Ένα από αυτά τα παιχνίδια που πρέπει να έχετε σε μεγάλα ταξίδια.

Είναι πραγματικά σπάνιο να βλέπουμε ένα sequel, το οποίο διαφέρει δραστικά στο gameplay του. Δεν είναι και ό,τι πιο ασφαλές για ένα δημιουργό να αλλάξει πλήρως τη συνταγή ενός παιχνιδιού και δη ενός που ήταν αρκετά επιτυχημένο στον τομέα του. Φανταστείτε να έβγαινε το Super Mario 2 και να ήταν turn-based. Κάτι τέτοιο έκανε η Image & Form (οκ... δεν συγκρίνουμε την αξία των δύο franchises σε καμία περίπτωση), η οποία δεν θέλησε να επαναπαυθεί σε ένα παρόμοιο παιχνίδι έπειτα από την θετική αποδοχή του SteamWorld Dig και έτσι αποφάσισε να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό στο gameplay του SteamWorld Heist. Από εκεί που είχαμε μία διασκεδαστική platform συνταγή, με τις δικές της πινελιές στο είδος, το sequel έρχεται να “παντρέψει” το turn-based gameplay με ένα side-scrolling σκηνικό. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούμε να φέρουμε στο μυαλό μας άλλο παιχνίδι που να προσπάθησε να μεταφέρει τον εν λόγω gameplay μηχανισμό στο συγκεκριμένο είδος.

Ο πειραματισμός της σουηδικής εταιρίας πέτυχε, καταφέρνοντας τελικά να προσφέρει έναν αρκετά διασκεδαστικό τίτλο. Όπως και στο SteamWorld Dig έτσι κι εδώ βρισκόμαστε σε ένα steampunk σύμπαν, κατοικούμενο από ρομπότ, διατηρώντας παράλληλα τη western αισθητική του. Αφήνοντας πίσω τη μία και μοναδική περιοχή του προηγούμενου παιχνιδιού και μπαίνοντας σε sci-fi μονοπάτια, το Heist μάς δίνει τον έλεγχο του πληρώματος ενός διαστημοπλοίου, το οποίο θα κληθεί να αντιμετωπίσει εκατοντάδες διαστημικούς πειρατές, πραγματοποιώντας τη φουτουριστική εκδοχή του ρεσάλτο στα διαστημόπλοιά τους.

SteamWorld Heist image 01

Για την υπόθεση δεν έχουμε να πούμε πολλά. Ελαφρές δόσεις χιούμορ, προσπάθεια να σώσουμε το σύμπαν από ένα υπερόπλο κ.λπ. Μετά από ένα σημείο, μάλλον, απλά θα προσπερνάτε κάθε διάλογο. Φυσικά, η ουσία του τίτλου βρίσκεται αποκλειστικά και μόνο στο gameplay. Όπως προείπαμε πρόκειται για ένα σπάνιο πάντρεμα side-scrolling προοπτικής και turn-based gameplay όπου, ανάλογα με την αποστολή, θα διαχειρίζεστε από ένα έως τέσσερα άτομα.

Οι κανόνες είναι αρκετά απλοί αλλά ταυτόχρονα επιτρέπουν ένα σεβαστό εύρος στρατηγικών επιλογών, ώστε να έχετε πάντα μία σχετική ελευθερία κινήσεων. Ως είθισται στα παιχνίδια του είδους έχουμε διαθέσιμες τις εξής δύο ενέργειες με κάθε χαρακτήρα: την κίνησή του και τη χρήση του όπλου του ή κάποιου αντικειμένου. Σε αντίθεση όμως με την πεπατημένη, εδώ η επιτυχία κάθε βολής δεν επηρεάζεται από κάποιο στατιστικό, αλλά επαφίεται αποκλειστικά στην τεχνική σας καθώς, πριν πυροβολήσετε, πρέπει να σημαδέψετε με το εκάστοτε όπλο του χαρακτήρα. Ορισμένα πιστόλια εμφανίζουν μία γραμμή που δείχνει ακριβώς πού θα πάει η σφαίρα, άλλα δεν έχουν κανένα απολύτως βοήθημα, ενώ τα οβιδοβόλα ρίχνουν τα πυρά τους με κλίση.

