H Abbie Heppe, communications manager στη ΜΜ, απαντά στις ερωτήσεις μας.

Την ευκαιρία να συνομιλήσει -μέσω τηλεδιάσκεψης- με στέλεχος της Media Molecule είχε το GameOver.gr μετά από πρόσκληση του PlayStation Greece. Συγκεκριμένα, οι Γιώργος Καλλίφας και Θάνος Τσομπάνης είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν -για περίπου 20 λεπτά- με την Abbie Heppe, communications manager της Media Molecule και του Dreams, η οποία απάντησε σε ερωτήσεις που τέθηκαν τόσο από την ομάδα του GameOver όσο και από τη κοινότητα του site, ερωτήσεις που αντλήσαμε μέσω του Discord server. Μεταξύ άλλων, η Abbie απάντησε για το copyrighted υλικό που δημιουργεί η κοινότητα εντός του Dreams, την υποστήριξη keyboard/ mouse, και την κοινότητα του Dreams. Τέλος, η συνέντευξη έκλεισε μια μια υπόσχεση...


-GameOver.gr: Από την πρώτη στιγμή που μπήκαμε στο παιχνίδι, παρατηρήσαμε ότι πολλές δημιουργίες παικτών φέρουν copyrighted υλικό άλλων εταιριών. Ποια είναι η γραμμή που ακολουθεί η Media Molecule για το Dreams σχετικά με αυτές τις δημιουργίες, θα τις δούμε να αφαιρούνται; Με ποιο τρόπο προστατεύεται ο παίκτης-σχεδιαστής και η Media Molecule σε περίπτωση μήνυσης από την ιδιοκτήτρια εταιρία του copyrighted υλικού;

-Abbie Heppe: Όπως ακριβώς και με το Little Big Planet, δουλέψαμε πολύ στενά με τη νομική μας ομάδα. Υπάρχει μια φόρμα που αφορά τέτοιου είδους υλικό την οποία μπορούν να βρουν και να υπογράψουν εύκολα οι κάτοχοι τέτοιου υλικού. Είναι το ίδιο σύστημα που χρησιμοποιούν πολλά sites με περιεχόμενο το οποίο παράγουν οι χρήστες του.

-GameOver.gr: Επομένως μπορούμε να πούμε ότι δεν θα υπάρξουν οριστικές διαγραφές δημιουργιών;

-Abbie Heppe: Όταν κάποια εταιρία υπογράψει τη φόρμα για τέτοιου είδους υλικό, την αναφορά λαμβάνει και ελέγχει η νομική μας ομάδα, αν αποφασίσει ότι η αίτηση της φόρμας στέκει τότε αυτό το περιεχόμενο θα διαγραφεί.

-GameOver.gr: Έχουμε ήδη δει στο Dreams πολλά mini-games που δανείζονται χαρακτήρες από άλλες εταιρείες. Με ποιο τρόπο ακριβώς εταιρείες όπως οι Nintendo/ SEGA κλπ θα υποδηλώνουν copyright infringement; Πρέπει κάποιος από την εταιρία να “αγοράσει” το Dreams;

-Abbie Heppe: Μπορούν να το κάνουν και μέσα από το inDreams.me. Το περιεχόμενο του Dreams είναι διαθέσιμο και εκεί οπότε δεν χρειάζεται να διαθέτουν κάποιο αντίγραφο.

Abbie Heppe

-GameOver.gr: Η επόμενη μας ερώτηση έχει να κάνει με την υποστήριξη keyboard & mouse στο παιχνίδι. Βρήκαμε ότι, ιδιαίτερα στο dream shaping κομμάτι του τίτλου, ο χειρισμός με το controller είναι λίγο δύσκολος. Υπάρχει κάποια πιθανότητα στο μέλλον να δούμε υποστήριξη για keyboard και mouse;

-Abbie Heppe: Το Dreams υποστηρίζει keyboard για narrative παιχνίδια όμως όσoν αφορά keyboard & mouse δεν είμαι απόλυτα σίγουρη ποιοι είναι οι περιορισμοί που θέτει η Sony από τη μεριά της οπότε δεν μπορώ να σχολιάσω περισσότερα πάνω σε αυτό, συγνώμη.

