Η αναγέννηση;

Πόσο μακρινό θα μπορούσε να είναι ένα μέλλον όπου οι άνθρωποι θα γυρνούσαν την πλάτη στις δυνάμεις και τις ικανότητές τους, θα αναβάθμιζαν τα μέρη του σώματος τους και η τεχνολογία με τον άνθρωπο θα γινόταν ένα; Πώς θα άλλαζε η κοινωνία σε αυτόν τον ανεπτυγμένο κόσμο, όπου άνθρωποι με αναβαθμισμένες νοητικές και σωματικές ικανότητες συνυπάρχουν με πιο αδύναμα πλάσματα; Πολλές χώρες θα χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία αυτή για μιλιταριστικούς σκοπούς, θα κήρυτταν πόλεμο προς άλλες –λιγότερο ανεπτυγμένες– και θα κατακτούσαν τη γη και το λαό τους. Ένα δυστοπικό μέλλον, που στη σκέψη και μόνο μας φοβίζει. Μια απόλυτη πολεμική μηχανή, ονομάζουν πολλοί το πάντρεμα του ανθρώπου με προηγμένες τεχνολογικές εφευρέσεις και είναι αυτό που πρωταγωνιστεί στη νεότερη ιστορία του Call of Duty.

Ας τα πάρουμε λοιπόν από την αρχή. Πριν ακόμα μπει ο παίκτης στο παιχνίδι, το σύστημα του ζητάει να δημιουργήσει το δικό του χαρακτήρα, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά σε τίτλο της σειράς Call Of Duty. Αρχικά, επιλέγοντας το φύλο και αμέσως μετά το σωματότυπο και το πρόσωπο. Αν και η λίστα με τις διαθέσιμες επιλογές είναι σχετικά μικρή, υπάρχουν όλες οι απαραίτητες για ένα βετεράνο στρατιώτη των ΗΠΑ. Ο πρόλογος του παιχνιδιού εξελίσσεται κατά το έτος 2065, οπότε και η ομάδα μας, μαζί με μια ομάδα Winslow Accord Cyber Soldiers -όπως ονομάζονται οι στρατιώτες με μηχανικά μέλη- καλούνται για να σπεύσουν στην Αιθιοπία, ώστε σώσουν από την αιχμαλωσία τον Αιγύπτιο πρόεδρο Said. Στην εν λόγω αποστολή, κατά την προσπάθεια μας να επιστρέψει ο πρόεδρος σώος από τα πυρά των εχθρώνν ο παίκτης που χειριζόμαστε -του οποίου το όνομα δεν φανερώνεται μέχρι το τέλος του παιχνιδιού- τραυματίζεται σοβαρά με μόνη επιλογή του να είναι η εμφύτευση μηχανικών μελών.

Call of Duty Black Ops 3 image 02 Η βασική ιστορία ξεκινάει με τους Cyber Soldiers (CS) να μαθαίνουν στον παίκτη πώς να χειρίζεται το νέο του σώμα, παράλληλα με την ιστορία της εξέλιξης της τεχνολογίας που χρησιμοποιούν, και να διασυνδεθεί η ιστορία με τα γεγονότα του προηγούμενου τίτλου. Βασική τεχνολογία και κινητήριος μοχλός αυτών των μηχανικών μελών είναι το DNI, ένα τσιπ το οποίο είναι εμφυτευμένο μέσα στον εγκέφαλο των CS ώστε να μπορούν να ελέγχουν τα μέλη τους και να χρησιμοποιούν τις ικανότητές τους.

Περίπου πέντε χρόνια αργότερα, ο έμπειρος πλέον στρατιώτης, του οποίου το έλεγχο έχουμε εμείς, αναλαμβάνει μια αποστολή για τη CIA μαζί με το σύμμαχό του, Hendricks -του οποίου τη συντροφιά θα έχουμε καθ' όλη τη διάρκεια του campaign- όπου θα πρέπει να εξερευνήσουν μια αποκλεισμένη περιοχή στη Σιγκαπούρη, λόγω μιας έκρηξης σε ένα ερευνητικό εργαστήριο από την οποία πεθάναν περίπου 300.000 άτομα. Η περιοχή είναι μη προσβάσιμη, με το στρατό να την έχει αποκλείσει, υψώνοντας ένα τείχος γύρω της και η μονή είσοδος να είναι εναέρια. Και πάνω σε αυτό το πλαίσιο αρχίζει να εξελίσσεται η ιστορία του Black Ops III. Με βάση τα sci-fi στοιχεία και τον έντονη επιρροή από ένα δυστοπικό μέλλον, όπως αναφέραμε στην εισαγωγή, το κουβάρι της ιστορίας αρχίζει και ξετυλίγεται, αφήνοντας πίσω μας τα δυο πρώτα κεφάλαια, τα οποία υπήρξαν μόνο για να μπορέσει ο παίκτης να εξοικειωθεί με το περιβάλλον και τις νέες του δυνατότητες.

Call of Duty Black Ops 3 image 01

Μιλώντας για δυνατότητες, πλέον πέρα από το συνηθισμένο τρόπο αντιμετώπισης των εχθρών, που είναι το shooting κομμάτι του τίτλου, μας δίνεται μια μεγάλη γκάμα από δυνατότητες (ή, όπως ονομάζονται μέσα στο παιχνίδι, "Cybercores") για να χρησιμοποιήσουμε απέναντι στους δυο βασικούς τύπους των εχθρών του παιχνιδιού, τα ρομπότ και τους ανθρώπους. Οι δυνατότητες στο σύνολό τους είναι 21 και ταξινομούνται σε τρεις κατηγορίες, Control, Martial και Chaos, με κάθε μια να περιέχει 7 ακριβώς. Μέσα σε κάθε κατηγορία υπάρχουν υποκατηγορίες, δημιουργώντας έτσι ένα διάγραμμα ροής με το οποίο ο παίκτης, για να ξεκλειδώσει την επόμενη δύναμη, θα πρέπει πρώτα να έχει ξεκλειδώσει την ακριβώς από επάνω της.

