Το παζλ της ένατης γενιάς.

Η ένατη γενιά βρίσκεται προ των πυλών και φέρνει μαζί της ίσως τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχει βιώσει η βιομηχανία μέχρι σήμερα. Το τελευταίο σημαντικό disruption έγινε πριν από 18 χρόνια με την απόφαση της Microsoft να μπει στον χώρο του gaming. Μέχρι σήμερα οι τρεις πρωταγωνίστριες, Microsoft, Nintendo και Sony, ακολουθούσαν πάντα την ίδια στρατηγική από γενιά σε γενιά: ανάπτυξη καινούργιας κονσόλας, παραγωγή τίτλων που εκμεταλλεύονται τις νέες δυνατότητες του hardware και πώληση μέσω των retail και μετέπειτα digital καναλιών.

Με την έλευση όμως του game streaming η ένατη γενιά εξελίσσεται σε ένα παζλ για δυνατούς λύτες αφού εισέρχονται ή σχεδιάζουν να εισέλθουν νέες εταιρείες στον χώρο εκμεταλλευόμενες τη συγκεκριμένη τεχνολογία και οι ήδη υπάρχουσες πρέπει να διαλέξουν προσεκτικά τις κινήσεις τους ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές με τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται. Ας πάμε όμως να δούμε αναλυτικά τη στρατηγική των παραδοσιακών αλλά και των καινούργιων ονομάτων του χώρου.

Sony
Με πωλήσεις της τάξεως των 100 εκατομμυρίων τεμαχίων για το PlayStation 4 και με τους αποκλειστικούς τίτλους της να σαρώνουν πωλήσεις και κριτικές, η Sony είναι η αδιαμφισβήτητη βασίλισσα της όγδοης γενιάς. Τα ζυγά νούμερα από ό,τι φαίνεται πηγαίνουν καλά για την εταιρεία αν αναλογιστούμε και την εξαιρετική πορεία του PlayStation 2. Διορθώνοντας λοιπόν τα κακώς κείμενα της προηγούμενης γενιάς, κατάφερε να κυριαρχήσει ξανά, θέτοντας παράλληλα τις βάσεις για να κάνει μια αντίστοιχη πορεία και στην επερχόμενη γενιά.

Η στρατηγική της για την ένατη γενιά αποτελείται από δύο σκέλη. Το πρώτο και βασικότερο σκέλος, όπου θα ρίξει και το μεγαλύτερο βάρος, έχει ως επίκεντρο το “PlayStation 5” που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2020. Οι πρώτες πληροφορίες για την κονσόλα αναφέρουν ότι βασίζεται στην τρίτη γενιά Ryzen της AMD, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στην PC αγορά τον Ιούλιο με εξαιρετικές επιδόσεις, θα διαθέτει για κάρτα γραφικών μια custom υλοποίηση πάλι από την AMD και συγκεκριμένα τη σειρά Radeon Navi, καθώς και SSD σκληρό δίσκο. Επίσης, σε αντίθεση με την τωρινή γενιά hardware, το PlayStation 5 θα είναι full backwards compatible με τα παιχνίδια του PlayStation 4, δίνοντας της ένα ακόμα πλεονέκτημα λόγω της υπάρχουσας βιβλιοθήκης τίτλων και αποτελεί ένα χαρακτηριστικό που έλειπε καιρό από τις κονσόλες της εταιρείας.

Sony PS4

Το δεύτερο σκέλος έχει κεντρικό άξονα το PlayStation Now που αποτελεί τη streaming πρόταση της εταιρείας. Αργά αλλά σταθερά τα τελευταία χρόνια η Sony έχει μεγαλώσει την βιβλιοθήκη της υπηρεσίας με νέους τίτλους και είναι διαθέσιμη σε 19 χώρες παγκοσμίως με περισσότερες να προστίθενται συνέχεια. Κομβικής σημασίας για την μελλοντική εξέλιξη του PlayStation Now αποτελεί η υπογραφή ενός Memorandum of Understanding (MoU) με την Microsoft για συνεργασία που αφορά τις cloud υπηρεσίες και την AI τεχνολογία, το οποίο ανακοίνωσαν από κοινού τον Μάιο. Με αυτό τον τρόπο προετοιμάζεται για την μελλοντική της μετάβαση στο streaming αφού στην παρούσα φάση μπορεί να υποστηρίξει μέχρι 5 εκατομμύρια παίκτες ενώ το τωρινό νούμερο συνδρομητών στην υπηρεσία φτάνει τους 700 χιλιάδες.

