Χοχο-χοχο-χο και μια μπουκάλα ρούμι (κλισέ αλλά καλό)

Έχει καταφέρει πολλά η Ubisoft με τα Assassin’s Creed. Έχει καταφέρει να καθιερώσει ένα «ετήσιο» franchise, το οποίο τείνει (αν δεν έχει γίνει ήδη) προς το τεράστιο. Έχει καταφέρει να αποδώσει ένα mainstream και πολύ δημοφιλές status σε μία gaming ιστορία με πλήρως αναγνωρίσιμες μορφές και αφηγηματικές γραμμές. Έχει καταφέρει να προκαλέσει ενστάσεις και αντιδικίες για την ποιότητα κάποιων από τους τίτλους, καθώς και σχετικά με την κατεύθυνση που παίρνει η σειρά. Όπως και να’χει, πάντα στηριζόμενη σε μία κατά βάση single player εμπειρία, έχει προσφέρει στη βιομηχανία του gaming μία ακόμα χήνα με τα χρυσά αυγά, που τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον δεν πρόκειται να της επιτρέψει να αφήσει τη φωλιά της.

Για το Assassin΄s Creed III τα έχουμε πει. Ένα περίπου χρόνο μετά, φαίνεται πιο καθαρά ότι επρόκειτο για μεγάλη παραγωγή χωρίς όμως την απαραίτητη εστίαση και προσοχή σε όλα αυτά που έκαναν εξαρχής αγαπημένη τη σειρά. Παρόλα αυτά, ακόμα και απομακρυνόμενο από τη μυστικιστική ατμόσφαιρα και τη μυθοπλασία των πρώτων παιχνιδιών, ο τίτλος είχε τεράστια επιτυχία, αποδεικνύοντας ότι καμιά φορά δεν έχει και μεγάλη σημασία τι υποστηρίζουν οι ενιστάμενοι.

Καθ' όλη τη διάρκεια του εκτενούς hands on που είχαμε με το Black Flag στη Gamescom, είχαμε στο πλευρό μας τον Lead Writer του παιχνιδιού καθώς και του Revelations, το οποίο για τον γράφοντα είναι το καλύτερο Assassin΄s Creed μετά το μεγαλεπήβολο ACII. O Darby MacDevitt προσπαθεί αγωνιωδώς να κάνει τη δουλειά του, δηλαδή να μας κρατήσει το χέρι καθ' όλη τη διάρκεια του Demo, και εμείς αγωνιωδώς επίσης προσπαθούμε όλη την ώρα να τραβήξουμε το χέρι μας και να τον ρωτήσουμε τα δικά μας.

Το Demo ξεκινά πάνω στο καράβι, αφού η ναυσιπλοΐα (ή πειρατεία) είναι βασικό συστατικό στοιχείο του Πειρατικού Assassin΄s Creed. Ο χειρισμός έχει ελαφρώς αλλάξει, με τις επιλογές μάχης να καθορίζονται από το προς τα πού είναι στραμμένη η κάμερα, αλλά γενικά ο παίκτης αποκομίζει την ίδια απόλυτα ικανοποιητική αίσθηση ελέγχου του πλεούμενου. Έχουμε μπροστά μας την έκδοση για το PS4 αλλά τα πράγματα δε δείχνουν και πάρα πολύ εντυπωσιακότερα από αυτό που θα περιμέναμε στα Xbox 360/ PS3.

Ρωτάμε τον Darby αν η σειρά επανέρχεται στα «νερά» της μετά τα πισωπατήματα του ACIII. Έχουμε ήδη κάνει ξεκάθαρο (και όχι προς δυσαρέσκεια του συνομιλητή μας) πως το προηγούμενο μέρος της σειράς το θεωρούμε αποπροσανατολισμένο, μπερδεμένο ως προς τους στόχους και γενικώς μία λανθασμένη κίνηση που δυστυχώς έλαχε να σφραγίσει την ιστορία του Desmond. Και κυρίως, η επιλογή της Πειρατικής εποχής και της Καραϊβικής εξυπηρετεί πρωτίστως την ιστορία των Ασασίνων ή επιχειρεί να καρπωθεί την επιτυχία του Ναυτικού κομματιού του ACIII.

