Τεράς-τιο... γιατί το μέγεθος μετράει!

Η σειρά Monster Hunter είναι ένα πολύ ιδιαίτερο franchise για την Capcom. Στην Ιαπωνία αποτελεί “φαινόμενο”, με τεράστια νούμερα πωλήσεων και είναι μια από τις σημαντικότερες πηγές εσόδων για την εταιρία. Στον υπόλοιπο, όμως, πλανήτη (αν και τα νούμερα που έχει σημειώσει είναι αξιοπρεπή και έχει καταφέρει να δημιουργήσει το δικό του, μικρό μεν ιδιαίτερα πιστό και σκληροπυρηνικό δε, κοινό) δεν έχει καταφέρει να βρεθεί στο προσκήνιο του “mainstream” δυτικού gaming. Δείγμα της χαμηλής αυτοπεποίθησης της εταιρίας, είναι ότι επέλεξε να μην κυκλοφορήσει το “απλό” Monster Hunter 4 εκτός Ιαπωνίας, αλλά να περιμένει και να κυκλοφορήσει απευθείας την “Ultimate” έκδοση – την επαυξημένη έκδοση με την οποία “κλείνει” κάθε γενιά του franchise.

Από το Monster Hunter Tri για το Wii, η Capcom καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για να προσελκύσει τους δυτικούς gamers στη σειρά. Αυτό αποτέλεσε και τον κύριο άξονα του marketing για το Monster Hunter 4 Ultimate (MH4U). Προμοταρίστηκε ως το ιδανικό παιχνίδι για να ξεκινήσει κάποιος, όντας ιδιαίτερα φιλικό προς τους νέους παίκτες. Αυτό τελικά αποδείχτηκε να είναι μόνο εν μέρει σωστό. Ο πυρήνας του παιχνιδιού δεν έχει αλλάξει καθόλου και το MH4U είναι περισσότερο δύσκολο, απαιτητικό και σκληροπυρηνικό από ποτέ.

monster-hunter-4-ultimate-review-1

“Ποιος είναι, όμως, ο πυρήνας του παιχνιδιού;” ...εύλογα θα αναρωτηθεί κάποιος που δεν έχει καταπιαστεί στο παρελθόν με τη σειρά. Ο πυρήνας είναι το... κυνήγι τεράτων. Ο παίκτης, σε ρόλο κυνηγού, αναλαμβάνει αποστολές (quests), οι οποίες συνήθως απαιτούν την εξόντωση ή αιχμαλωσία κάποιου τέρατος ή τεράτων. Έτσι, ξεκινάει εξερευνώντας κάποιον από τους πολυάριθμους χάρτες του παιχνιδιού και αφού εντοπίσει το θήραμά του (αν και τις περισσότερες φορές τα πράγματα είναι κάπως θολά για το ποιος ακριβώς είναι το θήραμα) ακολουθεί η αναπόφευκτη σύγκρουση. Θα μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε με μια σειρά από συνεχόμενα, δύσκολα και απαιτητικά boss-fights.

Εκεί που η σειρά πραγματικά ξεχωρίζει, είναι στο gameplay της μάχης, το οποίο μόνο ως button- masher δε μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε, μιας και ο παίκτης θα πρέπει να χρησιμοποιήσει στρατηγικά και ακριβή χτυπήματα. “Στρατηγικά” γιατί δε θα πρέπει να μένει εκτεθειμένος σε ενδεχόμενες επιθέσεις του τέρατος, τις οποίες και πρέπει να αποφύγει. “Ακριβή” διότι, απουσία κάποιου μηχανισμού target-lock, ο παίκτης θα πρέπει να στοχεύσει χειροκίνητα τα αδύναμα hit- zones (π.χ. μπορεί χρησιμοποιώντας σπαθί να “κόψει” την ουρά του τέρατος, κάνοντάς το να χάνει την ισορροπία του ή να καταστρέψει τα φτερά του για να μειώσει τις πτητικές του ικανότητες).

monster-hunter-4-ultimate-review-2

Στο MH4U έχει προστεθεί ένας επιπλέον μηχανισμός: οι εναέριες επιθέσεις. Γι' αυτό το λόγο, όλοι οι χάρτες έχουν αναδομηθεί. Έτσι, δε βλέπουμε πλέον “επιίπεδες αρένες”, αλλά πολυεπίπεδους χάρτες με ανώμαλο έδαφος, το οποίο ο κυνηγός μπορεί να διανύσει εκτελώντας παρκούρ. Ακόμα, υπάρχει η δυνατότητα αναρρίχησης στους περισσότερους τοίχους και η εκτέλεση εναέριων επιθέσεων. Τέλος, ο παίκτης, πηδώντας, μπορεί να “καβαλήσει” ένα τέρας (φανταστείτε κάτι σαν ροντέο) και εάν το quick-time event είναι επιτυχές να το ανατρέψει, εκθέτοντάς το σε περισσότερα χτυπήματα.

