Γκρέμιστα  γκρέμιστα, όλα πια…

To Tomb Raider απετέλεσε την αναβάπτιση της σειράς. Αυτό, χάριν οικονομίας χρόνου, καλό είναι να το δεχτούμε όλοι, είτε μείναμε έκθαμβοι με την ανασχεδιασμένη Lara είτε όχι και τόσο. Εν τέλει πέτυχε το σκοπό του και ξαναζωντάνεψε το franchise, το οποίο μετά το Underworld πλατσούριζε σε θολά νερά (παρά το ότι το τελευταίο δεν ήταν κακό). Και ξέρετε πώς γίνεται με τα αντιδάνεια στη γλώσσα. Έτσι γίνεται και στα videogames. Ό,τι χρωστούσε το Uncharted στα Tomb Raider, η Lara το πήρε πίσω με τόκο και μάλιστα πολύ υψηλό. Γνωρίζουμε πόσο τυπικά είναι αυτά, αλλά τυπικό είναι και το Tomb Raider και το Rise of the Tomb Raider. Με ένα μόνο θεματάκι. Ότι το δεύτερο, είναι και πολύ καλό.

Ακόμα κι αν κανείς δε θαμπώθηκε από το προηγούμενο παιχνίδι, μετά το πέρας της ιστορίας του Rise δε μπορεί παρά να παραδεχθεί ότι όλα τα στοιχεία του gameplay έχουν βελτιωθεί. Και αν δεν ήταν τόσο ίδια τα δύο παιχνίδια σε δομή και εξέλιξη, θα λέγαμε ότι η περίπτωση θυμίζει αυτήν του Assassin’s Creed, όπου τα πάντα στο ΙΙ βελτιώθηκαν και σε ορισμένες περιπτώσεις τελειοποιήθηκαν. Οι περιοχές του παιχνιδιού είναι πιο μεγάλες και ενδιαφέρουσες, τα Optional Tombs πιο περίπλοκα και προκλητικά για εξερεύνηση, οι βασικές αποστολές στη ροή της ιστορίας πιο ποικιλόμορφες και λιγότερο ευθύγραμμες και η γενική αίσθηση είναι ότι, πατώντας οι άνθρωποι της Crystal Dynamics στη συνταγή του TR, πέτυχαν ένα συνολικά καλύτερο και πλουσιότερο αποτέλεσμα.

rise of the tomb raider 01

"Το παιχνίδι εκπλήσσει ευχάριστα με δεδομένο ότι μέχρι την τελευταία στιγμή συνεχίζει να προσφέρει περιεχόμενο για ψάξιμο και δεν τα αφήνει όλα στην καθαρή shooting δράση όπως συνέβαινε στις τελευταίες σεκάνς του πρώτου TR."

Ναι, οι συμβάσεις δε λείπουν από το Rise και καλό θα είναι κάποια στιγμή να αρχίσουμε να τις αποδεχόμαστε σε αυτού του είδους τα παιχνίδια για τα οποία δεν εγείρουμε πλέον ιδιαίτερες αξιώσεις, γιατί θα καταλήξουμε σαν τους Statler και Waldorf. Δηλαδή τα κτήρια και οι γέφυρες θα συνεχίσουν να καταρρέουν, το platforming θα συνεχίσει να είναι νερόβραστο και να φωνάζει «εδώ πήδα, εδώ!», η δραματοποίηση σκηνών που εκτυλίσσονται μόνο και μόνο για να γίνει loading στο background θα συνεχίσει να προκαλεί θυμηδία και, γενικά, ο πονοκέφαλος των γρίφων και των σπαζοκεφαλιών θα μας έχει εγκαταλείψει μία και καλή. Ο μέλλοντας χρησιμοποιείται επειδή δε χρειάζεται να είναι κανείς Κάλχας για να καταλάβει ότι αυτή είναι πλέον η στρατηγική της βιομηχανίας στα εν λόγω παιχνίδια.

Και οι συμβάσεις αυτές στο Rise ξεκινούν από την ιστορία ακόμα, που θα λέγαμε ότι είναι τόσο πανηγυρικά αφελής και τόσο γοητευτικά κλισέ, που ίσως και να άξιζαν συγχαρητήρια στους σεναριογράφους για το πόσο πολύ το πέτυχαν αυτό. Δεν υπάρχει ούτε γραμμή σεναρίου που να μην προκαλεί μειδίαμα. Δεν υπάρχει ούτε ένα cutscene που να μην αφήνει μία τρύπα «να!» (με το συμπάθιο) στην ιστορία. Δεν υπάρχει ούτε ένας χαρακτήρας (συμπεριλαμβανομένης της Lara) που να μη φαίνεται να ξεπήδησε από τριτοκλασάτη κόπια του Indiana Jones. Προαιώνια μυστικά που ξεπηδούν μέσα από λίγες γραμμές σε κάποιες σημειώσεις, τοιχογραφίες που έδειχναν το δρόμο προς την κρυφή πόλη όλα αυτά τα χρόνια αλλά κανείς πριν τη Lara δεν το είχε αντιληφθεί κτλ.

rise of the tomb raider 02

"Η Lara με το τόξο της αλλά και τα υπόλοιπα όπλα που βρίσκει, με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις μετατρέπεται σε πολεμική μηχανή."

