I'm just here for the gasoline.

H Avalanche παίζει λίγο εκ του ασφαλούς. Τα Mad Max (αναφερόμαστε στο Ι και ΙΙ και ξεχνάμε το επαίσχυντο ΙΙΙ) έχουν μεν ένα αναμφισβήτητο cult status (το πρώτο ως μία από τις καλύτερες Road Movies του σύγχρονου κινηματογράφου και το δεύτερο ως μία από αυτές τις ταινίες που καθόρισαν τον όρο Post Apocalyptic), από την άλλη, δεν απολαμβάνουν και τόσο πολύ την λατρεία ενός ευρύτερου κοινού όπως συμβαίνει με άλλες ταινίες που δε δικαιολογούν και τόσο πολύ το γεγονός.

Το στούντιο θα είχε πολύ μεγαλύτερες δυσκολίες αν για παράδειγμα ασχολούνταν με το Terminator (αναφερόμαστε σε σοβαρή προσπάθεια και όχι στα κακέκτυπα που έχουν κάνει κατά καιρούς την εμφάνισή τους). Δυσκολίες ως προς το πώς θα προσλάβει το κοινό τη μεταφορά μίας αγαπημένης ταινίας. Όπως είναι ξεκάθαρο, η σουηδική ομάδα επικεντρώνεται στο περιεχόμενο και την ατμόσφαιρα της δεύτερης ταινίας, που απέχει παρασάγγας από την πρώτη σε θεματολογία και ύφος.

b_940_0_16777215_00_images_Mad_Max_mad-max-image-01.jpg

Για το γράφοντα, ελάχιστες φορές έχει επιτευχθεί μία τόσο πειστική αναπαράσταση ενός ασαφούς μέλλοντος για την ανθρωπότητα με όλα τα χαρακτηριστικά που αργότερα έγιναν κλισέ: Έλλειψη καυσίμων, επιστροφή σε πιο πρωτόγονες καταστάσεις διαβίωσης και επιβίωσης, οργάνωση σε ομάδες και συμμορίες, εγκαταλελειμμένες νησίδες προηγούμενου πολιτισμού κτλ. Και όλα αυτά με το πενιχρό budget μιας ανεξάρτητης, αυστραλιανής παραγωγής. Σκεφτείτε μόνο πόσο οικτρά απέτυχε το Hollywood όταν ρίχνοντας εκατομμύρια, έμεινε με τους… «Υδάτινους Κόσμους» στα χέρια και κάτι τρύπες στα ταμεία, να! Μετά συγχωρήσεως.

Η Avalanche είναι έμπειρη με τα θέματα του ανοικτού κόσμου. Στα Just Cause, έχοντας δώσει αναλογικά ό,τι μεγαλύτερο υπάρχει σε sandbox περιβάλλον στη βιομηχανία, κατάφερε να προσφέρει μία τεράστια παιδική χαρά καταστροφής. Το Mad Max θα είναι επίσης ανοικτού κόσμου. Εδώ όμως εγκύπτουν θέματα που ίσως οι Σουηδοί δεν είχαν αντιμετωπίσει στο παρελθόν.

b_940_0_16777215_00_images_Mad_Max_mad-max-image-02.jpg

Το Mad Max, απαιτεί προσεκτική προσέγγιση. Στο πλάσιμο του κόσμου, στο σμίλευμα των χαρακτήρων, στη δημιουργία ατμόσφαιρας. Δεν υπάρχει αυτόματος πιλότος. Όπως κάποτε με πέντε pixel το Fallout μας ταξίδευε χρόνια μπροστά σε ένα πιθανό σκοτεινό και αραχνιασμένο μέλλον, έτσι και το Mad Max, με ελάχιστα εργαλεία σε ό,τι αφορά το κλίμα, με πέντε χούφτες άμμου της ερήμου, που είναι μεγαλειωδώς παρούσα στο παιχνίδι, πρέπει να μας πείσει για αυτό που θα περιγράφει. Ειδάλλως, θα μιλάμε για ένα παιχνίδι δράσης, σε ανοικτό περιβάλλον, κάπου στο μέλλον, και μέχρι εκεί.

