Πρώτες εντυπώσεις και πληροφορίες κατευθείαν από τη Βραζιλία

Για μια ακόμα φορά το GameOver βρέθηκε σε μια μακρινή γωνιά του πλανήτη για τις ανάγκες κάλυψης και παρουσίασης ενός νέου παιχνιδιού. Αυτή τη φορά οι... αεροδιάδρομοι μάς οδήγησαν στο Sao Paulo, τη μεγαλούπολη της Βραζιλίας, το “Big Apple της Νοτίου Αμερικής”, όπως συνηθίζεται να χαρακτηρίζεται η πόλη. Μετά από πρόσκληση της εταιρείας Zegetron, η οποία είναι η επίσημη αντιπροσωπεία της Konami στη χώρα μας, στο Sao Paulo συναντήσαμε ορισμένα από τα πλέον υψηλόβαθμα στελέχη της PES Productions (δημιουργού της σειράς Pro Evolution Soccer δηλαδή) τα οποία μας μίλησαν για το τι ετοιμάζουν σχετικά με τη νέα έκδοση του δημοφιλέστερου εν Ελλάδι αθλητικού τίτλου.

Το “Pro” όλοι γνωρίζουμε πόσο αγαπημένο είναι στην Ελλάδα. Έλληνες αγοράζουν κονσόλες μόνο και μόνο για να παίζουν κάθε Σεπτέμβριο τη νέα έκδοση αυτού του ποδοσφαιρικού franchise, ετήσια τουρνουά μαζεύουν χιλιάδες συμμετοχές και τραγούδι γράφτηκε για τον εθισμό και τον “παρεΐστικο” χαρακτήρα του. Ωστόσο, κατά κοινή ομολογία, η ποιότητα της σειράς μειώθηκε -ή, έστω, τέθηκε υπό αμφισβήτηση- τα τελευταία χρόνια. Τι έκαναν οι Ιάπωνες με την έκδοση 2013 για να ανατρέψουν αυτήν την κατάσταση; Πόσο βελτιωμένο είναι το νέο PES;

Σε αυτό το κείμενο θα σας μεταφέρουμε όλα όσα μας είπαν οι άνθρωποι της PES Productions σε μια μεγάλης διάρκειας παρουσίαση, τις εντυπώσεις που αποκομίσαμε δοκιμάζοντας για λίγο το ίδιο το παιχνίδι και, φυσικά, τις απαντήσεις που πήραμε σε ορισμένα σημαντικά ερωτήματα κατά τη διάρκεια μιας σύντομης συνέντευξης.

Το όλο event που διοργάνωσε η Konami ήταν αμιγώς ποδοσφαιρικό. Επίσκεψη σε μουσείο ποδοσφαίρου της Βραζιλίας, παρουσίαση βραζιλιάνικων τεχνικών από “μπαλαδόρους-ζογκλέρ”, βόλτα στο δημοτικό στάδιο του Sao Paulo, ακόμα και αγώνα Copa Libertadores μεταξύ των Santos και Bolivar (όπου οι Βραζιλιάνοι φιλοδώρησαν με οκτώ (!) τεμάχια τους Βολιβιανούς...) είχε το πρόγραμμα. Ωστόσο, αυτές οι δραστηριότητες πιο πολύ απασχολούν τις μνήμες του υπογράφοντος και λιγότερο όσους περιμένουν να μάθουν αυτά που θα ενσωματωθούν στο νέο PES.

H παρουσίαση ξεκίνησε με τους ανθρώπους της Konami να αναφέρουν ότι ο Shingo “Seabass” Takatsuka, ο πνευματικός πατέρας και ισχυρός άνδρας της PES Productions, απουσιάζει από την ανάπτυξη του Pro Evolution Soccer 2013. Αλλά το τοπίο ξεκαθάρισε σύντομα. “Ο Seabass δεν μας άφησε” τονίζει ο Naoya Hatsumi (Senior Producer στην Konami και, πρακτικά, ο “νο. 2” της PES Productions), “απλά ασχολείται με ένα μυστικό PES Project, για το οποίο θα σας πούμε περισσότερα όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή. Αυτό που πρέπει να ξέρετε για την ώρα, είναι ότι η ομάδα συνεχίζει να εργάζεται κανονικά στο PES 2013, υπό νέα ηγεσία, ώστε να προσφέρει την πιο άρτια και πλήρη PES εμπειρία”.

Αφού, λοιπόν, ορισμένα θέματα μπήκαν στη θέση τους προς αποφυγή παρεξηγήσεων, οι Naoya Hatsumi και Manorito Hosoda ξεκίνησαν να μιλούν για το όραμα του PES και τις προσπάθειες εξέλιξης που γίνονται με τη νέα προσθήκη στη σειρά. Πρώτη και μια από τις σημαντικότερες αλλαγές είναι αυτή του full manual passing και του dynamic one-two. Πλέον, η Konami αποφάσισε να ενσωματώσει ένα σύστημα που χιλιάδες φίλοι της ζητούσαν εδώ και καιρό.

