Ένα Σαββατιάτικο πρωινό μπροστά σε μια CRT τηλεόραση…
Αγαπημένη συνήθεια είναι, για όλα τα παιδιά, η παρακολούθηση κινουμένων σχεδίων τα Σαββατοκύριακα και όχι μόνο. Είναι μια ευκαιρία «απόδρασης» σε κόσμους πολύχρωμους, φανταστικούς, γεμάτους περιπέτειες και συγκινήσεις. Κάθε λογής ήρωες εμφανίζονται επί της οθόνης και προσκαλούν τα παιδιά να τους κρατήσουν παρέα, για ένα μισάωρο περίπου κάθε φορά, μέχρι το επόμενο ραντεβού τους. Αν δε, το ραντεβού αυτό είναι προγραμματισμένο για μία σχεδόν εβδομάδα μετά, η απόλαυση της επανασύνδεσης καθίσταται ακόμα μεγαλύτερη. Κάπως έτσι, στα Σαββατοκύριακα μιας άλλης εποχής, μικρά και μεγάλα παιδιά παρακολουθούσαν στις CRT τηλεοράσεις τους μια τηλεοπτική σειρά που έμελλε να αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι της στο χρόνο, μια σειρά με πρωταγωνιστές γιγάντια, εξωγήινα ρομπότ, που είχαν την δυνατότητα να μεταμορφώνονται σε αυτοκίνητα, αεροσκάφη, ακόμα και σε προϊστορικά όντα, τα οποία είχαν εξαφανιστεί από προσώπου Γης εκατομμύρια χρόνια προηγουμένως.
Τα Transformers εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στις CRT τηλεοράσεις του κόσμου τη δεκαετία του ’80 και έκτοτε συνεχίζουν να διατηρούνται στο προσκήνιο, μέσα από τηλεοπτικές σειρές, ταινίες, comics και, φυσικά, παιχνίδια, ψηφιακά αλλά και απτά, φιγούρες δηλαδή των χαρακτήρων, που έχουν περάσει -όλα αυτά τα χρόνια- από τους τηλεοπτικούς δέκτες εκατομμυρίων ανθρώπων. Για τους μη γνώστες, οι CRT τηλεοράσεις ήταν κάποτε το «κόσμημα» του κάθε σπιτιού, το «παράθυρο στον κόσμο» για την πλειοψηφία των οικογενειών. Αν και τα συμπαθή «μπαούλα» αντικαταστάθηκαν εν τέλει από λεπτότερες, ελαφρύτερες τηλεοράσεις, με υψηλότερη ευκρίνεια, οι αναμνήσεις από τις μάχες μεταξύ Autobots και Decepticons, μεταξύ καλού και κακού, ενάρετου και φαύλου, Optimus Prime και Megatron, παραμένουν ακόμα χαραγμένες βαθιά στο μυαλό των παιδιών της δεκαετίας του ’90, που πλέον έχουν μεγαλώσει και έχουν γίνει άντρες και γυναίκες.
“Ο κύριος τρόπος εξόντωσης των αντιπάλων γίνεται με μάχες από κοντινή απόσταση, όπου το κάθε Autobot μπορεί να χρησιμοποιήσει τα σχετικά όπλα, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται σπαθιά, τρυπάνια, σφυριά, αλλά και διάφορα άλλα όπλα.”
