Back to the origins.

Δυστυχώς, σήμερα η σειρά Resident Evil στέκεται σαν ένα κλασικό (ίσως, ΤΟ κλασικό) παράδειγμα σειράς βιντεοπαιχνιδιών που έχει χάσει εντελώς το δρόμο της, ξεστρατίζοντας σε μονοπάτια που αφενός καμία σχέση δεν έχουν με το ξεκίνημα, και αφετέρου δεν φαίνεται να οδηγούν σε κάποιο νέο, συναρπαστικό, έστω ενδιαφέροντα προορισμό. Αρκούν οι πρώτες ώρες του Resident Evil 6 ή του Operation Racoon City για να γίνει αισθητό αυτό. "Back to basics" λοιπόν, με το Resident Evil 0, το οποίο περιέχεται και στο πακέτο Origins, που επιχειρεί να φέρει στο σήμερα δυο κλασικούς τίτλους από τη «χρυσή» εποχή του Resident Evil, τότε που μόνο του καθόριζε –δημιουργούσε, όπως θέλετε πείτε το- την κατηγορία survival horror βιντεοπαιχνιδιών.

Το remaster του πρώτου Resident Evil, με την επιστροφή στη θρυλική έπαυλη, που κυκλοφόρησε πέρυσι, έφερε ξανά στο προσκήνιο το κλασικό και αγαπημένο ύφος της σειράς, και τώρα το Resident Evil 0, το οποίο ακολουθεί τα γεγονότα από την αρχή, με βάση τη χρονολογία του σύμπαντος και όχι της κυκλοφορίας των παιχνιδιών, δίνει ακόμα μια "γεύση από παρελθόν". Τα γεγονότα εδώ εξελίσσονται πριν από αυτά της έπαυλης (και σε σημεία, παράλληλα με αυτά), με πρωταγωνιστές τη Rebecca Chambers της ομάδας S.T.A.R.S και τον κατάδικο Billy Coen, οι οποίοι προσπαθούν να εξηγήσουν τα γεγονότα που λαμβάνουν μέρος σε ένα τρένο κάπου στο Racoon Forest. Αλλά δεν χρειάζεται να αναφέρουμε άλλες λεπτομέρειες για το σενάριο.

Resident Evil Zero image 01

Αρχικά, πρέπει να πούμε πως το Resident Evil 0 θεωρείται από πολλούς ως ένα από τα αδύναμα Resident Evil της συγκεκριμένης περιόδου, το οποίο όμως εννοείται ότι διακατέχεται από τη χαρακτηριστική ατμόσφαιρα της σειράς κατά τα πρώτα αυτά χρόνια, και ίσως για τελευταία φορά πριν την αλλαγή κατεύθυνσης σε πιο action μονοπάτια. Απαράλλαχτα έμειναν τα θετικά τμήματα, όπως η πολύ ενδιαφέρουσα πρόοδος μέσω καλοστημένων puzzles, ανάγκης σκέψης από πλευράς του παίκτη, προετοιμασίας και εναλλαγής μεταξύ των δυο χαρακτήρων.

Βέβαια, το ίδιο ισχύει για τα προβλήματα που υπήρχαν τότε, που επιστρέφουν απαράλλαχτα και σήμερα, όπως η αδύναμη γραφή, το εκνευριστικό backtracking και το inventory που πραγματικά δημιουργεί απανωτούς πονοκεφάλους για το item management, ενώ θα περιμέναμε λίγο καλύτερη χρήση της κάμερας, η οποία συνεχίζει να μπερδεύει σε πολλές περιπτώσεις, με το ίδιο να ισχύει για τον -σε σημεία- χοντροκομμένο χειρισμό. Η αλήθεια είναι πως ένα χρόνο μετά το remake του Resident Evil, θα έπρεπε να έχει γίνει μεγαλύτερη πρόοδος σε ορισμένα τεχνικής φύσεως ζητήματα όσον αφορά το Resident Evil 0. Είναι λογικό η επανακυκλοφορία να νοηματοδοτείται κυρίως από το “HD Remaster” κομμάτι, με την οπτική απεικόνιση να στέκεται σχεδόν ισάξια σε σημερινά παιχνίδια.

