Εντυπώσεις από τη beta.

Η σειρά Battlefield έφτασε σε ένα σημείο επικίνδυνου κορεσμού όσον αφορά το σύγχρονο πόλεμο, και αυτό φάνηκε με άσχημο τρόπο στα μέσα του 2015 με το Battlefield Hardline, ένα αστυνομικό spin-off, που ποτέ δεν κατάφερε να πείσει το κοινό της σειράς. Σήμερα, οι servers του Bad Company 2 (κυκλοφορία του 2010), έχουν περισσότερο κόσμο από τους αντίστοιχους του Hardline. Και μετά από συνεχόμενες κυκλοφορίες με παρόμοιο θέμα εδώ και μια εξαετία (Bad Company 1 και 2, BF 3, BF 4, Hardline), ένας γρίφος εμφανίστηκε για την EA και την DICE: Τι πρέπει να κάνουμε για να ξαναγίνει ο μοντέρνος πόλεμος ελκυστικός, επαναστατικός;

Χρειάζεται χρόνος και η απάντηση δεν φαίνεται να υπάρχει ακόμα, οπότε η DICE, -πολύ έξυπνα, κατά τη γνώμη μας- απέφυγε το πρόβλημα με έναν ελιγμό προς τη σταθερή αξία των Παγκοσμίων Πολέμων. Το ενδιαφέρον είναι ότι, παρά την τεράστια επιτυχία του εξαιρετικού, digital-only Battlefield 1943, επιλέχθηκε το επιβλητικό σκηνικό του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Και κατά κάποιο τρόπο, σε σημεία το νιώθουμε σαν μια επιστροφή στις ρίζες, ως “back to basics”. Αυτό που είδαμε στην ανοιχτή Beta έχει όλες τις προοπτικές να γίνει μια εμπειρία «πιο Battlefield από ποτέ». Η σειρά Battlefield στόχευε ανέκαθεν σε έναν πιο ρεαλιστικό, "βαρύ" πόλεμο και ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος προσφέρει ακριβώς αυτό, μέσα από την εποχή, τις τοποθεσίες, τον εξοπλισμό και τη γενικότερη ατμόσφαιρα. Φυσικά, δεν ήταν όλα όσα είδαμε θετικά, αλλά η γενικότερη εικόνα είναι, αν μη τι άλλο, ενθαρρυντική, και η DICE έχει την εμπειρία να τη διαχειριστεί ανάλογα.

battlefield screen 01

Αυτές τις μέρες, λοιπόν, είχαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε εκτενώς με τα δύο βασικά modes, το Conquest και το Rush, με δυο στρατόπεδα, τους Βρετανούς και τους Οθωμανούς. Η βασική φιλοσοφία δεν έχει αλλάξει, αλλά η μετάβαση στην εν λόγω εποχή γίνεται αισθητή άμεσα. Η κίνηση είναι πιο βαριά, τα όπλα πιο δύσχρηστα, λιγότερο αποτελεσματικά, με μεγάλο «κλώτσημα» και η μάχη, ταυτόχρονα, πιο χαοτική. Ο παίκτης πρέπει συχνά να μοχθήσει, να συνηθίσει το σκληρό πρόσωπο της μάχης. Ο χάρτης που είδαμε, η έρημος του Sinai (Sinai Desert), είναι καλοσχεδιασμένος και αντανακλά εξαιρετικά τη φύση του παιχνιδιού.

Από αχανή, ανοιχτή έρημο, μεταβαίνουμε σε ψηλά απότομα βράχια και λόφους που κρύβονται ελεύθεροι σκοπευτές αγναντεύοντας το μικρό χωριό παραδίπλα, όπου η μάχη και η ανταλλαγή πυρών γίνεται πλέον σε επικίνδυνα κοντινές αποστάσεις, και το melee γίνεται πιο συχνό από ποτέ. Μιλώντας για το melee, έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία τόσο με το απολαυστικό Bayonet Charge, αλλά και με τα άλογα, που εμφανίζονται για πρώτη φορά και δίνουν μια διαφορετική νότα. Τα οχήματα είναι βαριά, αισθητά πιο δύσκολα στο χειρισμό και τη στόχευση, όπως πρέπει δηλαδή σε σχέση με την εποχή. Ταυτόχρονα, γίνεται αισθητή μια απλοποίηση στο σχεδιασμό, τόσο των μενού όσο και ορισμένων μηχανισμών, η οποία σίγουρα θα είναι πιο φιλική στους νέους παίκτες.

