“This was a hell of a hangover...”

Η αλλαγή πάντα φαντάζει ξένη στο ανθρώπινο μυαλό. Είτε πρόκειται για αλλαγή στο χτένισμα, είτε στο σχεδιασμό ενός αυτοκινήτου, είτε στο στυλ ενός παιχνιδιού. Ο άνθρωπος τείνει να αποδέχεται και να δένεται με τα πράγματα “ως έχουν” και κάθε διαφοροποίηση να του μοιάζει λανθασμένη. Το έχουμε δει να συμβαίνει άπειρες φορές στα παιχνίδια, και ειδικότερα κάθε φορά που βλέπουμε το trailer του Χ παιχνιδιού από ένα franchise που επιστρέφει μετά από αρκετά χρόνια. Όμως, κάποιες φορές οι αλλαγές γίνονται για καλό, ώστε να επέλθει εξέλιξη και να υπάρξει προσαρμογή σε νέες εποχές, νέα ήθη και νέες τάσεις.

Κάπως έτσι φαίνεται να πράττει και η Rockstar σε ό,τι αφορά το πολυαγαπημένο franchise Max Payne, μια σειρά που εδώ και χρόνια έχει σπάσει τα “δεσμά” του hardcore gaming και έχει γίνει γνωστό σε κοινό όχι και τόσο σταθερό και πιστό στις νέες κυκλοφορίες της κάθε εβδομάδας. Άλλωστε, όταν ένα παιχνίδι έχει μεταφερθεί στον κινηματογράφο (ασχέτως της ποιότητας της ταινίας...), τότε αντιλαμβάνεσαι εύκολα ότι κάτι σημαντικό έχει επιτευχθεί εδώ.

Έτσι, φτάσαμε στο σημείο να βρισκόμαστε μόλις μερικούς μήνες πριν την επιστροφή του τυραννισμένου από τη μοίρα Max Payne, την επιστροφή -μετά από δέκα χρόνια- του ψηφιακού χαρακτήρα που ταύτισε το όνομά του με το Noir ύφος στα παιχνίδια, το “bullet time” στο σύστημα μάχης και το “ώριμο”, σκληρό σενάριο. Όταν είδαμε για πρώτη φορά το πρώτο trailer του Max Payne 3, η αντίδρασή μας ήταν αυτή που αναφέρθηκε στην πρώτη παράγραφο: “Μα τι κάνει η Rockstar; Είναι Max Payne αυτό; Στη Βραζιλία, μέρα μεσημέρι, με έναν φαλακρό, με κοιλιά Max να διασώζει ημίγυμνες κοπελιές;”. Ας μην κρυβόμαστε, σχεδόν όλοι σκεφτήκαμε τα παραπάνω.

Είμαστε “άπιστοι Θωμάδες” όμως. Γιατί σχεδόν ποτέ η Rockstar δεν έχει πέσει έξω στις επιλογές της και σχεδόν ποτέ δεν έχει απογοητεύσει το κοινό (και για αυτό είναι η μοναδική εταιρεία που κυκλοφορεί ένα (!) παιχνίδι το χρόνο, ακόμα και στη “super market” εποχή που ζούμε, και αυτό το παιχνίδι σχεδόν πάντα σπάει κάθε ρεκόρ πωλήσεων).

Ήταν μόλις πριν λίγες ημέρες, στο event Gathering 2011 που έλαβε χώρα στο Berkshire της Αγγλίας, όπου είδαμε για πρώτη φορά “ζωντανά” το Max Payne 3, να “τρέχει” σε ένα Xbox 360 και να απεικονίζεται σε μια τεράστια οθόνη Panasonic 105 ιντσών, όταν καταλάβαμε ότι η Rockstar μάλλον βρίσκεται σε καλό δρόμο και πως τα παράπονά μας, αν και αρχικά δικαιολογημένα, ήταν άστοχα. Η παρουσίαση από τα στελέχη της Rockstar ξεκίνησε ακριβώς με αυτές τις διαπιστώσεις και τις αναφορές (κάποιος διαβάζει τα community fora...).

