Ακολουθώντας το ένστικτο.

'Ισως και να μην είναι πολλοί αυτοί που θυμούνται (ή γνωρίζουν) το -εντυπωσιακό για την εποχή εκείνη- Elite, το οποίο κυκλοφόρησε επίσημα το 1984. Τόσο ο αρχικός τίτλος όσο και τα επόμενα δύο sequels που ακολούθησαν, μάλλον αδικήθηκαν από την gaming τεχνολογία της εποχής, καθώς οι τεχνολογίες για την ανάπτυξη ενός "space trading and combat simulator" παιχνιδιού, όπως είχε χαρακτηριστεί το Elite, δεν επαρκούσαν για την αποτύπωση ενός πλούσιου γαλαξία. Έτσι, λοιπόν, το 1993, μετά την κυκλοφορία του Frontier: First Encounters, η σειρά χάθηκε με την πάροδο του χρόνου, αφήνοντας περιθώριο σε άλλους τίτλους να εκμεταλλευτούν το κενό που δημιουργήθηκε και να εδραιωθούν στο χώρο αυτό. Ωστόσο, όπως πολλές σειρές αναβίωσαν μέσω του Kickstarter, έτσι και στην παρούσα περίπτωση οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από τη δημιουργία των Elite, κατάφεραν να συλλέξουν το απαιτούμενο πόσο ώστε να επιτευχθεί η δημιουργία του Elite Dangerous και αυτός ο θρύλος να επανέλθει στο προσκήνιο.

21 χρόνια αναμονής χρειάστηκαν για την εμφάνιση του τέταρτου μέρους της σειράς Elite, αλλά ο χρόνος δικαίωσε τους λάτρεις του είδους, καθώς οι developers μπόρεσαν να δώσουν το απαιτούμενο βάθος που αποζητά ένας απαιτητικός παίκτης από το genre, με αποτέλεσμα το Elite Dangerous να διαθέτει 400 εκατομμύρια αστρικά συστήματα προς εξερεύνηση. Και ένα χρόνο μετά την επιτυχημένη πορεία του τίτλου στα PC, η Frontier Developments έκανε διαθέσιμο το παιχνίδι μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας διανομής του Xbox One, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα μιας μοναδικής εμπειρίας στους κατόχους της νέας οικιακής κονσόλας της Microsoft.

elite dangerous image 01

Ένα παιχνίδι που ανήκει στην κατηγορία "space trading and combat simulator" έχει υψηλές απαιτήσεις σε αυτό που λέμε "βάθος", το όποιο πρέπει να καλύπτει με το περιεχόμενό του. Δεν είναι απλό να δημιουργήσεις έναν εικονικό γαλαξία, όπου οι παίκτες θα μπορούν να εξερευνήσουν και να αναζητήσουν τα εμπορεύματα που χρειάζονται. Οι δημιουργοί του Elite Dangerous κατάφεραν όμως, μέσω έξυπνων μηχανισμών, να ανακυκλώνουν τους αστρικούς γαλαξίες με τέτοιο τρόπο, ώστε να δίνουν στον παίκτη την αίσθηση πως κάθε ένα από τα 400 εκατομμύρια αστρικά συστήματα είναι μοναδικό. Βέβαια, είναι τεχνικά αδύνατον -όταν μιλάμε για έναν τέτοιο αριθμό- να μην υφίσταται (σε κάποιο βαθμό) η αίσθηση ότι το μοτίβο των πλανητών επαναλαμβάνεται, αλλά παρόλα αυτά, το τελικό αποτέλεσμα κάνει τον παίκτη να παραβλέπει τέτοιου ατασθαλίες.

