It’s Beauty that killed the beast…

Αν θεωρήσουμε τους τρεις βασικούς και αδιαίρετους πυλώνες ενός βιντεοπαιχνιδιού ως την αισθητική, την ιστορία/ αφήγηση και το gameplay, τότε το Child of Light ξεκινάει  με τους καλύτερους οιωνούς. Αρκεί μια φευγαλέα ματιά στην οθόνη για να επιδράσει η εικαστική γοητεία του στον οποιοδήποτε. Είναι από “εκείνα” τα παιχνίδια που θα αναγνώριζες με ευκολία από οποιοδήποτε screenshot στο δευτερόλεπτο. Αυτή η ξεκάθαρη αισθητική του ταυτότητα, που θυμίζει με την έντασή της άλλα ανεξάρτητα αριστουργήματα όπως τα Limbo και Bastion, λειτουργεί και εδώ, αρχικά, σαν πρόσκληση για τον παίκτη.

Πρόσκληση σε έναν κόσμο που υπόσχεται οπτικοακουστική διέγερση και υποβολή σε σκοτεινούς, μελαγχολικούς, παραμυθένιους τόνους. Φτιαγμένο εξ ολοκλήρου με την Ubiart Framework, που αναπτύχθηκε για τα Rayman, το παιχνίδι αποτελεί ακόμα μια διαφήμιση του χειροποίητου ύφους που έχει την ικανότητα να προσδίδει η μηχανή με ευκολία. Το αποτέλεσμα παραπέμπει σε κινούμενο πίνακα ζωγραφικής, με το ομαλό animation να χαρίζει χάρη στην ηρωίδα μας και να συμπληρώνει ιδανικά τη γενική εικόνα.

child of light screen 01

Στην πρώτη εντύπωση λοιπόν, το παιχνίδι παίρνει άριστα με τόνο. Το ενδιαφέρον του παίκτη κεντρίζεται στιγμιαία και μένει να δούμε αν υπάρχει κάτω από την πανέμορφη επιφάνεια ένα αξιόλογο παιχνίδι που θα το μετατρέψει σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Ας τα πάρουμε λοιπόν από την αρχή. Σεναριακά, το Child of Light είναι ένα παραδοσιακό παραμύθι. Η Aurora, κόρη του δούκα της Austria, πεθαίνει και φαίνεται να ξυπνά σε έναν σκοτεινό κόσμο που χρειάζεται τη βοήθειά της.

Μια κακιά βασίλισσα έχει κλέψει τον ήλιο, τη σελήνη και τα αστέρια και έχει στερήσει το φως από τη Lemuria –όπως λέγεται ο εναλλακτικός κόσμος- και φυσικά η πρωταγωνίστριά μας επωμίζεται το ρόλο του σωτήρα. Δομημένο πάνω στις βασικές αρχές των μύθων και των παραμυθιών και διανθισμένο με τους αρχέτυπους συμβολισμούς της ενηλικίωσης, της αναγέννησης και της αυτοεκπλήρωσης, το Child of Light μπορεί να μην είναι πρωτότυπο στο γενικότερο πλαίσιό του, αλλά είναι πρωτότυπα καλοφτιαγμένο.

child of light screen 02

Αφηγηματικά επιλέγει να εξιστορήσει τα πάντα με μικρά ποιηματάκια άλλοτε πολύ όμορφα και πετυχημένα και άλλοτε όχι. Οι διάλογοι, λόγου χάρη, μπορούν να μεταπηδήσουν από το “υπέροχο” στο “το έβαλα μόνο για να έχει ομοιοκαταληξία” σε δευτερόλεπτα, αλλά και πάλι, η επιλογή αυτή του χαρίζει μια ιδιαίτερα “ζεστή” προσωπικότητα, που είναι απαραίτητη σε κάθε καλό παραμύθι. Εξίσου ευχάριστο είναι και το cast των δεύτερων χαρακτήρων, που συνήθως καταφέρνει να ξεφύγει από –ή να μασκαρέψει ωραία - τα κλισέ των RPG.