“Το Max Payne 3 είναι Max Payne” αναφέρουν οι άνθρωποι της Rockstar καθώς βρισκόμαστε στο κεντρικό μενού του τίτλου και βλέπουμε τον τεράστιο... σβέρκο του φαλακρού Max και τις επιλογές έναρξης παιχνιδιού δίπλα του. “Συνεργαζόμαστε σε σταθερή βάση με τη Remedy (σ.σ. δημιουργό των δύο πρώτων τίτλων της σειράς), την οποία συμβουλευόμαστε σε ό,τι αφορά το σενάριο, τη δομή και το γενικότερο ύφος του τίτλου, έτσι ώστε να παραμείνουμε πιστοί στο πρωτογενές υλικό.

Ταυτόχρονα, το Max Payne 3 δεν είναι προϊόν ενός και μόνο στούντιο, αλλά μια “Rockstar Studios” παραγωγή, κάτι που σημαίνει ότι στην ανάπτυξή του συνεισφέρουν σχεδόν όλες οι ομάδες μας παγκοσμίως, ούτως ώστε να επιτύχουμε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα”. Με αυτές τις προτάσεις, τα στελέχη της Rockstar -πριν καν ξεκινήσει η παρουσίαση του τίτλου- βάζουν τα πράγματα στη θέση τους και... γλιτώνουν χρόνο από “ενοχλητικές” ερωτήσεις που τυχόν έχουν στο μυαλό τους οι παρευρισκόμενοι στην παρουσίαση.

Και τα “χτυπήματα” συνεχίζονται, αφού η παρουσίαση ξεκινά με κάτι που ελάχιστοι περίμεναν. Ο υπεύθυνος της Rockstar κάνει μια μικρή περιγραφή του σεναρίου, πριν πατήσει το start και ξεκινήσει ένα κεφάλαιο κοντά στην αρχή του τίτλου. Ο Max, λοιπόν, μετά και το τέλος του δεύτερου παιχνιδιού, είναι ένας καταρρακωμένος και δυστυχής άνθρωπος, που βρίσκει διέξοδο από τη μιζέρια του στο αλκοόλ.

Κάπου εκεί κάνει την εμφάνισή του ο Raul Passos, ένα Βραζιλιάνος, παλιός γνωστός του Max από την Ακαδημία της Αστυνομίας, ο οποίος έφτασε στη Νέα Υόρκη για να προσφέρει “εργασία” στο φίλο του. Και ενώ η στιχομυθία μεταξύ των δύο χαρακτήρων βρίσκεται εν εξελίξει, βλέπουμε ότι μια ομάδα μαφιόζων περικυκλώνει το διαμέρισμα του Max και ξεκινά ο πανικός... Εδώ, λοιπόν βλέπουμε την πρώτη τρανή απόδειξη ότι το Max Payne 3 είναι όντως ένας πιστός διάδοχος των παλιών παιχνιδιών. Αυτό δεν οφείλεται μόνο στην πιο αδύνατη, με μαλλιά και την κλασική δερμάτινη καμπαρτίνα μορφή του πρωταγωνιστή, αλλά στην όλη δομή και ατμόσφαιρα του τίτλου.

Το Max Payne 3 είναι ένα κλασικό shooter από άποψη τρίτου προσώπου, με ένα έξυπνο σύστημα κάλυψης και το γνωστό και πολυαγαπημένο σύστημα αργής κίνησης. Όλα αυτά βλέπουμε να ξετυλίγονται μπροστά στα μάτια μας καθώς ο Max τρέχει μέσα στους διαδρόμους της φθηνής πολυκατοικίας του, σκοτώνοντας οποιονδήποτε εμφανίζεται στο δρόμο του, καλυπτόμενος πίσω από παράθυρα, πόρτες και ντουλάπες και χρησιμοποιώντας το κλασικό bullet time -εκτελώντας ταυτόχρονα το σήμα κατατεθέν άλμα του- για να ξεφύγει από τις πιο δύσκολες καταστάσεις.

