Good Friendly Violent Fun in Store For All.

O Blag Head Splitter είναι τα τελευταία 4 χρόνια ο φόβος και ο τρόμος της Blood Bowl λίγκας. Η παρουσία του στο κέντρο της επίθεσης και της άμυνας της «Inquisition Armada», όπου δεσπόζει με το γιγαντιαίο του κορμί, τη σαρωτική του δύναμη, το πρωτόγονο ζωώδες παρουσιαστικό του και τις προκλητικές άναρθρες κραυγές, σπέρνει τον πανικό στις αντίπαλες ομάδες και προσφέρει σιγουριά και ασφάλεια στους υπόλοιπους της ομάδας. Το ρεκόρ του εντυπωσιακό, 22 τραυματισμοί εκ των οποίων 12 θανάσιμοι και 7 που έκοψαν την καριέρα των αντιπάλων. Ο πολλά υποσχόμενος μινώταυρος Brigush είδε να τελειώνει η επαγγελματική του πορεία μόλις τη δεύτερη σαιζόν της παρουσίας του, μετά από ένα συντριπτικό κάταγμα στη ποδοκνημική, ενώ ο Βρεττόνος ευγενής superstar blocker Alain De Desfleuve, έγινε σμπαράλια κάτω από το θηριώδες κορμί του Ogre. Και αυτoί είναι μόνο μερικοί από τα διάσημα θύματα του «widow maker», όπως τον αποκαλούν οι αντίπαλοι.

Ο Blag, μαζί με τα αδέλφια linemen Smutzer και τους «εκρηκτικούς» blitzers, Hieronymus Ottman και Edwin Leopold, συνθέτουν μια ορμητική frontline που σε κάθε αγώνα διοργανώνει ένα «πάρτυ αίματος» στο κέντρο του γηπέδου, ανοίγοντας το δρόμο στους Dietmar Alban και Arne Delachasan για εύκολα touchdowns. Πετυχημένη συνταγή, διακριτοί ρόλοι και δύο συνεχόμενα πρωταθλήματα, χρήζουν την «Inquisition Armada» ως το απόλυτο φαβορί στο σημερινό αγώνα με τους Skaven «Plague Bearers». Αήττητοι φέτος, αναμένεται να μετατρέψουν την αεικίνητη, μα αδύναμη ομάδα των Skaven, σε σωρό από μαδημένες ποντικοουρές και στραπατσαρισμένους σκελετούς τρωκτικών. Η ζέστη είναι ανυπόφορη και στις τάξεις της ανθρώπινης ομάδας εμφανίζεται μια πρωτοφανής χαλαρότητα. Το Goblin υπεύθυνο για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα Blood Bowl, ρίχνει το νόμισμα και η μπάλα δείχνει κατοχή για τα «αρούρια». Ο νεοαποκτηθής παίκτης γραμμής, Gordon Valdred, βάζει όλη του τέχνη και κλωτσάει την από δέρμα χοίρου μπάλα -η οποία ζωσμένη με μυτερά καρφιά αποτελεί από μόνη της ένα φονικό όπλο- και καταλήγει στα χέρια του Jumbamute Squeek. Oι παίκτες της «Inquisition Armada» παρακολουθούν την τροχιά της, αλλά ταυτόχρονα «τυφλώνονται» από την έντονη ηλιακή ακτινοβολία.

Bloodbowl 2 image 0102

"Το επιτραπέζιο «γνέφει» τα 30 χρόνια ύπαρξης και η συγκεκριμένη μεταφορά του στα ψηφιακά γήπεδα είναι αρκετά πιστή και πλησιάζει πετυχημένα το αυθεντικό προϊόν."

Ο συνδυασμός της αφόρητης ζέστης, αναμεμειγμένη με τη δυσωδία που εκπέμπουν τα τρωκτικά, καθυστερούν το, ήδη χαλαρό, στήσιμο της ομάδας. Για δύο σειρές οι Plague Bearers μπορούν να εκμεταλλευτούν το momentum, να βρεθούν άκοπα σε θέση σκοραρίσματος και να βάλουν τους δυσώδεις Κriim the Quick και Leske Beastmaster σε πλεονεκτικές καταστάσεις μπλοκαρίσματος. Οι Skreit, Deekit και Patchdle Blade δημιουργούν ένα νοητό κελί προστασίας γύρω από το Squeek, ενώ του δίνουν την ευκαιρία να πασάρει και να βρεθούν έτσι, με την ικανότητα τους στο dodge, στo μισό των humans. Η πρώτη επίθεση εξαπολύεται στον Ottman και ο πολύπειρος Blitzer βρίσκεται σε κατάσταση stunned. Με πλεονέκτημα τεσσάρων παικτών οι Skaven αναθαρρούν και δοκιμάζουν μια απονενοημένη και υψηλού ρίσκου κίνηση. Κυκλώνουν τον «αγαθό γίγαντα» και ο Kriim The Quick ενεργοποιεί την ικανότητα κίνησης και επίθεσης.