Microsoft
Μετά την τεράστια επιτυχία του Xbox 360 είχε το momentum και τη δυνατότητα να κυριαρχήσει και στην όγδοη γενιά. Δυστυχώς τα λάθη ήταν πολλά και σημαντικά και σε επίπεδο hardware/ software και σε επίπεδο στρατηγικής/ επικοινωνίας με αποτέλεσμα να μείνει πίσω συγκριτικά με την Sony. Η ένατη γενιά βρίσκει όμως την Microsoft σε μια εξαιρετική θέση και να ακολουθεί διαφορετική στρατηγική συγκριτικά με το παρελθόν. Ναι μεν θα κυκλοφορήσει καινούργιο Xbox (Project Scarlett) το 2020 με παραπλήσια τεχνικά χαρακτηριστικά με το PlayStation 5, αλλά θα δοθεί ιδιαίτερο βάρος στο Project xCloud, με το preview να ξεκινάει τον Οκτώβρη.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία βασίζεται στην Azure cloud πλατφόρμα της εταιρείας και θα επιτρέπει στον παίκτη να απολαμβάνει τα παιχνίδια του κάνοντας streaming είτε από την κονσόλα, όπως το Remote Play της Sony, είτε από τους ιδιόκτητους servers που υπάρχουν σε 140 περίπου χώρες. Με βάση τα στοιχεία που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, το Project xCloud ήδη μπορεί και κάνει streaming 3.500 τίτλους με άλλους 1.900 να προστίθενται μελλοντικά. Η επίσημη θέση της εταιρείας είναι ότι το Project xCloud δεν θα αντικαταστήσει το Xbox αλλά θα δώσει στο gaming κοινό την ευκολία και ευελιξία που έχουν πλατφόρμες όπως το Netflix και το Spotify.

Microsoft Xbox One

Η Microsoft είναι άριστα τοποθετημένη για την έλευση του game streaming αφού πέρα από το Project xCloud που θα λανσάρει στην αγορά, έχει τη δυνατότητα αλλά και τη διάθεση να εξυπηρετήσει και τους ανταγωνιστές της σε τεχνικό επίπεδο. Όπως αναφέρθηκε πριν, έχει ήδη υπογράψει MoU με την Sony και είναι πιθανόν να δούμε μελλοντικά και την Nintendo να κινηθεί στο ίδιο μήκος κύματος -αν και όποτε αποφασίσει να αξιοποιήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όποια και να είναι η έκβαση του επερχόμενου «game streaming war», όποτε αυτός γίνει, η Microsoft θα βγει κερδισμένη ανεξαρτήτως αποτελέσματος αφού οι κύριοι ανταγωνιστές της, με εξαίρεση την Google, θα βασίζονται τεχνολογικά επάνω της. Με αυτό τον τρόπο θα καταφέρει να απαγκιστρωθεί από την όποια απόδοση θα έχουν οι πωλήσεις ενός μελλοντικού Xbox στην αγορά και εξασφαλίζει έσοδα ακόμα και αν το Project xCloud δεν βρεθεί στην κορυφή των προτιμήσεων του κοινού.

Nintendo
Αν υπάρχει μια λέξη που χαρακτηρίζει την εταιρεία αυτή είναι η “παράδοση”. Η Nintendo όπως πάντα ακολουθεί τον δικό της δρόμο συγκριτικά με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές της. Το στοίχημα του Switch την δικαίωσε αφού οι πωλήσεις του είναι εξαιρετικές παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά συγκριτικά με τα PS4 και Xbox One.

Μέχρι στιγμής η Nintendo δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της για την επόμενη γενιά. Πρόσφατα αποκάλυψε το Switch Lite ενώ παράλληλα επικεντρώνεται στο λανσάρισμα του Switch στην κινεζική αγορά με την Tencent. Όσον αφορά το streaming, η επίσημη θέση της είναι πως αποτελεί μια τεχνολογία που εξετάζει αλλά συνεχίζει να έχει ως πυρήνα της στρατηγικής της τις φυσικές και ψηφιακές πωλήσεις.

Nintendo Switch

Google
Η καινούργια παρουσία στο χώρο του gaming. Η Google με την streaming υπηρεσία της Stadia έρχεται για να ταράξει τα νερά της βιομηχανίας. Οι φήμες κυκλοφορούσαν καιρό και επιβεβαιώθηκαν επίσημα τον Μάρτιο. Με data centers σε πάνω από 200 χώρες και περιοχές στον κόσμο, την τεράστια cloud τεχνογνωσία της εταιρείας και με την εκκίνηση της υπηρεσίας τον Νοέμβριο, η Google έχει την ευκαιρία να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Δίνοντας τη δυνατότητα στον οποιονδήποτε να παίξει μέσω του Chrome είτε σε PC είτε σε Mac, σε iOS και Android πλατφόρμες αργότερα αλλά και στις τηλεοράσεις απευθείας μέσω του ChromeCast Ultra, ανοίγει διάπλατα την πόρτα στο ευρύ κοινό που ναι μεν θέλει να δοκιμάσει και να παίξει video games αλλά δεν επιθυμεί να διαθέσει το αρχικό εισαγωγικό κόστος που απαιτούσε μέχρι σήμερα το console και PC gaming.

