η EA επιχείρησε μια ριζική αναγέννηση: ίδρυσε τα Battlefield Studios, μια ενιαία δημιουργική ομπρέλα που ενοποιεί τη DICE, τη Ripple Effect Studios (πρώην DICE LA), την Criterion και τη Motive, με στόχο να αποκαταστήσει τη συνοχή και τη στρατηγική της σειράς.

Ο Zampella, γνωστός για την εμμονή του στη λεπτομέρεια και το πειθαρχημένο design, εγκαταλείπει τα χαοτικά πειράματα του Battlefield 2042 και στρέφει τη σειρά πίσω στις αξίες που την καθόρισαν: ρεαλιστική πολεμική εμπειρία, συνεργασία ομάδων, στρατηγικός ρυθμός και περιβάλλοντα που καταρρέουν μέσα στη μάχη.
Η DICE, που τα τελευταία χρόνια πέρασε μια δύσκολη δεκαετία με αποχωρήσεις, αποτυχίες και εσωτερική σύγχυση, φαίνεται να ξαναβρίσκει τη φωνή της. Το νέο Battlefield λειτουργεί σαν αναγέννηση – μεθοδικό, συγκεντρωμένο και συγκροτημένο, τεχνικά φιλόδοξο και χωρίς την πίεση για ετήσια κυκλοφορία. Αντλεί έμπνευση από τα Battlefield 3 και 4, φέρνοντας πίσω το στιβαρό gunplay, τη “βαριά” αν και γεμάτη ροή αίσθηση στην κίνηση, και τη στρατηγική ένταση που έκανε τις μάχες αξέχαστες, προσφέροντας τις γνωστές “only in Battlefield moments”, προσπαθώντας ωστόσο να προσθέσει και να ενσωματώσει στοιχεία που σκοπεύουν να κάνουν την συνολική εμπειρία πιο προσιτή και σε άλλη μερίδα του κοινού των FPS -πέρα από τη βάση των παικτών του Battlefield- όπως αυτή των παικτών του Call of Duty.

Επιλέγει μια -όπως οι ίδιοι οι δημιουργοί του περιγράφουν- “boots on the ground” προσέγγιση, με μια πιο γειωμένη και κοντά στην πραγματικότητα αισθητική, με στολές, skins, και όπλα εμπνευσμένα από υπαρκτούς στρατούς, αφήνοντας στην άκρη τους πολύχρωμους, πολλές φορές over the top, σχεδιασμούς χαρακτήρων και χαρτών που έχει ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια για παράδειγμα το CoD, αλλά και το ίδιο το Battlefield στον αρχικό σχεδιασμό του BF2042.
Το ίδιο κάνει και με την επιστροφή των classes – μετά το αποτυχημένο πείραμα των operators στο BF2042 – το καλοδουλεμένο τεχνικό και ηχητικό αποτέλεσμα και τη λεπτομέρεια στον σχεδιασμό και την καταστροφή των χαρτών στο επίκεντρο. Παράλληλα, υιοθετήθηκε η εκτενής χρήση του Battlefield Labs, ενός προγράμματος στο οποίο μέλη της κοινότητας μπορούν να δοκιμάσουν και να δώσουν τη γνώμη τους για νέα concepts, μηχανισμούς, χάρτες και gameplay για μελλοντικά παιχνίδια Battlefield, πριν αυτά κυκλοφορήσουν.

Περισσότερο από ένα απλό νέο κεφάλαιο, το Battlefield 6 μοιάζει με επανεκκίνηση, μια επαναφορά στις εργοστασιακές ρυθμίσεις, μια δήλωση ταυτότητας για το πού ανήκει πραγματικά η σειρά. Με τον Zampella στο τιμόνι, το franchise δείχνει έτοιμο να ξανακερδίσει όχι μόνο το hardcore κοινό του, αλλά και τον σεβασμό των φίλων του είδους που κάποτε βοήθησε να διαμορφωθεί.
Το Battlefield 6 παραδίδει το πιο «καθαρό» και ταυτόχρονα ευέλικτο και γεμάτο επιλογές gunplay των τελευταίων χρόνων για τη σειρά. Με την επιστροφή των κλασικών ρόλων – Assault, Engineer, Support και Recon – το παιχνίδι επαναφέρει την τακτική ταυτότητα που χαρακτήριζε τα παλαιότερα Battlefield, προσαρμόζοντάς την όμως σε ένα πιο ανοιχτό και δυναμικό πλαίσιο. Ο οπλισμός είναι εκτενής, με δεκάδες όπλα και gadgets. Οι developers έχουν φροντίσει ώστε τα περισσότερα να διαθέτουν ξεχωριστό χαρακτήρα, με διαφορετικό βάρος, ανάκρουση και αίσθηση, αποφεύγοντας τη μονοτονία και ενισχύοντας τη διαφοροποίηση ανάμεσα στα όπλα.