Τα «ζάρια» του χαμογελούν, μπήγει τα σιχαμερά νύχια στον αχίλλειο τένοντα του Ogre και σωριάζει στο χορτάρι το Blag. Ο «τιτάνας» ρουθουνίζει, γρυλλίζει και πέφτει κάτω τραυματίας, βρίζοντας σε γλώσσα ακατανόητη για το «πολιτισμένο» κοινό της αρένας. Οι γιατροί της ομάδας σπεύδουν στο ενδιάμεσο για να συνεφέρουν τον superstar. Το καταφέρνουν, αν όλα πάνε καλά, στην επόμενη γύρα θα σηκωθεί και είναι βέβαιο πως θα συνθλίψει με τα μυώδη χέρια του, τους αγνώμονες Skaven. Μόλις απομακρύνεται το ιατρικό team, o ύπουλος και αδύναμος Snitch, αντί να φύγει από τη ζώνη tackling του Blag, επιχειρεί ένα εκτός φάσης βάναυσο φάουλ, που συνήθως επιφέρει την κόκκινη κάρτα. Τι θέλει να καταφέρει; Οι πιθανότητες να διαπεράσει τη φυσική μα και τη μεταλλική πανοπλία του Blag είναι ελάχιστες. Και όμως το «νυχοπόδαρο» του «Καρφιού» βρίσκει το απροστάτευτο σημείο του ακόμα ζαλισμένου «βράχου». Τον πραγματικό «αχίλλειο τένοντά» του.

Bloodbowl 2 image 01

"Ένας τυπικός αγώνας BB έχει συνολικά 16 σειρές (8 το κάθε ημίχρονο), με το ρολόι να πιέζει για γρήγορες αποφάσεις και μέση διάρκεια τους φτάνει ή και ξεπερνάει τη μία ώρα."

Το φρεσκολιμαρισμένο νύχι κάνει μία τομή στην καρωτίδα του Blag, αρκετά βαθιά, ώστε λίτρα αίματος αρχίζουν να αναβλύζουν σε δευτερόλεπτα. Οι Skaven, που έχουν κυκλώσει το θηρίο, βλέπουν τα πρόσωπα τους να βάφονται άλικα και αρχίζουν να μουρμουράνε, ελαφρώς σαστισμένοι, «είναι νεκρός, είναι νεκρός». Οι γιατροί δεν επιτρέπεται να ξαναμπούν στο γήπεδο, ο Snitch ρίχνει ένα «μεφιστοφελικό γέλιο» γεμάτο χαιρεκακία και ο διαιτητής Goblin λέει «παίζετε». Έχει δωροδοκηθεί. Τρεις κάσες Bloodweiser, τρία κορίτσια για δύο βράδια από τις Cheerleader της ομάδας και 100 κιλά μουχλιασμένης σκουλικόπιτας. Το κοινό εκστασιάζεται, έχει έρθει για δει αίμα και θάνατο και αυτό του προσφέρεται απλόχερα. Εδώ δεν υπάρχουν ακριβά συμβόλαια ασφάλισης και προστασία των franchise players. Εδώ υπάρχει θάνατος, βία και ο νόμος της ζούγκλας.

Ο Edwin Leopold,  εμφανώς παγωμένος,  στιγμιαία χαμηλώνει τις άμυνες του και δεν αντιλαμβάνεται τον Deekit, που γεμάτος αυτοπεποίθηση ορμάει με «νύχια και με δόντια» στον blitzer. Νεκρός και αυτός. Οι δύο πιο έμπειροι και ταλαντούχοι παίκτες σε μία φάση άφησαν το μάταιο τούτο κόσμο. Βορά για τα όρνεα και τα ασπόνδυλα. Οι «αρουραίοι» δεν χάνουν τη συγκέντρωσή τους, σκοράρουν στην ίδια σειρά μετά από μία πετυχημένη πάσα υψηλής ακρίβειας και ένα σπρίντ του Skreit, που έτρεχε λες και τον κυνηγούσε λυσσασμένο Black Orc. 1-0 και η «Inquisition Armada» κάνει όπως-όπως δύο αλλαγές, αλλά οι «νεοσσοί» είναι ανέτοιμοι και δε μπορούν σε καμία περίπτωση να γεμίσουν τα παπούτσια των αποθανόντων super stars. H μπάλα χάνεται εύκολα και κοντά στο τέλος του ημιχρόνου οι Skaven σκοράρουν ξανά... και ξανά με την έναρξη του δευτέρου. Μετά απλώς παίζουν σα τη γάτα με το ποντίκι.

