Σενάριο; Ποιος το χρειάζεται όταν έχουμε ένα sniper όπλο στα χέρια μας!

Θα ήταν ψέμα αν λέγαμε ότι δεν μας έλειψε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Μπορεί η συγκεκριμένη πολεμική περίοδος να είχε κατακλύσει παλιότερα τα action παιχνίδια, σε σημείο που να κουράσει έντονα, αλλά τελικά η απουσία της από το προσκήνιο –εδώ και μερικά χρόνια- μας έδειξε ότι τελικά θα θέλαμε την επιστροφή της. Καλά είναι και τα τύπου “Modern Warfare” shooters, όμως αυτή η κατάσταση με τους κινδύνους εξ ανατολάς έχει παραγίνει και επιτρέψτε μας να πούμε ότι η σταδιακή μετάβαση που έχει αρχίσει να γίνεται προς το κοντινό μέλλον (με εξελιγμένο οπλισμό κ.λπ.) δεν φαντάζει πιο γοητευτική.

Αλλά ας γυρίσουμε στη τελευταία δημιουργία της Rebellion, η οποία –ευτυχώς- δεν πιάστηκε από τη μόδα της εποχής και θέλησε να μείνει πιστή στο franchise της, επιμένοντας στην απόδοση του πολέμου ενάντια στις δυνάμεις του Άξονα. Όπως προδίδει το όνομα του τίτλου, η δράση επικεντρώνεται στη συμπαθέστατη κλάση των sniper όπλων, έχοντας ιδιαίτερη έφεση στις stealth τακτικές, ώστε ο εχθρός να μην ξέρει ποτέ από πού θα του έρθει. Για το σενάριο δεν έχουμε να πούμε και πολλά. Ο πρωταγωνιστής των Sniper Elite επιστρέφει, το ίδιο αδιάφορος, το όνομα του οποίου αδυνατούμε να θυμηθούμε, καθώς έχουμε την εντύπωση ότι δεν αναφέρθηκε ούτε μία φορά στη διάρκεια του campaign. Δεν χρειάζονται και πολλές πληροφορίες εδώ, εκτός από το γεγονός ότι ο Karl Fairburne (καλά να είναι το Wikipedia…) θα επισκεφτεί τη Βόρεια Αφρική για να πολεμήσει τις γερμανικές και ιταλικές δυνάμεις.

sniper-elite-3-review-screenshot-01

Οι μονόλογοι μεταξύ των αποστολών ξεχνιούνται τη στιγμή που λέγονται, ενώ ορισμένα έντονα κλισέ μπορεί να προκαλέσουν μειδίαμα αντί τη συναισθηματική ένταση, όπως μάλλον ελπίζανε οι δημιουργοί. Οπότε, ας κλείσουμε εδώ τα του σεναρίου, έναν τομέα για τον οποίο πιστεύουμε πως ούτε η ίδια η Rebellion είχε περισσότερες αξιώσεις εκτός από τη δημιουργία μίας δικαιολογίας για να βρεθούμε στην Αφρική, μία πολύπαθη περιοχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που ελάχιστα έχει αποδοθεί στο μέσο των βιντεοπαιχνιδιών.

Όσοι είχατε ασχοληθεί με το προηγούμενο μέρος της σειράς ή παρακολουθήσατε τα διάφορα promotional βίντεο του παρόντος sequel, θα αντιληφθήκατε την έντονη διαφήμιση της λεγόμενης X-Ray Killcam. Ούτε λίγο ούτε πολύ το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό επανέρχεται –μερικώς- βελτιωμένο από το Sniper Elite V2- μετατρέποντας κάθε σφαίρα σε ένα “όργιο” βίας. Με την προαναφερθείσα Killcam κάθε φορά που πετυχαίνουμε μία θανατηφόρα βολή σε έναν εχθρό, η κάμερα αφήνει το χαρακτήρα μας, ακολουθώντας σε slow-motion και με δραματικές λήψεις την πορεία της σφαίρας ως το στόχο της. Όταν η σφαίρα φτάσει στο επίμαχο σημείο, τότε το εχθρικό σώμα απεικονίζεται ως ακτινογραφία, προκειμένου να παρακολουθήσουμε με πάσα λεπτομέρεια τη ζημιά που μπορεί να προκληθεί από ένα sniper όπλο. Η ουσιαστική βελτίωση που φέρει η X-Ray Killcam σε αυτό το sequel είναι η απεικόνιση των μυών μαζί με τα οστά των σωμάτων των άτυχων στρατιωτών.