Κάθε Cybercore μπορεί να αναβαθμιστεί από μια φορά, προσφέροντας λίγο πιο βελτιωμένες δυνάμεις. Μόλις τις ξεκλειδώσουμε, ο παίκτης μπορεί να αλλάζει από δυνατότητα σε δυνατότητα, χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο πλήκτρο, ανάλογα με το ποια θα του φανεί χρήσιμη τη δεδομένη στιγμή. Ενδεικτικά, αναφέρουμε πως αυτές ποικίλουν από έλεγχο των drones, μέχρι την ανατίναξη των ρομπότ και τη δημιουργία εικονικού κλώνου για να αποσπάσει την προσοχή των εχθρών. Προσοχή, όμως, προτού ο παίκτης ξεκινήσει μια αποστολή, καλείται να επιλέξει την κατηγορία που θέλει να έχει μαζί του, άρα και τις δυνατότητες που ενδέχεται να χρησιμοποιήσει περισσότερο, και αντιθέτως με τα όπλα, αυτή η κατηγορία δεν αλλάζει κατά τη διάρκεια της αποστολής, αφού "προσκολλάται" στον παίκτη μέχρι το πέρας της.

Call of Duty Black Ops 3 image 07

Οπότε, έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο με αρκετό customization. Τί γίνεται όμως με τα όπλα που χρησιμοποιεί ο παίκτης κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και πώς αναβαθμίζονται ή ξεκλειδώνονται; Εδώ η Treyarch διόρθωσε σε μεγάλο βαθμό την αστοχία που είχε με τον προηγούμενο της τίτλο –το Black Ops II- ο οποίος ήθελε τον παίκτη να φτιάχνει μέσα από ένα menu την κλάση της αρεσκείας του, διαλέγοντας από τη γκάμα των διαθέσιμων όπλων. Εδώ έρχεται να προστεθεί το Safe House, το οποίο στην ουσία αποτελεί το menu του προηγούμενου παιχνιδιού. Πριν από την αρχή κάθε νέας αποστολής, ο παίκτης θα βρεθεί στο Safe House –το οποίο δεν είναι μόνο ένα- και εκεί θα μπορέσει να δει τα στατιστικά του στοιχεία (kills, deaths, play time κτλ.), να εκπαιδευτεί στην ψηφιακή αρένα, να αναβαθμίσει ή να ξεκλειδώσει τις δυνατότητες του, να δει τα collectibles που έχει μαζέψει από κάθε πίστα, να αλλάξει την εμφάνιση του χαρακτήρα ή να δημιουργήσει τη δίκη του κλάση με όπλα.

Τα όπλα γίνονται διαθέσιμα μεσώ του συστήματος level up που διαθέτει το παιχνίδι και λειτουργεί όπως σε όλα τα προηγούμενα παιχνίδια, κάτι που σημαίνει πως σκοτώνοντας τους εχθρούς, κερδίζετε πόντους, οι οποίοι συμβάλουν στην αύξηση του level, με κάθε όπλο να έχει το δικό του level στο οποίο ξεκλειδώνει και μόλις ο παίκτης το φτάσει μπορεί να το αγοράσει. Να σημειώσουμε εδώ πως το σύστημα των levels δεν σχετίζεται με το multiplayer. Οι αγορές οποιουδήποτε αντικειμένου στο παιχνίδι, είτε αυτό είναι σκόπευτρο είτε όπλο ή οποιαδήποτε αναβάθμισηήτου, γίνονται με Fabrication Kits, τα οποία κερδίζετε κάνοντας διάφορες ενέργειες. Αυτές περιλαμβάνουν την ολοκλήρωση μιας αποστολής, την εξολόθρευση εχθρών κ.α.


Περνώντας στον τεχνικό τομέα, αυτός σε καμία περίπτωση δεν απογοητεύει. Αν και η μηχανή γραφικών παραμένει η ίδια εδώ και αρκετά χρόνια, το αποτέλεσμα δείχνει πανέμορφο και φέρνει πλέον σε γραφικά επόμενης γενιάς, χωρίς όμως το παραπάνω να σημαίνει πως οι παίκτες θα βιώσουν κάτι συγκλονιστικό. Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής μας, αν και το παιχνίδι έτρεχε στα 60fps, σε κάθε cut scene υπήρχε ένα μικρό frame drop, το οποίο αν και δεν κούραζε, δεν περνούσε απαρατήρητο. Οι φωτισμοί και τα particle effects εμφανίζονται αρκετά βελτιωμένα, ενώ σε ό,τι αφορά τη μουσική του παιχνιδιού, αν και δεν συγκλονίζει, έχουν γίνει καλές επιλογές στα κομμάτια ώστε να ταιριάζει με την αίσθηση που προσδίδει το φουτουριστικό αυτό περιβάλλον. Εκεί που πρέπει να γίνει ιδιαίτερη μνεία είναι στους ήχους των όπλων, που προσδίδουν πολύ στην συνολική αίσθηση.

Τελειώνοντας με το campaign κομμάτι του τίτλου, αξίζει να αναφέρουμε μερικά ακόμη πράγματα. Αρχικά, το Black Ops III είναι με διαφορά το Call Of Duty με τα περισσότερα cut scenes, με αποτέλεσμα αυτό να χτίζει μια ωραία εμπειρία και ένα αξιοπρεπές story, που όμως ελέω της διάρκειάς του –κάτι λιγότερο από επτά ώρες στο regular difficulty– δεν καταφέρνει να δέσει συναισθηματικά τον παίκτη με τους χαρακτήρες, κάτι το οποίο θα μπορούσε να επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό με μεγαλύτερης διάρκειας ιστορία. Ακόμα, φέτος για πρώτη φορά έχει προστεθεί η δυνατότητα για συνεργατικό παιχνίδι μέχρι τεσσάρων παικτών στο campaign mode, το οποίο είναι μια ευχάριστη προσθήκη.

