Στο χείλος του γκρεμού;

Η EA, μετά το προβληματικό λανσάρισμα του Battlefield 4, αποφάσισε να αλλάξει “τροπάρι” και να προσπαθήσει να δώσει νέα πνοή και όραμα στη σειρά μέσω ενός spin-off τίτλου. Έτσι λοιπόν, 13 χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου τίτλου Battlefield, η Visceral Games γράφει ιστορία με το Battlefield Hardline, καθώς το παιχνίδι διαδραματίζεται γύρω από τα ανθρωποκυνηγητά που εξαπολύει η αστυνομία προς φιλάργυρους εγκληματίες. Βέβαια, το έργο της Visceral δεν είναι τόσο εύκολο, καθώς τα παιχνίδια της σειράς Battlefield έχουν δημιουργήσει μια τεράστια βάση από fans, που έχουν πλέον συγκεκριμένες και πολύ υψηλές απαιτήσεις. Έτσι, ένα νέο studio στο είδος, με μια πρωτοποριακή για τη σειρά θεματολογία είναι ένας πολύ ριψοκίνδυνος συνδυασμός, που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να αποβεί μοιραίος.

Οι άνθρωποι της Visceral Games (της ομάδας που δημιούργησε τη σειρά Dead Space) προκειμένου να σταματήσουν τις φήμες και την καταστροφολογία που αιωρούνταν στην ατμόσφαιρα από τη στιγμή που ανακοινώθηκε ο τίτλος, αποφάσισαν να δείξουν ένα κομμάτι από τη δουλειά τους μέσω μιας closed Beta, ώστε να εξομαλύνουν την κατάσταση. Έτσι, κατά τη διάρκεια της Ε3 του 2014 έγινε διαθέσιμη η Beta του Hardline σε όλους τους κατόχους του Battlefield 4, με το τελικό αποτέλεσμα -κατά ένα βαθμό- να εντυπωσιάζει. Γρήγορο παιχνίδι, με πολλές ανατροπές και ορισμένες αλλαγές στο gameplay, προσέδιδαν στο Hardline το χαρακτηρισμό του "spin-off που βελτιώνει τη σειρά με νέες ιδέες". Πλέον, μετά το πέρασμα αρκετών μηνών και την αναβολή της επίσημης κυκλοφορίας του παιχνιδιού, το studio έκανε διαθέσιμη τη συμμετοχή στη Beta προς όλους τους gamers, με το τελικό αποτέλεσμα όμως να επιφέρει έναν σκεπτικισμό.

battlefield-hardline-beta-1

Αν και η closed Beta αποτελούσε ένα μικρό δείγμα του παιχνιδιού, η open Beta έδωσε στους παίκτες τη δυνατότητα να διαλέξουν ανάμεσα σε τρία modes και τρεις διαφορετικούς χάρτες. Παρόλο που αρχικά η απειρία των developers δεν είχε φανεί, το αποτέλεσμα που έλαβαν οι παίκτες μέσω της open Beta θα λέγαμε ότι καταστρέφει σημεία που τόσα χρόνια έχτιζε η σειρά. Εν συντομία, η Visceral Games οδεύει σε ένα δρόμο που περισσότερο θα ταυτιζόταν με αυτόν του Call of Duty παρά με τον αντίστοιχο της σειράς Battlefield.

