Με το βλέμμα στο multiplayer...

Πριν προχωρήσουμε στο review του Triforce Heroes, να τονίσουμε ότι το κείμενο που ακολουθεί δεν είναι αυτοτελές, αλλά αποτελεί συνέχεια στο preview που κάναμε. Οπότε, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, σας προτείνουμε να το διαβάσετε πριν συνεχίσετε. Στο preview αναφερόμαστε κυρίως στο single-slayer κομμάτι του τίτλου, ενώ σε αυτό το κείμενο θα επικεντρωθούμε στα του multiplayer. Προτού, όμως, το κάνουμε αυτό θα θέλαμε να αναφερθούμε σε κάποια επιπλέον στοιχεία που εντοπίσαμε στο παιχνίδι και δεν αναφέραμε στο preview μας.

Όσο το παιχνίδι προχωράει και γίνεται πιο απαιτητικό, ο χειρισμός φανερώνει όλο και περισσότερο τον κακό του σχεδιασμό. Για παράδειγμα, το βασικό πλήκτρο Χ χρησιμοποιείται για να βγάζουμε φωτογραφίες για το Miiverse, ενώ για τη βασική λειτουργία της εναλλαγής του “ενεργού” Link, αυτή πρέπει να γίνει μέσω της οθόνης αφής. Στο Four Swords η εναλλαγή γινόταν πολύ πιο “οργανικά” μέσω των shoulder buttons (L και R), αλλά η GREZZO για κάποιο λόγο αποφάσισε ότι είναι πιο σημαντικό να βγάζουμε φωτογραφίες για το Miiverse...

zelda triforce heroes image 07

"Στο online κομμάτι, με μια αξιοπρεπή σύνδεση, το παιχνίδι είναι εντελώς lag-free αν και πέσαμε σε μερικά disconnects."

Ακόμα, παρατηρήσαμε ένα αρνητικό στον οπτικό τομέα. Στο Triforce Heroes υπάρχουν τρία layers (το δάπεδο, το πρώτο layer που αντιστοιχεί σε totem δύο ατόμων και το τρίτο layer που αντιστοιχεί σε totem τριών ατόμων). Όταν ένας εχθρός (π.χ. μια νυχτερίδα) βρίσκεται στον αέρα, φαίνεται να καταλαμβάνει τον ίδιο όγκο είτε βρίσκεται στο τρίτο (και υψηλότερο) layer, στο δεύτερο (μεσαίο) layer ή στο πρώτο (και χαμηλότερο) layer. Ο μόνος τρόπος για να καταλάβουμε πού βρίσκεται ο εχθρός, είναι μέσω του “βάθους” που προσδίδει το 3D εφέ. Οπότε, άσχημα νέα για όσους “ζαλίζονται” να παίζουν με το 3D ενεργοποιημένο και ακόμα χειρότερα για τους κατόχους 2DS! Στο preview μας παραλείψαμε να αναφερθούμε στη μουσική επένδυση του τίτλου. Πάντα η μουσική επένδυση ήταν ένας τομέας που οι Zelda τίτλοι ξεχώριζαν. Το Triforce Heroes δεν κάνει την (αρνητική) έκπληξη και μένει πιστό στην ποιότητα της σειράς, με αρκετά αξιομνημόνευτα κομμάτια. Θα τολμήσουμε να πούμε ότι είναι ένα σκαλοπάτι πάνω από τον προηγούμενο 3DS Zelda τίτλο, το Link between Worlds.