Call of Duty Black Ops 3 image 03

Η ΑΙ δεν έχει υποστεί καμιά βελτίωση, παραμένει η ίδια, με την εξυπνάδα των εχθρών και την ευστοχία τους να καθορίζεται από το επίπεδο δυσκολίας που θα επιλέξετε. Για τους πιο τολμηρούς έχει δημιουργηθεί ένα νέο επίπεδο δυσκολίας, το οποίο υπόσχεται να κάνει τη ζωή δύσκολη για όσους έστω προσπαθήσουν να το δοκιμάσουν για λίγα λεπτά. Εμείς θεωρούμε πως σε αυτό το επίπεδο η Α.Ι. είναι εκνευριστικά δύσκολη και άδικη. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε την κατακόρυφη αύξηση της βίας στο συγκεκριμένο παιχνίδι, κάτι που μπορεί να ταράξει μερικούς πιο ευαίσθητους με το θέμα. Αρκεί να πούμε πως, πλέον, σκηνές διαμελισμού, βασανιστηρίων και φρικτοί θάνατοι υπάρχουν σε μεγάλη ένταση.

Το multiplayer mode είναι ο λόγος υπάρξης των CoD, και φέτος η Treyarch έχει καταφέρει να κρατήσει τον πήχη ψηλά, όπως και με το προηγούμενο παιχνίδι της. Το στοίχημα της εταιρίας ονομάζεται "Thrust Jumps" και είναι ο τρόπος με τον οποίο κινείται ο παίκτης μέσα στην πίστα. Συγκριτικά με το προηγούμενο παιχνίδι, έχουμε να κάνουμε με μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση και πολύ πιο αργό gameplay. Ο παίκτης, με το πάτημα ενός κουμπιού, μπορεί να αιωρήθει για μερικά μέτρα πάνω από το έδαφος, με σταδιακή αύξηση του ύψους, για ένα μικρο χρονικό διάστημα, το οποίο καθορίζεται από μια λευκή μπάρα στο μέση της οθόνης. Μόλις η μπάρα τελειώσει, ο παίκτης θα πρέπει να περιμένει να γεμίσει ξανά προτού χρησιμοποιήσει εκ νέου το Thrust Jump.

Call of Duty Black Ops 3 image 06

Οι δημιουργοί του παιχνιδιού αναφέρουν πως το σύστημα αυτό είναι ο τρόπος τους για να έχουν μεγαλύτερες πίστες, αποφεύγοντας τις σκάλες, κάτι που θα καθυστερούσε πολύ τη ροή του παιχνιδιού. Και όντως, το σύστημα δουλεύει, αφού πλέον οι παίκτες είναι πιο ευέλικτοι, αλλά παραμένουν εύκολοι στόχοι για τον αντίπαλο. Επιπλέον, νέα προσθήκη αποτελούν τα Specialists, μέσω των οποίων μας δίνεται η ευκαιρία να διαλέξουμε έναν χαρακτήρα με την δική του ειδική ικανότητα, ώστε να την χρησιμοποιήσουμε μέσα στο παιχνίδι σαν βοήθεια. Οι ικανότητες χωρίζονται σε δυο για κάθε χαρακτήρα, με την πρώτη να αποτελεί πάντα κάποιο δυνατό όπλο ενώ η δεύτερη να χρειάζεται σε καταστάσεις όπου ο παίκτης θα πρέπει να ξεφύγει από μια μάχη.

Οι αρχικές πίστες του παιχνιδιού στο σύνολο τους είναι 12 και είναι όλες φτιαγμένες έτσι ώστε να υποστηρίζουν το νέο σύστημα κίνησης, αξιοποιώντας κάθε τοίχο και κάθε πιθανό ύψωμα. Η δομή των πιστών ακολουθεί το σχεδιασμό των τριών πλευρών προσέγγισης. Αυτό το σύστημα έχει ως αποτέλεσμα να δίνονται στο παικτη τρείς οδοί για να διασχίσει το map και να βρεθεί στο spawn των αντιπαλων. Αν και τα Thrust Jump προσφέρουν σχετική ελευθερία κινήσεως, δεν καταφέρνουν να δημιουργήσουν παραπάνω από τους ήδη υπάρχοντες τρόπους προσέγγισης. Στα Modes έχουμε τη νεότερη προσθήκη που ονομάζεται Safeguard, και καλεί την ομάδα να συνοδεύσει ένα ρομπότ στην περιοχή του αντιπάλου. Η ομάδα που θα καταφέρει να το κάνει πρώτη κερδίζει. Το συγκεκριμένο mode, αν και διασκεδαστικό, αποτελεί ένα συνδυασμό των Capture the flag και Domination. Τα δυο αυτά Modes είναι από τα βασικότερα στο παιχνίδι, κάνοντας το καινούριο να μοιάζει αχρείαστο και λίγες ώρες μετά την ενασχόληση με αυτό, κουράζει έντονα, αφού δεν υπάρχει καμιά ελπίδα για νίκη αν δεν συμβάλουν και τα 6 άτομα που βρίσκονται στην ομάδα.

