Mobile games, ψηφιακή διανομή και... Fortnite.

Με το 2019 να αποτελεί πια παρελθόν, έφτασε η στιγμή να δούμε τα σημαντικότερα στοιχεία σχετικά με τη βιομηχανία των videogames για το έτος, πώς κινήθηκε η αγορά παγκοσμίως, καθώς και τις προτιμήσεις του κοινού. Παρόλο που η φετινή χρονιά θα μπορούσε να είναι μέτρια σαν απόδοση για τις εταιρείες, λόγω της στάσης αναμονής που κρατάει το αγοραστικό κοινό εν όψει της έναρξης της καινούργιας γενιάς σε λιγότερο από 12 μήνες, υπήρξε αύξηση εσόδων συγκριτικά με το 2018, με τα mobile games και την ψηφιακή διανομή να επικρατούν.

Global Games Market Value

Η συνολική αξία της παγκόσμιας gaming αγοράς με βάση τα τελευταία στοιχεία του Οκτωβρίου κινήθηκε στα 148,8 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί σε αύξηση 7,2% από χρόνο σε χρόνο. Αναλυτικότερα, το mobile segment έφτασε τα 68,2 δισεκατομμύρια δολάρια, με αύξηση 9,7% από το 2018 και αποτελεί πλέον το Νο. 1 κομμάτι της αγοράς σε αξία. Συγκεκριμένα, τα tablet games κινήθηκαν στα 13,4 δισεκατομμύρια δολάρια και τα smartphone games στα 54,7 δισεκατομμύρια δολάρια, παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη αύξηση από όλες τις κατηγορίες για φέτος, με ποσοστό 11,4%. Το console segment αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία, με αξία 45,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με αύξηση της τάξεως του 7,3%, ενώ το PC segment κινήθηκε στα 35,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

1 1 Global Games Market per Segment

Για την mobile αγορά, ο τίτλος με τα περισσότερα downloads για φέτος ήταν το PUBG Mobile με 268 εκατομμύρια, ενώ ο τίτλος με τα περισσότερα έσοδα το Honor of Kings, που άγγιξε τα 1,36 δισεκατομμύρια δολάρια με το PUBG Mobile να έρχεται δεύτερο στα 1,34 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Tencent ήταν ο Νο.1 publisher, με παγκόσμια έσοδα της τάξεως των 5,55 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιαπωνία να αποτελούν τις δύο πρώτες χώρες σε πωλήσεις, με έσοδα που αντιστοιχούν σε 15 δισεκατομμύρια δολάρια για την πρώτη και 13,48 δισεκατομμύρια δολάρια για τη δεύτερη.

1 2 Mobile Market

Όσον αφορά στη γεωγραφική κατανομή, η μεγαλύτερη αγορά για το 2019 ήταν η Asia-Pacific με 71,5 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση της τάξεως του 6,6%, με την Κίνα να φτάνει τα 36,5 δισεκατομμύρια δολάρια και να ξεπερνά τα 35,5 δισεκατομμύρια δολάρια που καταγράφηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά είναι η Βόρεια Αμερική με 38,4 δισεκατομμύρια δολάρια και αύξηση 8,3%, τρίτη η Europe, Middle East & Africa με 33,3 δισεκατομμύρια δολάρια, με αύξηση 7,1%, και τέταρτη η Λατινική Αμερική με 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια και 8,9% αύξηση από έτος σε έτος.

1 3 Per Region

Boxed vs Digital, New IP vs New Releases

Για το 2019 τα συνολικά έσοδα από τις retail και ψηφιακές πωλήσεις για PC και κονσόλες αναμένονται στα 77,1 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση της τάξεως του 6,4% από το 2018. Οι συνολικές ψηφιακές πωλήσεις στο PC έφτασαν τα 31 δισεκατομμύρια δολάρια και στις κονσόλες τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια, με το συνολικό ποσό να κυμαίνεται στα 61 δισεκατομμύρια δολάρια, έσοδα που αντιστοιχούν σε αύξηση 10,1% από χρόνο σε χρόνο. Οι συνολικές retail πωλήσεις τίτλων για PC και κονσόλες άγγιξαν μόλις τα 16,1 δισεκατομμύρια, παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως του 5,5% από πέρυσι.