Πάμε τώρα και στον πυρήνα του παιχνιδιού, το multiplayer. Εδώ μιλάμε για μια τελείως διαφορετική (προς το καλύτερο) εμπειρία. Καταρχάς, να τονίσουμε ότι το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί για να παιχτεί τοπικά με φίλους. Βρήκαμε εξαιρετική την εφαρμογή του Download Play (δηλ. τοπικό multi-player με μόνο ένα αντίγραφο του παιχνιδιού), οπότε αρκεί να έχετε δύο φίλους που να είναι κάτοχοι 3DS. Δυστυχώς, αν έχετε μόνο έναν φίλο δε μπορείτε να βρείτε τρίτο μέσω του online και να εκμεταλλευτείτε το ένα αντίγραφο μόνο. Καταφέραμε να παίξουμε τοπικό multi-player και παρατηρήσαμε ένα μικρό lag με τη μορφή ενός κύκλου buffering, το οποίο μάλλον δε θα υπάρχει αν και τα τρία 3DS ήταν κάτοχοι του τίτλου. Σε καμία περίπτωση όμως δεν χάλασε την πολύ καλή εμπειρία μας.

zelda triforce heroes image 06

"Το παιχνίδι δυστυχώς δεν υποστηρίζει κάποιου είδους chat (voice ή με μηνύματα), οπότε η επικοινωνία πραγματοποιείται μέσω οκτώ (αρκετά διφορούμενων) emojis."

Στο online κομμάτι, με μια αξιοπρεπή σύνδεση, το παιχνίδι είναι εντελώς lag-free αν και πέσαμε σε μερικά disconnects. Μιλώντας για disconnects, όταν αυτά συμβαίνουν το παιχνίδι μάς πετάει πίσω στο Lobby, πράγμα εξαιρετικά εκνευριστικό, μιας και τα loots (θησαυροί) βρίσκονται μόνο στο τέλος του dungeon, οπότε ακόμα και με ένα disconnect κάποιου συμπαίκτη, γυρνάμε στο σημείο μηδέν, χάνοντας πρόοδο 10-15 λεπτών. Στο online κομμάτι, όταν δηλαδή παίζουμε με αγνώστους, η επικοινωνία που υπάρχει στο τοπικό multi-player απουσιάζει. Το παιχνίδι δυστυχώς δεν υποστηρίζει κάποιου είδους chat (voice ή με μηνύματα), οπότε η επικοινωνία πραγματοποιείται μέσω οκτώ (αρκετά διφορούμενων) emojis. Είναι αδύνατον με 8 emojis να πεις στον συμπαίκτη σου “χρησιμοποίησε το gust jar για να χτυπήσεις το διακόπτη και μετά χρησιμοποίησέ το πάνω μου για να περάσω απέναντι” λέγοντάς του... “Item!”. Βέβαια, από την άλλη, τα emojis καταφέρνουν να δώσουν μια αφέλεια στην ήδη... χαοτική κατάσταση! Φανταστείτε τρεις Link να τρέχουν σε ένα dungeon και να προσπαθούν να επικοινωνήσουν φωνάζοντας “Over Here” και “Nooo!” και όταν τελικά καταφέρνουν να συνεννοηθούν να κάνουν... “Dance!”.

Όλα είναι καλά και ωραία μέχρι που η δυσκολία αρχίζει να αυξάνεται. Το γέλιο σύντομα μετατρέπεται σε σύγχυση και εκνευρισμό. Βέβαια, αν τύχετε με συμπαίκτες που “τρολλάρουν” ή δεν έχουν ιδέα τι πρέπει κάνουν, μπορείτε να τους κάνετε “blacklist” και να μην ξαναπαίξετε μαζί τους. Το μεγαλύτερο, όμως, πρόβλημα είναι ότι οι τρεις Links είναι δεμένοι με κάποιου είδους “αόρατο ομφάλιο λώρο” ή αλλιώς έχουν κοινή μπάρα ζωής. Αυτό σημαίνει ότι αν ένας συμπαίκτης μας δεν είναι αρκετά προσεκτικός ή αρκετά skilled, όλη η ομάδα θα χάσει τη “ζωή” της.

zelda triforce heroes image 05

"Το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί για να παιχτεί τοπικά με φίλους. Βρήκαμε εξαιρετική την εφαρμογή του Download Play (δηλ. τοπικό multi-player με μόνο ένα αντίγραφο του παιχνιδιού), οπότε αρκεί να έχετε δύο φίλους που να είναι κάτοχοι 3DS."

