EA Sports UFC 2

Το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο.


Τα τελευταία πέντε χρόνια, παρατηρείται μια τεράστια αύξηση στη δημοφιλία των Fighting sports, και κυρίως της πυγμαχίας και του MMA (Mixed Martial Arts). Αυτό οφείλεται, όπως και σε όλα τα αθλήματα, στην εμφάνιση προσωπικοτήτων που τράβηξαν τα φώτα πάνω τους και εν συνεχεία στο ίδιο το άθλημα. Όπως και οι Μαραντόνα, Πελέ, Φαν Μπάστεν, Τζόρτζ Μπέστ και Γιόχαν Κρόιφ -που έφυγε από τη ζωή πριν λίγες μέρες- έκαναν για το άθλημα του ποδοσφαίρου στην εποχή τους. Το ίδιο έκαναν και ο Λάρι Μπέρντ, ο Μπάρκλει, ο Στόκτον, οι Bulls του 95’-96’ του Ιπτάμενου Michael Jordan για το μπάσκετ, και πάει λέγοντας. Πρόκειται για «πολλαπλασιαστές» θεάματος, οι οποίοι προσελκύουν κόσμο και εμπνέουν νέα παιδιά να ασχοληθούν, ειδικά στην εποχή του διαδικτύου. Κατά κάποιο τρόπο, λοιπόν, τώρα είναι η “χρυσή εποχή” των Fighting Sports.

Ο περσινός αγώνας Μέιγουέδερ–Πακιάο ονομάστηκε το “event του αιώνα”, άσχετα από την ποιότητα της μάχης, αφού αρκούσαν τα βαρύγδουπα ονόματα και ρεκόρ τους για να τραβήξουν τα βλέματα εκατομμυρίων θεατών. Το Νοκ-Άουτ που δέχθηκε μόλις στα 13 δευτερόλεπτα ο Ζοσέ Άλντο από τον ΜακΓκρέγκορ προκάλεσε… παγκόσμιο σοκ στους φίλους του αθλήματος και όχι μόνο. Η Ρόντα Ράουζι και ο Κόνορ Μακγκρέγκορ κάνουν αυτή ακριβώς τη δουλειά για το UFC τον τελευταίο καιρό, και κοσμούν ταυτόχρονα το εξώφυλλο του νέου αθλητικού τίτλου της EA Sports.

Η EA, άσχετα από την προσπάθεια εδώ και χρόνια να έχει παρουσία σε κάθε “δυνατό” άθλημα, φαίνεται να αντιλαμβάνεται εν προκειμένω τη βαρύτητα της κατηγορίας UFC αυτή την περίοδο. Έτσι, έχουμε ξεκάθαρα να κάνουμε με τον πιο πλούσιο και σημαντικό MMA τίτλο μέχρι σήμερα, αφού η ποσότητα και η ποιότητα δουλειάς που έχει πέσει από τους δημιουργούς είναι εμφανής από τις πρώτες στιγμές ενασχόλησης με το UFC 2. Το κεντρικό μενού είναι πιο πλούσιο από ποτέ και συνδεδεμένο με τις real-time εξελίξεις του πρωταθλήματος, προσφέροντας μια φιλόξενη αίσθηση για τους φίλους του σπορ. Το ίδιο ισχύει και για την αυθεντικότητα που διέπει τον τίτλο, και είναι κάτι που η EA κατέχει εδώ και πολλά χρόνια, τόσο στα «χαρτιά» όσο και στη γενικότερη ατμόσφαιρα και αίσθηση που δίνει στον παίκτη το εκάστοτε παιχνίδι της.

Η λίστα των μαχητών είναι πραγματικά μεγάλη και για όλες τις κατηγορίες, από Featherweight σε Heavyweight, με περισσότερους από 250, με την απεικόνιση των περισσοτέρων να είναι λεπτομερέστατη. Αρκεί και μόνο να δείτε από κοντά τον Κόνορ ΜακΓκρέγκορ για να καταλάβετε για τι επίπεδο απεικόνισης μιλάμε. Σε αυτό βοηθούν και τα αναβαθμισμένα γραφικά, τα οποία αν και δεν έχουν γνωρίσει κάποια επαναστατική αλλαγή, βοηθούν στο χτίσιμο της ατμόσφαιρας και έχουν καλογυαλιστεί και με το παραπάνω στα σημεία που χρειάζεται, με το αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό. Η περιγραφή βοηθά με τη σειρά της χωρίς να κάνει κάτι ιδιαίτερο, αν και σίγουρα θα χρειαστεί το κάτι παραπάνω για να αποτελέσει τον σημαντικό πυλώνα που αποτελεί -για παράδειγμα- η περιγραφή του NBA 2K εδώ και χρόνια.