Παράλληλα, το παιχνίδι επιτρέπει πλέον στους παίκτες να χρησιμοποιούν οποιοδήποτε όπλο ανεξαρτήτως class, χωρίς να θυσιάζουν τα perks του ρόλου τους. Τα perks ενισχύουν τη φυσιογνωμία κάθε ρόλου, δίνοντας μικρές, ουσιαστικές διαφοροποιήσεις χωρίς να περιορίζουν την ελευθερία του παίκτη. Την ίδια στιγμή, όσοι θέλουν μια πιο παραδοσιακή εμπειρία, μπορούν να στραφούν στις playlist όπου τα όπλα παραμένουν «κλειδωμένα» σε κάθε class, διατηρώντας τη στρατηγική ταυτότητα κάθε ρόλου. Το ανανεωμένο σύστημα attachments δίνει περαιτέρω βάθος, θέτοντας όρια στα «attachment points», τα οποία αναγκάζουν σε προσεκτική επιλογή με στόχο την καλύτερη παραμετροποίηση του κάθε όπλου.
Η αίσθηση των όπλων παραμένει βαριά, με υποδειγματικό recoil και ξεκάθαρο feedback, που προσφέρει ρεαλισμό χωρίς υπερβολές. Στο PS5 -στο οποίο έγινε η δοκιμή του τίτλου-, το DualSense αξιοποιείται ιδανικά, με ξεχωριστή ένταση και αντίσταση στις σκανδάλες και δυναμική δόνηση που μεταφέρει στο χέρι το βάρος και τον ρυθμό κάθε όπλου.

Το BF έρχεται με ένα πλήθος modes που καλύπτουν διαφορετικά στυλ παιχνιδιού. Μεγαλύτερα, σε διάρκεια και έκταση modes, όπως το Conquest, το Breakthrough και το Escalation, δίνουν έμφαση στη συνεργασία ομάδων, τη χρήση οχημάτων και τον έλεγχο περιοχών. Παράλληλα, μαζί με το δημιουργικό κομμάτι που δίνει η ύπαρξη του Portal, στο οποίο η κοινότητα μπορεί να θέσει τις δικές της παραμέτρους, υπάρχουν τα μικρότερα και πιο γρήγορα modes, όπως το Domination (8v8 χωρίς οχήματα) και το Team Deathmatch, που προσφέρουν έντονη και άμεση δράση, προσελκύοντας παίκτες που προτιμούν πιο γρήγορο ρυθμό, αντίστοιχο με τίτλους όπως το Call of Duty.
Μέσα σε αυτά τα modes συνεχίζουμε να ελπίζουμε πως στο μέλλον ίσως προστεθούν και τα Operations του Battlefield 1, τα οποία συνδύαζαν δύο χάρτες σε μια ενιαία αφήγηση και μάχη.

Στο κομμάτι του movement, η κίνηση των χαρακτήρων ξεχωρίζει για τη ρευστότητα και τη λεπτομέρεια των animations, που κάνουν κάθε sprint, προσπάθεια για κάλυψη ή αναρρίχηση να μοιάζει αρκετά φυσική και άμεση. Τα animations και η κίνηση του χαρακτήρα κατά τη διάρκεια της μάχης αποδίδουν το απαιτούμενο αίσθημα βάρους και ταχύτητας, χωρίς να θυσιάζεται η αίσθηση ρεαλισμού.
Παράλληλα, αν και οι δυναμικές καταστροφές στον χάρτη αλλάζουν συνεχώς το περιβάλλον, δημιουργώντας πολλά εμπόδια, η χρήση του sledgehammer -το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως δευτερεύων όπλο- και η εισαγωγή gadget όπως η αναδιπλουμένη σκάλα, επιτρέπουν στους παίκτες να εκμεταλλεύονται αυτές τις αλλαγές, ανοίγοντας νέες διαδρομές και στρατηγικές επιλογές, με αποτέλεσμα μια εμπειρία που συνδυάζει ταχύτητα και ελευθερία.

Στο BF6 οι χάρτες αποτελούν και πάλι τον πυρήνα της εμπειρίας του παιχνιδιού, συνδυάζοντας ποικιλία, κλίμακα και στρατηγικό βάθος. Στο λανσάρισμα του, ο τίτλος διαθέτει εννέα χάρτες, που ποικίλουν, από πυκνές αστικές περιοχές όπως το Καΐρο και η Νέα Υόρκη – όπου το πεζικό παίρνει πρωταγωνιστικό ρόλο – μέχρι ανοιχτές εκτάσεις όπως η Mirak Valley και το Liberation Peak, όπου ο ρόλος των οχημάτων και των αεροσκαφών είναι καθοριστικός.
Οι χάρτες είναι σαφώς μικρότεροι σε μέγεθος σε σχέση με προηγούμενους τίτλους της σειράς, κάτι το οποίο σύμφωνα με την ομάδα ανάπτυξης έγινε σκόπιμα με στόχο τη δημιουργία πιο έντονων και γρήγορων μαχών. Ωστόσο συνεχίζουμε να θεωρούμε πως καλό θα ήταν να υπάρχουν και χάρτες με μεγαλύτερη έκταση. Επιπλέον, νέοι χάρτες είναι προγραμματισμένοι να προστεθούν -με σταθερή ροή- ήδη από την αρχή της πρώτης season υποστήριξης του τίτλου, η οποία ξεκινάει στα τέλη Οκτωβρίου (28/10), με την έλευση του free to play Battle Royale να είναι προγραμματισμένη για το προσεχές διάστημα.