Call of Duty Black Ops 3 image 08

Μια ακόμα καινούρια προσθήκη αποτελεί και το FreeRun Mode, οπού ο παίκτης θα έρθει αντιμέτωπος με το χρόνο και τις δεξιότητες του στο parkour, για να καταφέρει να τερματίσει την πίστα. Αν και η διάρκεια ενασχόλησης με αυτό το mode είναι τρομερά μικρή, αφού προσφέρει μόλις τέσσερις διαδρομές σε κυμαινόμενη δυσκολία, αποτελεί μια ευχάριστη προσθήκη με βλέψεις για υποστήριξη από την ομάδα στο μέλλον. Όπως και στο Campaign mode έτσι και εδώ ο χαρακτήρας δέχεται αρκετές επιλογές για customization, και η εταιρία θέλησε να δώσει μια διαφορετική πνοή στις μέχρι τώρα διαθέσιμες αλλαγές που μπορούσε να κάνει ο παίκτης, τουλάχιστον σε επίπεδο εμφάνισης. Πλέον, κάθε Attachment που προσθέτει ο παίκτης πάνω στο όπλο, αλλάζει εκτός από τα στατιστικά του και την εμφάνισή του.

Για παράδειγμα, στην περίπτωση που θέλουμε να προσθέσουμε το High Caliber, που μας δίνει περισσότερη ακρίβεια και κάνει το όπλο μας πιο δυνατό, αυτό θα αλλάξει εμφανισιακά όλο το πίσω μέρος του όπλου και την κάνη, κάνοντας έτσι πιο αληθοφανή την εμπειρία του παιχνιδιού και πιο προσωπικά τα όπλα που χρησιμοποιούμε. Επιστροφή κάνει το σύστημα “Pick ten”, όπως ονομάζεται, το οποίο σε κάθε κλάση όπλου δίνει διαθέσιμα μόνο 10 slots για να τα χρησιμοποιήσουμε όπως θέλουμε, είτε βάζοντας ένα perk είτε ένα σκόπευτρο πάνω στο όπλο. Το σύστημα μετράει την κάθε προσθήκη, οπότε για τη δημιουργία της κατάλληλης κλάσης θα πρέπει να θυσιάσουμε ορισμένα πράγματα για να κερδίσουμε κάποια άλλα. Αυτό το σύστημα εμφανίστηκε τελειοποιημένο σε προηγούμενο τίτλο της σειράς, και ευτυχώς εδώ παραμένει εξίσου άριστο.


Στο σχεδιασμό ενός πιο προσωπικού, δικού μας όπλου έρχεται να προστεθεί και το Paintjob. Το Paintjob μάς επιτρέπει από την πρώτη στιγμή στο παιχνίδι να δημιουργήσουμε το δικό μας καμουφλάζ, το οποίο θα καλύπτει μια συγκεκριμένη περιοχή επάνω στο όπλο και έτσι οποιοσδήποτε το χρησιμοποιήσει θα μπορεί να δει την προσωπική μας πινελιά επάνω του. Έτσι, λοιπόν, μέσα από μια συλλογή από αμέτρητα σχέδια, αριθμούς και γράμματα, μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε με οποίο τρόπο θέλουμε, να αλλάξουμε χρώμα, υλικό, μέγεθος και πολλά ακόμα. Το συγκεκριμένο αποτελεί μια πολύ όμορφη προσθήκη, που αξιοποιείται ήδη από τους παίκτες, με όσους έχουν καλλιτεχνική φλέβα να δημιουργούν ακόμα και ολόκληρους χαρακτήρες από σειρές και comics. Πέρα, λοιπόν, από το Customization του όπλου, υπάρχουν και τα Emblems και Calling Cards που είναι κάτι σαν την ταυτότητα που έχει ο παίκτης μέσα στη μάχη, αφού εμφανίζεται κάθε φορά που σκοτώνουμε έναν αντίπαλο. Και στη περίπτωση των emblems (όπως γνωρίσαμε από τον προηγούμενο Black Ops τίτλο) έχουμε την ευκαιρία να φτιάξουμε κάτι δικό μας που θα ξεχωρίζει ανάμεσα στα άλλα, κάνοντας χρήση του ίδιου ακριβός συστήματος με αυτό του Paintjob.

Ευχάριστη προσθήκη αποτελεί και το Black Market, στο οποίο χρησιμοποιώντας τα Cryptokeys -το δεύτερο νόμισμα του παιχνιδιού, πιο δυσεύρετο και δύσκολο να αποκτηθεί- μπορούμε να αγοράσουμε Supply Drops. Τα Supply Drops τα γνωρίσαμε στο Advanced Warfare, όπου και σε κάθε άνοιγμα αποκτούσαμε πιο δυνατές ή πιο αδύναμες εκδοχές τον όπλων μας. Εδώ αυτό έχει αλλάξει και τα πακέτα χωρίζονται σε δυο κατηγορίες, τα Common και Rare. Ανοίγοντας οποιοδήποτε από τα δυο, το μόνο που μπορεί να κερδίσει ο παίκτης είναι εμφανισιακά διαφορετικές εκδοχές των όπλων, καινούρια stickers για να χρησιμοποιήσει στο Paintjob και γενικά ό,τι έχει να κάνει με το κομμάτι της εμφάνισης του χαρακτήρα.

Call of Duty Black Ops 3 image 09 Τέλος, επιστροφή κάνει και το competitive στοιχείο του Call of Duty, υπό την ονομασία Arena Mode. Το συγκεκριμένο κομμάτι του multiplayer είναι μια μίξη από τα πλέον αναγνωρισμένα ανταγωνιστικά Modes -S&D, Hardpoint και Uplink- σε συγκεκριμένες πίστες, με τους κανόνες που χρησιμοποιούνται στα τουρνουά. Εδώ ο σκοπός του παίκτη και της ομάδας του είναι να κερδίσουν Pro Series Rank και όχι να ανεβούν levels, όπως στο συμβατικό multiplayer, μιας και στο Arena Mode όλα τα όπλα και όλα τα attachments τους είναι ξεκλειδωμένα από την πρώτη στιγμή. Το σύστημα των Ranks λειτουργεί ως εξής: κάθε φορά που ο παίκτης κερδίζει ένα παιχνίδι, κερδίζει και ένα αστέρι. Χρειάζεται να κερδίσει τρία παιχνίδια για να ανεβεί κατηγορία και κάθε φορά που χάνει -και ανάλογα με το βαθμό των πόντων που έχασε ή το score του- μπορεί να χάσει περισσότερα από ένα αστέρια ρίχνοντάς τον κατηγορία.

