Marc Ecko’s Getting Up

Κουλτούρα γκράφιτι και μοντέρνων ρούχων σε ένα ιδιόμορφο παιχνίδι από την Atari

Ecko Culture

Όσοι ακολουθούν τις τάσεις της μόδας και ειδικότερα του νεανικού ντυσίματος, τότε σίγουρα θα γνωρίζουν τη φίρμα Ecko Unlimited. O ιδρυτής και πρόεδρος αυτής της φίρμας, Mark Ecko, αποφάσισε να ενώσει τις δυνάμεις του με την Atari και το studio ανάπτυξης The Collective, για να προσφέρει στο κοινό μια εκδοχή του τρόπου ζωής των καλλιτεχνών γκράφιτι. Αν και αρχικά ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει πριν από τα Χριστούγεννα, το Getting Up δεν θα είναι διαθέσιμο πριν από τις αρχές Φεβρουαρίου του 2006, κάτι που μετά τη δοκιμή μας με τον preview κώδικα που λάβαμε από την Atari Hellas, κρίνεται ως η καλύτερη δυνατή κίνηση από την Atari μιας και το παιχνίδι χρειάζεται πολλές βελτιώσεις.

Το Getting Up ασχολείται με τα έργα και τις ημέρες του Trane, ενός νεαρού που έχει απορριφθεί από το κατεστημένο και ζει στους δρόμους της φανταστικής πόλης New Radius. Όπως συμβαίνει και στην πραγματικότητα, έτσι και στο παιχνίδι οι καλλιτέχνες γκράφιτι θεωρούνται από τις αρχές ως ταραξίες και άνθρωποι που καταστρέφουν την ομορφιά και την αισθητική μιας πόλης.

Έτσι λοιπόν, ο Trane αποκτά τάσεις εκδίκησης και προσπαθεί να ζωγραφίσει και να αφήσει το στίγμα του σε όσα περισσότερα, αλλά και με δύσκολη πρόσβαση, σημεία της πόλης μπορεί. Το Getting Up είναι mission-based παιχνίδι, στο οποίο ο Trane θα πρέπει να ζωγραφίζει τοίχους και άλλα σημεία, αποφεύγοντας την αντίπαλη συμμορία με το όνομα Vandals, αλλά και την, σχεδόν στρατιωτική, αστυνομία της πόλης. Σε γενικές γραμμές, το gameplay χωρίζεται σε τρία σημεία. Το βασικότερο όλων είναι η ζωγραφική με τα διαθέσιμα εργαλεία γκράφιτι, όμως διαπιστώσαμε πως αυτό ήταν και το πιο αδύναμο. Για παράδειγμα, τα σχέδια που ζωγραφίζει ο Trane είναι πάντα τα ίδια και περιλαμβάνουν ένα εντυπωσιακό λογότυπο του ονόματός του.

Επίσης, οι μηχανικές του γκράφιτι είναι απλούστατες χωρίς να απαιτούν ίχνος προσπάθειας από τον παίκτη. Απλά πατάμε το R1 και στη συνέχεια με τη χρήση του Τετραγώνου και του αναλογικού μοχλού ζωγραφίζουμε, σχεδόν αυτόματα, την επιφάνεια. Μιας και το παιχνίδι έχει να κάνει με τη ζωή ενός καλλιτέχνη γκράφιτι, λίγη περισσότερη έμφαση και λειτουργικότητα σε αυτόν τον τομέα του παιχνιδιού θα ήταν καλοδεχούμενη.

Ένα δεύτερο -και ίσως πιο αναπάντεχο στοιχείο του gameplay- είναι αυτό της δυνατότητας ακροβατικών από τον Trane. Προς έκπληξή μας, σχεδόν κάθε στοιχείο του χώρου (σωλήνες, σκαλωσιές, ταμπέλες, μπάρες, φράχτες και οτιδήποτε άλλο μπορείτε να βάλετε στο μυαλό σας) ήταν παρεμβατικό. Αυτό σημαίνει πως, σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, ο Trane θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το περιβάλλον για να σκαρφαλώσει να ισορροπήσει ή να κρεμαστεί προκειμένου να ξεφύγει από τους διώκτες του ή να ζωγραφίσει σε ένα δύσκολο σημείο. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν η The Collective ήθελε να εστιάσει σε αυτό το στοιχείο του gameplay, αλλά το μέχρι στιγμής αποτέλεσμα καταδεικνύει πως είναι και το καλύτερο.

Τέλος, έχουμε το τμήμα με τις μάχες. Ένα απλό και μάλλον κακοφτιαγμένο τμήμα που θυμίζει κάθε street brawler που έχουμε δοκιμάσει τα τελευταία χρόνια. Τα χτυπήματα περιορίζονται σε δύο κουμπιά, όμως πολλές φορές εκτελούνται ορισμένα εντυπωσιακά combos που συνοδεύονται από το, τετριμμένο πλέον, εφέ της καθυστέρησης του χρόνου.

Αναφέραμε στην αρχή του preview, πως η Atari έπραξε καλώς και μετέφερε την ημερομηνία κυκλοφορίας του Getting Up τρεις μήνες αργότερα. Το παιχνίδι υποφέρει από πολλά προβλήματα, τα οποία δε δίνουν στο ενδιαφέρον concept τη δυνατότητα να αναδειχθεί. Ατυχώς, πιο αναλυτική παρουσίαση δεν μπορούμε να σας παραθέσουμε, αφού ο κώδικας που δοκιμάσαμε αποτελούταν μόνο από τρία επίπεδα. Αυτό που γνωρίζουμε είναι πως στην τελική έκδοση του παιχνιδιού θα συμπεριληφθεί ένα τραγούδι από ελληνικό hip-hop συγκρότημα, το οποίο -μαζί με σημαντικούς αμερικάνους καλλιτέχνες της ίδιας σκηνής- θα δημιουργήσει ένα από τα πλέον εντυπωσιακά hip-hop soundtracks όλων των εποχών.

Προοπτικές για ένα καλό παιχνίδι σαφώς και υπάρχουν, όμως η The Collective πρέπει -και γρήγορα μάλιστα- να βελτιώσει πολλά από τα προβληματικά σημεία του τίτλου της, αν επιθυμεί να κάνει την υπέρβαση και να προσφέρει κάτι πραγματικά αξιόλογο στο κοινό. Το Marck Ecko’s: Getting Up- Contents Under Pressure θα κυκλοφορήσει σε εκδόσεις PlayStation 2, Xbox και PC.

Κυκλοφορία Φεβρουάριος 2006

{nomultithumb}

Exit mobile version