Έτσι, διαπίστωσε ότι η πάσα προς το συμπαίκτη μας με την απολύτως δική μας επιλογή, είτε αυτή θα είναι κοντινή πάσα, είτε “λόμπα”, αποδίδει πολύ καλύτερα την αίσθηση της εναλλαγής της μπάλας. Αυτό το manual passing επιτυγχάνεται πατώντας συγκεκριμένο συνδυασμό πλήκτρων και χρησιμοποιώντας τον δεξιό αναλογικό μοχλό προς την κατεύθυνση που επιθυμούμε. Με τον τρόπο αυτό ο παίκτης μπορεί γρήγορα και άμεσα να επιλέξει πού ακριβώς θα στείλει τη μπάλα και με ποιον τρόπο.

Αυτός ο χειροκίνητος τρόπος πασαρίσματος και εναλλαγής της μπάλας δείχνει τα “δόντια” του στο “δυναμικό ένα-δύο”, όταν δηλαδή ο παίκτης προχωρά προς τη μικρή περιοχή του αντιπάλου και κάνει “τρίγωνα” με τους παίκτες του, ελέγχοντας ο ίδιος ποιοι παίκτες θα το εκτελέσουν και όχι η A.I. (βάσει του ποιος αθλητής μας είναι πιο κοντά σε εκείνον που έχει τη μπάλα στην κατοχή του), ενώ φαίνεται ότι υπάρχει σαφώς μεγαλύτερη ακρίβεια στις κινήσεις του παίκτη.

{PAGE_BREAK}

Η φιλοσοφία του “στέλνω τη μπάλα εκεί που εγώ θέλω”, που θέλει να εφαρμόσει η Konami στο νέο PES, καταδεικνύεται και από μια ακόμα νέα προσθήκη, αυτή του Dynamic First Touch. Εδώ ο αθλητής που περιμένει την πάσα και καλείται να εκτελέσει το κοντρόλ, έχει μια πλειάδα από κινήσεις (flicks) να εκτελέσει, οι οποίες ανοίγουν νέους δρόμους στο πώς θα κατεβάσει τη μπάλα στο γρασίδι και πώς, στη συνέχεια, θα εκτελέσει συγκεκριμένες προσποιήσεις για να ξεφύγει από τον αντίπαλο με το σύστημα Advance Trap.

Το σύστημα Dynamic First Touch περιλαμβάνει και τις παραμέτρους runaround και nutmeg, οι οποίες επιτρέπουν στον αθλητή να κινείται με μεγαλύτερη άνεση -και ακρίβεια- μέσα σε κλειστούς χώρους και να έχει καλύτερο έλεγχο της μπάλας μετά από πάσα τύπου “λόμπα”. Βλέποντας τους ανθρώπους της Konami να εκτελούν ένα συνδυασμό manual passing, dynamic first touch και advance trap στη σειρά, και διαπιστώνοντας πόσο “γλυκιά” ροή έχει το παιχνίδι στα χέρια ενός έμπειρου PES παίκτη, πραγματικά νιώθεις δέος.

Συνεχίζουμε στο ίδιο πλαίσιο, αφού το “full manual” mode, εκτός από την πάσα, υιοθετείται και στα σουτ. Με τον ίδιο τρόπο και χρησιμοποιώντας και πάλι τον δεξιό αναλογικό μοχλό, ο παίκτης μπορεί πια να ελέγχει κατά βούληση τη γωνία και τη γενικότερη πορεία που θα ακολουθήσει η μπάλα καθώς εκτελεί σουτ προς την αντίπαλη εστία. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι θα μπορούμε να διαγράφουμε πάντα συγκεκριμένη πορεία της μπάλας, άλλωστε κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε πανεύκολα τέρματα. Πλέον, με το “Full Manual Shooting” η τροχιά της μπάλας προς τα αντίπαλα δίχτυα επηρεάζεται μεν από πληθώρα παραγόντων, αλλά σημαντικότερη όλων είναι η επιλογή του παίκτη και η θέση του εντός του γηπέδου.

Εδώ θα κάνουμε μια μικρή παρένθεση και θα εκφράσουμε τη δική μας γνώμη, αφού δοκιμάσαμε το εν λόγω σύστημα. Η αλήθεια είναι ότι το σύστημα χειρισμού στο νέο PES είναι αρκετά πολύπλοκο, αλλά συνάμα απλό. Πώς γίνεται αυτό; Πολύ απλά, βάσει της όλης φιλοσοφίας και λογικής που διέπει τη σειρά Pro Evolution Soccer. Εδώ μπορείς να παίξεις και να απολαύσεις υπέροχο gameplay ακόμα και χρησιμοποιώντας δύο ή τρία κουμπιά ή να “βουτήξεις” στον πολύπλοκο χειρισμό και τα νέα “full manual” modes για μια εμπειρία εντελώς νέα.

