The Third Place.

Η αρχή της νέας χιλιετίας βρήκε μια αγορά videogames αρκετά διαφορετική από αυτή που το κοινό γνώρισε κατά τις δεκαετίες του 1970, του 1980 και του 1990. Ένας νέος, ισχυρός παίκτης (Sony) ήταν πια στην αγορά, και ένας ακόμα κολοσσός (Microsoft) ετοιμαζόταν να μπει στην αρένα. Οι τεχνολογίες άρχιζαν να βελτιώνονται ραγδαία, το στίγμα του “παιδικού” παιχνιδιού είχε αρχίσει να φεύγει πάνω από αυτή τη μορφή ψυχαγωγίας, ενώ το home entertainment, ως γενικότερη έννοια, είχε αρχίσει να εδραιώνεται για τα καλά στη συνείδηση του κοινού και να γίνεται πιο προσιτό. Μέσα σε όλα αυτά, έχοντας αποκτήσει σημαντική ορμή και πανίσχυρη θέση στην αγορά με το πρώτο PlayStation, η Sony έβαλε σε λειτουργία τις... πυρηνικές μηχανές του marketing, όσο ο Kutaragi και οι engineers του ετοίμαζαν το επόμενο βήμα των Ιαπώνων.

Η SEGA είχε ήδη ρίξει το δικό της χαρτί σε αυτήν την παράξενη παρτίδα πόκερ που παιζόταν στα τέλη της δεκαετίας του 1990, το Dreamcast, το οποίο έκανε ένα πολύ καλό ξεκίνημα. Η Nintendo κοιτούσε από απόσταση, συντηρώντας το Nintendo 64, αλλά ταυτόχρονα ετοιμάζοντας το Project Dolphin, που λίγο αργότερα θα γινόταν γνωστό ως Nintendo GameCube. Και η Sony, μέσα στις καταιγιστικές εξελίξεις της εποχής, ειδικότερα σε ό,τι είχε να κάνει με το home entertainment που αναφέρθηκε πιο πριν, και την είσοδο του DVD στις ζωές όλων μας, κατασκεύασε έναν μονόλιθο, με στόχο να σαρώσει τα πάντα στο πέρασμά του.

Sony PlayStation 2

Έτσι, το 2000 έγινε το λανσάρισμα του PlayStation 2, ενός πανέμορφου συστήματος, με μεγάλη επεξεργαστική ισχύ, δυνατότητα αναπαραγωγής ταινιών DVD και μια ολόκληρη στρατιά από developers και publishers από πίσω του, έτοιμη να το προμηθεύσει με software. Αν και το ξεκίνημα του PS2 στην αγορά δεν συνοδεύτηκε από ικανοποιητικά παιχνίδια, οι πωλήσεις ήταν... τσουνάμι. Το PS2 έσπαγε συνεχώς ρεκόρ πωλήσεων και στις τρεις μεγάλες αγορές, υποβοηθούμενο βεβαίως από την φρενίτιδα των ταινιών DVD που είχε κατακλύσει το κοινό εκείνη την εποχή, αλλά και από τη δυνατότητα αναπαραγωγής των παιχνιδιών του αρχικού PlayStation. Τόσο μεγάλη ήταν η επιτυχία του PS2 κατά τα πρώτα δύο χρόνια της πορείας του στην αγορά, που η SEGA δεν άντεξε την πίεση και ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την αρένα, αφήνοντας για ένα μεγάλο διάστημα το PS2 χωρίς αντίπαλο στην αγορά, αφού τα GameCube και Xbox δεν είχαν γίνει ακόμα διαθέσιμα.

Όλες αυτές οι συνθήκες, σε συνδυασμό με ένα marketing άνευ προηγουμένου -από παρουσία και χορηγία στο Champions League μέχρι obscure διαφημιστικά σποτάκια υπό τη σκηνοθεσία του David Lynch- και τη σταδιακή αύξηση στο software, οδήγησαν το PlayStation 2 στην απόλυτη επιτυχία, με αποτέλεσμα να είναι σήμερα το σύστημα με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της βιομηχανίας, ανεξαρτήτως κατηγορίας (φορητά ή οικιακά), με το σύνολο των τεμαχίων που πωλήθηκαν να αγγίζουν τα 155 εκατομμύρια. Και μέσα σε όλα αυτά, δημιουργήθηκε μια ολόκληρη κουλτούρα “μετα-εφηβικού” gaming, που πριν το PS2 δεν είχε βρει ακόμα κονσόλα για να εκπροσωπηθεί. Τα “μικρά παιδιά” που έπαιζαν με SNES, Mega Drive και PlayStation, έγιναν οι φοιτητές και οι οικογενειάρχες που έπαιζαν με το PS2. To μαύρο, “σοβαρό” design της κονσόλας, του επίτρεψε να στηθεί κάτω από home cinema και να γίνει το DVD Player πολύ μεγαλύτερων σε ηλικία ατόμων. Και η παρουσία στο Champions League, μαζί με τα παιχνίδια της σειράς Pro Evolution Soccer, το κατέστησαν θεσμό για το ελληνικό σπίτι.