2 Boxed vs Digital 2019

Για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας από την αρχή του έτους μέχρι και την 7η Δεκεμβρίου του 2019, η No.1 κονσόλα σε retail πωλήσεις τίτλων ήταν το PlayStation 4 με ποσοστό 44,1%, η δεύτερη το Xbox One, με ποσοστό 26,8%, η τρίτη το Nintendo Switch, με 26%, ενώ το PC άγγιξε μόλις το 0,9%. Όσον αφορά στα έσοδα ανά πλατφόρμα, το PlayStation 4 κατέκτησε το 44,3%, το Nintendo Switch το 28,2%, το Xbox One το 25,6%, ενώ το PC έφτασε το 0,6%.

Τα νέα IP για τη Sony φέτος έφτασαν τα επτά, η Nintendo παρουσίασε δύο, οι ΕΑ και Activision κυκλοφόρησαν δύο και ένα αντίστοιχα, ενώ η Microsoft και η Ubisoft κανένα. Τα νέα releases για τη Sony ήταν δέκα, τη Microsoft έξι, την EA εννιά, την Activision τέσσερα, την Ubisoft πέντε και τη Nintendo δεκαέξι, η οποία ολόκληρο το 2019 είχε μια εξαιρετική πορεία γενικότερα. Για τις πρώτες 39 εβδομάδες του έτους κυκλοφόρησαν 1052 παιχνίδια για το Switch, με το συνολικό νούμερο να αγγίζει τα 2520 από την αρχή της διάθεσής του.

2 1 New IP vs New Releases

Όσον αφορά στο χρονικό διάστημα που πέρασε για να αρχίσουν να γίνονται μειώσεις τιμών στους ψηφιακούς τίτλους από την πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας τους, την πρωτιά έχει το πρόσφατο Star Wars Jedi: Fallen Order, το οποίο απευθείας με το launch είχε μείωση τιμής, και ακολουθούν το Need for Speed Heat, που μπήκε σε προσφορά μετά από 13 ημέρες από την κυκλοφορία του, το The Division 2, με 19 ημέρες, το Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint, με 25 ημέρες, και το Call of Duty: Modern Warfare, με 27 μέρες. Αντίθετα, το Sekiro: Shadows Die Twice είδε μείωση τιμής μετά από 63 ημέρες από το launch του, το Gears 5 μετά από 65, και, τέλος, το Resident Evil 2 μετά από 69 ημέρες.

2 3 Days Until Discount

Game Coverage, social media και Metacritic scores

Ο τίτλος με την μεγαλύτερη κάλυψη και δημοσιότητα για το 2019 ήταν το Fortnite, με 97.732 άρθρα, και ακολουθούν τα Death Stranding, με 46.743, και Apex Legends, με 42.474 άρθρα. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο μόνος τίτλος από τη συγκεκριμένη δεκάδα που δεν κυκλοφόρησε φέτος είναι το Cyberpunk 2077, γεγονός ενδεικτικό του hype που έχει δημιουργηθεί γύρω από το καινούργιο πόνημα της CD Projekt Red.

3 Most Covered Games

Στα social media και συγκεκριμένα στο twitter, επικράτησε ξανά το Fortnite, με το Apex Legends και το Death Stranding να βρίσκονται στη δεύτερη και τρίτη θέση της λίστας. Ο τίτλος με τα περισσότερα views στο YouTube ήταν το Minecraft, με 100,2 δισεκατομμύρια, με δεύτερο το Fortnite με 60,9 δισεκατομμύρια και τρίτο το Grand Theft Auto V με 36,9 δισεκατομμύρια. Τα videos της έκθεσης Ε3 2019 με τα περισσότερα views ήταν τα Cyberpunk 2077, με 48 εκατομμύρια, Marvel’s Avengers, με 28 εκατομμύρια, και FIFA 20, με 21 εκατομμύρια.

Τέλος, το μεγαλύτερο σκορ για φέτος στο Metacritic είναι το "93" και ανήκει στα Resident Evil 2 για το Xbox One, Divinity: Original Sin 2 για το Switch και Red Dead Redemption 2 για το PC. Το χαμηλότερο σκορ είναι "36" και απονεμήθηκε στo Eternity: The Last Unicorn για το PlayStation 4.

3 1 Metacritic Scores

Παρά το γεγονός ότι το 2019 ήταν χρονιά με πεσμένες πωλήσεις hardware λόγω της έλευσης της επόμενης γενιάς το 2020 -με εξαίρεση το Nintendo Switch- οι συνολικές πωλήσεις software ανέβηκαν από έτος σε έτος. Με τη νέα χρονιά προ των πυλών και την κυκλοφορία των καινούργιων κονσόλων από Microsoft και Sony, η πορεία της βιομηχανίας αναμένεται εξαιρετική για το 2020, με προβλεπόμενα έσοδα της τάξης των 160,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ μέχρι το 2022 υπολογίζεται ότι η αξία της θα φτάσει τα 189,6 δισεκατομμύρια δολάρια.