Εκτός από το ακέραιο gameplay μάχης και πέρα από τα δεκάδες διαφορετικά τέρατα (πάνω από 70 αυτή τη φορά), αυτό που κάνει τη σειρά να αντέχει στο χρόνο, προκαλώντας μια μορφή εθισμού στον παίκτη, είναι το looting/grinding και το crafting. Μετά από κάθε επιτυχές κυνήγι, ο παίκτης παίρνει πολύτιμα υλικά από το τέρας (νύχια, δόντια, δέρμα, ουρές κ.λπ.) τα οποία χρησιμοποιεί για να δημιουργήσει νέες, πιο ισχυρές, πανοπλίες και να αναβαθμίσει τα όπλα του, καθιστώντας τον ικανό να κυνηγήσει ακόμα μεγαλύτερα και δυνατότερα τέρατα, που μέχρι πριν φάνταζαν εκτός των δυνατοτήτων του. Και ο κύκλος επαναλαμβάνεται για πολλές, ίσως και εκατοντάδες, ώρες. Το MH4U έχει τη μεγαλύτερη ποικιλία από πανοπλίες και όπλα από όλη τη σειρά. Έχουν συμπεριληφθεί μέχρι και αντικείμενα από τέρατα που δεν εμφανίζονται στο παιχνίδι, στα οποία έχουμε πρόσβαση μέσω ενός νέου NPC, του trader, ή με mining στο Everwood, μια νέα περιοχή.

monster-hunter-4-ultimate-review-3

Στο MH4U ο παίκτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ 14 κλάσεων όπλων, 11 melee και 3 ranged. Μπορεί να αλλάξει την κλάση του ανά πάσα στιγμή στο hub ανάμεσα στα quests. Έτσι, έχουμε τα: Great Sword, Long Sword, Sword & Shield, Dual Blades, Hammer, Hunting Horn, Lance, Gunlance, Switch Axe, Charge Blade, Insect Glaive και Bow, Light Bowgun, Heavy Bowgun. Η κάθε κλάση έχει τη δικιά της ξεχωριστή προσέγγιση στο gameplay. Για παράδειγμα, ο χρήστης του Hammer επικεντρώνεται σε χτυπήματα στο κεφάλι για να θέσει το τέρας σε knock-out, ενώ ο χρήστης του Lance έχει μια πιο μεθοδική και αμυντική προσέγγιση, αξιοποιώντας την ασπίδα και τα counter-attacks.

Εκτός από το Charge Blade και το Insect Glaive, που είναι ολοκαίνουργιες κλάσεις και θα παρουσιάσουμε εν συντομία στη συνέχεια, όλες οι υπόλοιπες είναι σχεδόν απαράλλακτες από το MH3U. Το Charge Blade θυμίζει έντονα το Switch Axe που προστέθηκε στο τρίτο μέρος της σειράς. Το όπλο εναλλάσσεται μεταξύ Sword & Shield και Axe, με το πρώτο mode να χρησιμοποιείται για να ενδυναμώσει (charge-up) τα χτυπήματα του δεύτερου. Το Insect Glaive έρχεται μαζί με ένα έντομο, το Kinsect, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει ο παίκτης για να πάρει διάφορα χρήσιμα buffs. Επιπλέον, με το Insect Glaive, για πρώτη φορά στη σειρά, ο παίκτης μπορεί να εκτελέσει άλματα και εναέριες επιθέσεις. Οι δύο νέες κλάσεις έρχονται και δένουν άψογα με τις ήδη υπάρχουσες, η πρώτη βάζοντας στο mixer δύο γνώριμους και δοκιμασμένους μηχανισμούς μάχης και η δεύτερη προσφέροντας κάτι τελείως φρέσκο. Το μόνο μειονέκτημα είναι το (χωρίς λόγο) υπερβολικά πολύπλοκο σύστημα αναβάθμισης του Insect Glaive... Όταν αναγκάζεσαι να δεις tutorial στο YouTube για να καταλάβεις πώς θα αναβαθμίσεις το όπλο σου (ενώ στα άλλα αυτό γίνεται μέσα σε δευτερόλεπτα)... κάτι δεν πήγε καλά!


