Blade Running...

Πολλά μπορεί να προσάψει κανείς ως αρνητικά στην Quantic Dream. Υποσχέσεις που δεν τηρούνται, σχεδιασμός παιχνιδιών που πολλές φορές ξεπερνά τα όρια του gaming και προσεγγίζει τον κινηματογράφο, plot holes... Αλλά όποια και αν είναι η θέση κάποιου απέναντι στους Γάλλους και στη φιγούρα του David Cage ειδικότερα, που αποτελεί και τη βιτρίνα του στούντιο, σίγουρα δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ιδιαιτερότητα που χαρακτηρίζει όλα τα πονήματά που έχει παραδώσει αυτή η ομάδα, την προσπάθεια που κάνει για δημιουργία ενός gaming που σπάνια συναντάμε στις μέρες μας, καθώς και τις προσεγμένες και μεγάλες παραγωγές, που, βέβαια, τα τελευταία δέκα χρόνια χρηματοδοτούνται χωρίς φειδώ από τη Sony.

Η Quantic Dream έχει επιτυχίες και αποτυχίες στο βιογραφικό της, και από ό,τι φαίνεται, το Beyond: Two Souls δεν πρέπει να θεωρήθηκε ως ιδιαίτερα επιτυχημένο ούτε καν και από τους ίδιους τους δημιουργούς του. Αυτή η διαπίστωση προκύπτει από την οδό που δείχνει να ακολούθησε στο σχεδιασμό και τη δόμηση του Detroit η γαλλική ομάδα, αφού το δυστοπικό adventure παιχνίδι που ετοιμάζει για το PS4, από όσα είδαμε πριν λίγες ημέρες στην Paris Games Week, είναι ένα παιχνίδι απόλυτα βασισμένο επάνω στους μηχανισμούς του Heavy Rain.

Detroit Become Human screen 01

Εμείς θα πούμε ότι η επιλογή αυτή μάς φαίνεται σωστή. Με το Beyong η Quantic Dream προσπάθησε να κάνει πράγματα που δεν της “βγήκαν”, οπότε η πιο ασφαλής επιλογή του μοντέλου Heavy Rain και η επιστροφή σε ένα πιο “interactive movie” περιβάλλον δείχνει να ταιριάζει καλύτερα στο νέο παιχνίδι. Το Detroit το περιμένουμε εδώ και καιρό, και θεωρείται ως η μεγαλύτερη παραγωγή της Quantic Dream μέχρι σήμερα. Το σενάριό του, που δανείζεται πολλά από τη sci-fi λογοτεχνία και, κυρίως, από τον Philip K. Dick, μας τοποθετεί στο 2036, όπου η ανθρωπότητα έχει φτάσει στο σημείο να μπορεί να κατασκευάσει σχεδόν τέλεια ανδροειδή.

Αναμενόμενα, τα ανδροειδή, που αντιμετωπίζονται σχεδόν ως σκλάβοι από τους ανθρώπους, αρχίζουν να επαναστατούν, να σπάνε το πρωτόκολλό τους και, αφού το κάνουν αυτό, να χαρακτηρίζονται ως “Deviants”, ως επαναστάτες. Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε ότι στο Detroit υπήρχαν αρκετοί πρωταγωνιστές (όπως και στο Heavy Rain), όπως το ανδροειδές/ ντετέκτιβ Connor και το ανδροειδές/ Deviant Markus. Για τον Connor είχαμε δει αρκετά στοιχεία από την ανακοίνωση κιόλας του παιχνιδιού, με το σχετικό gameplay στην οροφή ενός κτιρίου, όπου ο πρωταγωνιστής πρέπει να πείσει ένα Deviant να αφήσει ελεύθερο ένα μικρό κορίτσι που κρατά όμηρο. Στη φετινή έκθεση Ε3 γνωρίσαμε καλύτερα τον Markus, ο οποίος ηγείται μιας επαναστατικής ομάδας και στο δικό του κεφάλαιο είχαμε κληθεί να ελευθερώσουμε όσα περισσότερα από τα “αδέλφια” του μπορούσαμε από ένα κατάστημα που τα πωλούσε.