Ο τρόπος που καλούμαστε να εκτελέσουμε αυτές τις νέες κινήσεις ώρες ώρες φάνταζε σα να προσπαθούσαμε να εκτελέσουμε combos σε κάποιο πολύπλοκο fighting παιχνίδι, αλλά λεπτό με το λεπτό και δοκιμή με τη δοκιμή, το νέο PES αποκάλυπτε την απλότητα και τις αρετές του και επέτρεπε, με λίγη μόνο προσπάθεια, να γίνουν ενέργειες και κινήσεις που μέχρι πρότινος δεν ήταν εφικτές σε παλιότερα παιχνίδια της σειράς. Και κάπου εδώ κάνει την εμφάνισή του το Deft Touch dribling. Πρακτικά, εδώ έχουμε να κάνουμε με το γνωστό “πάτημα” της μπάλας με τη σόλα του παπουτσιού και την περιστροφή/ προσποίηση του παίκτη καθώς προσπαθεί να ντριπλάρει τον αντίπαλο.

Αυτό το σύστημα σχεδιάστηκε έτσι ώστε να βοηθάει περισσότερο τους επιθετικούς απέναντι σε δύσκολους αμυντικούς αθλητές με σκοπό να δώσει κάποιο πλεονέκτημα κυρίως στους αρχάριους παίκτες -όπως εντόνως τονίστηκε από τους ανθρώπους της Konami. Κατά την εκτέλεση αυτής της κίνησης, ο αθλητής που έχει στην κατοχή του τη μπάλα καθυστερεί λίγο την ενέργειά του, κοντρολάροντας και στη συνέχεια προσπαθεί να “βγει” μπροστά, αφήνοντας πίσω τον αντίπαλό του.

Ως αντιστάθμισμα στις νέες και εντυπωσιακές κινήσεις των επιθετικών, έχουμε το Response Defending των αμυντικών. Αυτή η νέα κίνηση εκτελείται πατώντας γρήγορα το κουμπί Χ (στο PS3) δύο συνεχόμενες φορές με αποτέλεσμα ο αμυντικός να προχωρά σε ένα “ελαφρύ” τάκλιν με προβολή του ποδιού του προς τον κάτοχο της μπάλας. Ωστόσο, εδώ πρέπει να αναφερθεί ότι αυτή η νέα τεχνική απαιτεί προσοχή, διότι αν ο επιτιθέμενος κατέχει καλά την τεχνική Deft Touch Drible που προαναφέρθηκε, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αποφύγει τον αμυντικό και θα βρει ανοιχτό παράθυρο προς την περιοχή του τέρματος.

Μιας και πολλά νέα στοιχεία του Pro Evolution Soccer 2013 αφορούν στην άμυνα, η Konami προσφέρει ακόμα περισσότερη υποστήριξη εκεί με τη χρήση της Proactive AI. Εδώ παρουσιάστηκαν απτά παραδείγματα, όπου έγινε άμεση σύγκριση της γραμμής της άμυνας στο PES 2012 και τη διαφοροποίηση που έρχεται στο PES 2013. Με το νέο αυτό σύστημα η γραμμή της άμυνας μεταφέρεται πιο χαμηλά προς το κέντρο του γηπέδου, ακολουθώντας έτσι πιο σωστά τη μπάλα. Σύμφωνα με τα λεγόμενα των στελεχών της Konami, με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει πιο σωστή ροή και δημιουργικότητα στο παιχνίδι, αφού οι αμυντικοί δεν θα καθυστερούν να ακολουθήσουν τους μέσους και επιθετικούς -και, πρακτικά, να αναπτύξουν το παιχνίδι τους- όταν κερδηθεί η μπάλα.

{PAGE_BREAK}

Στη συνέχεια η παρουσίαση εστίασε στο Player ID, δηλαδή στον τρόπο που ορισμένοι ψηφιακοί παίκτες θα εφαρμόζουν εντός του γηπέδου το ύφος των πραγματικών αθλητών. Στο νέο Player ID η ομοιότητα των ψηφιακών ποδοσφαιριστών δεν θα περιορίζεται απλά και μόνο στην οπτική απεικόνιση, αλλά στο animation, στον τρόπο που στέκονται μέσα στο γήπεδο, στο στυλ παιξίματος και κίνησης εντός του αγωνιστικού χώρου. Φυσικά, Player ID δεν θα υπάρχει για όλους τους αθλητές, αλλά για περίπου 40 με 50 -όπως πολύ χαρακτηριστικά αναφέρθηκε από τα στελέχη της Konami- μεταξύ των οποίων θα είναι οι Κακά, Μέσσι και Ρονάλντο.