Πηγές άρθρου


 

Το gaming μπήκε για τα καλά στην καθημερινότητα μου από την εποχή του PlayStation αν και η εισαγωγή μου στον χώρο έγινε πιο πριν με το SNES. Απολαμβάνω ό,τι έχει σχέση με Action RPGs, 3rd person Action-Adventures, FPS και VR. Η μουσική είναι η μεγάλη μου αγάπη και πάντα υπάρχει χρόνος για καλές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Οδηγός Remote Play
Παίζοντας σε κάθε γωνιά του σπιτιού.
2020: Indies Reign Supreme (still)
Επερχόμενοι, αναμενόμενοι, 43 τίτλοι για το 2020.
Τα καλύτερα παιχνίδια της δεκαετίας 2010 - 2019
Όπως ψηφίστηκαν από τα μέλη και τη συντακτική ομάδα του GameOver.gr.
History of Consoles - Microsoft Xbox
Life is Short. Play More.
Inside the Industry #2
Η άφιξη του Streaming.
Βιντεοπαιχνίδια, κοινότητα και Internet
Σκέψεις ενός gamer: Μέρος 2ο.
80 χρόνια Batman - Ο Σκοτεινός Ιππότης στα videogames
Special webcast αφιερωμένο στην πορεία του Batman στα videogames.
Πού πήγαν τα "μέτρια" παιχνίδια;
Αναζητώντας την κατηγορία "ΑΑ".
Inside the Industry
Το παζλ της ένατης γενιάς.

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (10)

This comment was minimized by the moderator on the site

Μετά λένε τόσοι εδώ μέσα για την βιομηχανία ότι δεν πάει καλά. Μιά χαρά πάει απλά επειδή οι περισσότεροι εδώ είναι από μιά ηλικία και πάνω δεν καταλαβαίνουν ότι Digital αγορές και Microtransactions και Mobile παιχνίδια είναι το μέλλον. Και λογικό είναι.
Γιατί να πάρω μια κονσόλα ενώ κατεβάζω ότι θέλω στο κινητό μου και άμα μου αρέσει πληρώνω και microtransactions?
Τέλος πάντων για να δούμε φέτος.

This comment was minimized by the moderator on the site

Κατ' αρχήν, όσο καιρό διαβάζω σχόλια στο site είτε από συντάκτες είτε από χρήστες, κανένας δεν έχει γράψει ότι το digital δεν επικρατεί συγκριτικά με το retail, κάθε χρόνο τα στοιχεία δείχνουν καθαρά την άνοδο και τις προτιμήσεις του κοινού. Μην μπερδεύεις τις προτιμήσεις που μπορεί να έχει ο καθένας και τον τρόπο που τις εκφράζει σε σχόλια, άλλο το ένα άλλο το άλλο.

Εν συνεχεία, άλλη...

Κατ' αρχήν, όσο καιρό διαβάζω σχόλια στο site είτε από συντάκτες είτε από χρήστες, κανένας δεν έχει γράψει ότι το digital δεν επικρατεί συγκριτικά με το retail, κάθε χρόνο τα στοιχεία δείχνουν καθαρά την άνοδο και τις προτιμήσεις του κοινού. Μην μπερδεύεις τις προτιμήσεις που μπορεί να έχει ο καθένας και τον τρόπο που τις εκφράζει σε σχόλια, άλλο το ένα άλλο το άλλο.

Εν συνεχεία, άλλη εμπειρία θα έχεις στο κινητό και άλλη σε κονσόλα ή υπολογιστή, δεν θεωρώ ότι τίθεται καν θέμα σύγκρισης. Και βέβαια ο βασικότερος λόγος είναι ότι υπάρχουν εξαιρετικοί τίτλοι που δεν βγαίνουν καν σε mobile. Οπότε σαν επιχείρημα δεν έχει ιδιαίτερο νόημα αυτό που γράφεις.

