Rogue Trooper

Τίτλος βασισμένος στα περίφημα κόμικς 2000 A.D. Είναι το πέρασμά του στα videogames επιτυχές;

Die with your boots on..

Το όνομα «2000 A.D.» ίσως να μην φέρνει στο μυαλό σας και πολλά, το Judge Dredd, ωστόσο, σίγουρα  θα το κάνει. Η άκρως σημαντική σειρά κόμικς της Rebellion, που μετρά περισσότερα από 25 χρόνια σταδιοδρομίας, έγινε γνωστή κυρίως λόγω των περιπετειών του διάσημου αστυνόμου/ δικαστή, όμως μια ακόμη μορφή αυτών των κόμικς κατάφερε μέσα στα χρόνια να καθιερωθεί και να δημιουργήσει ένα σημαντικό ρεύμα. Αυτός ο ήρωας είναι ο Rogue Trooper, ένας γενετικά μεταλλαγμένος στρατιώτης του μέλλοντος που έπεσε θύμα μιας συνωμοσίας, έχασε τους συντρόφους του και ξεκίνησε έναν αέναο αγώνα εκδίκησης κατά αυτών που τον πρόδωσαν. Σε αυτή τη γαλάζια, δυναμική φιγούρα και στο φουτουριστικό cyber-punk σύμπαν των κόμικς όπου διεξάγεται η δράση, βασίζεται το νέο παιχνίδι της Rebellion.

Πρόκειται για ένα κλασικό shooter τρίτου προσώπου, που θέτει τον παίκτη στην αρχή της ιστορίας του Rogue και περιγράφει τις πρώτες του περιπέτειες κατά των Nort, των αιώνιων εχθρών του. Η ιστορία μας ξεκινά καθώς μια αρμάδα διαστημοπλοίων βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη Nu Earth. Αυτός ο πλανήτης που αποτελεί μια φουτουριστική και σκοτεινή εκδοχή της Γης, είναι κυριευμένος από τις στρατιές των Nort, βρίσκεται υπό καθεστώς κατοχής και, εκτός των άλλων, η ατμόσφαιρά του είναι τόσο μολυσμένη ώστε κάποιος μπορεί να επιβιώσει στην επιφάνειά του μόνο αν χρησιμοποιεί ειδικές στολές.

Ωστόσο, οι δυνάμεις των «καλών» της ιστορίας μας, έχουν βρει ένα τρόπο να παρακάμψουν αυτές τις ατμοσφαιρικές δυσκολίες, δημιουργώντας ένα στρατό μεταλλαγμένων στρατιωτών, οι οποίοι είναι ανθεκτικοί σε οποιεσδήποτε συνθήκες και συνάμα αποτελούν τις απόλυτες στρατιωτικές μηχανές. Η έναρξη της περιπέτειας γίνεται με στρατιές αυτών των μεταλλαγμένων στρατιωτών να εξαπολύονται από τα διαστημόπλοια προς την επιφάνεια της Nu Earth, όμως από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα αποκαλύπτεται πως κάτι δεν πηγαίνει καλά. Όπως μαθαίνουμε αργότερα, σε αυτό το σύμπαν δεν υπάρχουν «καλοί» και «κακοί», αλλά μόνο φατρίες που κοιτούν το συμφέρον τους και όταν αυτό το συμφέρον δείχνει να απειλείται από την ύπαρξη και μόνο των μεταλλαγμένων στρατιωτών, τότε λαμβάνεται η απόφαση να εξολοθρευτούν.

Η προδοσία οδηγεί σε ένα μακελειό των μεταλλαγμένων υπέρ-στρατιωτών και ταυτόχρονα στην πλήρη εξολόθρευση της ομάδας του Rogue. Ωστόσο, ο ήρωας δεν καταθέτει εύκολα τα όπλα και αποφασίζει να πάρει την εκδίκησή του. Εδώ είναι και το σημείο που κάνει την εμφάνισή της η πρώτη ιδιομορφία του Rogue Trooper. Ως γενετικά μεταλλαγμένοι, οι γαλάζιοι στρατιώτες έχουν το πλεονέκτημα της αθανασίας. Αυτό επιτυγχάνεται έχοντας συσσωρεύσει τη συνείδησή τους σε ένα βιολογικό τσιπ που βρίσκεται στον αυχένα τους. Όταν λοιπόν οι τρεις συμπολεμιστές του Rogue χάνουν τη ζωή τους, τότε αυτός αποσπά τα τσιπς από τον εγκέφαλό τους και τα τοποθετεί επάνω στον εξοπλισμό του.

