Σαν να λέμε “VR Missions: The sequel”.

Ο Mike Bithell πραγματοποίησε ένα αναμφίβολα δυναμικό ξεκίνημα στην καριέρα του ως game designer μέσω του εξαιρετικού Thomas Was Alone, ένα φαινομενικά απλό παιχνίδι τόσο στον τεχνικό τομέα όσο και στο gameplay, που όμως δεν έπαυε να είναι πανέξυπνο, από όλες τις απόψεις, παραδίδοντας ένα ιδιαίτερο παραμύθι που έντυνε μοναδικά την puzzle υπόσταση του gameplay. Η δεύτερη προσπάθεια του δημιουργού είναι γεγονός και παρόλο που μάλλον δεν θα φτάσει στο σημείο να θεωρείται αξιομνημόνευτο, όπως το πρώτο εγχείρημά του, δεν παύει να είναι ένα αξιοπρεπές και απολαυστικό παιχνίδι.

Αφήνοντας πίσω το platform σκηνικό, ο Bithell επιχείρησε να δοκιμάσει την τύχη του στον τρισδιάστατο κόσμο και μάλιστα στο απαιτητικό είδος των stealth. Μία ματιά στις εικόνες του παιχνιδιού θα είναι αρκετή για να σας ξυπνήσει αναμνήσεις από τις VR αποστολές του Metal Gear Solid και σίγουρα όχι άδικα, καθώς το εν λόγω mode αποτέλεσε βασική πηγή έμπνευσης του Βρετανού δημιουργού. Ειδικότερα, θα μπορούσαμε να περιγράψουμε το Volume ως ένα περίεργο συγκερασμό των VR αποστολών του Metal Gear και του Pac Man, καθώς ο ήρωάς μας χρειάζεται να συλλέγει όλα τα διαμάντια που βρίσκονται στο εκάστοτε επίπεδο προτού μπορέσει να διαφύγει από την έξοδο, αποφεύγοντας παράλληλα κάθε λογής φρουρούς.

Volume image 01

Λόγω της προσέγγισης του gameplay, που αποτελείται από 100 ξεχωριστά επίπεδα διάρκειας μισού με δύο λεπτών, ο Bithell πιστεύουμε πως θα μπορούσε να είχε “ξεμπερδέψει” πολύ εύκολα με τα του σεναρίου, παραδίδοντας απλά λίγες λακωνικές πληροφορίες για το λόγο που ο χαρακτήρας μας έχει ουσιαστικά το ρόλο του διαρρήκτη. Αντιθέτως, όμως, το παιχνίδι περιβάλλεται από ένα σενάριο που δίνει συνεχώς το παρόν και προσφέρει πληθώρα πληροφοριών. Το Volume τοποθετείται στο κοντινό και δυστοπικό μέλλον του 2050, όπου το Ηνωμένο Βασίλειο έχει υποπέσει σε δικτατορικό καθεστώς, έπειτα από πραξικόπημα. Η οργουελική κοινωνία βρίσκεται στο έλεος της ολιγάριθμης elite, που αποτελείται από διοικητές μεγαλοεπιχειρήσεων, διευθυντές κατευθυνόμενων καναλιών, διεφθαρμένους δικαστές και λοιπούς γνωστούς-άγνωστους.