Bloodbowl 2 image 03

Και αυτή τη φορά οι «αρουραίοι» έχουν πάρει το ρόλο του σαδιστή θηρευτή. 3-0 τελικό σκορ και η αλαζονική ομάδα των ανθρώπων θα πρέπει να μαζέψει τα κομμάτια και να βολευτεί φέτος με τη μετριότητα. Δε μπορείς να κάνεις μακροπρόθεσμα πλάνα στο Blood Bowl. O καιρός, η διαβλητή διοργανώτρια αρχή, ένα κακό στήσιμο και φυσικά το να σε έχει βάλει στο μάτι ο «θεός» του ζαριού, Nuffle, είναι αρκετά για να ξηλώσουν και τις πιο «καλοραμμένες» και με το υψηλότερο πρεστίζ ομάδες. Έτσι απλά, σε ένα απόγευμα, σε δύο σειρές.




Πάλι τεράστιος πρόλογος ε; Τα σενάρια αυτά φυσικά και υπάρχουν στο παιχνίδι, πασπαλισμένα όμως με καρυκεύματα και σάλτσες, προιόντα ενός «παιχνιδιάρικου» νου, που ακόμα και σε αυτή την ηλικία ανασκαλεύει λειτουργίες, οι οποίες στους μη μυημένους στο gaming (και όχι μόνο) μοιάζουν να έχουν βγει από το μυαλό ενός πεντάχρονου που παίζει με τα φανταράκια του. Εκεί όμως είναι η μαγεία, στα παιχνίδια που προσφέρουν τα ελάχιστα απαραίτητα στο μάτι, να έχεις μπροστά σου την πρώτη ύλη και με τη δύναμη της φαντασίας να φτιάχνεις σκηνικά και καταστάσεις που εμπλουτίζουν την εμπειρία. Στο δια ταύτα, για όσους δε γνωρίζουν, το Blood Bowl 2 της Cyanide είναι το δεύτερο μέρος (με την παρένθεση του unofficial Chaos League του 2004)  της σειράς, βασισμένο στο tabletop sport strategy της Warhammer με το ίδιο όνομα. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα αιματηρό σκάκι, άμεσα συσχετισμένο με το αμερικάνικο ποδόσφαιρο -στο οποίο όμως δεν επιτρέπονται τα «σουτ»- και ο σκοπός είναι να περάσει το «πιονι-παίκτης» τη γραμμή σκοραρίσματος.

Ένας τυπικός αγώνας BB έχει συνολικά 16 σειρές (8 το κάθε ημίχρονο), με το ρολόι να πιέζει για γρήγορες αποφάσεις και μέση διάρκεια τους φτάνει ή και ξεπερνάει τη μία ώρα. Το επιτραπέζιο «γνέφει» τα 30 χρόνια ύπαρξης και η συγκεκριμένη μεταφορά του στα ψηφιακά γήπεδα είναι αρκετά πιστή και πλησιάζει πετυχημένα το αυθεντικό προϊόν. Οι όποιες παρεκκλίσεις υπάρχουν από το τρέχον ruleset είναι ήσσονος σημασίας (όπως για παράδειγμα το aging σύστημα των παικτών, που μπορούν να φτάσουν μάξιμουμ τα 15 χρόνια καριέρας) ικανοποιώντας έτσι σε μεγάλο βαθμό τους hardcore fans του είδους, οι οποίοι δεν «σκίζουν και τα ιμάτια τους» για αλλαγές. Το Blood Bowl είναι ένα αρκετά δύσκολο στην εξημέρωσή του «αγρίμι», με πολλούς κανόνες, λεπτομέρειες και μαθηματικούς υπολογισμούς, την εκμάθησή των οποίων αναλαμβάνει η χορταστική campaign. Αν είστε νέος στο περιβάλλον και στους κανόνες του παιχνιδιού, είναι ένα tutorial που δεν πρέπει να παραλείψετε.

Bloodbowl 2 image 04

"Το Blood Bowl 2 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα αιματηρό σκάκι, άμεσα συσχετισμένο με το αμερικάνικο ποδόσφαιρο -στο οποίο όμως δεν επιτρέπονται τα «σουτ»- και ο σκοπός είναι να περάσει το «πιονι-παίκτης» τη γραμμή σκοραρίσματος."

