“Είναι πολλά τα λεφτά Keiji...”.

Με απλά λόγια, το Mighty No. 9 είναι ένα απογοητευτικό παιχνίδι, ιδίως αν το προσεγγίσει κάποιος ως τον πνευματικό διάδοχο των θρυλικών MegaMan. Οι προσδοκίες, κατόπιν της ανακοίνωσής του το 2013, ήταν ιδιαίτερα υψηλές, για έναν τίτλο που έδειχνε ικανός να φτάσει την υψηλή αλλά και διασκεδαστική πρόκληση των παλιών, αξέχαστων platformers. Η συμμετοχή του Keiji Inafune (ο “πατέρας” του MegaMan) ήταν αναμφίβολα άκρως ελπιδοφόρα, το όνομα του οποίου φιγούραρε σε περίοπτη θέση στο Kickstarter αλλά και σε όλες τις προωθήσεις του Mighty No. 9. Η νεοσυσταθείσα Comcept κατάφερε να συλλέξει τελικά σχεδόν 4 εκατομμύρια δολάρια από τον αρχικό στόχο των 900.000, επομένως, η έλλειψη πόρων δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως δικαιολογία. Εάν θέλετε την γνώμη μας, κρίνοντας από το ολοκληρωμένο παιχνίδι, δεν θα μας φαινόταν περίεργο αν οι ιθύνοντες του Kickstarter τρίβουν ακόμα τα χέρια τους... Σε καμία περίπτωση το Mighty No. 9 δεν αντικατοπτρίζει το μέγεθος του προϋπολογισμού που είχε η Comcept, πολύ περισσότερο δε, συγκρίνοντάς το με άλλες indie παραγωγές.

Η υπέρογκη χρηματοδότηση δεν θα ήταν μέρος του προβλήματος αν το τελικό παιχνίδι είχε κάποια ουσιαστική ποιότητα, όμως ήδη από τα πρώτα επίπεδα φαίνεται ότι το Mighty No. 9 δεν μπορεί να ξεπεράσει τη μετριότητα. Όσον αφορά το σενάριο, καλύτερα θα είναι να το αφήσουμε ασχολίαστο. Είναι απλά κοινότυπο και αδιάφορο, ενώ η ηθοποιία είναι απλά ερασιτεχνική και σε πολλές περιπτώσεις, σε συνδυασμό με τα αφελή κείμενα, φτάνει στο σημείο να γίνεται εκνευριστική.

Mighty no 9 screen 06

Η κατάσταση δεν βελτιώνεται ιδιαίτερα στα του gameplay. Ακόμα και για κάποιον που δεν γνωρίζει για τη συμμετοχή του Inafune, είναι εξ αρχής εμφανές ότι το Mighty No. 9 αποτελεί ουσιαστικά έναν πνευματικό διάδοχο του MegaMan, από τον σχεδιασμό του Beck, του κεντρικού χαρακτήρα, μέχρι τη δομή των επιπέδων. Όπως και στις κλασικές δημιουργίες του Inafune έτσι κι εδώ υπάρχουν εννιά διαθέσιμα επίπεδα -αρχικά- των οποίων τη σειρά ολοκλήρωσης μπορούμε να επιλέξουμε  όπως επιθυμούμε. Η ελευθερία στη δυνατότητα επιλογής, όμως, είναι μάλλον πλασματική. Τι εννοούμε με αυτό; Ως είθισται στα παιχνίδια MegaMan και φυσικά και στο Mighty No. 9, κάθε επίπεδο έχει το δικό του τελικό boss, από το οποίο παίρνουμε τη δύναμή του αφού το νικήσουμε.

Στην προκειμένη περίπτωση η δύναμη από κάθε boss προσφέρει ένα σημαντικό προβάδισμα αποκλειστικά σε ένα από τα υπόλοιπα επίπεδα και ιδίως ενάντια στο τελικό boss αυτού. Επομένως, είναι μάλλον απίθανο οποιοσδήποτε να θελήσει να ασχοληθεί με οποιοδήποτε άλλη σειρά εκτός από την, κατά κάποιον τρόπο, προκαθορισμένη, εκτός κι αν θέλει να κάνει τη ζωή του δύσκολη για κάποιον ανεξήγητο λόγο. Οι δυνάμεις που κερδίζουμε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού δεν εμπλουτίζουν σημαντικά το gameplay, καθώς το βασικό όπλο κάνει ήδη πολύ καλά τη δουλειά του. Σε γενικές γραμμές, το Mighty No. 9 δεν φέρνει τίποτα το καινούριο στο είδος των platformers, έχοντας να παρουσιάσει μόνο την κάπως ιδιόμορφη χρήση του dash, δηλαδή του απότομου τινάγματος του Beck προς κάποια κατεύθυνση.

