Resident Evil 6

Σιωπηρές βόλτες στην έπαυλη, καταιγισμός πυρών στις ταράτσες

Κατά την παραμονή μας στην έκθεση της E3, είχαμε την ευκαιρία να δούμε την παρουσίαση του νέου Resident Evil 6, αλλά και να ασχοληθούμε με τον νέο και εξαιρετικά φιλόδοξο τίτλο της Capcom. Σύμφωνα με δηλώσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς, το νέο κεφάλαιο της δημοφιλέστατης σειράς αξιοποιεί περισσότερους από 600 εργαζόμενους, αριθμός που δε θα μας φαινόταν περίεργο αν ξεπερνάει προηγούμενα ρεκόρ της βιομηχανίας. Το 6ο μέρος, χωρίς να υπολογίζουμε τα διάφορα spin-offs, φαίνεται πως προσπαθεί να επαναφέρει κάποια από τα στοιχεία που αγαπήσαμε από το ύφος που είχε η σειρά έως το Code Veronica, δίνοντας βέβαια και το βάρος του στο action κομμάτι, που αγάπησαν οι νέοι οπαδοί που ασχολήθηκαν –ιδίως- με το Resident Evil 5.

Το πρώτο μέρος του demo, με το οποίο ασχοληθήκαμε, μας έδινε τον έλεγχο του Leon, στα αρχικά στάδια της περιπέτειάς του. Εξαρχής, η πρώτη μας επαφή με το Resident Evil 6 δε γινόταν παρά να μας δημιουργήσει ένα αίσθημα συγκίνησης, δεδομένου ότι η Capcom φάνηκε να έχει διευθετήσει το θέμα της ατμόσφαιρας, τουλάχιστον σε αυτό το σημείο του τίτλου.

Η αρχή του demo, λοιπόν, μας βρήκε στο εσωτερικό μίας μεγάλης έπαυλης, που δε γινόταν παρά να μας επαναφέρει αναμνήσεις από το Resident Evil 1. Σε μεγάλο μέρος της ενασχόλησής μας επικρατούσε η σταδιακή δημιουργία έντασης, με το συνεχές κοίταγμα “σκιών” που εξαφανίζονταν άμεσα και έπρεπε να τις ακολουθήσουμε. Εν ολίγοις, η απουσία ορδών από εχθρούς ήταν κάτι παραπάνω από ανακουφιστική, καθώς θυμηθήκαμε –επιτέλους- ότι τα Resident Evil ήταν ανέκαθεν κάτι περισσότερο από απλά “shooting galleries”.

Οι φωτισμοί σε αυτό το επίπεδο ήταν εξαιρετικοί, απεικονίζοντας με πολύ ωραίο τρόπο τα εφέ των αστραπών από τα παράθυρα αλλά και το σκοτάδι που επικρατούσε εξαιτίας των ελλιπών φωτεινών πηγών, έχοντας ως μόνο ουσιαστικό βοήθημα τον φακό του Leon. Τα ηχητικά εφέ κατάφερναν, με τη σειρά τους, να δημιουργήσουν ένταση, με τους κάθε λογής περιβαλλοντικούς (ή ίσως και όχι) ήχους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τρομακτική ατμόσφαιρα αυτού του μέρους του demo έκανε αίσθηση, παρόλο που τα ακουστικά που φορούσαμε δεν ήταν ικανά να εξαλείψουν πλήρως το “θόρυβο” της έκθεσης. Παρά το γεγονός ότι είχαμε στο πλευρό μας πάντα έναν σύμμαχο -άλλωστε το co-op θα αποτελεί σημαντικό κομμάτι της εμπειρίας όπως ίσχυε και στο Resident Evil 5- φάνηκε ότι ο εξαιρετικός σχεδιασμός αυτού του περιβάλλοντος δεν έχανε “πόντους ατμόσφαιρας” από την ύπαρξη ενός ακόμα ατόμου.

Το δεύτερο μέρος του demo βέβαια, όπου πήραμε τον έλεγχο του Chris, επέστρεψε δυναμικά στα μονοπάτια που χάραξε το Resident Evil 5. Αρχίζοντας τη δράση στις ταράτσες μίας πόλης, το μακελειό ήταν ατέλειωτο απαιτώντας από εμάς την εξόντωση μεγάλου αριθμού επίγειων και ιπτάμενων όντων. Η ύπαρξη συστήματος κάλυψης, τουλάχιστον για το ολιγόλεπτο demo, δεν φάνηκε να συνάδει με τη φύση των τίτλων Resident Evil και πολύ περισσότερο όταν χρειάστηκε να πολεμήσουμε ζόμπι που φέρανε πυροβόλα όπλα.