Μέσα από περίπου 15 αγώνες ξετυλίγονται σταδιακά μπροστά σας οι τακτικές επιλογές, αγωνιστικές και εξωαγωνιστικές, που θα σας προετοιμάσουν για το πραγματικό στόχο του παιχνιδιού, τους αγώνες εναντίον άλλων παικτών. Οι εκφωνητές Jim και Bob χρωματίζουν με πολύ χιούμορ (γενικά το όλο σύμπαν του παιχνιδιού δίνει την αίσθηση της παρωδίας) την όλη ιστορία, και παρόλο που η δικιά μας κόλλησε στο 40%, το τελευταίο patch διόρθωσε τα όποια προβλήματα και καταφέραμε να την ολοκληρώσουμε απροβλημάτιστα. Η πορεία σας για την παλινόρθωση των, πάλαι ποτέ, κραταιών Reekland Reavers, πέρα από διασκεδαστική είναι πάνω από όλα διδακτική. Στην ουσία του, το Blood Bowl είναι μια άσκηση στη διαχείριση του κινδύνου. Πότε και ποια κίνηση θα κάνουμε για να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες αποτυχίας και να περιορίσουμε τον παράγοντα τύχη που, λόγω της Random Generated Numbers (RNG από εδώ και πέρα) φύσης του, έχει πάντα τον τελευταίο λόγο στο αποτέλεσμα μιας ενέργειας.

Εύκολα γίνεται αντιληπτό, από μία περιήγηση στα fora, πως όποιος νέος παίκτης μπήκε με τη λογική «όσο ξύλο δώσω και όσο ξύλο φάω» και βασίστηκε αποκλειστικά στα κέφια του ζαριού και στην ωμή δύναμη, έριξε την ευθύνη της καταστροφής της ομάδας του στην... κακή ρέντα. Φυσικά και υπάρχει και ακούγονται πολλά «ύποπτα» για τον αλγόριθμο που χρησιμοποιεί η Cyanide (κατά πόσο και αν είναι αυστηρά RNG το σύστημα), αλλά το BB είναι πολύ περισσότερο από κίνηση-επίθεση και προσευχή στο θεό Nuffle (λογοπαίγνιο από το "NFL") για ευκταία αποτελέσματα. Η στρατηγική μετακίνηση των «πιονιών», οι βοήθειες και η προστασία των παικτών μας στο γήπεδο, η αντίληψη του πότε πρέπει να παίξουμε άμυνα, η κατανόηση των skills της κάθε «κλάσης», πότε πρέπει να κάνουμε reroll, πότε να χρησιμοποιήσουμε το φαρμακείο, πότε να κάνουμε stalling για να περάσουν οι σειρές, σε ποιον παίκτη να επιτεθούμε, πώς θα είναι το αρχικό μας στήσιμο και άπειρες άλλες αποφάσεις έχουν εν τέλει μεγαλύτερη σημασία από το αποτέλεσμα του ζαριού.

Bloodbowl 2 image 05

"Εύκολα γίνεται αντιληπτό, από μία περιήγηση στα fora, πως όποιος νέος παίκτης μπήκε με τη λογική «όσο ξύλο δώσω και όσο ξύλο φάω» και βασίστηκε αποκλειστικά στα κέφια του ζαριού και στην ωμή δύναμη, έριξε την ευθύνη της καταστροφής της ομάδας του στην …κακή ρέντα."

Μπορεί όλα να μοιάζουν τυχαία και ακανόνιστα –επιθέσεις, ποιες ικανότητές θα πάρει ο παίκτης όταν κερδίσει level, αν θα κάνει dodge, αν θα μπορέσει να κάνει το εξτρα βηματάκι για ξεφύγει από τους αντιπάλους- αλλά πάνω από όλα, η όλη μας τακτική σκέψη πρέπει να βασίζεται σε ένα αξίωμα: Το κακό ζάρι θα έρθει και κανείς δε ξεφεύγει από αυτό. Η ουσία είναι στην πρόληψη, εφαρμόζοντας κάποιες βασικές έννοιες της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων (ή διαβάζοντας τα πινακάκια από τους υπάρχοντες οδηγούς) και στην εφαρμογή του εναλλακτικού σχεδίου που θα περιορίσει τις συνέπειες της ατυχίας μας. Πίσω από την «tongue-in-cheek» ιδιοσυστασία του παιχνιδιού, κρύβεται ένα απαιτητικό, τακτικά σύστημα, του οποίου η πλήρης κατανόηση και αντίληψη, είναι μια διαδικασία χρονοβόρα και επίπονη.

Δε θα ήταν υπερβολή, και δεν φλερτάρουμε εδώ με τη βλασφημία, να πούμε πως, σε επίπεδο τακτικής και διαβάσματος των επόμενων κινήσεων, προσεγγίζει επίπεδα XCOM. 