Resident Evil Zero image 02

Το Background σε κάθε σκηνή είναι πιο ατμοσφαιρικό και επιβλητικό από ποτέ, με τους φωτισμούς και τις σκιές να «μαλώνουν» τόσο γύρω όσο και πάνω στους λεπτομερέστατους χαρακτήρες, ενώ οι υφές στις επιφάνειες και τα textures εντυπωσιάζουν. Για να είμαστε δίκαιοι, ήδη από το Gamecube υπήρχαν πολύ όμορφα γραφικά, αλλά το τωρινό αποτέλεσμα προσθέτει πολλούς πόντους στο σύνολο και την ατμόσφαιρα, πάντα με το πλεονέκτημα ότι μιλάμε για στάσιμα περιβάλλοντα από fixed γωνίες θέασης. Το ίδιο δεν μπορούμε να πούμε και για τα cutscenes, καθώς δεν φαίνεται να έπεσε η ίδια δουλειά που έπεσε και στα γενικότερα γραφικά του τίτλου, με αποτέλεσμα να φαίνονται οπτικά ασύνδετα και «σκονισμένα». Στις σημαντικές προσθήκες του HD Remaster βρίσκονται το «Wesker mode», το οποίο αντικαθιστά το μοντέλο του Billy Coen με τον εικονικό χαρακτήρα Albert Wesker και κάνει διαθέσιμες υπερφυσικές δυνάμεις στον παίκτη, αλλά και το Widescreen Aspect Ratio που αποτυπώνει την εικόνα πιο "κινημαογραφικά" σε ευρείες οθόνες.

Στην περίπτωση του Resident Evil 0 η κατάσταση είναι hit-or-miss. Σε κάποια σημεία έχει γεράσει άσχημα, σε κάποια όχι και τόσο, ενώ συνεχίζει να θεωρείται ένα μέτριο προς καλό Resident Evil παιχνίδι που αποτελεί όμως σημαντικό κομμάτι της σειράς. Όσοι έχουν ήδη ασχοληθεί με την original κυκλοφορία, θα βρούν πολύ λίγα πράγματα πέρα από τη νέα απεικόνιση, το βελτιωμένο ήχο και την ενδεχόμενη νοσταλγία. Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία βελτίωση σε ουσιαστικούς τομείς, κάτι που σημαίνει πως σε όσους δεν άρεσε το original, δεν θα αρέσει σε καμία περίπτωση και το HD Remaster. Από την άλλη, θεωρούμε πως το συγκεκριμένο Remaster, μαζί με το περσινό Remake του πρώτου Resident Evil, αξίζουν και με το παραπάνω όχι απλά ως... μουσιακά εκθέματα, αλλά ως πολύτιμη ματιά σε μια άλλη, πολύ διαφορετική εποχή gaming. Μια άλλη εποχή, που ίσως κρύβει και το μυστικό για μια αναγέννηση του genre, και σίγουρα αξίζει να επισκεφθούν όσοι δεν είχαν την ευκαιρία να το κάνουν μια δεκαετία πριν.

To review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


Διαβάστε επίσης

resident evil hd remaster packshot 565a6e37d7ab704ebca37694bafd393e        resident evil revelations 2 packshot 334fcd87545c945769568d5e83dcb927       Resident Evil 6 pack ps3 c35410b4ff2147cd12fa09cdbb4f86a7       the evil within packshot


 

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Θετικά

  • Επιστροφή στις ρίζες των Resident Evil και του πραγματικού old school survival horror, με υπέροχη απεικόνιση.
  • Συνεχίζουν να υφίστανται τα θετικά στοιχεία του τίτλου, όπως τα puzzles, η ατμόσφαιρα, η εναλλαγή χαρακτήρων και η ανάγκη σκέψης από τον παίκτη...

