Όταν το barrel roll δεν είναι αρκετό...

Ο άγραφος νόμος των gaming reviews, που διασώζεται από στόμα σε στόμα κι από γενιά σε γενιά, λέει ότι το δυσκολότερο μέρος αυτών είναι η εισαγωγή. Το πώς δηλαδή θα κεντρίσεις το ενδιαφέρον του αναγνώστη, χωρίς, όμως, να του αποκαλύψεις άμεσα το τελικό πόρισμα. Να κρατήσεις τα μάτια του στην οθόνη ή το χαρτί, χωρίς να τον βομβαρδίσεις με πληροφορίες και γεγονότα. Κι όλο αυτό, πάντα, μέσα από ένα περιεκτικό ως προς την πληροφόρησή, αλλά και απολαυστικό, ως προς την ανάγνωση, κείμενο. Στον υπόλοιπο κορμό του, αυτό είναι σχετικά εύκολο. Η εισαγωγή από την άλλη, είναι κακό σπυρί στα… δάκτυλα.  Ανάλογα με τον τίτλο, υπάρχουν και κάποιες νόρμες για το πώς θα τον παρουσιάσει ο reviewer στον αναγνώστη.

Για παράδειγμα, αν πρόκειται για κάποιο sequel, μπορεί εύκολα να μιλήσει για τα προηγούμενα μέρη του. Αν είναι νέος τίτλος, να κάνει μια πρώτη, γενική παρουσίαση. Αν είναι παιχνίδι κάποιας εταιρείας με χαρακτηριστικό ύφος, να κάνει μια σύντομη αναδρομή σε αυτή, κ.ο.κ. Η περίπτωση του Star Fox Zero, τώρα, είναι από αυτές που ταυτόχρονα λύνουν και δένουν τα χέρια του κριτικού, καθότι είναι λίγο απ’ όλα. Από τη μία, δεν γίνεται να το προσεγγίσεις ως κάτι νέο, καθώς υπάρχουν ήδη πέντε τίτλοι της σειράς πριν από αυτό. Από την άλλη, είναι δύσκολο να παρουσιάσεις σαν sequel ένα παιχνίδι που το τελευταίο “κανονικό” μέρος του κυκλοφόρησε πριν από 10 χρόνια.

Star Fox Zero image 04

Μια ιστορική αναδρομή της σειράς, θα ήταν επίσης κακή ιδέα, καθώς έχουμε να κάνουμε με “βαριά φανέλα” του gaming και δεν θα μας έφτανε ούτε το κείμενο ολόκληρο. Αν τώρα κάποιος νεότερος ηλικιακά αναγνώστης θέλει να μάθει για αυτό, το Google και κάποιες μαγικές λέξεις όπως "3D polygons", "Super FX chip" και "Rumble Pak" είναι μια πολύ καλή αρχή. Αφού, λοιπόν, χαραμίσαμε όλο τον πρόλογο μιλώντας για το τι θα μπορούσε να είναι, χωρίς εν τέλει, να είναι τίποτα από όλα αυτά, ας περάσουμε και στην ουσία. Το Star Fox Zero, πέρα από τους λόγους που προαναφέραμε, δεν τοποθετείται και χρονικά σε κάποια σαφή κατηγορία όπως αυτή του sequel ή του prequel. Εξ ου και η λέξη "zero" στον τίτλο του. Όπως μας είχε ενημερώσει άλλωστε κι ο ίδιος ο Miyamoto, ήθελε το παιχνίδι να μην βρίσκεται σε κάποια συγκεκριμένη σειρά χρονολογικά και σε άμεση σχέση με τα υπόλοιπα.

Τα στοιχεία που μαθαίνουμε ξεκινώντας, είναι ότι βρισκόμαστε στη μετά Lylat Wars εποχή, ένας παλιός γνώριμος είναι και πάλι ο μεγάλος εχθρός που απειλεί το Lylat system, και ως Fox McCloud -μαζί με τη γνωστή παρέα (Falco, Peppy και Slippy)- καλούμαστε ξανά να βοηθήσουμε τον General Pepper. Οι “παλαιότεροι” φίλοι της σειράς θα έχουν ήδη καταλάβει ότι το Zero πατάει εν πολλοίς στο Lylat Wars του Nintendo 64 (άρα, αρκετά και στο Star Fox του SNES). Κάτι που θα γίνει άμεσα αντιληπτό, ξεκινώντας, για μία ακόμη φορά, τη διαδρομή μας στην Corneria. Κι η αλήθεια είναι πως βλέποντας ξανά την Corneria, αισθητά ομορφότερη -μετά από τόσα χρόνια τεχνολογικής εξέλιξης- ο παίκτης πλημμυρίζεται από συναισθήματα. Σαν να επιστρέφει σπίτι του μετά από χρόνια. Νιώθει αυτή τη χρωματιστή θαλπωρή που τα παιχνίδια της Nintendo μπορούν να αποπνεύσουν καλύτερα από κάθε άλλον, κάνοντας σε να νιώθεις πάντα σαν μικρό παιδί.