Detroit Become Human screen 02

Τώρα, ήρθε η σειρά της Kara, της φιγούρας που είχαμε δει για πρώτη φορά πολλά χρόνια πριν, πριν ακόμα υπάρξει έστω κάποια υποψία για το παιχνίδι Detroit, στο φερώνυμο tech demo της Quantic Dream. Στο Paris Games Week είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια παρουσίαση του κεφαλαίου της Kara, που άλλωστε προβλήθηκε και σε μορφή trailer κατά τη συνέντευξη Τύπου της Sony, όμως σε πραγματικό χρόνο και δύο φορές, όπου έγιναν εντελώς διαφορετικές επιλογές. Παραδόξως, το “spotlight” στην παρουσίαση του demo (αλλά και γενικώς στην Paris Games Week) το κέρδισε ο Guillaume de Fondaumière, ο “νούμερο 2” της Quantic Dream, που αυτή τη φορά φαίνεται να έχει πιο ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη του παιχνιδιού.

Ο de Fondaumière έπαιξε το γνωστό demo δύο φορές, τη μια προσπαθώντας να λογικεύσει τον Todd, το διεστραμμένο πατέρα της Alice, ώστε να γλιτώσει τη μικρή κόρη του από την κακή μοίρα της. Ο Todd, όμως, ήταν αμετάπειστος, και, έτσι, η Kara, σπάζοντας το πρωτόκολλό της, έμπλεξε σε μια μάχη -που εξελίχθηκε μέσα από quick time events- με τον Τodd, έσωσε την Alice, και το κεφάλαιο έκλεισε με τις δύο να τρέχουν από το σπίτι, να μπαίνουν σε ένα λεωφορείο και να φεύγουν μακριά.

Detroit Become Human screen 03

Στη δεύτερη, περίπτωση, ωστόσο, η Kara -μέσα από τις επιλογές του Guillaume de Fondaumière, ήταν πιο “Deviant”, αφού χρησιμοποίησε ένα πιστόλι, που είχε ανακαλύψει πιο πριν σε ένα συρτάρι, για να απειλήσει τον Todd, και τελικά τον σκότωσε για να γλιτώσει το μικρό κορίτσι. Με το κλείσιμο και του δεύτερου demo, το στέλεχος της Quantic Dream μάς έδειξε ένα γράφημα, το οποίο εμφανίζεται κάθε φορά που ολοκληρώνεται ένα κεφάλαιο και παρουσιάζει ένα οριζόντιο “δέντρο” με όλες τις πιθανές επιλογές που μπορεί να κάνει ο παίκτης και τις καταλήξεις που θα επιφέρουν αυτές. Για παράδειγμα, αν ο παίκτης δεν είχε εξερευνήσει το σπίτι με την Kara λίγα λεπτά πριν το συμβάν με την Alice και τον πατέρα της, τότε δεν θα είχε ανακαλύψει το κρυμμένο πιστόλι, οπότε -λογικά- δεν θα γνώριζε την ύπαρξή του και, έτσι, το σενάριο όπου σκοτώνει τον Todd δεν θα ήταν εφικτό.

Επιλογές, αποφάσεις, διαφορετικά αποτελέσματα και δεκάδες ξεχωριστά παρακλάδια σε κάθε κεφάλαιο. Και αν όλα αυτά δεν σας θυμίζουν Heavy Rain, τότε το μοντέλο χειρισμού θα το κάνει υπέρ το δέον. Ο χειρισμός στο Detroit δεν κρύβει καμία έκπληξη, αφού γίνεται χρήση του κλασικού μοντέλου ενεργειών με τη χρήση των δύο αναλογικών μοχλών -που “εξομοιώνει” την κίνηση του χαρακτήρα εντός παιχνιδιού- ή με συνδυασμό κουμπιών για ορισμένες πιο πολύπλοκες ενέργειες (πατάμε L1 + R1 + L2 + R2 για να σπρώξουμε κάτι). Τίποτα καινούργιο εδώ. Απλό, λειτουργικό και βατό “interactive movie gameplay” μοντέλο χειρισμού.