sniper-elite-3-review-screenshot-02

Αν και η προαναφερθείσα λήψη μπορεί να προσφέρει μερικές συγκινήσεις μέσω εντυπωσιακών βολών, η ανύπαρκτη βελτίωση στις μεθόδους λήψεων δε θα αργήσει να δημιουργήσει έντονο το συναίσθημα του déjà vu σε όσους ολοκλήρωσαν το Sniper Elite V2, κάτι που σημαίνει ότι το εντυπωσιακό στοιχείο της –τότε- πρωτοεμφανιζόμενης Killcam φθίνει γρήγορα σε αυτό το sequel. Μπορεί λοιπόν να μην τσεκάρετε την επιλογή που αφαιρεί ολοκληρωτικά την ύπαρξή της αλλά σίγουρα, τουλάχιστον όσοι επανέρχεστε στο franchise, θα πατάτε πολύ πιο συχνά το κουμπί του skip.

Ευτυχώς η X-Ray Killcam δεν αποτελούσε τη μόνη σκέψη στο μυαλό της αγγλικής ομάδας ανάπτυξης για αυτό το sequel, αφού επικεντρώθηκε και στη βελτίωση του αμιγώς gameplay κομματιού του τίτλου. Ως εκ τούτου το Sniper Elite 3 δεν αποτελεί απλά μία δικαιολογία για τη λήψη βίαιων ακτινογραφιών, αλλά έρχεται να προσφέρει ουσιαστικές βελτιώσεις και στον τρόπο προσέγγισης των αποστολών.

sniper-elite-3-review-screenshot-03

Αφήνοντας πίσω τους –σχετικά- κλειστούς χώρους και το ιδιαίτερα ελαττωματικό stealth κομμάτι του V2, η Rebellion επικεντρώθηκε σε σημαντικές βελτιώσεις σε αυτά τα δύο στοιχεία, καταφέρνοντας τελικά να προσφέρει μία αξιοπρεπέστατη stealth πρόταση και όχι ένα ακόμα άμυαλο shooter (αν και όσοι επιθυμούν μπορούν να το μετατρέψουν σε τέτοιο). Συνολικά υπάρχουν οχτώ επίπεδα στο παιχνίδι, αλλά δε θα πρέπει να σας φαίνεται σαν μικρός αριθμός, καθώς η έκτασή τους είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι έχουμε συνηθίσει σε άλλα παιχνίδια του είδους, ενώ το μεγαλύτερο προτέρημά τους είναι ότι δεν χωρίζονται σε επιμέρους περιοχές, αλλά αντίθετα μπορείτε να περιηγηθείτε από άκρη σε άκρη κατά βούληση.

Ο ρόλος των κυρίων και δευτερευόντων objectives έρχονται να μας βάλουν σε μία “γραμμή”, όμως ο τρόπος προσέγγισης είναι καθαρά στα χέρια μας, με το Sniper Elite να προσφέρει ένα πραγματικά ανοιχτό περιβάλλον με πληθώρα από διαδρομές, από όπου μπορούμε να φτάσουμε στους στόχους μας χωρίς το παιχνίδι να μας κρατάει ποτέ από το χέρι. Όπως είναι φυσικό, το εύρος των επιπέδων φαντάζει ιδανικό για stealth τακτικές –πολύ περισσότερο δε όταν έχουμε ένα sniper όπλο στα χέρια μας- κάτι που η Rebellion καταφέρνει να προσφέρει, αν και όχι χωρίς προβλήματα.