Star Fox Zero image 05

Η παιδική αθωότητα, όμως, τελειώνει ακριβώς εκεί που ξεκινά το gameplay. Μια συχνή παρεξήγηση που προέρχεται πάντα από ανθρώπους που δεν έχουν επαφή με τη συγκεκριμένη εταιρεία, είναι να συγχέουν το ανάλαφρο εικαστικό μέρος τους με απλό gameplay και επίπεδο δυσκολίας. Ένα ακόμα παράδειγμα που τους διαψεύδει περίτρανα, είναι και το Star Fox Zero, που δεν διστάζει να ζορίσει τον παίκτη. Κάποιες φορές για τους σωστούς λόγους και κάποιες για τους λάθος. Ας μιλήσουμε λοιπόν για τον χειρισμό του, που τόσες και τόσες συζητήσεις έχει προκαλέσει μετά την παρουσίαση του παιχνιδιού στην Ε3 του 2015.

Η αρχική πρόθεση της Nintendo ήταν να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την ύπαρξη των δύο οθονών (τηλεόραση και Wii U Gamepad). Έτσι, ο βασικός σχεδιασμός λειτουργεί ως εξής: Στην τηλεόρασή μας θα βλέπουμε το Arwing από οπτική τρίτου προσώπου, και κατ’ επέκταση, την πλήρη εικόνα όλων όσων συμβαίνουν εκείνη την στιγμή στο σύνολο της πίστας, ενώ το gamepad, μας τοποθετεί στην θέση του πιλοτηρίου με οπτική πρώτου προσώπου. Η σκέψη πάνω στην οποία δομήθηκε αυτό το σύστημα, ήταν πως ο παίκτης θα εναλλάσσει διαρκώς το βλέμμα του ανάμεσα στις δύο οθόνες. Κι η αλήθεια είναι πως αν κάποιος θέλει να πάρει το 100% του παιχνιδιού, αυτό πρέπει να κάνει. Να κοιτά την τηλεόραση για την αποφυγή των εχθρικών πυρών, των αντικειμένων της πίστας και την γενικότερη πλοήγηση, αλλά να στοχεύει, παράλληλα, μέσα από την οθόνη του gamepad για πιο ακριβή απόκριση.

Star Fox Zero image 06

Αν σκέφτεστε πως κάτι τέτοιο ακούγεται ανέφικτο στην πράξη, σκέφτεστε σωστά. Πόσω μάλλον δε, σε ένα παιχνίδι που συμβαίνουν δεκάδες πράγματα μέσα σε δευτερόλεπτα. Το να εναλλάσσεις το βλέμμα σου από τη μία οθόνη στην άλλη, δεν λειτουργεί και κουράζει. Αποτέλεσμα αυτού, είναι ή να επικεντρωνόμαστε στη μικρή οθόνη και να έχουμε απόλυτα ακριβή στόχευση ή στη μεγάλη και να έχουμε σωστή αντίληψη του χώρου. Και τα δύο μαζί, είναι από δύσκολο έως αδύνατο.

Ας βάλουμε τώρα και μια ακόμη παράμετρο στο σύνολο. Με τον αριστερό μοχλό χειριζόμαστε την κίνηση του σκάφους, με το δεξιό την ταχύτητα και τις έξτρα κινήσεις του, ενώ η στόχευση πραγματοποιείται με το γυροσκόπιο του gamepad. Το οποίο έχει επίσης γερές βάσεις σαν ιδέα, αλλά και αρκετές δυσκολίες στην εφαρμογή. Η βασική σκέψη ήταν να μην περιορίζεται η στόχευση του παίκτη και να μπορεί να εκτελεί τις δύο βασικές λειτουργίες του παιχνιδιού μεμονωμένα και χωρίς να επηρεάζει η μία την άλλη. Κάτι που είναι αρκετά θαρραλέο και καινοτόμο σαν ιδέα για την κατηγορία. Και παρά τα αρχικά παράπονα του κοινού, δεν είναι κάτι που μπορείς να πεις ότι δεν δουλεύει. Απαιτεί προσπάθεια και εκμάθηση, αλλά μπορεί να φέρει ανταπόδοση. Αν βέβαια, καταφέρει κάποιος να παραβλέψει ότι θα χρειαστεί διαρκές recalibration του σκόπευτρου που γίνεται μεν με το πάτημα ενός κουμπιού, απαιτείται συνεχώς δε, και αυτός ο χρόνος στοιχίζει και κουράζει.


