O πνευματικός διάδοχος του θρυλικού Myst!

Για τους ενήλικους gamers, που μεγάλωσαν με παιχνίδια κατά τη δεκαετία του '90, το όνομα "Cyan Interactive" μπορεί να συνοδευτεί μονάχα από δέος, τεμενάδες και μπαλωθιές στον καταγάλανο ουρανό του Myst. Ερχόμενη μέσα από τη δημιουργία ορισμένων εκπαιδευτικών παιδικών τίτλων, κανείς δεν θα μπορούσε να περιμένει το χαστούκι που επέφερε στη βιομηχανία η κυκλοφορία του Myst το 1993. Ένα adventure game πρώτου προσώπου για ενήλικες, με αξεπέραστη για την εποχή του ποιότητα γραφικών, σαδιστική σχεδόν δυσκολία γρίφων και την απεικόνιση ενός απόλυτα μπερδεμένου κόσμου, το Myst ήταν ένας τίτλος που αντικειμενικά θα μπορούσε να απασχολήσει μόνο τους πιο hardcore από τους gamers. Και όμως, παρόλο ποθ ήταν ένα ένα τόσο δύσκολο και σκληροπυρηνικό παιχνίδι, το κοινό έτρεξε πάνω του και μαγεύτηκε από την ποιότητα, τη φρεσκάδα και την ευρηματικότητα του τίτλου, σε σημείο που το franchise, εν τέλει, απέκτησε άλλους πέντε τίτλους στη σειρά (με πιο γνωστό το Riven), με αποτέλεσμα να αποτελεί μία από τις πιο επιτυχημένες σε πωλήσεις σειρές στην αγορά των PC games (ήταν στη κορυφή για πολλά χρόνια μέχρι την έλευση του πρώτου Sims). Όμως, όπως όλες οι αυτοκρατορίες, έτσι και αυτή του Myst έμελε κάποτε να φτάσει στο τέλος της.

Τα χρόνια προχωρούσαν, τα adventure games πλέον έχαναν κοινό από τα πιο εντυπωσιακά και απλά 3D action παιχνίδια και η υψηλή δυσκολία και ευρηματικότητα, που κάποτε ήταν τεράστιο ατού, άρχισε πλέον να μειώνει εμφανέστατα το αγοραστικό κοινό της σειράς. Προς τιμήν της, το 2005 η Cyan έκανε μια πολύ τίμια προσπάθεια εκμοντερνισμού στο Myst V, όπου πλέον έδωσε έναν πλήρη 3D κόσμο (αντί για τα παλιά, pre-rendered, στατικά γραφικά), μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με τους χαρακτήρες και πιο ομαλό ρυθμό και δυσκολία, σε μια προσπάθεια να γεφυρώσει το παλιό με το νέο.

Obduction screen 01

Το εν λόγω παιχνίδι είχε κερδίσει καλές κριτικές και γενικά αγαπήθηκε από νέους και παλιούς παίκτες, αλλά τελικά η ζημιά είχε γίνει και το κοινό των "1st person adventures" είχε πλέον σχεδόν εξαφανιστεί. Η Cyan σχεδόν έκλεισε (κανείς δε ξέρει ακριβώς γιατί απέλυσε σχεδόν όλο το προσωπικό της και επαναπροσέλαβε την πλειοψηφία αυτών λίγες εβδομάδες μετά) και, εν τέλει, έμεινε ζωντανή κάπου πίσω στα σκοτεινά σοκάκια της βιομηχανίας, κυκλοφορώντας ξανά και ξανά διάφορα remasters των παιχνιδιών της για νέα formats (mobile phones, DS, tablets), παρουσιάζοντας μια εικόνα ασθενή σε κωματώδη κατάσταση, που απλά επιζεί αλλά δεν «ζει». Όλα αυτά, όμως, μέχρι το Obduction. 