Το εν λόγω κομμάτι του multiplayer είναι συνήθως για τους βετεράνους των παιχνιδιών και αυτούς που προσπαθούν να ανταγωνιστούν με μεγάλες ομάδες και κάλους παίκτες. Όσοι μπερδευτούν νομίζοντας πως είναι το ίδιο με ένα απλό round στο Team Dethmatch, θα αναθεωρήσουν πολύ σύντομα όταν δουν τον ανταγωνισμό στο Arena mode. Όπως είναι φυσικό, και μετά από την Beta που διεξήχθη πριν από μερικούς μήνες, τα bugs, και glitches απουσιάζουν. Τα spawn point επάνω στην πίστα είναι αρκετά καλά τοποθετημένα, αν και σε μερικές περιπτώσεις που συναντήσαμε θέλουν ακόμα λίγη δουλειά, αφού βρεθήκαμε να χάνουμε τρεις φορές από το ίδιο άτομο που είχε κρυφτεί σε κοντινή απόσταση και περίμενε να εμφανιστούμε για να μας σκοτώσει, πριν αλλάξει το spawn point. Ορισμένες υπερβολικά δυνατές Specialists, που είχαμε συναντήσει στη Beta, πλέον έχουν μειωθεί στη δύναμη, όπως ήταν το Rejack οπού επανέφερε τον παίκτη σε περίπτωση που τον σκοτώναμε.

Call of Duty Black Ops 3 image 10 Τα όπλα και οι δυνάμεις τους είναι πολύ ισορροπημένα χωρίς κανένα να ξεχωρίζει για τις δυνατότητες του -ειδικά σε σχέση με προηγούμενους τίτλους όπου υπήρχε πάντα ένα δυνατό όπλο το οποίο χρησιμοποιούνταν από όλους. Όλα τα παραπάνω συμπληρώνουν μια εμπειρία στο Multiplayer που αντάξια της είχαμε να δούμε από το 2007 και την κυκλοφορία του Call Of Duty 4. Υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στα όπλα και τις δυνατότητες, οι πίστες είναι δομημένες σωστά ώστε να μπορεί να υπάρξει ικανοποιητική σύγκρουση με τους αντιπάλους και οι νέες δυνατότητες δένουν πολύ με τον υπόλοιπο τομέα που έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα στα παιχνίδια της σειράς.

Γνωρίσαμε τα zombies με την κυκλοφορία του Call of Duty: World at War και έκτοτε έχει γίνει ένα από τα αγαπημένα modes των παικτών, αφού προσφέρει γερές δόσεις αγωνίας και διασκέδασης, ενώ απαιτεί προσήλωση και καλή ομάδα για να μπορέσει κάποιος να μείνει ζωντανός για όσο το δυνατόν περισσότερα rounds, σκοτώνοντας zombies. Και στο Black Ops III, λοιπόν, το Zombies mode είναι διαθέσιμο για να αντιμετωπίσετε τους ζωντανούς νεκρούς, μόνος ή με τη βοήθεια μέχρι τριών ακόμα φίλων σας. Οι διαφορές φέτος είναι αρκετές και μεγάλης σημασίας. Πλέον, το Zombies mode έχει τη δική του, ξεχωριστή ιστορία, με πρωταγωνιστές τέσσερις, άγνωστους μεταξύ τους, δολοφόνους, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι ξαφνικά με τα Zombies μετά από μια επίσκεψη που δέχονται από έναν μυστηριώδη άνδρα. Σε μηδέν χρόνο οι παίκτες βρίσκονται περικυκλωμένοι και ξεκινάει το παιχνίδι στη μια και μοναδική διαθέσιμη πίστα ονόματι "Shadows of Evil".

Call of Duty Black Ops 3 image 04

Η ΑΙ δεν έχει καμία σχέση με αυτή του campaign, μιας και εδώ φαίνεται πως οι εχθροί μας είναι αρκετά πιο έξυπνοι και πολύ πιο θανατηφόροι, ακόμα και αν δεν κρατάνε όπλα. Βρεθήκαμε πολλές φορές σε καταστάσεις όπου ενώ νομίζαμε πως είχαμε το πάνω χέρι, από πίσω μας κάποιος εχθρός ξεπρόβαλε, αναγκάζοντάς μας να αρχίσουμε ξανά το παιχνίδι από την αρχή. Ο σκοπός του Zombies mode παραμένει ίδιος και αυτό είναι να παραμείνουμε όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους ζωντανοί ενώ αποκρούουμε ορδές από zombies. Αυτό επιτυγχάνεται με την αναβάθμιση τον όπλων μας και την αγορά καινούριων. Κάθε παίκτης κερδίζει χρήματα για κάθε σφαίρα που ρίχνει πάνω στα zombies, και κάθε οχύρωση κάποιας εισόδου.

Η πιστά, αν και η μοναδική, είναι αρκετά μεγάλη σε μέγεθος, και μπορείτε να την εξερευνήσετε ολόκληρη ανοίγοντας συγκεκριμένες πόρτες για να προχωρήσετε. Με την εξάπλωση σε μεγαλύτερο μέρος του χάρτη, ανεβαίνει δραματικά και ο αριθμός τον εχθρών που έρχονται κατά πάνω σας, αφού πλέον έχουν περισσότερες από τρεις εισόδους μέσα στην πίστα. Το συγκεκριμένο Mode είναι φτιαγμένο για περισσότερους από έναν παίκτες. Αν και δίνεται η δυνατότητα να το απολαύσετε και μόνοι σας, κάτι τέτοιο θα αποδειχθεί μοιραίο, αφού μετά τον τρίτο γύρο τα πράγματα δυσκολεύουν εκθετικά, με αποτελεσμένα το ξεκίνημα της πίστας εκ νέου.