Mighty no 9 screen 01

Το dash ενδείκνυται για όσους κυνηγούν τα υψηλά σκορ, έχοντας μία αρκετά ευφάνταστη υλοποίηση. Όταν αποδυναμώνετε τους εχθρούς, η ενέργειά τους φτάνει σε ένα σημείο όπου, εάν εκτελέσετε dash κατά πάνω τους από κοντινή απόσταση, τότε αυτομάτως εξουδετερώνονται. Προκειμένου να αυξήσετε το μετρητή του combo, θα πρέπει κάθε εχθρό που αποδυναμώνετε, να τον εμβολίσετε με το dash μέσα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο μετρητής όχι μόνο δεν θα αυξηθεί αλλά, αντιθέτως, θα μηδενιστεί. Αυτή η λειτουργία ίσως κριθεί ως αρκετά εθιστική για όσους θέλουν να πετύχουν την “A” βαθμολογία σε κάθε επίπεδο. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι το ίδιο το παιχνίδι δεν ωθεί ιδιαίτερα προς την κατεύθυνση των combos. Δεν παρατηρήσαμε κάποιο ιδιαίτερο bonus όταν πετυχαίναμε διψήφια combos, ενώ και η ίδια η απονομή βαθμολογίας στο τέλος κάθε επιπέδου δείχνει εντελώς αναιμική.

Μετά από ένα σημείο απλά σταματήσαμε να κυνηγάμε τις βαθμολογίες, καθώς -πραγματικά- μας δινόταν η εντύπωση πως είναι άδικος κόπος, αλλοιώνοντας έτσι σημαντικά την αξία που θα μπορούσε να έχει αυτός ο, κατά τα άλλα, ενδιαφέροντας μηχανισμός. Στα υπόλοιπα κομμάτια του gameplay, το Mighty No. 9 δεν τα πάει και πολύ καλύτερα. Το άλμα, ένας νευραλγικός μηχανισμός για οποιοδήποτε platformer, δεν ενδείκνυται για κινήσεις ακριβείας. Ακόμα και όταν είχαμε φτάσει πλέον στα τελευταία επίπεδα, μετά από ένα τρίωρο ενασχόλησης, δεν νοιώθαμε ότι είχαμε τον πλήρη έλεγχο του Beck στον αέρα, κάτι που οδηγούσε σε εκνευρισμό όταν πέφταμε στο κενό, σε σημεία που υπήρχε ανάγκη για άλματα ακριβείας.

Mighty no 9 screen 02

Η απόφαση της Comcept να επαναφέρει το μηχανισμό των “ζωών” ως μία ρετρό πινελιά δεν βοηθούσε την κατάσταση. Σε κάθε επίπεδο ξεκινάμε με δύο ζωές, ενώ κατά τη διάρκειά του ενδέχεται να βρούμε άλλες 2-3. Δεν ήταν λίγες οι φορές όπου χάναμε όλες τις ζωές, γεγονός που μας εξανάγκαζε να ξεκινήσουμε το επίπεδο για άλλη μία φορά από την αρχή. Πιστέψτε μας, δεν είναι και ό,τι πιο ευχάριστο να αναγκάζεστε να επιστρέφετε ξανά και ξανά στην αρχή του επιπέδου, έπειτα από το χάσιμο ζωών σε σημεία που δείχνουν αρκετά άδικα, ιδίως λόγων της κακής υλοποίησης του άλματος.

Στην κουραστική επανάληψη των επιπέδων δεν βοηθάει και η ελλιπής έμπνευση στο σχεδιασμό τους. Πραγματικά, δεν υπήρχε ούτε ένα επίπεδο που να παρουσιάζει το παραμικρό ενδιαφέρον στο σχεδιασμό του, κάτι το οποίο μπορεί πολύ εύκολα να ειπωθεί και για τους αδιάφορους εχθρούς. Τουλάχιστον, οι μάχες με τα bosses είναι κάπως καλύτερες από το σύνολο του παιχνιδιού, προσφέροντας ορισμένες έντονες συγκρούσεις. Γενικά, πάντως, θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι ότι θα βρεθείτε σε ένα από τα πλέον αδιάφορα, οπτικά τουλάχιστον, platformers. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι είναι απαράδεκτο να βλέπουμε σε παιχνίδι του είδους -και μάλιστα με τόσο απλό σχεδιασμό- frame rate πτώσεις στο PS4 (όπου έγινε η δοκιμή). Αυτή η κατάσταση πιστεύουμε ότι αποτελεί μία σημαντική ένδειξη προχειροδουλειάς στο τεχνικό κομμάτι, μία άποψη την οποία ενισχύει το loading που παρατηρείται τόσο στη φόρτωση των επιπέδων όσο και στην εναλλαγή των κεντρικών μενού.

