To Borderlands και το LoL μπαίνουν σε ένα μπαρ...

Όσοι λίγοι θυμάστε εκείνο το βίντεο όπου ο Randy Pitchford –CEO της Gearbox Software- προμόταρε το πρώτο Borderlands, και κατέληξε να πνίγει με καλώδιο τηλεφώνου έναν gamer που τόλμησε να πει ότι δεν του πολυάρεσε το παιχνίδι, θα θυμάστε λογικά ότι εκεί στη Gearbox είναι ωραία τυπάκια, κουβαλούν τρέλα και έχουν μπόλικη όρεξη. Επομένως, δεν μας εκπλήσσει ιδιαίτερα ότι είναι η ίδια εταιρία που κυκλοφορεί ένα παιχνίδι που συνδυάζει First Person Shooting και Slashing/ MOBA μηχανισμούς, Online Multiplayer, καθώς και το looting το χιούμορ και την απεικόνιση του Borderlands, μεταξύ άλλων.

Βέβαια, αν κοιτάξει κανείς τα παιχνίδια που παίζονται αυτή την περίοδο από την πλειοψηφεία του gaming κόσμου, τα MOBA και τα Online FPS καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της πίτας, και άρα δεν είναι ακριβώς έκπληξη η στροφή της Gearbox προς αυτή την κατεύθυνση. Το εγχείρημα είναι φιλόδοξο, αν μη τι άλλο, και πέφτει σε μια περίοδο όπου έρχονται παρόμοιες κυκλοφορίες, που προσπαθούν να αναζωογωνίσουν το MOBA genre με νέες προσεγγίσεις, και συγκεκριμένα αυτή της πιο ενεργής συμμετοχής των παικτών στο πεδίο της μάχης. Πριν φτάσουμε στα ζωτικά σημεία που θα βασίζεται ένας τέτοιος τίτλος, θα περάσουμε λίγο περιληπτικά από αυτά που μετρούν λιγότερο – ή και καθόλου.

battleborn image 01

Για παράδειγμα, η πλοκή που βρίσκεται πίσω από τα γεγονότα του παιχνιδιού, μας πληροφορεί ότι έχουμε φτάσει στο «Τέλος», όπου έχουν εξαφανιστεί όλα τα αστέρια του σύμπαντος εκτός από ένα. Γύρω από αυτό μαζεύονται όλα τα εναπομείναντα factions, αλλά και οι εχθροί, και φυσικά αντί να τα βρουν, αρχίζουν νέο πόλεμο. Το Lore υπάρχει κυρίως επειδή πρέπει να υπάρχει, και το ίδιο το campaign θεωρούμε πως είναι αδιάφορο ως έχει στην εξάωρη περίπου διάρκειά του, και παίρνει κάποιο ενδιαφέρον μόνο όταν μπαίνουν φίλοι για το co-op. Πρόκειται περισσότερο για αρένες που ρίχνουν κύματα εχθρών στον παίκτη, με κάποια ενδιαφέροντα boss fights να σπάνε το ρυθμό.

Το χιούμορ, από την άλλη, είναι μια περίπτωση "hit-or-miss", συχνά εκτός κλίματος αλλά πάντα γνώριμο για όσους έχουν ασχοληθεί με τη σειρά Borderlands. Το ίδιο ισχύει και για την αρκετά ενδιαφέρουσα απεικόνιση που επιλέχθηκε για τα γραφικά του παιχνιδιού, με τμήματα που μοιάζουν σχεδιασμένα στο χέρι και cutscenes που θυμίζουν anime. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έπεσε μπόλικη δουλειά και φαντασία από τη Gearbox στη δημιουργία του κόσμου, με τους χάρτες και κυρίως τους χαρακτήρες –για τους οποίους θα μιλήσουμε περισσότερο παρακάτω- να παρουσιάζουν πλούσια χρωματική παλέτα και ιδιαίτερο σχεδιασμό, έτσι ώστε το παιχνίδι να αποκτήσει τη δική του ταυτότητα.

battleborn image 03

Αν και η Gearbox έχει υποσχεθεί πολλά δωρεάν πακέτα με μπόλικο περιεχόμενο στο μέλλον, αυτή τη στιγμή είναι κρίμα που αυτός ο κόσμος ξεδιπλώνεται σε μόλις έξι χάρτες για το online τμήμα, που είναι και ο λόγος ύπαρξης του παιχνιδιού. Έξι χάρτες, από δύο για κάθε ένα από τα τρία συνολικά modes. Το πρώτο, το Capture, είναι το πιο αδιάφορο από τα τρία, με τον κλασικό στόχο να κρατήσουν οι ομάδες τρεις περιοχές μέχρι να χάσει η άλλη. Στο Meltdown τα minions κάθε ομάδας προσπαθούν να φτάσουν ένα στόχο σε ένα κεντρικό σημείο του χάρτη. Οι παίκτες πρέπει να καταστρέψουν τα αντίπαλα minions ανοίγοντας δρόμο για τα δικά τους, τα οποία δίνουν πόντους όταν φτάνουν στο στόχο τους.