sniper-elite-3-review-screenshot-04

Σε κοντινές αποστάσεις το χειροκίνητο και αργό Welrod πιστόλι (με ενσωματωμένο τον σιγαστήρα) καθώς και οι… πέτρες θα είναι οι σημαντικότεροι βοηθοί σας για τις stealth προσεγγίσεις. Αναφέρουμε τις πέτρες διότι οι αντίπαλοι στρατιώτες δεν χάνουν ευκαιρία να ψάξουν το θόρυβο που αυτές προκαλούν, δημιουργώντας πάντοτε (μεγάλη έμφαση εδώ) την ιδανική ευκαιρία για να τους χτυπήσετε πισώπλατα ή να τους διαχωρίσετε από την υπόλοιπη παρέα τους, καθώς σε καμία περίπτωση δε θα δείτε παραπάνω από έναν να ψάχνει την πηγή του ήχου.

Αν και σε ορισμένα σημεία μπορεί να δημιουργεί την εντύπωση του cheat, τελικά αποτελεί ένα –μάλλον- ευπρόσδεκτο εργαλείο. Δεδομένου ότι θα βρεθείτε σε ανοιχτά περιβάλλοντα με ένα σχετικά μεγάλο πλήθος των εχθρών του Sniper Elite 3, σημαίνει ότι σχεδόν καμία προσέγγιση δεν είναι –έστω εμμέσως- προσχεδιασμένη από τους δημιουργούς, αλλά εναπόκειται καθαρά στον εκάστοτε παίκτη (σε αντίθεση με άλλους stealth τίτλους, όπως τα πρόσφατα Splinter Cell). Δεν θα μπορούσαν βέβαια να λείπουν και οι ευκαιρίες για χρήση του sniper. Για να καταφέρετε να χρησιμοποιήσετε αθόρυβα το πολυδιαφημισμένο όπλο του Sniper Elite, θα πρέπει να εντοπίσετε τις διάσπαρτες γεννήτριες στο χάρτη, ο περιοδικός θόρυβος των οποίων μπορεί να “σκεπάσει” τον ήχο των σφαιρών. Η συγκεκριμένη τακτική μπορεί να προκαλέσει έντονα συναισθήματα ικανοποίησης όταν καταφέρετε την αθόρυβη εξουδετέρωση πλήθους εχθρών, ευχαρίστηση που εντείνεται με την Killcam (είπαμε ότι γίνεται επαναλαμβανόμενη αλλά δεν παύει να είναι σε ορισμένες καταστάσεις απολαυστική).

sniper-elite-3-review-screenshot-05

Για να κλείσουμε τα θετικά του stealth συστήματος μάχης, να αναφέρουμε ότι βελτίωση έχει δεχθεί και ο τρόπος με τον οποίο μας αντιλαμβάνονται οι εχθροί, εμφανίζοντας ξεχωριστές ενδείξεις πάνω από τα κεφάλια τους, ώστε να ξέρουμε αν καταλαβαίνουν την κίνησή μας. Αυτό το σύστημα μπορεί να θεωρείται ως κάτι δεδομένο αλλά έπρεπε να το αναφέρουμε, καθώς αποτελεί βελτίωση σε σχέση με το V2 όπου δεν μπορούσαμε να αντιληφθούμε σχεδόν ποτέ αν κάποιος εχθρός μας έχει προσέξει.

Όλα όμως δεν είναι ρόδινα με το stealth σύστημα, καθώς η αδύναμη A.I. μας θυμίζει -δυστυχώς- σε πολλά σημεία ότι είμαστε σε ένα περιβάλλον παιχνιδιού, χαλώντας με άγαρμπο τρόπο την ψευδαίσθηση πως βρισκόμαστε σε ένα πραγματικό πολεμικό περιβάλλον. Εντύπωση προκαλούν οι περιπτώσεις όπου όταν ένας φρουρός αντιληφθεί ένα νεκρό σώμα, το μόνο που θα κάνει είναι να κοιτάξει ταραγμένος για μερικά δευτερόλεπτα δεξιά-αριστερά, συνεχίζοντας μετά ατάραχος τη ρουτίνα του σαν να μη συνέβη τίποτα. Η παραπάνω κατάσταση μπορεί να συμβεί ακόμα και αν αυτός ο φρουρός σκοτωθεί ακριβώς δίπλα του, μία συμπεριφορά που δε θα λέγαμε ότι είναι και πολύ ρεαλιστική… Επιπροσθέτως, η αντίδραση των εχθρών σε θορύβους είναι ίδια και απαράλλαχτη σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, δημιουργώντας την εντύπωση ότι πολεμάμε με ρομπότ και όχι ανθρώπους. Από την άλλη, όταν το stealth μετατραπεί σε καταιγιστική δράση, η A.I. είναι λειτουργική, χωρίς να προκαλεί εκπλήξεις, καθώς δε θα δείτε σχεδόν ποτέ τους εχθρούς να μένουν ακάλυπτοι.

