Xbox Series X: Αποκάλυψη των τελικών specs

Εντυπωσιακά τα χαρακτηριστικά της νέας κονσόλας της Microsoft.

H Microsoft έδωσε στη δημοσιότητα τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Series X, της καινούργιας κονσόλας της εταιρείας που αναμένεται να κυκλοφορήσει τέλη του 2020. Για το Xbox Series X η εταιρεία εστίασε σε τρεις τομείς, την δύναμη, την ταχύτητα και την συμβατότητα, και το εξοπλίζει με ένα custom SoC (System On Chip) που περιλαμβάνει έναν επεξεργαστή της AMD με 8 πυρήνες και 16 threads βασισμένο στην τεχνολογία Zen 2, καθώς και κάρτα γραφικών αρχιτεκτονικής RDNA 2.  Ας δούμε όμως πρώτα τα τελικά τεχνικά χαρακτηριστικά πριν ξεκινήσουμε την ανάλυση για κάθε τομέα. 

CPU8x Cores @ 3.8 GHz (3.66 GHz w/ SMT) Custom Zen 2 CPU
GPU     12 TFLOPS, 52 CUs @ 1.825 GHz Custom RDNA 2 GPU
Die Size    360.45 mm2
Process7nm Enhanced
Memory      16 GB GDDR6 w/ 320mb bus
Memory Bandwidth10GB @ 560 GB/s, 6GB @ 336 GB/s
Internal Storage1 TB Custom NVME SSD
I/O Throughput  2.4 GB/s (Raw), 4.8 GB/s (Compressed, with custom hardware decompression block)
Expandable Storage1 TB Expansion Card (matches internal storage exactly)
External StorageUSB 3.2 External HDD Support
Optical Drive  4K UHD Blu-Ray Drive
Performance Target4K @ 60 FPS, Up to 120 FPS

CPU

Ο επεξεργαστής αποτελείται από 2 τετραπύρηνες μονάδες, με τον ένα πυρήνα να χρησιμοποιείται για τις λειτουργίες του λειτουργικού συστήματος της κονσόλας. Η ανώτερη ταχύτητα του επεξεργαστή είναι τα 3.8 GHz, με απενεργοποιημένο το hyper-threading, ενώ όλοι οι πυρήνες με ενεργοποιημένο το hyper-threading φτάνουν τα 3.6 GΗz. Οι συχνότητες είναι κλειδωμένες και δεν αλλάζουν ανάλογα με το load ή τις αλλαγές της θερμοκρασίας. Για ολόκληρο το SoC υπάρχουν διαθέσιμα 76MB SRAM cache, νούμερο το οποίο είναι μειωμένο συγκριτικά με τους αντίστοιχους desktop Zen 2 επεξεργαστές της AMD.

GPU

H κάρτα γραφικών είναι μια custom υλοποίηση που βασίζεται στην RDNA 2 αρχιτεκτονική της AMD, θα φτάνει τα 12 Τeraflops με ταχύτητα στα 1825MHz κλειδωμένα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, ενώ δεν διαθέτει boost. Πρακτικά αυτό μεταφράζεται σε διπλάσια απόδοση συγκριτικά με το Xbox One X ώστε η καινούργια κονσόλα να μπορεί να υποστηρίξει τα 4Κ 60 FPS.  Η καινούργια GPU διαθέτει και hardware ray-tracing, υποστηρίζει το τελευταίο DXR Tier 1.1 πρότυπο, δίνοντας όμως περισσότερη δύναμη και ευελιξία στους developers συγκριτικά με το PC. Τέλος, με την τεχνολογία Variable Rate Shading (VRS) θα αυξάνεται η απόδοση της, εστιάζοντας την επεξεργασία των shaders στα σημεία που χρειάζεται, μειώνοντας την παράλληλα σε εκείνα όπου δεν κάνουν διαφορά οπτικά, με άμεσο αποτέλεσμα την σταθερότητα σε μεγάλες αναλύσεις και frame rates χωρίς απώλεια ποιότητας της εικόνας.

RAM

Η Microsoft εφοδίασε το Xbox Series X με 16GB GDDR6 RAM από την οποία, τα 10GB “τρέχουν” στα 560GB/s και τα υπόλοιπα 6GB στα 336GB/s. Για τα παιχνίδια είναι διαθέσιμα 13.5GB, 10GB στα 560GB/s και 3.5GB στα 336GB/s, ενώ για το λειτουργικό σύστημα μένουν 2.5GB στα 336GB/s. Παρά τις διαφορές των specs που έχουν οι μνήμες, η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι πρόκειται για ένα ενοποιημένο σύστημα μνήμης και δεν επηρεάζεται η απόδοση.

Storage

Όσον αφορά τον αποθηκευτικό χώρο, η εταιρεία επέλεξε ένα custom NVMe SSD με χωρητικότητα 1TB, ενώ με την νέα αρχιτεκτονική Xbox Velocity Architecture, η Microsoft δίνει καινούργιες δυνατότητες στους developers ώστε να δημιουργήσουν πιο δυναμικούς κόσμους, με ελάχιστο χρόνο φορτώματος και γρήγορο fast travel. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική αποτελείται από τέσσερα βασικά κομμάτια, τον NVMe SSD, ένα αποκλειστικό hardware decompression block, το νέο DirectStorage API και το Sampler Feedback Streaming.