Σε σχέση με το πρώτο Blood Bowl, η Cyanide τα καταφέρνει αρκετά καλύτερα στον τεχνικό τομέα, με τα καλοφτιαγμένα μοντέλα των παικτών, το βελτιωμένο UI, την πετυχημένη -με αρκετά situational σχόλια- μετάδοση, τα ελάχιστα bugs, τη σαφώς βελτιωμένη AI, τα εντυπωσιακά slow motion animation των επιθέσεών μας, αλλά κατά τη γνώμη μας χάνει μια μεγάλη ευκαιρία να δημιουργήσει κάτι πραγματικά σπουδαίο σε επίπεδο immersion στο πεδίο του Offline gaming. Μοιάζει κατά κάποιο τρόπο να βιάστηκε να βγάλει το παιχνίδι, αφού λάμπουν διά της απουσίας τους στοιχεία που θα ανέβαζαν το παιχνίδι ένα σκαλί πάνω. Λείπουν οι επιλογές customization των παικτών μας (λίγα μοντέλα), η ικανοποιητική παραμετροποίηση των offline leagues, η καταγραφή των ατομικών στατιστικών των παικτών, η αλλαγή στην εμφάνισή τους όταν πάρουν level, η ανταμοιβή του παίκτη (έστω με ένα cinematic) για την κατάκτηση ενός τροπαίου, δίνοντας την εντύπωση πως το offline mode, αποτελεί μια συνέχεια του tutorial, δίνοντας ελάχιστη επιβράβευση σε σχέση με τον πολύ χρόνο που έχει αφιερώσει ο παίκτης.

Bloodbowl 2 image 06

Είναι πράγματα, στοιχειώδη και εφαρμοσμένα σε αθλητικά παιχνίδια προηγούμενων δεκαετιών, και είναι κρίμα να μην υπάρχει η ίδια φροντίδα στο custom offline, όπως υπάρχει στο campaign. 

Η ένταξη της ομάδας σε μία λίγκα, είτε offline είτε online, απαιτεί καταρχάς τη δημιουργία της. Αφού διαλέξουμε φυλή (από τις 8 +2 του preorder), όνομα, motto, όνομα γηπέδου και χρώμα στολής, μας δίνεται ένα ποσό με το οποίο θα στρατολογήσουμε το ρόστερ της ομάδας. Είναι και η πρώτη σοβαρή απόφαση, αφού οι περιορισμοί στον αριθμό του κάθε τύπου παίκτη που μπορούμε να αγοράσουμε και η ευχέρεια να καθορίσουμε το αρχικό κόστος της ομάδας, επηρεάζει σε πρώτο βαθμό τα χρήματα που θα μείνουν διαθέσιμα για το «management» της ομάδας και τη συνολική  αξία, το team value, της.


Τα στοιχεία που σχετίζονται με το management και έχουν περιορισμένο maximum αριθμό, είναι οι assistant coaches, οι cheerleaders, τα team re-rolls, ιατρικό team και βοηθάνε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο το στήσιμο και την απόδοση της ομάδας, ενώ το Team Value καθορίζει το match making, αλλά και το σημαντικότατο μηχανισμό του petty cash. Για να καλύψει το ποιοτικό κενό που προκύπτει από τη διαφορά στην αξία των ομάδων, δίνει ένα bonus νομισμάτων που διαθέσιμα για ξόδεμα μόνο για τον τρέχοντα αγώνα, το οποίο μπορεί να ξοδευτεί στα pre game inducements. Οπότεν είτε ξοδεύοντας χρήματα από το «ταμείο» της ομάδας, είτε εκμεταλλευόμενοι το handicap του petty cash, έχουμε τη δυνατότητα να προσλάβουμε mercenaries, παίκτες super star, έξτρα team rerolls, έξτρα ιατρικό team, δωροδοκίες διαιτητών, μαγικά ξόρκια κ.α. πριν από κάθε αγώνα και να αλλάξουμε τις ισορροπίες. Εξυπακούεται πως τα Inducements και τα petty cash γίνονται αέρας κοπανιστός μετά το τέλος του αγώνα.

Σημαντικότατο στοιχείο της ανάπτυξης της ομάδας είναι Super Star Points, τα οποία μαζεύονται με πολύ μόχθο, σκοράροντας touchdown, προκαλώντας τραυματισμούς αντιπάλων, κάνοντας πετυχημένες πάσες, και με την ανακήρυξη ενός εκ των παικτών μας ως MVP, παίρνοντας το ρόλο, ουσιαστικά, των πόντων εμπειρίας. Μαζεύοντας τους απαραίτητους πόντους, οι παίκτες μας κερδίζουν level και μπορούν να πάρουν είτε ένα καινούριο skill, είτε να αυξήσουν ένα από τα βασικά τρία χαρακτηριστικά τους (Strength, Movement, Agility). Χρειάζεται και εδώ τύχη, καθώς το αποτέλεσμα δύο εξάεδρων ζαριών καθορίζει το πως θα μπορέσουμε να επενδύσουμε στο level up. Εδώ είναι το σημείο που χρειάζεται να ανοίξει ο καινούριος παίκτης οδηγούς και manuals, να μελετήσει και να καταλάβει πλήρως πώς λειτουργεί το κάθε skill. Τα σωστά skills στους σωστούς παίκτες αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό το ρόλο τους και προσθέτουν εξτρά μεταβλητές στην εκπόνηση των τακτικών μας. Αν θα επενδύσουμε σε επιθετικά skills ή αν θα επενδύσουμε σε skill απεμπλοκής από συγκρούσεις αλλάζει εκ βάθρων τη φιλοσοφία που θα αντιμετωπίσουμε τον κάθε αγώνα.