Nintendo και Platinum έδειξαν να αφουγκράζονται την ανησυχία του κόσμου για το προαναφερθέν σύστημα και έδωσαν την επιλογή για τον παραδοσιακό χειρισμό, όπου το σκόπευτρο κινείται παράλληλα με την πορεία του σκάφους μας, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το γυροσκόπιο του pad για την κάθετη στον άξονα κίνησή του. Η προσθήκη της γυροσκοπικής κίνησης και εδώ ήταν αναγκαία, καθώς η κίνηση του Arwing δεν είναι ακριβώς ελεύθερη και σε πολλά σημεία θα δυσκολευτούμε να στοχεύσουμε σωστά, ως προς το ύψος του αντιπάλου, καθώς το σκάφος έχει την τάση να έλκεται προς το κέντρο της οθόνης, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να σταθεροποιήσουμε τις ριπές μας.

Ας καταλήξουμε, όμως, καθώς όλες αυτές οι περιγραφές πιθανόν να μπλέξουν περισσότερο διαβάζοντάς τις απ’ ότι να τις βλέπει κανείς στην πράξη. Μετά από πολλές ώρες και αρκετά playthroughs με δοκιμές επί δοκιμών, καταλήξαμε στο ότι καμία από τις προσφερόμενες μεθόδους δεν λειτουργεί σωστά στο απόλυτο. Αν αναλογιστούμε ότι υπάρχουν δύο συστήματα χειρισμού, δύο μέθοδοι για την οπτική που θα επιλέξουμε να βλέπουμε παίζοντας, και μερικοί συνδυασμοί αυτών, καταλήγουμε στο ότι ο καθένας θα επιλέξει τι του ταιριάζει καλύτερα, αλλά όλα θα έχουν τα προβλήματά τους. Άλλοτε μικρότερα, άλλοτε περισσότερα. Είτε γιατί δεν θα βρει μία μέθοδο στόχευσης να τον καλύπτει στο ακέραιο, είτε γιατί το σώμα και το μυαλό του έχουν την τάση να επικεντρώνονται σε ένα βασικό σημείο ενδιαφέροντος.

Star Fox Zero image 10

Αφού πειραματιστεί κάποιος με τις μεθόδους, “τριφτεί” στο παιχνίδι και αποκτήσει την άνεση που χρειάζεται, έρχεται και η ώρα να το απολαύσει. Γιατί μπορεί το Star Fox Zero να έχει τα τεχνικά ζητήματά του, παραμένει όμως ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι που διατηρεί τη μαγεία του όσα χρόνια κι αν περάσουν. Με τις πανέμορφες πίστες του, τους μαριονετίστικους χαρακτήρες και τα χορταστικά boss fights. Όσοι αγαπούν τη σειρά, είναι σίγουρο ότι θα περάσουν καλά για μία ακόμη φορά. Θα βρούνε μάλιστα και αρκετές πίστες και οχήματα που θα τους φανούν ιδιαίτερα οικεία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και νέα. Ιδίως το Walker, που αποτελεί την μεταμόρφωση του Arwing σε όχημα εδάφους (που μοιάζει και περπατάει σαν πάπια) και αποτελεί μία ανεκπλήρωτη ιδέα του ακυρωθέντος Star Fox 2, έχει την τιμητική του καθώς είναι και απολαυστικό, αλλά και χρήσιμο, με αποτέλεσμα να προσφέρει ποικιλία στο gameplay.

Εκεί που δεν είδαμε την ποικιλία που θα θέλαμε, είναι στις πίστες και τη συνολική διάρκεια του τίτλου. Τα έντεκα βασικά επίπεδα που θα χρειαστούν για να ολοκληρώσετε το παιχνίδι είναι λίγα και την ικανοποίηση της ολοκλήρωσης διαδέχεται η αίσθηση του ότι όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Δυστυχώς, αυτό το κενό αδυνατούν να το καλύψουν και τα γνωστά κρυμένα μονοπάτια που θα ξεκλειδώσουν τα νέα επίπεδα. Καθώς αυτά που αποτελούν ουσιαστικό, νέο υλικό και όχι την επιστροφή σε μία πίστα με άλλο όχημα ή κάποιο time challenge, είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Συν τοις άλλοις, το να παίζεις ξανά και ξανά τις ίδιες πίστες από την αρχή, είτε προς ανακάλυψη των νέων επιπέδων, είτε λόγω του αναχρονιστικού save system, καταντάει, πολύ γρήγορα, κουραστικό.