Sony PlayStation 2 Slim

Το PS2 ήταν το σπίτι των JRPGs, και των μεγάλων, “ΑΑΑ” παραγωγών (από τα Gran Turismo και το Metal Gear Solid 2, μέχρι το Devil May Cry και το Grand Theft Auto III), ήταν η κονσόλα όπου ξεδίπλωσε το ταλέντο της η Insomniac Games (Ratchet & Clank), η Naughty Dog (Jak and Daxter) και το Santa Monica Studio (God of War). Ήταν η κονσόλα του Shadow of the Colossus και του ICO, αλλά και των Shadow Hearts και Okami, του Kingdom Hearts και του Dark Cloud 2. Όμως, ήταν και η κονσόλα των mid-range παιχνιδιών, που τόσο πολύ λείπουν σήμερα από την αγορά, παιχνιδιών όπως τα Second Sight, Gungrave, Psi Ops, Tenchu, Frequency, Transformers, Oni και εκατοντάδων ακόμα.

Κυρίως, όμως, ήταν η κονσόλα που χάρισε σπουδαίες στιγμές στο κοινό για περισσότερα από 10 χρόνια, και το σύστημα το οποίο ήταν σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνο για τη διεύρυνση της αγοράς, την τοποθέτηση παιχνιδιών στις προθήκες μεγάλων αλυσίδων, την αναγνώριση του gaming ως κάτι περισσότερο από ένα “παιδικό παιχνίδι” και την πορεία της βιομηχανίας προς μια πιο ώριμη κατεύθυνση.

Πολύ περισσότερα -και πιο αναλυτικά- για την πιο επιτυχημένη home console μέχρι σήμερα, μπορείτε να δείτε στο video που ακολουθεί, το οποίο αποτελεί το δέκατο μέρος στο μεγάλο μας αφιερώμα για την ιστορία των σημαντικότερων οικιακών συστημάτων.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Πόσα θα πληρώνατε για...
...ένα lore book του Dark Souls;
Lore Galore - Deus Ex (pt. 2)
Ολοκληρώνουμε το αφιέρωμα στη μυθολογία πίσω από τη σειρά Deus Ex.
Lore Galore - Deus Ex (pt.1)
Τα γεγονότα πριν και κατά τη διάρκεια του Human Revolution.
Αφιέρωμα - Amiga (pt.3)
Η χρυσή εποχή και το τέλος της Amiga.
Αφιέρωμα - Amiga (pt.2)
Τα 24 πιο διάσημα Amiga games.
Αφιέρωμα - Amiga (pt.1)
Φτιαγμένο από πραγματικές αναμνήσεις...
Assassin's Creed - Ανασκόπηση (pt.2)
Δεύτερο και τελευταίο τμήμα στο αφιέρωμα για το lore της σειράς.
Loot boxes & Microtransactions
Γιατί δε μας φτάνει να πληρώνουμε αυτά που πληρώναμε...
Assassin's Creed - Ανασκόπηση (pt.1)
Μια αναδρομή σε παιχνίδια και lore της σειράς.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Μία σχέση Αγάπης-Μίσους για μένα.
    Μίσους διότι η άνευ προηγουμένου καμπάνια marketing συμπεριλάμβανε (εθελημένα ή ακούσια, ποτέ δε θα μάθουμε) και μία στρατιά ''λάσπης'' και εχθρικού κλίματος προς το Dreamcast απο την καθολική μερίδα του εγχώριου και παγκόσμιου τύπου.
    Απίστευτες φανφάρες και δηλώσεις περί Emotion Engine μήνες προτού δούμε κάτι με τα μάτια μας, ''καλά παιχνίδια έχει το Dreamcast αλλά περιμένετε καλύτερα τη Δευτέρα Παρουσία'', καλούτσικα γραφικάκια έχει το Shenmue αλλά περιμένετε το Fantavision (όχι έτσι ακριβώς αλλά το νόημα θέλω να αποδώσω). Λογικό κι επόμενο να σκοτώσει κάθε ελπίδα ενός υπέροχου μηχανήματος και μιάς εταιρείας με την πλάτη στον τοίχο. Ενώ πολύ εύκολα θα μπορούσαν να συνυπάρχουν. Πρωτοετής φοιτητής τότε και τα έζησα ακριβώς όπως έγιναν και φυσικά τα θυμάμαι πεντακάθαρα.
    Κι αγάπης φυσικά διότι μας χάρισε, με την ολιστική έννοια (που λέγαμε και στο forum), ΑΑΑ εμπειρίες όπως τα ανυπέρβλητο Silent Hill 2, Pro Evolution Soccer, Devil May Cry, Gran Turismo 3, Final Fantasy X κι εκατοντάδες άλλα διαμάντια σε πάσης φύσεως genre. Mια εποχή προοδευτικής δημιουργίας που πήρε τη θέση του ρομαντισμού της 16 και 32 bit εποχής. Μία εποχή που ανέδειξε ότι τα videogames μπορούν να γίνουν κάτι παραπάνω απο απλή κι αγνή διασκέδαση.
    Απίστευτες φοιτητικές βραδιές. Είτε ολονυκτίες με Proccer και ρετσίνες (Θεσσαλλλλονίκη για!), είτε όλη η φοιτητοπαρέα αραχτή να παρακολουθεί διαμάντια όπως Metal Gear Solid 3, salty βραδιές Soul Calibur 2 και άλλα πολλά.
    Πως να μην το έχεις στην καρδιά σου....