Εκμεταλλευόμενη μάλιστα το γεγονός ότι έχει την ιδιοκτησία του YouTube, που αποτελεί τον νούμερο ένα προορισμό κατανάλωσης video content παγκοσμίως, κάνει την εξαιρετική κίνηση να το συνδέσει λειτουργικά με την Stadia. Με αυτό τον τρόπο το κοινό, παρακολουθώντας ένα trailer ή ένα playthrough ενός τίτλου, θα μπορεί πατώντας ένα κουμπί να παίζει απευθείας το εν λόγω game.

Google Stadia

Στα χαρτιά η τεχνολογία της υπηρεσίας είναι εντυπωσιακή, όμως αναμένουμε και στην πράξη να δούμε την πραγματική της απόδοση μέσω των τωρινών συνδέσεων ίντερνετ. Η Stadia θα γίνει αρχικά διαθέσιμη σε 14 χώρες με περιορισμένους τίτλους και θα υποστηρίζει μελλοντικά τη δυνατότητα για έξτρα συνδρομητικές υπηρεσίες από publishers τύπου EA Access.

Nvidia και Valve
Οι Nvidia και Valve, που αποτελούν δύο ονόματα πασίγνωστα σε όσους ασχολούνται με τον χώρο χρόνια τώρα, έχουν κάνει επίσης τις δικές τους κινήσεις. Η Nvidia έχει εδώ και χρόνια στην αγορά το γνωστό GeForce Now beta, μια streaming υπηρεσία για PC, Mac, SHIELD TV και προσεχώς και για Android, ενώ δήλωσε πως σύντομα θα βγει από την beta περίοδο και θα ξεκινήσει η επίσημη διάθεσή της.

Η Valve ανακοίνωσε πρόσφατα το Steam Link Anywhere, που επιτρέπει το streaming παιχνιδιών από ένα PC σε οποιαδήποτε συμβατή συσκευή, οπουδήποτε. Το αν θα κινηθεί πιο επιθετικά σε αυτή την γενιά θα φανεί μελλοντικά, μέχρι στιγμής δεν έχει αποκαλύψει τα σχέδια της.

GeForce now

Amazon, Walmart και Verizon
Για φέτος αναμένεται ότι το κοινό θα ξοδέψει γύρω στα 152 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγορές gaming. Με τέτοια ποσά, την έλευση της streaming τεχνολογίας και με τα στοιχεία να δείχνουν ότι και τις επόμενες χρονιές η κατανάλωση θα αυξηθεί, είναι απολύτως λογικό και άλλες εταιρείες, οι οποίες δεν ανήκουν παραδοσιακά στον χώρο, να θέλουν να διεκδικήσουν ένα κομμάτι από την πίτα.

Η Amazon, η οποία διαθέτει εξαιρετικό cloud υπόβαθρο, είναι μια από αυτές που φημολογείται ότι ετοιμάζει επιθετικές κινήσεις από το 2020 και μετά. Από ό,τι φαίνεται θα λανσάρει τη δική της streaming υπηρεσία και λογικά θα τη συνδέσει με το δημοφιλές Twitch που είναι ιδιοκτησία της, αλλά και με τις υπόλοιπες prime συνδρομές της, δημιουργώντας ένα άκρως ανταγωνιστικό πακέτο.

Παρόλο που έχει δημιουργήσει εδώ και χρόνια Amazon Game Studios για την παραγωγή τίτλων, τα αποτελέσματα ακόμα δεν έχουν έρθει, πριν από λίγο καιρό έγιναν μάλιστα και απολύσεις προσωπικού με παράλληλη ακύρωση τίτλων. Διαθέτει όμως και τους πόρους και την τεχνολογία ώστε να γίνει μια βασική ανταγωνίστρια σε περίπτωση που αποφασίσει να κινηθεί στην αγορά πιο δυναμικά.

Amazon

Η Walmart, που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες retail εταιρείες στην Αμερική, φημολογείται ότι εξετάζει και εκείνη το ενδεχόμενο μιας streaming υπηρεσίας. Το ίδιο ισχύει και για την Verizon, έναν από τους μεγαλύτερους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους επίσης της Αμερικής. Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι πολύ ιδιαίτερη αν όντως ισχύει, γιατί όλες οι streaming υπηρεσίες ως γνωστόν βασίζονται στα δίκτυα για την απόδοσή τους και είναι πιθανόν να δημιουργηθούν καταστάσεις αθέμιτου ανταγωνισμού.

