Ο σχιζοφρενής δολοφόνος με το Move

Τα videogames και το horror μοιράζονται μακρά κοινή ιστορία, αλλά είναι εντυπωσιακή η συνειδητοποίηση ότι παρόλα αυτά, ορισμένα από τα πιο δημοφιλή είδη horror απουσιάζουν σχεδόν παντελώς από το ρεπερτόριο των παιχνιδιών τέτοιου στυλ. Το teen horror είναι ένα από αυτά: το στυλ που έγινε δημοφιλές μέσα από ταινίες όπως η “Παρασκευή και 13” και δουλειές σκηνοθετών όπως ο Wes Craven, δεν έχει και τεράστια εκπροσώπηση στον χώρο της διαδραστικής ψυχαγωγίας.

Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που προσπαθεί να αλλάξει η Supermassive Games, με το νέο Until Dawn: θέλουν, επίσης, να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι αποκλειστικά για το Move που θα είναι αυστηρά hardcore. Γι'αυτό το σκοπό, επέλεξαν να αναπτύξουν το “πρώτο teen horror παιχνίδι στο PS3,” όπως λέει ο Pete Samuels, CEO της Supermassive και executive producer του παιχνιδιού.

b_940_0_16777215_00_images_Until_Dawn_Until_Dawn_image_01.jpg

Στο Until Dawn θα κληθούμε να ελέγξουμε συνολικά επτά χαρακτήρες, και πιο συγκεκριμένα επτά έφηβους που πρέπει να επιβιώσουν μια νύχτα, αποκλεισμένοι σε ένα καταφύγιο για σκι σε μια ορεινή περιοχή της British Columbia. Όπως συμβαίνει σε κάθε τέτοιου είδους ιστορία, δεν θα ζήσουν όλοι μέχρι το πρωί – ή μήπως θα ζήσουν; Αυτό εξαρτάται από τους παίκτες, όπως μάς ενημερώνει ο Will Byles, executive creative director του παιχνιδιού.

Σύμφωνα με τον Byles, το storyline του Until Dawn θα διαμορφώνεται ανάλογα με τις πράξεις μας, πράγμα που θα καθορίσει και ποια από τα μέλη της παρέας θα ζήσουν για να δουν την επόμενη ανατολή – απλώς δεν γίνεται καθόλου σαφές ακριβώς με ποιο τρόπο επηρεάζεται η ιστορία του παιχνιδιού από τις αποφάσεις μας.

b_940_0_16777215_00_images_Until_Dawn_Until_Dawn_image_02.jpg

“Αυτό που θέλαμε να πετύχουμε ήταν να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι που είναι διασκεδαστικό τόσο στο να το παίζεις, όσο και στο να το παρακολουθείς, σαν να ήταν τυπική teen horror ταινία,” λέει ο Byles. Αυτό σίγουρα ανοίγει ενδιαφέρουσες προοπτικές –άλλωστε, πόσες και πόσες φορές δεν έχουμε φωνάξει στον πρωταγωνιστή μιας τέτοιας ταινίας “Μη το κάνεις αυτό” (δηλαδή, “Μην ανοίγεις την κλειδωμένη πόρτα του εγκαταλελειμμένου υπογείου, όπου σίγουρα κρύβεται ο δολοφόνος”); Τώρα θα μπορούμε, από ό,τι φαίνεται, να το φωνάξουμε στον διπλανό μας.

Το πόσο διασκεδαστικό είναι στο να το βλέπεις, πάντως, είναι κάτι που ανακαλύπτουμε αμέσως μετά, καθώς παρακολουθούμε ένα live demo του παιχνιδιού (απάντηση: έτσι κι έτσι, προς το παρόν). Στο συγκεκριμένο τμήμα, ακολουθούμε τον Michael και την Jessica, δύο στερεοτυπικούς Αμερικανούς εφήβους που προσπαθούν να ξεμοναχιαστούν –και το καταφέρνουν παίρνοντας τα κλειδιά της καλύβας ενός φίλου τους, που βρίσκεται πιο βαθιά στο δάσος, και ξεκινώντας να πάνε ως εκεί τη νύχτα (φυσικά) εν μέσω χιονόπτωσης (προφανώς).

b_940_0_16777215_00_images_Until_Dawn_Until_Dawn_image_03.jpg

Το demo ξεκινά με τους δύο πρωταγωνιστές να περπατούν στο δάσος (όταν ο δολοφόνος δεν είναι εδώ, υποθέτουμε), υπό το φως του φακού. Εμείς βλέπουμε και από τα μάτια του Michael και (αργότερα) από αυτά της Jessica και το Move, αναμενόμενα, υποδύεται το ρόλο του φακού. Ωστόσο, ενώ αρχικά φαίνεται σαν να έχουμε μια on-rails εμπειρία, όπου απλώς δείχνουμε τριγύρω με το φακό, ο Byles μάς διαψεύδει. Ο έλεγχος του χαρακτήρα βρίσκεται στα δικά μας χέρια, καθώς βλέπουμε σε first-person προοπτική, δείχνουμε την κατεύθυνση με το φακό/Move και περπατάμε πιέζοντας τη σκανδάλη του χειριστηρίου –η ένταση με την οποία την πιέζουμε, επηρεάζει και την ταχύτητα με την οποία κινούμαστε.

