Από ακτή σε ακτή...

Η σημασία του θεσμού του beta testing αποτελεί κεφάλαιο που θα μπορούσε κάλλιστα να αναλυθεί σε δικό του, ξεχωριστό, άρθρο. Ρωτώντας, δε, τον οποιονδήποτε για το αν η ύπαρξη αυτού του θεσμού συνιαστά κάτι “γενικά καλό”, η απάντηση θα ήταν εύκολα και συνηθέστατα θετική. Είναι όμως κάτι μικρές λεπτομέρειες, λιλιπούτειες κι όμως ενοχλητικές, σαν άμμος στο παπούτσι, που θα έκαναν κάποιους άλλους να καταπιούν την πρώτη απάντηση που θα έρθει στο στόμα και να το σκεφτεί με λίγη παραπάνω προσοχή.

Σύμφωνοι, μια beta έκδοση ενός τίτλου βοηθάει στη δημιουργία previews σαν τούτο δω. Δίνει μια πρώτη γεύση στον επιλεγμένο παίκτη ή στους έμπιστούς του αναλυτές και βοηθούν στο σχηματισμό μιας πληρέστερης εικόνας πριν την απόφαση αγοράς, μεταφέροντας παρατηρήσεις προς διόρθωση στους δημιουργούς. Αρκεί, βέβαια, να μπορεί κανείς να έρθει σε επαφή με τα χαρακτηριστικά που θεωρητικά θα φέρει ο τίτλος στο launch… κι η άμμος μπήκε στο παπούτσι. Νωπή είναι η ανάμνηση από τις υποσχέσεις και το launch του Driveclub. Τα αξιώματα που υποσχόταν ότι θα φέρει στο gaming, τη social επαναστατική διασύνδεση και την -τουλάχιστον “δυνατή”- online εμπειρία. Το γιατί και πως αυτά δεν ολόκληρώθηκαν καθόλου (ή έστω εν μέρει) πριν το launch, είναι θέμα που αναλύθηκε αλλού και που δεν χωράει εύκολα εδώ. Αρκεί μονάχα να τονιστεί ότι η παραπάνω… “ασυνέπεια” (“αποτυχία” είναι βαρύς όρος), έθεσε προβληματισμούς στον γράφοντα ότι οι δημιουργοί υπόσχονται πράγματα που η τεχνολογία δυσκολεύεται να υλοποιήσει ακόμα. Αλλά κι αυτό έχει αναλυθεί αλλού.

the-crew-image-01

Πώς λοιπόν κάποιος να σχηματίσει εικόνα για το ποιόν του παιχνιδιού, όταν τα μισά -και σημαντικότερα των χαρακτηριστικών του είναι απρόσιτα στη beta προφανώς εξαιτίας της αδυναμίας κάποιων servers να ανταπεξέλθουν στις υποσχέσεις; Είτε λόγω διακοπών, είτε εξαιτίας ασθενούς σύνδεσης, είτε προϊόντος “ειδικής” πολιτικής της εταιρίας για μη αποκάλυψη των (ανέτοιμων) online χαρακτηριστικών του παιχνιδιού, το...crew του The Crew παραμένει στις ανακοινώσεις, πολύ μακριά από τα χειρηστήριά και την αντίληψή μας.