«Συμβαίνουν και τα δύο ταυτόχρονα» μας απαντάει απερίφραστα ο Darby. «Δεν αρνείται κανείς ότι το Ναυτικό κομμάτι του ΙΙΙ είχε μεγάλη επιτυχία, η οποία και έπρεπε να εξαργυρωθεί. Γι αυτό και η ομάδα μου μετά το Revelations έπεσε με τα μούτρα στην έρευνα για την εποχή των Πειρατών και τη δράση τους στην Καραϊβική. Την ίδια στιγμή διαπιστώσαμε ότι αυτή η εναλλακτική τοποθεσία και ιστορική περίοδος μπορεί να προσφέρει σε επίπεδο μυθοπλασίας στη σειρά και να εξασφαλίσει όλο το ατμοσφαιρικό κομμάτι που "ίσως" να έλειψε από το ΙΙΙ. Ούτως ή άλλως, αγαπώ πολύ αυτό που κάναμε με την Κωνσταντινούπολη και το Βυζάντιο και την Οθωμανική Αυτοκρατορία και το πώς παίξαμε με μυστικά χιλιάδων χρόνων για να εξυπηρετήσουμε τη μυθολογία μας. Και αυτό θα δεί ο παίκτης να γίνεται και εδώ»

-«Πώς ακριβώς υπηρετείται ο Θρύλος των Ναϊτών και των Ασασίνων τόσο μακριά από την περιοχή προέλευσής τους;»
-«Λοιπόν, όπως θα ξέρεις, η σύγκρουση αυτή, μετά και το ΙΙΙ, αποκτά παγκόσμιες διαστάσεις. Το υπόβαθρο των Πειρατών σε πολλά σημεία αλληλοεπικαλύπτεται με αυτό των Ασασίνων. Μιλάμε για πολύ αυστηρούς κώδικες, κοινοκτημοσύνη σε πολλούς τομείς, μυστικοπάθεια, κρυφούς κώδικες επικοινωνίας, μία ιδιότυπη δημοκρατία και αλληλεγγύη κτλ. Θεωρήσαμε λοιπόν ότι όλο αυτό μπορεί να δουλέψει προς τη σωστή κατεύθυνση και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι αποικιοκρατικές δυνάμεις ήταν συνεχώς σε σύγκρουση με τους πειρατές».

Εμείς μόλις έχουμε καταστρέψει ένα παράκτιο οχυρό (δε θυμόμαστε ποιων) και βάζοντας ένα waypoint στο χάρτη (ο οποίος είναι ΓΕΜΑΤΟΣ με λογής λογής σημάδια) κατευθυνόμαστε σε ένα μικρό λιμάνι κάπου στη βόρεια ακτή της Κούβας. Το Black Flag δίνει έναν τεράστιο ανοικτό κόσμο στα πλαίσια της θάλασσας της Καραϊβικής που διατίθεται προς εξερεύνηση στον παίκτη.

«Αφήνουμε λίγο πίσω μας τις τακτικές του Brotherhood και του Revelations. Παρότι ο Edward έχει πλήρωμα, η δράση του στην ξηρά είναι μοναχική και θυμίζει περισσότερο το gameplay των AC I & II. Με περισσότερο stealth και λιγότερο strategy στοιχείο που έκανε το παιχνίδι και ελαφρώς πιο εύκολο. Οι εκδιδόμενες γυναίκες έχουν αντικατασταθεί από χορεύτριες και οι μισθοφόροι από μεθυσμένους πειρατές. Θα σου θυμίσουν Assassin΄s Creed II όλα αυτά».