Bloodbowl 2 image 07

"Πίσω από την «tongue-in-cheek» ιδιοσυστασία του παιχνιδιού, κρύβεται ένα απαιτητικό, τακτικά σύστημα, του οποίου η πλήρης κατανόηση και αντίληψη, είναι μια διαδικασία χρονοβόρα και επίπονη."

Συνδυάστε αυτό με την ξεχωριστή και εμφανώς διακριτή φύση της κάθε ομάδας-φυλής, και σιγά σιγά, ειδικότερα στα υψηλοτέρα team values, δημιουργείται ένα πολύχρωμο παζλ από συλλόγους, που έχουν τη στάμπα της ιδιαίτερης νοοτροπίας στο παίξιμο και στήσιμο του κάθε προπονητή- χρήστη.

 Αναγκαία παρένθεση εδώ η στηλίτευση της τακτική της Cyanide να κάνει διαθέσιμες τις καινούριες φυλές μέσω DLC πακέτων και καινούριων εκδόσεων του παιχνιδιού (η τελευταία, «Chaos Εdition» του πρώτου έφτασε να έχει 20 συνολικά) σταδιακά και με το αζημίωτο. Είναι κατανοητό πως σε αρχική φάση είναι δύσκολο να γίνει balance σε τόσες πολλές ομάδες, οπότε λογική η καθυστέρηση, αλλά το να ζητάς για ένα μέτρια εμπορικά τίτλο χρήματα για να βάλεις συστατικά που επηρεάζουν το gameplay, είναι απαράδεκτο. Η αρχική τιμή του παιχνιδιού, 45 ευρώ, είναι αρκετή για να  δικαιολογήσει την πλήρη υποστήριξη του με patches, που εμπλουτίζουν το βασικό περιεχόμενο. Το άδειασμα των πορτοφολιών των παικτών, με στοιχεία που έπρεπε να είναι δεδομένα, αφήνει, δυστυχώς, τη στυφή γεύση της εκμετάλλευσης και της αφαίμαξης των φανατικών, που στηρίζουν από τη day one τον τίτλο. Ως πότε θα συνεχίζεται αυτή η φάρσα;




Αργά η γρήγορα η AI θα αποτελέσει βούτυρο στο ψωμί σας, αφού οι κινήσεις της, αν και βελτιωμένες, λειτουργούν με συγκεκριμένα μοτίβα και θα αναζητήσετε την πραγματική πρόκληση στο online gaming. Είτε μέσω απλού φιλικού αγώνα, είτε μέσω της συμμετοχής σας σε κάποια λίγκα, θα δείτε να ανοίγεται μπροστά σας η πραγματική αξία του παιχνιδιού. Παράτολμες και πρωτότυπες τακτικές, περίεργα builds, αγώνες που μας κρατάνε στην «τσίτα» μέχρι την τελευταία σειρά, αλλά και ragequits λόγω άσχημης ζαριάς, περίεργο και κάπως άδικο matchmaking και injury super star points farming από κάποιους παίκτες (ενώ χάνουν, κυνηγάνε να τραυματίσουν και να σκοτώσουν τους αστέρες μας), προσφέρουν ένα αποτέλεσμα ικανό να σας μαγέψει για πολλές ώρες ή να σας εκνευρίσει και να αρχίστε να πετάτε στον τοίχο πληκτρολόγια και ποντίκια.

 


Bloodbowl 2 image 08

Τα features που υπάρχουν ήδη, όπως τα κερδισμένα από τους αγώνες Cyanide Coins (για περαιτέρω εξατομίκευση και καλλωπισμό της ομάδας), η εποχιακή live αγορά μεταγραφών μεταξύ των παικτών καθώς και το τι θα προσφέρει η αναβάθμιση του γηπέδου της ομάδας μας (μέχρι στιγμής μόνο αισθητικές αλλαγές), δεν έχουν μπει στην τελική τους μορφή στο παιχνίδι, οπότε δεν μπορούν και να κριθούν. Είναι στο σωστό δρόμο πάντως. 