Detroit Become Human screen 04

Οι πρώτες εντυπώσεις μας από το Detroit: Become Human είναι θετικές. Ειδικά μιλώντας για όσους αρέσκονται στα παιχνίδια αυτής της λογικής και, ειδικότερα, αυτής της ομάδας. Η Quantic Dream, χωρίς να επιχειρεί κάτι καινοτόμο ή ρηξικέλευθο, δείχνει να ετοιμάζει ένα παιχνίδι με ενδιαφέρουσα ιστορία, εντυπωσιακή τεχνολογία γραφικών και καλή ατμόσφαιρα, που ενδεχομένως να προσπαθήσει και πάλι να θίξει ορισμένα ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα.

Το αν αυτό θα το πράξει επιτυχώς ή όχι, το αν θα υπάρχει συνοχή στο σενάριο και το αν, τελικά, αυτό το σενάριο θα έχει κάτι να πει στον παίκτη, και δεν θα είναι απλά ένα γκρίζο όχημα για λίγο ακόμα interactive movie gameplay, θα το διαπιστώσουμε την άνοιξη του 2018, όταν δηλαδή θα γίνει διαθέσιμο το νέο πόνημα των Γάλλων για το PS4.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: AdventureΔιάθεση: Sony Hellas
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Quantic DreamΗμ. Έκδοσης: 25/05/2018
PEGI: 18Εκδότης: SIEEΠλατφόρμες: PS 4

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Τέλος τα microtransactions από το Middle-Earth: Shadow of War
Ακόμα μια «νίκη» για την κοινότητα...
UK charts: Ο Crash άφησε πίσω Octopath και Απίθανους
Ευχάριστα τα νέα για το Octopath Traveler.
Gameplay trailer για το Disgaea 1 Complete
Σύντομα η διάθεσή του στις δυτικές αγορές.
Αρχές Σεπτεμβρίου η Open Beta για το Battlefield V
Σοφότερη η Dice από την διενέργεια της Closed Beta του τίτλου.
Συνεχίζει την ανοδική του πορεία το Gran Turismo Sport
Ξεπέρασε τους 5 εκατομμύρια παίκτες.
Earth Atlantis
Στο βυθό φωτισμένα άρματα.
To Σεπτέμβριο στους υπολογιστές το The Bard's Tale 4
Και σύντομα η κυκλοφορία στις κονσόλες.
Νέο trailer για το We Happy Few
Γνωριμία με τους χαρακτήρες και τον κόσμο του τίτλου.
Τον Αύγουστο η Private Beta του Call of Duty: Black Ops 4
Για ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κονσόλες.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Τελευταία Σχόλια

Καθε χαρακτηρας παρουσιαζει εντελως ξεχωριστες καταστασεις, πιανει ακομα και πιο σκοτεινα θεματα που...
Πιστεύω είχαμε ανάγκη για ένα όμορφο, old school JRPG. Εμένα προσωπικά δεν με έχει απογοητεύσει καθό...
Ευχαριστώ Σταύρο μου για τη διευκρίνηση! Ήλπιζα ότι θα έχει και κάτι original, δεν πειράζει όμως.
Νίκο για την ερώτηση του Emerald, νομίζω πως το κάλυψα με την αναφορά του Bravely Default (familiar ...
Xμμ, μάλιστα! Αριγκατό Σταύρο.
Δεν σου κρύβω, μου κίνησες την περιέργεια! Το καλό είναι ότι με βλέπ...
Νίκο. δυστυχώς για το end game και επίλογο είναι περίπτωση Bravely Default (aka boss rush μάχες) όπ...
Επιτέλους ήρθε το review που περίμενα πως και πως!
Άψογος για ακόμα μία φορά Σταύρο.
Στα δικά μου...
Τώρα μάλιστα.. ίσως το τιμήσω τώρα.
Αυτά τα δωρεάν updates δείχνουν πως γίνεται η σωστή υποστήριξη ενός παιχνιδιού. Κατά τ'άλλα πάλι κλά...