Όπως αναφέραμε στο preview, η ομάδα ξεκινάει με τρεις ζωές και η κάθε απώλεια ζωής σημαίνει και μειωμένο αριθμό loots στο τέλος (ακριβώς όπως το multi-player των Monster Hunter, με τη διαφορά ότι σε αυτά δεν υπάρχει κοινή μπάρα ζωής και παίζει λιγότερο καθοριστικό ρόλο η συνεργασία). Αν έχετε σκοπό να παίξετε online, σας προτείνουμε να παίξετε με τους φίλους σας αφού έχετε κάνει κάποιο voice call. Το online με αγνώστους δεν είναι ιδιαίτερα καλή εμπειρία, ειδικότερα αν προσπαθήσετε να κάνετε τα διάφορα challenges με αυτούς. Τέλος, στο PvP κομμάτι (Coliseum) οι παίκτες μπορούν να επιδοθούν σε μάχες μεταξύ τριών ή ακόμα και δύο παικτών, στις ειδικά διαμορφωμένες αρένες. Μας θύμισε κάπως τις μάχες με τους Shadow Links στο A Link between Worlds. Αν και διασκεδαστικό, σύντομα το βαρεθήκαμε, αλλά δεν παύει να είναι μια καλοδεχούμενη προσθήκη.

Θα προσπαθήσουμε να είμαστε δίκαιοι με τον τίτλο. Τα παιχνίδια Zelda είναι ίσως το πιο αγαπητό franchise στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών. Με τίτλους όπως το Ocarina of Time και το Wind Waker, σίγουρα δε θα ήταν και το ευκολότερο πράγμα για τη GREZZO να κατασκευάσει 32 mini-dungeons, τα οποία να είναι εξίσου αξιομνημόνευτά με αυτά της βασικής (mainline) σειράς. Ούτε και είναι εύκολο για τη GREZZO να αφηγηθεί σε έναν τέτοιο “ιδιαίτερο” τίτλο αυτό το ταξίδι προς την ενηλικίωση (coming of age) που αφηγούνται οι υπόλοιποι Zelda τίτλοι (βέβαια αυτό δε δικαιολογεί την τελείως... “άκυρη” πλοκή που σχολιάσαμε στο preview). Τι μένει λοιπόν στην τελική; Ένα παιχνίδι που ναι μεν έχει τον τίτλο Legend of Zelda, αλλά δεν έχει την “ψυχή” των Zelda. Λείπει αυτό το “κάτι”. Σίγουρα δεν κάνει ζημιά στο franchise, αλλά ούτε και θα τραβήξει περισσότερο κόσμο και fans σε αυτό. Είναι ένα ευχάριστο spin-off για τους φανατικούς της σειράς και τίποτα παραπάνω.

zelda triforce heroes image 04

"Αν έχετε σκοπό να παίξετε online, σας προτείνουμε να παίξετε με τους φίλους σας αφού έχετε κάνει κάποιο voice call. Το online με αγνώστους δεν είναι ιδιαίτερα καλή εμπειρία, ειδικότερα αν προσπαθήσετε να κάνετε τα διάφορα challenges με αυτούς."

Τέλος, θα εκφέρω μια προσωπική άποψή, ίσως και κάπως αμφιλεγόμενη. Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε ο τίτλος, δε μου έκατσε καλά ο αριθμός τρία. Καταλαβαίνω το concept του TRI-force heroes αλλά το τρία δε μου έκατσε καλά. Και συνέχισε να μη μου κάθεται καλά παίζοντας τον τίτλο. Δεν είναι λίγες οι φορές που πρέπει να συνεργαστούν δύο παίκτες και ο τρίτος απλά να περιμένει πάνω σε ένα διακόπτη ή π.χ. ο τρίτος να βρίσκεται στη μεσαία θέση του totem οπότε να μη μπορεί ουσιαστικά να κάνει τίποτα (ούτε να κινηθεί ούτε να χρησιμοποιήσει κάποιο αντικείμενο)... Εξάλλου ακόμα και οι “Τρεις Σωματοφύλακες” του Αλέξανδρου Δουμά χρειάστηκαν τον τέταρτο, τον ντ' Αρτανιάν, για να βρουν την ισορροπία τους! Ίσως και να μην ήταν τυχαίος ο αριθμός τέσσερα στο Four Swords!