Τα γραφικά, από την άλλη, είναι πράγματι τα καλύτερα που έχουμε δει μέχρι σήμερα στη σειρά Battlefield, αγγίζουν επίπεδα Battlefront και υπάρχουν στιγμές που αφήνουν τους παίκτες με το στόμα ανοιχτό, σε συνδυασμό με τον αρτιότατο ηχητικό τομέα. Από το αεράκι που σηκώνει και παρασύρει κόκκους άμμου λίγο πάνω από το καυτό έδαφος, στην επιβλητική πυκνή αμμοθύελλα που αλλάζει το παιχνίδι, μειώνοντας την ορατότητα και αχρηστεύοντας τα sniper (πιο καλοδεχούμενο σε σχέση με το Levolution), μέχρι τις μεγαλειώδεις, φλεγόμενες εκρήξεις και το μπαράζ των ιπτάμενων bombers, που αφήνει πίσω του μισογκρεμισμένα κτήρια και καπνισμένους κρατήρες που χρησιμεύουν για κάλυψη.

Πέρα από κάποια αναμενόμενα προβλήματα που συναντήσαμε -κυρίως τεχνικής φύσεως, όπως το hack attack (είναι της μόδας τελευταία...) στους servers την πρώτη μέρα της beta, αυτό που προβλήματισε αρκετά και σίγουρα θα χρειαστεί βελτίωση μέχρι την τελική κυκλοφορία, είναι το γενικότερο balancing. Παραδεχόμαστε αρχικά ότι η αποστολή της DICE είναι πολύ δύσκολη, και το εγχείρημα φιλόδοξο, αλλά ορισμένα πράγματα δεν κολλάνε μεταξύ τους με αποτέλεσμα να θυσιάζεται η κοινή λογική. Για παράδειγμα, περνώντας πάνω ή δίπλα από ένα συρματόπλεγμα ο παίκτης δέχεται 10 Damage, και δεχόμενος σφαίρα απο τυφέκιο του Medic λίγο κάτω από λαιμό, δέχεται 25 Damage. Έτυχε μάλιστα σε περιπτώσεις απευθείας χτύπημα με οβίδα από τανκ να μην σκοτώνει τον αντίπαλο, αλλά να κάνει 35 Damage ή να μη σκοτώνει άλογα. Είναι πολλές οι περιπτώσεις κακού balancing που μπορούμε να αναφέρουμε, αρκεί όμως το παραπάνω παράδειγμα.

battlefield screen 02

Τέλος, μια ακόμη μάλλον αρνητική, αλλά όχι ξεκάθαρη, αίσθηση που μας έμεινε, είναι ότι το σύνολο θυμίζει λίγο Star Wars Battlefront. Ίσως να φταίει η απλοποίηση σε ορισμένους μηχανισμούς, ο σχεδιασμός των μενού, η χρήση της ίδιας (εντυπωσιακής) μηχανής γραφικών ή ο χάρτης που μοιάζει με αντίστοιχους του Battlefront. Τα Battlefield πάντως έχουν τα τελευταία χρόνια ένα ιστορικό με πολλά DLC, οπότε ελπίζουμε αυτό το μοντέλο να μην λειτουργήσει όπως στο Battlefront, δηλαδή ως έλλειψη περιεχομένου στο launch.

Η Beta του Battlefield 1 είχε ορισμένα στοιχεία που μας προβλημάτισαν, αλλά σε γενικές γραμμές μας άφησε ενθαρρυντικές εντυπώσεις. Η DICE ξέρει να διαχειρίζεται κυκλοφορίες τέτοιου μεγέθους ή, τουλάχιστον, ελπίζουμε να έμαθε από την εμπειρία του Battlefield 4, το οποίο είχε ένα καταστροφικό launch, αλλά «χτίστηκε» με τον καιρό, και σήμερα αποτελεί ένα κορυφαίο multiplayer shooter. Δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο, και μέχρι να έρθει το αναλυτικό review, παρακολουθήστε ορισμένες στιγμές που κρατήσαμε από τις προηγούμενες μέρες που περάσαμε στην Έρημο του Sinai.


Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: FPSΔιάθεση: Namco-Bandai Entertainment Greece
Αριθμός παικτών: 1-64Ανάπτυξη: EA DICEΗμ. Έκδοσης: 21/10/2016
PEGI: 18Εκδότης: Electronic ArtsΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Πραγματικό παιδί της γενιάς του '90, το όχι και τόσο μακρινό gaming ταξίδι του ξεκίνησε κάτι Χριστουγεννιάτικα πρωινά με γάλα κακάο και Crash Bandicoot στο PS One. Έκτοτε, συνεπής στις gaming "υποχρεώσεις" του πασχίζει να καλύψει το εύρος παλιών και νέων όχι μόνο παιχνιδιών, αλλά ταινιών, σειρών, βιβλίων και μουσικής και αναρωτιέται συνεχώς πως γίνεται να μην προλαβαίνει, ειδικά τώρα που είναι και φοιτητής. Μεταξύ άλλων, χόμπι του είναι ο αθλητισμός, ο κινηματογράφος και τα ταξίδια.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Τι να περιμένουμε από το The Spyro Reignited Trilogy
Gameplay video από την έκδοση για το PlayStation 4.
Νέο υλικό από το Marvel’s Spider-Man
Δέκα λεπτά gameplay κατευθείαν από την Ε3 2018.
Ημερομηνία διάθεσης του Overkill: The Walking Dead
Νοέμβριο για κονσόλες και PC.
Dragon Quest XI -Πρώτες εντυπώσεις
Το ομορφότερο JRPG της έκθεσης.
The Last of Us Part 2 & Spider-man - Πρώτες εντυπώσεις
Είδαμε την Ellie και παίξαμε με τον Spidey. 
Stranger Things παιχνίδι από την Telltale Games
Καθώς και Minecraft για το Netflix.
Νέο trailer για το Call of Cthulhu
Παραμένει χωρίς συγκεκριμένη ημερομηνία κυκλοφορίας. 
Το Vigor είναι το νέο αποκλειστικό παιχνίδι του Xbox One
Αναπτύσσεται από την ομάδα των Arma και DayZ.
Πλησιάζει η ώρα του Dragon Ball FighterZ στο Switch
Super Sayain μάχες σε τηλεόραση και στο δρόμο…
Ghost of Tsushima - Πρώτες εντυπώσεις
Πληροφορίες για το νέο παιχνίδι της Sucker Punch για το PS4, από την Ε3.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Τελευταία Σχόλια

Μια διόρθωση μόνο το N.Sane Trilogy το επιμελήθηκε η Vicarious Visions και όχι η Toys for Bob που κά...
Θοδωρη μου καλα κανεις και διαφωνεις! Ξερεις πολυ καλα ποσο ψηλα εχω το Alien Isolation. Φυσικα κι ε...
Νίκο εγώ διαφωνώ στο ότι το Αlien Isolation δεν έχει ατμοσφαιρική μουσική. Απεναντίας πιστεύω ότι δι...
@SteveTheKami

Έχει επιβεβαιωθεί ότι θα έχει μόνο 2 (μεγαλύτερα άπο ότι είπανε) campaigns και κατ...
Συμφωνω απολυτα Σταυρο μου. Δυστυχως η συγχρονη βιομηχανια επενδυει σχεδον καθολικα (στα horror) στο...
@Stormbringer O εκσυγχρονισμός μάλλον θα κοστίσει στη μουσική επένδυση (τμήμα που γνωρίζαμε εμείς οι...
Αυτό το παιχνίδι το περιμένω από το 2012 περίπου που είχα παίξει το Witcher 2. ΑΑΑΑΑΑΑΑΑχχχχχχχχχχ α...
Πιο πολυ αναφερομουν στον εκσυγχρονισμο αν και δεν σου κρυβω Αποστολη πως εχω παρα πολυ καλο προαισθ...
τελικα η λυση ειναι να παψω να κοιμαμαι τα βραδια...
A dream came true.Day one εννοείται αλλά αργεί ακόμα.Τι ωραία που θα ήταν αν έβγαινε μες το καλοκαίρ...