Όπως βλέπουμε, λοιπόν, κάθε μία από τις μεγάλες εταιρείες ακολουθεί και διαφορετική στρατηγική. Η Sony δίνει το βάρος της στο console hardware όπως και στις προηγούμενες γενιές, προετοιμάζοντας παράλληλα το έδαφος για το streaming μέλλον, η Microsoft έχει ως επίκεντρο και το Xbox και το Project xCloud, ακολουθώντας μια all-around στρατηγική, η Google κινείται σε καθαρά streaming ρυθμούς ενώ η Nintendo κρατάει στάση αναμονής χαράζοντας τον δικό της δρόμο όπως κάνει χρόνια τώρα.

Η ένατη γενιά θα είναι ίσως η γενιά με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη μέχρι σήμερα ιστορία του gaming. Το κυρίως ερώτημα που καλείται να απαντήσει, είναι αν θα συνεχίσει η βιομηχανία και μελλοντικά να κινείται με επίκεντρο το hardware -όπως γίνεται δεκαετίες τώρα- ή αν το streaming θα αποκτήσει τη μερίδα του λέοντος, με τις κονσόλες και το PC να αποκτούν δευτερεύοντα ρόλο και να απευθύνονται πλέον μόνο σε ένα μικρό αριθμητικά hardcore κοινό.

Consoles

Όσο για το ποια εταιρεία θα βρεθεί στην κορυφή, θα εξαρτηθεί βεβαίως και από τους τίτλους που θα διαθέτει στην βιβλιοθήκη της και κυρίως από τα αποκλειστικά intellectual properties που θα δελεάσουν το κοινό ώστε να επιλέξουν την πρότασή της. Η τεχνολογία πάντα θα προχωράει και θα αλλάζει, αλλά τα καλά και ποιοτικά games ήταν, είναι και θα είναι ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες για την επιτυχία της κάθε πλατφόρμας.


 

Το gaming μπήκε για τα καλά στην καθημερινότητα μου από την εποχή του PlayStation αν και η εισαγωγή μου στον χώρο έγινε πιο πριν με το SNES. Απολαμβάνω ό,τι έχει σχέση με Action RPGs, 3rd person Action-Adventures, FPS και VR. Η μουσική είναι η μεγάλη μου αγάπη και πάντα υπάρχει χρόνος για καλές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Οδηγός Remote Play
Παίζοντας σε κάθε γωνιά του σπιτιού.
2020: Indies Reign Supreme (still)
Επερχόμενοι, αναμενόμενοι, 43 τίτλοι για το 2020.
Τα καλύτερα παιχνίδια της δεκαετίας 2010 - 2019
Όπως ψηφίστηκαν από τα μέλη και τη συντακτική ομάδα του GameOver.gr.
Global Games Market Insights 2019
Mobile games, ψηφιακή διανομή και... Fortnite.
History of Consoles - Microsoft Xbox
Life is Short. Play More.
Inside the Industry #2
Η άφιξη του Streaming.
Βιντεοπαιχνίδια, κοινότητα και Internet
Σκέψεις ενός gamer: Μέρος 2ο.
80 χρόνια Batman - Ο Σκοτεινός Ιππότης στα videogames
Special webcast αφιερωμένο στην πορεία του Batman στα videogames.
Πού πήγαν τα "μέτρια" παιχνίδια;
Αναζητώντας την κατηγορία "ΑΑ".

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (12)

This comment was minimized by the moderator on the site

Καλή αρχή Χρήστο Erebus! Τροφή για πολύ κουβέντα το άρθρο σου, το οποίο είναι πλήρες! Πολλά μπράβο!
Πάμε σε αχαρτογράφητα νερά. Πολλές εταιρείες βλέπουν την προοπτική του streaming σαν ξερολούκουμο αλλά δε μπορεί η αγορά να τους "χωρέσει" όλους. Αναπόφευκτα κάποιες εταιρείες θα αποτύχουν να βρουν θέση στις επιλογές του κόσμου και το αποτέλεσμα θα είναι δυσάρεστο. Το καλό είναι ότι ο...

Καλή αρχή Χρήστο Erebus! Τροφή για πολύ κουβέντα το άρθρο σου, το οποίο είναι πλήρες! Πολλά μπράβο!
Πάμε σε αχαρτογράφητα νερά. Πολλές εταιρείες βλέπουν την προοπτική του streaming σαν ξερολούκουμο αλλά δε μπορεί η αγορά να τους "χωρέσει" όλους. Αναπόφευκτα κάποιες εταιρείες θα αποτύχουν να βρουν θέση στις επιλογές του κόσμου και το αποτέλεσμα θα είναι δυσάρεστο. Το καλό είναι ότι ο ανταγωνισμός αρχίζει να χτυπάει κόκκινο και αν είναι υγιής θα παίξουμε παιχνιδάρες!