Ο ήχος στο Battlefield 6 αποτελεί αναπόσπαστο και σημαντικό παράγοντα για τον τίτλο. Αυτή τη φορά επιστρέφει στα παλιά υψηλά στάνταρ της σειράς, ενισχύοντας την ατμόσφαιρα και δίνοντας ένα έξτρα «κινηματογραφικό» στοιχείο. Τα sound effects έχουν την απαραίτητη ένταση και βάθος. Κάθε ριπή, έκρηξη και ήχος αποδίδεται με ρεαλισμό που βυθίζει τους παίκτες απόλυτα στη μάχη. Η μουσική υπογραφή του Henry Jackman, αλλά και η συνεργασία του με τους Limp Bizkit, φέρνει στο soundtrack του παιχνιδιού μια ενδιαφέρουσα μίξη ορχηστρικής έντασης και nu metal ήχων, ενισχύοντας τη χαοτική αίσθηση κατά τη διάρκεια της μάχης.
Στο οπτικό κομμάτι, η Frostbite engine κάνει για άλλη μια φορά επίδειξη δύναμης: τα πεδία μάχης είναι εντυπωσιακά, γεμάτα λεπτομέρεια και καταστροφή σε πραγματικό χρόνο, με αληθοφανή φωτισμό και εντυπωσιακά particle effects.

Παρόλα αυτά, ο τεχνικός τομέας δεν είναι άψογος. Το netcode φαίνεται αρκετά σταθερό, ωστόσο συχνά δοκιμάζεται, με μερικά περιστατικά rubber banding και packet loss να χαλούν την ομαλή εμπειρία, πιθανότατα αποτέλεσμα των υπερφορτωμένων servers στις πρώτες μέρες κυκλοφορίας. Εκεί που το παιχνίδι χάνει σημαντικούς πόντους είναι στο UI/UX. Τα μενού είναι για άλλη μια φορά χαοτικά, δύσχρηστα και κάποιες φορές μπερδεμένα, ειδικά όσον αφορά την πλοήγηση σε επιλογές όπλων ή loadouts, με τη συνολική εμπειρία να χρειάζεται περισσότερη φροντίδα και ίσως ριζικό επανασχεδιασμό.
Εντέλει, το Battlefield 6 φαντάζει να είναι το πιο σταθερό και σίγουρο βήμα της σειράς εδώ και χρόνια. Η Frostbite δείχνει επιτέλους να αξιοποιείται στο μέγιστο χωρίς το «βαρίδι» της υποστήριξης της προηγούμενης γενιάς κονσολών. Καπνοί τυλίγουν τα ερείπια πόλεων, το φως περνά μέσα από τη σκόνη με κινηματογραφική ακρίβεια και ο ήχος επιστρέφει όπως τον έχουμε συνηθίσει. Κάθε έκρηξη έχει εύρος, κάθε βολή έχει βάρος. Μετά την αποστειρωμένη φασαρία του 2042, το νέο κεφάλαιο θυμίζει ξανά τι σημαίνει “Battlefield”.

Δεν λείπουν τα ψεγάδια. Το UI παραμένει φορτωμένο – το κεντρικό μενού είναι ένα μικρό χάος και η πλοήγηση χρειάζεται επανασχεδιασμό. Το single player, αν και υπάρχει, δεν κατορθώνει να συγκινήσει. Όμως τίποτα από αυτά δεν αλλοιώνουν τον πυρήνα της εμπειρίας. Αυτή τη φορά, όλα μοιάζουν να πατούν σε γερά θεμέλια.
Ίσως αυτό να είναι και το σημαντικότερο: το BF6 δεν προσπαθεί να επανεφεύρει τον εαυτό του – απλώς θυμάται πώς να κάνει τα πράγματα σωστά. Είναι βέβαιο, εκεί που το 2042 ήταν αβέβαιο, προσγειωμένο, εκεί που το Battlefield V δίσταζε. Κατανοεί πως το χάος είναι συναρπαστικό μόνο όταν στηρίζεται σε σταθερούς και άρτια εκτελεσμένους μηχανισμούς.
Καθώς ο κόσμος του διαλύεται, το Battlefield 6 αντικατοπτρίζει κάτι πιο αληθινό από ό,τι δείχνει: την ανάγκη για συνεργασία και στρατηγική μέσα στο χάος. Δεν είναι τέλειο – αλλά είναι ειλικρινές. This is (once again) Battlefield.
Το Battlefield 6 κυκλοφορεί από τις 10/10/25 για PS5, PC και Xbox Series. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS5 με review code που λάβαμε από τη Bandai Namco Entertainment Greece.