Έτσι, έχουμε, μεταξύ άλλων, τον σκληρό πολεμιστή –αλλά αργά στο παιχνίδι- και την γεμάτη οργή νέα που θέλει εκδίκηση, και από την άλλη τον πάντα θλιμμένο κλόουν, μια από τις πιο μελαγχολικές φιγούρες σε παιχνίδι, και σε μια ευφάνταστη αντιστροφή του Ρομπέν των δασών, τον οπορτουνιστή, καπιταλιστή τοξοβόλο ποντικό. Το παιχνίδι εισάγει πολλούς δευτερεύοντες χαρακτήρες, σίγουρα περισσότερους απ’ όσους μπορεί να αναπτύξει, έστω υποτυπωδώς, αλλά η αφήγηση και οι σύντομοι διάλογοι μεταξύ τους μετά από κάθε μάχη τους, χαρίζουν κάποια ψήγματα προσωπικότητας χωρίς να ξεφεύγουν από το επίπεδο της καρικατούρας φυσικά. Κάποιοι όμως φαντάζουν περιττοί και μάλλον αδιάφοροι.

child of light screen 03

Μιας και ούτε από την πλευρά του gameplay έχουν κάποια ιδιαίτερη χρησιμότητα, ίσως ένα μικρότερο cast με μεγαλύτερη έμφαση θα ήταν σοφότερη επιλογή. Παρόλα αυτά, το παιχνίδι λειτουργεί πολύ όμορφα ως ένα διαδραστικό παραμύθι, με άψογη ατμόσφαιρα, αισθητική αρτιότητα και πρωτότυπη αφήγηση. Προτού περάσουμε στην ανάλυση του gameplay, οφείλουμε να σταθούμε και στη σημασία της μουσικής επένδυσης για το ύφος και τον τόνο του.

Μπορεί να μη διαθέτει τεράστια ποικιλία και να στηρίζεται στη γνωστή “μελαγχολικό-πιάνο” συνταγή, αλλά είναι πάντα σε αρκετά υψηλά επίπεδα, ορχηστρική, πιστώνεται ένα υπέροχο κομμάτι για τους τίτλους τέλους και ένα ακόμα καλύτερο main theme, που “σφραγίζει” την προσωπικότητα του παιχνιδιού όσο τα κατακόκκινα ανέμελα μαλλιά της Aurora. Έπειτα από τα παραπάνω, το gameplay έχει σίγουρα δύσκολο έργο για να καταφέρει να σταθεί στο ύψος του. Και δυστυχώς δεν πλησιάζει τα ίδια επίπεδα σε όλους τους τομείς.

child of light screen 04

Αρχικά, το παιχνίδι είναι ένα παλιομοδίτικο RPG με δυναμικές turn based μάχες, βελτίωση στατιστικών, level-up, ένα party χαρακτήρων με διαφορετικό skill tree ο καθένας, side quests, μαγικά φίλτρα και πάει λέγοντας. Η έξυπνη πινελιά είναι η προσθήκη του Igniculus, μιας πυγολαμπίδας που έχει την ικανότητα να εκπέμπει ένα έντονο φως και συντροφεύει την Aurora. Ο παίκτης την-τον (;) ελέγχει με το δεξί αναλογικό μοχλό ανεξάρτητα από την κίνηση της Aurora που γίνεται με τον αριστερό.

Εμπνεόμενο από το πρόσφατο Puppeteer, αλλά και από τα Super Mario Galaxy, με τον Igniculus μπορούμε να μαζέψουμε αντικείμενα, να τυφλώνουμε εχθρούς για να τους αποφεύγουμε ή να τους αιφνιδιάζουμε, να ενεργοποιούμε διακόπτες, να “γιατρεύουμε” τους χαρακτήρες μας και να χρησιμοποιούμε το φως του σε ορισμένους –εύκολους- γρίφους. Ενώ, μπορεί να τον χειρίζεται και δεύτερος παίκτης στην επιλογή co-op που δυστυχώς δεν είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε.

child of light screen 05

Οι μάχες, που καταλαμβάνουν και το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, στηρίζονται κατά κύριο λόγο σε μια μπάρα που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης και καθορίζει τη σειρά με την οποία ενεργούν οι χαρακτήρες. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να την επηρεάσεις φυσικά, όλοι αρκετά ισορροπημένοι και δυναμικοί, κάτι που δίνει ρυθμό και ενδιαφέρον σε όλη την διάρκει;a τους. Χαρακτηριστικά, έχουμε την περιορισμένη δυνατότητα με τον Igniculus είτε να καθυστερούμε τη σειρά ενός εχθρού είτε να γιατρεύουμε κάποιον χαρακτήρα μας, επιλογές που δημιουργούν ένα μικρό στρατηγικό δίλημμα.