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ευχαριστώ πολύ! Όντως πάμε σε αχαρτογράφητα νερά και θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τα επόμενα χρόνια και πως θα κινηθούν οι εταιρείες αλλά και πως θα αντιδράσει και το κοινό στις αλλαγές . Το μόνο σίγουρο όπως έγραψες είναι ότι με τόσο ανταγωνισμό αυξάνονται και οι πιθανότητες να δούμε αρκετά καινούργια exclusive IP's υψηλού επιπέδου και σε αυτό το κομμάτι θα βγουν σίγουρα κερδισμένοι οι...

Ευχαριστώ πολύ! Όντως πάμε σε αχαρτογράφητα νερά και θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τα επόμενα χρόνια και πως θα κινηθούν οι εταιρείες αλλά και πως θα αντιδράσει και το κοινό στις αλλαγές . Το μόνο σίγουρο όπως έγραψες είναι ότι με τόσο ανταγωνισμό αυξάνονται και οι πιθανότητες να δούμε αρκετά καινούργια exclusive IP's υψηλού επιπέδου και σε αυτό το κομμάτι θα βγουν σίγουρα κερδισμένοι οι gamers.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Καλή αρχή Χρήστο!
Αναμένουμε με ανυπομονησία τη νέα γενιά, αλλά για μένα το μεγαλύτερο θετικό, είναι το backwards compatibility, το οποίο είναι καλό να γίνει βασική λειτουργία των επόμενων (και μεθεπόμενων) κονσολών.
Όσον αφορά το streaming, μου φαίνεται πολυ μακρινό για τις συνδέσει που έχουμε στη χώρα μας, αλλά όχι μόνο. Μου φαίνεται και γενικότερα ασύμβατο με το είδος του entertainment...

Καλή αρχή Χρήστο!
Αναμένουμε με ανυπομονησία τη νέα γενιά, αλλά για μένα το μεγαλύτερο θετικό, είναι το backwards compatibility, το οποίο είναι καλό να γίνει βασική λειτουργία των επόμενων (και μεθεπόμενων) κονσολών.
Όσον αφορά το streaming, μου φαίνεται πολυ μακρινό για τις συνδέσει που έχουμε στη χώρα μας, αλλά όχι μόνο. Μου φαίνεται και γενικότερα ασύμβατο με το είδος του entertainment που είναι το Gaming. Κι αυτό γιατί άλλο να βλέπεις μια ταινία μέσω streaming και άλλο να παίζεις μέσω streaming. Η μια μορφή διασκέδασης είναι μονής κατεύθυνσης και η άλλη είναι διπλής και χρειάζεται άμεση απόκριση.
Νομίζω ότι εν τέλει, το streaming θα καθιερωθεί σαν μια ακόμα επιλογή gaming, που ίσως αγκαλιαστεί από τους πιο casual gamers, αφήνοντας ασυγκίνητους όλους τους υπόλοιπους μας.
Επίσης, αυτό που βλέπωω δυστυχώς να παγιώνεται, εις βάρος των retail κυκλοφοριών, είναι η ψηφιακή διανομή. Νομίζω ότι στο τέλος της επόμενης γενιάς δεν θα μιλάμε πλέον καν για retail και αυτό είναι κάτι που με στεναχωρεί. Και είναι μια μορφή διανομής που επικουρείται και από τις διάφορες συνδρομές των εταιρειών.
Συνδρομητικές υπηρεσίες: Το έτερο στοιχείο που θα παίξει κεφαλαιώδη σημασία στη νέα γενιά. Ας ετοιμαστούμε να δούμε κυρίαρχο της επόμενης γενιάς, ΟΧΙ τη κονσόλα με τα περισσότερα exclusives ή καλύτερα παιχνίδια, αλλά τη κονσόλα με τη πλουσιότερη συνδρομητική υπηρεσία.
Γενικά, έχουμε να δούμε πολλά καινοτόμα πράγματα στη νέα γενιά. Όχι απαραίτητα κακά. Το να παίξω το Vampyr ή το gears 5, με 10 ευρώ του Gamepass, είναι μια επιλογή που παλαιότερα δεν είχα και χαίρομαι που την έχω τώρα, φτάνει να μου δίνεται ακόμα η δυνατότητα να το αγοράσω retail ώστε να το έχω στο ράφι μου, για όταν δεν θα υπάρχει σε καμία ψηφιακή υπηρεσία (preservation of games). -->
Preservation of games, είναι ακόμα ένας όρος που νομίζω ότι θα μπει στις ζωές μας στην επόμενη γενιά και που θα αφορά παιχνίδια που μπορεί να αγαπάμε και που τα χαιρόμαστε μέσα από τις διάφορες υπηρεσίες, αλλά που μετά από κάποια χρόνια μπορεί να βγουν απ' αυτές, οδηγώντας στην εξαφάνιση των εν λόγω παιχνιδιών. Γι' αυτό τα παιχνίδια που παίζουμε μέσω των συνδρομητικών υπηρεσιών και τα οποία μας αρέσουν, καλό είναι να τα αγοράζουμε εν τέλει. Όχι μόνο ως προς επιβράβευση των προσπαθειών των δημιουργών, αλλά και ως εξασφάλιση της δυνατότητας να τα ξαναπαίξουμε όποτε θελήσουμε.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ευχαριστώ πολύ!