Και αν οι νεότεροι παίκτες, χωρίς εμπειρία στο είδος και τη συγκεκριμένα σειρά, τρομάζουν στο άκουσμα της έκτασης του χάρτη του παιχνιδιού, μετά από αρκετές ώρες ενασχόλησης θα διαπιστώσουν πως ο τίτλος της Frontier μπορεί να περιοριστεί (μέσω των αποστολών) σε μικρότερες περιοχές ώστε να μην κουράζει αισθητά με τα υπεργαλαξιακά ταξίδια. Παρόλο που το Elite Dangerous χωρίζεται νοητά σε μικρότερες περιοχές, οι αποστάσεις που πρέπει διανυθούν παραμένουν γιγαντιαίες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο όλα τα διαστημόπλοια διαθέτουν τη δυνατότητα του hyperspace jump, ώστε να μπορούν να ταξιδεύουν σε διαφορετικά αστρικά συστήματα μέσα σε δευτερόλεπτα. Μόλις ο παίκτης φτάσει στο αστρικό σύστημα που αποζητά, πρέπει να μπει σε supercruise mode ώστε να μεταφερθεί με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα στον επιθυμητό πλανήτη. Για να ολοκληρωθεί πετυχημένα το ταξίδι, λίγο πριν το τέλος του προορισμού πρέπει να βγείτε από το supercruise mode, βασιζόμενοι στην ταχύτητα -σε συνάρτηση με την απόσταση που έχετε- και να ταξιδέψετε με φυσιολογικές (για την περίσταση) ταχύτητες.

elite dangerous image 07

Μπορεί το υπερδιαστημικά ταξίδια να ακούγονται περίπλοκα σε κάποιον μη μυημένο, και η αλήθεια είναι ότι το ταξίδι αυτό καθ' αυτό μπορεί να δημιουργήσει τεράστιες δυσκολίες. Σε έναν δύσχρηστο χάρτη με προβληματικό GPS, όπου είναι δύσκολη η εκμάθηση των λειτουργιών του, ο παίκτης πρέπει να ορίσει τους ενδιάμεσους κόμβους που θα μεσολαβήσουν ώστε να φτάσει στον προορισμό του. Επίσης, πρέπει να συμπεριλάβει στη διαδρομή του τις στάσεις που θα χρειαστούν για τον ανεφοδιασμό καυσίμων, ειδάλλως μπορεί να βρεθεί ευάλωτος σε ένα ακίνητο διαστημόπλοιο και ανήμπορος να κάνει το οτιδήποτε πέρα του να πατήσει το κουμπί της αυτοκαταστροφής. Η καταστροφή του διαστημόπλοιου έχει ως αποτέλεσμα ο παίκτης να πληρώνει αδρά τις ζημιές που προξενήθηκαν τόσο στο διαστημόπλοιο, όσο και στον εξοπλισμό που έφερε μαζί του.

Είναι γνωστό πως η λεπτομέρεια είναι αυτή που κάνει τη διαφορά σε κάποια παιχνίδια, και το Elite Dangerous είναι γεμάτο τέτοιες λεπτομέρειες. Αρχικά, το κουβούκλιο του διαστημόπλοιου -παρόλο που σε παρόμοιου είδους παιχνίδια παίζει διακοσμητικό ρόλο- διαθέτει δύο επιπλέον οθόνες. Έτσι, ο παίκτης μπορεί να έχει στον έλεγχό του εύκολα και άμεσα όλες τις λειτουργίες του σκάφους, καθώς και όλες τις επικοινωνίες που μπορούν να δημιουργηθούν με άλλα σκάφη, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί την έλεγχο της πορείας του. Επίσης, οι developers πρόσθεσαν βαρυτική έλξη σε όλα τα μεγάλα σώματα, με αποτέλεσμα το σκάφος να έλκεται (σε σχετικά μικρό βαθμό) από πλανήτες, εμποδίζοντας τον παίκτη να χρησιμοποιήσει το hyperspace jump ή να μπει σε supercruise mode, ενώ παράλληλα η θερμοκρασία του σκάφους ολοένα και αυξάνεται προξενώντας βλάβες στο σκάφος.