Ο Andreas Gschwari, lead level designer στο Mad Max, o οποίος και μας ξεναγεί στο demo του παιχνιδιού, είναι απόλυτα πεπεισμένος ότι αυτό που επιθυμούμε ως ατμόσφαιρα και μετα-αποκαλυπτικό κλίμα, αυτό και θα λάβουμε. Όπως μας λέει, έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον αισθητικό τομέα, στις μικρές λεπτομέρειες, στις αναφορές στη σύγχρονη κουλτούρα που έχει θαφτεί κάτω από την έρημο, ώστε το σύνολο να παραπέμπει σε post-apocalyptic ονείρωξη όπως μόνο σε ένα Mad Max είναι δυνατό.

b_940_0_16777215_00_images_Mad_Max_mad-max-image-03.jpg

Στο demo που παρακολουθούμε, οι πρώτες εντυπώσεις προέρχονται από τον οπτικό τομέα και είναι λίαν ενθαρρυντικές. Πεντακάθαρα γραφικά, αχανές draw distance, όμορφο το μοντέλο του Max και η κίνησή του, μοντέλο φυσικής με το όχημα να αφήνει παντού σημάδια ώστε να είναι δυνατός και ο εντοπισμός άλλων οχημάτων, και καταβλητικό art direction. Όπου δεν υπάρχει άμμος (το demo τοποθετεί τον ήρωα σε ένα τμήμα της ερήμου) η σκουριά, η αποσύνθεση, τα ερείπια και η καταστροφή είναι παντού δεσπόζοντα.

{PAGE_BREAK}

Ο Max έχει χάσει το όχημά του, τον Interceptor. Συγκεκριμένα, του έχει κλαπεί από μία από τις συμμορίες που ρημάζουν την περιοχή. Γι αυτό και σκοπός του είναι, πλέον, να κατασκευάσει ένα νέο όχημα, το Magnum Opus, με μέρη και εξαρτήματα που θα βρει στην περιοχή, και το οποίο θα λειτουργεί σαν ένα κινούμενο φρούριο. Τα τμήματα του αυτοκινήτου μπορούν να βρεθούν παντού στην περιοχή, η εύρεση όμως μερών μεγάλης σημασίας (και αξίας) ώστε το Μagnum Opus να γίνει πολεμική μηχανή, βρίσκονται σε συγκεκριμένα μέρη.

Ο Jeet είναι ένας παραμορφωμένος μηχανικός, που βοηθάει τον Max στις εξορμήσεις για απόκτηση τέτοιων μηχανικών τμημάτων. Η πληροφορία ότι ένα τέτοιο κομμάτι βρίσκεται στο λημέρι μιας συμμορίας, φέρνει τους δύο συνεργάτες στα ριζά ενός λόφου, πάνω στον οποίο βρίσκεται ένας καταυλισμός-φρούριο της αισθητικής που γνωρίζουμε από το Mad Max II.

b_940_0_16777215_00_images_Mad_Max_mad-max-image-04.jpg

Oι προσεγγίσεις μπορεί να είναι πολλές και διαφορετικές, αλλά στο συγκεκριμένο playthrough οι άνθρωποι της Avalanche μας δείχνουν μία σχετικά επιθετική τακτική. Εξολοθρεύοντας τους σκοπούς που βρίσκονται στα παρατηρητήρια, ο Max πέφτει με το όχημα στην κεντρική πύλη σαν πολιορκητικός κριός και εισβάλλει στο στρατόπεδο-παραγκούπολη. Εκεί παρακολουθούμε ένα πολύ ενδιαφέρον σύστημα μάχης σώμα με σώμα (καθώς η λογική του τίτλου είναι ότι τα πυρομαχικά, ακόμα και αν υπάρχουν όπλα, είναι σπάνιο είδος-αν θυμάστε τις δύο σφαίρες για το κοντόκανο του Max στην ταινία) που δίνει πόντους εμπειρίας στον Max, ανάλογα με τα combos που εκτελεί και τα fatalities.

Το πιο κοντινό που φέρνουμε στο μυαλό μας, είναι το Melee σύστημα μάχης των τελευταίων Batman της Rocksteady. Όπως και να έχει το πράγμα, φαντάζει πολλά υποσχόμενο.  Εφόσον το τμήμα της μηχανής βρεθεί, ο Max κατευθύνεται σε ένα από τα Strongholds, με τους επικεφαλής των οποίων μπορεί να συμμαχήσει στο πνεύμα του «το ένα χέρι νίβει τ’άλλο». Δε μιλάμε για φιλίες, κλίμα εμπιστοσύνης κτλ. Η μάχη για επιβίωση στη Wasteland είναι σκληρή, και εφόσον ο Max χρειάζεται κάτι, πρέπει αντίστοιχα και να δώσει.