{PAGE_BREAK}

Παρόλα αυτά το Black Flag συνεχίζει να έχει έντονα στοιχεία στρατηγικής, διαχείρισης πόρων και πρώτων υλών και αναβαθμίσεις (μας διαβεβαίωσε για πολύ περισσότερες και ουσιαστικότερες από τις ανύπαρκτες του ΙΙΙ). Η θάλασσα είναι πρόσφορη για ναυμαχίες, κυνήγι φαλαινών, εύρεση χαμένων θησαυρών ή κούρσεψη νηοπομπών ανάλογα με τις δυνατότητες της πειρατικής δύναμης κτλ. Όπως συνήθως συμβαίνει σε τέτοια παιχνίδια, εικονίδια πετάγονται από παντού είτε πάνω στο χάρτη είτε επί της οθόνης, και στο μυαλό μας έρχονται οι… δημιουργικές ασχολίες του κυνηγιού και της βοσκής των γουρουνιών του Assassin΄s Creed III.

-«Θα έχει τόοοσα πολλά πράγματα να κάνεις;» ρωτάμε με νόημα, έχοντας ξεκαθαρίσει ότι αυτό από ένα σημείο και μετά είναι ελαφρώς (ή βαρέως) αποπροσανατολιστικό.
-«Ναι, θα υπάρχουν πάρα πολλές δραστηριότητες, οι οποίες έχουμε φροντίσει να είναι ουσιαστικές και πάντα να παίζουν ρόλο στην ιστορία». Και πάλι με νόημα απαντάει η Darby. Δε θα του άρεσε και αυτού η βουκολική ζωή φαίνεται.

Θέλουμε πολύ να πάρουμε μια γεύση από την Αβάνα και την όμορφη αποικιακή αρχιτεκτονική της, αλλά προέχει το ξεκλείδωμα ενός παραθαλάσσιου χωριού, στο οποίο πρέπει να επισκεφτούμε την ταβέρνα αφού πρώτα ρίξουμε μια ματιά στους εμπόρους. «Στην ταβέρνα μπορείς να μάθεις νέα, να αλιεύσεις πληροφορίες, να υποκλέψεις μυστικά, καθώς και να προσλάβεις κόσμο για το πλήρωμά σου» μας πληροφορεί ο Darby.
-«Θα γούσταρες αρκετά υποθέτω το Sid Meier’s Pirates!»
-«Ω, ναι, ιδίως η επανέκδοση του παιχνιδιού είναι αγαπημένος μου τίτλος». Δεν αμφέβαλα δευτερόλεπτο.

Η μάχη, και οι ναυμαχίες και οι μάχες που δίνει ο Edward, έχουν δυσκολέψει και έχει ανεβεί ο βαθμός πρόκλησης κατά τον Darby. Στην πανέμορφα αποτυπωμένη Αβάνα έχουμε να εκτελέσουμε ένα συμβόλαιο Θανάτου. Ο τρόπος είναι παρόμοιος με αυτόν του ΙΙ. Περιστέρια κτλ. Ο στόχος μας είναι λίγο έξω από τα όρια της πόλης και είναι ισχυρά φρουρούμενος. Εμείς, παρά το επείγον της υπόθεσης, χρονοτριβούμε επιδεικτικά, θαυμάζοντας την υπέροχη δουλειά που έχει γίνει στο πέρασμα της αποικιακής Αβάνας στην ψηφιακή εποχή.

Ο κόσμος της πόλης είναι ζωντανός, όπως πρέπει, η περιήγηση στις στέγες δεν συνεπάγεται κυνήγι σε δέκατα δευτερολέπτου και η αρχιτεκτονική ποικιλία ανακουφίζει λίγο από το άλγος που προκαλούσε η μονοτονία της Βορείου Αμερικής. «Η ποικιλία σε περιβάλλοντα είναι πολύ μεγάλη» συμπληρώνει τις σκέψεις μας ο Darby. «Θάλασσα, νησάκια, ζούγκλα, πόλεις, μικρά παραθαλάσσια χωριά, αρχαιολογικοί τόποι, έχει αρκετό πράμα. Οι πόλεις διαφέρουν επίσης. Η Αβάνα είναι μία ισπανική πόλη, το Kingston παραπέμπει απευθείας στη Βρετανική Αυτοκρατορία. Θα δείτε ξεκάθαρες διαφορές σε κάθε πόλη».