Ωστόσο, η πολύ χαμηλή πρόκληση -στο normal mode δεν χάσαμε ούτε μία φορά στις 10+ ώρες που διαρκεί το παιχνίδι- η λιγοστή ουσιαστική τους ανάπτυξη με το πέρασμα του χρόνου –καμία εισαγωγή νέου στοιχείου μέχρι το τέλος- αλλά και κάποιες σχεδιαστικές επιλογές που αφαιρούν στρατηγικό βάρος από αυτές –όπως την ικανότητα να αλλάζεις χαρακτήρες εν μέσω της μάχης χωρίς να χάνεις τη σειρά σου- τις μετατρέπουν μετά από ένα σημείο σε μια μονότονη επανάληψη.

child of light screen 06

Όπως προείπαμε, πολλοί χαρακτήρες φαντάζουν περιττοί, αφού το παιχνίδι δεν επιλέγει ποτέ να “ζορίσει” λίγο τις καταστάσεις και έτσι, με μια εναλλαγή ανάμεσα σε τρεις ή το πολύ τέσσερις χαρακτήρες, κάθε εμπόδιο ξεπερνιέται με χαρακτηριστική άνεση. Καμία ιδιαίτερη ανάγκη για πειραματισμούς ή για διεύρυνση της στρατηγικής. Τυπικός σχεδιασμός βγαλμένος από το εγχειρίδιο δημιουργίας ενός στερεοτυπικού RPG. Πολλές φορές νιώθαμε το παιχνίδι ως μια εισαγωγή στο είδος για παιδιά ή αρχάριους.

Και η αλήθεια είναι πως αν το σκεφτούμε από αυτήν την οπτική γωνία, εκπληρώνει άψογα τους σκοπούς του. Το σκοτεινό και μελαγχολικό ύφος του όμως καταδεικνύει πως στοχεύει σε ενήλικο κοινό, κάτι που προκαλεί μια κάποια αντίφαση στο όλο πακέτο. Ίσως το ιδανικό κοινό να είναι ενήλικοι… αρχάριοι του είδους. Βέβαια, το παιχνίδι δεν γίνεται ποτέ πραγματικά βαρετό, απλά σε αυτό το επίπεδο οι μάχες μπορούν να μετατραπούν σε ρουτίνα.

child of light screen 07

Πέρα από τις μάχες, το υπόλοιπο gameplay στηρίζεται στην εξερεύνηση, με την Aurora να αποκτά την ικανότητα να πετάει ελεύθερα πολύ νωρίς στο παιχνίδι. Αυτό προσθέτει στο σχεδιασμό του κόσμου και την κάθετη διάσταση, που είναι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, αλλά από την άλλη ίσως υπέρ-δυναμώνει την πρωταγωνίστρια, κάνοντας τα πράγματα πολύ απλά από πολύ νωρίς και σε αυτόν τον τομέα.  Όλα αυτά συνθέτουν ένα παιχνίδι που δεν θα προβληματίσει ιδιαίτερα με τη δυσκολία του κανέναν, αλλά σημαντικότερα δεν αποκτά το βάθος που θα μπορούσε –στο normal mode επαναλαμβάνουμε.