Κάτι που μας φέρνει και στο θέμα του always online, αναμφίβολο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού, που πάντα θα αφαιρεί μπόλικους πόντους από αυτό σ’ ένα ιδιαίτερο και προσωπικό scoreboard. Πάντα συνδεδεμένοι λοιπόν και κάποιοι αδυνατούν να κατανοήσουν ότι δε ζούμε όλοι στη Ν. Κορέα κι ότι οι συνδέσεις μπορούν να είναι αδύναμες για ένα μεγάλο πληθυσμιακό ποσοστό και να βρίθουν διακοπών, μακροχρόνιων τε και βραχυχρόνιων. Υπάρχουν μαρτυρίες για περιοχές που είχαν χάσει κανονικά σύνδεση και τηλέφωνο για εβδομάδες, μετά από βαρειές κακοκαιρίες. Αυτοί δεν παίζουν το παιχνίδι που αγοράζουν. Αφού αποδεχθείτε λοιπόν ότι ο τίτλος που αποκτήσατε κάποιες μέρες θα παίζει και κάποιες όχι, μπορείτε να μεταβείτε στην εξέταση των επιμέρους χαρακτηριστικών του. Είναι φαινόμενο της εποχής και ταυτόχρονα μεγάλο κρίμα, να χρειάζεται μια μίνι-διάλεξη επάνω στις ιδιαιτερότητες της τρέχουσας κατάστασης πριν προβεί κανείς στην περιγραφή αυτών που θα έπρεπε να σχηματίζουν ως επί τω πλείστον την εικόνα ενός τίτλου. Το αποδεχόμαστε, ανασκουμπωνώμαστε και συνεχίζουμε…

the-crew-image-02

Η πρώτη επαφή με το επερχόμενο racer της Ubisoft κάθε άλλο παρά δυσάρεστη ήταν: Λαμπερά ηλιοβασιλέματα, πλούσια περιβάλλοντα, απαστράπτοντα οχήματα και πληθώρα οπτικών εφέ. Σαν τέλειος συνοδηγός, δίπλα βρίσκονται “σμήνη” ακατάσχετων διαλόγων, αισθησιακοί βρυχηθμοί δυνατών κινητήρων, υπερ-πλούσια ηχητικά ερεθίσματα και γενικότερα, ό,τι χρειάζεται για να αποδοθεί η αίσθηση της κινηματογραφικής καταδίωξης στη σύντομη playable εισαγωγή μας στο παιχνίδι.

Πέρασαν μονάχα μερικά λεπτά κι όλα δείχνουν ότι το The Crew στοχεύει στην απόδοση μιας blockbuster, Holywood-ανής, ενιαίας εμπειρίας, παρά ενός τυπικού, arcade racer. Όσο οδηγούσαμε τα “τέρατα” του προλόγου, πιασμένοι στην τεχνητή ένταση που άριστα δημιουργήθηκε από το team ανάπτυξης, βομβαρδιζόμασταν από διαλόγους κι εξέλιξη στην πλοκή, σε βαθμό να χάνουμε την προσοχή από το δρόμο και να καταλήγουμε σε αναπόφευκτες συγκρούσεις. Το The Crew φαίνεται να είναι μια κινηματογραφική ταινία, με racers πρωταγωνιστές, πνιγμένη στη δράση κι όχι ιδιαίτερα διαφορετική στο ύφος από κάποια Fast and Furious δημιουργία, ή παλαιότερα μέλη της σειράς Need for Speed.

the-crew-image-03

Όμως, ακόμα και τα λάθη μας κι οι απρόσεχτες συγκρούσεις, δε μας στερούν της ευκαρίας να εντοπίσουμε σφάλματα σε έναν τίτλο. Τα περισσότερα αντικείμενα στο foreground της οδήγησης επηρρεάζουν ελάχιστα το αυτοκίνητο και τη συμπεριφορά του σε περίπτωση επαφής. Μπορούσαμε να σπάσουμε φράχτες, να γκρεμίσουμε κάδους και κατασκευές, να περάσουμε μέσα (!) από δέντρα, χωρίς το κτήνος να χάσει καν λίγα km/h από την ταχύτητά του. Πόσω μάλλον να υπάρξει αντίκτυπο σοβαρό στην κίνησή του.