Πίσω στο στόχο, τα αντανακλαστικά μας δεν είναι και πολύ έτοιμα εκείνη την ώρα, και τρεις προσπάθειες εκτέλεσης αποτυγχάνουν οικτρά, με τον γράφοντα να εξετάζεται ενδελεχώς από το υποψιασμένο βλέμμα του Darby, ο οποίος σίγουρα θα αναρωτιέται αν όλα αυτά για τα οποία τον διαβεβαιώσαμε πριν τη συζήτηση περί 1000G στα προηγούμενα AC κτλ, είναι φούμαρα.

Με ευλυγισία τζάγκουαρ ξεγλιστράμε και του απευθύνουμε ένα καίριο ερώτημα.
«Πώς αντιμετωπίζεις το ενδεχόμενο η πλειοψηφία του κόσμου να περιμένει από το Black Flag ένα Assassin’s Creed meets Johny Depp μίγμα; Καταλαβαίνεις υποθέτω τι ρωτάω».
«Χαχαχα, όχι, δεν έχουμε ούτε πειρατές με γάντζους, παπαγάλους στο ώμο και βαριά προφορά του Bristol. Δεν έχω τέτοιες επιρροές, οι οποίες σημειωτέον προέρχονται από την Disney προσέγγιση της πειρατικής θεματολογίας πίσω στα 50’s. Έχω κάνει την έρευνά μου και αν δεις την ταινία Master and Commander θα καταλάβεις από πού προέρχονται οι αισθητικές (ως προς το θέμα των πειρατών) επιρροές μου».
«Θα φανούν όλα αυτά στο παιχνίδι;»
«Ω, ναι, από την προφορά και τις ομιλίες μέχρι τις πολύ σκληρές συνθήκες διαβίωσης και τις γενικά απάνθρωπες καταστάσεις που προκύπτουν».

Για μας το στοίχημα έχει μπεί. Οι μηχανισμοί θα διαφέρουν λίγο, αλλά για κάποιον που έχει παίξει αρκετά AC στο παρλελθόν, πολύ γρήγορα θα νιώσει σα στο σπίτι του. Το περιεχόμενο θα είναι πλούσιο και ο κόσμος μεγάλος. Θα καταφέρουν όμως όλα αυτά να αποτελέσουν ένα ενιαίο σύνολο και όχι ένα ανομοιογενές μίγμα με πολλά μικρά παιχνίδια μέσα στο παιχνίδι (που σε κάνουν να χάνεις το συνολικό παιχνίδι βέβαια); Ο Darby δηλώνει ότι αυτό είναι το πιο δυνατό σημείο του Black Flag.

«Όλα αυτά είναι πολλά διαφορετικά πράγματα σε έναν ενιαίο κόσμο από το οποίο δεν αποκόπτεσαι ποτέ. Και κυρίως, δεν αποκόπτεσαι από την ιστορία, την οποία θα υπερασπιστώ βεβαίως καθότι είμαι lead writer, αλλά σε διαβεβαιώ ειλικρινά γι αυτό». Εμείς θέλουμε η σειρά, πέρα από τον απεριόριστο αριθμό πραγμάτων να κάνεις, να επανακτήσει τη συνοχή και την ουσία της. Και είτε σε θάλασσες και καράβια είτε στις Ισπανικές, Ολλανδικές, Αγγλικές αποικίες, είτε στις φυτείες, είτε οπουδήποτε, να ξαναθυμίσει Assassin’s Creed.