elite dangerous image 09

Τα διαθέσιμα σκάφη στο Elite Dangerous θα μπορούσαν να ταξινομηθούν σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες: τα ευκίνητα, τα μαχητικά και τα σκάφη εξερεύνησης. Οι τρεις αυτές κατηγορίες έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κάτω από ορισμένες περιστάσεις. Όπως είναι σχεδιασμένο το παιχνίδι, και προκειμένου ο παίκτης να έχει ένα ισορροπημένο και δυνατό ξεκίνημα, έχει στη διάθεσή του ως πρώτο σκάφος ένα από την κατηγορία των "ευκίνητων". Επιπλέον, το συγκεκριμένο διαστημόπλοιο έχει τη δυνατότητα εξέλιξης (μέσω αναβαθμίσεων) ώστε να γίνει ένα δυναμικό μαχητικό.

Βέβαια, για να καταφέρετε να φτάσετε σε τέτοιου είδους αναβαθμίσεις, θα έχετε πλέον φτάσει στο σημείο όπου θα έχετε την οικονομική δυνατότητα για την απόκτηση ενός “καθαρόαιμου” μαχητικού σκάφους. Παρόλα αυτά, κατά τη διάρκεια της μάχης καθοριστικό ρόλο δεν έχει μονάχα η κατηγορία του σκάφους, αλλά περιπλέκονται και πολλά άλλα στοιχεία, όπως η ταχύτητα, τα αντανακλαστικά και η σωστή διαχείριση των πόρων που διαθέτει το εκάστοτε διαστημόπλοιο.


Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του Elite Dangerous, χωρίς καμία αμφιβολία, θα λέγαμε ότι είναι η απόλυτη ελευθερία που δίνει στον παίκτη. Από τον τίτλο της Frontier απουσιάζουν εντελώς οι υποδείξεις, τα βέλη κατευθύνσεως, οι υπερβολικά φωτεινές περιοχές που τραβούν την προσοχή του παίκτη ώστε να τον κατευθύνουν και, τέλος, η χρήση των ορισμών "main" και "side quest". Όλα αυτά τα στοιχεία, που στους περισσότερους τίτλους περιορίζουν την ελευθερία των παικτών και καθορίζουν μια πορεία, απέχουν από το τέταρτο μέρος της σειράς Elite. Έτσι, λοιπόν, μετά από ένα πολύ κακό tutorial, που θα σχολιαστεί εκτενέστερα παρακάτω, ο παίκτης μπορεί να “ανάψει” τις μηχανές του σκάφους του, ξεκινώντας ένα ταξίδι όπου ο ίδιος θα ορίσει τη μοίρα του. Ουσιαστικά, ο παίκτης είναι αυτός που θα επιλέξει αν θέλει να γίνει έμπορος, εξερευνητής, κυνηγός επικηρυγμένων, courier, προστάτης των νόμιμων διαστημικών σταθμών, πειρατής, μεταλλωρύχος ή απλά μια περιπλανώμενη “ψυχή” στο διάστημα που εκτελεί τυχαία αποστολές.

Ανεξαρτήτως της επιλογής, είναι εύκολο κάποιος να αντιληφθεί πως όλες οι ασχολίες συσχετίζονται με τα credits, που αποτελούν το ψηφιακό χρήμα μέσα στο παιχνίδι. Και πρέπει να τονίσουμε πως όλες οι δραστηριότητες απαιτούν ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό χρόνου, για την εκμάθηση των διαδικασιών που πρέπει να ακολουθήσει ο παίκτης, ώστε να στεφθούν με επιτυχία. Κάπου εδώ αξίζει να σχολιαστεί το εξαιρετικά κακό tutorial του παιχνιδιού, το οποίο είναι χωρισμένο σε έντεκα διαφορετικές ενότητες. Κάθε ενότητα περιλαμβάνει ένα μικρό σενάριο, το όποιο όμως δεν ανταποκρίνεται σε καμιά περίπτωση σε in-game καταστάσεις, ενώ ο ορισμός “έλλειψη” αποκτά άλλες διαστάσεις μετά του tutorial του παιχνιδιού. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια ανάθεσης αποστολών μέσα στο mini σενάριο, οι επιγραφές με τα quest -εκτός του ότι “περνάνε” πολύ γρήγορα μπροστά από τον παίκτη- εξαφανίζονται εντελώς στη συνέχεια από την οθόνη, με αποτέλεσμα ο παίκτης να μην θυμάται τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει και η επιλογή restart να αποτελεί μονόδρομο.