Την ταυτότητα των Battlefield έδινε πάντα το συνεργατικό παιχνίδι μέσα από τις τέσσερις διαφορετικές κλάσεις (Engineer, Medic, Recon και Assault). Κάθε παίκτης έπρεπε να διαλέξει την κλάση της επιλογής του και στη συνέχεια να αφοσιωθεί στο έργο που χρειαζόταν να υλοποιήσει μέσα στο match, ώστε η ομάδα του να μην αντιμετωπίζει διαφόρων ειδών προβλήματα. Με λίγα λόγια, αν ο engineer αποφάσιζε να “κυνηγάει” μόνο τα Kills, τα tanks και τα ελικόπτερα θα “θέριζαν” την ομάδα, ενώ αν δεν κάλυπτε κανείς τη θέση του Assault, η ομάδα δεν θα είχε πυρομαχικά ώστε να “λειτουργήσει” μέσα στο παιχνίδι. Όπως καταλαβαίνετε, οι ομάδες αποτελούσαν μια αλυσίδα, που αν έσπαγε έστω και ένας κρίκος της, υπήρχαν συνέπειες. Αυτό το στοιχείο θέλησε να εξαλείψει η Visceral Games, και έτσι πλέον όλες οι κλάσεις μέσα στο παιχνίδι έχουν γίνει "generic", με μοναδική εξαίρεση αυτή του Recon ή, πιο σωστά, "Professional" όπως τον αναφέρει το Hardline.

battlefield-hardline-beta-3

Έτσι λοιπόν, όλες οι κλάσεις διατηρούν τις κατηγορίες όπλων που είχαν στο Battlefield 4, με τα gadget όμως να υφίστανται μεγάλες αλλαγές, καθώς ο Mechanic (πρώην engineer) εκτός του grenade launcher m79 δεν διαθέτει κάποιους άλλους είδους gadget για την καταστροφή των οχημάτων εξ αποστάσεως, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται να αναζητά απεγνωσμένα μέσα στο χάρτη κάποιο σημείο όπου θα μπορεί να βρει το μοναδικό RPG στο παιχνίδι -που έχει μία μονάχα ρουκέτα- καθιστώντας τη δουλειά του σχεδόν αδύνατη. Βέβαια, το συγκεκριμένο RPG μπορεί να το πάρει οποιοδήποτε μέλος της ομάδας, ασχέτως κλάσης, με αποτέλεσμα ο Mechanic να αχρηστεύεται.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει με τον Operator (πρώην medic) που πλέον μπορεί να τον αντικαταστήσει οποιοσδήποτε μέσα στην ομάδα, καθώς οι διασκορπισμένοι απινιδωτές και τα healt packs που περιλαμβάνουν οι χάρτες αντικαθιστούν σε μεγάλο βαθμό το έργο του. Τέλος, ο  Assault (πρώην Enforcer) αποτελεί τη λιγότερο "λεηλατημένη" κλάση, καθώς επίσης και τη μοναδική κλάση με Shotguns. Το συμπέρασμα που προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία είναι πως η Visceral Games αποφάσισε να αποδυναμώσει και να κάνει ουδέτερες τις κλάσεις του παιχνιδιού, προφανώς για να επικεντρώνονται οι παίκτες περισσότερο στο shooting κομμάτι του τίτλου.

battlefield-hardline-beta-4

Όπως ήδη αναφέρθηκε, η open Beta έκανε διαθέσιμα τρία διαφορετικά modes, με το Hotwire και το Heist -που αποτελούν τις νέες προσθήκες- να είναι διαθέσιμα για μέχρι 32 παίκτες ταυτόχρονα, ενώ με το Large Conquest οι παίκτες μπορούν να φτάσουν τους 64. Σχετικά με το Heist mode, που περιλαμβανόταν και στην Closed Beta, είδαμε ότι στην Open Beta είχε τελείως διαφορετικό ρόλο, με τις κλοπές των χρηματαποστολών να μετατρέπονται σε κλοπές τραπεζών. Με λίγα λόγια, στο παρόν mode, για να νικήσουν οι κλέφτες, έπρεπε να κάνουν έφοδο σε μια τράπεζα και να συγκεντρώσουν ένα συγκεκριμένο ποσό χρημάτων.