«Να σου κάνω κι εγώ μια ερώτηση» κάνει ο Darby όταν το PS4 controller παίρνει τη θέση του στην υποδοχή. «Λες να γίναμε καθόλου κακοί κατά τη συζήτησή μας;»

Έλα τώρα καημένε Darby… Καλή ψυχή μωρέ, κι όλα τ’ άλλα…

Σάββας Καζαντζίδης

O Σάββας δεν παίζει videogames από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Δεν ξέρει πως είναι από κοντά ένα NES πόσο μάλλον ένα SNES. Παρόλα αυτά καταφέρνει και ανέχεται τον εαυτό του ως gamer και που και που, μεταξύ Heavy Metal και Χέβι Μέταλ, παίζει και κανένα παιχνίδι. Επίσης είναι ερωτευμένος με τη Liara T’soni και θα ήθελε κάποια στιγμή να μετακομίσει σε μία καλύβα κοντά στη Firelink Shrine, ένα τσιγάρο δρόμο από τις Κατακόμβες αν και δεν καπνίζει.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Ο Spidey έρχεται στο Marvel's Avengers
Αποκλειστικά στην έκδοση του τίτλου για τις κονσόλες της Sony.
Τι επιφυλάσσει η Season 4 του Tekken 7
Αρκετές βελτιώσεις και σημαντικές προσθήκες στον τίτλο.
Έρχεται το Ever Forward της Pathea Games
Το νέο project από τους δημιουργούς του My Time at Portia.
PS5: Τα περιφερειακά που θα είναι συμβατά από το PS4
Wireless Headsets, VR Aim, DualShock 4, εν μέρει, κ.α.
Την Πέμπτη το επόμενο State of Play της Sony
Με επικέντρωση κυρίως σε τίτλους για τα PlayStation 4 και PSVR.
Συνεχίζονται οι προσπάθειες βελτίωσης του Anthem
Εξελίσσοντας τους μηχανισμούς του loot.
Απολογισμός από την παρουσίαση του Halo: Infinite
Ενώ free-to-play θα είναι το multiplayer τμήμα του παιχνιδιού.
Σημαντικό το ενδιαφέρον του κοινού για το Grounded
Μέσα σε δύο μόλις ημέρες από τη διάθεσή του σε Early Access.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το νέο Battletoads
Eπιστροφή των πολεμόχαρων βατράχων, 26 χρόνια μετά.
Σε ανάπτυξη βρίσκεται νέος AAA τίτλος από την People Can Fly
Action-adventure κατηγορίας, για τα συστήματα νέας γενιάς.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (35)

This comment was minimized by the moderator on the site

Κυριε gfreeman το κειμενο ειναι παρα πολυ ωραιο και μεσα σε δυο σελιδες εχω παρα πολλα σημαντικα πραγματα που κραταω. Ομως το highlight του αρθρου ειναι η τελευταια φωτο. Μπλουζακι Bolt thrower δυο γκομενακια γυρω γυρω και παμε!
.
Περα απο την πλακα στην συνεντευξη αυτη λεγονται πολυ σημαντικα πραγματα, οπως η επαναφορα του μυστικιστικου χαρακτηρα και το ποσο σημαντικο ειναι για τα παιχνιδια...

