Αποκαλύφθηκαν και όσα παιχνίδια μένουν εκτός συμβατότητας.

Μέσω σχετικής δημοσίευσης στην επίσημη σελίδα υποστήριξης του PlayStation στο διαδίκτυο, η Sony γνωστοποίησε ορισμένες νέες πληροφορίες που αφορούν στην συμβατότητα τίτλων του PlayStation 4 στο PlayStation 5.

Αρχικά, έγινε γνωστή η παρακάτω λίστα με τα δέκα παιχνίδια της τρέχουσας κονσόλας της Sony, τα οποία δεν θα συγκαταλέγονται ανάμεσα στην συντριπτική πλειοψηφία των 4.000+ παιχνιδιών της βιβλιοθήκης του PS4 που υποστηρίζουν συμβατότητα με το PS5, αποτελώντας λιγότερο από το 0.3% αυτής, και φέροντας παράλληλα την ετικέτα «PS4 Only» στο PS Store, για τη διευκόλυνση της διάκρισής τους.

Τίτλοι PS4 Only (*)

  • DWVR
  • Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
  • TT Isle of Man - Ride on the Edge 2
  • Just Deal With It!
  • Shadow Complex Remastered
  • Robinson: The Journey
  • We Sing
  • Hitman Go: Definitive Edition
  • Shadwen
  • Joe's Diner

(*) Αυτή η λίστα υπόκειται σε αλλαγές και εξαιρεί επιδείξεις (demos), πολυμέσα (media) και εφαρμογές εκτός παιχνιδιού (non-games apps).

Επισημαίνεται, επίσης, ότι το νέο χειριστήριο του επερχόμενου PS5 θα είναι συμβατό μόνο με τίτλους της νέας κονσόλας της Sony, καθώς δεν θα λειτουργεί-υποστηρίζεται με τους συμβατούς-υποστηριζόμενους τίτλους από το PS4, για τους οποίους και η Sony προτείνει τη χρήση DualShock 4 στο PS5, για την αποκόμιση την καλύτερης δυνατής εμπειρίας, όπως επίσης και για τα παιχνίδια του PSVR. Τα περιφερειακά που αναφέρονται ως συμβατά με το PS5, μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

Επιπροσθέτως, έγιναν γνωστοί και ορισμένοι περιορισμοί που ακολουθούν τη συμβατότητα παιχνιδιών του PS4 στο PS5. Όπως έγινε γνωστό, το μενού Share δεν θα εμφανίζεται στο PS5 κατά τη διάρκεια ενασχόλησής μας με κάθε υποστηριζόμενο τίτλου του PS4. Ωστόσο, θα υπάρχει δυνατότητα για λήψη στιγμιότυπων και εικόνων, πιέζοντας το πλήκτρο "Create" στο χειριστήριο Dualsense για να εμφανιστεί το μενού Create, καθώς και για παύση/ συνέχεια της καταγραφής gameplay video. Ένα τυπικό πάτημα του πλήκτρου Create στο Dualsense (ή του πλήκτρου Share στο Dualskock 4) ανοίγει το μενού Create. Χρησιμοποιώντας τις συντομεύσεις, ένα παρατεταμένο πάτημα τραβάει στιγμιότυπο, ενώ τα διπλά, χαρακτηριστικά πατήματα (σε σύντομο χρονικό διάστημα) σταματούν/ συνεχίζουν την καταγραφή gameplay video. Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κάποια αναφορά στον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιούνται οι live αναμεταδώσεις για τα εν λόγω παιχνίδια στο PS5, αλλά, παράλληλα ούτε και στην υποστήριξη της συγκεκριμένης λειτουργίας του PS4 από την επερχόμενη κονσόλα της Sony. Η HD camera (η νέα κάμερα που έχει σχεδιαστεί για το PS5) δεν θα λειτουργεί με τους υποστηριζόμενους τίτλους από το PS4, και γι' αυτό προτείνεται από την εταιρεία η σύνδεση της PlayStation Camera στο PS5, με χρήση συγκεκριμένου αντάπτορα. Τέλος, ορισμένα χαρακτηριστικά της τρέχουσας κονσόλας θα απουσιάζουν επίσης από το PS5, όπως τα "PS4 Tournaments" και "In-Game Live from PlayStation", καθώς και η υποστήριξη του "PS4 Second Screen" και όλων των εφαρμογών game companions (π.χ. The Headset Companion App).