Ίσως κάποια εμμονή στο ρεαλισμό να έφερνε ανεπιθύμητα αποτελέσματα στο κινηματογραφικό προφίλ που προσπαθεί να πετύχει το παιχνίδι και το ηλιακό κομπιουτεράκι μέσα στο κεφάλι μας συμπεραίνει ότι αυτή η προτεραιότητα ήταν πιο ψηλά στη λίστα των devs και των παραγωγών. Εκθαμβωτικό racing λοιπόν, με καταιγισμό από πληροφορίες, ήχους και διαλόγους, ντυμένο με εύπεπτο -και κάπως εύγευστο- οδηγικό μοντέλο και κάποιες επιλογές παραμετροποίησης. Αυτό είναι μονάχα το The Crew; Ευτυχώς όχι… Μετά το πέρας του προλόγου και το “κατέβασμα” πολλών gigabytes (με ελληνικό bandwidth), πολλά νέα χαρακτηριστικά κάνουν την εμφάνισή τους. Η παραμετροποίηση έχει το απαραίτητο βάθος που συναντάται σε παιχνίδια του είδους κι απλώνεται τόσο στο χειριστικό κομμάτι, όσο και στον οπτικό τομέα. Πολλά εξαρτήματα του αυτοκινήτου αλλάζουν, είτε αισθητικά, είτε ουσιαστικά και το καθετί που μπαίνει ανεβάζει το level του αυτοκινήτου. Μεγαλύτερο level σημαίνει καλύτερες επιδόσεις. Όμορφα και απλά. Καλό; Καλό, αν κάποιος δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις σε αυτόν τον τομέα.

the-crew-image-04

Κάθε αλλαγή συνοδεύεται από “ψαρωτικό” animation και έχει στοιχειωδώς αληθοφανή αντίκτυπο στην οδήγηση. Επιπλεόν, φανερώνεται ο υπαινιγμός ότι ολόκληρη η έκταση των Η.Π.Α. αποτελεί την open world παιδική χαρά, όπου θα εκτελέστουν οι αποστολές, θα εξελιχθεί η πλοκή του τυπικου cops and smugglers σεναρίου, θα ανακαλυφθούν μυστικά και θα… συλλεχθούν collectibles. Αν θέλαμε να απλοποιήσουμε σε μια πρόταση την πρώτη εμπειρία με το παιχνίδι, αυτή θα ήταν NFS meets Burnout Paradise. Cheesy ιστορία προδοσίας κι εκδίκησης σε ένα αχανές περιβάλλον γεμάτο μυστικά και τρελή οδήγηση, φουλ στη “μοντίφα” και το “καγκουριλίκι”.

Το παιχνίδι δείχνει να πλούτισε απότομα σε περιεχόμενο κι ακόμα δεν έχουμε τελειώσει. Ή μήπως όχι; Κάπου εδώ θα έπρεπε να μπουν τα online στοιχεία του τίτλου, αυτά που υποτιθέμενα δικαιολογούν την απόφαση των δημιουργών να μην παίζουμε το παιχνίδι στο 100% των ημερών που το κατέχουμε. Δηλαδή η διαφημιζόμενη σύνθεση Crew (ή Driveclub αν προτιμάτε) που θα σας βοηθήσει να ολοκληρώσετε τις αποστολές ευκολότερα και να συλλέξετε περισσότερους πόντους και χρήματα. Αυτά όλα (δεν) τα είδαμε κι αλλού. Μέχρι να υλοποιηθούν από σταθερούς servers, παραμένουν υποσχέσεις και όνειρα θερινής νυκτός (μαζί με τα quick co-op και ό,τι άλλο). Αν όμως συμβεί το υποσχόμενο, τότε θα μιλάμε για μια πληρότητα από features που πραγματικά θα εντυπωσιάζει. Φανταστείτε το συνδυασμό των στοιχείων που περιγράφηκε παραπάνω, με τη σύνθεση ομάδας με ξεχωριστά χαρακτηριστικά σε κάθε μέλος, βάση των upgrade kits που μπορεί να επιλέξει ο καθείς για το όχημά του. Μια ποικιλομορφία στην επίτευξη αποστολών και την εξέλιξη ενός παιχνιδιού που πραγματικά δεν ξανάγινε. Φανταστείτε όμως…