  • Stormbringer

    Δυστυχως για τον θανατο του Dreamcast ευθυνονται "αλλοι" με πραξεις πολυ νωριτερα....η Sony εκανε απλα δηλωσεις! Τραβηγμενες δεν θα διαφωνησω, αλλα και παλι ηταν μονο δηλωσεις! ;)

    Τα "κορακια" δυστυχως πετουσαν ηδη πανω απο το Dreamcast.... :(

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από Amiga500
  • Stormbringer

    Σίγουρα Αmiga μου, ο θάνατος του Dreamcast οφείλεται σε πολλούς παράγοντες στους οποίους έχει βάλει κι η Sega βεβαίως το χεράκι της. Εγώ αναφέρομαι πιο πολύ στην εχθρική στάση του Τύπου της εποχής, (κι όχι στη Sony η οποία και φυσικά θα έλεγε ότι το Playstation 2 κάνει παπάδες) που έσκαβε το λάκο σε κάθε τι που αφορούσε το Dreamcast. Όταν διάβαζες συνεχώς αρνητισμό, ε λογικό είναι μία ήδη δύσκολη κατάσταση να γίνεται σχεδόν αδύνατη για τη Sega.
    Tέλος πάντων, είναι κι ένα μάθημα για τη δύναμη του Marketing αυτό. Διότι Marketing δεν είναι μόνο οι διαφημίσεις του Lynch...! ;)
    Φυσικά το Playstation 2 έφτασε και αποδείχθηκε ότι δεν είναι και τόσο χαοτικά ανώτερο τελικά απο το Dreamcast. Όπως και να έχει, περασμένα ξεχασμένα. Σημασία έχει ότι στο Playstation 2 παίξαμε παιχνίδια-Σταθμούς όπως Ico (να ναι καλά το EGM που το υπέροχο review του, μας σύστησε ένα άγνωστο παιχνίδι που έμελλε να αλλάξει πολλά στον τρόπο σκέψης μας για το τι εστί videogame. Παίζει να είμασταν και οι πρώτοι στη Θεσσαλονίκη που πήραμε εκείνη την πανέμορφη ειδική έκδοση με τις κάρτες και την θήκη απο το τότε- Multirama) και τα υπόλοιπα που έχουν αναφέρει όλα τα παιδιά.

  • Stormbringer

    Εννοειται πως to marketing της Sony δεν βοηθησε καθολου την Sega, αλλα οταν καποια μεγαθηρια της εποχης (λεγε με ΕΑ) εκβιαζαν απροκαλυπτα και εν τελει εκαναν πραξη τους εκβιασμους τους....μπροστα σε αυτα τι να σου κανει μονο το marketing φιλε μου Stormbringer... ;)

    Κατα την αποψη μου ολα ξεκινησαν απο αυτη την αισχρη πραξη της ΕΑ που στερησε απο το Dreamcast ενα τεραστιο μερος του gaming κοσμου που δεν μπορουσε να βρει σε αυτο τα παιχνιδια που επαιζε/αγαπουσε (FIFA,NBA Live, Need for speed κτλπ), συν του οτι μεσα στην Sega ειχαν εισχωρησει και καποιοι "ποντικοι" που ετριβαν τα χερια τους περιμενοντας πως και πως την καταρευση της....! :(

    Να θυμησω το "Manifesto of the Future" του Moore...? Ναι ο ιδιος Moore που μολις εκλεισε η Sega εγινε η μεγαλη μεταγραφη της MS! Τυχαιο...?

    Τα ζησαμε τα θυμομαστε και τα τελευταια χρονια εχουν βγει και στην επιφανεια με περισσοτερες λεπτομερειες!

    Η Sony εκανε οτι θα εκανε μια εταιρεια για να πετυχει, δυστυχως η Sega δεχοταν πολεμο πριν ακομα βγει το PS2 και απλα ο ερχομος του PS2 και το hype της Sony την βρηκαν εντελως αποδυναμωμενη.....και ολοι γνωριζουμε την συνεχεια.

    Τελος παντων....εγιναν πολλα "παιχνιδια" τοτε και μαλιστα πολυ βρωμικα κατα την αποψη μου.
    Τα εχω γραψει και παλια οποτε δεν εχει νοημα να τα ξαναλεμε.