Το  Customization κάνει την εμφάνισή του και στο Zombies mode, αφήνοντας τον παίκτη για πρώτη φορά να αποφασίσει ποια attachments θα έχει πάνω στο όπλο όταν το βρει κάποια στιγμή μέσα στη πίστα. Επιπλέον για πρώτη φορά βλέπουμε τα Gobblegum packs, τα οποία αποτελούν τα perks του συγκεκριμένου mode. Ο τρόπος απόκτησής τους έρχεται μέσα από μια μηχανή, που βρίσκεται σε τυχαίο σημείο της πίστας κάθε φορά. Τέλος, έχουμε τη δυνατότητα μέσα από μια πηγή να πάρουμε, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, τη μορφή ενός τέρατος, ικανό να ρίξει ηλεκτρισμό, να σκοτώσει τους εχθρούς μας και να ανοίξει συγκεκριμένες πόρτες, σπάζοντας τις και αποκαλύπτοντας κάποια βοήθεια για τον παίκτη, όπως όπλα κτλ.

Βρήκαμε την επιστροφή των zombies πιο καλή από ποτέ, με τη δυσκολία να ανεβαίνει και την ομάδα να αγχώνεται για το πώς θα τα καταφέρει. Τα διαθέσιμα αντικείμενα και perks, που εδώ και χρονιά καταφέρνουν να σώσουν τους παίκτες από τον θάνατο, βρίσκονται και πάλι εδώ, ενώ τίποτα δεν μπορεί να περιγράψει την αίσθηση όταν εκεί που ξαφνικά είσαι στριμωγμένος σε μια γωνιά, τυχαίνει ο συμπαίκτης σου να αποκτά το δυνατότερο όπλο του παιχνιδιού και ξαφνικά, γεμάτοι αυτοπεποίθηση, συνεχίζετε στα επόμενα levels. Πλέον, το συγκεκριμένο mode θα μπορούσε να αποτελεί ένα παιχνίδι από μόνο του.

Call of Duty Black Ops 3 image 05 Εν κατακλείδι, έχουμε να κάνουμε με την κυκλοφορία ενός κορυφαίου για το είδος του τίτλου. Και είναι κορυφαίος όχι μόνο για τους φίλους της σειράς, που ίσως είχαν χάσει τις ελπίδες τους με τα δυο τελευταία παιχνίδια, αλλά και για όσους δεν έχουν ασχοληθεί εντατικά με το franchise μέχρι τώρα. Το Black Ops III διαθέτει ένα από τα πιο καλοστημένα multiplayer modes ολόκληρου του franchise, που σφύζει από νέες ιδέες και περιεχόμενο, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί την κλασική ξέφρενη ταχύτητα των παιχνιδιών που καθιέρωσαν τη σειρά μέσα στα χρόνια. Και είναι σχεδιασμένο για κάθε λογής παίκτη, από τους βετεράνους, μέχρι τους αρχάριους, που θέλουν πρώτα να δοκιμάσουν την τύχη τους σε ένα γύρο του Free run mode.

Από την άλλη έχουμε το Campaign, μια αξιόλογη προσπάθεια για ανάπτυξη συναισθημάτων ανάμεσα σε χαρακτήρες, και φόβο για την κυριαρχία των μηχανών. Και, τέλος, τη σταθερή αξία του "Zombies" mode, το οποίο εμφανίζεται ανανεωμένο, εξίσου διασκεδαστικό και εμπλουτισμένο με τη δική του ιστορία. Αν ποτέ σκεφτόσασταν να επενδύσετε σε έναν Call of Duty τίτλο, αλλά για κάποιο λόγο δεν το κάνατε ακόμα, τότε αυτή είναι η ευκαιρία σας.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Ένα από τα καλύτερα multiplayer modes σε παιχνίδι της σειράς.
  • Το Zombies mode επιστρέφει πιο ανανεωμένο και πλήρες από ποτέ.
  • Αξιόλογη προσπάθεια για μια offline εμπειρία...

Αρνητικά

  • Που όμως πάσχει από ορισμένες ασθένειες (Μικρή διάρκεια, τεχνικά προβλήματα κ.α. ).

Βαθμολογία

Η αρχη έγινε ένα κυριακάτικο πρωινό μπροστά από μια μικρή CRT τηλεόραση με την δεσποινίδα Croft στην πρώτη κονσόλα της Sony. Έκτοτε τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ και τα online πεδία μάχης των FPS παιχνιδιών κερδίζουν κατά κράτος στις προτιμήσεις του. Όταν οι περιστάσεις το απαιτούν και οι κυκλοφορίες μεγάλων single player only παιχνιδιών αρχίζουν να συσσωρεύονται, κλείνει το router και απολαμβάνει αυτά τα παιχνίδια εξίσου. Του αρέσουν οι τηλεοπτικές σειρές όσο και τα βιντεοπαιχνίδια.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Αλλαγή ημερομηνίας για το Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Με νέα περίοδο κυκλοφορίας, μέσα στο 2021.
Marvel's Avengers - Preview
Πρώτες εντυπώσεις, βασισμένες στην closed beta.
Μικρή καθυστέρηση στη διάθεση του DIRT 5
Μια εβδομάδα επιπλέον στο pit lane…
Μετάθεση κυκλοφορίας του Halo Infinite
Ακόμα ένα θύμα του Covid…
Trailer για το Remothered: Broken Porcelain
Αφιερωμένο τους «μη-κανονικούς» διαμένοντες του The Ashmann Inn.
Νέο υλικό από το Cyberpunk 2077
Ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς και τον κόσμο του.
Ξεπέρασε τα 5 εκ. αντίτυπα το Final Fantasy VII Remake
Με το μεγαλύτερο μερίδιο να αφορά στις digital πωλήσεις.
Ανακοινώθηκε το Hood: Outlaws & Legends
Ένα 4v4 multiplayer heist τίτλος για την τρέχουσα και επόμενη γενιά μηχανημάτων.
Έρχεται στην επομένη γένια το Temtem
Προσφέροντας ένα νέο "massively multiplayer creature-collection" ταξίδι.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (17)