Τουλάχιστον η αίσθηση των όπλων ήταν αρκετά καλή, ενώ –επιτέλους- θα έχουμε τη δυνατότητα να σημαδεύουμε και να προχωράμε ταυτόχρονα, παρέχοντά μας την ευελιξία που χρειάζεται για την αντιμετώπιση πλήθους εχθρών που έρχονται από όλες τις πλευρές. Το σύστημα του inventory, μας άφησε την αίσθηση πως πλέον δεν θα υπάρχει περιορισμός στα αντικείμενα που θα κουβαλάμε, επιτρέποντάς μας να αλλάζουμε όπλα και αντικείμενα με μεγάλη ταχύτητα -όταν εξοικειωθούμε πλήρως με τον χειρισμό του inventory με την χρήση του d-pad.

{PAGE_BREAK}

Η παρουσίαση που ακολούθησε από τον Hiroyuki Kobayashi (Executive Producer) μας έδωσε ορισμένες ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Όπως έγινε σαφές, το νέο κεφάλαιο θα μας δίνει την επιλογή να ασχοληθούμε με τρία ξεχωριστά campaigns, με όποια σειρά επιθυμούμε. Θα μπορούμε, λοιπόν, να επιλέξουμε μεταξύ των “διδύμων” Jake-Sherry, Chris-Piers και Leon-Helena. Κάθε ένα από τα campaigns θα έχει τη δική του κατάληξη, ενώ σε διάφορα σημεία της εξέλιξής τους οι διαδρομές των πρωταγωνιστών θα διασταυρώνονται, οδηγώντας τους σε προσωρινές συνεργασίες, όπου –όπως μας είπε ο Hiroyuki- θα επιτρέπουν το τετραπλό co-op για όση ώρα διαρκούν, κάτι που είδαμε και στην επίδειξη.

Στο demo της παρουσίασης που παρακολουθήσαμε, λοιπόν, οι Jake, Sherry, Leon και Helena συναντήθηκαν, έχοντας ως στόχο την αντιμετώπιση ενός ανθρωπόμορφου τέρατος, που θύμιζε έντονα μία εκδοχή του Tyrant. Το συγκεκριμένο boss fight έδειχνε αρκετά έντονο, με τις ρουτίνες του τέρατος να μοιάζουν ποικίλες, αν και φαινόταν ότι χρειάζεται ακόμα δουλειά στα animations του.

Η διάρκεια του τίτλου, σύμφωνα πάντα με τον Hiroyuki, φαίνεται πως μάλλον θα κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα, καθώς κάθε ένα από τα campaigns θα έχει περίπου το 70% του μεγέθους όλου του Resident Evil 5. Έπειτα από ερώτησή μας, ο υπεύθυνος της Capcom είπε πως κάθε campaign θα έχει αισθητική “Resident Evil 6” αλλά θα προσφέρει διαφορετικό ύφος gameplay, κάτι με το οποίο ελπίζουμε ότι εννοεί πως, τουλάχιστον το campaign του Leon, θα συμβαδίζει με την ατμόσφαιρα των πρώτων τίτλων της σειράς ή έστω με αυτήν του τέταρτου μέρους.

Σε ερώτηση που έγινε σχετικά με την αλλαγή του gameplay που έχει δεχθεί η σειρά, ο Hiroyuki απάντησε πως με τη νέα τροπή που έχει πάρει το franchise, προσπαθούν να επικεντρωθούν σε “άλλου είδους φόβο". Διευκρίνισε πως στα παλιότερα Resident Evil τα ζόμπι έρχονταν σε μικρούς αριθμούς και με αργό βηματισμό, κάτι στο οποίο η βαριά κίνηση του χαρακτήρα μας βοηθούσε στη δημιουργία άγχους και φόβου.

Με τα νέα ζόμπι και τους μεγάλους αριθμούς τους η πίεση και η ένταση απαιτούσαν πιο ευέλικτους χαρακτήρες, που θα μπορούσαν να αντιδράσουν αναλόγως. Δίνοντας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είπε πως ενώ στους παλιότερους τίτλους όταν ένα ζόμπι μας έριχνε κάτω σήμαινε αυτομάτως την οθόνη του "Game Over", εδώ πλέον λειτουργεί ως μία μέθοδος αύξησης του φόβου και της έντασης, καθώς θα πρέπει να κάνουμε τις κατάλληλες ενέργειες ώστε να το πετάξουμε από πάνω μας (πυροβολώντας το, μαχαιρώνοντάς το κ.λπ.)

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως, από τα όσα είδαμε, το Resident Evil 6 θα αποτελεί έναν τίτλο υψηλών προδιαγραφών. Μένει να δούμε μόνο αν θα αποτελεί έναν εξαιρετικό action τίτλο ή έναν horror τίτλο. Υπομονή μέχρι τις 2 Οκτωβρίου.

Νικόλας Μαρκόγλου

{nomultithumb}

Exit mobile version