Πάντως, απορίας άξιο είναι μετά από τα δύο νέα παιχνίδια της σειράς, πώς είναι δυνατό ή άτρομη και τολμηρή Lara να πολεμάει θεούς και δαίμονες, να ανεβαίνει βουνοπλαγιές, να γκρεμίζει πόλεις, να αποκρυπτογραφεί προαιώνια μυστικά και όταν φτάνει στον πολυπόθητο κρυφό προορισμό να την περιμένει ένας στρατός μισθοφόρων... Παιδαριώδεις κοινοτοπίες, που όμως γίνονται ανεκτές, όπως ανεκτό γίνεται και το ότι μία κοπέλα τα βάζει με εκατοντάδες πάνοπλους μισθοφόρους και... κάτι άλλους, που δε θα τους αναφέρουμε για να μη χαλάσουμε την έκπληξη. Καλό είναι πάντως να επισημανθεί ότι το παιχνίδι παρουσιάζει ένα ελληνικό ενδιαφέρον, καθώς η Lara αναζητεί τη Divine Source, ένα artifact εξαιτίας του οποίου έχασε τον πατέρα της και το οποίο ανακάλυψε ένας κάτοικος της Κωνσταντινούπολης επί Βυζαντίου και μετέφερε στη Σιβηρία, δημιουργώντας παράλληλα μία αίρεση.

Περιχαρακωμένη και ασφαλισμένη από τους απάτητους παγωμένους όγκους της βόρειας Ρωσίας η αίρεση αυτή σήκωσε μία ολόκληρη πόλη και απέκρουσε όλες τις επιθέσεις που κατά καιρούς δέχτηκε, είτε από Μογγόλους είτε από Σοβιετικούς είτε από την Trinity, τη μυστική οργάνωση που από τα Βυζαντινά χρόνια συστάθηκε από τη Δυτική Εκκλησία για να διεκδικήσει γι αυτήν τη Divine Source. Και κάπου εκεί στα βουνά και στα ερείπια χαμένων πόλεων και ναών, υπάρχει ένας άγρυπνος αιώνιος φρουρός που μιλάει άψογα ελληνικά.

rise of the tomb raider 03

"Το platforming δεν είναι «ψίχουλα» στο Rise. Ίσως να φαινόταν έτσι αν το υπόλοιπο παιχνίδι ήταν άδειο. Παραμένει σχετικά κατευθυνόμενο και εύκολο, όχι όμως προκλητικά απλοϊκό."

Όπως όμως συμβαίνει συνήθως, η ιστορία σε αυτές τις περιπτώσεις είναι μία δικαιολογία και μόνο για να δημιουργηθούν οι πιο ευφάνταστες περιοχές και να πατήσει το πλούσιο gameplay του παιχνιδιού. Κι εκεί τα πάμε πολύ καλά. Έχει διατηρηθεί αυτούσιος ο πυρήνας και η δομή του Tomb Raider, με –όπως είπαμε- πολλές και ενδιαφέρουσες βελτιώσεις κάτι που σημαίνει ότι η σειρά με την οποία παίζουμε έχει περίπου ως εξής:

Ευθύγραμμα τμήματα με πολύ δράση εναλλάσσονται με πιο ανοικτούς χάρτες με μπόλικο περιεχόμενο για ψάξιμο, που με τη σειρά τους οδηγούν σε περιοχές στις οποίες ξετυλίγεται η βασική ιστορία και που μπορεί να είναι απλές σεκάνς δράσης ή να περιέχουν και περιβαλλοντικούς γρίφους και να ενέχουν και ένα υποτυπώδες ψάξιμο. Το παιχνίδι εκπλήσσει ευχάριστα με δεδομένο ότι μέχρι την τελευταία στιγμή συνεχίζει να προσφέρει περιεχόμενο για ψάξιμο και δεν τα αφήνει όλα στην καθαρή shooting δράση όπως συνέβαινε στις τελευταίες σεκάνς του πρώτου TR.