Σίγουρα το θέμα υποδομών και ταχύτητας συνδέσεων, όχι μόνο στην χώρα μας αλλά ακόμα και στην Αμερική που έχουν data caps, είναι ανασταλτικός παράγοντας για την γρήγορη υιοθέτηση του streaming σήμερα. Μελλοντικά θα αλλάξει λογικά η κατάσταση αφού θα αναγκαστούν και οι πάροχοι ίντερνετ σε αναβαθμίσεις λόγω των αυξημένων απαιτήσεων. Όπως σωστά γράφεις με τα τωρινά δεδομένα το...

Ευχαριστώ πολύ!

Σίγουρα το θέμα υποδομών και ταχύτητας συνδέσεων, όχι μόνο στην χώρα μας αλλά ακόμα και στην Αμερική που έχουν data caps, είναι ανασταλτικός παράγοντας για την γρήγορη υιοθέτηση του streaming σήμερα. Μελλοντικά θα αλλάξει λογικά η κατάσταση αφού θα αναγκαστούν και οι πάροχοι ίντερνετ σε αναβαθμίσεις λόγω των αυξημένων απαιτήσεων. Όπως σωστά γράφεις με τα τωρινά δεδομένα το streaming θα είναι ιδανικό για το casual κοινό. Θα δούμε και όσο περνάνε τα χρόνια πως θα εξελιχθούν τα πράγματα.

Όσον αφορά το retail, αν και είναι νωρίς να κάνουμε προβλέψεις από τώρα για το τέλος της ένατης γενιάς, δεν θα εξαφανιστεί εντελώς. Είμαι της άποψης ότι το κοινό του gaming θα θέλει και στο μέλλον να έχει κάποιο απτό connection με τον εκάστοστε τίτλο που το ενδιαφέρει οπότε θεωρώ ότι το επίκεντρο θα μετακινηθεί σε συλλεκτικές εκδόσεις, περιφερειακά καθώς και στο official merchandise, φιγούρες και τα συναφή. Κάτι παρόμοιο εξάλλου βλέπουμε να γίνεται το τελευταίο διάστημα και στην μουσική όπου παρόλο που το streaming έχει επικρατήσει, οι πωλήσεις βινυλιών έχουν αυξηθεί.

Για τα subscriptions τύπου Uplay+ της Ubisoft και τα αντίστοιχα των λοιπών publishers θα δούμε στην πορεία πως θα κινηθούν οι εταιρείες αλλά και το πως θα αντιδράσει η αγορά γιατί ήδη έχει αρχίσει να δημιουργείται το λεγόμενο subscription fatigue στο εξωτερικό λόγω video και music streaming υπηρεσιών. Μέχρι στιγμής πάντως η θέση τους είναι ότι τα subscription services αποτελούν ένα ακόμα layer των digital sales. Με αυτά τα δεδομένα όπως αναφέρεις κι εσύ δίνουν μια έξτρα ευκολία σε όποιον ενδιαφέρεται να δοκιμάσει πολλούς τίτλους με μικρό σχετικά κόστος και να αποφασίσει αν θέλει να τους αγοράσει για την προσωπική του βιβλιοθήκη.

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 11 μήνες από Erebus Erebus
This comment was minimized by the moderator on the site

Καλή αρχή κι από μένα Χρήστο, ωραίο άρθρο! Το streaming δεν με ενδιαφέρει, καθώς δεν θα έχω στα χέρια μου κάτι χειροπιαστό που θα μπορώ να βάζω όποτε θέλω. Το retail θα παραμείνει, αλλά το ποσοστό του θα πέσει, ήδη πχ σε πολλούς νέους τίτλους δυσκολεύομαι να καταλάβω αν θα βγουν σε retail ενώ είναι σίγουρο ότι θα βγουν digital, ειδικά αν στην ανακοίνωσή τους δεν υπάρχει ειδική μνεία για τις...