{PAGE_BREAK}

Όλα αυτά συμβαίνουν μέσα σε μια κατάσταση πραγματικού πανικού, καθώς άλλοι ένοικοι της πολυκατοικίας τρέχουν να σωθούν, κάποιοι άλλοι βοηθούν τον Max ενεργοποιώντας βόμβες δεμένες επάνω στο...σώμα τους και τα πάντα γύρω μας καταστρέφονται (σχεδόν στο σύνολό του, το περιβάλλον στο Max Payne 3 γίνεται κομμάτια). Ειδικά σε ό,τι αφορά το τελευταίο, η μηχανή γραφικών της Rockstar εντυπωσιάζει, αφού τα κασώματα στις πόρτες και τα παράθυρα γίνονται θρύψαλα, κάθε αντικείμενο στο χώρο καταστρέφεται, ενώ η λεπτομέρεια σε κάθε δωμάτιο -όπου ο Max αναζητά τα γνωστά “παυσίπονα” που αναπληρώνουν την υγεία του- διαθέτει εντυπωσιακή λεπτομέρεια.

Μετά από αρκετό ακόμα shooting και... πανικό, το πρώτο αυτό κεφάλαιο της παρουσίασης λήγει, με τον Max να βρίσκεται στην ταράτσα ενός ουρανοξύστη της νυχτερινής Νέας Υόρκης, με έντονο χιόνι να πέφτει και τη γνωστή μουσική από το τσέλο (που ανατριχιάζει τους φίλους της σειράς) να παίζει.

Το δεύτερο μέρος της παρουσίασης, μας μετέφερε αρκετά μετά στο παιχνίδι, όταν πια ο Max έχει αλλάξει δραματικά την εμφάνισή του, έχει μεταβεί στο Sao Paulo και καλείται να σώσει την αγαπημένη του φίλου του από μια συμμορία. Εδώ αρχίζουν να ξεδιπλώνονται ορισμένες αλλαγές στο παιχνίδι (πέρα, φυσικά, των αισθητικών και οπτικών), όπως η πιο έντονη χρήση του συστήματος κάλυψης, οι μεγαλύτεροι χώροι όπου εξελίσσεται η δράση, καθώς και μια εντυπωσιακή, on-rails ακολουθία με τη χρήση ενός λεωφορείου, την οποία θα ζήλευε ακόμα και ο σκηνοθέτης της ταινίας Speed.

Με την ευκαιρία των πιο ανοιχτών χώρων, οι άνθρωποι της Rockstar είχαν τη δυνατότητα να αναδείξουν στο κοινό το εκπληκτικό animation του Max, το οποίο είναι “procedural”. Αυτό σημαίνει ότι κατά την κίνησή του στο χώρο, ο πρωταγωνιστής δεν έχει looped frames, καρέ δηλαδή που ξεκινούν από την αρχή κάθε φορά που ο παίκτης σπρώχνει το μοχλό, αλλά συνεχόμενα και πάντα σχετικά με την επιφάνεια που βρίσκεται και την ενέργειά του. Αυτό το εξαιρετικό, από τεχνολογικής άποψης, επίτευγμα χαρίζει μια ρεαλιστική ροή στην κίνηση του ήρωα, και γίνεται ακόμα πιο εμφανές όταν επιχειρεί -ειδικά σε bullet time- στόχευση 360 μοιρών καθώς βρίσκεται ξαπλωμένος.

Ειδικά σε αυτό το σημείο, βλέπουμε τον Max να αλλάζει στάση σε χέρια, πόδια και κεφάλι, σα να αντιλαμβάνεται τον περίγυρό του, πάντα με ρεαλιστική ακολουθία και όχι με frames που “πηδούν”. Αν και αυτό το επίπεδο είναι σαφώς διαφορετικό σε αισθητική από το αρχικό, αλλά και τα προηγούμενα παιχνίδια, το ύφος παραμένει πιστό στο franchise, με βαριά ατμόσφαιρα, τους κλασικούς μονολόγους του Max και, φυσικά, βία, πολλή βία...