Παράλληλα, η ύπαρξη των Optional Tombs, των Challenges και των Missions που δίνουν στη Lara οι σύμμαχοί της, ξετυλίγουν ένα έξτρα gameplay περιεχόμενο που έρχεται να προσφέρει θετικούς πόντους στο σύνολο. Οι γρίφοι και τα Puzzles στα Optional Tombs (όπως και αυτοί των κύριων αποστολών) δεν είναι δύσκολοι. Όμως δεν είναι και ανύπαρκτοι. Δεν είναι δηλαδή εκείνο το πράγμα που κοροϊδεύει κατάμουτρα τον παίκτη και ενώ υποδύεται το γρίφο, τελικά είναι μία σειρά πηδηματάκια από ledge σε ledge. Οι περισσότεροι είναι γρίφοι φυσικής, που απαιτούν μία ελάχιστη σκέψη και χρωματίζουν το gameplay πολύ πιο έντονα σε σχέση με τα αντίστοιχα κομμάτια του TR. O δε σχεδιασμός των Tombs ακολουθεί τη συνολική ποιότητα του τίτλου που βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Πέραν των Tombs, οι περιοχές που ανοίγονται στο χάρτη (μα πού πήγε το Mini Map;) βρίθουν από collectibles, loot, κυνήγι και μυστικά που όπως και στο πρώτο παιχνίδι μπορεί να μην είναι προσβάσιμα από την πρώτη επίσκεψη καθώς λείπει ο απαραίτητος εξοπλισμός. Το γράφοντα η Metroid-οειδής ρουτίνα του «ξαναεπισκέπτομαι μία περιοχή με εξοπλισμό που απέκτησα εκ των υστέρων για να ανοίξω εκείνη την πόρτα» συνεχίζει να τον γοητεύει σε όσα παιχνίδια κι αν τη συναντά όλα αυτά τα χρόνια και το Rise of the TR την εκτελεί πολύ ικανοποιητικά. Βέβαια, αν συνυπολογίσουμε και το loot, το X στο Xbox χειριστήριο θα είναι σχεδόν μόνιμα πατημένο, αλλά το ότι θα μπορούσαν να είχαν περιορίσει ελαφρώς τη συλλογή αντικειμένων δεν κατατάσσεται απαραίτητα στα αρνητικά.

rise of the tomb raider 08

"Το παιχνίδι παρουσιάζει ένα ελληνικό ενδιαφέρον, καθώς η Lara αναζητεί τη Divine Source, ένα artifact εξαιτίας του οποίου έχασε τον πατέρα της και το οποίο ανακάλυψε ένας κάτοικος της Κωνσταντινούπολης επί Βυζαντίου και μετέφερε στη Σιβηρία."

Τελικά σε σχέση με το ξαδερφάκι του το Uncharted, αυτό το έξτρα περιεχόμενο των πραγματικών γρίφων (έστω και απλών αλλά όχι απλοϊκών) και η RPG αισθητική των αναβαθμίσεων, της συλλογής πρώτων υλών για βελτίωση του εξοπλισμού και η καλυτέρευση του χαρακτήρα με τα διάφορα skills, ίσως και να ήταν η κρίσιμη επιλογή που να μετέτρεψε το παιχνίδι από βαρετό action με ίχνη σοβαρού platforming σε ένα τόσο ενδιαφέροντα και διασκεδαστικό τίτλο. Όχι, το platforming δεν είναι «ψίχουλα» στο Rise. Ίσως να φαινόταν έτσι αν το υπόλοιπο παιχνίδι ήταν άδειο. Αλλά δεν είναι, γιατί γεμίζει από τόσα και τόσα πράγματα που έχει να κάνει κανείς. Παραμένει σχετικά κατευθυνόμενο και εύκολο, όχι όμως προκλητικά απλοϊκό.

Και αν συνυπολογίσει κανείς και κάποια σημεία των χαρτών που δεν είναι υποχρεωτικό να πάει η Lara, αλλά τελικά πηγαίνει κυνηγώντας και το τελευταίο collectible, για 2015 είναι εν τέλει ικανοποιητικό. Και πραγματικά, αν όλα αυτά τα έξτρα αμυγδαλάκια αφαιρεθούν δε μένει και κάτι σπουδαίο. Ευτυχώς λοιπόν, είναι βασικά κομμάτια του gameplay. Για να μην αναφερθούμε στα ευρήματα των artifacts και των ημερολογίων που βρίσκει η Lara και που εξιστορούν το θρύλο του παιχνιδιού πολύ ομορφότερα απ’ ότι κάνουν τα φαντεζί cutscenes. Διαβάστε τα όλα και δε θα χάσετε. 

rise of the tomb raider 05

"Η ύπαρξη των Optional Tombs, των Challenges και των Missions που δίνουν στη Lara οι σύμμαχοί της, ξετυλίγουν ένα έξτρα gameplay περιεχόμενο που έρχεται να προσφέρει θετικούς πόντους στο σύνολο."

Περιοχές γεμάτες loot και μυστικά, μπόλικο κυνήγι για εξασφάλιση πρώτων υλών και πόντων εμπειρίας (xp), Tombs με σπουδαία ευρήματα και ικανοποιητικά Puzzles... Τι λείπει; Α, βέβαια. Η μάχη. Ούτως η άλλως, η Lara με το τόξο της αλλά και τα υπόλοιπα όπλα που βρίσκει, με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις μετατρέπεται σε πολεμική μηχανή, οπότε θα ήταν κρίμα να μείνει ανεκμετάλλευτη αυτή της η ιδιότητα. Μένοντας λίγο στο τόξο και στις ποικίλες μορφές του, πρέπει να σημειώσουμε ότι κυριολεκτικά δίνει έναν άλλο αέρα στο gameplay όντας οργανικό μέρος του σώματος της Lara. Η αίσθηση είναι πολύ καλή και υπάρχουν στιγμές στη μάχη που ο παίκτης μετανιώνει που αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει «συμβατικά» όπλα αντί του τόξου. Τα υπόλοιπα όπλα έχουν γενικά καλή αίσθηση, χωρίς όμως να κάνουν τη διαφορά. Με τις διάφορες αναβαθμίσεις μπορεί να θεωρηθεί ότι κάνουν τη Lara ακόμα και overpowered σε συγκεκριμένα σημεία του τίτλου. 