Καλή αρχή κι από μένα Χρήστο, ωραίο άρθρο! Το streaming δεν με ενδιαφέρει, καθώς δεν θα έχω στα χέρια μου κάτι χειροπιαστό που θα μπορώ να βάζω όποτε θέλω. Το retail θα παραμείνει, αλλά το ποσοστό του θα πέσει, ήδη πχ σε πολλούς νέους τίτλους δυσκολεύομαι να καταλάβω αν θα βγουν σε retail ενώ είναι σίγουρο ότι θα βγουν digital, ειδικά αν στην ανακοίνωσή τους δεν υπάρχει ειδική μνεία για τις μορφές κυκλοφορίας τους.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ευχαριστώ! Δεν είσαι ο μόνος που θέλει να έχει κάτι χειροπιαστό, θα δούμε τα επόμενα χρόνια προς τα που θα κινηθούν οι προτιμήσεις της πλειοψηφίας του κοινού. Θεωρώ ότι όσο υπάρχει hardcore κοινό το retail θα παραμείνει one way or another.

This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν νομίζω οτι το streaming gaming θα κάνει το μπαμ που περιμένουν πολλοί, οι ποιο hardcore gamers πάντα θα προτιμούν να τρέχουν απευθείας απο hardware τα παιχνιδια τους. H sony πιστευω θα συνεχίσει να βγάζει κονσολες κανονικά με hardware και απλά θα έχει και εφαρμογές από διαφορές εταιρίες για streaming gaming, δύσκολο το streaming gaming να αντικαταστήσει το hardware gaming, στην καλύτερη...

Δεν νομίζω οτι το streaming gaming θα κάνει το μπαμ που περιμένουν πολλοί, οι ποιο hardcore gamers πάντα θα προτιμούν να τρέχουν απευθείας απο hardware τα παιχνιδια τους. H sony πιστευω θα συνεχίσει να βγάζει κονσολες κανονικά με hardware και απλά θα έχει και εφαρμογές από διαφορές εταιρίες για streaming gaming, δύσκολο το streaming gaming να αντικαταστήσει το hardware gaming, στην καλύτερη απλα θα συνυπάρχουν και τα δυο.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Καλη αρχη Erebus αν και εμεις τα λεμε συχνα απο το forum.

Να συμπληρώσω πως o αρχηγος αυτη τη στιγμη ειναι το switch καθως το MS και ακομα περισσοτερο η Sony εχουν μπει στον αυτοματο πιλοτο και σχεδιαζουν το launch ωστε να μην εχουμε φαινομενα τωρινης γενιας οπου launch window ηταν απο κακο εως τραγικο.

Το θεμα ειναι τωρα πως μπορει το Switch να ξεπεταει τα ΑΑ, αλλα γενικα η κονσολα δε...

Καλη αρχη Erebus αν και εμεις τα λεμε συχνα απο το forum.

Να συμπληρώσω πως o αρχηγος αυτη τη στιγμη ειναι το switch καθως το MS και ακομα περισσοτερο η Sony εχουν μπει στον αυτοματο πιλοτο και σχεδιαζουν το launch ωστε να μην εχουμε φαινομενα τωρινης γενιας οπου launch window ηταν απο κακο εως τραγικο.

Το θεμα ειναι τωρα πως μπορει το Switch να ξεπεταει τα ΑΑ, αλλα γενικα η κονσολα δε νομιζω να εχει ζωη αντίστοιχη των ps4, one.
Λογικα θα αναγκαστει να παει σε Switch 2 αρκετα νωρις, λογω των τεχνικων περιορισμων. Επισης οι ARM εχουν πολυ μεγαλυτερες ποσοστιες αυξησεις αποδοσης εναντι των x86. Και η αληθεια ειναι πως δε πειραζει. Ο κοσμος παρακαλαει για ενα switch pro.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ευχαριστώ! Το Switch έχει ακόμα το momentum αφού ήρθε χρονικά τελευταίο στην αγορά. Η λογική λέει πως ναι θα πρέπει να πάει σχετικά νωρίς σε αντικαταστάτη του Switch ώστε να έχει εκπρόσωπο και στην καινούργια γενιά. Βέβαια με την Nintendo ποτέ δεν ξέρεις, πάντα ακολουθεί τον δικό της δρόμο και αυτό είναι ένα μέρος από την γοητεία της.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ ωραίο άρθρο. Καί οι νέοι Ryzen καί η ύπαρξη ssd είναι πολύ καλά νέα για τις νέες κονσόλες. Περιμένω από τις εταιρείες να εκμεταλευούν στο έπακρο την ύπαρξη δυνατών επεξεργαστών και να βιώσουμε επιτέλους μια εξέλιξη στην Τεχνητή Νοημοσύνη που περιμένουμε τόσα χρόνια στα videogames. Τα particle effects δε θα πάνε πίσω.