Βέβαια, για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, πρέπει να ανατιναχθεί πρώτα το θησαυροφυλάκιο, καθώς και όλες οι πόρτες - τοίχοι που προστατεύονται από την αστυνομία. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός πως οι αστυνομικοί έχουν πρόσβαση σε όλες τις πόρτες της τράπεζας, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο δυνατό το σχεδιασμό διαφόρων απρόοπτων εφόδων. Από την άλλη μεριά, το Hotwire mode αποτελεί μια μίξη του Capture the Flag και του Conquest, όπου οι παίκτες των δύο ομάδων πρέπει να προλάβουν να μπουν σε συγκεκριμένα οχήματα -που καταδεικνύονται στο χάρτη- και να αποκτήσουν μια ορισμένη ταχύτητα ώστε να ξεκινήσει να χάνει η αντίπαλη ομάδα Tickets, μέχρι τη στιγμή που κάποιος θα ανατινάξει ή θα σταματήσει το όχημα.


Περνώντας στο κομμάτι των χαρτών πρέπει να σημειωθεί πως οι developers της Visceral Games έκαναν εξαιρετική δουλειά και με τους τρεις χάρτες που είδαμε στη beta. Αρχικά, η High Tension, όπως και στην closed έτσι και στην open Beta πρωταγωνιστεί και πάλι -με τα τρία επίπεδα στο χώρο που λαμβάνουν χώρα οι μάχες και το γερανό που καταρρέει- δημιουργώντας νέους δρόμους μέσα στο παιχνίδι. Ο χάρτης Bank Job, αν και εξαιρετικά δομημένος με σχετικά μεγάλο βαθμό καταστροφής του περιβάλλοντος, για άγνωστους λόγους είναι διαθέσιμος μονάχα για το Heist mode, ενώ θα μπορούσε άνετα να στηρίξει και το Conquest mode.

Παρόλα αυτά, πρέπει να αναφερθεί πως η τράπεζα περιλαμβάνει ουσιαστικά τρεις ορόφους, συμπεριλαμβανομένης και της οροφής, εμπλουτισμένους με πολλά, μικρά δωμάτια. Επιπλέον, η πίστα DustBowl αποτελεί ένα κλασσικό χωριό στα βάθη της ερήμου, γεμάτο σπιτάκια, όπου ο παίκτης μπορεί να καλυφθεί στο εσωτερικό τους. Το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του χάρτη αποτελεί η αμμοθύελλα που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, μειώνοντας εξαιρετικά την όραση των παικτών και αλλάζοντας τις ισορροπίες μέσα στο παιχνίδι.

battlefield-hardline-beta-5

Τέλος, σημαντική αλλαγή ήρθε στη σειρά με την αντικατάσταση του Commander από τον Hacker. Μέσα στο match o συγκεκριμένος χαρακτήρας ελέγχει όλα τα ψηφιακά gadgets, παρακολουθώντας και υποδεικνύοντας στους παίκτες της ομάδας το τι πρέπει να κάνουν. Ο ρόλος αυτός μπορεί να αποβεί ζωτικής σημασίας μέσα στο παιχνίδι, καθώς τα καπνογόνα, τα δηλητηριώδη αέρια και ο εντοπισμός των εχθρών δίνουν καθαρό πλεονέκτημα στην ομάδα.

Παράλληλα, όσοn αφορά το οπτικό κομμάτι του Hardline, πρέπει να επισημανθεί πως ο τομέας των γραφικών δεν υπέστη ιδιαίτερες αλλαγές από το Battlefield 4, καθώς η μηχανή που χρησιμοποιήθηκε και στα δύο παιχνίδια είναι η Frostbite 3. Η μεγάλη διαφορά μεταξύ των συγκεκριμένων παιχνιδιών γίνεται με το Levolution system (μηχανισμό που μπορούσε κατά τη διάρκεια του match να φέρει μεγάλες αλλαγές στο χάρτη του παιχνιδιού), το οποίο δεν υφίσταται στο Hardline. Οι developers της Visceral Games δημιουργούσαν μηχανισμούς ώστε να καταστρέφονται αρκετά σημεία του χάρτη, χωρίς όμως αυτά τα επίπεδα καταστροφής να φτάνουν εκείνα του Battlefield 4 και του BF: Bad Company 2.