Η μάχη αυτή καθ' αυτή, από την άλλη, δεν είναι το ισχυρό χαρτί του παιχνιδιού. Για όλα ευθύνεται η άκρως επιθετική Α.Ι. Οι εχθροί, μετά από εντοπισμό ενός νεκρού συντρόφου τους (ας πούμε από stealth kill) κινούνται ομαδικά προς το σημείο της Lara λες και το μυρίζονται. Αυτό μοιραία διακόπτει τα όποια σχέδια για δεύτερο και τρίτο stealth kill. Και είναι κρίμα γιατί δίνονται πολλές ευκαιρίες για μεγάλη ποικιλία στους τρόπους προσέγγισης των αντιπάλων, ιδίως σε ορισμένες περιοχές με εξαιρετικό level design. Με ελαφρώς πιο ήπια Α.Ι. θα μπορούσαν να γίνουν θαύματα. Υπάρχουν περιοχές που ενώ φαντάζουν ευθύγραμμες, δίνουν την ευκαιρία στον παίκτη να ακολουθήσει άλλη διαδρομή, τόσο εκτός προκαθορισμένης πορείας  όσο να δημιουργήσει συνθήκες για άλλου είδους αντιμετώπισης των εχθρών. Κάπου δεν επετεύχθη η ιδανική ισορροπία μεταξύ level design και Α.Ι.

rise of the tomb raider 06

"Οι εχθροί, μετά από εντοπισμό ενός νεκρού συντρόφου τους (ας πούμε από stealth kill) κινούνται ομαδικά προς το σημείο της Lara λες και το μυρίζονται."

H προσπάθεια τέλος για αθόρυβη προσέγγιση των καταστάσεων λήγει θριαμβευτικά, με κύματα των εχθρών να εμφανίζονται και τις χειροβομβίδες να ρίπτονται σαν να είναι χαλίκια. Ε, σε αυτό δεν απαντάς με stealth και τόξο, αλλά με Pump Action Shotgun. Ή και με Poison Arrows που βγάζουν εκτός δράσης και τους πιο θωρακισμένους εχθρούς. Ολίγον OP κι αυτό, αλλά βολεύει. Οι δευτερεύουσες αποστολές της Lara δεν αποτελούν κάτι το ιδιαίτερο, αφού κυρίως στηρίζονται σε ενδελεχές ψάξιμο της κάθε περιοχής. Το spam του Survival Instinct δίνει και παίρνει σε αυτές τις περιπτώσεις. Αλλά ξέρετε πώς έχουν αυτά τα πράγματα. Είναι στη διακριτική ευχέρεια του καθενός να αποφασίσει για το αν είναι εντός κλίματος το να υποστέλλεις σοβιετικές σημαίες σε μία εγκαταλελειμμένη σοβιετική βάση.

Ομοίως και με τα challenges, τα οποία έχουν πολύ περισσότερο νόημα (βασικά μόνο εκεί έχουν νόημα) στο Score Attack που ακολουθεί μία μακρά Tomb Raider παράδοση. Στο καθαρό Single Player Campaign γκρεμίστε όσα αγάλματα θέλετε από μία πανάρχαια πόλη, που μετά από λίγο θα είναι ούτως ή άλλως σκόνη και ερείπια (πόσες είναι τελικά οι πανάρχαιες πόλεις που μόνο στα TR και στα Uncharted έχουν εξαφανιστεί από προσώπου γης;).


Πάντως, ενδιαφέρον είναι και το score attack, και το Chapter Replay με τη χρήση των καρτών που μοντάρουν το gameplay. Ξέρετε, ο χρόνος να τρέχει, οι εχθροί να πρέπει να εξολοθρευτούν, κάρτες που το κάνουν πιο εύκολο αλλά μειώνουν το τελικό σκόρ, κάρτες που κάνουν το αντίθετο και άλματα που αν γίνουν λάθος ξαναρχίζουμε από την αρχή. Μας έλειψαν αυτά τα πράγματα και είναι πολύ προτιμότερα από ένα ανούσιο multiplayer τμήμα την εποχή που κυκλοφορούν Halo, Battlefront και Call of Duty.

