“Το βασίλειό μου για ένα άλογο!” όπερ και εγένετο...

Η πρώτη εντύπωση που θα αποκομίσει κανείς ασχολούμενος με το Kingdom είναι ο απόλυτος μινιμαλισμός του. Αυτή η σχεδιαστική φιλοσοφία χαρακτηρίζει όλους τους επιμέρους τομείς του και τελικά αποτελεί ταυτόχρονα το μεγαλύτερό του προτέρημα αλλά και την αχίλλειο πτέρνα του. Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε ως ένα απλοϊκό flash παιχνίδι ανεπτυγμένο από τον Thomas van den Berg (γνωστό ως "Noio"). Η απλότητα του gameplay, σε συνδυασμό με τη δωρεάν διανομή του, τράβηξε ορισμένα βλέμματα, μεταξύ των οποίων αυτό του Marco Bancale (Licorice), ενός ακόμα προγραμματιστή, που θεώρησε πως το παιχνίδι έχει μια αρκετά καλή βάση, ικανή να αναπτυχθεί και να οδηγήσει στην κυκλοφορία ενός ολοκληρωμένου τίτλου.

Αν και σε σχέση με τη flash εκδοχή του έχει διάφορες ουσιαστικές βελτιώσεις, ιδίως στον τεχνικό τομέα, η φιλοσοφία του gameplay παραμένει σχεδόν αυτούσια. Ως εκ τούτου, ο καθένας μπορεί να πάρει μία γεύση από τη δωρεάν flash έκδοση του Kingdom, ώστε να αποφασίσει αν αυτό είναι κάτι που θα ήθελε να δει σε μία πιο ολοκληρωμένη μορφή. Αναμφίβολα το Kingdom θα προκαλέσει πρωταρχικά τα βλέμματα όσων είναι φαν της pixel art και κατ’ επέκταση θα αποτρέψει όσους βλέπουν αυτήν την τεχνική με αδιαφορία ή -ακόμα περισσότερο- ως την εύκολη λύση. Αυτή η προσέγγιση στο σχεδιασμό του Kingdom προσδίδει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα που βοηθάει στην καλλιέργεια της εντύπωσης πως ασχολούμαστε με ένα καλό παιχνίδι από το παρελθόν. Η pixel art στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει χρησιμοποιηθεί με περίσσεια τεχνική, αποδίδοντας τελικά ένα ιδιαίτερα όμορφο εξοχικό τοπίο. Η περιπλάνησή μας είναι σαφέστατα ειδυλλιακή και χαλαρωτική, τουλάχιστον μέχρι να σκοτεινιάσει και έρθουν οι ορδές των τεράτων… Η μουσική έρχεται να δέσει όμορφα το συνολικά σκηνικό με καλοφτιαγμένα folklore θέματα, που αλλάζουν ανάλογα με την περίσταση.

Kingdom image 01

"Η pixel art στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει χρησιμοποιηθεί με περίσσεια τεχνική, αποδίδοντας τελικά ένα ιδιαίτερα όμορφο εξοχικό τοπίο."

Η απλότητα του Kingdom γίνεται εμφανής ήδη από τους τίτλους αρχής. Τα μόνα πλήκτρα που θα χρειαστείτε είναι τα βελάκια του πληκτρολογίου, που σε συνδυασμό με την κίνηση μόνο στον ένα άξονα (αποκλειστικά δεξιά ή αριστερά) οδηγεί σε ένα υπεραπλουστευμένο μοντέλο χειρισμού. Χωρίς καμία απολύτως πληροφορία, το παιχνίδι ξεκινάει δίνοντας τον έλεγχο ενός βασιλιά ή βασίλισσας καβάλα στο άλογό τους. Σκοπός μας είναι να τους χτίσουμε ένα βασίλειο κυριολεκτικά από το μηδέν. Να χτίσουμε το κάστρο, τις άμυνες καθώς και να μαζέψουμε υπηκόους. Τα απολύτως απαραίτητα δηλαδή, ώστε να μην έχουμε έναν βασιλιά μόνο στο όνομα αλλά και στην ουσία.