Η ιστορία έρχεται να δώσει μία μοντέρνα εκδοχή του Ρομπέν των Δασών, όπου ο ήρωάς μας επιχειρεί να μοιράσει την περιουσία των ολίγων στον καταπιεσμένο κόσμο της Βρετανίας. Για να το καταφέρει αυτό ο –κατάλληλα επονομαζόμενος- Robert Locksley παίρνει στα χέρια του μία ψηφιακή μάσκα, το λεγόμενο Volume, που επιτρέπει στον κάτοχή της να αποδώσει τρισδιάστατα τους χώρους διαφόρων κτηρίων και ουσιαστικά να του δώσει το ελεύθερο να πραγματοποιήσει εικονικές διαρρήξεις με τη βοήθεια της A.I. του Volume, ονόματι Alan. Αυτές οι διαρρήξεις καταγράφονται και μεταδίδονται ζωντανά στον απλό κόσμο του Ηνωμένου Βασιλείου, δίνοντάς τους πρακτικά καθοδήγηση για αθόρυβες ληστείες. Το σενάριο εμβαθύνεται από διάφορα κείμενα που βρίσκονται διασκορπισμένα στα επίπεδα αλλά και από τις αρκετά συχνές συνομιλίες μεταξύ του Locksley και του Alan, ενώ αργότερα θα ακούσετε και τη φωνή του δικτάτορα, στο πρόσωπο του μεγαλοεπιχειρηματία Gisborne, υποδυόμενο από τον εξαιρετικό Andy Serkis.

Volume image 02

Η αλήθεια είναι πως ενώ έχει γίνει μία φιλότιμη προσπάθεια για την απόδοση ενός εφιαλτικού σεναρίου (όχι τόσο απίθανου με αυτά που βλέπουμε μέρα με τη μέρα) η ιστορία και η φιλοσοφία του gameplay δεν συμβαδίζουν ιδιαίτερα ομαλά. Εν ολίγοις, η λογική πως εμείς ουσιαστικά έχουμε τα μέσα να διαδώσουμε εικονικά τις ληστείες ώστε να τις παρακολουθήσει αργότερα ο κόσμος προκειμένου να τις ακολουθήσει πιστά και να πραγματοποιήσει επιτυχημένες ληστείες έχει πολλά λογικά κενά. Ως εκ τούτου, αν και η παρακολούθηση του σεναρίου είναι ευχάριστη, λόγω και της καλή γραφής του, δύσκολα θα πιστέψει κάποιος ότι οι πράξεις του μέσα από τις αποστολές θα μπορούσαν να είναι ικανές για να επιφέρουν αλλαγές στον πραγματικό κόσμο.

Επιπλέον, αν και οι Andy Serkis και Danny Wallace (ο αφηγητής στο Thomas Was Alone) είναι εξαιρετικοί στην απόδοση των χαρακτήρων τους, το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί για τον Charlie McDonnell που υποδύεται τον Locksley. Ο τελευταίος είναι ένας διάσημος άγγλος “YouTuber” (ιδιοκτήτης του καναλιού charlieissocoollike), ο οποίος όμως δεν αποτέλεσε και την καλύτερη επιλογή, όσον αφορά την ερμηνεία του. Αν και προσπαθεί να φανεί στωικός στην απόδοση του χαρακτήρα, τελικά το μόνο που καταφέρνει είναι να αποδίδει συνεχώς αμήχανες παύσεις ως μία έντονη ένδειξη της απειρίας του. Ελπίζουμε πάντως η επιλογή ενός “YouTuber” για το ρόλο του σωτήρα μίας κοινωνίας από τα δικτατορικά μέσα να μην είχε κάποια σημειολογική σημασία… Αλλά ας τελειώσουμε κάπου εδώ με το σεναριακό υπόβαθρο του τίτλου και ας περάσουμε στο κυρίως κομμάτι του. Όπως είπαμε και παραπάνω, το Volume ούτε λίγο ούτε πολύ περιέχει 100 επίπεδα, ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός, ανεξαρτήτως της διάρκειάς τους. Αν και ένας τέτοιος αριθμός μπορεί να φαίνεται ικανός να δημιουργήσει την καχυποψία για επανάληψη, ιδίως συνδυαζόμενος με την ελιτιστική μηχανή γραφικών, ο Bithell το διαψεύδει πλήρως χάρη στην ευρηματικότητά του στον σχεδιασμό των επιπέδων.