Στον τομέα των γραφικών η ετυμηγορία προκύπτει από το συνδυασμό των εντυπώσεων και στο καθαρό οπτικό κομμάτι αλλά και στο Art-Level Design. Ναι, το παιχνίδι είναι πολύ όμορφο, ναι, το animation της Lara αλλά και των εχθρών είναι εξαιρετικό (ιδίως εκείνων που έρχονται κάθε φορά κατά πάνω της με ένα μαχαίρι-ή και δύο), ναι ,τα καιρικά φαινόμενα εντυπωσιάζουν, αλλά αυτό που βάζει την τελευταία πινελιά στις τελικές εντυπώσεις είναι η πανέμορφη δουλειά που έχει γίνει στον καλλιτεχνικό τομέα. Και για του λόγου το αληθές, ετοιμαστείτε να δείτε μία μικρή Αγία Σοφία κάτω από τους πάγους (λόγω Βυζαντινής καταγωγής).

rise of the tomb raider 07

Εννοείται ότι όσο προχωρά ο τίτλος και από αδιάφορες σοβιετικές εγκαταστάσεις μεταφερόμαστε σε Αρχαία Ερείπια και απομεινάρια ενός προαιώνιου πολιτισμού (παρακλαδιού εν τοιαύτη περιπτώσει), τα πράγματα γίνονται όλο και πιο ενδιαφέροντα, μέχρι που προς το τέλος, με την κλίμακα να απογειώνεται και το level design να προσφέρει τις καλύτερες στιγμές του, όλα είναι εντυπωσιακά. Και το πιο εντυπωσιακό είναι το κατόρθωμα σε επίπεδο Art Design του να μεταφερθεί μίας Βυζαντινής αισθητικής αρχιτεκτονική σε ένα σιβηρικό τοπίο. Ωραία πράγματα για τα οποία αξίζουν συγχαρητήρια εκεί στην Crystal Dynamics.

Εν συνόλω, το Rise of the Tomb Raider βελτιώνει τα πάντα σε σχέση με τον προκάτοχό του, προσφέρει πιο ενδιαφέρουσες και προκλητικές καταστάσεις σε σχέση με την άνευρη σύγχρονη action πραγματικότητα και αν η μάχη ήταν καλύτερη και η A.I. λιγότερο επιθετική, θα μιλούσαμε για ιδανική περίπτωση sequel. Τώρα, μιλάμε απλά για ένα πολύ πλούσιο και χορταστικό, αλλά κυρίως διασκεδαστικό τίτλο. Και ας μην έχουμε πλέον και πολύ δεδομένο ότι το «διασκεδαστικό» είναι τόσο εύκολο να επιτευχθεί. Το Tomb Raider μέσω της αναγέννησής του, ξεφορτώθηκε το «χρεός» να πρέπει να είναι κάτι συγκεκριμένο. Έδωσε shooting εκεί που το shooting ήταν αγγαρεία στα παλιότερα παιχνίδια. Γέμισε τον κόσμο collectibles και Metroid-οειδείς περιοχές εκεί που ο κόσμος έψαχνε τα pixel για να καταλάβει που βρίσκεται το ledge. Απλοποίησε τους γρίφους που (και λόγω τεχνολογίας) κάποτε θέλαν λυσάρια για να ξεπεραστούν.

Και την απόλυτη military bimbo με τα γκάνια και το υπερμέγεθες στήθος, τη μετέτρεψε σε μία σκληροτράχηλη και ελάχιστα σεξουαλική παρουσία (ευτυχώς, γιατί ποιος ακούει τις φεμινίστριες) που εξολοθρεύει στρατούς μισθοφόρων. Οπότε, σε ποιον έχουν να δώσουν λόγο οι της Crystal Dynamics; Ό,τι και να έκαναν με το franchise, εφόσον το έκαναν καλά, μαγκιά τους.

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Θετικά

  • Πλούσιο περιεχόμενο που δεν αποτελεί αγγαρεία, πληθώρα collectibles και μυστικών.
  • Πολύ καλό level design, ενδιαφέροντα τα Optional Tombs και καλοδεχούμενοι οι αξιόλογοι γρίφοι ακόμα και σε βασικές αποστολές.
  • Καταπληκτικά γραφικά, animation και καλλιτεχνική απόδοση-art style.
  • Bυζαντινές και ελληνοκεντρικές αναφορές (απλά επειδή έχει πλάκα).
  • Συνολική βελτίωση σε κάθε τομέα σε σχέση με το TR.

Αρνητικά

  • Πολύ επιθετική Α.Ι. που αναιρεί εν πολλοίς το stealth κομμάτι της μάχης και τη μετατρέπει σε shotgun fest.
  • Αδιάφορα optional quests.
  • Αφελής ιστορία και χαρακτήρες (αν και η εξιστόρηση μέσα από τα collectibles αξίζει τον κόπο).