Φυσικά, τα όπλα και οι πανοπλίες δεν έχουν κανένα νόημα αν δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στο κυνήγι. Αυτή τη φορά, η γκάμα των υποψήφιων θηραμάτων είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Έτσι, εκτός από τις γνώριμες (τερατό) φάτσες, όπως ο δράκος Rathalos, έχουμε καινούργιες όπως ο καρχαρίας Zamtrios και το ερπετοειδές Najarala. Η ποικιλία είναι πραγματικά τεράστια: από γιγαντιαία έντομα μέχρι δράκους που θυμίζουν ζωντανά ηφαίστεια. Βέβαια, όπως σε όλα τα “Ultimate” παιχνίδια Monster Hunter, υπάρχουν και πολλά sub-species, δηλαδή παραλλαγές των βασικών τεράτων, όπως η Pink Rathian, που προτιμά περισσότερο να επιτίθεται με την ουρά της σε σχέση με την κανονική Rathian. Τέλος, σε πολλά από τα τέρατα που επιστρέφουν, έχουν δοθεί νέες επιθέσεις, αλλά και AI, προκειμένου να εκμεταλλεύονται καλύτερα τους πολυεπίπεδους χάρτες.

Στα τέρατα έχουν προστεθεί δύο νέοι μηχανισμοί που προσφέρουν νέο gameplay και παράλληλα φρεσκάρουν τα τέρατα που αποτελούν τις “παλιές καραβάνες” της σειράς. Ο πρώτος είναι το frenzy virus. Τα τέρατα που μολύνονται από αυτόν τον ιό μπαίνουν σε μια κατάσταση φρενίτιδας, γίνονται δυνατότερα και γρηγορότερα, ενώ αποκτούν και νέες επιθέσεις. Με τον ιό αυτό γίνεται να μολυνθεί και ο παίκτης. Αν καταφέρει να προκαλέσει αρκετή ζημιά στο τέρας ενώ είναι μολυσμένος, κερδίζει ένα buff, ενώ αντίθετα ένα debuff. Εμείς βρήκαμε αυτό το μηχανισμό ευφυέστατο, καθώς επηρεάζει ψυχολογικά τον παίκτη, ωθώντας τον να παίξει πιο επιθετικά και ριψοκίνδυνα για να κερδίσει το buff. Ο δεύτερος μηχανισμός είναι τα Apex τέρατα, τα οποία θα συναντήσουμε στο end- game και απαιτούν ειδικές whetstones για να επαναφερθούν στη φυσιολογική τους κατάσταση, όπου μπορούν να δεχθούν ζημιά. Δεν είναι απίθανο ένας παίκτης να έχει επενδύσει περισσότερες από εκατό ώρες και ακόμα να μην έχει αντιμετωπίσει ένα τέτοιο τέρας!

monster-hunter-4-ultimate-review-4

Τα τέρατα είναι διαθέσιμα σε τρεις δυσκολίες που ξεκλειδώνονται σταδιακά: Low Rank, High Rank και G Rank, με την κάθε μια να προσθέτει επιπλέον θηράματα στο “μενού”. Η δυσκολία G Rank είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στο multiplayer κομμάτι (Guild Hall) και απευθύνεται σε ομάδες τεσσάρων κυνηγών. Τέλος, μέσω των Guild Quests (που θα αναλύσουμε παρακάτω) υπάρχει πρόσβαση και σε τέρατα δυσκολίας Super G-Rank, που μπορούν να σκοτώσουν τους επίδοξους κυνηγούς με μόλις ένα ή δύο χτυπήματα. Να υπενθυμίσουμε ότι τέτοιας δυσκολίας τέρατα στα προηγούμενα παιχνίδια δίνονταν μόνο μέσω DLC ή timed events.