Αρνητικά

  • ...ενώ το ίδιο ισχύει και για όλα τα προβλήματα του τίτλου που επιστρέφουν απαράλλαχτα από το παρελθόν.
  • Το περσινό Remake παραμένει πιο ολοκληρωμένο, θα περιμέναμε καλύτερο τεχνικό τομέα και περισσότερες πρωτοβουλίες.

Βαθμολογία

Πραγματικό παιδί της γενιάς του '90, το όχι και τόσο μακρινό gaming ταξίδι του ξεκίνησε κάτι Χριστουγεννιάτικα πρωινά με γάλα κακάο και Crash Bandicoot στο PS One. Έκτοτε, συνεπής στις gaming "υποχρεώσεις" του πασχίζει να καλύψει το εύρος παλιών και νέων όχι μόνο παιχνιδιών, αλλά ταινιών, σειρών, βιβλίων και μουσικής και αναρωτιέται συνεχώς πως γίνεται να μην προλαβαίνει, ειδικά τώρα που είναι και φοιτητής. Μεταξύ άλλων, χόμπι του είναι ο αθλητισμός, ο κινηματογράφος και τα ταξίδια.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Αλλαγή ημερομηνίας για το Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Με νέα περίοδο κυκλοφορίας, μέσα στο 2021.
Marvel's Avengers - Preview
Πρώτες εντυπώσεις, βασισμένες στην closed beta.
Μικρή καθυστέρηση στη διάθεση του DIRT 5
Μια εβδομάδα επιπλέον στο pit lane…
Μετάθεση κυκλοφορίας του Halo Infinite
Ακόμα ένα θύμα του Covid…
Trailer για το Remothered: Broken Porcelain
Αφιερωμένο τους «μη-κανονικούς» διαμένοντες του The Ashmann Inn.
Νέο υλικό από το Cyberpunk 2077
Ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς και τον κόσμο του.
Ξεπέρασε τα 5 εκ. αντίτυπα το Final Fantasy VII Remake
Με το μεγαλύτερο μερίδιο να αφορά στις digital πωλήσεις.
Ανακοινώθηκε το Hood: Outlaws & Legends
Ένα 4v4 multiplayer heist τίτλος για την τρέχουσα και επόμενη γενιά μηχανημάτων.
Έρχεται στην επομένη γένια το Temtem
Προσφέροντας ένα νέο "massively multiplayer creature-collection" ταξίδι.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (13)

This comment was minimized by the moderator on the site

Χωρις να ξερω την ηλικια του reviewer...αλλα αυτά που περιγραφεις σαν προβλήματα δεν είναι προβλήματα...αλλα η ολη εννοια του resident evil
-το εκνευριστικό backtracking...μα αυτό είναι μεσα στο πυρηνα του resident evil...η ελειψη backtracking είναι αυτό λειπει από τα νεα...

-το inventory που πραγματικά δημιουργεί απανωτούς πονοκεφάλους...μα πρεπει να σου δημιουργει πονοκεφαλους γι αυτό το...

Χωρις να ξερω την ηλικια του reviewer...αλλα αυτά που περιγραφεις σαν προβλήματα δεν είναι προβλήματα...αλλα η ολη εννοια του resident evil
-το εκνευριστικό backtracking...μα αυτό είναι μεσα στο πυρηνα του resident evil...η ελειψη backtracking είναι αυτό λειπει από τα νεα...

-το inventory που πραγματικά δημιουργεί απανωτούς πονοκεφάλους...μα πρεπει να σου δημιουργει πονοκεφαλους γι αυτό το αγαπήσαμε γιατι σε αναγκαζει να κανεις σωστο item management σε αναγκαζει να σκεφτεις τι θα παρεις μαζι σου...επισης το zero εχει το πλεονέκτημα ότι αφηνεις τα αντικείμενα οπου θελεις οποτε είναι λιγακι πιο φιλικο από ότι το 1...

-χοντροκομμένο χειρισμό...εδώ είναι love it or hate it...εάν αγαπησες τα παλια resident είναι κατι το φυσικο αυτος ο χειρισμος δεν βλεπω τον λογο που είναι μειον για το παιχνιδι...αλλα εάν δεν σου αρεσουν εχεις την επιλογή των νεων control...