Κατά συνέπεια, ο ένας πολεμιστής που ελέγχουμε είναι στην ουσία τέσσερις, καθώς το «πνεύμα» και οι ιδιότητες του κάθε ενός εξ αυτών συνεχίζει να υφίσταται και να προσφέρει σημαντική βοήθεια στον κεντρικό πρωταγωνιστή κατά τη διάρκεια των αποστολών. Από τη στιγμή που και οι τρεις «νεκροί» συμπολεμιστές του Rogue εφαρμοστούν στον εξοπλισμό του, θα του προσφέρουν σημαντική βοήθεια, με τον κάθε ένα να εξειδικεύεται σε μια κατηγορία. Ο ένας από αυτούς θα τον βοηθά να αναβαθμίσει και να αγοράζει τον οπλισμό του, ο δεύτερος θα τον βοηθά σε ό,τι έχει να κάνει με την υγεία του και ο τρίτος είναι ο αρωγός του οπλισμού. Αυτό το σύστημα των πολλαπλών χαρακτήρων που «ζουν» μέσα στον εξοπλισμό του Rogue λειτουργεί εξαιρετικά και ο τρόπος που αυτοί μιλούν και προσφέρουν βοήθεια στον πρωταγωνιστή, όταν αυτό απαιτείται, εκτιμούμε πως είναι μια από τις πιο έξυπνες ιδέες που έχουμε δει τον τελευταίο καιρό σε παιχνίδι της κατηγορίας βολών.

Επίσης, το φουτουριστικό υπόβαθρο του παιχνιδιού, επέτρεψε στη Rebellion τη δημιουργία μιας σειράς από όπλα που είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά. Από τη χρήση του κλασικού ημιαυτόματου, μέχρι τις νάρκες, τις χειροβομβίδες, το sniper, το sentry gun αλλά και τα διάφορα πακτωμένα πυροβόλα που βρίσκονται διάσπαρτα στο πεδίο της μάχης, όλα τα όπλα συνδράμουν στην απόλαυση που αποκομίζει ο παίκτης παίζοντας το πόνημα της Rebellion. Ένας ακόμη τομέας που βοηθήθηκε σημαντικά από τη cyber-punk θεματολογία των κόμικς είναι και η γενικότερη ατμόσφαιρα που εκλαμβάνει ο παίκτης.

 Δεν υπάρχει ούτε μια στιγμή στο παιχνίδι της Rebellion που να χάνεις την αίσθηση του ότι βρίσκεσαι σε έναν μελλοντικό και σχεδόν κομματιασμένο κόσμο, όπου η τεχνολογία και οι συνεχείς πόλεμοι έχουν φέρει την ανθρωπότητα στο χείλος της καταστροφής. Οι προαναφερθέντες τομείς είναι αυτοί που το Rogue Trooper καταφέρνει να επιτύχει τους στόχους του. Όμως κάπου εδώ τα θετικά στοιχεία λήγουν και αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα, σημαντικά κατά την άποψή μας, προβλήματα. Το να έχεις ένα ενδιαφέρον σενάριο και ένα σύμπαν βασισμένο σε ορισμένα από τα καλύτερα κόμικς που έχουν ποτέ εκδοθεί σίγουρα δεν αρκεί και ειδικότερα όταν το παιχνίδι, που δημιούργησε η εταιρεία ανάπτυξης, υποφέρει από προβλήματα και άκρως παρωχημένες μηχανικές gameplay.

Στόχος της Rebellion ήταν να φτιάξει έναν τίτλο με πολλαπλό gameplay, το οποίο θα παρότρυνε τον παίκτη να χρησιμοποιήσει κλασικό ύφος run ‘n’ gun σε συνδυασμό με μια stealth προσέγγιση. Και ενώ υπάρχουν σημεία όπου αυτή η μορφή gameplay μπορεί να εφαρμοστεί, στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται. Για παράδειγμα, μπορείτε κάλλιστα να προχωρήσετε σε οποιαδήποτε επίπεδο και αν βρίσκεστε, απλά και μόνο έχοντας το δάχτυλο μονίμως στην σκανδάλη και εξολοθρεύοντας οτιδήποτε εμφανίζεται στο δρόμο σας. Αντιστοίχως ελάχιστη χρήση γίνεται του επιπρόσθετου οπλισμού που μας παρέχεται, μιας και το κυρίως όπλο του Rogue, ονόματι Gunar, είναι περισσότερο από αρκετό για να εκτελέσει την απαραίτητη «εργασία».