Μέχρι τώρα όσα αναφέραμε αποτελούν εξελίξεις επάνω στο βασικό πυρήνα των παιχνιδιών Monster Hunter. Εκεί που το MH4U διαφέρει σημαντικά από τους προκατόχους του, είναι ότι υπάρχει για πρώτη φορά στη σειρά μια ολοκληρωμένη ιστορία. Δεν είσαι πια ο ανώνυμος κυνηγός που έρχεται στο Moga Village, αναλαμβάνει quests από τον πίνακα ανακοινώσεων και πηγαίνει για κυνήγι. Πλέον, είσαι μέλος ενός περιπλανώμενου καραβανιού. Αφού συμπληρώσεις το πλήρωμά σου, που αποτελείται από γνώριμους NPCs με ρόλους chef, armourer, trader και άλλους, ξεκινάτε ένα ταξίδι από πόλη σε πόλη εκτελώντας αποστολές (που πλέον δίνονται από NPCs), προσπαθώντας να λύσετε το μυστήριο γύρω από έναν περίεργο ιό που εμφανίστηκε, καθώς και ένα μυστηριώδες artifact που έχει στην κατοχή του ο αρχηγός του καραβανιού.

monster-hunter-4-ultimate-review-5

Από τον, πρωτόγνωρα μεγάλο για τη σειρά, αριθμό διαλόγων και cut-scenes, μπορούμε με ασφάλεια να συμπεράνουμε ότι η Capcom επικεντρώθηκε αρκετά στην ιστορία. Βέβαια, μην περιμένετε κάποια αξιομνημόνευτη πλοκή, με ανατροπές και χαρακτήρες που θα ταυτιστείτε μαζί τους ,αλλά ούτε και κάτι πρόχειρο και κακογραμμένο, το οποίο στην τελική θα επιβάρυνε το παιχνίδι. Εμείς βρήκαμε τη ροή της ιστορίας ικανοποιητική, με μοναδικό παράπονο την έναρξη του παιχνιδιού, την οποία μπορούμε να χαρακτηρίσουμε εξαιρετικά αργή και κουραστική, ειδικά μετά από τη φοβερή πρώτη σκηνή που προκαλεί ανατριχίλα σε όσους ασχολήθηκαν με το προηγούμενο παιχνίδι της σειράς.

Στην περιπέτειά του ο παίκτης δεν είναι μόνος του, αλλά συντροφεύεται από τα Palicoes, τους γνωστούς γατόμορφους companions της σειράς. Ο παίκτης ξεκινάει με ένα βασικό Palico και μπορεί να βρει νέα εξερευνώντας τους χάρτες. Το σύστημα των companions στο MH4U είναι το βαθύτερο που έχει δει η σειρά. Ο κάθε companion που συναντάμε έχει τυχαία κλάση και τυχαίες ικανότητες. Ο παίκτης μπορεί να έχει στην κατοχή του μέχρι 50 Palicoes, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να τα μοιραστεί με άλλους μέσω Streetpass. Τα Palicoes μπορούν να χρησιμοποιηθούν με δύο τρόπους. Ο πρώτος είναι να επιλέξουμε ένα sub-Palico, που θα πάρουμε στο κυνήγι μαζί με το βασικό μας Palico και ο δεύτερος είναι να χρησιμοποιήσουμε για να παίξουμε δύο mini-games. Στο πρώτο ψαρεύουμε, αποκτώντας χρήσιμες πρώτες ύλες, και στο δεύτερο στέλνουμε τέσσερα Palicoes για κυνήγι, κερδίζοντας πρώτες ύλες, από τις οποίες μπορούμε να κατασκευάσουμε ειδικές πανοπλίες και όπλα για τα συμπαθή γατάκια. Το όλο σύστημα των companions αρχικά φαίνεται περίπλοκο, αλλά η εξοικείωση έρχεται σχετικά γρήγορα και το σύστημα καταφέρνει να αποτελέσει ένα ευχάριστο διάλειμμα μεταξύ των κυνηγιών.

monster-hunter-4-ultimate-review-6

Η περιοχή Everwood είναι άλλο ένα νέο, μεγάλο feature. Ουσιαστικά, πρόκειται για την εξέλιξη του αντίστοιχου free-hunt του MH3. Το Everwood είναι μια περιοχή που γίνεται διαθέσιμη σχετικά νωρίς στο παιχνίδι και είναι ένας ψευδο-τυχαίος, γραμμικός χάρτης, όπου μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τυχαία τέρατα, να βρούμε νέους companions καθώς και νέα όπλα και πανοπλίες με τυχαία εμφάνιση και στατιστικά. Επομένως, κάθε επίσκεψη στο Everwood θα είναι μια διαφορετική εμπειρία –ενώ για πρώτη φορά στη σειρά Monster Hunter έχουμε τυχαίους χάρτες και (αν εξαιρέσουμε τα charms στο MH3) όπλα και πανοπλίες με τυχαία στατιστικά! Αυτό εκτοξεύει το ήδη τεράστιο replayability του τίτλου!