Από εκεί και πέρα, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, όποιον δεν τον ενδιαφέρουν ΑΑΑ τίτλοι μπορεί βεβαίως να παίξει στο κινητό ότι υπάρχει στο κάθε store με ότι αυτό συνεπάγεται. Και όσον αφορά τα micro-transactions, ο καθένας μπορεί να κρίνει μόνος του πως θα διαθέσει τα λεφτά του, αυτό όμως δεν έχει καμία σχέση με το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις τίτλων, και σε mobile αλλά και σε console - pc games, που ξεπερνάνε τα ηθικά όρια ή καταστρέφουν το τελικό αποτέλεσμα.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Το επιχείρημά σου είναι σαν να λες, γιατί να πάω σινεμά αφού έχω Netflix και βλέπω σειρές στο κινητό μου.
Επειδή υπηρεσίες σαν το Netflix βγάζουν εκατομμύρια δε σημαίνει πως έχουν και αποκλειστικότητα στο τι έχει «μέλλον». Αν κρίναμε το μέλλον του πολιτισμού καθαρά από το τι έχει το μεγαλύτερο κέρδος (γιατί κέρδος, γενικότερα, έχουν όλοι), ζήτω που καήκαμε.

This comment was minimized by the moderator on the site

Do you guys not have phones?

This comment was minimized by the moderator on the site

Ντίνος πολύ καλή δουλειά!

This comment was minimized by the moderator on the site

Ευχαριστώ!

This comment was minimized by the moderator on the site

Καλημέρα ,
Χρήστο, μπράβο για το άρθρο!

Η Βιομηχανία παίρνει τον κατήφορο για εμάς τους ρομαντικούς gamer, η νοσταλγία της εμπειρίας όλο και εξατμίζετε σε βάθος χρόνου,
το κυνήγι της ποιοτικής απόλαυσης τίθεται συνεχώς σε απαγόρευση και ως <<θεατές >> κλείνοντας εικοσαετία plus στον θίασο που ακούει στο όνομα gaming βιομηχανία το μόνο που αντικρίζουμε είναι να γεμίζουν με χρήματα τα ταμία...

Καλημέρα ,
Χρήστο, μπράβο για το άρθρο!

Η Βιομηχανία παίρνει τον κατήφορο για εμάς τους ρομαντικούς gamer, η νοσταλγία της εμπειρίας όλο και εξατμίζετε σε βάθος χρόνου,
το κυνήγι της ποιοτικής απόλαυσης τίθεται συνεχώς σε απαγόρευση και ως <<θεατές >> κλείνοντας εικοσαετία plus στον θίασο που ακούει στο όνομα gaming βιομηχανία το μόνο που αντικρίζουμε είναι να γεμίζουν με χρήματα τα ταμία τους και το προϊόν να υποβαθμίζετε διαρκώς.

Κάτι παρόμοιο ζούμε και στην μουσική σκηνή,
Πόσες κομματάρες ακούγονται για δεκαετίες ως και σήμερα μεγαλώνοντας γενιές και παρόλο τα μέσα και την τεχνολογία που διατίθεται την σημερινή εποχή το μόνο που βγαίνουν είναι ανούσια κομμάτια <<άτεχνα>> και του χρόνου δεν τα θυμάται κανείς.

Από την ματιά των επιχειρήσεων ναι συμφωνώ λίγα λεφτά από πολλούς και πολλά από λίγους.
Αρκετές <αρπαχτές> για την αισχροκέρδεια των εταιρειών επιβάλλονται.
Δεν δίνουνε βάση στην ποιότητα ( τόσο , όσο ) αλλά στην ποσότητα.
Εμπορικός Νόμος : Όσο αυξάνεται η ποσότητα μειώνεται η ποιότητα.

Η παγκοσμιοποίηση έχει επηρεάσει όλο τον πλανήτη προς αρνητική κατεύθυνση κατά εμέ ,
Ήταν σίγουρο ότι θα <χτυπήσει> & την gaming βιομηχανία προς αυτές τις κατευθύνσεις γιατί υπάρχει πολύ <ψωμί > & για πολλά χρόνια θα υπάρχουν τραπεζώματα με χρυσά κουτάλια.

Φυσικά, υπάρχουν παντού σε όλους τους τομείς και τα διαμαντάκια , ο ρομαντισμός , η έμπνευση ,
που κρατούν σθεναρά την αντίσταση απέναντι στο τέρας.

Το πιο τραγικό για εμένα είναι οι σκόπιμοι πολιτικοί λόγοι που πράττουν απέναντι στο <<νέο >> καταναλωτικό κοινό τους.
Η μάστιγα των smartphones , tablet , κ.λ.π που δεν θα εξηγήσω εδώ ,
αποσκοπεί αποκλειστικά στην χειραγώγηση του πληθυσμού.
Άρα, θα οικονομάνε οι εταιρίες μπαίνοντας σε αυτό το target group και θα χειραγωγούν πολύ πιο εύκολα την μάζα από νεαρή ηλικία χωρίς καμιά αντίσταση.