Τέλος, στο Incursion, το πλέον ενδιαφέρον και «κλασικό» mode, βρίσκουμε τα περισσότερα γνώριμα χαρακτηριστικά των MOBA, με την κάθε ομάδα να προσπαθεί να φτάσει στη βάση των αντιπάλων και να καταστρέψει το τελευταίο sentry. O συνδυασμός ταυτόχρονης άμυνας και επίθεσης, η στρατηγική και το timing των αντεπιθέσεων -μαζί με τα παρέταιρα στοιχεία- το κάνουν το πιο σημαντικό mode. Η σημαντική διαφορά με παρόμοια παιχνίδια του είδους, είναι πως υπάρχει μόνο μια κεντρική lane, αντί για τρεις, όπου συγκεντρώνεται η δράση. Θεωρώντας λοιπόν το Incursion ως το βασικό mode, μέσω του οποίου αναδυκνείονται τα καλύτερα στοιχεία του παιχνιδιού, ο σχολιασμός του gameplay και των χαρακτήρων γίνονται κυρίως με βάση αυτό.

battleborn image 04

Και κάπως έτσι φτάνουμε στο selling point του Battleborn. «Σαν ρητό στην εταιρία είχαμε το εξής: Θα μπορούσε ο κάθε χαρακτήρας να πρωταγωνιστήσει στο δικό του παιχνίδι;» Τάδε έφη Creative Director της Gearbox για τη διαδικασία δημιουργίας του παιχνιδιού, και φαίνεται πως είχε αποτέλεσμα. Κάθε ένας από τους 25 –για τώρα- χαρακτήρες, αποτελεί και μια διαφορετική προσέγγιση στο παιχνίδι, με ξεχωριστό σχεδιασμό, υπόβαθρο, τρόπο παιχνιδιού, ικανότητες και challenges.

Σε αυτό βοηθά πολύ και ο τρόπος αναβαθμίσεων εντός του παιχνιδιού, οι οποίες ξεκλειδώνονται με κάθε Level Up από Experience που μαζεύουμε κατά τη διάρκεια του ματς και δίνουν πολλές, διαφορετικές επιλογές για την εξέλιξη των ικανοτήτων –η επιλογή μιας ακυρώνει κάποια άλλη. Υπάρχουν χαρακτήρες για κάθε γούστο, από απλοί στη χρήση μέχρι πολύπλοκοι που απαιτούν διάβασμα και χρόνο για να γίνουν playable, επιθετικογενείς και αμυντικογενείς και πάει λέγοντας. Από τον τυποποιημένο στρατιώτη Oscar Mike με το πιστό Assault Rifle του, στο ρομπότ και τζέντλεμαν-ελεύθερο σκοπευτή Marquis, στην πολύπλοκη Shayne, που είναι κυριευμένη από το πνεύμα Aurox.


 Διαβάστε επίσης

borderlands 2 packshot           borderlands the handsome collection box          heroes of the storm packshot



Είναι πραγματικά πολύ πλούσιο αλλά και συναρπαστικό το ρόστερ των ηρώων και η in-game ανάπτυξη των χαρακτήρων με τις αναβαθμίσεις δίνει ακόμη περισσότερες επιλογές για κάθε χαρακτήρα, ο οποίος δύναται να αλλάξει εντελώς τρόπο παιχνιδιού ανάλογα με τις αναβαθμίσεις που θα επιλέξει ο παίκτης. Το in-game currency που μηδενίζεται από την αρχή κάθε ματς είναι τα shards, τα οποία είναι διάσπαρτα στο χάρτη, αλλά πέφτουν και από τους αντιπάλους. Ακόμη, υπάρχουν και εχθροί σε γωνίες του χάρτη, που οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν να επιτεθούν και οι οποίοι επιβραβεύουν πολεμώντας στο πλευρό τους.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν και άλλοι μηχανισμοί που εμπλουτίζουν την εμπειρία, όπως κάτι που θυμίζει Tower Defence. Πιο συγκεκριμένα, θετικότατη βρήκαμε τη δυνατότητα να χτίζουμε αλλά και να αναβαθμίζουμε μικρούς «πύργους» σε σημεία του χάρτη με αμυντικές, επιθετικές ή βοηθητικές ιδιότητες, όπως turrets, healing stations και accelerators (επιταχύνουν τα συμμαχικά minnions, επιβραδύνουν τους εχθρούς). Είναι όλα αυτά προσθήκες που πραγματικά πετυχαίνουν στο να αναζωογονήσουν το genre, και καταφέρνουν κάτι που τα MOBA γενικά δεν μπορούν: να κρατήσουν την διασκέδαση σε υψηλά επίπεδα, ακόμη και όταν το παιχνίδι φαίνεται να έχει κριθεί εις βάρος της ομάδας μας.