elite dangerous image 03

Όλα αυτά που ήδη αναφέρθηκαν θα μπορούσαμε να τα παραβλέψουμε αν οι developers της Frontier Developments δεν είχαν την... "εξαιρετική" ιδέα να αντικαταστήσουν κομμάτια του tutorial, που είναι δυσνόητα για τον παίκτη, με link για videos από το YouTube. Κάπως έτσι, οι κάτοχοι του παιχνιδιού στο Xbox One πρέπει να πατήσουν επάνω στα link για ανοίξουν το Microsoft Edge (πρώην Internet Explorer) και μέσω αυτού να μπουν στο YouTube και να δουν μερικά generic videos, που δεν είναι φτιαγμένα για την έκδοση του παιχνιδιού στο Xbox. Για παράδειγμα, όταν ο αφηγητής του video θέλει να προσγειώσει το σκάφος του στο διαστημικό σταθμό, ενημερώνει τον παίκτη πως πρέπει να έχει ενεργοποιήσει το σύστημα προσγείωσης, χωρίς όμως να αναφέρει το συνδυασμό των κουμπιών που πρέπει να πατηθούν ώστε να το ενεργοποιήσει. Έτσι, ως αποτέλεσμα, ο παίκτης αιωρείται στη βάση μέχρι να μαντέψει το συνδυασμό.

Το χείριστο της κατάστασης είναι πως, ενώ είναι αυτονόητο ότι πρέπει να υπάρχει tutorial τουλάχιστον για τα βασικά κουμπιά κίνησης και μάχης του σκάφους, οι δημιουργοί -μάλλον βαριεστημένα- πρόσθεσαν δύο ακόμα links από τη συλλογή των videos, αφήνοντας έτσι τον παίκτη να πειραματίζεται επί ώρες ώστε να αντιληφθεί τι συμβαίνει. Το πιο τραγικό σημείο της υπόθεσης είναι πως τα links από τα videos δεν καλύπτουν ένα τεράστιο κομμάτι του παιχνιδιού, αναγκάζοντας τους παίκτες να συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται με videos στο youtube που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το επίσημο κανάλι. Ένα τελευταίο αλλά εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι του τίτλου αποτελούν οι διαστημικοί σταθμοί, που στεγάζουν ολόκληρο το εμπόριο που λαμβάνει χώρα μέσα στο παιχνίδι. Οι συγκεκριμένοι σταθμοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως safe house, ενώ οι ανεφοδιασμοί καυσίμων, οι επισκευές, οι αναβαθμίσεις του σκάφους καθώς και η ανάθεση των αποστολών γίνονται μέσω αυτού. Παράλληλα, κάθε διαστημικός σταθμός έχει το δικό του απόθεμα προμηθειών για αγοραπωλησίες και τις δικές του κοστολογήσεις, κάτι μπορεί να αποβεί αρκετά κερδοφόρο στους παίκτες που ασχολούνται έντονα με το εμπόριο μέσα στο παιχνίδι.