Κάθε επιτυχές κυνήγι στο Everwood μάς δίνει Resource Points για το καραβάνι μας, καθώς και Guild Quests. Τα Guild Quests είναι μια επίσης νέα προσθήκη στη σειρά. Τις αποστολές αυτές, μπορούμε να τις παίξουμε είτε single-player (offline) είτε multi-player (online) και να τις μοιραστούμε με άλλους παίκτες μέσω Streetpass. Κάθε φορά που φέρνουμε εις πέρας ένα Guild Quest, αυτό ανεβαίνει επίπεδο με μέγιστο το 140. Όσο υψηλότερο το επίπεδο, τόσο μεγαλύτερη η δυσκολία αλλά και καλύτερη η ανταμοιβή στα τυχαία όπλα και πανοπλίες.


Όσοι είχατε ασχοληθεί με το online κομμάτι του Monster Hunter στο Wii ή το Wii U, θα διαπιστώσετε μια πολύ ευχάριστη αλλαγή. Πλέον, η μετάβαση από offline single-player mode σε online multiplayer-mode μπορεί να γίνει με το πάτημα μόλις ενός κουμπιού, χωρίς να χρειάζεται να επιστρέφουμε στην αρχική οθόνη και να περιμένουμε μπροστά από loading screens. Κατά τα άλλα, το multiplayer είναι ακριβώς όπως σε όλα τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς: δημιουργούμε ομάδα με μέχρι τέσσερις κυνηγούς και να ξεκινάμε το ομαδικό κυνήγι τεράτων.

Το multiplayer λαμβάνει χώρα στο Guild Hall, ένα τελείως ανεξάρτητο και αποκομμένο από το υπόλοιπο παιχνίδι, κομμάτι. Δυστυχώς, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επαναλάβουμε τις αρχικές αποστολές (Low/High Rank) τις οποίες ήδη παίξαμε στο single-player, για να έχουμε πρόσβαση στο αποκλειστικό end-game περιεχόμενο του multiplayer (G-Rank). Βέβαια, ισχύει και το αντίστροφο σε περίπτωση που κάποιος ξεκίνησε παίζοντας απευθείας multiplayer. Η επικοινωνία των παικτών στο Guild Hall μπορεί να γίνει με ένα εικονικό πληκτρολόγιο στην touch-screen, το οποίο βρήκαμε εξαιρετικά άβολο, ενώ κατά τη διάρκεια των αποστολών η επικοινωνία περιορίζεται σε μια γκάμα προεπιλεγμένων προτάσεων. Ακόμα, οι παίκτες που παίζουν online, έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν Guild Cards (ουσιαστικά, τα προφίλ όπου είναι καταγεγραμμένα διάφορα στατιστικά, achievements κ.λπ.) και στη συνέχεια να συναντήσουν τους συμπαίκτες τους στο offline-mode ως NPCs και να τους στείλουν σε αποστολές. Αυτό το feature υπήρχε και στο MH3U (Hunters for Hire).

monster-hunter-4-ultimate-review-7

Εμείς διαπιστώσαμε ότι το multiplayer του MH4U λειτουργεί άψογα και χωρίς καθόλου lag, με μοναδικό παράπονο να αποτελεί το χαμηλό frame rate σε ορισμένα σημεία. Τέλος, όπως και στο MH3U, η Capcom έχει ανακοινώσει μια σειρά από δωρεάν DLC (Event Quests, Story Quests, Challenge Quests, Palicoes κ.λπ.). Ήδη το πρώτο DLC είναι διαθέσιμο και προσφέρει τη στολή του Mario ή του Luigi για τον companion μας, ενώ στολές από χαρακτήρες όπως οι Megaman, Link, Samus κ.λπ. θα γίνουν διαθέσιμες σε μελλοντικά DLCs.

Τα γραφικά του παιχνιδιού φαίνεται να έχουν κάνει ένα βήμα πίσω σε σχέση με το MH3U (προφανώς αναφερόμαστε στη 3DS έκδοση). Ναι μεν τα animations -τόσο των παικτών όσο και των τεράτων- είναι το ίδιο ζωντανά και ρεαλιστικά όσο στο MH3U, αλλά τα textures είναι αρκετά χαμηλότερης ανάλυσης. Το τελευταίο ίσως να δικαιολογείται από το ότι οι χάρτες φαίνεται να είναι κάπως μεγαλύτεροι. Να σημειώσουμε ότι το παιχνίδι υπόσχεται υψηλότερης ποιότητας textures και shadows για τους κατόχους New 3DS. Η μουσική επένδυση σέβεται τα γνωστά, υψηλά στάνταρντ της σειράς, με πολλά αξιομνημόνευτα κομμάτια. Η μουσική αλλάζει δυναμικά, για παράδειγμα, όταν τα τέρατα μπαίνουν σε rage-mode αλλάζει σε εντονότερους και γρηγορότερους ρυθμούς, ενώ όταν κυνηγάμε creepy τέρατα σε σπηλιές, όπως το Khezu, η πλήρης απουσία της δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα.