Volume image 03

Από την πλειοψηφία των επιπέδων ελάχιστα φάνηκαν σαν “αγγαρείες”, με τα περισσότερα επίπεδα να προσφέρουν τον δικό τους ξεχωριστό σχεδιασμό, ενώ σε τακτά διαστήματα εισάγονται νέα βοηθήματα για τις stealth προσπάθειές μας καθώς και καινούριοι κίνδυνοι, είτε με την μορφή εμποδίων είτε με την μορφή νέων ειδών φρουρών. Η ποικιλία των φρουρών είναι αρκετά καλή, παρουσιάζοντας συνήθως αλλαγές στο πεδίο όρασής τους. Κάποιο εξ αυτών μπορεί να έχουν πολύ χαμηλό πεδίο όρασης αλλά κυκλική περιφερειακή όρασης, κάποιοι άλλοι μπορεί να βλέπουν πολύ μακριά αλλά με πολύ στενό κώνο κ.λπ.

Αν σας αντιληφθεί κάποιος έχετε μόνο 1-2 δευτερόλεπτα μέχρι να κρυφτείτε προτού μεταφερθείτε στο κοντινότερο checkpoint, οδηγώντας σε ορισμένες ιδιαίτερα έντονες στιγμές. Παρόλο το μικρό μέγεθος των επιπέδων τα checkpoints δηλώνουν το παρόν, χωρίς τελικά να μπορούν να θεωρηθούν ως υπερβολή. Η αλήθεια είναι πως ακόμα και στο μικρότερο επίπεδο είναι αποκαρδιωτικό να χρειάζεται να επαναλαμβάνονται οι ίδιες κινήσεις εάν τα βρίσκει κάποιος σκούρα στο τελευταίο στάδιό του και ως εκ τούτου τα checkpoints έρχονται να απαλύνουν αυτό το συναίσθημα.


Ο χειρισμός του Locksley είναι αρκετά απλοϊκός. Η κίνησή του στο χώρο γίνεται με ευκολία και παρόλο που στην αρχή μπορεί η ταχύτητα του περπατήματός του να σας φανεί αργεί, σύντομα θα τη συνηθίσετε και θα διαπιστώσετε ότι είναι αυτή που χρειάζεται για κάποιον που επιχειρεί να μετακινείται αθόρυβα. Σε ορισμένα σημεία θα χρειαστεί να απενεργοποιήσετε διάφορες απροσπέλαστες μπάρες ή να κρυφτείτε σε ντουλάπες και καταπακτές, ενώ το mouse χρησιμοποιείται αποκλειστικά για να στοχεύσετε τα διάφορα βοηθήματα. Αυτά τα βοηθήματα δεν είναι πολλά στον αριθμό, αλλά κάθε ένα καταφέρνει να εμβαθύνει το gameplay με το δικό του ξεχωριστό τρόπο και να βοηθήσει στη δημιουργία εντελώς διαφορετικών καταστάσεων.

Το bugle επιτρέπει σε τακτά διαστήματα να πετάτε έναν πομπό, ο οποίος με το πάτημα ενός κουμπιού εκπέμπει έναν θόρυβο ικανό να προσελκύσει τους φρουρούς. Από την άλλη το oddity εκτοξεύει ένα αντικείμενο, που όταν προσκολληθεί σε κάποιον τοίχο, τραβάει τα βλέμματα των φρουρών, οι οποίοι για ένα σύντομο χρονικό διάστημα είναι ανίκανοι να στρέψουν το βλέμμα τους όποιο άλλο θόρυβο κι αν ακούσουν. Συνολικά υπάρχουν περίπου πέντε βοηθήματα, τα οποία εμφανίζονται ατομικά σε κάθε επίπεδο, πάντα ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του επιπέδου. Με αυτόν τον τρόπο δεν χρειάζεται να αναρωτιέστε για το βοήθημα που είναι καλύτερο για την εκάστοτε περίσταση, αλλά αντίθετα το παιχνίδι σας παρέχει πάντα το απαραίτητο εργαλείο για να φέρετε εις πέρας την αποστολή. Γενικά ο βαθμός δυσκολίας φέρνει μία ανάσα φρεσκάδας για το απαιτητικό είδος αυτών παιχνιδιών.