the-crew-image-06

Από δω και πέρα δε μένουν πολλά να ειπωθούν. Το The Crew δείχνει να θέλει να μπει δυνατά στο χώρο και τη νέα γενιά, προσφέροντας τη χρυσή τομή μεταξύ της κινηματογραφικής εμπειρίας, εύκολου χειρισμού, ανοιχτού κόσμου και social χαρακτηριστικών. Η δε Ubisoft δείχνει επίσης να θέλει να πάρει στα σοβαρά τη γνώμη των παικτών, με αλεπάλληλες συγγνώμες για την ποιότητα της σύνδεσης, της κατάστασης των servers και των συνεχών διακοπών αλλά και με τη αίτηση για feedback από τους testers. Ορίστε λοιπόν, μέσα από το παρόν κείμενο, το feedback της δοκιμής μας -τόσο προς αυτούς όσο και προς τους αναγνώστες του GameOver.gr. Μέχρι το παιχνίδι να χτυπήσει τα ράφια, κρατάμε τα δάχτυλα σταυρωμένα, ώστε να υλοποιηθούν όλα όσα έχουν υποσχεθεί.

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: online, RacingΔιάθεση: CD Media
Αριθμός παικτών: 1-12Ανάπτυξη: Ubisoft ReflectionsΗμ. Έκδοσης: 02/12/2014
PEGI: 12Εκδότης: UbisoftΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC, Xbox 360

Ο Απόστολος μεγάλωσε τρώγωντας μακαρονάδα. Μακαρονάδα έφαγε, ένα μεσημέρι στα 8 του, όταν ένας θείος του τον πήγε για πρώτη φορά σε coin-op κι αυτό ήταν το αγαπημένο του πιάτο όσο περίμενε τον MSX να φορτώσει ένα παιχνίδι. Μετά τον CPC 6128 και τις Amiga 500 και 1200, ο εθισμός με το απολαυστικό αυτό γεύμα, τον οδήγησε να υιοθετήσει το όνομα Kabamaru, το ιαπωνικό alter ego του. Σήμερα, παίζει ακόμα Heroes of Might and Magic 3, κάνοντας διαλείμματα με σχεδόν οποιοδήποτε παιχνίδι πέσει στα χέρια του. Λατρεύει τον Terry Pratchett, την metal μουσική, την καλή μπύρα και την κουβέντα με φίλους.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Σημαντικό κεφάλαιο το Detroit Become Human για την Quantic Dream
Ο τίτλος με τις "ταχύτερες" πωλήσεις για την εταιρεία.
Την ερχόμενη εβδομάδα το τρίτο DLC για το Spider-Man
Με αρκετές νέες προσθήκες και έξτρα υλικό.
Νέο δείγμα από το Ace Combat 7: Skies Unknown
Το Α-10C Thunderbolt εν δράσει.
Just Cause 4
Απλά επειδή έπρεπε να βγει sequel...
Ακόμα ένα «παράσημο» για τη σειρά Farming Simulator
Πωλήσεις 1 εκ.τεμαχίων σε 10 μέρες για το Farming Simulator 19.
Συνέχεια στον εμπλουτισμό του Shadow of the Tomb Raider
Με το επόμενο DLC για τον τίτλο.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • εγω ειχα δωσει 2 κωδικους για th beta και δε μ εστειλε reedem code.... palio ubi!

  • τι θα γίνει βρε παιδιά θα βγει επιτέλους ένα ΣΩΣΤΟ next gen racing game η θα περιμένουμε απο gt πάλι?

  • jaws27

    τι εννοείς? τα δυο forza που έχουν βγει ειναι εξαιρετικά. το μονο ελλατωμα στο κανονικό ειναι τα λίγα (σχετικα) οχήματα, κατα τα άλλα ειναι υποδειγματικο σε οδήγηση κ racing.