battleborn image 05

Όσον αφορά την αντοχή στον χρόνο, αυτή πλήττεται βαθιά από την έλλειψη περιεχομένου, ενώ η σημαντική απουσία polishing, η οποία φαίνεται τόσο από τα μενού, το interface και το γενικότερο σχεδιασμό, συχνά φαντάζει χαοτική ειδικότερα για τους νέους παίκτες οι οποίοι σίγουρα θα... χάσουν τη μπάλα σε σημεία. Παρατηρήσαμε και συχνά αρκετή καθυστέρηση στο matchmaking, ενώ ορισμένες μικρές -αλλά σημαντικές εν τέλει- σχεδιαστικές επιλογές αμαυρώνουν την εμπειρία. Από την άλλη, συναντούμε ένα σύστημα looting και επιβραβεύσεων στα οποία η Gearbox έχει πάρει το PhD της εδώ και χρόνια.

Ειδικότερα, οι παίκτες -είτε μέσω gameplay είτε μέσω του marketplace- μπορούν να αποκτήσουν πακέτα τα οποία δίνουν τυχαίο εξοπλισμό διαφόρων επιπέδων (Common, Legendary κλπ). Τα πακέτα αυτά είναι πολλά σε ποικιλία, είναι διαφορετικά για κάθε faction και, φυσικά όπως είχαν υποσχεθεί οι δημιουργοί, αποκτώνται μέσω gameplay –είτε άμεσα με drops, είτε με credits που δίνονται μετά από κάθε ματς. Κάθε άνοιγμα πακέτου είναι μια συναρπαστική εμπειρία και ο εξοπλισμός που δίνεται σμιλεύει διαφορετικά το loadout που θα επιλέξει ο παίκτης. Τα Loadouts είναι ο συνολικός εξοπλισμός που μπορεί να κουβαλήσει μαζί στη μάχη ο χαρακτήρας μας, αποτελείται από τρία κομμάτια της επιλογής μας και ενεργοποιούνται κατά τη διάρκεια του ματς με shards, το in-game currency.

battleborn image 07

Το Battleborn είναι ένα καλό αλλά μάλλον άτυχο παιχνίδι. Έχει ψυχή, μεράκι και ορισμένες πολύ καλές ιδέες, αλλά έρχεται σε μια δύσκολη περίοδο με παρόμοιες κυκλοφορίες, όπως το Paragon και το Overwatch –δεν θα πούμε ψέματα, μέχρι πρόσφατα ο γράφων δεν ήταν σίγουρος ποιο είναι το Overwatch και ποιο το Battleborn. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι δεν φαίνεται ούτε πλήρες, ούτε καλογυαλισμένο, απαιτεί πραγματική επιμονή από τους παίκτες για να ανακαλύψουν τις αρετές του, και με την προοπτική μελλοντικών δωρεάν πακέτων θα χρειαστεί κάποιος καιρός για να φτάσει στο peak των δυνατοτήτων του.

Κανείς δεν μπορεί, όμως, να εγγυηθεί σε τι κατάσταση θα βρίσκεται η κοινότητα του παιχνιδιού μέχρι τότε, δεδομένης της καυτής περιόδου που έρχεται. Μέχρι τότε, όμως, έχουμε να κάνουμε με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι, που δικαιολογεί τα χρήματα που ζητά από τους φίλους των ομαδικών παιχνιδιών και των FPS – MOBA genres. Αν ανήκετε σε κάποιες από αυτές τις κατηγορίες, το Battleborn αξίζει μια ματιά.

To review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


Διαβάστε επίσης

borderlands 2 packshot           borderlands the handsome collection box          heroes of the storm packshot


Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Οι χαρακτήρες-ήρωες είναι το αδιαμφισβήτητο highlight του παιχνιδιού.
  • Διασκεδαστικός πυρήνας και μηχανισμοί co-op αποτελούν ενδιαφέρον μείγμα χαρακτηριστικών.
  • Εθιστικό σύστημα αναβαθμίσεων, looting (Gearbox γαρ) και με την προοπτική δωρεάν περιεχομένου στο μέλλον.

Αρνητικά

  • Σοβαρή έλλειψη polishing και μικρά -αλλά σημαντικά- σχεδιαστικά λάθη.
  • Το περιεχόμενο είναι φτωχό αυτή τη στιγμή.
  • Χαοτικό gameplay σε περιπτώσεις, που απαιτεί χρόνο και επιμονή.