Όλα όσα προαναφέρθηκαν τα δοκιμάσαμε στις κονσόλες που είχε στήσει η Konami εντός του χώρου παρουσίασης (να αναφέρουμε εδώ, ότι δεν επιτράπηκε κανενός είδους βιντεoσκόπηση και φωτογράφηση in-game σημείων του τίτλου) και εκεί προσπαθήσαμε -με τη βοήθεια των περιγραφικών καρτελών που ήταν διαθέσιμες- να μάθουμε και να δοκιμάσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες από τις νέες προσθήκες που ανέφεραν τα στελέχη της Konami.

Η έκδοση είχε διαθέσιμες μόνο δύο ομάδες σε απλό αγώνα και δεν επέτρεπε παρεμβάσεις σε συνθέσεις και τακτικές, όμως έδινε μια γερή γεύση από τις βελτιώσεις που προσπαθεί να εφαρμόσει η Konami. Το animation, για παράδειγμα, έδειχνε πραγματικά βελτιωμένο, με τους παίκτες να κινούνται σε περιπτώσεις “ξύλινα”, αλλά ειδικά στις ενέργειες dynamic first touch και deft touch dribbling έμοιαζαν με πραγματικούς αθλητές.

Τα physics της μπάλας βρίσκονται επίσης σε δρόμο βελτίωσης, ειδικά από τη στιγμή που εφαρμόζεται το Full Manual σύστημα και θα απαιτείται καλύτερη και πιο ρεαλιστική συμπεριφορά της μπάλας, ενώ η AI... εκεί τα πράγματα μας τρόμαξαν, αφού μας νικούσε με χαρακτηριστική ευκολία (ωστόσο, όταν το αναφέραμε, οι άνθρωποι της Konami ανέφεραν ότι είναι κάτι που θα διορθωθεί πολύ γρήγορα).

Αντιθέτως, παίζοντας με έναν Μεξικανό συνάδελφο (σχεδόν ίδιου επιπέδου με εμάς, δηλαδή χαμηλού...) σε “διπλό”, η κατάσταση ήταν εντελώς... “Pro”. Η ροή του τίτλου ήταν εξαιρετική, τα νέα συστήματα επέτρεπαν εντυπωσιακές ενέργειες και κινήσεις και, παρόλο που στην αρχή δυσκολευτήκαμε να βρούμε το σωστό συνδυασμό κουμπιών, όταν τον μάθαμε, το Full Manual Passing και Shooting έδειχνε πολύ ικανοποιητικό. Επίσης, σε ό,τι αφορά την AI των τερματοφυλάκων (που μάλλον ενόχλησε πολύ κόσμο στην έκδοση 2012), η Konami υποσχέθηκε μεγάλες βελτιώσεις (“enhanced keeper AI, που θα είναι πιο αποτελεσματική από ποτέ” ήταν τα ακριβή λόγια των δημιουργών), που δεν μένει παρά να τις δούμε στο τελικό προϊόν.

Τέλος, μια σημαντική παράμετρος που θα ενδιαφέρει πολύ μεγάλο αριθμό παικτών του Pro, είναι το γεγονός της μείωσης της γενικότερης ταχύτητας του τίτλου. Οι άνθρωποι της Konami εκτιμούν ότι -εν τέλει- το περυσινό παιχνίδι ήταν πιο γρήγορο από ό,τι τελικά έπρεπε και στην έκδοση 2013 αυτό διορθώθηκε. Εμείς -πάλι αναφερόμενοι στους αγώνες που παίξαμε με τον Μεξικάνο φίλο μας- διαπιστώσαμε μια πραγματικά ιδανική ταχύτητα, που οδηγούσε σε άριστη ροή του παιχνιδιού. Αλλά αυτή η αλλαγή είναι κάτι που θα κριθεί εν καιρώ από τους πιο έμπειρους παίκτες.

{VIDEO_1}

{PAGE_BREAK}

Μετά το τέλος της παρουσίασης και του hands on, περάσαμε σε ένα δωμάτιο όπου παρέα με έναν Βρετανό συνάδελφο του CVG, έναν Ισπανό και έναν Πολωνό, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μερικές ερωτήσεις στους Naoya Hatsumi και Manorito Hosoda. Λόγω πίεσης χρόνου και παρουσίας πολλών εκπροσώπων του Τύπου ταυτόχρονα, πολυτέλεια για πολλές ερωτήσεις (που είχαμε συλλέξει από το ίδιο το κοινό του GameOver) δεν υπήρχε. Προλάβαμε όμως να εστιάσουμε στο localization, δηλαδή στη μετάφραση και γενικότερη “ελληνοποίηση” του παιχνιδιού.