-GameOver.gr: Έχουμε δει στο πρόσφατο παρελθόν μερικά παιχνίδια που υποστηρίζουν keyboard και mouse, μπορούμε να πάρουμε την απάντηση σας ως “μπορεί και να συμβεί στο μέλλον”;

-Abbie Heppe: Όχι ακριβώς, νομίζω αξίζει να αναφέρω πως κάθε νέο σύστημα χειρισμού για το παιχνίδι έρχεται με τεράστιο φόρτο εργασίας, επομένως αυτό που κάναμε είναι, βασιζόμενοι στο feedback από την early access εκδοσή του παιχνιδιού, να δημιουργήσουμε μια έκδοση για sticks και τώρα εργαζόμαστε επάνω στο VR, στην υποστήριξη του παιχνιδιού καθώς και στο επερχόμενο υλικό.

Dreams PS4 image 3

-GameOver.gr: Αναφερθήκατε σε επερχόμενο υλικό. Μπορούμε αυτό να το ερμηνεύσουμε και ως νέες δημιουργίες από τη Media Molecule μέσα στο Dreams στο άμεσο μέλλον;

-Abbie Heppe: Σίγουρα υπάρχει αυτή η πιθανότητα στο μέλλον. Για την ώρα εστιάζουμε στο να προσφέρουμε στους παίκτες αυτά που χρειάζονται. Εργαζόμαστε επάνω σε Art kits και templates και άλλα υλικά, τα οποία θα βοηθήσουν τους παίκτες στο κομμάτι της δημιουργίας. Όμως ναι, το Dreams είναι ένα μακροχρόνιο project και θα προστεθεί ακόμα αρκετό υλικό. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη φάση που ακόμα προσπαθούμε να ξεκαθαρίσουμε το road-map για το υλικό μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού.

-GameOver.gr: Έχετε λάβει κάποιο feedback από την κοινότητα; Σκοπεύετε να προσθέσετε υλικό που έχει ζητήσει;

-Abbie Heppe: Φυσικά, και επειδή τρέξαμε και μια early access έκδοση του παιχνιδιού ήδη έχουμε κάνει αλλαγές τις οποίες υπέδειξε η κοινότητα. Μερικές αλλαγές που κάναμε από την early access στο πλήρες παιχνίδι βρίσκονται στο discover κομμάτι του παιχνιδιού, στην πλήρη αλλαγή του UI του dream surfing, γενικά έχουμε κάνει αρκετές αλλαγές. Έχουμε μια ομάδα αποκλειστικά για αυτά τα θέματα, που ασχολείται με τα feedback forms που υπάρχουν στο site και στο companion app, και αυτές τις φόρμες βλέπει η QA ομάδα καθώς και οι Feedback managers μας. Μερικά από αυτά που ζητάνε οι παίκτες είναι σχετικά εύκολα να αλλάξουν ενώ άλλα χρειάζεται να έρθουν υπό τη μορφή patch, οπότε παίρνουν περισσότερο χρόνο. Το πρώτο μας patch θα κυκλοφορήσει σύντομα και θα διορθώσει μερικά θέματα τα οποία υπέδειξαν οι παίκτες.

Dreams PS4 image 2

-GameOver.gr: Σχετικά με το monetization του παιχνιδιού. Θα δούμε ποτέ στο Dreams κάποιο είδος microtransactions και αν ναι πώς αυτά θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέσα στις δημιουργίες και να παιχτούν από άτομα που δεν τα έχουν;

-Abbie Heppe: Έχουμε σκεφτεί το πώς θα μπορούσαν να εισαχθούν microtransactions στο Dreams, όμως πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί γιατί δεν θέλουμε να βλάψουμε το οικοσύστημα του παιχνιδιού. Δυστυχώς δεν μπορούμε να σχολιάσουμε κάτι παραπάνω όσον αφορά στα microtransactions για την ώρα.