Αναλυτικότερα, τo DirectStorage πρόκειται για ένα καινούργιο I/O σύστημα που εκμεταλλεύεται πλήρως την απόδοση του SSD, και επιτρέπει το συνεχόμενο loading του κόσμου ενώ παίζουμε, μειώνοντας όμως δραματικά την χρήση της CPU, αφού θα πραγματοποιείται χρησιμοποιώντας ένα μικρό μέρος ενός μόνο πυρήνα, και όχι πολλαπλούς όπως γίνεται μέχρι σήμερα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι μέρος του DirectX και θα έρθει και στα Windows μελλοντικά.

Το Sampler Feedback Streaming (SFS) επιτρέπει στα παιχνίδια να φορτώνουν στην GPU μόνο τα μέρη που χρειάζεται στην δεδομένη χρονική στιγμή η εικόνα που παρουσιάζεται στην οθόνη. Με αυτόν τον τρόπο, δεν χαραμίζεται μνήμη για textures που δεν είναι απαραίτητα στην προκειμένη περίπτωση, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης στην μνήμη και στον SSD 2 με 3 φορές.  Αναφορικά με το hardware decompression, πρόκειται για ένα hardware component που δίνει την δυνατότητα στα παιχνίδια να καταναλώνουν όσο τον δυνατόν γίνεται μικρότερο χώρο στον SSD, μειώνοντας ταυτόχρονα το CPU overhead για run-time decompression.

Κλείνοντας τον τομέα του storage, το Xbox Series X θα υποστηρίζει την επέκταση του αποθηκευτικού χώρου μέσω των καρτών επέκτασης Xbox Series X Storage Expansion Cards και εξωτερικών σκληρών δίσκων USB 3.2. Η κάρτα επέκτασης πρόκειται για μια custom υλοποίηση σε συνεργασία με την Seagate, παρέχει την πλήρη υποστήριξη και απόδοση της Xbox Velocity Architecture, και αρχικά θα διατίθεται σε 1TB, με άλλες χωρητικότητές να γίνονται διαθέσιμες μελλοντικά. Οι καινούργιοι τίτλοι για το Series X θα μπορούν να τρέχουν απευθείας μόνο από την Expansion Card, αφού ο χρήστης θα μπορεί να κάνει μόνο back up τους στον οποιοδήποτε εξωτερικό σκληρό. Οι παλιότεροι Xbox τίτλοι θα μπορούν να τρέχουν από USB 3.2 εξωτερικούς σκληρούς.

Latency

Τo επόμενο κομμάτι στο οποίο εστιάζει η Microsoft είναι το latency. Με την καινοτομία της που ονομάζει Dynamic Latency Input (DLI), οι developers μπορούν να συγχρονίσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια το input του παίκτη με τον τίτλο τους επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο την μείωση του input latency, ενώ είναι συμβατό και με 120Hz HDMI 2.1. Το DLI θα είναι διαθέσιμο για το καινούργιο Xbox Series X Controller, αλλά και για τα τωρινά τα οποία θα αναβαθμιστούν μέσω ενός firmware upgrade.

Ακόμα, το Xbox Series X υποστηρίζει και Auto Low Latency Mode (ALLM), ενεργοποιώντας αυτόματα το low latency mode σε οθόνες που διαθέτουν το χαρακτηριστικό. Οι συγκεκριμένες τεχνολογίες, σε συνδυασμό με το Variable Refresh Rate που διαθέτει το καινούργιο πρότυπο HDMI 2.1, παρέχουν μια πιο άμεση εμπειρία στον παίκτη. Η νέα κονσόλα έχει επίσης και Quick Resume, που επιτρέπει στον παίκτη να επανέρχεται σε πολλά παιχνίδια ταυτόχρονα στο σημείο που τα άφησε, χωρίς να χρειάζεται να τα ξανανοίξει, ακόμα και αν έχουν την έχει κλείσει ή βγάλει εντελώς από το ρεύμα, χωρίς ίχνος loading.

Compatibility

To τρίτο και βασικό κομμάτι στο οποίο η εταιρεία έδωσε έμφαση είναι αυτό της συμβατότητας. Το Xbox Series X δεν είναι μόνο απλά συμβατό με τους τίτλους των προηγούμενων γενιών Xbox, αλλά τους βελτιώνει. Οι παίκτες θα παρατηρήσουν βελτιωμένους loading χρόνους, υψηλότερες αναλύσεις, καλύτερη ποιότητα εικόνας με μετατροπή SDR σε HDR για τίτλους που δεν διαθέτουν, χωρίς την επιβάρυνση των developers, ενώ με την τεχνολογία Smart Delivery θα μπορούν να παίξουν την καλύτερη έκδοση ανάλογα με την κονσόλα που διαθέτουν. Για παράδειγμα, αν ο παίκτης αγοράσει έναν τίτλο που υποστηρίζει την συγκεκριμένη τεχνολογία για το Xbox One, τότε  όταν αγοράσει Xbox Series X θα έχει την δυνατότητα να απολαύσει τον ίδιο τίτλο, αλλά την βελτιωμένη έκδοση για την καινούργια του κονσόλα, χωρίς έξτρα κόστος, αν και όποτε αυτή γίνει διαθέσιμη. Τέλος, όλα τα τωρινά περιφερειακά θα δουλεύουν και στο Series X, αφού τα ports που χρησιμοποιεί είναι USB type-A.

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, το Xbox Series X αναμένεται να κυκλοφορήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2020, ενώ ακόμα η εταιρεία δεν έχει δώσει καμία πληροφόρηση για τις τιμές της κονσόλας, του καινούργιου Xbox Series X Controller και της κάρτας επέκτασης αποθηκευτικού χώρου Xbox Series X Storage Expansion Card.


 

Exit mobile version