Game of Thrones – Episode 1: Iron from Ice

The Lannisters send their regards…


Η εξαιρετική σειρά βιβλίων του George Martin, Game of Thrones, έγινε ευρέως γνωστή στον κόσμο με την καταπληκτική μεταφορά της στη μικρή οθόνη και την τηλεοπτική σειρά του HBO. Έκτοτε, έχουν κυκλοφορήσει και μερικές (αποτυχημένες) προσπάθειες να μεταβεί λίγη από την “αίγλη” της σειράς και στο μαγικό κόσμο των παιχνιδιών και η τελευταία που το έπραξε είναι η Telltale, γνωστή από την τεράστια επιτυχία που γνώρισε το αντίστοιχο βιντεοπαιχνίδι Walking Dead. Αυτό που θέλει να πραγματοποιήσει η Telltale με την κυκλοφορία του πρώτου (από τα έξι συνολικά) επεισοδίου, δεν είναι καθόλου εύκολο, όσο ποιοτική ομάδα και αν διαθέτει από πίσω.

Και αυτό γιατί δεν μιλάμε για ένα απλό παιχνίδι, αλλά για ένα παιχνίδι που θα πρέπει να μεταφέρει στον παίκτη το σασπένς, το δράμα, τις δολοπλοκίες, την ίντριγκα, τους πολυδιάστατους χαρακτήρες και τις μάχες που με τόσο κόπο έχει “χτίσει” η τηλεοπτική σειρά επεισόδιο με επεισόδιο. Πριν προχωρήσουμε παρακάτω, πρέπει να επισημάνουμε πως το παιχνίδι της Telltale απευθύνεται αποκλειστικά σε αυτούς που έχουν ασχοληθεί με τα βιβλία ή τη σειρά και αυτό γιατί όχι μόνο θα το απολαύσουν στο έπακρο, αλλά και γιατί παρακάτω θα ακολουθήσουν spoilers από την εξέλιξη της ιστορίας, που ενδέχεται να καταστρέψουν την εμπειρία όσων δεν έχουν ασχοληθεί ακόμα με τη σειρά. Αλήθεια υπάρχουν ανάμεσά μας τέτοιοι άνθρωποι; Valar Morghulis…

Το ταξίδι μας ξεκινά εκεί που “τελειώνει” (ή μήπως όχι) η ιστορία των Starks στους Δίδυμους (πύργους). Όλοι γλεντάνε για το μεγαλειώδη γάμο ανάμεσα στο Rob και τη κόρη του Walder Frey και προετοιμάζονται για έναν υγιεινό περίπατο στο Casterly Rock με τέτοια στρατιωτική δύναμη που απέκτησαν οι Βόρειοι. Οι Lannisters, όμως, πάντα κρύβουν έναν άσσο (ή, καλύτερα, στιλέτο) στο μανίκι και όλα παίρνουν αρνητική τροπή. Οι Starks προδίδονται εκ των έσω και ο στρατός τους πιάνεται στον ύπνο και σφαγιάζεται από τους προδότες. Ανάμεσα στους πιστούς οίκους των Starks, βρίσκεται και αυτός των Forrester.

Την τύχη αυτού του Οίκου πρέπει να την καθορίσουμε με τις πράξεις μας και τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα, αφού το μεγαλύτερο μέρος του στρατού του χάθηκε στο “Ματωμένο Γάμο” και πλέον πρέπει να ανεχθούν τους Boltons που είναι οι νέοι κυρίαρχοι του Βορρά. Ο οίκος δεν έχει παρουσιαστεί στην τηλεοπτική σειρά, αλλά έχει γίνει αναφορά σε αυτόν μέσα από τα βιβλία. Ο Οίκος των Forrester διαδραματίζει ένα ρόλο-κλειδί μιας και είναι υπεύθυνος για το Ironwood, ένα υψηλής ποιότητας ξύλο, με το οποίο κατασκευάζονται τα καλύτερα όπλα και πλοία. Η Telltale έβαλε ένα “στοίχημα” με το συγκεκριμένο Οίκο, καθώς δεν διάλεξε τον εύκολο δρόμο των γνωστών Οίκων και χαρακτήρων, με αποτέλεσμα να πρέπει να κάνει τους παίκτες να ενδιαφερθούν για μια οικογένεια που δεν έχουν έρθει ποτέ σε επαφή μέσω της τηλεοπτικής σειράς.

Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι δεν έχει χρόνο για χάσιμο με ένα επεισόδιο που θα κωλυσιεργεί και θα έχει μία αργή εξέλιξη, γιατί κινδυνεύει να χάσει το ενδιαφέρον του χρήστη από το πρώτο κιόλας μέρος. Έτσι λοιπόν, και ορθά κατά την προσωπική μας άποψη, “μας βουτάει από τον λαιμό” και μας αναγκάζει να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις από τα πρώτα κιόλας λεπτά. Και σε αυτό το adventure της Telltale, το βάρος ρίχνεται στις αποφάσεις που θα κληθούμε να πάρουμε και οι επιπτώσεις αυτών ενδέχεται να επηρεάσουν στο άμεσο ή (έμμεσο) μέλλον τα γεγονότα. Οι αποφάσεις που χρειάστηκε να πάρουμε σε αυτό το παιχνίδι ήταν αρκετά σοβαρές, αλλά δε θέλουμε να προτρέχουμε πριν δούμε την εξέλιξη της ιστορίας. Δε θα προβούμε σε βεβιασμένους επαίνους, καθώς αυτή τη φορά θέλουμε να δούμε πραγματικές διαφορές στην εξέλιξη των γεγονότων και όχι απλώς διαφορετικούς διαλόγους ή μερικώς αλλαγμένα cut scenes όπως συνέβη στο Walking Dead.

Στο παιχνίδι (μέχρι στιγμής) δεν ελέγχουμε έναν κεντρικό χαρακτήρα (κάτι που δε φαίνεται να αλλάζει στην πορεία), αλλά αρκετά μέλη της οικογένειας Forrester. Αυτό μόνο ως θετικό το εκλαμβάνουμε καθώς βλέπουμε τη ροή της ιστορίας από τα μάτια διαφορετικών ανθρώπων, με διαφορετικές δυνάμεις, διαφορετική σκέψη και διαφορετική επιρροή στην εξέλιξη των γεγονότων. Επίσης, αυτή η αλλαγή χαρακτήρων και τοποθεσιών συμβάλει τα μέγιστα στο να μην πλήττουμε τις δύο (περίπου) ώρες που διαρκεί το επεισόδιο. Ο χειρισμός των ηρώων μας, έχει παραμείνει αναλλοίωτος από τα προηγούμενα παιχνίδια της Telltale και ισορροπεί “μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας” καθώς μπορεί εύκολα να θεωρηθεί παρωχημένος και δύστροπος κατά περιπτώσεις.

Η κίνηση του χαρακτήρα πραγματοποιείται με τα πλήκτρα (ή τον αριστερό αναλογικό αν χρησιμοποιούμε χειριστήριο), ενώ με το ποντίκι (ή το δεξί αναλογικό) ελέγχουμε τον κέρσορα που έρχεται σε επαφή με άτομα και αντικείμενα. Προσωπικά, περιμέναμε κάποια εξέλιξη στον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με το περιβάλλον και το πολύ πρόσφατο adventure “Life is Strange“, δείχνει να “κερδίζει” την μάχη της αμεσότητας και της κίνησης στο χώρο.

Στον τεχνικό τομέα, δηλώνουμε επίσης απογοητευμένοι από το τελικό αποτέλεσμα, εφόσον -πέρα από τα μοντέλα των χαρακτήρων (ειδικά των γνωστών χαρακτήρων)- τίποτα δε θυμίζει την εποχή που διανύουμε τεχνολογικά. Οι κινήσεις των χαρακτήρων είναι σπασμωδικές, ενώ οι υφές στις επιφάνειες των χώρων είναι τόσο φτωχές, που μας θύμισαν περασμένες εποχές. Η Telltale όφειλε να παραδώσει κάτι τεχνολογικά ανώτερο από το Walking Dead, που κυκλοφόρησε πριν τρία χρόνια. Στα του ήχου, αντιθέτως, η ομάδα “έδωσε τα ρέστα της”, προσφέροντας ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα, τόσο με τα μουσικά κομμάτια που επιλέχθηκαν, όσο και με την πολύ καλή δουλειά που πραγματοποιήθηκε από τους ηθοποιούς. Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι ηθοποιοί από την τηλεοπτική σειρά χάρισαν τη φωνή τους και στους αντίστοιχους ψηφιακούς χαρακτήρες, προσφέροντας τα μέγιστα στη συνολική εμπειρία.

Τελικά, το “Iron from Ice” μπορούμε να πούμε πως μας εξέπληξε ευχάριστα, καθώς δεν είχαμε τις μεγαλύτερες των προσδοκιών πριν το πιάσουμε στα χέρια μας. Και αυτό γιατί είχαμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας την αίσθηση πως κανένα παιχνίδι της Telltale δεν θα κατόρθωνε να φτάσει την ποιότητα του πρώτου Walking Dead, και από την άλλη διότι είχαμε να κάνουμε με εντελώς νέους χαρακτήρες που δεν είχαμε δει στη σειρά.

Αλλά, πίσω έχει η… Telltale την ουρά, όπως φαίνεται, καθώς κατάφερε από τα πρώτα λεπτά του πρώτου επεισοδίου να μεταφέρει με σπουδαίο τρόπο όλα τα στοιχεία που έκαναν αγαπητή την τηλεοπτική σειρά και πλέον ανυπομονούμε για την τροπή που μπορούν να πάρουν τα γεγονότα και τον αντίκτυπο που μπορεί να έχουν για την οικογένεια των Forrester. Ευχόμαστε τα επόμενα επεισόδια να είναι ανάλογου επιπέδου και με ακόμα περισσότερη ίντριγκα. Iron from Ice!

To review βασίστηκε στην PC έκδοση του παιχνιδιού.

Exit mobile version