elite dangerous image 10

Πρέπει να ειπωθεί πως παρόλο που το Elite Dangerous αγγίζει την κατηγορία των MMOs, έχει ελάχιστα κοινά στοιχεία με τα κλασσικά MMO games. Ο τίτλος αποσκοπεί κυρίως στην ενασχόληση του παίκτη με δραστηριότητες που εμπεριέχουν μονάχα NPCs, ενώ το μοναδικό κομμάτι όπου γίνεται αισθητή η συναναστροφή μεταξύ των παικτών είναι το CQC (close quarters combat), που καταλαμβάνει ξεχωριστή κατηγορία μέσα στο παιχνίδι. Εν ολίγοις, οι αποστολές, τα διαστημόπλοια, οι αναβαθμίσεις και τα credits που έχετε αποκτήσει καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού δεν παίζουν κανέναν απολύτως ρόλο μέσα στο multiplayer. Η δυνατότητα επιλογής του κατάλληλου σκάφους, καθώς και του εξοπλισμού που θα φέρει, καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο από το Rank που κατέχει ο παίκτης μέσα στο multiplayer. Δηλαδή, όσο μεγαλύτερο το Rank, τόσο περισσότερες είναι και οι επιλογές που σχετίζονται με τον εξοπλισμό.

Η Frontier Developments, μάλλον έχοντας αντιληφθεί πως το multiplayer του τίτλου δεν αποτελεί ένα από τα δυνατά του σημεία, έκανε διαθέσιμα μονάχα τρία, κλασσικά modes (Team Deathmatch, Deathmatch και Capture the Flag). Βέβαια, η έλλειψη μιας προσωπικής νότας, σε συνδυασμό με τη μικρή βάση παικτών του παιχνιδιού, είχαν ως αποτέλεσμα την μετατροπή του CQC σε ένα έρημο μέρος, που ο χρόνος αναμονής “εξουθενώνει” ακόμα και τους πιο υπομονετικούς παίκτες. Μπορεί το Elite Dangerous αρχικά να είχε σχεδιαστεί μονάχα για PC αλλά η επιλογή της μεταφοράς του τίτλου στο Xbox One δικαίωσε απόλυτα τους δημιουργούς του τίτλου, με τον οπτικό τομέα να παραμένει απαράλλακτος αυτού της PC έκδοσης και τα εφέ να αρμόζουν σε next gen τίτλο. Επιπλέον, η ηχητική υπόκρουση που επιλέχτηκε να συνοδεύει τον παίκτη καθ όλη την διάρκεια της διαστημικής του περιπέτειας, εναρμονίζεται τέλεια με τη θεματολογία του τίτλου. Από την άλλη μεριά, παρατηρήθηκε έντονα μια μικρή αλλά συχνή πτώση του frame rate, που χαλούσε ελαφρά την υπέροχη εικόνα που παρουσίαζε ο οπτικοακουστικός τομέας. Παραμένοντας στα προβλήματα, σίγουρα πρέπει προστεθούν σε αυτά τα συνεχόμενα disconnects του server, τα οποία σε περιπτώσεις απαιτούν την επανεκκίνηση της κονσόλας για να σταματήσουν.

elite dangerous image 02

Όπως αντιλαμβάνεστε, το Elite: Dangerous αποτελεί το παιχνίδι της απόλυτης ελευθερίας, όπου οι επιλογές του παίκτη είναι αυτές που καθορίζουν την πρόοδό του μέσα στο παιχνίδι. Παρόλο που ο τίτλος είναι ιδιαίτερα περίπλοκος και μη φιλικός προς τους νέους στην κατηγορία παίκτες, με σταθερή ενασχόληση και σοβαρή αντιμετώπιση ο οποιοσδήποτε θα είναι σε θέση να ζήσει “κυριολεκτικά” μια μοναδική εμπειρία στο διάστημα. Βέβαια, ένα παιχνίδι όπως το Elite: Dangerous, λόγω της τεράστιας ελευθερίας που προσφέρει αλλά και της ταυτόχρονης έλλειψης κάποιου κυρίως στόχου, μπορεί να κουράσει τον παίκτη, οδηγώντας τον σε μια βαρετή και αποπνικτική ρουτίνα ενεργειών.