Βαθμολογία

O Σάββας δεν παίζει videogames από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Δεν ξέρει πως είναι από κοντά ένα NES πόσο μάλλον ένα SNES. Παρόλα αυτά καταφέρνει και ανέχεται τον εαυτό του ως gamer και που και που, μεταξύ Heavy Metal και Χέβι Μέταλ, παίζει και κανένα παιχνίδι. Επίσης είναι ερωτευμένος με τη Liara T’soni και θα ήθελε κάποια στιγμή να μετακομίσει σε μία καλύβα κοντά στη Firelink Shrine, ένα τσιγάρο δρόμο από τις Κατακόμβες αν και δεν καπνίζει.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Αλλαγή ημερομηνίας για το Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Με νέα περίοδο κυκλοφορίας, μέσα στο 2021.
Marvel's Avengers - Preview
Πρώτες εντυπώσεις, βασισμένες στην closed beta.
Μικρή καθυστέρηση στη διάθεση του DIRT 5
Μια εβδομάδα επιπλέον στο pit lane…
Μετάθεση κυκλοφορίας του Halo Infinite
Ακόμα ένα θύμα του Covid…
Trailer για το Remothered: Broken Porcelain
Αφιερωμένο τους «μη-κανονικούς» διαμένοντες του The Ashmann Inn.
Νέο υλικό από το Cyberpunk 2077
Ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς και τον κόσμο του.
Ξεπέρασε τα 5 εκ. αντίτυπα το Final Fantasy VII Remake
Με το μεγαλύτερο μερίδιο να αφορά στις digital πωλήσεις.
Ανακοινώθηκε το Hood: Outlaws & Legends
Ένα 4v4 multiplayer heist τίτλος για την τρέχουσα και επόμενη γενιά μηχανημάτων.
Έρχεται στην επομένη γένια το Temtem
Προσφέροντας ένα νέο "massively multiplayer creature-collection" ταξίδι.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (49)

This comment was minimized by the moderator on the site

Η σειρά έχει γυρίσει για τα καλά, αν και ελαφρώς μεταλλαγμένη. Ελπίζω να μην την αρμέξουν ξανά.

This comment was minimized by the moderator on the site

καλά, για εμένα που αγάπησα πολυ το προηγουμενο, αυτό που όλοι λένε πως ειναι ακόμα καλύτερο κ βελτιωμένο παντού, θα πάθω σοκ μολις το παίξω. εγγεφαλικό έρχεται, το βλέπω!

This comment was minimized by the moderator on the site

Το προηγούμενο το βρήκα μια χαρά,εντάξει είχε κάποιες αδυναμίες αλλά στο σύνολο μου άφησε θετικά συναισθήματα,χαίρομαι που το καινούργιο TR είναι καλύτερο.Θα παιχτεί σίγουρα όταν με το καλό έρθει στο ps.

This comment was minimized by the moderator on the site

Αυτό ακριβώς, με τη διαφορά ότι εγώ αντί για το PS θα περιμένω να έρθει στο PC και, εφόσον μιλάμε για Square Enix, θα περιμένω να πέσει πρώτα η τιμή του κάτω από το 1/3 της τιμής Day 1, δηλαδή καμιά 20ριά λεπτά...

Δεν ξετρελάθηκα με το πρώτο. Ήταν καλό παιχνίδι. Είναι υπό συζήτηση το κατά πόσο ήταν Tomb Raider. Αυτό δείχνει να είναι λίγο περισσότερο Tomb, με το μειονέκτημα ότι επιστρέφει και...

Αυτό ακριβώς, με τη διαφορά ότι εγώ αντί για το PS θα περιμένω να έρθει στο PC και, εφόσον μιλάμε για Square Enix, θα περιμένω να πέσει πρώτα η τιμή του κάτω από το 1/3 της τιμής Day 1, δηλαδή καμιά 20ριά λεπτά...

Δεν ξετρελάθηκα με το πρώτο. Ήταν καλό παιχνίδι. Είναι υπό συζήτηση το κατά πόσο ήταν Tomb Raider. Αυτό δείχνει να είναι λίγο περισσότερο Tomb, με το μειονέκτημα ότι επιστρέφει και στα χαζά-αφελή-ανώριμα-καρακλισέ σενάρια του παρελθόντος της σειράς. Όταν με το καλό πέσει κοντά ή κάτω από τα 10€ τα ξαναλέμε με την Lara. Δεν θα αργήσει και πολύ να συμβεί κάτι τέτοιο.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραίο Review. Θα ήθελα να απευθυνθώ κατα βάση στον Σαββα gamer και όχι τόσο στον Σαββα κριτικό και να τον ρωτήσω : To παιχνίδι τελικα σου άρεσε? Πιστεύεις πως επέστρεφες για ένα δεύτερο Playthrough στο μέλλον, το οποίο δεν θα είχε καμία σχέση με το παρόν κείμενο?

Διαβάζοντας αυτές τις γραμμές κάπου ένιωσα οτι είχες τις ενστάσεις σου, αλλά οτι ελαφρώς "τις έπνιξες" για χάρη του άρτιου συνόλου...

Ωραίο Review. Θα ήθελα να απευθυνθώ κατα βάση στον Σαββα gamer και όχι τόσο στον Σαββα κριτικό και να τον ρωτήσω : To παιχνίδι τελικα σου άρεσε? Πιστεύεις πως επέστρεφες για ένα δεύτερο Playthrough στο μέλλον, το οποίο δεν θα είχε καμία σχέση με το παρόν κείμενο?