This comment was minimized by the moderator on the site

Κρίνοντας απο τον βαθμό και μόνο, πρέπει να έχει πολύ καλό multiplayer που θα κρατήσει τον κόσμο για καιρό. Τέτοια παιχνίδια τρώνε πολύ κράξιμο καλώς ή κακώς (κι εγώ είμαι μέσα σε αυτούς που τα κράζουν), αλλά βγάζουν τα λεφτά τους σε κάθε περίπτωση αν σκοπεύεις να ασχοληθείς με muyltiplayer.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραιο το review Θανο και o βαθμος ανεμενομενος απο αυτα που ειχαμ δει στη beta.Κατι προβληματακια που ειχε στα pc οπως με το mouse accelaration ξερεις αν υπαρχουν ακομα?

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από hanirathon hanirathon
This comment was minimized by the moderator on the site

Το ποπ κορν! Το ποπ κορν!

This comment was minimized by the moderator on the site

Διάβασα την πρώτη παράγραφο και με εξαίρεση την τελευταία φράση,θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάλλιστα και στο review του νέου Deus Ex...:p:p:p:p
Το υπόλοιπο αύριο γιατί είμαι πτώμα..:D:D

This comment was minimized by the moderator on the site

4 σελίδες για το CoD? αχ Θάνο είσαι τεράστιο fanboy της σειράς! καλά redbull απόψε για το 24ωρο livestream!

This comment was minimized by the moderator on the site

Το παιχνιδι το παιζω απο χθες.Διαβαζα διαφορα στο internet για ενα μετριο CoD.Σε campaign μπορει να ειναι αλλα στο multi βλεπω αρκετες αλλαγες που μου αρεσαν.Ο τιτλος προσφερει νεα στοιχεια και νεους μηχανισμους.Και για πρωτη φορα βλεπουμε τα ποδια μας.Εμενα προσωπικα που αρεσε πολυ και συμφωνω με την βαθμολογια.

This comment was minimized by the moderator on the site

Έχοντας μείνει στο πρώτο Modern Warfare (το οποίο ήταν εκπληκτικό για την εποχή του) και έχοντας χάσει κάθε επαφή με τη σειρά δεν μπορώ να σχολιάσω κάτι στα του παιχνιδιού (πέραν του πολύ εύστοχου σχόλιου του Ηλία για το Deus Ex).
Aπλά θα πω ότι είναι απολαυστικό να διαβάζεις ένα τεράστιο κείμενο απο κάποιον που γνωρίζει σε βάθος τη σειρά και είναι ενεργός. Ξέρει να επισημαίνει τις...

Έχοντας μείνει στο πρώτο Modern Warfare (το οποίο ήταν εκπληκτικό για την εποχή του) και έχοντας χάσει κάθε επαφή με τη σειρά δεν μπορώ να σχολιάσω κάτι στα του παιχνιδιού (πέραν του πολύ εύστοχου σχόλιου του Ηλία για το Deus Ex).
Aπλά θα πω ότι είναι απολαυστικό να διαβάζεις ένα τεράστιο κείμενο απο κάποιον που γνωρίζει σε βάθος τη σειρά και είναι ενεργός. Ξέρει να επισημαίνει τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά όπως επίσης και τις σηματικές παραβλέψεις-ατέλειες.
Άψογο review Θάνο κι ας μη με ενδιαφέρει πλέον το CoD!

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από Stormbringer Stormbringer
This comment was minimized by the moderator on the site

Το zombie mode έχει split screen 4 ατόμων όπως το black ops 2?

This comment was minimized by the moderator on the site

Oχι, μεχρι 2 μονο

This comment was minimized by the moderator on the site

διαβάζω είναι online μέχρι δύο ofline μέχρι 4.. εντάξει σε αυτό τους παραδέχομαι

This comment was minimized by the moderator on the site

Δύο ερωτήσεις: Είναι καλύτερο οπτικά απ'το Advanced Warfare; Γιατί στα μέχρι στιγμής screenshots του παιχνιδιού φαίνεται ελαφρώς πιο συνηθισμένο/χειρότερο...
Επίσης έχει ικανοποιητική διάρκεια στο single player, ή όχι;

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από Jonny-S72 Jonny-S72
This comment was minimized by the moderator on the site

Θάνος :Που όμως πάσχει από ορισμένες ασθένειες.Για game που η treyarch αναπτύσει 3 ολόκληρα χρόνια έχει τραγικό respawn έχω βαρεθεί τα τελευταία χρόνια στα call να μου την ρίχνουν από πίσω ακόμα και σε domination,ελάχιστα όπλα και ίδια με άλλα όπλα της σειράς με μικρές παραλαγές,τα ίδια perks και τα ίδια scorestreaks με το black ops 2 βαρέθηκαν να αλλάξουν ακόμα και το σήμα και το...