Αλλά αυτό που πρέπει να τονιστεί στο τέλος, είναι ότι με το παιχνίδι αυτό αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά πως το Kickstarter έχει καταλάβει μεγάλο μέρος της gaming βιομηχανίας και προσφέρει (με τον τρόπο του πάντα) πολλούς αξιόλογους τίτλους που υπό διαφορετικές συνθήκες δεν θα βλέπαμε ποτέ...

Το review βασίστηκε στην Xbox One έκδοση του παιχνιδιού.

Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Τεράστιος κόσμος για εξευρεύνηση.
  • Ελευθερία στις επιλογές του παίκτη σχετικά με την πρόοδο του παιχνιδιού.
  • Βάθος και λεπτομέρειες που όντως κάνουν τη διαφορά.
  • Το οπτικοακουστικό τμήμα.

Αρνητικά

  • Συχνά disconnects από τον server.
  • Άθλιο tutorial (powered by YouTube...).
  • Οι ώρες αναμονής στο multiplayer.

Βαθμολογία

Γέννημα θρέμμα Σαλονικιός, ο Δημήτρης από μικρός προσέγγιζε οτιδήποτε αφορούσε τα βιντεοπαιχνίδια, με αποτέλεσμα να φτάσει και στο χώρο της ειδησεογραφίας από τα μαθητικά του χρόνια κιόλας. Πλέον, ως φοιτητής στο ΤΕΙ Πληροφορικής Σερρών, λατρεύει στον ελεύθερο του χρόνο να ασχολείται με online FPS, το GameOver και την electro μουσική, ενώ στον χώρο της άθλησης τον κέρδισε το κολύμπι και η ναυαγοσωστική.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Ο Spidey έρχεται στο Marvel's Avengers
Αποκλειστικά στην έκδοση του τίτλου για τις κονσόλες της Sony.
Τι επιφυλάσσει η Season 4 του Tekken 7
Αρκετές βελτιώσεις και σημαντικές προσθήκες στον τίτλο.
Έρχεται το Ever Forward της Pathea Games
Το νέο project από τους δημιουργούς του My Time at Portia.
Συνεχίζονται οι προσπάθειες βελτίωσης του Anthem
Εξελίσσοντας τους μηχανισμούς του loot.
Απολογισμός από την παρουσίαση του Halo: Infinite
Ενώ free-to-play θα είναι το multiplayer τμήμα του παιχνιδιού.
Σημαντικό το ενδιαφέρον του κοινού για το Grounded
Μέσα σε δύο μόλις ημέρες από τη διάθεσή του σε Early Access.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το νέο Battletoads
Eπιστροφή των πολεμόχαρων βατράχων, 26 χρόνια μετά.
Σε ανάπτυξη βρίσκεται νέος AAA τίτλος από την People Can Fly
Action-adventure κατηγορίας, για τα συστήματα νέας γενιάς.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Metamorphosis
Ένας adventure τίτλος με μια ιστορία βασισμένη στον Κάφκα.
Διαθέσιμο έγινε το Hellpoint
Ένα sci-fi "Soulslike", action-RPG, με δυναμικό κόσμο.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (7)

This comment was minimized by the moderator on the site

Ως παλιός PC Gamer και sci-fi fan, αγαπάω πολύ αυτά τα παιχνίδια και το σκέφτομαι παρα πολύ καιρό να το πάρω.
με έχει τρομάξει όμως αυτό που διαβάζω δεξια αριστερά πως υπάρχουν πολλα μεγάαααλα κενά που δε γίνεται τίποτα και που χάνεις παρα πολύ χρόνο δίχως λόγο. Ισχύει αυτό Δημήτρη;
επίσης, υπάρχει κάποια ιστορία ή κάποιος στόχος ή απλά πετάς πάνω κάτω για να μαζέψεις χρήμα κ τίποτα άλλο;

για...