monster-hunter-4-ultimate-review-8

Τέλος, ο χειρισμός είναι ακριβώς ίδιος με των προηγούμενων παιχνιδιών της σειράς. Υπάρχει η δυνατότητα χειρισμού της κάμερας με τέσσερις (!) τρόπους (D-Pad, Camera-Lock με το L button, Touch Screen και δεύτερο Circle Pad αν παίζουμε σε Νew 3DS). Η touch-screen περιέχει διάφορα shortcuts και είναι πλήρως τροποποιήσιμη. Επιτέλους, για πρώτη φορά στη σειρά, έχουμε τη δυνατότητα να τοποθετήσουμε quick-bar με τέσσερα αντικείμενα (σε όλα τα παιχνίδια της σειράς η αναζήτηση και η χρήση των αντικειμένων γινόταν σειριακά.) Αξίζει να επισημάνουμε ότι –απουσία αυτοματοποιημένης κάμερας και target-lock– ο χειρισμός των παιχνιδιών Monster Hunter είναι αρκετά δύσκολος και αφιλόξενος προς τους νέους παίκτες, ωστόσο μετά από μερικές ώρες gameplay η εξοικείωση είναι αναπόφευκτη.

Αν είστε από αυτούς που αφιέρωσαν εκατοντάδες ώρες στα Monster Hunter του PSP ή του Wii, τότε σας προτείνουμε το MH4U ανεπιφύλακτα, διότι είναι ο μεγαλύτερος και πληρέστερος τίτλος της σειράς. Πατάει επάνω στους γνώριμους και δοκιμασμένους μηχανισμούς, που αγαπήθηκαν από τους οπαδούς της σειράς και τους οποίους δεν τολμάει στο παραμικρό να πειράξει -παρά μόνο να τους εξελίξει. Αν θα έπρεπε να γκρινιάξουμε για κάτι, είναι ότι η σειρά δεν κάνει μεγάλα άλματα προς τα εμπρός ανάμεσα στις συνέχειές της, αλλά προτιμά να προχωρά με μικρά και σταθερά βηματάκια. Έτσι, αυτή τη φορά αφαιρέθηκαν οι υποθαλάσσιες αναμετρήσεις που είδαμε στην τρίτη γενιά (που ομολογουμένως δεν άφησαν και την καλύτερη εντύπωση) και αντικαταστάθηκαν με αναρρίχηση, εναέριες επιθέσεις και παρκούρ, ενώ οι μηχανισμοί που δούλεψαν καλά στην τρίτη γενιά (όπως το stamina των τεράτων) αφομοιώθηκαν και σε αυτό το παιχνίδι.

monster-hunter-4-ultimate-review-11

Αν πάλι δεν έχετε παίξει κανένα παιχνίδι της σειράς και το κείμενο σάς κίνησε το ενδιαφέρον, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας τα παρακάτω: Μη σας ξεγελάει το γεγονός πως το παιχνίδι κυκλοφορεί σε φορητή κονσόλα. Σε καμία περίπτωση δεν είναι το παιχνίδι που μπορείτε να παίξετε στο αστικό λεωφορείο για μισή ώρα. Η σειρά είναι ιδιαίτερα απαιτητική και δύσκολη (θα μπορούσαμε να τη συγκρίνουμε με τη σειρά Souls) και απαιτεί από τον παίκτη συγκέντρωση και αφοσίωση. Δεν είναι τυχαίο ότι το YouTube αυτή τη στιγμή βρίθει από πολυάριθμα και μεγάλα σε διάρκεια “Monster Hunter: Begginer's Tutorial”. Επίσης, να υπενθυμίσουμε ότι το MH4U είναι ένα από τα δυσκολότερα παιχνίδια της σειράς.

Αν, τέλος, αποφασίσετε να επενδύσετε τον οβολό και το χρόνο σας, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχετε μια από τις πιο έντονες και ανταποδοτικές εμπειρίες που μπορεί να σας προσφέρει το φορητό σύστημα της Nintendo.