Για το σεναριο και την γραφη είναι όπως όλα τα resident evil...επιπεδου b movie...
Επισης για ποιο λογο το περσινο remaster παραμενει πιο ολοκληρωμενο από ότι το ZERO?

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από BewareOfDamien BewareOfDamien
This comment was minimized by the moderator on the site

Το καταλαβαίνω πως το λες. Και σε μένα ορισμένες "παραξενιές" σε παλιά παιχνίδια μου φαίνεται πως έχουν την γοητεία τους. Αλλά πιστεύω ότι ορισμένα στοχεία ναι μεν είχαν εισαχθεί επίτηδες αλλά αρκετές φορές επειδή, κατά κάποιον τρόπο, δεν ήξεραν καλύτερα (όσο βλάσφημο κιαν ακούγεται αυτό για παλιές κορυφαίες δημιουργίες). Σαν κάτι Ghouls 'n' Ghosts π.χ. που ήταν σαδιστικά και αν έχανες...

Το καταλαβαίνω πως το λες. Και σε μένα ορισμένες "παραξενιές" σε παλιά παιχνίδια μου φαίνεται πως έχουν την γοητεία τους. Αλλά πιστεύω ότι ορισμένα στοχεία ναι μεν είχαν εισαχθεί επίτηδες αλλά αρκετές φορές επειδή, κατά κάποιον τρόπο, δεν ήξεραν καλύτερα (όσο βλάσφημο κιαν ακούγεται αυτό για παλιές κορυφαίες δημιουργίες). Σαν κάτι Ghouls 'n' Ghosts π.χ. που ήταν σαδιστικά και αν έχανες μερικές φορές φτου κιαπτην αρχή ή το πρώτο Warcraft που δεν είχε drag and drop. Όπως και να 'χει, το Resident Evil 0 είναι μία από αυτές τις περιπτώσεις "για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι"

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Καλά και εγώ ειμαι τεράστιος υπέρμαχος των παλιών παιχνιδιών αλλά το backtracking παιδιά, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, γινόταν από τους σχεδιαστές από ανάγκη και όχι για το ίδιο το gameplay. ανακύκλωναν τα περιβάλλοντα και μεγάλωναν την διάρκεια του τίτλου. Το έχουν παραδεχθεί πολλοί developers παλιών τίτλων, από τον Carmack μέχρι την Roberta Williams.
Σε ορισμένα παιχνίδια, ήταν στοιχείο του...

Καλά και εγώ ειμαι τεράστιος υπέρμαχος των παλιών παιχνιδιών αλλά το backtracking παιδιά, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, γινόταν από τους σχεδιαστές από ανάγκη και όχι για το ίδιο το gameplay. ανακύκλωναν τα περιβάλλοντα και μεγάλωναν την διάρκεια του τίτλου. Το έχουν παραδεχθεί πολλοί developers παλιών τίτλων, από τον Carmack μέχρι την Roberta Williams.
Σε ορισμένα παιχνίδια, ήταν στοιχείο του gameplay λόγο λαβύρινθων κλπ αλλά νομίζω πως δε μου λείπει ιδιαίτερα ο χαμός που γινόταν στα 80s-90s. Βεβαια σήμερα πάμε συχνά στο άλλο άκρο, αυτό των corridor παιχνιδιων που σου δίνει τη λύση του γρίφου διπλα απο την πόρτα. Τα παιχνίδια που βρίσκουν μια μέση λύση ειναι αυτά που ξεχωρίζουν!

Στα του παιχνιδιού τώρα, πρέπει κάποια στιγμή να στρωθώ να το ξαναδώ αυτό, έχω ωραίες αναμνήσεις μαζί του!

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραία συζήτηση βλέπω και μ αρέσει! Φίλε μου όχι δεν είμαι "πάλιουρας" και ούτε λέω πως είμαι (ούτε νομίζω χρειάζεται να είμαι).
Πράγματι είναι μέρος της Resident Evil εμπειρίας αυτά τα κομμάτια, αλλά όπως και να έχει δεν γίνεται για αυτό το λόγο να τα δεχόμαστε πάντα ως καθόλα θετικά. Μπορώ να αναφέρω εκατοντάδες περιπτώσεις παιχνιδιών όπου κάποια πράγματα είναι μέρος της εμπειρίας, αλλά αν τα...