Τα πράγματα βελτιώνονται κάπως –στις μάχες- στο Hard Mode και ιδιαίτερα στο New Game +, οπότε σας προτείνουμε να μην το “φοβηθείτε”. Δυστυχώς δεν είχαμε τον χρόνο να το ολοκληρώσουμε και δεύτερη φορά σε αυτό το επίπεδο, αφού το παιχνίδι διαρκεί ένα χορταστικό 12ωρο, ίσως και παραπάνω, αλλά, οι ώρες που ασχοληθήκαμε ήταν αρκετές για να πούμε με σιγουριά πως η δυναμική των μηχανισμών αναδεικνύεται εμφανώς περισσότερο.

child of light in game

Ολοκληρώνοντας, το Child of Light προσφέρει μια γνήσια παραμυθένια εμπειρία, δημιουργημένη με μεράκι και αγάπη. Ο μαγευτικός οπτικοακουστικός τομέας, γεμάτος μικρές λεπτομέρειες, έκανε το ταξίδι σε αυτόν τον αλλόκοτο κόσμο μια πραγματική απόλαυση για τις αισθήσεις. Από τα σκοτεινά δάση μέχρι τους υποθαλάσσιους κόσμους και τα ιπτάμενα βασίλεια, τους ιδιαίτερους χαρακτήρες, την –ως επι το πλείστον- εμπνευσμένη αφήγηση και τη μελαγχολική μουσική, αυτή η πορεία προς την ενηλικίωση είναι ένας μικρός καλλιτεχνικός θρίαμβος.

Η πολύ χαμηλή του πρόκληση και η ελλιπής ανάπτυξη των μηχανισμών της μάχης κάνει το gameplay του λίγο μονότονο, αλλά ποτέ σε ενοχλητικό βαθμό, ενώ σε υψηλότερες δυσκολίες η κατάσταση είναι σαφώς πιο ενδιαφέρουσα για όσους αναζητούν και λίγο στρατηγικό βάθος παραπάνω. Η Ubisoft Montreal μπορεί να μην τα κατάφερε εξίσου καλά και στους τρεις “πυλώνες”, αλλά δημιούργησε μια άνιση καλλιτεχνία που αξίζει κάθε λεπτό που θα της αφιερώνετε. Μια πραγματικά “φωτεινή” δημιουργία.

Γιώργος Πρίτσκας

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Μαγευτικός οπτικοακουστικός τομέας.
  • Πρωτοποριακή ποιητική αφήγηση ενός αρχέτυπου παραμυθιού.
  • Έξυπνο και δυναμικό σύστημα μάχης...

Αρνητικά

  • ...που δεν αναπτύσσεται όσο θα ‘πρεπε στην πορεία.
  • Χαμηλή πρόκληση.

Βαθμολογία

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Ανακοινώθηκε νέο υλικό για το Borderlands 3
Διαθέσιμο μέσω του Season Pass 2.
Αποκαλύφθηκαν οι απαιτήσεις συστήματος για το Assassin's Creed: Valhalla
Μαζί με ένα νέο trailer αφιερωμένο στον οπτικό τομέα του τίτλου.
Ανακοινώθηκε το King Arthur: Knight’s Tale
Ένα turn-based tactical RPG από τη NeoCore Games.
Το Halo 5 δεν θα προστεθεί στη Master Chief Collection
Σύμφωνα με τα λεγόμενα της 343 Industries.
PS5: Περαιτέρω πληροφορίες για τη συμβατότητα με τίτλους του PS4
Αποκαλύφθηκαν και όσα παιχνίδια μένουν εκτός συμβατότητας.
Οι απαιτήσεις συστήματος για το Syberia: The World Before
Μπορείτε να "τρέξετε" την επιστροφή της Kate Walker;
Έρχονται σημαντικές αλλαγές στο PlayStation Store
Εν όψει κυκλοφορίας του PlayStation 5.
Η Amazon βάζει τέλος στην ανάπτυξη για το Crucible
Μόλις πέντε μήνες μετά από την κυκλοφορία του.
Ημερομηνία διάθεσης του The Medium
Στα μέσα Δεκεμβρίου για Xbox Series X/S και PC.
Ολοκληρώθηκε η ανάπτυξη για το Marvel's Spider-Man: Miles Morales
Όλα έτοιμα για τη διάθεσή του σε PS4 και PS5.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (29)

This comment was minimized by the moderator on the site

Σιγουρη αγορα οταν βρεθουν τα χρηματα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Trine μου θυμίζει και αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι. Όσο αφορά το κομμάτι της χαμηλής πρόκλησης, έχω φάει στην μάπα το τελευταίο καιρό Super Meat Boy και Electronic Super Joy. Δεν έχω όρεξη για ένα ακόμα μαζοχιστικό platformer. Χαλλαρά και το βλέπω για αγορά σε κανένα δίμηνο που θα έχω ξεμπερδέψει με DS II και άλλα...

admin Admin
This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν είναι platformer tony αυτό, είναι turn based RPG.