Volume image 04

Στα χέρια κάποιας άλλης εταιρίας ανάπτυξης το Volume θα περιείχε ολοένα και πιο δύσκολες πίστες, μέχρι να φτάσει σε σαδιστικό/εκνευριστικό σημείο και θα πρόσφερε μετάλλια σε όποιους ολοκλήρωναν τα επίπεδα σε αυστηρά χρονικά διαστήματα ή ανάλογα με τις χρήσεις των checkpoints. Εδώ ο Bithell διάλεξε μία πιο ανάλαφρη οδό, κάτι που μπορεί να φανεί και στα πολυάριθμα checkpoints που βοηθάνε σημαντικά -αν και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως μία μορφή cheat. Επιπλέον, κάθε λογής επιβραβεύσεις απουσιάζουν πλήρως και έτσι έχουμε στα χέρια μας τελικά μία εντελώς καθαρόαιμη stealth εμπειρία, που επικεντρώνει όλη τη δημιουργία άγχους στα ίδια τα επίπεδα και όχι στη δημιουργία ανάγκης απόκτησης μεταλλίων με την διεκπεραίωση δεύτερων και τρίτων στόχων.

Μη μας παρεξηγήσετε, συνήθως είναι καλοδεχούμενη η επίτευξη στόχων σε τέτοια παιχνίδια, που επιβραβεύουν τους πιο επίδοξους παίκτες, αλλά το Volume δείχνει πως δεν χρειαζόταν κάτι τέτοιο και τελικά δεν μπορούμε παρά να πούμε ότι χαρήκαμε το γεγονός πως αρκούσε να φτάσουμε επιτυχημένα στο τέλος της πίστας ώστε να νοιώσουμε το αίσθημα της ικανοποίησης. Η διακύμανση της δυσκολίας δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη και η αλήθεια είναι πως δε νοιώσαμε κάποια κορύφωση στην διαδρομή προς την τελευταία αποστολή, αλλά γενικά κάθε επίπεδο παρουσιάζει τις δικές του ιδιοτροπίες, σε ένα παιχνίδι που καταφέρνει να διατηρήσει το επίπεδο της ικανοποίησης ως το τέλος, προσφέροντας παράλληλα μία ανάλαφρη εμπειρία, με το θετικότερη δυνατή έννοια της λέξης.

Volume image 05

Στα του τεχνικού τομέα το Volume δεν έχει να επιδείξει κάτι ιδιαίτερο. Τα περιβάλλοντα είναι απλοϊκά σχεδιασμένα, κάτι που λειτουργεί υπέρ του ύφους του παιχνιδιού, όπου είναι απαραίτητο να είναι άμεσα αντιληπτά τα στοιχεία του περιβάλλοντος. Ο λακωνικός οπτικός τομέας είναι ακριβώς αυτός που θα περίμενε κανείς ακούγοντας για VR επίπεδα και αποδίδει τελικά τη σωστή αίσθηση μίξης των ειδών puzzle και stealth. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Volume περιέχει έναν εύχρηστο editor, από όπου μπορείτε πολύ εύκολα να κάνετε upload τα επίπεδα που δημιουργείτε, ενώ ήδη υπάρχει πληθώρα από πολύ καλές ερασιτεχνικές δημιουργίες, ικανές να επεκτείνουν ακόμα περισσότερο τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Εν κατακλείδι, το Volume μπορεί να δίνει μία χλιαρή πρώτη εντύπωση, αλλά τελικά καταλήγει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα αξιόλογο stealth τίτλο. Τα 100 επίπεδα είναι δημιουργημένα στην πλειοψηφία τους με τις δικές τους ιδιαιτερότητες και προκλήσεις έτσι ώστε σπάνια να παρατηρείται επανάληψη, ενώ ο Bithell ήταν αρκετά προνοητικός ώστε οι διάφορες εκπλήξεις σε βοηθήματα και κινδύνους να εμφανίζονται σταδιακά, ώστε να ερχόμαστε συνεχώς μπροστά σε νέα δεδομένα. Το σεναριακό “ντύσιμο” μπορεί να μην ήταν αναγκαίο, αλλά τελικά μπορεί να θεωρηθεί ως ατού, χάρη στο καλό του γράψιμο (κάτι εύλογο αφού έχουμε να κάνουμε με το δημιουργό του Thomas Was Alone) που τελικά προσδίδει πόντους στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, όσο αποκομμένο και αν είναι τελικά το σενάριο από το gameplay.