Πρόκειται για μια κομψή λύση στο πρόβλημα της κίνησης με το Move, αν και δεν είμαστε σίγουροι κατά πόσο θα επιτρέπει γρήγορες αντιδράσεις που απαιτούν αντανακλαστικά. Από την άλλη, δεν βλέπουμε και πολλές καταστάσεις όπου αυτό θα είχε σημασία, μια και το gameplay μοιάζει πιο πολύ σαν adventure εξερεύνησης.

{PAGE_BREAK}

Πιο συγκεκριμένα, καλούμαστε να λύσουμε γρίφους που ξεκινούν από την απλή αναπαραγωγή κινήσεων με το Move, που αναπαριστούν κινήσεις μέσα στο παιχνίδι, όπως το γύρισμα ενός χερουλιού, μέχρι σημεία που πρέπει να συναρμολογήσουμε τα σκισμένα κομμάτια ενός χαρτιού ή να βάλουμε φωτιά σε ένα τζάκι. Μπορούμε, επίσης, να πάρουμε αντικείμενα στα χέρια μας και να τα εξετάσουμε καλύτερα, όπως μια φωτογραφία που έχει κάτι γραμμένο στην πίσω πλευρά της, και να, εχμ, κατεβάσουμε το φερμουάρ της ακόρεστης συμπρωταγωνίστριάς μας.

Η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού στηρίζεται αποκλειστικά στα κλισέ του είδους: υπέρ-ξαναμμένοι έφηβοι που αγνοούν παντελώς οποιαδήποτε έννοια κοινής λογικής και ατάκες που ισορροπούν ανάμεσα στο αστείο και στο γελοία γραφικό, με μέτριο προς κακό voice acting (κάτι που μάς ανησυχεί λίγο, καθώς δεν φαίνεται να ξεχωρίζει πότε γίνεται επίτηδες και πότε όχι –ειδικά εφόσον, σύμφωνα με τον Byles, η Supermassive συνεργάζεται με Αμερικανούς τηλεοπτικούς ηθοποιούς και έναν, προς το παρόν ανώνυμο, σεναριογράφο του Hollywood. Η Supermassive δεν θέλει να μοιραστεί το όνομά του μαζί μας, αλλά ο Byles λέει κρυπτικά ότι πρόκειται για έναν “θρύλο του horror”. Ίσως ο Wes Craven να αποφάσισε να ασχοληθεί με τα videogames στα γεράματα;).

b_940_0_16777215_00_images_Until_Dawn_Until_Dawn_image_05.jpg

Επίσης κλασσικά στοιχεία του είδους που το παιχνίδι υιοθετεί με περισσή χαρά είναι τα απότομα τρομάγματα –τα οποία, όπως και στις ταινίες, πότε δουλεύουν και πότε αποδεικνύονται εκνευριστικά φτηνά, αλλά καταφέρνουν να διατηρούν αυτή την ισοροπία ώστε να χτίζουν την ένταση της αναμονής μέχρι το επόμενο– και το ιστορικό υπόβαθρο που οδηγεί αναπόφευκτα στον τρόμο. Για παράδειγμα, στο (μακρύ!) δρόμο για την καλύβα, ο Michael και η Jessica σταματούν για να ρίξουν μια ματιά σε ένα εγκαταλελειμμένο ορυχείο (πολύ σοφό, στη μέση της νύχτας), όπου υπάρχουν νύξεις ότι οι εργάτες δεν είχαν και το πιο γαλήνιο τέλος.

Όταν τελικά το ζευγάρι φτάνει στην καλύβα και ξεκινά τις εχμ, όχι και τόσο δημόσιες σχέσεις, αναπόφευκτα έρχεται η ώρα για όλη αυτή την ένταση να ξεσπάσει: μια δύναμη που δεν βλέπουμε αρπάζει τη Jessica, και ο Michael βρίσκει μια καραμπίνα και τρέχει ξοπίσω της. Ο χειρισμός του Move για το όπλο δουλεύει ακριβώς όπως και με το φακό, αλλά χωρίς να το πιάσουμε στα χέρια μας, είναι δύσκολο να πούμε με ασφάλεια πόσο καλά λειτουργεί ή όχι.