Star Fox Zero image 11

Ολοκληρώνοντας μάλιστα το βασικό campaign, ξεκλειδώνεται αυτόματα ένα επιπλέον mode, για το οποίο δεν μας επιτρέπει το σχετικό εμπάργκο να πούμε πολλά περισσότερα. Όταν, όμως, βλέπεις ότι ολοκληρώνεις το παιχνίδι σε μία ώρα και σαράντα λεπτά, χωρίς να κάνεις speedrun, καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά με τη διάρκειά του. Αν τώρα κάποιος θέλει να συλλέξει και τα πέντε μετάλλια κάθε πίστας, δεν μπορούμε να φανταστούμε πόσες φορές θα χρειαστεί να παίξει ξανά την ίδια και την ίδια πίστα. Αντιδράσεις είχε προκαλέσει αρχικά και ο τεχνικός τομέας του Zero. Δικαιολογημένες εν μέρει, και τότε και τώρα. Οπτικά, έχει βελτιωθεί αισθητά και έχει διανύσει μεγάλη πορεία από τα πρώτα δείγματα που είχαν δει τη δημοσιότητα.

Ο κόσμος έγινε πιο πλήρης, τα χρώματα πιο έντονα και τα particle effects βελτιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό από τότε. Παρά την όποια βελτίωση δέχθηκαν, όμως, το Star Fox Zero, αδυνατεί να σταθεί απέναντι σε άλλα παιχνίδια της εποχής μας. Η διακύμανση του framerate ανάμεσα στα 40 με 60 fps είναι το λιγότερο, και κατά την άποψη μας το πιο ασήμαντο και άδικο που μπορεί να του καταλογίσει κάποιος. Οι περισσότεροι τίτλοι της εποχής άλλωστε δεν τρέχουν σε αυτά τα νούμερα. Επιπλέον, πρέπει να αναλογιστούμε και την υπερπροσπάθεια που κάνει η κονσόλα -δεδομένης της δυναμικής της- ώστε να επιτύχει το ταυτόχρονο rendering σε δύο οθόνες, καθώς και το αριθμό των αντικειμένων, των εφέ και την ταχύτητα που όλα αυτά συμβαίνουν στις οθόνες μας. Αν επικαλεστεί κάποιος ότι κατάφερε να ενοχλήθηκε από τις πτώσεις του frame rate την ώρα που έπαιζε, αυτομάτως, του αφαιρείται και το δικαίωμα να γκρινιάξει για τη δυσκολία να παίξει με τις δύο οθόνες.

Star Fox Zero image 12

Εκεί όμως που δεν μπορεί να πάρει συγχωροχάρτι το Zero, είναι στο σχεδιασμό του, που αδυνατεί να κρύψει τα χρόνια του. Δεν θα χρειαστεί πολύ ώρα για να καταλάβει κάποιος ότι η κυκλοφορία του τίτλου έχει ταλαιπωρηθεί και αρχικά σχεδιαστεί για το Wii. Είναι κρίμα να βλέπεις έναν τίτλο που κάποτε καινοτόμησε σε αυτό τον τομέα, να στερείται πολυγώνων και τα πάντα να μοιάζουν τετράγωνα στον κόσμο του. Το οπτικοακουστικό  σύνολο προσπαθεί να εξισορροπήσει βέβαια η καθηλωτική μουσική του, που διατηρεί τα υψηλά στάνταρς της σειράς.

Βάζοντάς τα μεμονωμένα τμήματα στην τελική ζυγαριά, λοιπόν, καταλήγουμε στο ότι υπάρχουν αρκετά προβλήματα στο νέο μέλος της οικογένειας Star Fox. Όλα, όμως, έχουν τη σχετική οπτική που θέλει κάποιος να τους δώσει. Μπορεί το gameplay να μην λειτουργεί άψογα, αλλά αυτός που αγαπάει τη σειρά θα βρει τον τρόπο και θα εξοικειωθεί με αυτό. Το ότι μπορεί να το συνηθίσει βέβαια, δεν το κάνει σε καμία περίπτωση σωστό. Όπως επίσης και ο αναχρονιστικός τεχνικός τομέας, που μπορεί να δείχνει σαν παιχνίδι προηγούμενης γενιάς, αλλά ταυτόχρονα να μαγεύει με το εντυπωσιακό level design του, ειδικά προς τις τελευταίες πίστες.