Προκειμένου να αναπτύξουμε το βασίλειό μας, να “προσλάβουμε” υπηκόους κ.λπ. χρειαζόμαστε, τι άλλο, φλουριά. Τα φλουριά γίνεται να τα συλλέξουμε είτε μέσω της εξερεύνησης του περιβάλλοντος είτε από καλλιέργειες του κάστρου μας, είτε από τους τοξότες που ενδέχεται να πιάσουν θηράματα, τα οποία όπως είναι φυσικό (;) μετατρέπονται σε φλουριά. Ειδικά στα αρχικά στάδια, πάντως, τα φλουριά θα έρχονται με το σταγονόμετρο και οι αρχικές επιλογές για το ξόδεμά τους είναι άκρως ουσιαστικές για την περαιτέρω επιβίωση. Εν ολίγοις, ο βασιλιάς μας είναι μάλλον ένας από τους φτωχότερους της επικράτειας. Ως ένα άλλο tower defense, το Kingdom ουσιαστικά απαιτεί τη συνεχή άμυνα από επιθέσεις τεράτων. Το παιχνίδι περιέχει ένα αρκετά ταχύ μοντέλο εναλλαγής μεταξύ νύχτας και μέρας, όπου τη νύχτα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επιτεθούν ορδές τεράτων. Μη σας ξεγελάει η απλότητά, καθώς η πρόκληση που προσφέρει είναι αντιστρόφως ανάλογη του ελιτισμού του. Τις περισσότερες φορές θα βρεθείτε μάλλον απροετοίμαστοι στις μεγαλύτερες και πιο ισχυρές από τις επιθέσεις των τεράτων, ικανές να πάρουν παραμάζωμα τις οχυρώσεις, τους τοξότες και όλους τους υποτακτικούς σας, αφήνοντας πίσω ένα χρεωκοπημένο και ρημαγμένο βασίλειο.

Kingdom image 03

"Το Kingdom ξεκινάει δίνοντας τον έλεγχο ενός βασιλιά ή βασίλισσας καβάλα στο άλογό τους. Σκοπός μας είναι να τους χτίσουμε ένα βασίλειο κυριολεκτικά από το μηδέν."

Όλη η άμυνα, η καλλιέργεια χωραφιών, το χτίσιμο των φρουρίων και γενικότερα η ευμάρεια του βασιλείου περιστρέφεται γύρω από τη  προσέλκυση υπηκόων. Η διαδικασία απόκτησης υπηκόων είναι (όπως φανταστήκατε) απλή υπόθεση, καθώς το μόνο που χρειάζεται είναι να πετάξετε ένα νόμισμα σε έναν περιπλανώμενο. Εν συνεχεία, ο νέος υπήκοος θα προχωρήσει αυτόματα προς το κάστρο (ή καλύβι στα αρχικά στάδια) από όπου θα παραλάβει ένα τόξο, σφυρί ή δρέπανο (όποιο βρει πρώτο στο δρόμο του), για να λάβει και την αντίστοιχη ιδιότητα του στρατιώτη, του χτίστη ή του γεωργού, σε περίπτωση φυσικά που έχετε ήδη αγοράσει τα ανάλογα εργαλεία. Η υπεραπλούστευση του gameplay έχει μάλλον τη μεγαλύτερη έκφανσή της εδώ, καθώς άπαξ και δώσετε τον οβολό σας σε έναν νέο υπήκοο, δε γίνεται να δώσετε ουδεμία εντολή για τα καθήκοντα που θα πρέπει να ακολουθήσει. Εν συνεχεία, οι εργάτες ή οι πολεμιστές θα αποφασίσουν από μόνοι τους το σημείο όπου θα πάνε για να εργαστούν ή να προστατεύσουν.