Όπως φαίνεται, η Rockstar -για μια ακόμα φορά- βρίσκεται σε καλό δρόμο. Έχοντας διατηρήσει ακέραια ορισμένα σημεία-κλειδιά του franchise, χρησιμοποιώντας τη φωνή (αλλά και τη μορφή) του ηθοποιού James McCaffrey από τα προηγούμενα παιχνίδια, εμπλουτίζοντας τη συνταγή με το νέο setting του Sao Paulo και προσθέτοντας γερές δόσεις από το “ώριμο” και ακραίο “αλήτικο” ύφος που χαρακτηρίζει τα περισσότερα παιχνίδια της, του χρόνου την άνοιξη μάλλον θα μας προσφέρει μια ακόμα σπουδαία εμπειρία.

To Max Payne 3 αναμένεται να κυκλοφορήσει το Μάρτιο του 2012 για τα Xbox 360, PS3 και PC.

Γιώργος Καλλίφας

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Gameplay από το Transformers: Battlegrounds
Ένα "XCOM" στο σύμπαν των Transformers.
Το Bless Unleashed έρχεται στο PlayStation 4
"Σπάει" η αποκλειστικότητα του Xbox One για το MMORPG της Bandai Namco.
Ακυρώθηκε η ανάπτυξη για το Among Us 2
Με την ομάδα να επικεντρώνεται στο αρχικό παιχνίδι.
Νέο trailer για το Resident Evil Village
Ενώ η Capcom εξετάζει την πιθανότητα μεταφοράς του στα Xbox One και PS4.
Τα Metal Gear και Metal Gear Solid 1 & 2 έγιναν διαθέσιμα σε PC
Μαζί με ένα πακέτο από περισσότερα retro παιχνίδια της Konami.
Νέο trailer για το The Medium
Με στοιχεία για την πρωταγωνίστρια και όχι μόνο.
Το Football Manager 2021 έρχεται και στις κονσόλες
Μια επιστροφή από τα παλιά.
Διαθέσιμο το τελευταίο μεγάλο update για το Left 4 Dead 2
"Δημιουργήθηκε από την κοινότητα, για την κοινότητα".
Το RuneScape έρχεται στο Steam
Με το πέρας είκοσι χρόνων από την κυκλοφορία του.
Connection Haunted - Review
Μερικοί servers καλύτερα να μένουν άδειοι.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (44)

This comment was minimized by the moderator on the site

Και η αφορητη αναμονη για το 3ο μερος αυτης της κορυφαιας σειρας συνεχιζεται....

This comment was minimized by the moderator on the site

Σίγουρη αγορά στο ps3!!!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Σειρά-σταθμός για την ιστορία των videogames, ειδικά η εισαγωγή του 1ου Max Payne με είχε στοιχιώσει, κυριολεκτικά. Εν αναμονή του 3ου:)

This comment was minimized by the moderator on the site

Μετα τις 2 πρωτες παιχνιδαρες,περιμενω με μεγαλη ανυπομονησια το 3ο μερος της σειρας! Μετα το Bioshock:Infinite,ο 2ος πιο αναμενομενος τιτλος του 2012 για μενα.

Γιωργο να ρωτησω κατι.Ειχες την ευκαιρια να παιξεις ο ιδιος το παιχνιδι ή το ειδατε μονο στην παρουσιαση που σας εκαναν οι υπευθυνοι?

admin Admin
This comment was minimized by the moderator on the site

Ήταν από τα παιχνίδια που δεν κάναμε "hands on", αλλιώς σίγουρα θα είχα αναφέρει περισσότερα για αίσθηση, shooting, βάρος χαρακτήρα κλπ. Είναι νωρίς ακόμα για να δώσει το χειριστήριο η R*

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ καλή παρουσίαση. Μου άνοιξε την όρεξη!