H Cyanide είναι γνωστό ότι πάσχει στην επικοινωνία της με το κοινό και στην εκμετάλλευση του feedback των βετεράνων, αλλά διορθώνει και προσθέτει συνέχεια συστατικά του gameplay (κάποια skills παρουσιάζουν bugs) και κατάφερνει να δημιουργήσει έναν απόλυτα ικανοποιητικό τίτλο στον πυρήνα του, που σέβεται και εκμεταλλεύεται το «απόσταγμα» της τριακονταετούς ύπαρξης του σύμπαντος του Blood Bowl.

Το αν θα απολαύσετε, όμως, εσείς το παιχνίδι, εξαρτάται 100% από την υπομονή και τη θέλησή σας. Θέλει να εντρυφήσεις στους μηχανισμούς του και τους κανόνες του. Θέλει να συμβιβαστείς με τις αποτυχίες και τις ήττες, και θέλει να παίζεις για τη χαρά του παιχνιδιού ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Η RNG πτυχή του δεν αφήνει περιθώρια για μεγαλόπνοα σχέδια στο σχεδιασμό της ομάδας και δέσιμο με τους παίκτες μας. Όλοι και όλα είναι αναλώσιμα και επαναλαμβάνουμε πως η κορυφή και ο πάτος είναι σιμά. Ένας ικανός αντίπαλος, ένα καπρίτσιο του Nuffle, μια λάθος τακτική απόφαση και το ντόμινο αποκτά τη απαιτούμενη κινητική ενέργεια για να προκαλέσει την αλυσιδωτή κατάρρευση του «οικοδομήματός» μας . Touchdown...

Το review βασίστηκε στην PC έκδοση του παιχνιδιού.

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Διδακτική και διασκεδαστική campaign
.
  • Βελτιωμένο UI
.
  • Αυθεντική και με σεβασμό μεταφορά του πρωτότυπου υλικού.
  • Υλικό για άπειρες ώρες παιχνιδιού σε Online.
  • Αστείο, εθιστικό, απαιτητικό gaming
.
  • Χώρος για πρωτότυπες και διαφορετικές τακτικές προσεγγίσεις.

Αρνητικά

  • Φτωχό και λειψό offline mode.
  • Κάποια bugs σε skills.
  • Η έλλειψη των grids στο γήπεδο.
  • Απουσία περισσότερων φυλών, που θα γίνουν διαθέσιμες με DLC.

Βαθμολογία

Από την πρώτη στιγμή που ο Νίκος βρέθηκε μπροστά σε ένα Intel 286, κάποτε παλιά, τα «διλλήματα» για την αξιοποίηση ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή έπαψαν να υπάρχουν. Εκεί που ο περίγυρός του έβλεπε ένα εργαλείο δουλειάς «για το μέλλον», ο Νίκος έβλεπε μια παιχνιδομηχανή! Από τότε έως σήμερα συνεχίζει να είναι αμετανόητος PC Gamer, «λιώνοντας» ταυτόχρονα και τις διάφορες κονσόλες που περνούσαν και περνάνε κατά καιρούς από τα χέρια του!! Παράλληλα έχει εξίσου μεγάλη αδυναμία για τη Μέταλ μουσική, τον αθλητισμό και την τελευταία πενταετία για τις ξένες τηλεοπτικές σειρές.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

WWE 2K Battlegrounds - Review
Say your prayers, take your vitamins and pay your microtransactions...
Story trailer για το Assassin's Creed Valhalla
Μια νέα ματιά στην ιστορία του/ της Eivor.
Ημερομηνία διάθεσης του Torchlight III
Για κονσόλες τρέχουσας γενιάς και PC.
Πλησιάζουμε στο επίσημο "πάντρεμα"των EA Play και Game Pass Ultimate
Στις 10/11, μαζί με τη διάθεση του Xbox Series X/S.
Σημαντικό ορόσημο για το Tekken 7
Υψηλές πωλήσεις και επιστροφή της Kunimitsu.
Serious Sam 4 - Review
Όταν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις αν αυτό που παίζεις είναι sequel ή remake...
Ορίστηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για το Yakuza: Like a Dragon
Για συστήματα τρέχουσας και νέας γενιάς, με δωρεάν "αναβάθμιση".
Και στο Xbox Series X/S το Samurai Shodown
Με κυκλοφορία μέσα στην τρέχουσα χρονιά.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (10)

This comment was minimized by the moderator on the site

+1 για τους Exodus!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολυ καλο το review σου Νικο καθως πιστεύω οτι ηταν πολυ δύσκολο να το εξηγήσεις περιληπτικά σε κάποιον που δεν εχει ασχοληθεί είτε με το επιτραπέζιο είτε με το videogame πως λειτουργούν οι(περίπλοκοι) μηχανισμοί του...
Τι bugs βρήκες και σε ποια skills? Εγω πάντως εχω το εξης πρόβλημα που δε ξερω αν ειναι απο την μεγάλη ατυχία μου ή ειναι επιτηδευμένο για να ισορροπήσουν λιγο τις ομάδες αλλα...