Ως παλιός PC Gamer και sci-fi fan, αγαπάω πολύ αυτά τα παιχνίδια και το σκέφτομαι παρα πολύ καιρό να το πάρω.
με έχει τρομάξει όμως αυτό που διαβάζω δεξια αριστερά πως υπάρχουν πολλα μεγάαααλα κενά που δε γίνεται τίποτα και που χάνεις παρα πολύ χρόνο δίχως λόγο. Ισχύει αυτό Δημήτρη;
επίσης, υπάρχει κάποια ιστορία ή κάποιος στόχος ή απλά πετάς πάνω κάτω για να μαζέψεις χρήμα κ τίποτα άλλο;

για τα του χειρισμου, δε φοβάμαι. αυτα τα παιχνιδια κυκλοφορούσαν με manual 200 σελίδων οπότε δεν με πειράζει πολύ να κατσω να διαβάσω.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Έχοντας διαβάσει κι εγώ διάφορα, δεν πήρα το παιχνίδι από την αρχή. Βλέποντας δε το horizons (1ο expansion) για φέτος τις γιορτές, περίμενα να το πάρω μαζί. Τελικά πριν από 10 μέρες περίπου, τσίμπησα το elite στις Black friday sales του steam για 12,36 ευρώπουλα. Έχοντας επενδύσει περίπου 25 ώρες μέχρι στιγμής (καθώς και ένα flight stick Saitek cyborg στα 30 ευρώ), έχω να πω ότι το παιχνίδι...

Έχοντας διαβάσει κι εγώ διάφορα, δεν πήρα το παιχνίδι από την αρχή. Βλέποντας δε το horizons (1ο expansion) για φέτος τις γιορτές, περίμενα να το πάρω μαζί. Τελικά πριν από 10 μέρες περίπου, τσίμπησα το elite στις Black friday sales του steam για 12,36 ευρώπουλα. Έχοντας επενδύσει περίπου 25 ώρες μέχρι στιγμής (καθώς και ένα flight stick Saitek cyborg στα 30 ευρώ), έχω να πω ότι το παιχνίδι είναι εξαιρετικό, αλλά δεν είναι για όλους. Απαιτεί υπομονή, αγάπη για το διάστημα και την εξερεύνηση, καθώς και για τα flight sims (με την ευρεία έννοια του όρου). Αρχικά, οι training missions μου φάνηκαν επαρκείς για να εξοικειωθώ με τον χειρισμό και τις βασικές λειτουργίες. Δεν είδα κανένα από τα βίντεο στο youtube και ξεκίνησα απ' ευθείας open play. Διάβαζα ότι το docking είναι δύσκολο κ.λπ. Βλακείες. Το σύστημα πτήσης είναι απολύτως προσιτό σε κάθε παίκτη και με λίγη προσοχή δεν υπάρχει λόγος να στουκάρεις στους σταθμούς (δοκιμάστε να προσγειωθείτε σε αεροπλανοφόρο σε simulation battle στο war thunder και τα λέμε για δυσκολία). Αυτό που ίσως ξενίσει κάποιους ίσως είναι η ελευθερία. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σενάριο. Το κίνητρο είναι να βγάλεις χρήματα όπως μπορείς (εμπόριο, λαθρεμπόριο, πειρατεία, bounty hunting, εξερεύνηση, mining αστεροειδών), ώστε να μπορέσεις να αγοράσεις καλύτερα σκάφη και αναβαθμίσεις για να μπορέσεις να πας λίγο πιο μακριά, να γίνεις πιο δυνατός στις μάχες ή πιο ικανός στο εμπόριο. Το μόνο που ίσως φέρνει σε σενάριο είναι το powerplay, το να ταχθείς δηλαδή στο πλευρό κάποιας από τις δυνάμεις που ανταγωνίζονται για τον έλεγχο του γαλαξία (federation, empire κ.λπ.), το οποίο δίνει άλλη διάσταση στο παιχνίδι καθώς δημιουργείς αυτόματα εχθρούς και τα ταξίδια γίνονται πιο απρόβλεπτα απ' ότι αν είσαι ελεύθερος. Ωστόσο, δεν έχω άποψη ακόμα, καθώς απολαμβάνω την ελευθερία μου προς το παρόν. Επίσης, κάπου διάβασα ότι υπάρχουν ενδείξεις κάποιας εξωγήινης φυλής, πλην όμως δεν έχω δει κάτι ακόμα προσωπικά. Τέλος, να πω ότι η frontier έχει πλάνο 10ετίας για το παιχνίδι με ετήσια expansions. Το 1ο (horizons), θα βάλει στο παιχνίδι τις προσεδαφίσεις και τις μάχες στο έδαφος με όχημα. Ενδεχομένως τα επόμενα να προσθέσουν σενάρια, συνατήσεις με εξωγήινους κ.λπ. Who knows. Άλλωστε ο γαλαξίας είναι τεράστιος (400 δις συστήματα), με κατοικημένα από ανθρώπους περίπου 1%, οπότε θα δούμε τι μας περιμένει παρακάτω. Προσωπικά, μέχρι στιγμής θεωρώ το παιχνίδι εξαιρετικό και πάρα πολύ φιλόδοξο. Βλέποντας το star citizen να βγαίνει σε κανα δυο χρόνια το λιγότερο και όντας sci fi fan, είπα να μπω στον κόσμο του elite και δεν το μετάνοιωσα. Ελπίζω να προστίθεται αξιόλογο περιεχόμενο κάθε χρόνο και να μας κρατήσει για πολλά χρόνια κοντά του. Συγνώμη για το κουραστικό ποστ.