b_940_0_16777215_00_images_Mad_Max_mad-max-gamescom-13.jpg

Παρακολουθώντας τις επιλογές που ανοίγονται κατά το customization του Magnum Opus, αντιλαμβανόμαστε ότι οι Σουηδοί έχουν δώσει τεράστια σημασία στο πώς θα συμπεριφέρεται το όχημα και τι επιλογές θα κάνει ο παίκτης όσον αφορά καίριους τομείς της λειτουργίας του. Αργό ή γρήγορο, ευέλικτο και πιο ανίσχυρο ή αργό και απόρθητο, είναι κομμάτι των επιλογών του παίκτη που μπορεί να διαμορφώσει το όχημα ανάλογα με τα γούστα του. Το εύρος των πιθανών συνδυασμών είναι τεράστιο και ο Anders καταλήγει στο ότι δύσκολα θα βρίσκονται δύο παίκτες του Mad Max με ίδιο Magnum Opus.

Στη συνέχεια, ο Max, με το υπό διαμόρφωση όχημα, κινείται σε μία περιοχή γνωστή ως Dead Barren’s Pass, προκειμένου να «ανοίξει» μία επιπλέον περιοχή του χάρτη. Στη διαδρομή, και βάζοντας σε τεστ τις προσθήκες του Magnum Opus, επιτίθεται σε ένα κομβόι, από το οποίο ναι μεν αποσπά πρώτες ύλες, αλλά συνολικά αυξάνει και την επιθετικότητα στην περιοχή, αναδεικνύοντας ένα σύστημα καθορισμού της συμπεριφοράς του περιβάλλοντος ανάλογα με τον τρόπο παιξίματος του παίκτη. Γενικώς, καταλαβαίνουμε ότι όλο αυτό το παιχνίδι συμμαχιών, ισορροπιών, λυκοφιλιών και εμπιστοσύνης θα είναι κομβικής σημασίας για την επιβίωση στη Wasteland.

Στο τέλος του demo, ο Max, περνώντας μέσα από το Dead Barren’s Pass, διαλύει και την τελική πύλη προς την επόμενη περιοχή και μας αφήνει με τεράστιες προσδοκίες για ένα ποιοτικότατο παιχνίδι με ατόφια τη σφραγίδα και της Avalanche αλλά και της μυθοπλασίας των Mad Max.

Σάββας Καζαντζίδης

O Σάββας δεν παίζει videogames από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Δεν ξέρει πως είναι από κοντά ένα NES πόσο μάλλον ένα SNES. Παρόλα αυτά καταφέρνει και ανέχεται τον εαυτό του ως gamer και που και που, μεταξύ Heavy Metal και Χέβι Μέταλ, παίζει και κανένα παιχνίδι. Επίσης είναι ερωτευμένος με τη Liara T’soni και θα ήθελε κάποια στιγμή να μετακομίσει σε μία καλύβα κοντά στη Firelink Shrine, ένα τσιγάρο δρόμο από τις Κατακόμβες αν και δεν καπνίζει.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Connection Haunted - Review
Μερικοί servers καλύτερα να μένουν άδειοι.
Tο μεγαλύτερο project στην ιστορία της FromSoftware θα είναι το Elden Ring
Και διερευνήσεις για κοινά στοιχεία με το Game of Thrones.
Το Doom Eternal έρχεται στο Xbox Game Pass
Στις αρχές του επόμενου μήνα.
Νέο trailer για το Dragon Quest XI S - Definitive Edition
Καθώς το παιχνίδι ξεπέρασε τα 6 εκατομμύρια αντίτυπα σε πωλήσεις.
"Πολεμικές ιστορίες" από τους Spencer, Hines και Howard των Xbox και Bethesda
Μια ξεχωριστή στιγμή για τη βιομηχανία.
Αποκάλυψη νέας cloud gaming υπηρεσίας από την Amazon
Μεγαλώνει ο ανταγωνισμός στην εν λόγω κατηγορία υπηρεσιών.
Νέο trailer για το NieR Replicant ver.1.22474487139
Μαζί με επιβεβαίωση της ημερομηνίας διάθεσης.
Έτοιμο το επόμενο expansion του Nioh 2
Με διάθεση στα μέσα Οκτωβρίου.
Nexomon: Extinction - Review
Pokémon στη θέση των Pokémon.
Νωρίτερα η διάθεση του Remothered: Broken Porcelain
Επτά μέρες νωρίτερα η επίσκεψή μας στο Ashmann Inn.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (32)

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ ωραίες πληροφορίες Σάββα. Χαίρομαι για το σύστημα μάχης, παραμετροποίηση των οχημάτων και συμπεριφοράς του περιβάλλοντος, μεταξύ άλλων. Πιστεύω η Avalanche δεν θα απογοητεύσει.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ουτε εγω νομιζω (και ουτε θελω) να μας απογοητευση!
Αναμενουμε και ελπιζουμε στο καλυτερο δυνατο αποτελεσμα!