Δεν είναι spoiler να πούμε ότι οι δύο πρωταγωνιστές συναντούν ένα ιδιαίτερα αιματηρό τέλος – κι αυτό γιατί, όπως είπαμε, δεν είναι απαραίτητο ότι αυτή θα είναι η μοίρα τους (αν και δεν είναι άμεσα προφανές από το demo το τι θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει διαφορετικά ως εκείνο το σημείο, ώστε να μη φτάσουν εκεί τα πράγματα). Κι ενώ έχουμε τις επιφυλάξεις μας, το demo παρόλα αυτά μάς κινεί το ενδιαφέρον να μάθουμε περισσότερα για τον τίτλο, και ειδικά για το πόσο καλά θα λειτουργεί με το Move, ένα αξεσουάρ που όσο να'ναι έχει μείνει παραπονεμένο από hardcore τίτλους τελευταία –ίσως του χρειάζεται η δόση αδρεναλίνης που προκαλεί ο τρόμος.

Το Until Dawn αναμένεται το 2013 για το PS3.

Μιχάλης Τέγος

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Το The Unfinished Swan έγινε διαθέσιμο σε υπολογιστές και iOS
Πρώην αποκλειστικότητα του PlayStation, από την προηγούμενη γενιά.
PS+ Φεβρουαρίου: Ένας εντυπωσιακός μήνας για την υπηρεσία
Σημαντικοί τίτλοι και 100GB χώρος για κάθε συνδρομητή.
O Ιανουάριος 2019 στο PlayStation Plus
Ποδαρικό με Steep, Portal Knights και Zone of the Enders HD Collection.
PS+ Δεκεμβρίου: Αυτοί είναι οι δωρεάν τίτλοι των Χριστουγέννων
Ατμοσφαιρικές διακοπές με... πολλά οκτάνια!
Η Black Friday στο PlayStation
Προσφορές σε Spider-Man, FIFA 19, Red Dead Redemption 2, God of War, PS+ συνδρομές κ.α.
O Νοέμβριος στο PlayStation Plus
Με Yakuza: Kiwami και Bulletstorm: Full Clip.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (10)

This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν ξέρω γιατί αλλά αυτός ο τίτλος μου κίνησε την περιέργεια από τη στιγμή που παρουσιάστηκε. Γενικά παιχνίδια τρόμου με ανάλαφρο σενάριο δεν υπάρχουν και πιστεύω πως είναι και μια καλή προσθήκη στο move. Αν και με την παρουσίαση του Μιχάλη κρατάω τις επιφυλάξεις μου για τον τίτλο , αν βγει τουλάχιστον μέτριο και με μια σωστή τιμή (ανάλογα πάντα με το τελικό αποτέλεσμα) θα τον τιμήσω.

This comment was minimized by the moderator on the site

Το περιμένω πως και πως! Το κόβω πάντως για να βγαίνει το χρόνου...

This comment was minimized by the moderator on the site

Alan wake μου θυμίζει.

This comment was minimized by the moderator on the site

Καλο φαινεται, τωρα τελευταια το move περνει τα πανω του!

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολυ ενδιαφερο φανεται. Οτι ειναι horror ειναι καλο.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πεθαίνω με τον τίτλο Ο σχιζοφρενής δολοφόνος με το Move Φαίνεται αρκετά ενδιαφέρων το παιχνίδι για να δούμε και ειδικά για το move

This comment was minimized by the moderator on the site

οουουουουου θα κατεβαζεις και...φερμουαρ με το move(ελεο πρωτη φοτο)

This comment was minimized by the moderator on the site

Πέρα από τα δυο Obscure δεν θυμάμαι άλλα παιχνίδια με θεματολογία νέους/φοιτητές/έφηβους κλπ... Ωραιότατη η παρουσίαση του preview. Με όλα αυτά τα κλισέ που έχει (και που στην ουσία θα το κάνουν απολαυστικότατο ελπίζω) το περιμένω αυτό το παιχνίδι.

This comment was minimized by the moderator on the site

Προς το παρόν δείχνει να έχει τα φόντα για κάτι αρκετά καλό. Ελπίζω να μην βγει ως κάτι μετριότατο και αδιάφορο.

This comment was minimized by the moderator on the site

Το πρώτο παιχνίδι που με βάζει σε σκέψη αγοράς Move.......ελπίζω σε κάτι καλό.

There are no comments posted here yet