Η πρώτη γενιά της συγκεκριμένης σειράς -γνωστή ευρέως ως Generation 1 ή G1 σε συντομία- επανέρχεται στο προσκήνιο, τρεις περίπου δεκαετίες μετά την αρχική της προβολή (η οποία συνοδεύτηκε από τη διάθεση πάρα πολλών φιγούρων Transformers στην αγορά), με το Transformers: Devastation, διά χειρός Platinum Games. Ένα παιχνίδι που στόχο έχει να μεταδώσει εκ νέου στα παιδιά αυτά, αλλά και στα παιδιά του σήμερα, την αίσθηση που απέπνεε η πρώτη γενιά της τηλεοπτικής σειράς με πρωταγωνιστές τους χαρακτήρες των δύο αντίπαλων στρατοπέδων, των Autobots και Decepticons. Η ιστορία του τίτλου βρίσκει για μια ακόμα φορά τα συμπαθή Autobots να προσπαθούν να αποτρέψουν τα σχέδια των Decepticons και του ηγέτη τους, Megatron, τα οποία σχέδια περιλαμβάνουν την αναμόρφωση της Γης σε έναν καινούργιο Cybertron. Έτσι, για μια ακόμα φορά ο Optimus Prime και η παρέα του -η οποία αποτελείται από τους Bumblebee, Sideswipe, Wheeljack και Grimlock- θα βρεθούν αντιμέτωποι με ένα στρατό από Decepticons, ούτως ώστε να καταφέρουν τελικά να σώσουν την Γη και τους κατοίκους της.
Να σημειώσουμε, πως το αυθεντικό cast της σειράς επιστρέφει για τις ανάγκες του παιχνιδιού. Μεταξύ άλλων, οι Peter Cullen (Optimus Prime), Frank Welker (Megatron) και Dan Gilvezan (Bumblebee) «δανείζουν» τις φωνές τους, στους χαρακτήρες του Transformers: Devastation. Είναι αυτό ένα στοιχείο που δίνει επιπλέον αξία στο δημιούργημα της Platinum Games, αφού έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα αυτό. Η καινούργια περιπέτεια των Autobots αρχίζει σε μια γήινη, ερημωμένη πόλη, στα πρόθυρα της μετάλλαξής της, ούτως ώστε να θυμίζει τον μεταλλικό πλανήτη των Transformers. Οι παίκτες μπορούν να χειριστούν τρεις από τους πέντε χαρακτήρες στην αρχή του τίτλου, με τους υπόλοιπους δύο να γίνονται διαθέσιμοι στην συνέχεια. Αναμενόμενα, ο Grimlock διαφέρει αρκετά στον χειρισμό, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα Autobots, για ευνόητους λόγους, ενώ η δύναμη και η ταχύτητα είναι κάποια από τα πολλά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τον κάθε χαρακτήρα.
“Τα cel shaded γραφικά του παιχνιδιού αποτελούν πιστό αντίγραφο της τηλεοπτικής σειράς της δεκαετίας του 80’, προς τέρψιν κάθε θιασώτη της G1, αφού τόσο οι πέντε playable χαρακτήρες του παιχνιδιού, όσο και οι επιφανείς χαρακτήρες από το αντίπαλο στρατόπεδο, έχουν σχεδιαστεί με πρότυπο την τηλεοπτική σειρά.”
Όσον αφορά την εμφάνιση των Autobots και των Decepticons, καθώς και του κόσμου στο Transformers: Devastation, τα πάντα είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο που να παραπέμπουν στην πρώτη τηλεοπτική σειρά με τους χαρακτήρες των Hasbro και Takara Tomy. Τα cel shaded γραφικά του παιχνιδιού αποτελούν πιστό αντίγραφο της τηλεοπτικής σειράς της δεκαετίας του 80’, προς τέρψιν κάθε θιασώτη της G1, αφού τόσο οι πέντε playable χαρακτήρες του παιχνιδιού, όσο και οι επιφανείς χαρακτήρες από το αντίπαλο στρατόπεδο, έχουν σχεδιαστεί με πρότυπο την τηλεοπτική σειρά, με πάρα πολύ εύστοχο τρόπο. Δύσκολα θα μείνει παραπονεμένος κάποιος, από τον οπτικό τομέα του τίτλου, ενώ το ίδιο μπορούμε να ισχυριστούμε και για τον ηχητικό τομέα στο Transformers: Devastation.