-GameOver.gr: Αρκετά μέλη της κοινότητα αποκαλούν το Dreams ένα social media για δημιουργούς και ένα μέρος από το οποίο μπορεί κανείς να ξεκινήσει την πορεία του σαν game designer/ developer. Πιστεύετε πως αυτό ισχύει; Είναι πράγματι το Dreams ένα social media για designers;

-Abbie Heppe: Ναι, νομίζω ότι σε γενικές γραμμές είναι. Αυτό που είναι αρκετά ενδιαφέρον για εμάς, είναι ότι επειδή το Dreams χρησιμοποιούνταν για αρκετό καιρό εσωτερικά από την εταιρία, το να βλέπουμε τους παίκτες να κάνουν διαφορετική χρήση των δυνατοτήτων του καθώς και να δικτυώνονται μεταξύ τους, κάνει αρκετά δύσκολο να προβλέψουμε το πού θα καταλήξει στο τέλος. Εργαζόμαστε σκληρά ώστε να διορθώσουμε και να εμπλουτίσουμε τα social χαρακτηριστικά. Έχουμε ήδη δει δημιουργούς που συνεργάζονται από εντελώς αντίθετα μέρη του κόσμου, νέες φιλίες που δημιουργούνται κάθε μέρα. Εστιάζουμε την προσοχή μας και στο moderation του Dreams ώστε να παραμείνει αυτή η θετική ατμοσφαίρα για όσο το Dreams συνεχίζει να μεγαλώνει.

Dreams PS4 image 4

-GameOver.gr (Γιώργος Καλλιφας): Εγώ έζησα τη χρυσή εποχή του UK development και τα τελευταία χρόνια η εκεί βιομηχανία έχει δεχτεί χτυπήματα με το κλείσιμο αρκετών studios. Βλέπετε το Dreams ως μια ευκαιρία για ανάπτυξη της εν λόγω κοινότητας και ένα μέρος από όπου θα μπορούσαν να ξεπηδήσουν νέα ταλέντα για αυτό το χώρο;

-Abbie Heppe: Εξαιρετική ερώτηση. Εργάζομαι και ζω στη Μεγάλη Βρετανία τα τελευταία δύο χρόνια. Η αντίληψη μου σχετικά με αυτό το φαινόμενο είναι λίγο διαφορετική επειδή μένω και εργάζομαι στο Guildford και εδώ έχουμε περίπου 2.500 άτομα τα οποία εργάζονται σε αυτή τη βιομηχανία, αν μετρήσουμε και τα μικρότερα studios και τους indie developers τότε μιλάμε για περίπου 70+ game developers, οπότε είμαστε σε αυτήν την κοινότητα περιτριγυρισμένοι από πολλά άλλα studio. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ζούμε σε μια πόλη χτισμένη από και γύρω από το game development. Όμως όσον αφορά αυτό που είπατε, ναι, το Dreams μπορεί να είναι το αρχικό βήμα για indie developers τους οποίους κάποιο μεγαλύτερο studio μπορεί να γνωρίσει μέσα από τον τίτλο και να τους προσελκύσει. Ήδη έχουμε δει μερικά δείγματα από αυτό να συμβαίνουν και ελπίζω να συνεχίσουμε να το βλέπουμε σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό.

GameOver.gr: Τέλος, να ρωτήσουμε για την υποστήριξη VR, την οποία αναφέρατε παραπάνω και είχατε υποσχεθεί ότι θα διαθέτει το παιχνίδι αλλά δεν την είδαμε στην τελική έκδοση. Σε τι στάδιο βρίσκεται;

-Abbie Heppe: Ναι, είναι το επόμενο μας μεγάλο βήμα. Δουλεύουμε πυρετωδώς για να το ετοιμάσουμε και βρίσκεται ήδη σε τελικό στάδιο. Θα έχουμε περισσότερες ανακοινώσεις σχετικά με αυτό στο άμεσο μέλλον, είναι η επόμενη μεγάλη προσθήκη στο Dreams.