Το κινητό δεν ήταν απαραίτητο έχει γίνει τρόπο ζωής ,
το gaming ήταν απόλαυση, εμπειρία , απόδραση, το καθοδηγούν σε τρόπο <κακής> ζωής μέσω κινητών.

Η <<gaming Βιομηχανία>> καλά κρατεί.

Είναι Πολλά τα λεφτά....... Άρη !

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ευχαριστώ!

Η gaming βιομηχανία, όπως και όλες οι βιομηχανίες του entertainment, αλλάζει μέσα στα χρόνια και θα αλλάξει και άλλο όσο εξελίσσεται η τεχνολογία. Το τι θα φέρει αυτή η αλλαγή από άποψη περιεχομένου θα το δούμε στην πράξη, καλά να είμαστε να έχουμε την υγεία μας και όρεξη να ασχολούμαστε.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ ωραίο άρθρο και με εύστοχα επιλεγμένα στοιχεία. Βοηθά να βγάλουμε αρκετά συμπεράσματα για το που είμαστε και το που πάμε. Τα περισσότερα θα τα κρατήσω για μένα, γιατί θα χρειαστώ σελίδες για να τα αναπτύξω. Βλέπω όμως ότι όλα μια συνήθεια είναι...

Μια συνήθεια ήταν να φύγουμε από retail στο digital. Έγινε και πλέον παράξενος κατα κάποιον τρόπο είναι αυτός που ψάχνει δισκακια και.....

Πολύ ωραίο άρθρο και με εύστοχα επιλεγμένα στοιχεία. Βοηθά να βγάλουμε αρκετά συμπεράσματα για το που είμαστε και το που πάμε. Τα περισσότερα θα τα κρατήσω για μένα, γιατί θα χρειαστώ σελίδες για να τα αναπτύξω. Βλέπω όμως ότι όλα μια συνήθεια είναι...

Μια συνήθεια ήταν να φύγουμε από retail στο digital. Έγινε και πλέον παράξενος κατα κάποιον τρόπο είναι αυτός που ψάχνει δισκακια και.. κασέτες.

Μια συνήθεια ήταν να μάθουμε να παίζουμε παιχνίδια με microtransactions. "Ναι" , λένε μερικοί, "θεωρώ σωστό να στηρίζω το dev". Όμως όταν δίνει κανείς χιλιάδες δολάρια κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού τότε δε στηρίζει τον dev. Συντηρεί την ανάγκη του για εύκολη νίκη.

Μια συνήθεια ήταν να πληρώνουμε πολλές φορές στο ίδιο παιχνίδι. Κάποτε έκανε 40-50-60, τα έδινε κάνεις και τελείωνε. Τώρα είναι δωρεάν (!), αλλά στην πορεία πληρώνει κανείς για 20 και 30 "παραδοσιακά" παιχνίδια. Ποιος dev θα αντισταθεί στον πειρασμό; Ποιος δε θα βγάλει gameplay όπου η πρόοδος κρύβεται πίσω από paywalls; Ποιος τολμάει να αγνοήσει τα ενδεχόμενα κέρδη;

Μια συνήθεια ήταν να γίνουμε από πραγματιστές, ... "ρομαντικοί"! Αλλά θεωρούμε ότι η βιομηχανία πάει καλά. Και βέβαια πάει καλά, από οικονομικής απόψεως, όταν κάποιος δίνει πραγματικά λεφτά προκειμένου να κερδίσει τον αντίπαλο του. Από ποιότητα όμως; Πόσο θα μας πάρει να συνηθίσουμε ότι το καλό παιχνίδι είναι πλέον τα τύπου rpg και strategy της mobile συνταγης;

Μια συνήθεια είναι όλα. Εύκολα, αυτός που του αρέσει τοβWitcher 3 πχ, θα γίνει ο ρομαντικός του μέλλοντος.

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 7 μήνες από Kabamaru.Igano Kabamaru.Igano
This comment was minimized by the moderator on the site

Οκι ρε γκαμοτο, και τώρα που έχει γίνει μόδα στην Ευρώπη ο κάθε άκυρος που δεν είχε ποτέ του επαφή με τα βιντεοπαιχνίδια να βγάζει στο store μια μουφιά και να αυτοαποκαλείται gamedeveloper... είχα ψηθεί να βγάλω και εγώ. Σε τι αγορά όμως... μου σκοτώσατε τα όνειρα :sad:

Υ.Γ κοίταξα αυτό το unicorn του ps4, πέρα από την άνευ λόγου ύπαρξης του, η μουσική στο trailer είναι κλεμμένη.

There are no comments posted here yet