Εν ολίγοις, το Volume ίσως δεν προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω που θα του δώσει μία αξιομνημόνευτη υπόσταση, αλλά δεν παύει να είναι ένας αξιόλογος stealth τίτλος που θα ικανοποιήσει τους λάτρεις του είδους.

To review βασίστηκε στην PC έκδοση του παιχνιδιού.

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Θετικά

  • Μεγάλος αριθμός επιπέδων δίχως σημάδια επανάληψης.
  • Το σενάριο είναι συμπαθητικό και προσδίδει πόντους ατμόσφαιρας.
  • Οι Andy Serkis και Danny Wallace αλλά ο Charlie McDonnell όχι και τόσο…
  • Η ανάλαφρη προσέγγιση στο βαθμό δυσκολίας και η απουσία αυστηρών δευτερευόντων στόχων μας φάνηκε αναζωογονητική…

Αρνητικά

  • …από την άλλη, ορισμένοι ίσως θα ήθελαν μία έξτρα πρόκληση για κάθε επίπεδο.
  • Ο τεχνικός τομέας αν και εκπληρώνει τον στόχο του δεν παύει να είναι υπερβολικά απλοϊκός.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Ο Spidey έρχεται στο Marvel's Avengers
Αποκλειστικά στην έκδοση του τίτλου για τις κονσόλες της Sony.
Τι επιφυλάσσει η Season 4 του Tekken 7
Αρκετές βελτιώσεις και σημαντικές προσθήκες στον τίτλο.
Έρχεται το Ever Forward της Pathea Games
Το νέο project από τους δημιουργούς του My Time at Portia.
PS5: Τα περιφερειακά που θα είναι συμβατά από το PS4
Wireless Headsets, VR Aim, DualShock 4, εν μέρει, κ.α.
Την Πέμπτη το επόμενο State of Play της Sony
Με επικέντρωση κυρίως σε τίτλους για τα PlayStation 4 και PSVR.
Συνεχίζονται οι προσπάθειες βελτίωσης του Anthem
Εξελίσσοντας τους μηχανισμούς του loot.
Απολογισμός από την παρουσίαση του Halo: Infinite
Ενώ free-to-play θα είναι το multiplayer τμήμα του παιχνιδιού.
Σημαντικό το ενδιαφέρον του κοινού για το Grounded
Μέσα σε δύο μόλις ημέρες από τη διάθεσή του σε Early Access.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το νέο Battletoads
Eπιστροφή των πολεμόχαρων βατράχων, 26 χρόνια μετά.
Σε ανάπτυξη βρίσκεται νέος AAA τίτλος από την People Can Fly
Action-adventure κατηγορίας, για τα συστήματα νέας γενιάς.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

Κατατοπιστικότατο το review του Νικόλα για έναν ιδιαιτερο τίτλο. Στα υπόψιν για κάποιο price drop ή αν είμαστε τυχεροί μακάρι να το δώσει και το PLUS.

This comment was minimized by the moderator on the site

ξαφνικα, τώρα ένιωσα για το ποιο ειναι το παιχνιδι και ποιου!!! ω θεοι, τρέχω στο steam! το Thomas Was Alone το είχα ΛΑΤΡΕΨΕΙ οπότε σίγουρα θελω να δω το νέο παιχνίδι του δημιουργού του!

There are no comments posted here yet