Dreams PS4 image 6

GameOver.gr: Το Dreams φαντάζει ως ιδανική περίπτωση εργαλείου δημιουργίας για τους χρήστες PC. Υπάρχει περίπτωση να δούμε κάποιο port του για το PC στο μέλλον;

-Abbie Heppe: Αυτη τη στιγμή όχι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρξει κάποια τέτοια εξέλιξη στο μέλλον. Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Μας κάνουν αυτή την ερώτηση συχνά, όμως για την ώρα δεν έχουμε κάτι παραπάνω να πούμε.

-GameOver.gr: Ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σας, θα βρεθούμε στο Guildford τον επόμενο μήνα. Θα φροντίσουμε να περάσουμε μια βόλτα από τα γραφεία σας. Δεν θα φέρουμε τον Thanos μαζί μας, για να μην υπάρξει κάποια παρεξήγηση με τη Μarvel.

-Abbie Heppe: [Γέλια] δεν ήξερα αν είναι όντως πραγματικό όνομα! Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε και από κοντά όταν έρθετε. Ήταν χαρά μου να σας γνωρίσω, εύχομαι να απολαύσετε το ταξίδι σας το Guildford, είναι μια υπέροχη πόλη που έχει πολύ μεγάλη ιστορία στο κόσμο του game development και θα βρείτε πολλούς developers εδώ. Ευχαριστούμε και εμείς για την ευκαιρία να συζητήσουμε!


 

Η αρχη έγινε ένα κυριακάτικο πρωινό μπροστά από μια μικρή CRT τηλεόραση με την δεσποινίδα Croft στην πρώτη κονσόλα της Sony. Έκτοτε τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ και τα online πεδία μάχης των FPS παιχνιδιών κερδίζουν κατά κράτος στις προτιμήσεις του. Όταν οι περιστάσεις το απαιτούν και οι κυκλοφορίες μεγάλων single player only παιχνιδιών αρχίζουν να συσσωρεύονται, κλείνει το router και απολαμβάνει αυτά τα παιχνίδια εξίσου. Του αρέσουν οι τηλεοπτικές σειρές όσο και τα βιντεοπαιχνίδια.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Αλλαγή ημερομηνίας για το Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Με νέα περίοδο κυκλοφορίας, μέσα στο 2021.
Marvel's Avengers - Preview
Πρώτες εντυπώσεις, βασισμένες στην closed beta.
Μικρή καθυστέρηση στη διάθεση του DIRT 5
Μια εβδομάδα επιπλέον στο pit lane…
Trailer για το Remothered: Broken Porcelain
Αφιερωμένο τους «μη-κανονικούς» διαμένοντες του The Ashmann Inn.
Νέο υλικό από το Cyberpunk 2077
Ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς και τον κόσμο του.
Ξεπέρασε τα 5 εκ. αντίτυπα το Final Fantasy VII Remake
Με το μεγαλύτερο μερίδιο να αφορά στις digital πωλήσεις.
Ανακοινώθηκε το Hood: Outlaws & Legends
Ένα 4v4 multiplayer heist τίτλος για την τρέχουσα και επόμενη γενιά μηχανημάτων.
Othercide - Review
Μάνα είναι μόνο μία.
Ο Alan Wake επιστρέφει στο... Control
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας του AWE DLC.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (3)

This comment was minimized by the moderator on the site

ωραία συνέντευξη κι με τέλειο κλείσιμο!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Mάλλον πρεπει να σκεφτεις το Athanasios για έξω Θάνο, θα έχεις πρόβλημα στα αεροδρομια

This comment was minimized by the moderator on the site

Εμένα δεν με άφησαν ικανοποιημενο με τις απαντήσεις. Δείχνουν κάπως ανέτοιμοι. Νομίζω πως άργησαν πολύ με την ανάπτυξη και τώρα θα χτίσουν πάνω του στο ps5.

There are no comments posted here yet