Αυτός ο μηχανισμός τελικά καταλήγει να είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μία βοηθάει στη φιλοσοφία του απλοϊκού και χαλαρωτικού gameplay, από την άλλη μεριά, όμως, δεν είναι λίγες οι φορές που η πλήρης απουσία ελέγχου οδηγεί σε εντελώς αντίθετες καταστάσεις από αυτές που ενδέχεται να επιθυμείτε για την επιβίωση του βασιλείου. Οι τοξότες μπορεί να μαζευτούν προς την αντίθετη πλευρά του βασιλείου αντί για εκείνη που είναι περισσότερο ευπαθής, οι λιγοστοί καινούριοι υπήκοοι που βρίσκετε ενδέχεται να γίνουν χτίστες αντί για τοξότες, απλά και μόνο επειδή το σφυρί ήταν το πρώτο που βρήκαν μπροστά τους και ούτω καθεξής. Το γεγονός ότι οι υπήκοοι βρίσκονται σε περιορισμένο αριθμό, δημιουργεί σε γενικές γραμμές σημαντικά προβλήματα, ιδίως όταν θα έχετε επεκτείνει σημαντικά το βασίλειό σας. Ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στους τοξότες, που παραμένουν στα φρούρια που έχετε κτίσει, οι οποίοι παραμένουν προσκολλημένοι εκεί, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να τους μετακινήσετε στις προωθημένες οχυρώσεις που θα κτίσετε αργότερα. Το αποτέλεσμα είναι πως μετά από ένα σημείο, οι δυνάμεις σας αναγκαστικά θα καταλήξουν να είναι απελπιστικά διασκορπισμένες και αδύναμες για την αντιμετώπιση των τεράτων.

Kingdom image 04

"Τις περισσότερες φορές θα βρεθείτε μάλλον απροετοίμαστοι στις μεγαλύτερες και πιο ισχυρές από τις επιθέσεις των τεράτων, ικανές να πάρουν παραμάζωμα τις οχυρώσεις, τους τοξότες και όλους τους υποτακτικούς σας."

Παρά τα προβλήματά του όμως το Kingdom δεν δυσκολεύτηκε και πολύ να μας κρατήσει το ενδιαφέρον για αρκετές ώρες. Όπως είπαμε, η απλότητά του είναι το βασικό του προτέρημα, παρά τα σχεδιαστικά λάθη που μπορεί να έχει. Η υψηλή πρόκληση σημαίνει πως η ένταση παραμένει αμείωτη, εντείνοντας την προσπάθειά μας για αναζήτηση πόρων, ανθρώπινου δυναμικού και οχυρωματικών/επεκτατικών έργων κατά τη διάρκεια της μέρας, ώστε με την ψυχή στο στόμα να αμυνθούμε επαρκώς τις ζοφερές βραδινές ώρες. Αυτή η συνεχής κίνηση δεξιά και αριστερά από το βασίλειό μας, ώστε να παρακολουθήσουμε τις ανάγκες που χρειάζεται η κάθε πλευρά, δημιουργεί μία ευχάριστη ένταση, που οδηγεί στην ικανοποίηση όταν δούμε ότι το συνεχές τρέξιμο απέδωσε καρπούς και tο βασίλειό μας άντεξε άλλη μία βραδιά.

Ο υψηλός βαθμός δυσκολίας που παρουσιάζεται για την επίτευξη της επιβίωσης πολλών ημερών (εμείς φτάσαμε ως την τριακοστή περίπου) και ο αργός ρυθμός ανάπτυξης του βασιλείου, οδηγούν σε ορισμένες άκρως αποκαρδιωτικές ήττες. Η roguelike φύση του τίτλου μεταφράζεται στην επιστροφή στο απόλυτο μηδέν όταν τα τέρατα καταστρέψουν τις άμυνές μας και κλέψουν το στέμμα από τον βασιλιά ή τη βασίλισσά μας. Το πιθανότερο είναι ότι σε τέτοιες περιπτώσεις η αντανακλαστική σας αντίδραση θα είναι να πατήσετε το κουμπί του quit και έπειτα αυτό του uninstall. Αν καταφέρετε όμως να προσπεράσετε το δεύτερο στάδιο, τότε είναι πολύ πιθανό μετά από κάποιες ώρες να επιστρέψετε, πεπεισμένοι ότι έχετε την κατάλληλη εμπειρία πλέον ώστε να επιβιώσετε περισσότερες μέρες και να καταφέρετε να φτάσετε στον πολυπόθητο στόχο της καταστροφής των τεσσάρων δαιμονικών πυλών.