Στην πρώτη μας ερώτηση, αν δηλαδή έχουν ενημερωθεί για κάποιες ασυνέχειες στις φωνές των αθλητικογράφων με τα τεκταινόμενα του αγώνα που εντοπίστηκε στο PES 2012, για το αν θα προστεθούν ομάδες από το ελληνικό πρωτάθλημα και, γενικότερα, πώς βλέπουν το localization στο νέο PES, οι Ιάπωνες δεν έδωσαν συγκεκριμένες απαντήσεις. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις ομάδες, απάντηση δεν πήραμε (υποθέτουμε ότι για μια ακόμα χρονιά η ελληνική κοινότητα του wehellas θα αναλάβει τα ηνία σε ό,τι αφορά τις ονομασίες των ομάδων), ενώ σχετικά με την περιγραφή των αγώνων, αναφέρθηκε ότι το σχέδιο της Konami για το μέλλον δεν είναι απλά ένα localization, αλλά ένα “culturization”.

Αυτή η αδόκιμη μεν, αλλά σίγουρα περιγραφική έκφραση, έχει να κάνει με το όραμα των Ιαπώνων να μην μεταφράζουν απλά το παιχνίδι σε Χ αριθμό γλωσσών, αλλά να προσθέτουν εντός του χαρακτηριστικά από διάφορες χώρες, συνθήματα, γήπεδα και άλλα πολιτιστικά/ αθλητικά στοιχεία που θα ταιριάζουν και θα αναδεικνύουν την κάθε χώρα. Αυτό δεν πρόκειται να γίνει άμεσα, δηλαδή στο PES 2013, αλλά οι άνθρωποι της Konami αναζητούν συνεργάτες από διάφορες χώρες σε όλη την Ευρώπη (κάτι που θα γίνει κοντά στην περίοδο διεξαγωγής της έκθεσης Gamescom) για να το υλοποιήσουν στο μέλλον.

Η επόμενη ερώτησή μας αφορούσε στα patches και στο γιατί το PES 2012 δεν κυκλοφόρησε έτοιμο στο δίσκο, αλλά χρειάστηκε patch λίγες ημέρες μετά τη διάθεσή του για να είναι πλήρες. Τονίσαμε ότι κατανοούμε απόλυτα την τακτική αυτή, είναι πια παγιωμένη σε όλα σχεδόν τα παιχνίδια, αλλά ταυτόχρονα τονίσαμε και το γεγονός ότι -ακόμα και σήμερα- υπάρχουν Έλληνες που δεν συνδέονται απαραίτητα στο διαδίκτυο και πως, απλά, αγοράζουν το PES από το κατάστημα, το τοποθετούν στην κονσόλα τους και ξεκινούν.

Αυτοί οι καταναλωτές δεν βλέπουν το παιχνίδι όπως πραγματικά θα έπρεπε να είναι -μετά τα διορθωτικά αρχεία δηλαδή. Οι Ιάπωνες, αφού εξεπλάγησαν από το γεγονός ότι υπάρχουν gamers που δεν είναι συνδεδεμένοι στο δίκτυο (χαρακτηριστικό σημάδι της εποχής που ζούμε), απάντησαν λογικά ότι το PES είναι ένας “ζωντανός οργανισμός”, που βελτιώνεται συνεχώς και γνωρίζει αλλαγές. Και ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό, είναι μέσω patches που διατίθενται αφού έχει κυκλοφορήσει το παιχνίδι στα καταστήματα.

Στο τέλος της συνέντευξης αλλά και σε κατ' ιδίαν συζητήσεις που είχαμε με τους κυρίους Hatsumi και Hosoda σε γεύματα -μετά από ερωτήσεις τους και του ενδιαφέροντος που έδειξαν οι ίδιοι για την ελληνική αγορά- τονίσαμε πόσο σημαντικό είναι το PES franchise στην Ελλάδα και προσπαθήσαμε κατά το δυνατό να καταδείξουμε ότι οι Έλληνες το αγαπούν και ότι η ελληνική έκδοσή του χρίζει ιδιαίτερης προσοχής από τους δημιουργούς. Οι Ιάπωνες ήταν -όπως πάντα- κύριοι, έδειξαν να σέβονται απόλυτα τις παρατηρήσεις και τα παράπονα του κοινού και υποσχέθηκαν ότι θα κάνουν τα πάντα για να προσφέρουν την εμπειρία που περιμένουν οι φίλοι της σειράς.