    Σημασια εχει αυτο που γραφεις κι εσυ στο τελος, οτι στο Playstation 2 παιξαμε παιχνιδια σταθμους, and that's all that matters!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από Amiga500
  • Stormbringer

    Δεν είναι σωστό να κρίνουμε τους ανθρώπους από την εμφάνισή τους, αλλά αυτός ο Peter Moore ρε παιδί μου, με τέτοια φάτσα, δεν θα μπορούσε να μην είναι μια ύπουλη και σιχαμερή νυφίτσα. Και μόνο που τον κοιτάς σε φωτογραφίες και βίντεο, γυρνάς πίσω σου και ψάχνεσαι μην έφαγες καμιά μαχαιριά στην πλάτη.

  • Stormbringer

    Χαχαχαχα :p:p Λαμπρο τα ειπες ολα ρε φιλε, ετσι ακριβως! ;)

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από Amiga500
  • Stormbringer

    [...] αλλά αυτός ο Peter Moore ρε παιδί μου, με τέτοια φάτσα, δεν θα μπορούσε να μην είναι μια ύπουλη και σιχαμερή νυφίτσα.


    Χαχαχα, έσκασα στα γέλια μόλις έβγαλε αποτέλεσμα το google.

    http://images.vg247.com/current//2013/03/peter_moore.jpg
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Peter_Moore_at_Xbox_Cup_2006.jpg/800px-Peter_Moore_at_Xbox_Cup_2006.jpg
    Ικετεύω για φυσιογνωμική ανάγνωση και για:

    - Don Mattrick

    - Steve Ballmer

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από Men of Low Moral Fiber
  • Stormbringer

    Α, ευκολάκια!
    Steve Balmmer, διαχρονικός. Ένα κράμα του Χρήστου του φαρμακοτρίφτη από το ρετιρέ με ντύσιμο και ιδρωτίλα Έλληνα ταρίφα.
    O Don Mattrick έχει τη φάτσα του Ανδρέα Μικρούτσικου και την κοψιά εφοριακού. Ο θρύλος λέει ότι σε όλα τα σχολικά και φοιτητικά του χρόνια, υπήρξε μόνο ένας άνθρωπος που του μίλησε και δεν ανακατεύτηκε.
    Και για να πάω και για το τρίποντο, ένα τελευταίο για την λατρεία μου.
    Ο Peter Moore είναι το παιδί που θα έκαναν ο Lee Van Cleef με τον Πέπε λε Πιού.

  • Stormbringer

    Πόσο χαίρομαι που ρώτησα.

    Μέσα για φαρμακοτρίφτη (χαχα, βρισκόταν καταχωνιασμένος κάπου πολύυυ πίσω στη μνήμη), χρειάζεται και μια χοντρή μουστάκα ο Steve, αν κι εκείνος ήταν γλυκούλης. Άνετα μπορώ επίσης να φανταστώ τον Don να τραγουδάει την αγγλική βερσιόν του "Κουτσουράκι", έχει την γλίτσα που απαιτείται. Λη Βαν Κληφ με νυφίτσα-κουνάβι; Ναι και σ'αυτό, μέσα το τρίποντο, γιου γουέρ ον φάιαρ μάι μεν όπως θα έλεγε και ένας τιτάνας του ελληνικού σπορτσκάστινγκ.

    Θα μας τρελάνουν αυτοί οι executives Αμαλία μου. ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ EXECUTIVES ΑΜΑΛΙΑ ΜΟΥ! *ντιν ντιν ντιν ντιν τςςςς

    https://www.youtube.com/watch?v=A6Bq0z40p40

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από Men of Low Moral Fiber
  • H κονσόλα που έγινε must ακόμα και για φανατικούς των άλλων εταιριών. Κίνηση - ματ η προσθήκη DVD player και το μάρκετινγκ. Απίστευτα τα παιχνίδια.

  • The king of kings. There is only one.

    1.Η κονσόλα που πρώτη είχε τη δυνατότητα να σταθεί και "όρθια" διακτινίζοντας το (ήδη κορυφαίο) design coolness σε δυσθεώρητα επίπεδα.

    2.Η κονσόλα η οποία αποδείχτηκε απο τα πιο αξιόπιστα dvd player - σκυλιά και στην οποία πιθανότατα έχεις παρακολουθήσει τα περισσότερα dvd απο videoclub. Όταν μάλιστα έβλεπες στο πίσω μέρος της θήκης του dvd την επιγραφή "compatible with ps2", ένιωθες μία ανεξήγητη χαρά - περηφάνεια.

    3.Η κονσόλα που ακολούθησε την παράδοση του "τσιπακίου" που ξεκίνησε ο πρόγονος της και όταν πήγαινες σε net cafe/κονσολάδικα για pro, περίμενες σαν τον ηλίθιο να φορτώσει το πειρατικό dvd του "winning eleven".

    4.Η κονσόλα για την οποία ορισμένες απο τις πρώτες διαφημίσεις δημιούργησε ο David Lynch και φυσικά έβγαζες τόσο νόημα όσο και με τις άλλες παραγωγές του.