SteamWorld Heist image 02

Εάν και αρχικά φαίνεται ότι το σημάδι θα είναι παιχνιδάκι, η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται αρκετή τεχνική, ιδίως επειδή οι σφαίρες έχουν την ικανότητα να εξοστρακίζονται, κάτι που επιτρέπει το χτύπημα των εχθρών που βρίσκονται σε κάλυψη. Είναι πραγματικά απολαυστικό να πετυχαίνουμε τέτοιου είδους πολύπλοκες βολές, με γκελ της σφαίρας σε 2-3 επιφάνειες, κυρίως όταν δεν έχουμε κάποιο βοήθημα στο όπλο. Τα επίπεδα είναι γεμάτα από σημεία κάλυψης, όλα εκ των οποίων έχουν τη δική τους μπάρα ενέργειας έτσι ώστε κανείς φίλιος ή εχθρικός χαρακτήρας να μην μπορεί να ταμπουρώνεται μέχρι το πέρας της μάχης σε ένα και μόνο σημείο.

Η δομή των επιπέδων έχει αρκετά καλή ποικιλία, ενώ σχετικά συχνά θα έρχεστε αντιμέτωποι με καινούρια είδη εχθρών. Ορισμένοι έχουν ασπίδες, με αποτέλεσμα να πρέπει να τους πετυχαίνετε μόνο στην πλάτη, άλλοι τηλεμεταφέρονται μετά από κάθε βολή τους, ενώ φυσικά δεν λείπουν αυτοί με τα melee όπλα, που μας αναγκάζουν να φύγουμε μία ώρα αρχύτερα από την κάλυψή μας. Όλα αυτά δείχνουν ότι υπάρχει μία σχετική ποικιλία ώστε να χρειάζεται να προσαρμόζουμε συνεχώς τις τακτικές μας. Σε γενικές γραμμές, το SteamWorld Heist διακατέχεται από μία απλότητα, κάτι που αποτελεί δίκοπο μαχαίρι για τη συνολική εμπειρία. Από τη μία επιτρέπει την ανάλαφρη ενασχόληση, δίχως να απαιτεί το “σπατάλημα” ώρας πριν από κάθε αποστολή προκειμένου να επιλέξουμε τον κατάλληλο εξοπλισμό ή τα χρησιμότερα abilities, ενώ επίσης δεν χρειάζεται βαθύτατες σκακιστικές ενέργειες σε κάθε γύρο μάχης.

SteamWorld Heist image 03

Ούτε λίγο ούτε πολύ, το SteamWorld Heist είναι επικεντρωμένο σε μία υπεραπλουστευμένη turn-based εμπειρία, η οποία μαθαίνεται σε δευτερόλεπτα και σας επιτρέπει να ευχαριστηθείτε και 1-2 μάχες ακόμα και αν έχετε μόνο 20 λεπτά ελεύθερου χρόνου. Από την άλλη, αυτή η απλοποίηση φέρνει αναπόφευκτους περιορισμούς. Κυρίως το level-up είναι απελπιστικά ρηχό, καθώς τα abilities που ξεκλειδώνονται σε κάθε χαρακτήρα είναι προδιαγεγραμμένα χωρίς να υπάρχει ίχνος επιλογής από εμάς. Εξαιρουμένων δύο ικανοτήτων, όλες οι υπόλοιπες δεν είναι τόσο σημαντικές με αποτέλεσμα οι περισσότεροι ήρωες να μην έχουν ουσιαστικές διαφορές μεταξύ τους, κάτι που κατ’ επέκταση δεν επιτρέπει κανέναν ιδιαίτερο πειραματισμό στη σύσταση της ομάδας.