{VIDEO_2}

Εν κατακλείδι, το PES 2013 δείχνει να αποτελεί ένα προϊόν που δημιουργείται με γνώμονα τα παράπονα και τις υποδείξεις που έκανε το κοινό μετά την κυκλοφορία του PES 2012. Εκτιμούμε ότι το τελικό παιχνίδι δεν θα είναι κάτι συνταρακτικά διαφορετικό από την προηγούμενη έκδοση, αλλά μια ειλικρινής και φιλότιμη προσπάθεια εξέλιξη αυτής, ώστε να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των εκατομμυρίων οπαδών του franchise. Είναι βέβαιο ότι οι Ιάπωνες έχουν ήδη αρχίσει να εργάζονται πυρετωδώς για το "next-gen PES", το οποίο θα δούμε στο μέλλον.

Το PES 2013 θα κυκλοφορήσει αυτό το φθινόπωρο στα PS3, Xbox 360, PC, PS2, PSP, 3DS και Wii. Σε ό,τι αφορά το WiiU δεν ειπώθηκε κάτι συγκεκριμένο, ενώ δεν θα υπάρξει έκδοση για το PSVita.

Γιώργος Καλλίφας

Στους δύο players που θα βρείτε εντός του άρθρου, υπάρχει ένα video 35 λεπτών με στιγμιότυπα από όλο το event, την αρχική παρουσίαση και τη συνέντευξη, ενώ το δεύτερο είναι αρχείο ήχου διάρκειας 40 λεπτών, όπου ακούγεται το σύνολο της παρουσίασης του νέου PES (επαναλαμβάνουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν επιτράπηκε η καταγραφή video από το gameplay του νέου τίτλου, για αυτό και ανεβάσαμε μόνο ηχητικό αρχείο).

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Nexomon: Extinction - Review
Pokémon στη θέση των Pokémon.
Νωρίτερα η διάθεση του Remothered: Broken Porcelain
Επτά μέρες νωρίτερα η επίσκεψή μας στο Ashmann Inn.
Update με προσθήκη co-op για το Untitled Goose Game
Με αφορμή την κυκλοφορία του σε Steam και σε retail.
Δίχως αλλαγές η υποστήριξη για το The Elder Scrolls Online
Για κάθε πλατφόρμα διάθεσης, παρά τις εξελίξεις.
Vampire: The Masquerade - Shadows of New York - Review
Επιστροφή στις σκιές του World of Darkness.
Χωρίς demo η φετινή έκδοση του FIFA 21
Χάλασε μια παράδοση πολλών χρόνων.
Στοιχεία για τον κόσμο του Immortals Fenyx Rising
Χωρισμένος σε επτά διαφορετικές περιοχές.
Εξαγορά της Bethesda από τη Microsoft
Όλα τα στούντιο και οι μεγάλες σειρές υπό την αιγίδα του Xbox.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Balan Wonderworld
Action-platformer από τους Yuji Naka, Naoto Oshima και Square Enix.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (16)

This comment was minimized by the moderator on the site

πολύπλοκο μου ακούγεται το νέο σύστημα χειρισμού...αν είναι να προσπαθώ να κάνω combo στυλ Street Fighter για να βγάλω μια πάσα να μου λείπει...

This comment was minimized by the moderator on the site

Ειχα πει παλιοτερα και βγηκα προφητης οτι οπου να ναι ο team leader του παιχνιδιου θα την εκανε(λενε ασχολειται με αλλο τιτλο)και η αληθεια ειναι οτι η εμμμονη να αναπτυσει τον τιτλο ο ιδιος ανθρωπος υπηρξε καταστροφηκη απο το σημειο που οι πωλησεις fifa με pro εφτασαν 15/1.Απο κει και περα εχω να ακουμπησω την σειρα απο το pro 10 στο psp!Μονο το demo βαζω καθε Σεπτεμβρη να δω πως ειναι.Η...

Ειχα πει παλιοτερα και βγηκα προφητης οτι οπου να ναι ο team leader του παιχνιδιου θα την εκανε(λενε ασχολειται με αλλο τιτλο)και η αληθεια ειναι οτι η εμμμονη να αναπτυσει τον τιτλο ο ιδιος ανθρωπος υπηρξε καταστροφηκη απο το σημειο που οι πωλησεις fifa με pro εφτασαν 15/1.Απο κει και περα εχω να ακουμπησω την σειρα απο το pro 10 στο psp!Μονο το demo βαζω καθε Σεπτεμβρη να δω πως ειναι.Η σειρα γενικα εχει πεθανει(το λενε τοσα παιδια).Αν λοιπον θελουν να ελπισουν σε καλυτερες μερες 2 πραγματα πρεπει να γινουν α)αυθεντικες ομαδεςβ)βελτιωση του χειρισμου(οι παικτες στριβουν σαν τρενο)

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Αλλάζουνε τις πάσες και το χειρισμό ενώ το καταραμένο το animation που είναι απαράλλαχτο από το 2004 θα το αλλάξουν μόνο σε 40 ποδοσφαιριστές . Αντί να κάτσουν τόσα χρόνια να δούνε τι κάνει η ΕΑ sports απέναντι και να μάθουν (όπως και η ΕΑ έμαθε από το Πρό της προηγούμενης γενιάς ) μου αλλάζουν 10 φρου φρου και στο τέλος όπως είπε και ο JIMIS F1 θα παίζουμε με Hadouken (που είσαι Στρατηγέ; )....