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • 32 mini-dungeons με πολλαπλές προκλήσεις που δίνουν επιπλέον replayability.
  • Άψογο τοπικό multi-player με μόνο ένα αντίγραφο του τίτλου.
  • Άριστη ηχητική επένδυση, όπως και όλοι οι τίτλοι Zelda.
  • “Εθιστική” χρήση των emojis...

Αρνητικά

  • ...που όμως δεν αρκεί για να συνεννοηθούμε στα δύσκολα με τους συμπαίκτες μας.
  • Το single-player υπάρχει απλά για να υπάρχει.
  • Κακός χειρισμός στο single-player.
  • Τα dungeons δεν είναι κάπως ρηχά και σχεδόν καθόλου όπως μας έχει συνηθίσει η σειρά.

Βαθμολογία

Παιδί των 90s. Η πρώτη μου επαφή με βιντεοπαιχνίδια ήταν ο Amstrad CPC464 και το Sega Mega Drive. Ο πρώτος έρωτας ήρθε όμως όταν έπιασα στα χέρια μου κονσόλα της Nintendo, την οποία ακολουθώ -σχεδόν- πιστά έκτοτε. Λάτρης παντός είδους RPG, της Blizzard, της παλιάς καλής ροκ μουσικής και των b-movies. Αυτή τη στιγμή είμαι φοιτητής Πολυτεχνείου με όνειρο να εργαστώ ως game-develper.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Τέλος εποχής για το Nintendo 3DS
Συμπληρώνοντας περισσότερο από εννιά χρόνια στην αγορά.
Νέες πληροφορίες για το Pokemon Home
Απλές και premium λειτουργίες, επικοινωνία με Pokemon Bank και GO.
Τιμητική διάκριση για τον Shigeru Miyamoto
King of Nintendo, First of His Name κ.λπ.
Αλλαγή προτεραιοτήτων για την Game Freak
Προσπάθεια προώθησης των νέων ΙΡ της εταιρείας.
Kirby's Extra Epic Yarn
Μαζεύοντας τις κλωστές που ολοκληρώνουν μια ιστορική πορεία.
Yo-Kai Watch 3
Yokai με άρωμα Αμερικής.
Luigi's Mansion
Τρισδιάστατη, νοσταλγική επιστροφή.
Το Nintendo Switch ξεπέρασε σε πωλήσεις το GameCube
Δείτε ποιοι είναι οι πιο πετυχημένοι τίτλοι της κονσόλας.
Το μέλλον της σειράς Dragon Quest
Η αποδοχή της σειράς στη Δύση και σκέψεις για επόμενα παιχνίδια.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (3)

This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραίο review, μου άρεσε που υποστηρίζει download play άρα μάλλον κάποια στιγμή στο μέλλον θα παιχτεί. Mάλλον θα έχει για μένα την τύχη του four swords sdventures που τώρα βρήκα ένα αντίτυπο και θα το παίξω σύντομα. Το υπολογίζουμε λοιπόν σαν spin off και περιμένουμε το επόμενο μεγάλο Zelda...

This comment was minimized by the moderator on the site

Αυτό πρέπει να είναι το πρώτο αυθεντικό Zelda με το οποίο ασχολείται η Grezzo. Όχι άσχημα για πρώτη προσπάθεια, αλλά δεν πολυενδιαφέρομαι για το συγκεκριμένο παιχνίδι

This comment was minimized by the moderator on the site

Μονο για συλλογη

There are no comments posted here yet