    5.Η κονσόλα που σηματοδότησε την τελευταία γενιά όπου η αγορά ενός συστήματος και των (αποκλειστικά) retail τίτλων του ήταν οι μόνες απαιτήσεις για να απολαύσεις ΟΛΟΚΛΗΡΑ και ΤΕΛΕΙΩΜΕΝΑ παιχνίδια. Χωρίς την ανάγκη αγοράς νέας τηλεόρασης και επιπλέον hardware/accecories κλπ, χωρίς την ανάγκη ίντερνετ, χωρίς την ανάγκη αναμονής για installs, updates και διορθωτικά patches, χωρίς dlcs, χωρίς epeisodic releases, χωρίς κινέζικα αγαλματίδια και άλλες "συλλεκτικές" κουράδες.

    6.Η κονσόλα που αν με κάποιο θαύμα αναβίωνε σήμερα, θα έδειχνε με παραστατικότατο τρόπο στις εταιρίες που να βάλουν το multiplayer, το frame rate/HDR/4Κ και τα lootboxes τους.

    7.H κονσόλα οπου τα cheats ήταν ακόμα δωρεάν και διασκεδαστικά και τα μόνα "microtransactions" στα οποία αναλωνόσουν ήταν αυτά με τον περιπτερά για την αγορά του Gamepro, του Games ή κάποιου άλλου εντύπου.

    8.Η κονσόλα που μεγαλούργησε στην τελευταία γενιά προ Internet, πριν την εισαγωγή των achievements/trophies και του επίπλαστου ψυχαναγκαστικού online ανταγωνισμού για το ποιος την έχει μεγαλύτερη στο "gamer tag" του (τι βλακώδης όρος, εμείς στο χωριό μου απο tag μόνο το tekken tag ξέρουμε)

    9.Η κονσόλα που multiplayer σήμαινε ακόμα κάθομαι με τους φιλους μου στο καναπε και παίζουμε "διπλό" (ή τριπλό,τετραπλό κλπ με το multitap)

    10.Η κονσόλα όπου RPG σήμαινε ακόμα κυρίως το ιαπωνικό παιχνίδι ρόλων, πριν καθιερωθεί ο διαχωριστικός χαρακτηρισμός JRPG, στο άκουσμά του οποίου πολλοί βγάζουν σπυριά σήμερα (ναι φίλοι μου, τα κορυφαία RPG εκείνης της γενιάς ήταν jrpg, deal with it).

    11.Η κονσόλα που αποτέλεσε ίσως τον τελευταίο σταθμό όπου τα ιαπωνικά studios κυκλοφόρησαν παπάδες μέσα σε ένα παραλήρημα έμπνευσης,δημιουργικότητας και πειραματισμού.Τον ίδιο καιρό στο Βιλαμπάχο (Δύση) ακόμα έτριβαν.

    12.Η κονσόλα που αποτέλεσε σίγουρα τον πιο ευκολοπρόσιτο σταθμό, όπου πολυάριθμα studios κυκλοφόρησαν πατάτες μέσα σε ένα παραλήρημα αρπαχτής και ευκαιριακού κέρδους.

    13.H κονσόλα που εκθρόνισε το fifa απο την κορυφή, και εγκαθίδρυσε την κυριαρχία του pro evolution soccer. Στην Ελλάδα δε, η μόδα του "pro" πήρε κωμικοτραγικές διαστάσεις (και εμετικές θα έλεγα καθώς θυμήθηκα ένα σάπιο τραγούδι), που πιθανώς ισχύουν μέχρι και σήμερα.

    14.Η κονσόλα που σε έκανε να αναλογίστείς με λιγούρα οτι αν σε ένα δίσκο dvd χωράνε 100+ ώρες παιχνιδιού, τότε η επόμενη γενιά θα μπορoύσε να μετατρέψει την πραγματική καθημερινότητα σου σε μία φανταστική αιωνιότητα (δυστυχώς διαψευστήκαμε).

    15.Η κονσόλα που, ενώ η επόμενη γενιά ξεκινούσε/είχε ξεκινήσει με το 360 , κυκλοφόρησε (στην Ευρώπη) τίτλους όπως Shadow of the Colossus, Soul Calibur 3, Resident Evil 4, God of war 2, Dragon Quest VIII, Suikoden V, Dirge of Cerberus, Kingdom Hearts 2,Final Fantasy XII, Rogue Galaxy, Sly 3, Ape Escape 3, Jak X, God Hand,Yakuza, Valkyrie Profile 2, DBZ:Budokai Tenkaichi 2-3, Okami, Odin Sphere κ.α., εξαλείφοντας ουσιαστικά κάθε ανάγκη να μεταβείς σε next gen.

    16.Η κονσόλα που όταν πρωτοέβαλες το δισκάκι του Metal Gear Solid 2 νόμιζες οτι έβλεπες χολυγουντιανή ταινία. Αργότερα διαπίστωσες οτι το παιχνίδι όντως ήταν ταινία.

    17.Η κονσόλα οπου πιθανότατα σου ήρθε να δακρύσεις τουλαχιστον μία φορά παίζοντας Final Fantasy X (είτε απο συγκίνηση για την εξέλιξη της ιστορίας, είτε απο χαρά γιατι νίκησες τα dark aeons/πέρασες το thunder plains challenge και άλλα πολλά μαζοχιστικά).