Επίσης, στον τίτλο της Rebellion δεν υπάρχει κανενός είδους «pick up» υγείας ή οπλισμού. Συνεπώς, οι οποιεσδήποτε βελτιώσεις και αναβαθμίσεις μπορούν να γίνουν, εναπόκεινται αποκλειστικά και μόνο στο ειδικό μενού αγοράς εξοπλισμού, το οποίο με τη σειρά του λειτουργεί με τη χρήση διαφόρων υλικών που μπορούμε να βρούμε στην πορεία. Μειονέκτημα δεύτερο; Το κακό level design. Ο τρόπος που εξελίσσονται οι αποστολές του Rogue Trooper, με ελάχιστες εξαιρέσεις που έχουν να κάνουν με δύο ή τρία άρτια σχεδιασμένα επίπεδα, είναι εκνευριστικά μονότονες και απόλυτα γραμμικές. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε, είναι να προχωράμε στον 3D χάρτη, να εξοντώνουμε το επόμενο κύμα εχθρών που μας επιτίθεται, να ανοίξουμε μια πύλη χρησιμοποιώντας νάρκες και…ξανά το ίδιο.

Όπως καταλαβαίνετε, με τέτοιου είδους μηχανικές gameplay -σε συνδυασμό με τη μέτρια τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων- η πρόκληση που προσφέρει το παιχνίδι βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Αποτέλεσμα αυτής της επανάληψης και της χαμηλής πρόκλησης; Η γρήγορη κούραση που επέρχεται στον παίκτη, μια κούραση που σίγουρα τον αποτρέπει από το να συνεχίσει τις προσπάθειες του κατά των Norts. Εκτός των παραπάνω, από οπτικής άποψης, το πόνημα της Rebellion μάλλον βρίσκεται μερικά χρόνια πίσω από τον ανταγωνισμό. Τα μοντέλα των χαρακτήρων διαθέτουν ικανοποιητικό αριθμό πολυγώνων, ενώ σε καλύτερη μοίρα βρίσκονται τα διάφορα σκάφη και οχήματα που παρελαύνουν από την οθόνη μας.

Εντούτοις, το περιβάλλον είναι μουντό, μονότονο, με μετριότατες υφές και χωρίς ικανοποιητική αισθητική. Επίσης, το παιχνίδι στην έκδοση PlayStation 2, όπου έγινε και η δοκιμή μας (το Rogue Trooper κυκλοφορεί και σε εκδόσεις Xbox, PC) παρουσιάζει έντονο πρόβλημα με την σταθερότητα των frames, ειδικότερα όταν βρισκόμαστε σε μεγάλους και ανοιχτούς χώρους όπου η δράση γίνεται έντονη. Τέλος, αυτό που μας απογοήτευσε στον οπτικό τομέα ήταν η αδυναμία της 3D μηχανής να αποδώσει με επάρκεια τα διάφορα οπτικά εφέ των εκρήξεων που εκδηλώνονται και της αίσθησης των όπλων που χρησιμοποιούμε, κάτι που σε ένα αμιγές shooter παιχνίδι επιφέρει δυσάρεστα αποτελέσματα. Το Rogue Trooper είναι μια αξιόλογη προσπάθεια, που δικαιώνει μεν το ύφος και τη φιλοσοφία των κόμικς επάνω στα οποία βασίστηκε, αλλά που τεχνολογικά υστερεί και σε ό,τι έχει να κάνει με το gameplay, γρήγορα καταντά κουραστικό. Εν κατακλείδι, το τελικό αποτέλεσμα του παιχνιδιού της Rebellion μοιάζει να απευθύνεται μόνο σε λίγους.

Widescreen Ναι
Progressive Scan Όχι
PAL 60 Hz Ναι
Ήχος Stereo/ Surround
PEGI 18+

Exit mobile version