Όλα αυτά και αρκετά ακόμα μικρότερα ζητήματα, συντελούν σε ένα σύνολο με διαφορετική ανταπόκριση στον καθένα. Όπως για παράδειγμα το co-op, όπου ο ένας παίκτης πιλοτάρει το Arwing, ενώ ο δεύτερος τα όπλα του, και είναι ιδιαίτερα απολαυστικό, αλλά ταυτόχρονα και την χαμένη ευκαιρία για ένα υπέροχο multiplayer και ένα τετραπλό co-op τμήμα που θα ταίριαζαν άψογα στην δομή του, αλλά λάμπουν δια της απουσίας τους. Και αυτή είναι κι η επικρατέστερη εντύπωση που αποπνέει το νέο μέρος της θρυλικής σειράς: Της χαμένης ευκαιρίας για τη μετάβαση στην επόμενη γενιά. Την αδυναμία ή έλλειψη ενδιαφέροντος από πλευράς Nintendo να δώσει τη βαρύτητα που του άξιζε και να κάνει το βήμα παραπάνω. Παρότι, λοιπόν, οι πιστοί οπαδοί του θα νιώσουν ξανά τη μαγεία που τους καθήλωσε κάποτε, δυστυχώς, το Star Fox Zero αδυνατεί να εξελιχθεί και να συμβαδίσει με τα (καλά) δεδομένα της εποχής.


Διαβάστε επίσης

ace combat assault           star fox 64 3d boxshot          Ace Combat 6 Pack


Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Θετικά

  • Το γνωστό, απολαυστικό gameplay.
  • Υπέροχο level design.
  • H μουσική του. Πάντα η μουσική του.

Αρνητικά

  • Πολλά μοντέλα χειρισμού, κανένα απόλυτα λειτουργικό.
  • Μικρό περιεχόμενο και μεγάλη επανάληψη.
  • Τεχνικά, δεν το λες και παιχνίδι τωρινής γενιάς.

Βαθμολογία

Κάποια στιγμή στο μέλλον το μνήμα του Λάμπρου θα γράφει: Καλό παλικάρι αλλά χαράμισε τη ζωή του. Και θα είναι, εν μέρει, αλήθεια. Όποιο χρόνο βρίσκει, τον αξιοποιεί με videogames, comics, μουσική, ταινίες, σειρές, βιβλία καθώς και την ευρύτερη ποπ κουλτούρα, χωρίς ποτέ όμως, να νιώθει ότι τον χαράμισε. Αντιθέτως, θεωρεί τα χόμπι την πεμπτουσία της ζωής και τους ανθρώπους χωρίς αυτά, αφόρητα βαρετούς. Με λίγα λόγια, ένας αμετανόητος και περήφανος χομπίστας που σκοπεύει να συνεχίσει έτσι την ζωή του για όσο τον βγάλει. Όταν έχεις διανύσει όλη την διαδρομή Αtari - PS4, μάλλον κάτι ενδιαφέρον έχεις βρει εκεί.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Τιμητική διάκριση για τον Shigeru Miyamoto
King of Nintendo, First of His Name κ.λπ.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον για το Control
Νέα modes, δύο expansions και... Alan Wake (;)
Το μέλλον της σειράς Dragon Quest
Η αποδοχή της σειράς στη Δύση και σκέψεις για επόμενα παιχνίδια.
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Nintendo
Ελαφρά πτώση των πωλήσεων του Switch, εξαιρετική πορεία για τις πωλήσεις software.
To Nintendo Switch ξεπέρασε τις 14.86 εκ. αποστολές στα καταστήματα
Στοιχεία για τις πωλήσεις των τίτλων της και των... amiibo!
Στοιχεία για το DLC του Zelda: Breath of the Wild
To πρώτο από τα δύο που έχουν ανακοινωθεί.
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Ανασαίνοντας την άγρια φύση της Hyrule.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (26)

This comment was minimized by the moderator on the site

Θυμίζει Skyward Sword. Υπερβολική έμφαση στο σύστημα χειρισμού, παρά στο ανάπτυξη του ίδιου του παιχνιδιού...

This comment was minimized by the moderator on the site

its so lonely out here...

http://www.10wallpaper.com/wallpaper/2560x1600/1305/alone_in_the_universe-Space_Universe_Photography_Wallpaper_2560x1600.jpg

This comment was minimized by the moderator on the site

Nope,κι εγώ μαζί σου Alex.ME1>ME2.