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Το πληρέστερο και μεγαλύτερο Monster Hunter που κυκλοφόρησε ποτέ...
  • ...και σαν να μην έφτανε αυτό, η Capcom υπόσχεται δωρεάν DLCs!
  • Άψογο online multiplayer για τα δεδομένα του 3DS.

Αρνητικά

  • Αυξημένος βαθμός δυσκολίας που ίσως αποτρέψει τους καινούργιους παίκτες.
  • Η απουσία voice chat κάνει την επικοινωνιία στο multiplayer δύσκολη.
  • Το online κομμάτι ειίναι απομονωμένο από το offline, που αναγκάζει τον παίκτη να επαναλάβει τα quests για να προχωρήσει.

Βαθμολογία

Παιδί των 90s. Η πρώτη μου επαφή με βιντεοπαιχνίδια ήταν ο Amstrad CPC464 και το Sega Mega Drive. Ο πρώτος έρωτας ήρθε όμως όταν έπιασα στα χέρια μου κονσόλα της Nintendo, την οποία ακολουθώ -σχεδόν- πιστά έκτοτε. Λάτρης παντός είδους RPG, της Blizzard, της παλιάς καλής ροκ μουσικής και των b-movies. Αυτή τη στιγμή είμαι φοιτητής Πολυτεχνείου με όνειρο να εργαστώ ως game-develper.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Τέλος εποχής για το Nintendo 3DS
Συμπληρώνοντας περισσότερο από εννιά χρόνια στην αγορά.
Νέες πληροφορίες για το Pokemon Home
Απλές και premium λειτουργίες, επικοινωνία με Pokemon Bank και GO.
Τιμητική διάκριση για τον Shigeru Miyamoto
King of Nintendo, First of His Name κ.λπ.
Αλλαγή προτεραιοτήτων για την Game Freak
Προσπάθεια προώθησης των νέων ΙΡ της εταιρείας.
Kirby's Extra Epic Yarn
Μαζεύοντας τις κλωστές που ολοκληρώνουν μια ιστορική πορεία.
Yo-Kai Watch 3
Yokai με άρωμα Αμερικής.
Luigi's Mansion
Τρισδιάστατη, νοσταλγική επιστροφή.
Το Nintendo Switch ξεπέρασε σε πωλήσεις το GameCube
Δείτε ποιοι είναι οι πιο πετυχημένοι τίτλοι της κονσόλας.
Το μέλλον της σειράς Dragon Quest
Η αποδοχή της σειράς στη Δύση και σκέψεις για επόμενα παιχνίδια.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (11)

This comment was minimized by the moderator on the site

Αναλυτικότατο review, αλλά το 4 μπορεί να περιμένει δεδομένου ότι δεν έχω καλά-καλά τελειώσει με το MH3U.

This comment was minimized by the moderator on the site

Γιατί τελειώνει αυτό;;;:p:p

This comment was minimized by the moderator on the site

Μα για αυτό το λόγο είπα "να τελειώσω με το MH3U", παρά "να τελειώσω το MH3U"

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 5 χρόνια από tonyzet tonyzet
This comment was minimized by the moderator on the site

Το 3U θεωρητικά "τερματίζει" όταν φάμε και τον τελευταίο Elder Dragon (Στο Single είναι ο Alatreon στο Quest: "The Brilliant Darkness" και στο Multi είναι ο Dire Miralis στο Quest: "The Black Flame of Calamity"). Από εκεί και πέρα υπάρχουν τόνοι από optional quests και τέρατα που ξεκλειδώνουν ανεβάζοντας HR ή με DLC, ενώ μπορείς να παίζεις για... πάντα βάζοντας προσωπικούς στόχους όπως να...

Το 3U θεωρητικά "τερματίζει" όταν φάμε και τον τελευταίο Elder Dragon (Στο Single είναι ο Alatreon στο Quest: "The Brilliant Darkness" και στο Multi είναι ο Dire Miralis στο Quest: "The Black Flame of Calamity"). Από εκεί και πέρα υπάρχουν τόνοι από optional quests και τέρατα που ξεκλειδώνουν ανεβάζοντας HR ή με DLC, ενώ μπορείς να παίζεις για... πάντα βάζοντας προσωπικούς στόχους όπως να φτιάξεις την τάδε πανοπλία, να φτιάξεις όλα τα end-game weapons από την αγαπημένη σου κλάση κ.ο.κ.