Αλλάζουνε τις πάσες και το χειρισμό ενώ το καταραμένο το animation που είναι απαράλλαχτο από το 2004 θα το αλλάξουν μόνο σε 40 ποδοσφαιριστές . Αντί να κάτσουν τόσα χρόνια να δούνε τι κάνει η ΕΑ sports απέναντι και να μάθουν (όπως και η ΕΑ έμαθε από το Πρό της προηγούμενης γενιάς ) μου αλλάζουν 10 φρου φρου και στο τέλος όπως είπε και ο JIMIS F1 θα παίζουμε με Hadouken (που είσαι Στρατηγέ; ). Άλλη μια χρονιά υποσχέσεις και ξανά το Σεπτέμβρη θα κλαίνε οι ρέγγες. Μακάρι (το εννοώ) να κάνω λάθος και φέτος το Πρό να είναι πραγματικά καλό αλλά 3 χρόνια τώρα το λέω αυτό στον εαυτό μου και βαρέθηκα να περιμένω. Ειδικά όταν υπάρχει εκεί έξω πολύ καλύτερο ποδοσφαιράκι.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Καλές φαίνονται οι αλλαγές που έγιναν.

This comment was minimized by the moderator on the site

Διάβασμα...

This comment was minimized by the moderator on the site

Προσπαθώ να καταλάβω πως θα προλαβαίνεις να πατάς το πλήκτρο για πάσα και μετά με το ίδιο δάκτυλο (δεξιό αντίχειρα),θα δίνεις κατεύθυνση με τον δεξιό αναλογικό μοχλό,εκτός και αν κατάλαβα λάθος ή η πάσα γίνεται με πλευρικό πλήκτρο (κάτι για το οποίο πολύ αμφιβάλω).
Θα το δούμε στην πράξη όπως και να'χει.

Υ.Γ. Αν θέλουν πράγματι,να κάνουν σωστό culturisation,θα πρέπει να...

Προσπαθώ να καταλάβω πως θα προλαβαίνεις να πατάς το πλήκτρο για πάσα και μετά με το ίδιο δάκτυλο (δεξιό αντίχειρα),θα δίνεις κατεύθυνση με τον δεξιό αναλογικό μοχλό,εκτός και αν κατάλαβα λάθος ή η πάσα γίνεται με πλευρικό πλήκτρο (κάτι για το οποίο πολύ αμφιβάλω).
Θα το δούμε στην πράξη όπως και να'χει.

Υ.Γ. Αν θέλουν πράγματι,να κάνουν σωστό culturisation,θα πρέπει να συμπεριλάβουν:Ψωμιάδηδες,Τσουκαλάδες,Τούμπα-Libre,Μπιτσαξήδες και πολλά άλλα,οπότε καλύτερα ας μείνουμε σε ένα απλό localaization.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

<η ποιότητα της σειράς μειώθηκε -ή, έστω, τέθηκε υπό αμφισβήτηση- τα τελευταία χρόνια> γράφει το άρθρο από πάνω.
Προσωπικά παίζω πιό πολύ FIFA12 στο iPod(!!!!) παρά Pes12 στο XBOX

This comment was minimized by the moderator on the site

day one αγορα ετσι και αλλιοs!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

@bill123456 το προ οταν ηταν ISS , δεν χρειαστηκε να εχει ΚΑΜΙΑ αυθεντικη ομαδα για να πατησει το Fifa.

This comment was minimized by the moderator on the site

Να πω την αληθεια δεν περιμενω πολλα απο τον τιτλο. Σιγουρα θα το δοκιμασω οταν με το καλο βγει, αλλα μεχρι εκει. Καλοδεχουμενες οι οποιες αλλαγες γινουν, αλλα για να κοντραρει το Fifa πρεπει ν'αλλαξουν παρα πολλα και ριζικα. Δεν της βγηκε της Konami σε αυτη τη γενια, ας κοιταξει να ειναι πανετοιμη για την επομενη.

This comment was minimized by the moderator on the site

Αυτό το preview και ειδικά η τελευταία εικόνα με τα controls μου θύμισε το preview που είχε γίνει πριν 2 χρόνια για το pro 11. Θυμάμαι και τότε υπόσχονταν μεγάλες αλλαγές στο animation και εντελώς νέο σύστημα χειρισμού που ακόμα το ψάχνω. Πολλές υποσχέσεις και το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα απο τα χειρότερα pro που έχω παίξει (αν και δε φτάνει την αθλιότητα του 12). Φέτος βλέπω πάλι να...