  • Ναι έχει θέματα,ναι αρκετό aliasing και όχι και τόσο πρωτότυπους μηχανισμούς, αλλα αυτό το coast to coast,να μου επιτρεψετε το λάτρεψα!!! οδήγησα 45!! λεπτά από το Detroit στο San francisco και λάτρεψα την εναλλαγή στα τοπία και γενικά της μεταβολές του χάρτη.Θέλει δουλίτσα σίγουρα αλλά είναι αξιοπρόσεκτος τίτλος από μένα θα τιμηθεί σίγουρα.

  • Μετα απο ωρες παιχνιδιου στην beta μου θυμησε στοιχεια απο το test drive unlimited 2,απο τον χαρτη που πρεπει να οδηγησεις ωρες,μεχρι στο να μαζεψεις car parts για να ολοκληρωσεις ενα αυτοκινητο.Μου αρεσε παντως σαν συνολο αλλα μεχρι να κυκλοφορησει κραταω μικρο καλαθι.

  • Ωραιο.

  • Mε βάση αυτά που είδα στην beta έχει καλά στοιχεία, μοιάζει να είναι ένα κράμα Test Drive Unlimited - Need for Speed Underground 2 - Driveclub και μακάρι να τα καταφέρουν.

  • Σιγουρα ειναι next gen game??εμενα οπτικα μου φαινεται σαν το NFS RIVALS φια να μην πω και λιγο χειροτερο...

  • sotman

    ......

  • sotman

    Εχει αισθητες διαφορες απο τα αντιστοιχα της προηγουμενης γενιας. Υποτιθεται ειναι και open world

  • Kabamaru.Igano

    εννοω την εκδοση για ps4.μακαρι να ειναι πολυ καλυτερο γιατι ενα driveclub δεν φερνει την ανοιξη.....project cars Μαρτιο του 2015,F1 2015 Μαρτιο του 2015 (ετσι ειπαν.....στην codemasters) Gran turismo ?????????????? θα παιζουμε μου φαινεται GTA V σε πρωτο προσωπο και θα τα εχουμε ολα μαζι σε ενα παιχνιδι!!!!!!!!!!!! ειδωμεν.

  • Δεν είμαι θιασώτης των racing games αλλά έχω να πω ότι το παιχνίδι είναι οπτικά πανέμορφο.

    ---
    Γιώργος
    -----

Τελευταία Σχόλια

Τα τερμάτισα και τα δύο παιχνίδια.

Δεν ήταν αμελητέα τα bugs. Ήταν πάρα πολλά

Οι χαρακτήρες ήτ...
Sun1

Δεν ξέρω κατα πόσο κα άν έπαιξες τα Metro πάντως

1) Σε " ρουφουσαν " στον κόσμο ...
Πρωτα far cry και dead or alive και μετα metroκ αι crackdown. Δεν γινεται να τα παιξουμε και 4 ταυτο...
Πρωτα far cry και dead or alive και μετα metroκ αι crackdown. Δεν γινεται να τα παιξουμε και 4 ταυτο...
Πολύ ευχαριστα νέα μπράβο τους! Είχα καταλαβει οτι θα είναι καλό αλλα τόσο καλο δεν το περίμενα! Το ...
Deathracer2009
Δεν εννουσα οτι απλα ηταν δυσκολα. Ηταν αδικα δυσκολα. Σε δυσκολευαν χωρις καμια λογ...
Σιγουρα τεραστια βελτίωση απέναντι στο Beyond.
Αλλά νομίζω προτιμώ το Heavy Rain. Εδώ το gameplay ή...
Ποιοτικα, το Metro θα ειναι πολλα ετη φωτος μπροστα απο το FarCry, αλλα σε πωλήσεις φοβάμαι μην το F...
για να δουμε πως θα ολοκληρωθει η ιστορια των DLCs. το πρωτο ηταν ωραιο αλλα σε αφηνε μπουκαλα. το 2...