Έχει γίνει ποιοτική δουλειά από την ομάδα ανάπτυξης τόσο για τους ήχους των μεταμορφώσεων (οι οποίες γίνονται κατά το δοκούν) για τον κάθε ένα υπό έλεγχο χαρακτήρα, όσο και τους ήχους από τις αναμετρήσεις αυτών με τους διάφορους αντιπάλους, αλλά και τις εκρήξεις στο παιχνίδι. Όπως και σε άλλους τομείς του τίτλου, ο ήχος στο Transformers: Devastation είναι προϊόν στοργικής και επιμελούς εργασίας από την Platinum Games. Παρ’ όλα αυτά, το κομμάτι στο οποίο διαπρέπει το παιχνίδι είναι το σύστημα μάχης και γενικότερα το gameplay του. Αν και ενδεχομένως να φαντάζει παράξενη η υιοθέτηση ενός hack n slash μοντέλου, για έναν τίτλο Transformers, εντούτοις η δουλειά που έχει γίνει στον τομέα αυτό, από το ιαπωνικό studio, καθιστά τις μάχες μεταξύ γιγαντιαίων ρομπότ ρεαλιστικές και συνάμα απολαυστικές για τους παίκτες. Ο κύριος τρόπος εξόντωσης των αντιπάλων γίνεται με μάχες από κοντινή απόσταση, όπου το κάθε Autobot μπορεί να χρησιμοποιήσει τα σχετικά όπλα, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται σπαθιά, τρυπάνια, σφυριά, αλλά και διάφορα άλλα όπλα τα οποία έχουν εμφανιστεί στην τηλεοπτική σειρά.
“Οι παίκτες μπορούν να χειριστούν τρεις από τους πέντε χαρακτήρες στην αρχή του τίτλου, με τους υπόλοιπους δύο να γίνονται διαθέσιμοι στην συνέχεια.”
Επιπλέον, είναι δυνατή η αντιμετώπιση των εχθρικών Decepticons με όπλα που έχουν μεγαλύτερο βεληνεκές. Ανάμεσα σε άλλα, οι παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν και snipers, με τα οποία μπορούν να πετύχουν υψηλή βαθμολογία σε κάποια αποστολή του παιχνιδιού, εφόσον επιτύχουν μια σειρά από headshots στους αντιπάλους. Εκτοξευτές πυραύλων και πυροβόλα όπλα, είναι επίσης μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών. Οι εκ του σύνεγγυς μάχες στο Transformers: Devastation πραγματοποιούνται με μια μεγάλη ποικιλία μεθόδων. Κάθε Autobot μπορεί να επιτεθεί με ένα melee όπλο με δύο τρόπους, που αντιστοιχούν φυσικά σε δύο πλήκτρα στο χρησιμοποιούμενο χειριστήριο. Οι συνδυασμοί δε, των δύο αυτών χτυπημάτων, οδηγούν σε μακροσκελή και απολαυστικά combos.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση ενός συνδυασμού χτυπημάτων -ακόμα και αν δεν επιφέρουν ζημιά σε έναν αντίπαλο- εμφανίζεται στην οθόνη μια λάμψη, με την συνοδεία του αντίστοιχου ήχου, που αποτελεί προτροπή για τους παίκτες να χρησιμοποιήσουν μια ειδική επίθεση, η οποία πραγματοποιείται με την άμεση μεταμόρφωση του ελεγχόμενου Autobot σε όχημα ή δεινόσαυρο στην περίπτωση του Grimlock. Είναι απαραίτητη η εκμετάλλευση αυτής της δυνατότητας, για πρόκληση μεγαλύτερης ζημιάς σε κάθε αντίπαλο. Επιπρόσθετα, ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η κίνηση στο χώρο με την μορφή οχήματος ή δεινοσαύρου, αφού γίνεται με μεγαλύτερη ταχύτητα παρά η κίνηση σε μορφή ρομπότ. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγονται ευκολότερα οι αντίπαλοι, ενώ ο ελεγχόμενος χαρακτήρας μπορεί να εξαπολύσει μια επίθεση με μεγαλύτερη ορμή, προκαλώντας έτσι μεγαλύτερη ζημιά σε αντίπαλα Decepticons, καθώς και σε διάφορες εχθρικές μηχανές που συναντά στον κόσμο του τίτλου.