This comment was minimized by the moderator on the site

Σε αυτή τη περίπτωση :p

https://media.giphy.com/media/3oEduJVCkYIGxOkSWY/giphy.gif

This comment was minimized by the moderator on the site

Κατατοπιστικότατο review Λάμπρο.
Εγώ σαν αρχάριος στη σειρά δε θα πω ψέμματα πως το περιμένω πως και πως να το παίξω.
Αναμένω τη συλλεκτική και θα έχει την τιμητική του το καλοκαίρι στο αποχαιρετιστήριο πάρτυ του πολυαγαπημένου μου WiiU.

This comment was minimized by the moderator on the site

Μπαίνεις και με τα μπούνια εσύ, συλλεκτική κατ' ευθείαν! Κάτσε βρε παιδί μου να γνωριστείτε λίγο.

This comment was minimized by the moderator on the site

Όχι παίζουμε Λάμπρο!
Κάνω ξεκάθαρες τις προθέσεις μου απο την αρχή!

This comment was minimized by the moderator on the site

Φτου... από το preview build το είχε φοβηθεί το μάτι μου αλλά με την μεγάλη καθυστέρηση που πηρε κ την είσοδο της Platinum στο συγυρισμα, ήλπιζα πως θα καταφερναν να το σώσουν.
Αποτι φαίνεται, παρόλες τις βελτιώσεις, το βασικό πρόβλημα του τίτλου το έφαγε: υπερβολικά βασισμένο στη ταμπλέτα. και το ανάγκασε σε πιο φτωχα γραφικά γιατι streamαρει δυο φορες το παιχνιδι στην ουσία αλλά και έδωσε...

Φτου... από το preview build το είχε φοβηθεί το μάτι μου αλλά με την μεγάλη καθυστέρηση που πηρε κ την είσοδο της Platinum στο συγυρισμα, ήλπιζα πως θα καταφερναν να το σώσουν.
Αποτι φαίνεται, παρόλες τις βελτιώσεις, το βασικό πρόβλημα του τίτλου το έφαγε: υπερβολικά βασισμένο στη ταμπλέτα. και το ανάγκασε σε πιο φτωχα γραφικά γιατι streamαρει δυο φορες το παιχνιδι στην ουσία αλλά και έδωσε ενα χειρισμό προβληματικό. Αποτι βλεπω στα lets play video, εχει βελτιωθεί πολύ απο το broken mess που ηταν περσι αλλά για να λες πως ακόμα εχει πρόβλημα, τι να πω. Κρίμα, ηθελα πολυ να γυρίσω στις SF64 μερες αλλά μαλλον δε θα ειναι ουτε με αυτο το παιχνιδι.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Θα γυρίσεις στις SF64 μέρες, αλλά με ό,τι καλό και κακό αυτό συνεπάγεται.

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από This_is_a_Drill This_is_a_Drill
This comment was minimized by the moderator on the site

Παιδιά μπορείτε να με αποκαλέσετε και ανώμαλο, αλλά εμένα μου άρεσε... ;);)

This comment was minimized by the moderator on the site

Ανώμαλος σε καμία περίπτωση (ως προς το Star Fox τουλάχιστον, γενικά δεν ξέρω ), και εμένα μου άρεσε, ή τουλάχιστον, διασκέδασα αρκετά σε σημεία. Απλά, αυτό, είναι μόνο ένα μέρος της συνολικής εικόνας.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πωωω 6αρι δεν περίμενα να πω την αλήθεια. Κάτι είχα διαβάσει για ''περίεργους'' μηχανισμούς αλλά ότι θα ήταν τόσο broken δεν το πίστευα γιατί μιλάμε για Nintendo. Πώς την πάτησε έτσι αυτή; Δεν μπορώ να πω και πολλά γιατί αφενός δεν το έχω παίξει (προφανώς) και αφετέρου δεν έχω παίξει γενικά παιχνίδι Star Fox οπότε ίσως αυτό να μου αρέσει. Το κείμενο ήταν πολύ ωραίο και αναλυτικό!

This comment was minimized by the moderator on the site

Το "broken" είναι κάπως βαρύ είναι η αλήθεια και παραπέμπει λίγο στο unplayable, κάτι που δεν είναι το Star Fox Zero. Μπορείς να παίξεις, αλλά με κάποιο κόστος. Το 6άρι πάντως, δεν το παίρνει για τον χειρισμό του αποκλειστικά, αλλά για την συνολική εικόνα του. Προσωπικά, όταν γράφω ένα review, βλέπω μπροστά μου μια δημιουργία κάποιων ανθρώπων που δεν θέλω να αδικήσω την προσπάθειά τους, αλλά...