This comment was minimized by the moderator on the site

Επιτέλους μια νέα πένα ... Κάποιος που παρακολουθεί τις νέες τεχνολογίες . Ελπίζω να φέρεις κάποια ανανέωση στο site αλλά και στη παρουσία του game over στις άλλες πλατφόρμες.. ελπίζω να εμπλακείς δυναμικά και στο webcast και να γίνετε μια σοβαρή ενημέρωση και όχι ο γνωστός μονόλογος. Με τις ίδιες συστάσεις και προτάσεις..... καλή αρχή

This comment was minimized by the moderator on the site

Καλή αρχή Χρήστο.
Με το Control δεν υπάρχει χρόνος να ασχοληθώ αν και σίγουρα είναι αξιόλογο παιχνίδι από αυτά που άκουσα στο webcast, από την λίστα που βλέπω κάποια στιγμή σε πτώση τιμής λιώμα, θα αγοραστεί σίγουρα το gears 5 προφανώς και το τελευταίο παιχνίδι που θα αγοραστεί για xbox one μιας και θα έχει παιχτεί ήδη σε pc για κλείσιμο της συλλογής. Κάτι λίγο τα γεράματα(42) δεν υπάρχουν...

Καλή αρχή Χρήστο.
Με το Control δεν υπάρχει χρόνος να ασχοληθώ αν και σίγουρα είναι αξιόλογο παιχνίδι από αυτά που άκουσα στο webcast, από την λίστα που βλέπω κάποια στιγμή σε πτώση τιμής λιώμα, θα αγοραστεί σίγουρα το gears 5 προφανώς και το τελευταίο παιχνίδι που θα αγοραστεί για xbox one μιας και θα έχει παιχτεί ήδη σε pc για κλείσιμο της συλλογής. Κάτι λίγο τα γεράματα(42) δεν υπάρχουν αντοχές, κάτι από έλλειψη χρόνου, κάτι λόγω ότι άλλες δραστηριότητες όπως μουσική, διάβασμα με ελκύουν πλέον χαοτικά περισσότερο, πλέον εδώ και σχεδόν 2 χρόνια σταδιακά ολοένα και περισσότερο αφαιρώ παιχνίδια από την λίστα αγορών φτάνοντας ολοένα και λιγότερα παιχνίδια στα χέρια μου σε σχέση με το παρελθόν. Επί παραδείγματι το Nioh που αγόρασα μου φάνηκε παιδική χαρά και αστείο σε σχέση με τα souls παιχνίδια με εξαίρεση την δυσκολία σε όλους τους τομείς και το παράτησα. Οπότε κατέληξα εδώ και λίγο καιρό να αγοράζω ελάχιστα παιχνίδια, τα οποία θεωρώ εξαιρετικά για τα γούστα μου πάντα, δεν έχω άγχος άντε να τελειώσω αυτό να ξεκινήσω τα επόμενα, μάλιστα για αυτά τα ελάχιστα παιχνίδια που έχουν κάτι να μου πουν όπως τα souls αγοράζω την μουσική τους σε βινύλιο, cd τα βιβλία οδηγών και τα βιβλία με το design works τους. Οπότε με την νέα γενιά θα ασχοληθώ μόνο με pc και ps 5 για τα αποκλειστικά κυρίως. Το xbox άχρηστο λόγω pc, η nintento ούτε καν με αφορά πλέον, σε πτώση τιμής θα αγοράσω το zelda για wii u και τέλος. Τέλος σε ότι αφορά το συνδρομητικό μοντέλο στο gaming δεν με αφορούσε ποτέ, πόσο τώρα που θα ασχολούμαι από το 2020 αυστηρά την χρονιά με 7 ως 10 νέους τίτλους το πολύ, η δε αγορά στο ps5 αποκλειστικά σε φυσική μορφή, στο pc όλοι οι τίτλοι θα ξαναγοράζονται και για το ps 5 σε φυσική μορφή, διπλοί δηλαδή. Τα ελάχιστα αυτά διαμάντια θα διανθίζονται με αγορές της μουσικής τους σε βινύλιο, cd και βιβλίων τους οδηγών- art. Από το 2008 τακτικός επισκέπτης του site, γνωρίζω πως πολλοί συντάκτες του και επισκέπτες του έχουν ανάλογη ηλικία μεταξύ 35-45 και θα ήταν όμορφο και ενδιαφέρον να μάθουμε πως ο καθένας πλέον αντιλαμβάνεται το gaming με το πέρασμα του χρόνου, τους προβληματισμούς του πως διαθέτει πλέον τον χρόνο του για αυτό και πως και πόσο πιστεύει ότι θα μπορεί να ασχολείται με αυτό. Εννοείται πως θα θέλουμε να μάθουμε και την γνώμη και των νεότερων ηλικιών.

Διάβασε περισσότερα
There are no comments posted here yet