This comment was minimized by the moderator on the site

Ειχα κι εγω τις αμφιβολιες μου σχετικα με το setting και το art direction (παρολο που το brand της Rockstar τεινει να ειναι καθησυχαστικο) αλλα μετα κι απ'αυτο το preview σχεδον εξανεμιστηκαν...
Αυτο το οποιο περισσοτερο απ'ολα κραταω ειναι η νεα τεχνολογια στο animation...Ειναι δυστυχες το γεγονος οτι δεν μπορεσαν να κανουν κατι αναλογο στο Red Dead Redemption, θα το εκτοξευε ακομη πιο ψηλα...

Ειχα κι εγω τις αμφιβολιες μου σχετικα με το setting και το art direction (παρολο που το brand της Rockstar τεινει να ειναι καθησυχαστικο) αλλα μετα κι απ'αυτο το preview σχεδον εξανεμιστηκαν...
Αυτο το οποιο περισσοτερο απ'ολα κραταω ειναι η νεα τεχνολογια στο animation...Ειναι δυστυχες το γεγονος οτι δεν μπορεσαν να κανουν κατι αναλογο στο Red Dead Redemption, θα το εκτοξευε ακομη πιο ψηλα απ'οτι ηδη ειναι.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Η R* συνεχίζει να πλάθει διαμαντάκια όπως αυτή ξέρει και η ακέραιη διατήρηση των σημείων κλειδιών στο συγκεκριμένο την τιμά ιδιαίτερα.

This comment was minimized by the moderator on the site

εαν κατι μισω στα παιχνιδια της ροκσταρ ειναι το ''βαρος'' που εχουν οι χαρακτηρες που χειριζεσαι με αποτελεσμα ναχει αργο χειρισμο αν το ιδιο ισχυει κ εδω δεν δινω δεκαρα,ισως φταει που εχω επιρεαστει απο το χειρισμο των gow κ των cod οπου ο χειρισμος ειναι αμεσοτατος κ οι χαρακτηρες πιο ''ελαφροι''

This comment was minimized by the moderator on the site

Μαζί με τα Mass Effect 3 και Halo 4 είναι οι υποψήφιοι για GOTY του 2012.In R*,we trust!

This comment was minimized by the moderator on the site

Το κύριο gameplay στοιχείο στα προηγούμενα max Payne, ήταν ότι έμπαινες σε ένα δωμάτιο, γινόταν της π..νας και όταν όλα τελείωναν γύριζες πίσω και έβλεπες το δωμάτιο λίμπα. Ένιωθες ότι εδώ κάτι έγινε ρε παιδί μου, ότι ο max Payne είναι δύναμη! Βλέπω ότι όχι μόνο διατηρούν αυτή την αίσθηση, αλλά με την βοήθεια της εξελιγμένης μηχανής φυσικής, την επαυξάνουν. Φέρε μαξ πέιν τώρα!

This comment was minimized by the moderator on the site

Φαινεται εντυπωσιακο πραγματικα!!!Μακαρι να ανταποκριθει στις προσδοκιες...

This comment was minimized by the moderator on the site

big fan...BIG FAN

This comment was minimized by the moderator on the site

Το θέλω, Το ΘΕΛΩ Το θέλω, Το ΘΕΛΩ , θελει και ερωτημα, οτι Rockstar βγαινει,κλεινω τα ματια μου ,και περπαταω σιγα σιγα προς των πωλητη και του λεω ??? ΕΙΝΑΙ Rockstar μου λεει ναι .τοτε το παιρνω ,αυτο που λεμε ΑΓΟΡΑ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΤΙΑ

This comment was minimized by the moderator on the site

και με την κυκλοφορία αυτης της ΠΑΙΧΝΙΔΑΡΑΣ δεν θα ελεγα οχι σε ενα hd remake το 2 πρώτων...η εστω το 1ο μαζι στο blu-ray για ps3.Δωστε MAX στο λαο ρεεεεεεεε!!!!!!

There are no comments posted here yet
Φόρτωση Περισσότερων