Όπως αναφέρεται στην εν λόγω ενημέρωση, επιλεγμένοι από τους συμβατούς τίτλους του PS4 θα επωφελούνται από το Game Boost του PS5, αποκτώντας ομαλότερους ή ακόμα και υψηλότερους ρυθμούς ανανέωσης (fps), ενώ η Sony αναφέρει πως κάποιες λειτουργίες των παιχνιδιών αυτών, που ήταν διαθέσιμες στο PS4, ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμες και στο PS5, καθώς επισημαίνει ότι ορισμένοι από τους εν λόγω τίτλους του PS4 ενδέχεται να προκαλούν την εμφάνιση σφαλμάτων ή ακόμα και απροσδόκητης συμπεριφοράς στο PS5. Ωστόσο, η κοινότητα παρακαλείται να επιβεβαιώνει πως το εκάστοτε συμβατό παιχνίδι του PS4 λειτουργεί όντως απροβλημάτιστα και στο PS5, πριν προβεί σε τυχόν αγορά επιπρόσθετου add-ons υλικού για το εν λόγω παιχνίδι. Σε κάθε περίπτωση, όμως, προτείνεται από τη Sony ο εντατικός έλεγχος για τυχόν ενημερώσεις συστήματος στο PS5, εξασφαλίζοντας ότι η κονσόλα διαθέτει πάντα την πιο πρόσφατη έκδοση του system software, και συντελώντας παράλληλα με αυτόν τον τρόπο στην αποφυγή όσο το δυνατόν περισσότερων σφαλμάτων.

Όσον αφορά στον τρόπο λειτουργίας των συμβατών παιχνιδιών του PS4, και συγκεκριμένα στις retail εκδόσεις τους, με την εισαγωγή του δίσκου στο PS5 ενδέχεται να κριθεί απαραίτητη η λήψη σχετικής ενημέρωσης για τη νέα έκδοση του παιχνιδιού, ενώ επισημαίνεται πως ο δίσκος πρέπει κάθε φορά να τοποθετείται στο PS5 και να παραμένει τοποθετημένος  για ολόκληρο το χρονικό διάστημα που παίζουμε κάποιο συμβατό παιχνίδι του PS4 στη retail έκδοσή του. Περνώντας στις ψηφιακές εκδόσεις των εν λόγω παιχνιδιών, δεν έχουμε παρά να αναζητήσουμε από την βιβλιοθήκη μας (ή το PS Store) το παιχνίδι που επιθυμούμε (και στην περίπτωση που υπάρχει, επιλέγουμε "update" στην αναβαθμισμένη έκδοσή του), και, αφού ολοκληρωθεί η λήψη του από το PS Store θα έχουμε πλήρη πρόσβαση σε αυτό, ή ακόμα και μερική, με την ολοκλήρωση ενός ορισμένου τμήματος από τη λήψη του, για όσα παιχνίδια, όμως, υποστηρίζουν την εν λόγω δυνατότητα. Ειδικότερα για τους ψηφιακούς τίτλους, θα μπορούμε επίσης να τους μεταφέρουμε από PS4 σε PS5, συμπεριλαμβανομένης της in-game προόδου για κάθε παιχνίδι (δυνατότητα που εξαρτάται αυτόνομα από τον κάθε developer), χρησιμοποιώντας ασύρματη σύνδεση σε κοινό δίκτυο Wi-Fi, χάρη στη δυνατότητα "Wi-Fi Data Transfer". Σε περίπτωση που χρησιμοποιούμε στο PS4 εξωτερικό σκληρό δίσκο για την αποθήκευση των παιχνιδιών, η μεταφορά τους πραγματοποιείται με μεγαλύτερη ευκολία, καθώς το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να συνδέσουμε τον συγκεκριμένο δίσκο στο PS5 και, έτσι, έχουμε πρόσβαση στα παιχνίδια που περιλαμβάνονται στο εν λόγω μέσο αποθήκευσης (εφόσον ολοκληρωθούν οι λήψεις από τυχόν ενημερώσεις).

Φυσικά, το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει από την ύπαρξη των δύο διαφορετικών μοντέλων PS5, είναι αν υπάρξει κάποιος τρόπος "μετατροπής" των retail αντιτύπων από τη βιβλιοθήκη παιχνιδιών του PS4 σε ψηφιακή μορφή, έτσι, ώστε να γίνει εφικτή η αξιοποίησή τους και από τους μελλοντικούς κατόχους του PS5 Digital Edition. Αν και η κατάληξη φαίνεται αρκετά προφανής, αναμένουμε, όμως, για επίσημη τοποθέτηση από πλευράς της Sony, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχουμε κάποια επίσημη πληροφορία επάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Όλα ξεκίνησαν πίσω στο 2008, όταν ένα χειμωνιάτικο πρωινό ο Γιώργος στάθηκε μπροστά από μία τηλεόραση, που πρόβαλε πλάνα του Gran Turismo 4, από ένα PS2. Η στιγμή αυτή οδήγησε στους πρώτους "σπινθήρες" για την όξυνση του ενδιαφέροντός του επάνω σ' αυτό που είχε μόλις αντικρίσει. Από τότε, όντας κυρίως single player παίκτης και χωρίς να έχει αλλάξει στρατόπεδο, οι AAA/ AA τίτλοι της Sony κερδίζουν εγωκεντρικά το ενδιαφέρον του, όπως και σειρές/ ταινίες που έχουν να του προσφέρουν μία εξίσου απολαυστική εμπειρία. Ακούει  Metal/ Hard Rock μουσική και δεν παύει ποτέ να είναι οπαδός της καλής φυσικής κατάστασης, μέσω της διατροφής και της άσκησης.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Και σε retail έκδοση το Devil May Cry 5: Special Edition
Αρχές Δεκεμβρίου για Xbox Series X/S και PlayStation 5.
Ανακοινώθηκε νέο υλικό για το Borderlands 3
Διαθέσιμο μέσω του Season Pass 2.
Αποκαλύφθηκαν οι απαιτήσεις συστήματος για το Assassin's Creed: Valhalla
Μαζί με ένα νέο trailer αφιερωμένο στον οπτικό τομέα του τίτλου.
Ανακοινώθηκε το King Arthur: Knight’s Tale
Ένα turn-based tactical RPG από τη NeoCore Games.
Μία πρώτη ματιά στο UI του PlayStation 5
Δεκάλεπτη ξενάγηση στο περιβάλλον της νέας κονσόλας.
Ολοκληρώθηκε η ανάπτυξη για το Marvel's Spider-Man: Miles Morales
Όλα έτοιμα για τη διάθεσή του σε PS4 και PS5.
Διαθέσιμο το νέο update για το World of Warships
Νέες προσθήκες και βελτιώσεις στο παιχνίδι.
Το For Honor έρχεται και στην επόμενη γενιά
Με δωρεάν "αναβάθμιση" και πληροφορίες επίδοσης στις νέες κονσόλες.
Star Wars Squadrons - Review
X-Wing Vanguard VS Tie-Fighter Titan Squadrons.