Η υπεραπλούστευση εντοπίζεται και στον εξοπλισμό, όπου τα πλέον βασικά στατιστικά των όπλων και του εξοπλισμού (λείπουν ακόμα και τα πιο απλοϊκά elemental resistances) μεταφράζονται στο άνευρο loot. Όποτε τελειώνουμε κάποια αποστολή, το μόνο που μας ενδιαφέρει ουσιαστικά είναι να δούμε αν κάποιο νέο όπλο ή χειροβομβίδα έχει απλώς λίγο μεγαλύτερο damage. Θα ήταν άδικο βέβαια να λέγαμε ότι η απλοϊκή φιλοσοφία του παιχνιδιού βλάπτει σημαντικά τη συνολική εμπειρία, καθώς η Image & Form ήθελε να αποδώσει ακριβώς αυτό, ένα απλό και διασκεδαστικό turn-based παιχνίδι που ο καθένας μπορεί να πιάσει στα χέρια του και να εξοικειωθεί πλήρως σε μερικά λεπτά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πέντε βαθμίδες δυσκολίας επιτρέπουν την επιλογή ακριβώς του βαθμού δυσκολίας που επιθυμεί να έχει ο καθένας. Στις πρώτες δύο βαθμίδες δυσκολίας το παιχνίδι είναι απλά περίπατος, ενώ στις επόμενες απαιτείται όλο και περισσότερη στρατηγική σκέψη, ώστε να είστε πάντοτε κατάλληλα καλυμμένοι, αλλά και να αξιοποιείτε στο έπακρο τις ειδικές ικανότητες του κάθε χαρακτήρα.

SteamWorld Heist image 04

Εν κατακλείδι, το SteamWorld Heist είναι ένα διασκεδαστικό και απλοϊκό turn-based παιχνίδι, τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο. Μπορεί να μην έχει ούτε κατά διάνοια το σύνηθες βάθος της ανάπτυξης των χαρακτήρων και του loot που συναντάτε σε παιχνίδια του είδους, όμως δεν παύει να πετυχαίνει το στόχο του και να προσφέρει μία ανάλαφρη εμπειρία. Εμείς το ευχαριστηθήκαμε στο PS4 αλλά είμαστε σίγουροι ότι η αξία του είναι πολύ μεγαλύτερη στα φορητά συστήματα PS Vita και Nintendo 3DS (σύντομα και σε iOS) όπου θα μπορέσει να “ρουφήξει” τις βαρετές ώρες μεγάλων ταξιδιών.

To review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


Διαβάστε επίσης - Προσθέστε παιχνίδια στη βιβλιοθήκη σας.

child of light packshot           Hard West boxshot          Valkyria Chronicles Remastered


Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Θετικά

  • Πετυχημένο πάντρεμα side-scrolling και turn-based.
  • Οι επιτυχημένες επιθέσεις εξαρτώνται αποκλειστικά από την τεχνική μας και όχι από στατιστικά.
  • Ιδανικό παιχνίδι για μεγάλα ταξίδια.

Αρνητικά

  • Η αυτοματοποιημένη ανάπτυξη των χαρακτήρων και τα υπεραπλουστευμένα χαρακτηριστικά των όπλων.
  • Θα μπορούσε να έχει λίγο μεγαλύτερη ποικιλία σε εχθρούς και objectives.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Pacer
Ένας πνευματικός διάδοχος των WipEout.
Ο Spidey έρχεται στο Marvel's Avengers
Αποκλειστικά στην έκδοση του τίτλου για τις κονσόλες της Sony.
Τι επιφυλάσσει η Season 4 του Tekken 7
Αρκετές βελτιώσεις και σημαντικές προσθήκες στον τίτλο.
Έρχεται το Ever Forward της Pathea Games
Το νέο project από τους δημιουργούς του My Time at Portia.
PS5: Τα περιφερειακά που θα είναι συμβατά από το PS4
Wireless Headsets, VR Aim, DualShock 4, εν μέρει, κ.α.
Την Πέμπτη το επόμενο State of Play της Sony
Με επικέντρωση κυρίως σε τίτλους για τα PlayStation 4 και PSVR.
Συνεχίζονται οι προσπάθειες βελτίωσης του Anthem
Εξελίσσοντας τους μηχανισμούς του loot.
Απολογισμός από την παρουσίαση του Halo: Infinite
Ενώ free-to-play θα είναι το multiplayer τμήμα του παιχνιδιού.
Σημαντικό το ενδιαφέρον του κοινού για το Grounded
Μέσα σε δύο μόλις ημέρες από τη διάθεσή του σε Early Access.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το νέο Battletoads
Eπιστροφή των πολεμόχαρων βατράχων, 26 χρόνια μετά.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

Αρκετά ενδιαφέρον και με ωραίο εικαστικό. Γενικά, τα αξιόλογα 2D παιχνίδια έχουν αυξηθεί αρκετά τον τελευταίο καιρό.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ καλή περίπτωση για χαλαρό turn based, ειδικά σε φορητό. Του είχα αφιερώσει αρκετές ώρες στο 3DS.

There are no comments posted here yet