sniper-elite-3-review-screenshot-06

Η δράση όμως δεν αποτελεί το δυνατό σημείο του τίτλου, αφού τα ανοιχτά περιβάλλοντα δείχνουν ξαφνικά να χάνουν το σκοπό τους, καθώς το μόνο που χρειαζόμαστε είναι μία κάλυψη ώστε να εξοντώσουμε σιγά σιγά τους αντιπάλους χάρη στην εύχρηστη τεχνική της αναπνοής με το πάτημα ενός κουμπιού, που μας δείχνει ακριβώς την κατάληξη της κάθε σφαίρας. Αυτό που προτείνουμε εμείς είναι να ασχοληθείτε σε μεγαλύτερη βαθμίδα δυσκολίας και να επιχειρήσετε την stealth προσέγγιση, η οποία προσφέρει και την μεγαλύτερη δόση ικανοποίησης, ενώ καθιστά την action σχεδόν σίγουρη πορεία προς το gameover (και δεν εννοούμαι τη σελίδα).

Όπως είναι φυσικό για παιχνίδι του είδους, το multiplayer κάνει την εμφάνισή του, επιτρέποντας τη συνεργασία με έναν ακόμα παίκτη, που αναμφίβολα προσφέρει μία ευχάριστη εμπειρία χάρη στα μεγάλα και ανοιχτά περιβάλλοντα. Τα Deathmatch και Team Deathmatch κάνουν φυσικά την εμφάνισή τους, προσφέροντας ευκαιρίες για έντονο sniping και μεγαλύτερων προκλήσεων απέναντι σε πραγματικούς αντιπάλους.

sniper-elite-3-review-screenshot-08

Η εμπειρία της Rebellion στην μηχανή γραφικών της φαίνεται να απέδωσε καρπούς, προσφέροντας αρκετά μεγάλο draw distance αλλά και την απεικόνιση μεγαλύτερου αριθμού εχθρών, σε σχέση με το V2. Ο καθαρά οπτικός τομέας δεν έρχεται να προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο στα συστήματα της προηγούμενης γενιάς (η δοκιμή του τίτλου έγινε στο Xbox 360), αλλά τουλάχιστον η εμπειρία μας ήταν απροβλημάτιστη χωρίς ποτέ να παρακολουθήσουμε κάποια πτώση στο frame rate ή λοιπά τεχνικά προβλήματα, εξαιρουμένων κάποιων –λιγοστών είναι αλήθεια- τραγελαφικών animations σε εξοντώσεις εχθρών. Τα οχτώ επίπεδα προσφέρουν μία σχετική ποικιλία σε περιβάλλοντα, ενώ το γεγονός ότι ελάχιστα έχουμε επισκεφτεί το τοπίο της Αφρικής σε άλλους τίτλους, που καταπιάνονται με αυτήν την χρονική περίοδο, σίγουρα βοηθάει.