Περνώντας στο gameplay, η πρώτη εντύπωση που δημιουργείται είναι θετικότατη και αυτό οφείλεται κυρίως στην αίσθηση των physics, που αποτελούν πλέον σημαντικότατο μέρος της εμπειρίας. Τα χτυπήματα έχουν ιδιαίτερο βάρος και αισθητό αντίκτυπο στα σώματα των μαχητών, με το σύστημα των Νοκ-Αουτ να είναι πιο αληθοφανές, βίαιο και διασκεδαστικό. Φυσικά, για λόγους ισσοροπίας του gameplay δεν είναι δυνατό το Νοκ-Αουτ των 13 δευτερολέπτων που αναφέρθηκε πιο πάνω, παρόλο που συμβαίνει στο αληθινό άθλημα. Σε γενικές γραμμές, η Stand-Up μάχη κινείται σε υψηλότατα επίπεδα, είναι πλέον πιο απολαυστική και άμεση από ποτέ και είναι αυτό που θα απασχολήσει περισσότερο την πλειοψηφεία των παικτών, ειδικά για αυτούς που ενδιαφέρονται να ξεψαχνίσουν κάθε τεχνική μάχης.

Υπάρχουν ορισμένα κολλήματα και στιγμές μειωμένη απόκρισης, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη στιγμή που πέφτει ο αντίπαλος και ο μαχητής μας ρίχνει γροθιές στον αέρα μέχρι να μπορέσει να ακολουθήσει την κίνηση, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που καταστρέφει τη γενικότερη εμπειρία της μάχης. Από εκεί και πέρα, το σύστημα Grappling και Submissions, και γενικότερα το Ground Game, έχει φρεσκαριστεί και είναι πιο προσβάσιμο για τους παίκτες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις πρώτες ώρες θα γίνει κατανοητό. Η αλήθεια είναι πως το συγκεκριμένο κομμάτι ήταν πάντα το πιο δύσκολο στην ενσωμάτωση και χρειάζεται αρκετός χρόνος για να συνηθιστούν οι μηχανισμοί του Grappling και των Submissions. Ωστόσο, η όλη διαδικασία είναι πλέον real-time και όσο προσβάσιμη μπορεί να γίνει αυτή τη στιγμή χωρίς να υπεραπλοποιηθεί. Παραμένει, όμως, ένα πολύπλοκο και συχνά αδέξιο κομμάτι του gameplay, και για πολύ κόσμο θα παραμείνει σχεδόν απαγορευτικό, περιορίζοντας έτσι αρκετά το εύρος του παιχνιδιού αποκλειστικά στο όρθιο παιχνίδι.

Ευχάριστη είναι η προσθήκη μπόλικων modes, που σίγουρα θα κρατήσουν το ενδιαφέρον των παικτών για μήνες, όπως το multiplayer, τα live-events, το KO mode (για τους λάτρεις των Stand-up Νοκ-Αουτ), η Καριέρα αλλά και το πολυαναμενόμενο Ultimate Team. Πριν, όμως, αναφερθούμε στο Ultimate Team, πρέπει να παρατηρήσουμε πως η Καριέρα, η οποία ενδιαφέρει πολύ κόσμο, παρά την προσθήκη δυνατότητας δημιουργίας θυληκού χαρακτήρα, είναι αρκετά ρηχή και χρειαζόταν περισσότερη προσοχή. Το Ultimate Team, η επιτυχία του οποίου στο FIFA είναι γνωστή, κάνει την μετάβασή του στο UFC. Εδώ, λόγω της φύσης του αθλήματος δεν είναι δυνατή η δημιουργία ομάδας όπως την ξέραμε, οπότε οι λεγόμενες κάρτες περιέχουν κινήσεις που εμπλουτίζουν τον Champion του παίκτη.

Έτσι, ο παίκτης φτιάχνει τους δικούς του μαχητές, μέχρι πέντε σε κατηγορίες της επιλογής του, και παίζοντας σε τουρνουά -και όχι μόνο- κερδίζει χρήματα για να αγοράσει κάρτες με νέες κινήσεις, οι οποίες είναι εμπνευσμένες από πραγματικούς αθλητές, Perks και Attributes. Είναι μια ενδιαφέρουσα προσθήκη και σίγουρα θα απασχολήσει για αρκετό καιρό τους παίκτες. Η δουλειά που έχει πέσει από τους δημιουργούς στο UFC 2 είναι εμφανής, έχουν γίνει βήματα μπροστά στο gameplay και οι προσθήκες modes και περιεχομένου είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτες. Προφανώς και υπάρχουν ακόμη τομείς που θέλουν προσοχή και βελτίωση, όπως το πολύπλοκο Ground Game, τα Clinches και η απογοητευτική Καριέρα, αλλά η γενικότερη κατεύθυνση είναι σωστή. Εν κατακλείδι, το UFC 2 είναι αυτή τη στιγμή -πιθανότατα- η καλύτερη πρόταση για τους οπαδούς του MMA.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


Διαβάστε επίσης

                    


Exit mobile version