Αυτό το preview και ειδικά η τελευταία εικόνα με τα controls μου θύμισε το preview που είχε γίνει πριν 2 χρόνια για το pro 11. Θυμάμαι και τότε υπόσχονταν μεγάλες αλλαγές στο animation και εντελώς νέο σύστημα χειρισμού που ακόμα το ψάχνω. Πολλές υποσχέσεις και το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα απο τα χειρότερα pro που έχω παίξει (αν και δε φτάνει την αθλιότητα του 12). Φέτος βλέπω πάλι να υπόσχονται μεγάλες αλλαγές στο χειρισμό και να θεωρούν επανάσταση πράγματα που υπάρχουν στο fifa εδώ και χρόνια. Φυσικά θα το δοκιμάσω όταν βγει αλλά πλέον δεν περιμένω τίποτα σε αυτή τη γενιά. Και καταλαβαίνω την ειρωνεία αλλά μου ανοίξατε την όρεξη για fifa 12.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Aντε ξεκινώ διάβασμα και σχολιάζω μετα, ΑΠΟΕΛΑΡΑ θα εχει το νεο pro ? να τρελαθούμε ολοι. Μαλιστα ενδιαφέρων όλα αυτά που γράφει ο Κύριος Γιώργος στο κείμενο, θα δούμε όμως γιατί τα τελευταία χρoνια απογοητεύτηκα αρκετά απο το pro για αυτό γύρισα και στο fifa , που ειναι μίλια μπροστά, πρεπει να φτιαξει αρκετα η konami για να κανει ενα ανταγωνιστικο ποδοσφαιρακι και κυριως να ξεκινήσουν...

Aντε ξεκινώ διάβασμα και σχολιάζω μετα, ΑΠΟΕΛΑΡΑ θα εχει το νεο pro ? να τρελαθούμε ολοι. Μαλιστα ενδιαφέρων όλα αυτά που γράφει ο Κύριος Γιώργος στο κείμενο, θα δούμε όμως γιατί τα τελευταία χρoνια απογοητεύτηκα αρκετά απο το pro για αυτό γύρισα και στο fifa , που ειναι μίλια μπροστά, πρεπει να φτιαξει αρκετα η konami για να κανει ενα ανταγωνιστικο ποδοσφαιρακι και κυριως να ξεκινήσουν απο την αρχη το animation του παιχνιδιού, θα δούμε

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Pro fan είμαι και πρώτη μέρα όπως πάντα αλλά το θέμα είναι πως τα συστήματα με τον δεύτερο αναλογικό την ώρα που παίζεις μου φαίνονται ψιλοδύσκολα...Επιφυλασσόμεθα λοιπόν...

This comment was minimized by the moderator on the site

Μακάρι να βελτιωθεί και να φτάσει την ποιότητα των παλιών PES που όλοι αγαπήσαμε.Ημουν φανατικός της Konami απο το ISS το 1994 και το ISS deluxe το 1995 στο SNES και μετά με PRO στο PS1, PES PS2 αλλά όλα αυτά ως το Fifa 09 και κυρίως το FIFA 10 το οποίο ηταν εκπληκτικό. Fifa Worldcup 2010 απολαυστικό , Fifa 11 και Fifa 12 πια η σειρά απογειώθηκε.
Φέτος πήρα και Fifa και PES και ασχολήθηκα...

Μακάρι να βελτιωθεί και να φτάσει την ποιότητα των παλιών PES που όλοι αγαπήσαμε.Ημουν φανατικός της Konami απο το ISS το 1994 και το ISS deluxe το 1995 στο SNES και μετά με PRO στο PS1, PES PS2 αλλά όλα αυτά ως το Fifa 09 και κυρίως το FIFA 10 το οποίο ηταν εκπληκτικό. Fifa Worldcup 2010 απολαυστικό , Fifa 11 και Fifa 12 πια η σειρά απογειώθηκε.
Φέτος πήρα και Fifa και PES και ασχολήθηκα μόνο με Fifa....
Τώρα πια τα ηνία της κατηγορίας για μένα και πολλούς άλλους έχει πια το Fifa .
Τo gameplay είναι αυτό που κάνει την διαφορά. Σε animation και χειρισμό το Fifa είναι πολύ μπροστά και δεν βλέπω πως μπορεί να καλύψει η Konami την διαφορά μέσα σε ένα χρόνο. Μακάρι να δούμε πάντως κάτι πολύ καλό.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Με τόσες κινήσεις έπαθα κράμπα, διαβάζοντας το και μόνο.
Κρατώ πολύ-πολύ χαμηλά τον πήχη πλέον για το 13 αν και πλέον την ευχαρίστηση την έχω βρεί στο FIFA.

There are no comments posted here yet
Φόρτωση Περισσότερων