Ωραία συζήτηση βλέπω και μ αρέσει! Φίλε μου όχι δεν είμαι "πάλιουρας" και ούτε λέω πως είμαι (ούτε νομίζω χρειάζεται να είμαι).
Πράγματι είναι μέρος της Resident Evil εμπειρίας αυτά τα κομμάτια, αλλά όπως και να έχει δεν γίνεται για αυτό το λόγο να τα δεχόμαστε πάντα ως καθόλα θετικά. Μπορώ να αναφέρω εκατοντάδες περιπτώσεις παιχνιδιών όπου κάποια πράγματα είναι μέρος της εμπειρίας, αλλά αν τα πάρεις από μόνα τους, δεν τα βλέπεις με καλό μάτι. Πράγματα όπως το backtracking ή το inventory από ένα σημείο και μετά γίνονται περισσότερο "same old - same old" και λιγότερο "ααααχ, μύρισε Resident Evil", ειδικά εν έτει 2016 - όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ τουλάχιστον.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Τα αρνητικά που αναφέρονται ίσως ενοχλήσουν κάποιους νέους παίχτες,αλλά όντως για εμάς που μεγαλώσαμε με τα πρώτα RESI είναι η μισή απόλαυση.Θα το καταευχαριστηθούμε όπως και να έχει!

This comment was minimized by the moderator on the site

Όντως για κάποιον που μεγάλωσε με τέτοια παιχνίδια δεν πρόκειται να τον ενοχλήσουν τα αρνητικά, αλλά μου αρέσει μια διαφορετική άποψη από τη δικιά μου όπως αυτή του Χρήστου. Η νοσταλγία χτυπάει κόκκινο με αυτή την σειρά και πραγματικά ανυπομονώ για την επιστροφή του 2!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Ορίστε λοιπόν η καλύτερη μου ευκαιρία να παίξω το μόνο κλασσικό Resi που δεν έχω ακουμπήσει. Έχω ακούσει καλά λόγια για τούτο... Να προσθέσω ένα λιθαράκι στην όλη κουβέντα; Ποιος από όλους εμάς, που είτε έχουμε φτάσει είτε πλησιάζουμε τα 30, έχει απογοητευτεί από τα ''ελαττώματα'' των πρώτων resident evil; Φανταστείτε ένα παιχνίδι που λέει ότι είναι survival, αλλά για κάποιος λόγους είναι σαν...

Ορίστε λοιπόν η καλύτερη μου ευκαιρία να παίξω το μόνο κλασσικό Resi που δεν έχω ακουμπήσει. Έχω ακούσει καλά λόγια για τούτο... Να προσθέσω ένα λιθαράκι στην όλη κουβέντα; Ποιος από όλους εμάς, που είτε έχουμε φτάσει είτε πλησιάζουμε τα 30, έχει απογοητευτεί από τα ''ελαττώματα'' των πρώτων resident evil; Φανταστείτε ένα παιχνίδι που λέει ότι είναι survival, αλλά για κάποιος λόγους είναι σαν βόλτα στο πάρκο! Δίχως ψάξιμο, δίχως γρίφους, δίχως προβληματισμό για την επόμενη περιοχή, δίχως αγωνία, με πληθώρα όπλων και έναν χειρισμό που ανταμοίβει ακόμη και έναν 5χρονο... Τα ''σύγχρονα'' Resi είναι ο ορισμός του πώς να καταστρέψεις μία επιτυχημένη φόρμουλα. Ο μόνος τρόπος για να πεθάνω στο 6 ήταν από τη βαρεμάρα... Την πάλεψα μόνο στο σενάριο της Ada. Ακόμη και γυμνός (κάτι αδύνατο...) να έφτανες στις μάχες με τα boss,τα πυρομαχικά φυτρώναν εκείνη την ώρα σαν τα μανιτάρια. Να μην μιλήσω για την κάμερα που μετά από κάποια ώρα πάθαινες hungover. Horror παίζεις και όχι Crash Bandicot! Αυτά...