Mighty no 9 screen 03

Δυστυχώς, το Mighty No. 9 θα μπορούσε πολύ απλά να χαρακτηριστεί ως αδιάφορο στο σύνολό του, με κάποια επιείκεια. Εάν προσθέσουμε στην εξίσωση τη συμμετοχή του Keiji Inafune και την προσμονή μας για ένα πραγματικά ποιοτικό platformer από ένα μεγάλο δημιουργό, τότε το μόνο που μπορούμε να πούμε για το Mighty No. 9 είναι πως αποτελεί μία απογοήτευση. Το "θετικό" από την όλη ιστορία, είναι πως κάποιοι μάλλον πρόσθεσαν ένα καινούριο αυτοκίνητο στα γκαράζ τους...

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


Διαβάστε επίσης - Προσθέστε παιχνίδια στη βιβλιοθήκη σας.

Max The Curse of Brotherhood packshot        Ori definitive boxshot       Mega Man Legacy Collection boxshot       unravel boxshot


Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Έξυπνη η χρήση του dash για την επίτευξη combos...

Αρνητικά

  • ...όμως το παιχνίδι φαίνεται σαν να αδιαφορεί για την επίτευξη combos.
  • Εντελώς αδιάφορος οπτικός τομέας.
  • Το άλμα υστερεί πολύ σε σημεία όπου απαιτείται ακρίβεια.
  • Μία μεγάλη απογοήτευση από έναν σημαντικό δημιουργό.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Αλλαγή ημερομηνίας για το Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Με νέα περίοδο κυκλοφορίας, μέσα στο 2021.
Marvel's Avengers - Preview
Πρώτες εντυπώσεις, βασισμένες στην closed beta.
Μικρή καθυστέρηση στη διάθεση του DIRT 5
Μια εβδομάδα επιπλέον στο pit lane…
Μετάθεση κυκλοφορίας του Halo Infinite
Ακόμα ένα θύμα του Covid…
Trailer για το Remothered: Broken Porcelain
Αφιερωμένο τους «μη-κανονικούς» διαμένοντες του The Ashmann Inn.
Νέο υλικό από το Cyberpunk 2077
Ανακαλύπτοντας τους μηχανισμούς και τον κόσμο του.
Ξεπέρασε τα 5 εκ. αντίτυπα το Final Fantasy VII Remake
Με το μεγαλύτερο μερίδιο να αφορά στις digital πωλήσεις.
Ανακοινώθηκε το Hood: Outlaws & Legends
Ένα 4v4 multiplayer heist τίτλος για την τρέχουσα και επόμενη γενιά μηχανημάτων.
Έρχεται στην επομένη γένια το Temtem
Προσφέροντας ένα νέο "massively multiplayer creature-collection" ταξίδι.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (8)

This comment was minimized by the moderator on the site

Κριμα που μας βγηκε ενα μετριο παιχνιδι.:(:(:(

This comment was minimized by the moderator on the site

Το παιχνίδι θα έπρεπε να έχει υπότιτλο, "Take the Money and Run"!
Δυστυχώς, είναι από αυτές τις περιπτώσεις που κάνουν τον κόσμο πολύ καχύποπτο και διστακτικό πλέον ως προς το crowdfunding.
Εν τω μεταξύ, platformer χωρίς καλό άλμα; Που πάτε ρε κατακαημένοι;

This comment was minimized by the moderator on the site

Μακάρι το παιχνίδι του IGA να μην ακολουθήσει ίδια πορεία!

This comment was minimized by the moderator on the site

Ουτε για αστειο φιλε μου το Bloodstained: Ritual of the Night εχει δειξει ηδη πως θα ειναι και δεν επιφυλασσει εκπληξεις γιατι δεν ειναι κλωνος! Οπως ειδες στο kickstarter με το που ειδε ο κοσμος τι team εχει μαζεψει ο Iga επεφτε το χρημα αβερτα! Απο την αλλη το Mighty no.9 επειδη εμοιαζε με Megaman κλωνος ολοι πιστευαν οτι θα εχει το ιδιο αλμα και περιπου τα ιδια πραγματα αλλα με αλλο ονομα,...