Συνολικά, λοιπόν, το Sniper Elite 3 αναμφίβολα δεν απογοητεύει χωρίς, ωστόσο, να προσφέρει οτιδήποτε καινούριο στο είδος. Η πολυδιαφημισμένη X-Ray Killcam δείχνει έντονα σημάδια κόπωσης και αν και μπορούσε  να συντηρήσει -σχεδόν ολοκληρωτικά- έναν τίτλο με το V2, η επαναφορά της σε αυτό το sequel δεν έχει την ίδια επίδραση. Ευτυχώς η Rebellion φαίνεται να αντιλήφθηκε αυτήν την κατάσταση, προσφέροντας σημαντικές βελτιώσεις στη δομή των επιπέδων. Όσοι αρέσκεστε σε απαιτητικούς stealth τίτλους και επιθυμείτε να κάνετε ορισμένες παραχωρήσεις στα θέματα της A.I. μπορείτε να θεωρείτε το Sniper Elite 3 ως μία “τίμια” πρόταση.

To review βασίστηκε στην Xbox 360 έκδοση του παιχνιδιού.

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Έντονη stealth προσέγγιση που υλοποιείται αρκετά καλά.
  • Πραγματικά ανοικτά περιβάλλοντα.
  • Ότι μας υπενθυμίζει πως ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος μας έλειψε…

Αρνητικά

  • Η X-Ray Killcam δεν έχει πλέον την αίγλη που είχε.
  • Μη ρεαλιστική A.I.
  • Η δράση είναι απλά shooting gallery

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Έτοιμο το επόμενο expansion του Nioh 2
Με διάθεση στα μέσα Οκτωβρίου.
Nexomon: Extinction - Review
Pokémon στη θέση των Pokémon.
Νωρίτερα η διάθεση του Remothered: Broken Porcelain
Επτά μέρες νωρίτερα η επίσκεψή μας στο Ashmann Inn.
Update με προσθήκη co-op για το Untitled Goose Game
Με αφορμή την κυκλοφορία του σε Steam και σε retail.
Δίχως αλλαγές η υποστήριξη για το The Elder Scrolls Online
Για κάθε πλατφόρμα διάθεσης, παρά τις εξελίξεις.
Vampire: The Masquerade - Shadows of New York - Review
Επιστροφή στις σκιές του World of Darkness.
Πληροφορίες για το Spider-Man Remastered [ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ]
Με βελτιώσεις εφάμιλλες του Miles Morales η μετάβαση του Spider-Man στο PS5.
Χωρίς demo η φετινή έκδοση του FIFA 21
Χάλασε μια παράδοση πολλών χρόνων.
Συνεχίζει την ανοδική του πορεία το Xbox Game Pass
Ξεπέρασε τους 15 εκ. συνδρομητές.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (7)

This comment was minimized by the moderator on the site

Αρκετα καλο το review,αλλα περιμενα κ μια αποψη για τα next gen συστηματα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Στα θετικά θα έβαζα και το "κόψιμο" του health regeneration και την εισαγωγή του μηχανισμού του relocation. Στο V2 η καλύτερη τακτική σε single/multi ήταν camping και άγιος ο Θεός και η Reballion προσπάθησε να το καταπολεμήσει. Ευχάριστο παιχνίδι στις πρώτες ώρες και σημαντικό replayability λόγω των μεγάλων επιπέδων...

This comment was minimized by the moderator on the site

Καλό το relocation αλλά μόνο για όσους θέλουν να το παίξουν ως stealth. Αν το προσεγγίσει κάποιος ως action τότε το camping είναι και πάλι η κύρια τακτική όπως ακριβώς και στο V2. Σε μένα τουλάχιστον έτσι ακριβώς δούλεψε.

This comment was minimized by the moderator on the site

Δηλαδη παραπανω απο αξιολογο παιχνιδι!Παρα πολυ ωραια νεα!Στα 20-25 ευρω θα το τσεκαρω!

This comment was minimized by the moderator on the site

Αξιολογο παιχνιδι δε θα το λεγα.Το παιχνιδι κυμαινεται γυρω στο 6...και το θεωρω το χειροτερο της σειρας

This comment was minimized by the moderator on the site

με απογοητευσε λιγο το 7 γιατι ψηνομουν για αγωρα..
Συμφωνο και εγω οτι στα 20 -25 το παιρνω ανετα..αλλα στα 50 για το ps4 το σκεφτομαι..

This comment was minimized by the moderator on the site

Tο Αφρικανικο μετωπο αξιζει μια επισκεψη!

There are no comments posted here yet