Το "broken" είναι κάπως βαρύ είναι η αλήθεια και παραπέμπει λίγο στο unplayable, κάτι που δεν είναι το Star Fox Zero. Μπορείς να παίξεις, αλλά με κάποιο κόστος. Το 6άρι πάντως, δεν το παίρνει για τον χειρισμό του αποκλειστικά, αλλά για την συνολική εικόνα του. Προσωπικά, όταν γράφω ένα review, βλέπω μπροστά μου μια δημιουργία κάποιων ανθρώπων που δεν θέλω να αδικήσω την προσπάθειά τους, αλλά κυρίως, βλέπω τα λεφτά που θα δαπανήσει ο αναγνώστης/πιθανός αγοραστής για να το αγοράσει και την ανταπόδοση αυτών. Θεωρώ ότι είναι η πιο τίμια προσέγγιση που μπορεί να έχει ένας κριτικός, γενικά. Αυτό πιστεύω, και γι' αυτό προσπαθώ. Τώρα αν το πετυχαίνω δεν το ξέρω, αλλά τουλάχιστον προσπαθώ. Εκεί έγκειται λοιπόν και το 6αρι (που μεταφράζεται σε "καλό"), στο ότι το σύνολο που προσφέρει ο τίτλος, είναι "φτωχό".

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ολα τα παιχνιδια στο wii u ηταν παιχνιδαρες ανεξαρτητου κριτικης.. ειμαι σιγουρος το ιδιο θα ισχυει και για αυτο.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ε πες το ντε και 'συ λίγο νωρίτερα, να το ξέρουμε να μην παιδευόμαστε να γράφουμε. :D:D:D

This comment was minimized by the moderator on the site

Μπαίνω πρωί πρωί και βλέπω review star fox!! Ωπα εδώ είμαστε λέω και ένα χαμόγελο διαγράφεται στα χείλη. Και φτάνω στο εξαράκι που για να πω την αλήθεια δεν το περίμενα. Δεν είμαι βαθμοwhore και σίγουρα Λάμπρο το αιτιολογείς μέσα από το κείμενό σου αλλά βλέποντας τον εως τώρα μέσο όρο του τίτλου (7,5), θέλω να πιστεύω οτι ίσως ήσουν λίγο αυστηρός μαζί του. Όπως και να'χει θα το τιμήσω και εγώ...

Μπαίνω πρωί πρωί και βλέπω review star fox!! Ωπα εδώ είμαστε λέω και ένα χαμόγελο διαγράφεται στα χείλη. Και φτάνω στο εξαράκι που για να πω την αλήθεια δεν το περίμενα. Δεν είμαι βαθμοwhore και σίγουρα Λάμπρο το αιτιολογείς μέσα από το κείμενό σου αλλά βλέποντας τον εως τώρα μέσο όρο του τίτλου (7,5), θέλω να πιστεύω οτι ίσως ήσουν λίγο αυστηρός μαζί του. Όπως και να'χει θα το τιμήσω και εγώ σίγουρα, η φανέλα του είναι βαριά για να λείπει από το πάνθεον της συλλογής μου

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Θα μπορούσε να είναι και 7 (να είναι και κοντά στο 72 του metacritic) χωρίς να αλλάξεις ούτε ένα κόμμα στο κείμενο. Η συνολική εικόνα του παιχνιδιού, όμως, είναι για 6. Δεν είμαι αυστηρός, αλλά (θέλω να πιστεύω) δίκαιος. Το παιχνίδι βγάζει μια προχειρότητα, όπου ξέροντας την ιστορία της δημιουργίας του, καταλαβαίνεις ότι έχει προκύψει από την ταλαιπωρία που πέρασε στην παραγωγή. Δεν μπορείς να...