Διαβάζοντας αυτές τις γραμμές κάπου ένιωσα οτι είχες τις ενστάσεις σου, αλλά οτι ελαφρώς "τις έπνιξες" για χάρη του άρτιου συνόλου που σου προσέφερε ο τίτλος.

Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει το game και αυτό γιατί πλέον με κούρασαν τα παιχνίδια, που "πρέπει" οπωσδήποτε να είναι προσιτά σε όλους. Το ίδιο πιστεύω για το Assassin's Creed Syndicate, όπως και για το Batman Arkham Knight. Το instinct, για παράδειγμα, θεωρώ οτι αφήνει "ανάπηρη" την εμπειρία. Πλέον ψάχνεις να βρεις games με απαιτητικά άλματα με το κιάλι και αυτό δεν θεωρώ πως είναι και οτι καλύτερο για την βιομηχανία μας.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Εισαι σχεδον μεσα. Αλλά δεν ειναι απαραιτητο όλα τα παιχνιδια να εξασφαλίζουν replaybility. Το πρωτο όταν το ξαναπαιξα σε definitive edition μου αρεσε περισσοτερο από όταν το πρωτοπαιξα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Tο replaybility, με τον τρόπο που το αντιλαμβάνομαι εγώ, δεν έχει να κάνει μόνο με την διαφορετική εμπειρία που θα αποκομίσεις απο έναν τίτλο σε κάθε διαφορετικό playthrough. Σίγουρα σε ένα the witcher φερ'ειπείν θα επιστρέψεις πιο εύκολα, για να δεις τις υπόλοιπες εκδοχές των σεναρίων. Παρόλα αυτά κάποιες γραμμικές εμπειρίες ορισμένες φορές είναι τόσο ιδιαίτερες, που σε τραβάνε για έναν...

Tο replaybility, με τον τρόπο που το αντιλαμβάνομαι εγώ, δεν έχει να κάνει μόνο με την διαφορετική εμπειρία που θα αποκομίσεις απο έναν τίτλο σε κάθε διαφορετικό playthrough. Σίγουρα σε ένα the witcher φερ'ειπείν θα επιστρέψεις πιο εύκολα, για να δεις τις υπόλοιπες εκδοχές των σεναρίων. Παρόλα αυτά κάποιες γραμμικές εμπειρίες ορισμένες φορές είναι τόσο ιδιαίτερες, που σε τραβάνε για έναν δεύτερο γύρο μελλόντικα. Κάτι μου λέει όμως πως το Rise of The Tomb Raider δεν είναι μία απο αυτές.

Ευχαριστώ για την απάντηση.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Αν και μακρινός θεατής είμαι σίγουρος ότι το Rise θα είναι μία διασκεδαστική και ανάλαφρη εμπειρία.
Θα τιμηθεί πολύ αργότερα μίας και οι προτεραιότητες ορίζουν άλλα πράγματα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Collectors για dark souls 3..;)

This comment was minimized by the moderator on the site

Βασικά αναφερόμουν στο παικτικό πρόγραμμα μου Ηλία, που είναι Bloodborne The Old Hunters, Witcher III, Street Fighter V και Dark Souls III!:p
Όπως βλέπεις για κανένα 6μηνο είμαι κάπως μπουκωμένος...:)
Oι συλλεκτικές του DSIII είναι στανταράκι ούτως ή άλλως!:D

This comment was minimized by the moderator on the site

Εξάμηνο για όλα αυτά..;Είσαι δυναμίτης..;)

This comment was minimized by the moderator on the site

σιγουρη αγορα μολις βρω το 60 αρι που μου εφαγε το COD.l

This comment was minimized by the moderator on the site

60 και call of duty..;Σας έβαλε στο τρυπάκι ο Θάνος μου φαίνεται..:D

This comment was minimized by the moderator on the site

ωραιο review σαββα! συνεχιζει να εχει πολυ shooting σαν το προηγουμενο η μειωθηκε και εχει περισσοτερη εξερευνηση

This comment was minimized by the moderator on the site

΄Εχει πολύ πράμα από shooting.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολυ ωραιο review, και ενω το ειχα ξεγραψει λογο timed exclusive ισως οταν βγει στο Pc να το παιξω. Πολυ ωραια οσα αναφερονται στο review για τις αλλαγες, οσο για το θεμα του stealth παιζει να ειναι και το θεμα δυσκολιας, αλλα δεν ειναι δικαιολογια επρεπε και στα ποιο δυσκολα να γινοταν.

This comment was minimized by the moderator on the site

365 και σημερα.....

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από Amiga500 Amiga500
This comment was minimized by the moderator on the site

Αδερφέ το ίδιο σκεφτήκαμε Ασε ποιός περιμένει μέχρι τότε?

This comment was minimized by the moderator on the site

Ελα ντε...??:D Εγω θα ξαναπαιξω το πρωτο TR στο PS4.... τη συλλογη των Uncharted...... το Uncharted 4......και αν δεν εχει βγει ακομα....θα αρχισω το πλεξιμο

Α ρε M$...τα λεφτα σου μεσα...