Πολυ καλο το review σου Νικο καθως πιστεύω οτι ηταν πολυ δύσκολο να το εξηγήσεις περιληπτικά σε κάποιον που δεν εχει ασχοληθεί είτε με το επιτραπέζιο είτε με το videogame πως λειτουργούν οι(περίπλοκοι) μηχανισμοί του...
Τι bugs βρήκες και σε ποια skills? Εγω πάντως εχω το εξης πρόβλημα που δε ξερω αν ειναι απο την μεγάλη ατυχία μου ή ειναι επιτηδευμένο για να ισορροπήσουν λιγο τις ομάδες αλλα εγω που παιζω με elf σε ΚΑΘΕ αγωνα φερνω 2-3 fail στο go for it και με reroll!! Στους πρώτους άγονες δε το έδινα τοσο βαση αλλα πλεον εχει καταντήσει αηδία να συμβαίνει σε καθε αγώνα...

Δυστυχώς πάντως ειναι απο τους τίτλους που ελάχιστοι θα ασχοληθούν....

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Καλησπέρα, εμένα δε δουλεύει σωστά το Break Tackle, ενώ με ζορίζει πάρα πολύ ο συνδυασμός σήκωμα-Blitz-Leap- Επίθεση, που μοιάζει με σταυρόλεξο!!! Πάντως και εγώ αντίστοιχα γκρινιάζω με τα Elf και τις πόσες φορές γλυτώνουν από Dodges!! Πολλές φορές υπερτονίζουμε τις κακές ζαριές, και δη τα σερί ατυχιών, και ξεχνάμε όλες τις φορές που η τύχη μας χαμογελάει. Φυσιολογικό είναι. Σε μένα συμβαίνει...

Καλησπέρα, εμένα δε δουλεύει σωστά το Break Tackle, ενώ με ζορίζει πάρα πολύ ο συνδυασμός σήκωμα-Blitz-Leap- Επίθεση, που μοιάζει με σταυρόλεξο!!! Πάντως και εγώ αντίστοιχα γκρινιάζω με τα Elf και τις πόσες φορές γλυτώνουν από Dodges!! Πολλές φορές υπερτονίζουμε τις κακές ζαριές, και δη τα σερί ατυχιών, και ξεχνάμε όλες τις φορές που η τύχη μας χαμογελάει. Φυσιολογικό είναι. Σε μένα συμβαίνει συνέχεια. Αν έχει κάτι ο αλγοριθμος, ειλικρινά δε ξέρω, αν και ακούγεται πως ευνοεί τα "δραματικά" αποτελέσματα ( και τη..AI νομίζω αλλα οκ). Δεν έχω όμως στοιχεία και αποφάσισα να μην ασχολούμαι για να μην εκνευρίζομαι χαχααχα. Είναι πολύ κρίμα που δε θα ασχοληθεί ο κόσμος με το παιχνίδι, αλλά θα μπορούσαν να βάλουν και λίγο σάλτσα στο offline, να αγγίξει τον κόσμο

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από Holymartyr Holymartyr
This comment was minimized by the moderator on the site

Για μένα και campaign που έχει είναι αχρείαστο, μόνο για practice αξίζει να παίξεις offline... Ολο του ζουμί και η πώρωση του παιχνίδι είναι το online και που να ανοίξουν και τα trade kai οι διοργανώσεις που θα μπαίνεις με tickets...

This comment was minimized by the moderator on the site

Λογικό γτ είσαι βετεράνος του παιχνιδιού!!!!! Αν δεν έχεις ιδά όμως παο το επιτραπέζιο και το Blood Bowl 1 ,μια campaign και το offline mode για εξοικείωση είναι αναγκαία

This comment was minimized by the moderator on the site

Blood bowl ακούγαμε και blood bowl δεν βλέπαμε.
Μ έψησες πλωμάρι.Βουρ για αγορά τον επόμενο μηνα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Κοίτα έπαιξα και ένα 60-αρι γεμάτο :P! Πρώτα θα το απολάμβανα και μέτά θα έγραφα :):):)

This comment was minimized by the moderator on the site

το ξέρω βρε Νίκο,αστειευόμενος το είπα.
Αλλά 60 ώρες για review?χαλάς την πιάτσα τς τς!

This comment was minimized by the moderator on the site

Νίκο Exodάκιας? ;-)

This comment was minimized by the moderator on the site

Τα 3 πρώτα κυρίως ( και 1-2 απο τα τελευταία) :D:D:D:D. To Βonded By Blood δε, είναι ο αγαπημένος μου thrash δίσκος!!!

There are no comments posted here yet