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 5 χρόνια από getsor getsor
This comment was minimized by the moderator on the site

Αλλη μια παιχνιδαρα για το 3DS.
Ειχα τελειωσει το MH3 στο Wii και το ειχα λατρεψει, παρολο που ειναι παρα πολυ δυσκολο.
Σιγουρα τα το τιμησω και αυτο στο μελλον.

This comment was minimized by the moderator on the site

αφού βγάζει και κάνα καλό παιχνίδι ακόμα η capcom καλά είναι,απλά ελπίζω να μην το χαλάσει και αυτό

This comment was minimized by the moderator on the site

Παρότι μετά από 250 ώρες στο Wii έχω φάει άλλες 300 ώρες στο Wii U, το οποίο ξανάπιασα πριν μερικές μέρες και προσπαθώ, ανεπιτυχώς, να βγάλω τον Alatreon του Moga Village, αν κι εφόσον με το καλό κάποια στιγμή η Capcom δεήσει να βγάλει και το 4 σε οικιακή κονσόλα που να έχω στη κατοχή μου (δηλαδή, ελπίζω στο Wii U), θα το τσιμπήσω κι αυτό.

Δεν είναι απαραίτητα ότι τα MonHun είναι εθιστικά...

Παρότι μετά από 250 ώρες στο Wii έχω φάει άλλες 300 ώρες στο Wii U, το οποίο ξανάπιασα πριν μερικές μέρες και προσπαθώ, ανεπιτυχώς, να βγάλω τον Alatreon του Moga Village, αν κι εφόσον με το καλό κάποια στιγμή η Capcom δεήσει να βγάλει και το 4 σε οικιακή κονσόλα που να έχω στη κατοχή μου (δηλαδή, ελπίζω στο Wii U), θα το τσιμπήσω κι αυτό.

Δεν είναι απαραίτητα ότι τα MonHun είναι εθιστικά (αν και είναι). Περισσότερο φταίει το ότι είναι παιχνιδάρες και δημιουργούν απλά επικές στιγμές μέσω του gameplay τους. Η έλλειψη υποβρύχιων μαχών δεν με πολυχαλάει, γιατί δεν με ξετρέλανε.

Παιχνίδαρος από τους λίγους. Να δω πότε θα με αφήσει να πιάσω κάποια στιγμή και το Dark Souls, γιατί βουνό στο βουνό δεν μπορώ να τα σκαρφαλώνω παράλληλα...

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Kαλή αρχή Γιώργο!!! Γνώμη για το παιχνίδι δεν έχω αφού δεν τον εχω το μηχανημα :(:(

This comment was minimized by the moderator on the site

Γιωργο μου εκανες ζημια αγορι μου. Θελω να παιξω σαν τρελος το MH4 και δεν εχω 3ds. Ας βαλει ο θεος Reggie το χερι του να βγει σε wii u και ευρωπη !!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Το παιχνίδι πατάει πάνω στη μηχανή γραφικών του MH3U το οποίο είδαμε και σε Wii U. Με λίγο καλύτερα textures, upscaling κ.λπ. το παιχνίδι θα φαίνεται πανέμορφο στο Wii U! To port φαντάζομαι θα είναι πανεύκολο.

Παρόλα αυτά, άμα δεις τις πωλήσεις του MH3U σε Wii U και 3DS θα δεις ότι παρόλο που η Wii U έκδοση ήταν πληρέστερη του 3DS (καθώς είχε online multi), η φορητή έκδοση σημείωσε τριπλάσια...

Το παιχνίδι πατάει πάνω στη μηχανή γραφικών του MH3U το οποίο είδαμε και σε Wii U. Με λίγο καλύτερα textures, upscaling κ.λπ. το παιχνίδι θα φαίνεται πανέμορφο στο Wii U! To port φαντάζομαι θα είναι πανεύκολο.

Παρόλα αυτά, άμα δεις τις πωλήσεις του MH3U σε Wii U και 3DS θα δεις ότι παρόλο που η Wii U έκδοση ήταν πληρέστερη του 3DS (καθώς είχε online multi), η φορητή έκδοση σημείωσε τριπλάσια νούμερα, πράγμα που φοβάμαι ότι θα αποθαρρύνει την Capcom.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Συγχαρητήρια στον νέο συντάκτη για ένα καταπληκτικό review
που περιγράφει ΑΚΡΙΒΩΣ τι είναι το monster hunter.
Από ότι φαίνεται βγήκε και αυτό πολύ καλό, αν και αμφιβάλλω
ότι θα δούμε κυκλοφορία σε οικιακή κονσόλα.

There are no comments posted here yet