Ουτε για αστειο φιλε μου το Bloodstained: Ritual of the Night εχει δειξει ηδη πως θα ειναι και δεν επιφυλασσει εκπληξεις γιατι δεν ειναι κλωνος! Οπως ειδες στο kickstarter με το που ειδε ο κοσμος τι team εχει μαζεψει ο Iga επεφτε το χρημα αβερτα! Απο την αλλη το Mighty no.9 επειδη εμοιαζε με Megaman κλωνος ολοι πιστευαν οτι θα εχει το ιδιο αλμα και περιπου τα ιδια πραγματα αλλα με αλλο ονομα, πραγμα που ουτε το νυχακι του original δεν αγγιξαν οι τυποι. Κλαφτα Χαραλαμπε που λενε

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ κρίμα και μεγάλη απογοήτευση. Περίμενα πολλά από τον συγκεκριμένο τίτλο και μιας και είμαι φαν του megaman, έψαχνα να βρω ένα review που να ωθεί το fanboy μέσα μου να το αγοράσει. Μάλλον θα πάει άκλαφτο και ίσως στραφώ προς το Legacy Collection.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ξέρουμε εάν βγαίνει και για PS2;

This comment was minimized by the moderator on the site

Από τη μία, είναι κρίμα και πιθανόν άδικο να "χρωματίζεται" όλη η λογική του crowd funding και του Kickstarter από ένα και μόνο project. Παρότι σαν ιδέα έχει βάση, έχω γράψει πολλές φορές με σχετικά απόλυτο τρόπο γιατί προσωπικά δεν θα έδινα ποτέ χρήματα για crowd funding ενός video game. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι επειδή ένας δημιουργός, όσο high profile κι αν είναι, αποδείχθηκε κακός...

Από τη μία, είναι κρίμα και πιθανόν άδικο να "χρωματίζεται" όλη η λογική του crowd funding και του Kickstarter από ένα και μόνο project. Παρότι σαν ιδέα έχει βάση, έχω γράψει πολλές φορές με σχετικά απόλυτο τρόπο γιατί προσωπικά δεν θα έδινα ποτέ χρήματα για crowd funding ενός video game. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι επειδή ένας δημιουργός, όσο high profile κι αν είναι, αποδείχθηκε κακός επιχειρηματίας, κακός business manager, ίσως σε κάποιο βαθμό αναληθείς στις δεξιότητες κι ικανότητες που επικοινώνησε ότι έχει, πρέπει ντε και καλά όλοι όσοι στρέφονται στο crowd funding να θεωρηθούν αυτόματα ή αεριτζίδες ή απατεώνες.

Από την άλλη, στο συγκεκριμένο έχει στραβώσει από καιρό το κλίμα και δεν περίμενε τον γάιδαρο να το δαγκώσει. Έχουμε να κάνουμε με mini-Μουλινέξ προσέγγιση από πλευράς Inafune σε αυτή τη περίπτωση. Μόνο που όταν ο Μουλινέξ υπόσχεται ότι "θα μας κάνει βασίλισσες" και τελικά παραδίδει παιχνίδια που δεν έχουν σχέση με όσα είχε προαναγγείλει, το λογαριασμό τον πληρώνει η εταιρία που επένδυσε τα χρήματά της σε αυτόν (οι μισητοί χαρτογιακάδες, που δεν ξέρουν από πραγματική καινοτομία, δεν καταλαβαίνουν από gaming και σκοτώνουν καλές ιδέες στα σπάργανα, γιατί... γιατί έτσι), ενώ εδώ το αρχικό κομμάτι της χρηματοδότησης έγινε από τελικούς καταναλωτές, που σε άλλο υπέθεταν ότι επένδυαν κι άλλο τελικά πήραν.

Η όλη λογική του crowd funding, σε ένα μικρό (αλλά όχι τόσο μικρό) βαθμό που θυμίζει λίγο τη φούσκα του Ελληνικού χρηματιστηρίου επί Σημίτη. Όπως τότε κι ο τελευταίος άσχετος με χρηματοοικονομικά αποφάσισε ότι είναι επενδυτάρα και πούλησε κοπάδια πρόβατα, σπίτια, κτήματα κι ότι άλλο είχε για να τα σπρώξει σε μετοχές και να γίνει πλούσιος (γιατί οι οικονομολόγοι κι οι θεσμικοί επενδυτές είναι "γατάκια" μπροστά στον κυρ-Μήτσο), έτσι κι εδώ πρακτικά ο καθένας την είδε publisher κι αποφάσισε να δώσει δύναμη και ζωή στο "όραμα" του κάθε μεγιστοτεράστιου δημιουργού (θεωρώντας ότι ξέρει καλύτερα από τον χαρτογιακά της κάθε άσχετης Capcom και EA). Όμως, εδώ, δεν μιλάμε για Τέχνη (σκέτη), αλλά για εμπορική δραστηριότητα, οπότε "όραμα" και τελικό αποτέλεσμα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με εμπορική δυναμική κι αντίστροφα. Έχει σημασία το που, πόσο και πώς επενδύεις και τι περιμένεις ότι θα πάρεις σε αντάλλαγμα.

Φαντάζομαι ότι τα επόμενα high profile παιχνίδια που θα βγουν θα έχουν καλύτερο αποτέλεσμα από αυτό.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Κρίμα, πραγματικά. Αν μη τι άλλο, υπάρχουν αρκετά άλλα αξιόλογα 2D platformers στην αγορά.

There are no comments posted here yet