    18.Η κονσόλα όπου προκάλεσες ολόκληρες ψηφιακές γενοκτονίες, σκοτώνοντας αθώους πολίτες στα GTA, απλά για να σκοτώσεις την ώρα σου - ωστόσο ακόμα και σήμερα το αρνείσαι για να μην σε περάσουν για ψυχάκια (έλα παραδέξου το, το διασκέδαζες καθώς άκουγες τις κραυγές τους και το χαρακτηριστικό "σπλάτς", ενώ τους ισοπέδωνες με το τανκ).

    19.Η κονσόλα που το 2005 όταν έφτασες σε ένα σημείο στο God of war, ήθελες να την ανοίξεις για να δεις αν κάποια καλή νεράιδα ανάβάθμισε την κάρτα γραφικών της. Τον επόμενο χρόνο η ίδια καλή νεράιδα σε τρόλλαρε ακόμα περισσότερο με αυτά που έβλεπαν τα μάτια σου στο Shadow of the Colossus.

    20.Η κονσόλα όπου όταν τερμάτισες το Shadow of the Colossus, αναρωτήθηκες πόσο βλάκας ήσουν που προσπέρασες το ICO και δεν αγόρασες την limited edition του κάμποσα χρόνια πριν (πλέον είχε εξαφανιστεί απο παντού).

    21.Η κονσόλα στην οποία έπαιξες (ή ξαναέλιωσες) ορισμένα Psone games, καθώς όχι μόνο ήταν backward compatible, αλλά βελτίωνε και τον οπτικό τους τομέα.

    Η κονσόλα για την οποία θα μπορούσα να γράφω μέχρι αύριο, αλλά σταματάω γιατί θα θα με βρίσει ο Καλλίφας.

  • Sleeper Stone

    Τα είπες όλα φιλαράκι. ++++

  • Τι να πρωτοπει κανείς για τον "οδοστρωτήρα"; Εκπληκτικό μηχάνημα για την εποχή του με απίθανα παιχνίδια να το συνοδεύουν. Φοιτητής και εγώ τότε με άπειρο χρόνο δεν το άφησα να πάρει ανάσα. Αν και σαν παρέα είχαμε και το xbox και τον κύβο, στο ps2 είχαμε κάψει το κάθε καμμένο και μή jrpg που υπήρχε. Αξέχαστες εποχές!!!

  • *****Νοσταλγικά ντοκουμέντα μέρος 2ο*****

    Εδώ θα βρείτε ένα εκτενέστατο άρθρο με τα τεχνικά χαρακτηρίστικά,το εσωτερικό hardware με εικόνες, τις δυνατότητες, τα περιφερειακά κλπ της κονσόλας απο ελληνικό έντυπο, καθώς και εξώφυλλα περιοδικών εκείνης της εποχής.

    Εδώ θα βρείτε πλούσιο υλικό (σχετικό με το Ps2) απο την σταδιοδρομία του Γ. Καλλίφα στο περιοδικό που εργαζόταν τότε : reviews του, αρκετά απο τα οποία για κορυφαίους τίτλους, όπως pes, ff x, mgs 2 κ.α., συνεντευξεις απο Κοτζίμα και άλλους, διάφορα αφιερώματα του πχ. παιχνίδια rally κλπ, διάφορα άρθρα του για το psx, psp κ.α., σπάνιο φωτογραφικό υλικό με τις γκριμάτσες του στο eyetoy και την αγανάκτηση του με τη Σουζάνα(???). Τέλος η συλλεκτική και δυσέυρετη συνέντευξη (στην οποία έχει αναφερθεί μερικές φορές στα webcast) απο την Τζέσικα Μπιελ, όπου και δημιουργήθηκε ένας άδικα μονόπλευρος και ανεκπλήρωτος έρωτας - συγγνώμη τζεσικάκι, ο Γιώργος είχε άλλη στην καρδιά του.

    Εδώ θα βρείτε εκατοντάδες διαφημίσεις - posters των τίτλων του ps2 που βρίσκονταν στις σελίδες των περιοδικών της εποχής (ανακατεύτηκαν δυστυχώς και δεν είναι με χρονολογική σειρά).

  • Sleeper Stone

    Πες μου σε παρακαλώ ότι έχεις και αρχείο από τεύχη του computer games να τρελαθώ. Γιατί θυμάμαι κάτι που θέλω να επιβεβαιώσω και το έχω πολλά χρόνια στο μυαλό μου.