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Πριν μια εβδομαδα τερματισα και τα 2 HD Resident Evil remaster (Zero-1) και φυσικα το 1 ειναι πολυ ανωτερο παιχνιδι χωρις αυτο να σημαινει οτι το zero ειναι κακο..Αντιθετα,ειναι ενα πολυ καλο παιχνιδι και σαφως καλυτερο απο τα Resident Evil 5 και 6..Ειναι ομως πισω απο ολα τα υπολοιπα της σειρας..Κατα την γνωμη μου τα καλυτερα Resident Evil παιχνιδια απο το καλυτερο προς το χειροτερο:
2
4
1
Cod...

Πριν μια εβδομαδα τερματισα και τα 2 HD Resident Evil remaster (Zero-1) και φυσικα το 1 ειναι πολυ ανωτερο παιχνιδι χωρις αυτο να σημαινει οτι το zero ειναι κακο..Αντιθετα,ειναι ενα πολυ καλο παιχνιδι και σαφως καλυτερο απο τα Resident Evil 5 και 6..Ειναι ομως πισω απο ολα τα υπολοιπα της σειρας..Κατα την γνωμη μου τα καλυτερα Resident Evil παιχνιδια απο το καλυτερο προς το χειροτερο:
2
4
1
Code Veronica
3
Zero
5
6

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από imjp1982 imjp1982
This comment was minimized by the moderator on the site

την πρώτη φορά που το παιξα έκανα το λάθος και το έβαλα στο normal επίπεδο δυσκολίας και το μετάνιωσα γιατί ούτε και γω δεν ξέρω πόσες φορές έχασα. αρκετά δύσκολο ορισμένοι εχθροί απλά δεν αποφεύγονται ότι και να κάνεις... από την άλλη οι γρίφοι και η ατμόσφαιρα μάρεσαν πολύ. από τα παλιά resi το καλύτερο στην δικιά μου λίστα παραμένει το veronica.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραιο ριβιου! Εγω προσωπικα εχω ασχοληθει μονο με 4,5,6,Revelations απο τη σειρα και μου αρεσαν ολα. Εχουν μπει στη wish list τα 2 remakes (Ps4) και το Revelations 2.

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από SERGIOKUNAGUERO10 SERGIOKUNAGUERO10
This comment was minimized by the moderator on the site

Απ'τα "καλά" Resident Evil, αν και όχι το καλύτερο.Ο χειρισμός με τα tank controls - αν και αναχρονιστικός για παιχνίδι που κυκλοφορεί εν έτει 2016- συνηθίζεται σχετικά εύκολα.Υπάρχει βέβαια και επιλογή για διαφορετικά controls, οπότε όλοι είναι ευχαριστημένοι.Ένα μεγάλο μέρος της γοητείας του τίτλου είναι το συνεργατικό gameplay μεταξύ του Billy Coen και της Rebecca Chambers.Aπό 'κει και...

Απ'τα "καλά" Resident Evil, αν και όχι το καλύτερο.Ο χειρισμός με τα tank controls - αν και αναχρονιστικός για παιχνίδι που κυκλοφορεί εν έτει 2016- συνηθίζεται σχετικά εύκολα.Υπάρχει βέβαια και επιλογή για διαφορετικά controls, οπότε όλοι είναι ευχαριστημένοι.Ένα μεγάλο μέρος της γοητείας του τίτλου είναι το συνεργατικό gameplay μεταξύ του Billy Coen και της Rebecca Chambers.Aπό 'κει και πέρα, είναι ένα κλασσικό Resi της παλιάς σχολής.Όποιος δεν το είχε παίξει στο Gamecube (και φαντάζομαι ότι είναι αρκετοί) , αξίζει να του ρίξει μια ματιά.

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από Jonny-S72 Jonny-S72
There are no comments posted here yet