Κυριε gfreeman το κειμενο ειναι παρα πολυ ωραιο και μεσα σε δυο σελιδες εχω παρα πολλα σημαντικα πραγματα που κραταω. Ομως το highlight του αρθρου ειναι η τελευταια φωτο. Μπλουζακι Bolt thrower δυο γκομενακια γυρω γυρω και παμε!
.
Περα απο την πλακα στην συνεντευξη αυτη λεγονται πολυ σημαντικα πραγματα, οπως η επαναφορα του μυστικιστικου χαρακτηρα και το ποσο σημαντικο ειναι για τα παιχνιδια AC να χρησιμοποιουν μυστικα της παγκοσμιας ιστοριας και να τα εισαγουν με ωραιο τροπο στην μυθολογια του AC. Επισης οι ποικιλια στις πολεις ευπροσδεκτη και η συνδεση των πειρατων και των ασσασσινων σε ιδεολογικο επιπεδο ΑΝΑΓΚΑΙΑ!. Τελικα το παιχνιδι οσο παει και με ψηνει. Θα ειναι οπωσδηποτε ενα ωραιο παιχνιδι για πειρατες, αν ειναι και ενα καλο παιχνιδι AC θα ειμαστε υπερχαρουμενοι.
.
Κατι αλλοι που κραταω ειναι αυτο που λεει ο συγγραφεας του αρθρου οτι πολλες φορες, αυτα που λενε οι ενισταμενοι δεν εχουν και πολυ σημασια για την εμπορικοτητα ενος παιχνιδιου (αναφερομενος στο μετριο 3 που λογω χαρακτηρα τα πηγε μαλλον καλυτερα απο ολα τα αλλα)
.
Και το καλυτερο το παιχνιδι δεν ειναι αναγκη να το πειρατεψεις ειναι ηδη πειρατικο. Χοχοχοχο kidding.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Day 1 :-) skull edition

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ ωραίες και αισιόδοξες πληροφορίες. Μου αρέσει που οι επιρροές του είναι απο το Master & Commander.
Όλα τα λεφτά η τελευταία φωτογραφία. Το καλύτερο hands-on Σάββα!

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ ευχάριστο το κείμενο με την εναλλαγή hands on και συζήτησης. Επίσης ενθαρρυντικά όσα ειπώθηκαν, αν συνυπάρχουν αρμονικά όλα τα στοιχεία του τότε μιλάμε για ένα ολοκληρομένο παιχνίδι (και πολύ πιθανόν) ΑC.

This comment was minimized by the moderator on the site

Τι εγινε Σαββα, πιασαμε μπουτι?

This comment was minimized by the moderator on the site

Πάρα πολύ καλό preview Σάββα. Πραγματικά από αυτά που διάβασα έχω ψηθεί ακόμα περισσότερο για το Black Flag καθώς τελευταία έλεγα πως δεν με συνέπαρε τόσο, ακόμα και με το pirate theme. Και όλο αυτό εξαιτίας του μέτριου για την σειρά ΙΙΙ. Και πάλι δεν θα πάει για D1 καθώς θα έχω games να ασχοληθώ, αλλά σίγουρα δεν θα το χάσω. Ειδικά αν γίνουν όλα όσα υπόσχονται.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πάρα πολύ ωραίο κείμενο όπως και οι πληροφορίες για το παχνίδι...

This comment was minimized by the moderator on the site

Epic πιστεύω Day1!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν μπορώ να περιμένω... Φαντάζομαι τέλεια ατμόσφαιρα που θα καθυστερείς στις αποστολές για να θαυμάσεις τον κόσμο...

This comment was minimized by the moderator on the site

Σάββα, το ονοματάκι της αριστερής το έχουμε?

This comment was minimized by the moderator on the site

Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν ξέρω αλλά η τελευταία φωτογραφία είναι καταδικασμένη να τραβήξει όλα τα βλέμματα και το preview να περάσει σε δεύτερη μοίρα

This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραιο αρθρο.Μπραβο.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραίο άρθρο από τον Mr Σάββα ο οποίος λόγω της εκπομπής με το Φανταστικό και της μπλούζας Bolt Thrower γίνεται πλέον Personal Favourite! ;-)

This comment was minimized by the moderator on the site

Παρα πολυ ωραιο κειμενο Σαββα ! ειδικα στο τελος την φωτογραφια που εισαι με τις δυο γκομενες ! <3

This comment was minimized by the moderator on the site

Μπράβο Σάββα για το κείμενο! Οι όποιες αμφιβολίες που είχα να το πάρω στον αδερφό μου για τα γενέθλια του, εξανεμίστηκαν.

There are no comments posted here yet
Φόρτωση Περισσότερων