battlefield-hardline-beta-6

Εν κατακλείδι, το Battlefield Hardline διαθέτει μια ενδιαφέρουσα θεματολογία και καλοσχεδιασμένη δομή, που μπορεί να κάνει τη διαφορά στα online FPS. Ωστόσο, η Visceral Games θέλησε να φέρει νέους μηχανισμούς με το παιχνίδι της, που όμως αλλάζουν την εμπειρία που πρόσφερε η σειρά όλα αυτά τα χρόνια, μετατρέποντάς την σε κάτι άλλο που ίσως να μην αρεστό από το φανατικό κοινό του franchise. Σε κάθε περίπτωση, σε περίπου ένα μήνα θα έχουμε δει την τελική έκδοση και θα βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.

Τσέκαρε το βίντεο

Γέννημα θρέμμα Σαλονικιός, ο Δημήτρης από μικρός προσέγγιζε οτιδήποτε αφορούσε τα βιντεοπαιχνίδια, με αποτέλεσμα να φτάσει και στο χώρο της ειδησεογραφίας από τα μαθητικά του χρόνια κιόλας. Πλέον, ως φοιτητής στο ΤΕΙ Πληροφορικής Σερρών, λατρεύει στον ελεύθερο του χρόνο να ασχολείται με online FPS, το GameOver και την electro μουσική, ενώ στον χώρο της άθλησης τον κέρδισε το κολύμπι και η ναυαγοσωστική.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Αλλαγή ημερομηνίας για το Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Με νέα περίοδο κυκλοφορίας, μέσα στο 2021.
Marvel's Avengers - Preview
Πρώτες εντυπώσεις, βασισμένες στην closed beta.
Μικρή καθυστέρηση στη διάθεση του DIRT 5
Μια εβδομάδα επιπλέον στο pit lane…
Μετάθεση κυκλοφορίας του Halo Infinite
Ακόμα ένα θύμα του Covid…
Trailer για το Remothered: Broken Porcelain
Αφιερωμένο τους «μη-κανονικούς» διαμένοντες του The Ashmann Inn.
Νέο υλικό από το Cyberpunk 2077
Ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς και τον κόσμο του.
Ξεπέρασε τα 5 εκ. αντίτυπα το Final Fantasy VII Remake
Με το μεγαλύτερο μερίδιο να αφορά στις digital πωλήσεις.
Ανακοινώθηκε το Hood: Outlaws & Legends
Ένα 4v4 multiplayer heist τίτλος για την τρέχουσα και επόμενη γενιά μηχανημάτων.
Έρχεται στην επομένη γένια το Temtem
Προσφέροντας ένα νέο "massively multiplayer creature-collection" ταξίδι.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (5)

This comment was minimized by the moderator on the site

Ο υποτιτλος θα πρεπει να αλλαξει σε " Μαθηματα προς την Activision για το πως να χρεωνει 60$ DLC "

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 5 χρόνια από Thanos_Gr_4 Thanos_Gr_4
This comment was minimized by the moderator on the site

Περίεργες επιλογές σχετικά με τις κλάσεις... Και τα γραφικά πάντως μου φαίνονται λίγο generic... Σαν προχειροδουλειά μου κάνει. Περιμένουμε το review, κατατοπιστικότατο preview πάντως

This comment was minimized by the moderator on the site

Πλέων το battlefield μου είναι τρομερά αδιάφορο. μετα την βλακια το 4 δεν ξανα ακουμπάω....

This comment was minimized by the moderator on the site

απο οτι ειδα φοβερα γραφικα και πολυ καλος χειρισμος. Και επιτελους επιστροφη στα m4a1,m16a3,aks74u akm

This comment was minimized by the moderator on the site

Ρε παιδες αξιζει να το περιμενω ή καλυτερα να παρω το cod:advance???

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 5 χρόνια από grayfox2706 grayfox2706
There are no comments posted here yet