Σαν φθινοπωρινή καταιγίδα, η ανακοίνωση ότι οι Randy & Robyn Miller (ιδρυτές της Cyan) στράφηκαν στο Kickstarter για να χρηματοδοτήσουν ένα νέο παιχνίδι, πνευματικό διάδοχο του Myst, έσκασε από το πουθενά και χτύπησε σαν κεραυνός τις καρδιές των απανταχού νοσταλγών της σειράς. Το fundraising αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο, έχοντας μαζέψει πολύ παραπάνω από τον αρχικό στόχο και βάζοντας στην άκρη για την παραγωγή 1,1 εκατομμύρια δολάρια και... 2.000 λίτρα σάλιο από τους adventurers που είχαν ήδη αρχίσει να λυσάνε. Κάπου εκεί άρχισε και το παιχνίδι της αναμονής. Η Cyan έδινε πληροφορίες και πανέμορφο υλικό, αλλά, σωστότατα κατά την άποψή μας, κρατούσε πολλά στοιχεία για το παιχνίδι κρυφά, υποσχόμενη απλά πως θα προσφέρει ένα παιχνίδι που θα τιμάει μεν το Myst, αλλά θα είναι σε ένα άλλο σύμπαν και θα είναι προσβάσιμο και από νεότερους, λιγότερο σκληροπυρηνικούς παίκτες. Μόλις πριν λίγες ημέρες η υπομονή μας και η επιμονή της Cyan επιβραβεύτηκαν και το παιχνίδι κυκλοφόρησε επιτέλους (σε ψηφιακή μορφή μόνο) για τα PC, με την Mac έκδοση να είναι σε beta στάδιο και να αναμένεται να ακολουθήσει στο μέλλον.

Obduction screen 02

Πώς είναι λοιπόν αυτό το νέο Myst-clone (σσ: Για την ιστορία, όλα τα First Person Puzzle Adventures που κυκλοφόρησαν κατά την περίοδο 1994-2004, το κοινό τα αποκαλούσε "Myst clones"); Καταρχάς, να πούμε πως η Cyan όντως τήρησε την υπόσχεση για τη δημιουργία ενός πνευματικού διαδόχου του Myst, μιας και το Obduction θυμίζει σε πάρα μα πάρα πολλά σημεία τα ταξίδια μας ως Stranger μέσα από τα Ages του Myst και τις περιπέτειες των D’ni. Όπως και στο πρώτο Myst, ο χαρακτήρας μας θα βρεθεί να τηλεμεταφέρεται σε έναν άγνωστο κόσμο δίχως τη θέλησή του, έναν κόσμο ο οποίος έχει ξεκάθαρα σημάδια ζωής, πολιτισμού και τεχνολογίας, αλλά είναι εγκαταλελειμμένος και έρημος, δίχως να κρεμάει ένα ξεκάθαρο καρότο-ιστορία μπροστά στον παίκτη για το τι έχει συμβεί, πού βρίσκεται και τι πρέπει να κάνει. Πρόκειται για μια κλασική Myst λογική, όπου το βασικό σενάριο του παιχνιδιού είναι πάρα πολύ απλό στο τρόπο που σου δίνει μια πολύ γενική κατεύθυνση και σε αφήνει να περιπλανηθείς σε έναν τεράστιο κόσμο και να ανακαλύψεις μόνος σου την ιστορία του.

Και όπως σε όλα τα Myst, η μαγεία του σεναρίου κρύβεται πίσω από ένα πλουσιότατο lore, γεμάτο ιδιαιτερότητα, μαγεία και γλυκιά λεπτομέρεια, που συχνά σε αφήνει να ενώσεις μόνος σου τα κενά και να φανταστείς τι συνέβη, παρά να σε ταΐσει με το κουταλάκι την κάθε λεπτομέρεια. Αν ψάχνετε για έναν τίτλο με βαθιά σεναριακή πλοκή, δραματική ροή και πλούσια ηθοποιία, τότε μάλλον πρέπει να κοιτάξετε κάπου αλλού. Το Obduction, πιστό στο χαρακτήρα των Myst, είναι ένα παιχνίδι μεγάλης περιπλάνησης, περισυλλογής και εξερεύνησης, όχι μια δραματική νουβέλα με συνεχείς εξελίξεις. Αυτή είναι η μαγεία του και αυτός είναι και ο λόγος που τα Myst αγαπήθηκαν ή μισήθηκαν από όποιον ασχολήθηκε μαζί τους.