Θα μπορούσε να είναι και 7 (να είναι και κοντά στο 72 του metacritic) χωρίς να αλλάξεις ούτε ένα κόμμα στο κείμενο. Η συνολική εικόνα του παιχνιδιού, όμως, είναι για 6. Δεν είμαι αυστηρός, αλλά (θέλω να πιστεύω) δίκαιος. Το παιχνίδι βγάζει μια προχειρότητα, όπου ξέροντας την ιστορία της δημιουργίας του, καταλαβαίνεις ότι έχει προκύψει από την ταλαιπωρία που πέρασε στην παραγωγή. Δεν μπορείς να κυκλοφορείς σήμερα ένα παιχνίδι που ο βασικός κορμός του είναι 11 πίστες (που στην ουσία είναι 10) με μ.ο. διάρκειας το πεντάλεπτο και να γεμίζεις τη διάρκεια με συνεχή επανάληψη. Έχουμε 2016 ρε διάολε. Γκρινιάζουμε για ένα σκασμό πράγματα του σύγχρονου gaming (και έχουμε χίλια δίκια), αλλά μην εθελοτυφλούμε κιόλας, έχει κάνει και βήματα μπροστά το πράγμα και το Star Fox Zero αδυνατεί να ακολουθήσει. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα διασκεδάσει κάποιος παίζοντάς το και ειδικά όταν είναι φίλος της σειράς. Και 'γω συγκινήθηκα που με γύρισε χρόνια πίσω, αλλά μην μπλέκουμε τη νοσταλγία με την ποιότητα. Και για να επανέλθω στους βαθμούς και το metacritic, τα εφτάρια τα καταλαβαίνω. Τα οχτάρια και τα εννιάρια, όμως, δεν τα δέχομαι. Τα βλέπω ξεκάθαρα ως έκφανση φανμποϊσμού. Είτε γιατί είναι fanboy o reviewer, είτε γιατί θέλει να χαϊδέψει τα αυτιά των fanboys.

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από This_is_a_Drill This_is_a_Drill
This comment was minimized by the moderator on the site

Μας έφαγαν τα gadjets και οι νέες τεχνολογίες (διπλές οθόνες κλπ.). Ποιός ο λόγος να εκμεταλλευτείς την οθόνη του τηλεχειριστηρίου αν δυσκολεύει τον χειρισμό, αντί να τον διευκολύνει; Ποιός ο λόγος να στοχεύεις μέσα από το χειριστήριο, μόνο και μόνο για να το πλασάρουμε σαν κάτι καινούριο και πρωτότυπο, όταν δυσχεραίνει το gameplay; Όταν δεν είναι βολικό; Γιατί;
Και αν επρόκειτο για τα πρώτα...

Μας έφαγαν τα gadjets και οι νέες τεχνολογίες (διπλές οθόνες κλπ.). Ποιός ο λόγος να εκμεταλλευτείς την οθόνη του τηλεχειριστηρίου αν δυσκολεύει τον χειρισμό, αντί να τον διευκολύνει; Ποιός ο λόγος να στοχεύεις μέσα από το χειριστήριο, μόνο και μόνο για να το πλασάρουμε σαν κάτι καινούριο και πρωτότυπο, όταν δυσχεραίνει το gameplay; Όταν δεν είναι βολικό; Γιατί;
Και αν επρόκειτο για τα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας του wiiu να την καταλάβαινα μια τέτοια προσκόλληση στην εκμετάλλευση των ιδιαιτεροτήτων του wiiu (που όμως δεν βοηθούν το gameplay), προκειμένου να προωθηθεί και να λάβει την θέση του στην αγορά. Αλλά δεν είμαστε στην αρχή του wiiu, αντιθέτως είμαστε στο τέλος του και τέτοιες προσκολλήσεις δεν εξηγούνται. Τι ωραία που θα ήταν να είχαμε ένα starfox του 9 στα 10 για να μας θυμίζει το wiiu και όχι τούτο δω το starfox...

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Όταν ξεκίνησαν να το φτιάχνουν όμως, ήμασταν στην αρχή του Wii U. Από μόνο του αυτό, λέει πολλά.;)

This comment was minimized by the moderator on the site

Πω πω πολύ κρίμα να μην έχει καλό χειρισμό γιατί μου φενετε πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι με όμορφα γραφικά δεν έχω παίξει ποτέ τα προηγούμενα και έλεγα να το πάρω..... θα περιμένω λίγο μήπως βγει κάνα demo

This comment was minimized by the moderator on the site

Είναι διασκεδαστικό, αρκεί να μπορείς να παραβλέψεις πράγματα. Το demo πάντως, πιστεύω θα έκανε μεγαλύτερο κακό παρά καλό στον συγκεκριμένο τίτλο. Θέλει αρκετή ώρα για να εξοικειωθείς με τον χειρισμό του, οπότε η μικρή διάρκεια του demo, μόνο να αποθαρρύνει θα μπορούσε.

This comment was minimized by the moderator on the site

Τώρα είδα και το σχόλιο σου που λες οτι εχει 10 πίστες με διάρκεια περίπου 5 λεπτά, αυτό νομίζω οτι είναι το χειρότερο από όλα για εμένα. Πω πω χάλι κρίμα ήθελα πολύ να το πάρω και θα το πάρω σε κανα καλό price drop

There are no comments posted here yet