  • 1) Σχετικά με το Atari Falcon και το design του, το πρώτο λινκ που βρήκα με ένα απλό google search. Έχει χιλιάδες για όποιον θέλει να μάθει περισσότερα.
    https://forum.digitpress.com/forum/showthread.php?173006-PlayStation-2-design-was-based-on-the-not-released-Atari-Falcon-030-040-Microbox-casing

    2) Ο βιντεοκλιπάς που δεν θυμάμαι το όνομά του στο βίντεο, είναι ο Chris Cunningham που ανάμεσα σε πολλές εξαιρετικές δουλειές, είχε κάνει μεγάλη αίσθηση με το λογοκριμένο τότε Come to Daddy, του Aphex Twin.
    https://www.youtube.com/watch?v=UAT1SKSrnPQ

  • Η αγαπημένη μου κονσόλα, μεγάλωσα μαζί της. Αν και είχα N64 πριν το PS2, το PS2 είναι -μαζί με το GBA- η κονσόλα που με έκανε να αγαπήσω τα παιχνίδια.
    Τι να πρωτοθυμιθώ, το ανελέητο κάψιμο στο Gran Turismo*, Collin MacRae και στο Need for Speed: UG, το κάψιμο με τα Vice City/San Andreas; Τις ατελείωτες ώρες στο FIFA και τις υπόλοιπες ώρες στο Pro σε σπίτια κολλητών; Το ICO, το SotC, Kingdom Hearts, Black, God of War, Jak κ.α. ; Τις μάχες στο Tekken;

    Θυμάμαι τότε PS2 είχαν μέχρι και άτομα που δεν ήταν gamers, αυτός ήταν και ο λόγος για τις τρελές του πωλήσεις, έιχε μπει σε όλα τα σπίτια, ίσως λόγω και του DVD .

    *Ποτέ δεν θα ξεχάσω όταν είδα πρώτη φορά το Gran Turismo 3 σε σπίτι μεγαλύτερου ξαδέρφου. Τα πολλά αυτοκίνητα, οι αναβαθμίσεις, ο χάρτης με όλες τις εταιρίες με έκαναν να το ερωτευτώ αμέσως. Έβλεπα όλα τα μοντέλα αυτοκινήτων μπροστά μου, σαν να ζωντάνευαν τα Car & Driver και τα άλλα περιοδικά μπροστά στα μάτια μου. Μετά πριν βγει το 4, με διαφημίσεις του τύπου "θα έχει 1000 αυτοκίνητα" είχα τρελαθεί. Δεν ξαναένιωσα τέτοιο hype, ίσως με το GT5.

    @Amiga έχω και έγω μαζεμένες πάρα πολλές αφίσες-διαφημίσεις από Official PS2 Mag, και τα περισσότερα τεύχη του. Δυστυχώς δεν έχω scanner. Επίσης δυστυχώς η μητέρα μου εξαφάνησε τα Demo Discs και έχω μείνει με ένα που τις ξέφυγε.

    Edit: Ξέχασα το Tourist Trophy, το TOCA και το Test Drive. Φέρτε τα πίσω!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από KhR1s
  • H αγαπημένη μου κονσόλα. Οι τίτλοι που βγήκαν στο PS2 θεμελίωσαν πλέον το gaming ως mainstream entertainment για όλες τις ηλικίες. Τα JRPG αλλά και γενικά ότι έβγαινε από Ιαπωνία εκείνη την περίοδο ήταν απλά αριστουργήματα. Τι να πρωτοαναφέρει κανένας; Snake Eater, Final Fantasy X, Kingdom Hearts, Okami, ICO, Shadow of Colossus, Devil May Cry, Silent Hill 2 αλλά και μικρών διαμαντιών που παρακαλάμε για sequels και δεν βλέπουμε όπως τα Zone of the Enders και τα Tenchu.

    Ηταν μια γενιά όπου δεν φοβήθηκαν τους πειραματισμούς οι developers όπως έκαναν πχ με το SOCOM U.S. Navy SEALs που έδινες εντολές στους AI teammates μέσω headset. Και βέβαια βγήκε και το Eye Toy ένας προπομπός του AR - Mixed Reality που τώρα είναι της μόδας και πολύ μπροστά για την εποχή του.

    Για μένα το στοίχημα της Sony είναι αν θα καταφέρει το PS4 να φτάσει μελλοντικά αυτά τα επίπεδα πωλήσεων. Σε καλό δρόμο είναι και από ότι φαίνεται τα ζυγά νούμερα της πάνε καλά οπότε θα δούμε.

  • εγω ημουν και ειμαι γνησιος πισακιας αλλα πηρα ps2 για το pro evolution.πραγματι καταπληκτικη κονσολα.

  • το πρώτο μου PS2, το πήρα φοιτητης στην Αγγλια, μεταχειρισμενο Αμερικανικο απο Ebay. Επαιζα σε μια CRT14" και ειχα ΣΑΠΙΣΕΙ τα JRPGs του σε βαθμο κακουργήματος, επαιξα σχεδον οτι ειχε βγει!
    Κ το οτι πολλα JRPG δεν ερχονταν Ευρωπη κ εμεναν Αμερικη, ηταν ο λογος που το αγορασα Αμερικανικο. Θα ειχα φρικαρει διχως τα .hack!
    καποια χρονια μετα που γυρισα Ελλαδα, πηραμε κ Ευρωπαικό γιατι το Αμερικανικο τα εφτυσε κ σαπισαμε κ αλλα παιχνιδια.
    Τρελες παιχνιδαρες στη κονσολα αλλα φυσικα και απιστευτη σαβουρα, νομιζω ουτε το DS/GB ειδαν τοσο σκουπιδι μαζεμενο!