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (5)

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ παραξενο (αν όχι απαράδεκτο) το γεγονός να μπορει να τρέξει μια τούμπανο κονσόλα ( το ps5) παιχνίδια του ps4 αλλα να μην έχει backwards compatibility για παιχνίδια του ps3 και το ps2 !!!!!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Η υποστήριξη για backwards compatibility (προφανώς και) δεν έχει να κάνει μόνο με τις επιδόσεις της νέας κονσόλας, αλλά συνδέεται εις βάθος και με την αρχική κονσόλα των παιχνιδιών αυτών, κατά πόσο "ταιριάζουν", δηλαδή, τα δύο μηχανήματα σε τεχνικούς όρους (hardware-αρχιτεκτονική). Στην περίπτωση του PS5 (και σε κάθε άλλη περίπτωση), δεν μπορούμε να στηριχθούμε απλώς στο γεγονός ότι μπορεί να...

Η υποστήριξη για backwards compatibility (προφανώς και) δεν έχει να κάνει μόνο με τις επιδόσεις της νέας κονσόλας, αλλά συνδέεται εις βάθος και με την αρχική κονσόλα των παιχνιδιών αυτών, κατά πόσο "ταιριάζουν", δηλαδή, τα δύο μηχανήματα σε τεχνικούς όρους (hardware-αρχιτεκτονική). Στην περίπτωση του PS5 (και σε κάθε άλλη περίπτωση), δεν μπορούμε να στηριχθούμε απλώς στο γεγονός ότι μπορεί να "σηκώσει" εύκολα (ή όχι) τα παιχνίδια από PS3/ PS2 και να πούμε πως όλα είναι ΟΚ και έχουμε τέτοια λειτουργία.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ο χαρακτηρισμός " Πολύ παραξενο (αν όχι απαράδεκτο) " πηγαινε στο γεγονός ότι η Sony με την προϊστορία της, με τα εκατομμύρια ευρώ ετήσιο τζίρου και με το απίστευτα μεγάλο έμψυχο δυναμικό της δεν μπόρεσε να βρει μια λύση για να έχει το Ps5 backwards compatibility με τις προηγούμενες κονσόλες, κάτι το οποίο κατάφερε να κάνει η Μicrosoft με το Xbox series X (και μπράβο...

Ο χαρακτηρισμός " Πολύ παραξενο (αν όχι απαράδεκτο) " πηγαινε στο γεγονός ότι η Sony με την προϊστορία της, με τα εκατομμύρια ευρώ ετήσιο τζίρου και με το απίστευτα μεγάλο έμψυχο δυναμικό της δεν μπόρεσε να βρει μια λύση για να έχει το Ps5 backwards compatibility με τις προηγούμενες κονσόλες, κάτι το οποίο κατάφερε να κάνει η Μicrosoft με το Xbox series X (και μπράβο της διότι στην τελική κερδισμένοι είμαστε εμείς οι gamers) .

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ούτε με το PS4 δεν έχει κάνει σωστό BC από τη στιγμή που κάποιοι τίτλοι δεν είναι συμβατοί.
Σε σχέση με το XBOX Series X/S που θα τρέχει όλα τα παιχνίδια του XBOX ONE
Ευτυχώς εμένα με ενδιαφέρουν μόνο τα αποκλειστικά του PS4 και αυτά είναι όλα συμβατά.

This comment was minimized by the moderator on the site

Όντως δεν έκανε (δυστηχως) 100 τις 100 σωστό B.C. στο Ps4. Αν και ανήκω σε αυτους που θα αγορασουν στο μέλλον και τις 2 κονσόλες (Ps5 και Χbox series X) με στεναχώρησε η πολιτική της Sony στο θέμα συμβατότητα με παλιές κονσόλες.

There are no comments posted here yet