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολυαναμενόμενο!

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ ωραία, ευχάριστα τα νέα

This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν ξερω με τις ερημους και λοιπα θυμαμαι το uncharted οποτε αμα εστω του μοιαζει δεν θα μας απογοητευσει σιγουρα .

This comment was minimized by the moderator on the site

Πάρα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι με βάση τα όσα αναφέρει πιο πάνω ο Σάββας. Περιμένω να δω περισσότερα...

This comment was minimized by the moderator on the site

DAY 1

This comment was minimized by the moderator on the site

Οταν ανακοινωθηκε λεω καμια μουφα θα ειναι . Λογο της ταινιας θεωρησα δυσκολο να μεταφερθει η ατμοσφαιρα . Εδω ομως διαβαζω ωραια πραγματα !

Πολυ καλη η εισαγωγη . Μεγαλη συζητηση περι Mad Max αλλα περισσοτερο περι Υδατινου Κοσμου . Kevin Costner καταστραφηκε μετα απο αυτη την ταινια και τον Ταχυδρομο , που εμοιαζε πιο πολυ σε Mad Max και θαρρω θα ηταν πιο επιτυχημενο παραδειγμα για το...

Οταν ανακοινωθηκε λεω καμια μουφα θα ειναι . Λογο της ταινιας θεωρησα δυσκολο να μεταφερθει η ατμοσφαιρα . Εδω ομως διαβαζω ωραια πραγματα !

Πολυ καλη η εισαγωγη . Μεγαλη συζητηση περι Mad Max αλλα περισσοτερο περι Υδατινου Κοσμου . Kevin Costner καταστραφηκε μετα απο αυτη την ταινια και τον Ταχυδρομο , που εμοιαζε πιο πολυ σε Mad Max και θαρρω θα ηταν πιο επιτυχημενο παραδειγμα για το preview .

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Συγχαρητηρια για το αρθρο.
Περιμενω μια μεγαλη παιχνιδαρα απο ενα ποιοτικοτατο studio.
Πιστευω οτι η Avalanche θα παραδωσει ενα παιχνιδι υψηλων προδιαγραφων.

This comment was minimized by the moderator on the site

Καλό φαίνεται!Και το rage πάντως είχε πολύ ωραίο concept καταστροφολογίας και ακόμα και τώρα ύστερα από 2 χρόνια τα γραφικά του βγάζουν μάτια..

This comment was minimized by the moderator on the site

Εχει μπει ηδη στην wishlist,oυτε θυμαμαι ποσες φορες ειχα νοικιασει το 2 απο το βιντεο κλαμπ,απο τις αγαπημες ταινιες,οποτε αυτο δεν χανεται!

This comment was minimized by the moderator on the site

Αναμενομενο!! Επισης κυκλοφορει μονο σε next gen ή θα βγει και σε αυτη τη γενια; Γιατι δεξια στα χαρακτηριστικα γραφει μονο για next gen.

This comment was minimized by the moderator on the site

Εξαιρετικά ενδιαφέρον. Mad Max game επιτέλους, και από ομάδα που έχει δυνατότητες.

This comment was minimized by the moderator on the site

Φενεται οτι εχουν παρει σοβαρα το παιχνιδι ! Μπραβο στην Avalanche Studios, της εχω εμπιστοσυνη απο τα Just Cause

This comment was minimized by the moderator on the site

Βαγγέλη, αν θυμάσαι το Postman ήταν δύο χρόνια αργότερα από το Waterworld. Όταν βγήκε το Waterworld ήταν από τις πιο ακριβές παραγωγές μέχρι τότε στο Hollywood. Είχε δε χαρακτηριστεί ως "Mad Max στη θάλασσα". Εξού και η αναφορά. Οπότε αυτό είναι το κατάλληλο παράδειγμα και όχι το Postman.

There are no comments posted here yet
Φόρτωση Περισσότερων