This comment was minimized by the moderator on the site

Μου άνοιξε ακόμα περισσότερο τη όρεξη το review. Ετοιμάζεται μεγάλο κάψιμο το ΣΚ!

This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραίο review Σάββα... Σάββα γράφεις για αφελή ιστορία και χαρακτήρες πιστεύεις ότι στο πρώτο σε αυτό τον τομέα ήταν το ίδιο? Από το review καταλαβαίνει κανείς ότι τελικά έχουμε ένα πολύ καλό τίτλο από την Crystal Dynamics αν και είχα φοβηθεί ότι θα είναι μια από τα ίδια ευτυχώς έπεσα έξω...
ΥΓ1: Ελάτε βρε παιδιά να μαζευτούμε να βάλουμε την ΑΙ του Assassins Creed Syndicate στο TR να κάνουμε...

Ωραίο review Σάββα... Σάββα γράφεις για αφελή ιστορία και χαρακτήρες πιστεύεις ότι στο πρώτο σε αυτό τον τομέα ήταν το ίδιο? Από το review καταλαβαίνει κανείς ότι τελικά έχουμε ένα πολύ καλό τίτλο από την Crystal Dynamics αν και είχα φοβηθεί ότι θα είναι μια από τα ίδια ευτυχώς έπεσα έξω...
ΥΓ1: Ελάτε βρε παιδιά να μαζευτούμε να βάλουμε την ΑΙ του Assassins Creed Syndicate στο TR να κάνουμε stealth kills της προκοπής...:D
ΥΓ2: Ψαρούκλες της MS 365 και σήμερα είναι πολλές για το PS4?:p

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Περίμενε ένα χρόνο τώρα για να το παίξεις και το νου σου μην φας κανα bug ακι στο fallout 4..:p:p

This comment was minimized by the moderator on the site

Εξαιρετικοτατο και αναλυτικοτατο review,οπως ολα του Σαββα!
Σιγουρη αγορα απο εμενα..

This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραίο review για ωραίο παιχνίδι...!Αν και περισσότερο φαν των παλαιότερων (πρώτων) παιχνιδιών ..δεν μπορώ να πω ότι δεν χάρηκα και το προηγούμενο σαν μια πιο ανάλαφρη εκδοχή της σειράς..!Το περιμένω σε 2 μήνες για PC με τρέλα..!!!

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από StathisSach StathisSach
This comment was minimized by the moderator on the site

Σάββα βρίσκεσαι σε οίστρο τελευταία ή είναι ιδέα μου; Ξεπετάς το ένα review μετά το άλλο πάντα με τον ίδιο έξοχο τρόπο γραφής σου. Το περίμενα οτι θα είχαμε να κάνουμε με μια ακόμη παιχνιδάρα με την κουκΛάρα Κροφτ. Σε λίγο καιρό που θα βγει σε pc θα το πάρω σίγουρα, το πρώτο (του 2013) το είχα λατρέψει οπότε φαντάσου με αυτό τι θα γίνει

This comment was minimized by the moderator on the site

Aπό τότε που γεννήθηκα είμαι σε οίστρο :D. Γι αυτό πρόκοψα :D:D:D

This comment was minimized by the moderator on the site

Χαιρομαι γιατι ειναι καλυτερο απο το προηγουμενο ΤΟΜΒ, βελτιωσε πολλα πραγματα και συνεχιζει να δινει την ιδια διασκεδαση και ψυχαγωγια. Ο Σαββας για αλλη μια φορα εκανε μια σοβαρη, ψαγμενη και αντικειμενικη αναλυση του τιτλου ξετυλιγοντας τα δεδομενα του παιχνιδιου οπως πρεπει.

Ο τιτλος αυτος αποτελει σιγουρη αγορα για εμενα, απλα δυστυχως πρεπει να δωσω προτεραιοτητα στο Fallout 4. Σαββα...

Χαιρομαι γιατι ειναι καλυτερο απο το προηγουμενο ΤΟΜΒ, βελτιωσε πολλα πραγματα και συνεχιζει να δινει την ιδια διασκεδαση και ψυχαγωγια. Ο Σαββας για αλλη μια φορα εκανε μια σοβαρη, ψαγμενη και αντικειμενικη αναλυση του τιτλου ξετυλιγοντας τα δεδομενα του παιχνιδιου οπως πρεπει.

Ο τιτλος αυτος αποτελει σιγουρη αγορα για εμενα, απλα δυστυχως πρεπει να δωσω προτεραιοτητα στο Fallout 4. Σαββα παρεπιπτοντως, εσυ θα κανεις το review για το Fallout 4?

Καλη συνεχεια στο εργο σας παιδες!

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Σου απαντάω εγώ μιας και ο Σάββας θα γυρνάει κάπου στην Ουάσινγκτον...
Ναι..

There are no comments posted here yet
Φόρτωση Περισσότερων