    Μοναδικο παράπονο; το disk drive του που ηταν για το αναθεμα. εχω αλλαξει 2-3, επισκευάσει lasers κ μηχανισμους και το ειχα κανει πλεον τοσο συνηθεια που εφτιαχνα κ φίλων συχνα!

    ωραια εποχη σιγουρα :)

  • Και εγω φοιτητής ημουν την χρυσή εποχή του PS2 .......ενα θα σας πω,δεν τελείωσα ποτε την σχολη! :o

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από Hillmaster
  • Και για μένα το PS2 χαράχτηκε στο μυαλό μου ως η κονσόλα η σκιά της οποίας σκότωσε το Dreamcast.
    Όμως, αν και ποτέ δεν το αγάπησα, θα ήταν υποκρισία να μην πω πως δεν άξιζε την επιτυχία του, ή δεν απέφερε τα μέγιστα οφέλη στο σύγχρονο gaming.
    Μετά από τόσο καιρό, συνειδητοποιείς εύκολα πως η ενσωμάτωση του DVD, το backwards compatibility, και το επιθετικό μάρκετινγκ που αποσκοπούσε στο να εγκαθιδρύσει το μηχάνημα ως ένα σύγχρονο και ώριμο trend στην οικειακή ψυχαγωγία, ήταν απαράμιλλη ως κίνηση τακτικής, και η Sega / Nintendo δεν είχαν καμία ελπίδα εναντίον του. Φυσικά, βοηθούσε και το brand της Sony αλλά και τα υπέροχα παιχνίδια της τεράστιας βιβλιοθήκης του. Το PS2 είναι για μένα ο τελευταίος πρεσβευτής του γνήσιου gaming, πριν την έλευση του internet και την γιγάντωση της δυτικής gaming κουλτούρας όπου πολλά κακά άρχισαν να διαφαίνονται στον ορίζοντα.

  • Παιδια εγω απλα θα αναφερω οτι ακομα και σημερα εχω παρα πολλους πελατες που ακομα ενοικιαζουν-αγοραζουν παιχνιδια για το PS2! :)
    Πολλοι απο αυτους μαλιστα δεν εχουν παρει ακομα νεοτερη κονσολα!:o

    Προσωπικα δεν υπαρχει για εμενα μεγαλυτερη χαρα στη δουλεια μου απο αυτη που νιωθω οταν ερχεται στιγμη που πρεπει να εξυπηρετησω τετοιους πελατες! Με γυριζουν πολλα χρονια πισω σε μια εποχη οπου η μονη μας συζητηση με τους πελατες ηταν τα ιδια τα παιχνιδια και οχι οι αναλυσεις τους τα updates τους και οι συνδρομες τους....!

    Η τελευταια "πραγματικη/κλασικη" κονσολα για εμενα που καλυπτε ολο το φασμα του gaming!

  • Η πρώτη μου αγάπη σε αυτήν την κονσόλα.
    https://www.youtube.com/watch?v=og3ay6A55qc

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από MEGADRIVE-78
  • Για οσους ενδιαφερονται για νεα που αφορουν την "αναβιωση" της Amiga μεσω του retro emulation μηχανηματος "Amiga X", ανεβασα ενα σημαντικο update πριν απο λιγο στο forum!

    http://www.gameover.gr/forum/retro-gaming/60806-amiga-x#811638

    Αξιζει να ριξετε μια ματια! :)

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από Amiga500

Τελευταία Σχόλια

Χωρίς να έχει άμεση σχέση το μυαλό μου πήγε στο ALADDIN!Όπως και να έχει φοβερό παιχνίδι το πρώτο κα...
μετα την απίστευτη απογοήτευση του Valkyria Revolution, ελπίζω να σοβαρευτηκαν λιγο εκει στη Sega κ ...
καλά τώρα το "ενημερωμένα" ας μην το πιάσουμε καλύτερα γιατί γελάνε και οι πέτρες με αυτά που ακούω ...
μήπως λέω μήπως ήρθε η ώρα να σκάσουν ένα γερό πακέτο στον Sakaguchi να επιστρέψει να τους βάλει σε ...
Πάμε μωρή Sega
Τέλεια νέα. Το παιχνίδι αν δεν αυτοκτονησουν πάει για σίγουρη αγορά.
Φαίνεται πλέον ότι θα βγει μαζί (ή στην αρχή κυκλοφορίας) με το PS5, λογικά το 2020. Το είχα πει και...
Φαντάζομαι όλες οι αλυσιδες και μόλις ξεστοκαρουν και τα μικροτερα λογικα θα τα φερουν και αυτα
Γνωρίζετε ποια είναι τα "ενημερωμένα καταστήματα λιανικής"? ...να πάμε μια βόλτα?