This comment was minimized by the moderator on the site

Τρομερο το παιχνιδι,κ με πολυ καλη διαρκεια.Αυτο κ αν αξιζει τα 20 ευρω!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Υπέροχο review και όπως φαίνεται υπέροχο παιχνίδι. Σίγουρη μελλοντική αγορά και απο μένα.
Πάντως απ'ότι κατάλαβα, το hard είναι μονόδρομος για την καλύτερη δυνατή εμπειρία

This comment was minimized by the moderator on the site

Σόρυ νόμιζα ότι θα συνδύαζε και στοιχεία platforming...

This comment was minimized by the moderator on the site

Γραφικά με water color αποχρώσεις, εξολοκλήρου hand made ..! και από έναν πολύ σημαντικό δημιουργό Yoshitaka Amano ( δεν δουλεύει αποκλειστικά στην gaming ιndustry , τον ξέρω από τον χώρο τον κόμικ..)
Μακάρι να χαμε κι άλλες τέτοιες κυκλοφορίες..

This comment was minimized by the moderator on the site

Με όσα έγραφες στο review Γιώργο, είχα καταλάβει πως θα έπαιρνε κανένα 6-7. Το ακύρωσα γιατί δεν το ήθελα τόσο πολύ τελικά, αλλά θα το πάρω κάποια στιγμή.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραίο review. To αγόρασα αυθόρμητα χωρίς δεύτερη σκέψη.Για να δούμε αν καταφέρω να μυήσω την Γυναίκα μου στο co op με αυτό το πανέμορφο παιχνίδι.

This comment was minimized by the moderator on the site

Χαίρομαι που βγήκε όντως καλό.Δεν το περίμενα δύσκολο βέβαια, σε καμία περίπτωση, αλλά δε με πειράζει.Υποψιάζομαι ότι θα το παίξουμε με το κορίτσι μαζί χαλαρά, οπότε μια χαρά. :P
Κάποια στιγμή σίγουρα θα το δω.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ καλό και ΓΡΗΓΟΡΟ review, μπράβο! Οσο για το παιχνίδι χαίρομαι που τελικά είναι τοσο καλό όσο έδειχνε απο τα πρώτα του trailer.

This comment was minimized by the moderator on the site

Παρα πολυ ωραιο review, μπραβο!
Μηπως μπορει καποιος ομως να μου πει ποσα GB ειναι το Child of Light?

This comment was minimized by the moderator on the site

Μπραβο για το σύντομο αλλα πολύ περιεκτικό review! Εχω μεγάλες προσδοκίες για το παιχνιδι. Με ξενέρωσε λίγο το ότι δεν εναπτύσονται καποιοι μηχανισμοι αλλα ενταξει. Και πολύ χρήσιμο αυτο που μας ειπες για το Normal Mode. Είμαι άτομο που θέλω πρόκληση στα video games οποτε θα το ξεκινήσω στο Hard. Υπομονή δυό μέρες

This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραίο review.
Κρίμα που το gameplay και βασικά η εξέλιξη των μηχανισμών μάχης κρατάνε λίγο πίσω τον τίτλο αλλά το εικαστικό του είναι μαγικό και περιμένω την Deluxe στο PS4.

This comment was minimized by the moderator on the site

Να πω την αλήθεια, όταν πρωτοείδα το παιχνίδι δεν περίμενα καν σε ένα τέτοιο παραμυθάκι να προστεθεί και μάχη και leveling system... είναι ένα παιχνίδι που παίζεις για να μαγευτείς από την γοητεία του και όχι από τις μάχες στις οποίες θα λάβεις μέρος, οπότε must buy για μένα για την αφήγηση, την ιστορία, και τον πανέμορφο οπτικοακουστικό τομέα, και τα άλλα μένουν στην άκρη.

There are no comments posted here yet
Φόρτωση Περισσότερων