Kingdom image 02

"Το παιχνίδι περιέχει ένα αρκετά ταχύ μοντέλο εναλλαγής μεταξύ νύχτας και μέρας, όπου τη νύχτα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επιτεθούν ορδές τεράτων."

Στα 10 ευρώ το Kingdom φαντάζει λίγο υπερτιμημένο. Παρόλα αυτά, δώστε μία δοκιμή στη δωρεάν έκδοσή του ώστε να αποφασίσετε αν είναι κάτι που σας ενδιαφέρει για να ασχοληθείτε -ίσως όταν βγει σε προσφορά. Το Kingdom, μέσα από τα σχεδιαστικά λάθη του, παραμένει ένα ιδιαίτερα όμορφο και ειδυλλιακό παιχνίδι. Η απλότητά του οδηγεί στην εύκολη διασκέδαση, χωρίς την ανάγκη “καψίματος” φαιάς ουσίας, απαιτώντας όμως την ανάγκη έστω και αμυδρής στρατηγικής σκέψης. Από την άλλη πλευρά, θα επιθυμούσαμε μία ανεπαίσθητη εμβάθυνση του gameplay έστω με τη δυνατότητα της απόδοσης των πιο βασικών εντολών στους υπηκόους μας.

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Όμορφη pixel art απεικόνιση και ταιριαστή μουσική.
  • Απόλυτη ικανοποίηση όταν οι άμυνές μας λειτουργούν…

Αρνητικά

  • ...απίστευτη απογοήτευση όταν μία ήττα μας οδηγήσει στο μηδέν.
  • Η αδυναμία να δώσουμε οποιαδήποτε εντολή στους υπηκόους.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

WWE 2K Battlegrounds - Review
Say your prayers, take your vitamins and pay your microtransactions...
Story trailer για το Assassin's Creed Valhalla
Μια νέα ματιά στην ιστορία του/ της Eivor.
Ημερομηνία διάθεσης του Torchlight III
Για κονσόλες τρέχουσας γενιάς και PC.
Πλησιάζουμε στο επίσημο "πάντρεμα"των EA Play και Game Pass Ultimate
Στις 10/11, μαζί με τη διάθεση του Xbox Series X/S.
Σημαντικό ορόσημο για το Tekken 7
Υψηλές πωλήσεις και επιστροφή της Kunimitsu.
Serious Sam 4 - Review
Όταν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις αν αυτό που παίζεις είναι sequel ή remake...
Ορίστηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για το Yakuza: Like a Dragon
Για συστήματα τρέχουσας και νέας γενιάς, με δωρεάν "αναβάθμιση".
Και στο Xbox Series X/S το Samurai Shodown
Με κυκλοφορία μέσα στην τρέχουσα χρονιά.
Gameplay από το Transformers: Battlegrounds
Ένα "XCOM" στο σύμπαν των Transformers.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (4)

This comment was minimized by the moderator on the site

Ενδιαφέρον, αν και μπορεί να καταλήξει αρκετά αγχωτικό, από ό,τι κατάλαβα, το παιχνίδι...

This comment was minimized by the moderator on the site

6.5 ???????????? ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΤΟ Assasins Creed: Syndicate. ΤΑ ΠΕΡΝΕΤΕ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ

This comment was minimized by the moderator on the site

Thanos δεν ξέρω αν κανεις πλάκα αλλά τέσπα. Δεν γίνεται να συγκριθουν δυο τελείως διαφορετικά παιχνίδια τόσο είδος όσο και σε γραφικά gameplay κλπ Θα'ναι σα να συγκρίνεις -ξερω γω- το Νονο με το Braindead. φιλικα

This comment was minimized by the moderator on the site

Όχι ρε φίλε, τι είναι αυτό;!; Το θέλω λέμε! Θα είναι λες και και γύρισα στα 90s.

There are no comments posted here yet