Βαθμολογία

Πραγματικό παιδί της γενιάς του '90, το όχι και τόσο μακρινό gaming ταξίδι του ξεκίνησε κάτι Χριστουγεννιάτικα πρωινά με γάλα κακάο και Crash Bandicoot στο PS One. Έκτοτε, συνεπής στις gaming "υποχρεώσεις" του πασχίζει να καλύψει το εύρος παλιών και νέων όχι μόνο παιχνιδιών, αλλά ταινιών, σειρών, βιβλίων και μουσικής και αναρωτιέται συνεχώς πως γίνεται να μην προλαβαίνει, ειδικά τώρα που είναι και φοιτητής. Μεταξύ άλλων, χόμπι του είναι ο αθλητισμός, ο κινηματογράφος και τα ταξίδια.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Connection Haunted - Review
Μερικοί servers καλύτερα να μένουν άδειοι.
Tο μεγαλύτερο project στην ιστορία της FromSoftware θα είναι το Elden Ring
Και διερευνήσεις για κοινά στοιχεία με το Game of Thrones.
Το Doom Eternal έρχεται στο Xbox Game Pass
Στις αρχές του επόμενου μήνα.
Νέο trailer για το Dragon Quest XI S - Definitive Edition
Καθώς το παιχνίδι ξεπέρασε τα 6 εκατομμύρια αντίτυπα σε πωλήσεις.
"Πολεμικές ιστορίες" από τους Spencer, Hines και Howard των Xbox και Bethesda
Μια ξεχωριστή στιγμή για τη βιομηχανία.
Αποκάλυψη νέας cloud gaming υπηρεσίας από την Amazon
Μεγαλώνει ο ανταγωνισμός στην εν λόγω κατηγορία υπηρεσιών.
Νέο trailer για το NieR Replicant ver.1.22474487139
Μαζί με επιβεβαίωση της ημερομηνίας διάθεσης.
Έτοιμο το επόμενο expansion του Nioh 2
Με διάθεση στα μέσα Οκτωβρίου.
Nexomon: Extinction - Review
Pokémon στη θέση των Pokémon.
Νωρίτερα η διάθεση του Remothered: Broken Porcelain
Επτά μέρες νωρίτερα η επίσκεψή μας στο Ashmann Inn.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (4)

This comment was minimized by the moderator on the site

Λάθος περίοδο διάλεξαν να το κυκλοφορήσουν. Ακόμα και αν ήταν πολύ καλή περίπτωση, το Overwatch θα το κατάπινε.

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από tonyzet tonyzet
This comment was minimized by the moderator on the site

ποτε ποτε ποτε δεν μπορεσα αυτο το καρτουνιστικο υφος του borderlands απο την αλλη δεν επαιξα σοβαρα ποτε μου MOBA αρα αυτο το παιχνιδι οσο καλη η κακη προσπαθεια και αν ειναι δυστηχως δεν ειναι για εμενα

This comment was minimized by the moderator on the site

Εγώ θα το έπαιζα πολύ ευχαρίστως no problem! αλλά στο μήνα που βγήκε είναι κομματάκι δύσκολο όχι μόνο λόγο του Overwatch αλλά και Doom και Total War, πολλά τα έξοδα... ίσως στο μέλλον.

This comment was minimized by the moderator on the site

To παιχνίδι είχε τεράστια προώθηση στη περσινή E3 (το πιο κεντρικό περίπτερο κ με απειρα PC για να παίξεις) αλλά νομίζω οτι η κυκλοφορία του κοντά στο Overwatch μάλλον του έκανε μεγάλη ζημια. παρόμοιο style, ύφος και ημερομηνία. δύσκολα τα πράγματα.
δε μου έχει κάνει το κλικ κανένα απο τα δύο αλλά μπορώ να καταλάβω πως το βλέπει πολύς κόσμος.

ειναι σα τη λογική του launch του 360 στην Ελλάδα....

To παιχνίδι είχε τεράστια προώθηση στη περσινή E3 (το πιο κεντρικό περίπτερο κ με απειρα PC για να παίξεις) αλλά νομίζω οτι η κυκλοφορία του κοντά στο Overwatch μάλλον του έκανε μεγάλη ζημια. παρόμοιο style, ύφος και ημερομηνία. δύσκολα τα πράγματα.
δε μου έχει κάνει το κλικ κανένα απο τα δύο αλλά μπορώ να καταλάβω πως το βλέπει πολύς κόσμος.

ειναι σα τη λογική του launch του 360 στην Ελλάδα. "Πολύ ωραίο μωρέ και παιχνιδάρες έχει, αλλά εγώ περιμένω το PS3. αυτό ξέρω, αυτό εμπιστεύομαι"

Διάβασε περισσότερα
There are no comments posted here yet