Διάβασε περισσότερα
admin Admin
This comment was minimized by the moderator on the site

H εμπειρία μου με τη σειρά περιορίζεται στο πρώτο παιχνίδι, της δεκαετίας του 80, όταν το είχα παίξει σε Amstrad 6128 ενός φίλου (o μεγάλος καημός μου ήταν ότι δεν βγήκε ποτέ σε Commodore 64). Και αυτό που θυμάμαι είναι ότι το παιχνίδι αυτό ήταν ένα επίτευγμα για τα τότε δεδομένα, με εκατομμύρια ηλιακά συστήματα, εμπόριο, μάχες κλπ. Βλέπω ότι το Dangerous συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και τα πάει...

H εμπειρία μου με τη σειρά περιορίζεται στο πρώτο παιχνίδι, της δεκαετίας του 80, όταν το είχα παίξει σε Amstrad 6128 ενός φίλου (o μεγάλος καημός μου ήταν ότι δεν βγήκε ποτέ σε Commodore 64). Και αυτό που θυμάμαι είναι ότι το παιχνίδι αυτό ήταν ένα επίτευγμα για τα τότε δεδομένα, με εκατομμύρια ηλιακά συστήματα, εμπόριο, μάχες κλπ. Βλέπω ότι το Dangerous συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και τα πάει καλά. Και μιας και είναι της μόδας, να πω ότι το πραγματικό "Open World" παιχνίδι είναι αυτό και μετά ακολουθούν τα GTA, οι κλώνοι τους και οι υποκατηγορίες.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Xbox One έκδοση ??? :P
To HOTAS x55 που έχω είναι φτιαγμένο για το game :P
Από ALPHA το έχω λιώσει το παιχνίδι ... αλλά όταν βγήκε πριν 1 χρόνο ήξερα ότι δεν ήταν έτοιμο για online ... ήταν feature complete αλλά empty από content ... με P2P+ servers+ instances ξέραμε από την αρχή τα μελλοντικα προβλήματα που θα είχε ;/

This comment was minimized by the moderator on the site

CQC δεν έχω παίξει ακόμα, πάντως στο open play δεν έχω αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα προς το παρόν. Η έκδοση για xbox1 νομίζω πατάει στο ίδιο σύμπαν με το pc, όσον αφορά οικονομία κ.λπ. όμως δεν υπάρχει crossplay προς το παρόν.

This comment was minimized by the moderator on the site

Και μάλλον ποτέ δεν θα υπάρξει

There are no comments posted here yet