Θάνος :Που όμως πάσχει από ορισμένες ασθένειες.Για game που η treyarch αναπτύσει 3 ολόκληρα χρόνια έχει τραγικό respawn έχω βαρεθεί τα τελευταία χρόνια στα call να μου την ρίχνουν από πίσω ακόμα και σε domination,ελάχιστα όπλα και ίδια με άλλα όπλα της σειράς με μικρές παραλαγές,τα ίδια perks και τα ίδια scorestreaks με το black ops 2 βαρέθηκαν να αλλάξουν ακόμα και το σήμα και το όνομα,συνεχίζεται το τραγικό bullet impact δηλαδή πυροβολεί κολώνα και πετυχαίνει εσένα. Ακόμα ένα multiplayer με host,επί 1 ώρα προσπαθούσαμε να μπούμε 6 άτομα και κάθε 2 λεπτά πετούσε κάποιον.Kαι για το τέλος κόλλημα εικόνας και αποσύνδεση από το ρεύμα το ps4 για να ξεκολλήσει.(και όπως λέει ο Θάνος τεχνικά προβλήματα κ.α) 9' με τόνο.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Να ρωτήσω αν γνωρίζει κανείς. Άμα δεν έχω κανει preorder το παιχνίδι μπόρώ με κάποιο τρόπο να αποκτήσω την nuketown άμα αγοράσω τώρα το παιχνίδι? PC version

This comment was minimized by the moderator on the site

Θανο μπραβο πολυ καλο review και δουλεμενο. Καλυπτει πραγματικα τα ΠΑΝΤΑ με σωστο ποσοστο αναφορας σε καθε κομματι.
Απο τα λιγα review στο Internet για το συγκεκριμενο παιχνιδι που ο συντακτης ξερει πως να χειριστει εναν τετοιο τιτλο. Συμφωνω στα περισσοτερα αν οχι σε ολα οσα ανεφερες στο κειμενο. Φενεται το ποσο επαιξες(και τα 3 Modes) και οτι ηξερες τι να προσεξεις σε εναν τετοιο τιτλο.

Πολυ...

Θανο μπραβο πολυ καλο review και δουλεμενο. Καλυπτει πραγματικα τα ΠΑΝΤΑ με σωστο ποσοστο αναφορας σε καθε κομματι.
Απο τα λιγα review στο Internet για το συγκεκριμενο παιχνιδι που ο συντακτης ξερει πως να χειριστει εναν τετοιο τιτλο. Συμφωνω στα περισσοτερα αν οχι σε ολα οσα ανεφερες στο κειμενο. Φενεται το ποσο επαιξες(και τα 3 Modes) και οτι ηξερες τι να προσεξεις σε εναν τετοιο τιτλο.

Πολυ σωστη κινηση απο το site που εδωσε το παιχνιδι για review σε ενα ατομο που παιζει multiplayer παιχνιδια και ειναι σχετικος με αυτο το κομματι του τιτλου καθως με βαση αυτο πρεπει να κριθει ενας τετοιος τιτλος. Βαρεθηκα να διαβαζω review για CoD και ο reviewer να αναφερετε στο Multi σε 1 παραγραφο 50-60 λεξεων. Το ιδιο ισχυει και για αλλους FPS multiplayer τιτλους.

Το παιχνιδι τα σπαει, το Multiplayer ειναι πολυ σωστο,ομαλο και αγγιζει επιπεδα CoD4 και Black Ops 2. Τεραστια προσθηκη το arena mode που κατι παρομοιο και λειτουργικο ειχαμε να δουμε απο το BO II. Επισης πολυ σωστη μεχρι τωρα η activision σε οτι αφορα τα Supply Drops που δινουνε μονο κοσμητικα αντικειμενα.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Κορυφαίο παιχνίδι για competitive fps multiplayer ωστόσο προσωπικά είχα εκνευριστεί πολύ με τη μεταχείριση της Activision με το Advanced Warfare και είναι ο λόγος που αποφεύγω την αγορά του φετινού. Μετα τους 2-3 μήνες στην αγορά και σχεδόν σε κάθε match είχε κάποιον με hack. Είτε με aimbot ή instant killstreaks! Η εταιρεία δεν προστατεύει τους αγοραστές με κανέναν τρόπο. Επιπλέον, μετα το...

Κορυφαίο παιχνίδι για competitive fps multiplayer ωστόσο προσωπικά είχα εκνευριστεί πολύ με τη μεταχείριση της Activision με το Advanced Warfare και είναι ο λόγος που αποφεύγω την αγορά του φετινού. Μετα τους 2-3 μήνες στην αγορά και σχεδόν σε κάθε match είχε κάποιον με hack. Είτε με aimbot ή instant killstreaks! Η εταιρεία δεν προστατεύει τους αγοραστές με κανέναν τρόπο. Επιπλέον, μετα το πρώτο DLC και αν δεν έχεις διάθεση/χρήμα για "επεκτάσεις", δεν υπάρχει ψυχή για να καταφέρεις να μπείς σε παιχνίδι. Οπότε μιλάμε για 40-60 ευρώ πεταμένα μετά το πρώτο 3μηνο της αγοράς κι αν φυσικά δεν έχουν σπάσει τα νεύρα σου με τα hacks.
Απορώ που δεν έχει σχολιαστεί απο κανέναν. Τι νόημα έχει να είναι άξογο το παιχνίδι σε μηχανισμούς και γραφικά αλλά να μην μπορείς να παίξεις;

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν ξερω σε ποια πλατφορμα το επαιξες, αλλα εγω σε PS4 δεν βρηκα ουτε εναν με Hack και φυσικα μετα τα dlcs η ευρεση των match ηταν αμεση και χωρις κανενα προβλημα. Βεβαια το παιχνιδι ηταν το δευτερο χειροτερο cod της ιστοριας για εμενα αλλα δεν εφτεγαν θεματα οπως αυτα που αναφερεις, γιατι δεν τα συναντησα και ποτε.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ναι, sorry. Αναφέρομαι στην PC έκδοση. Δεν ξέρω αν ήταν το ίδιο "hackable" η έκδοση για κοσνόλες.
Παραθέτω και αναφορά του προβλήματος απο άλλους χρήστες. Φαίνεται πως δεν άλλαξε κάτι για το BO 3. Πολύ απογοητευτικό. Δε μπορώ να καταλάβω γιατί δεν προστατεύουν το παιχνίδι.
https://steamcommunity.com/app/388520/discussions/0/527273983047486939/

There are no comments posted here yet