Obduction screen 03

Βλέπετε, αυτή η περιπλάνηση δεν αφορά μόνο στην ιστορία και τη «σεναριακή εξέλιξη» του παιχνιδιού, αλλά και στο σχεδιασμό όλου του μηχανισμού του gameplay, και ίσως ενός τιτάνιου βράχου που πρέπει να προσπεράσει κάθε adventure game πρώτου προσώπου. Στην εποχή του Myst, λοιπόν, η κίνηση του παίκτη γινόταν μέσα από στατικές, pre rendered εικόνες. Ναι, μπορούσες ναι κοιτάξεις πιο κοντά σε κάποιες λεπτομέρειες (ή και τριγύρω σε μετέπειτα παιχνίδια), αλλά ο παίκτης ήταν «κλειδωμένος» σε συγκεκριμένες διαδρομές, που του άνοιγαν καθώς ολοκλήρωνε διάφορα puzzle. Αν είσαι σε ένα ανοιχτό μεν αλλά περιορισμένο σε διαδρόμους σύμπαν, έχεις τη δυνατότητα να το γεμίσεις με ορισμένα πολύ ευρηματικά puzzles και να δώσεις ένα δύσκολο puzzle game, το οποίο πραγματικά θα μπορεί να εξοντώσει τον παίκτη. Όμως, με την έλευση της 3D τεχνολογίας και της δυνατότητας να μπορείς να κινηθείς ελεύθερα μέσα σε έναν κόσμο, τα first person adventures βρέθηκαν απέναντι σε ένα τεράστιο πρόβλημα για τους γρίφους τους.

Ή θα έπρεπε να περιοριστούν σε δωμάτια και διαδρόμους και να τονίζουν πιο ξεκάθαρα τα διαδραστικά αντικείμενα, έτσι ώστε να διατηρήσουν ένα σοβαρό επίπεδο πρόκλησης (με κίνδυνο να μην είναι βατό για μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού) ή θα έπρεπε σχεδόν να εξαφανίσουν τη δυσκολία και να δημιουργήσουν μία, κυρίως, story driven εμπειρία, προσβάσιμη από όσο το δυνατόν περισσότερους παίκτες. Η τελευταία λύση είναι αυτή που έχουν ακολουθήσει τα περισσότερα first person adventures σήμερα και έχει ονομαστεί -άτυπα- ως "walking ή interactive movie simulator".


Ο κίνδυνος, λοιπόν, του να πέσει το Obduction σε μία από αυτές τις δύο κατηγορίες ήταν πολύ μεγάλος. Έχοντας διαφημιστεί ως παιχνίδι στο στυλ των Myst, αν ήταν walking sim τότε θα συναντούσε το απύθμενο μίσος όσων ήταν χρηματοδότες του στο kickstarter. Αν, όμως, ήταν ένα δύσκολο παιχνίδι σαν τα παλιά, τότε δύσκολα θα είχε πωλήσεις προς νεότερους παίκτες, που αντικειμενικά, αν αντίκριζαν σήμερα γρίφους επιπέδου Riven, μάλλον θα παρατούσαν το gaming την επόμενη ημέρα. Με το άγχος να έχει λούσει στην κυριολεξία τους fans εδώ και πολλούς μήνες, τελικά η λύση που έδωσε η Cyan ήταν πιθανότατα μια λύση που μόνο ένας developer με τόση εμπειρία στο είδος θα μπορούσε να προσφέρει. Ναι, το παιχνίδι είναι σαφέστατα πιο εύκολο από τα Myst, αλλά ταυτόχρονα δεν έχει και καμία επαφή με έναν περίπατο στο πάρκο. Καταργώντας πλήρως οποιαδήποτε σχέση με inventory, αμέσως επέτρεψε στον παίκτη να μη χρειάζεται να τριγυρίζει όλους τους κόσμους του παιχνιδιού και να κοιτάει την κάθε τρυπούλα για μικροαντικείμενα.

Αντιθέτως, άφησε τον παίκτη να κυκλοφορεί ελεύθερος μέσα σε έναν πολύ μεγάλο κόσμο, βάζοντας μπροστά του μια πληθώρα από απλά, μηχανικά puzzles για τους νέους (βρες το σωστό λεβιέ, μετακίνησε τον τάδε μηχανισμό, γύρνα τους σωστούς διακόπτες, ανακάλυψε ένα σωστό κωδικό κ.λπ.), που ναι μεν είναι διαδικαστικό filler αντί για συνεχές puzzle solving για τους παλαιότερους, αλλά δίνει στους νεότερους μια βάση για το πώς να κινηθούν στον κόσμο και ποια στοιχεία να προσέχουν. Είναι, πάνω-κάτω, ό,τι είχαν και τα παλιά Myst games, απλά σε αρκετά πιο απλή μορφή για να είναι πιο βατά.

Obduction screen 04

Αυτό, βέβαια, δε πάει να πει πως δεν υπάρχουν και ορισμένα πιο παραδοσιακά puzzles. Ορισμένα βασίζονται σε κάποιες μαθηματικές σχέσεις και είναι αρκετά έξυπνα (αν και δυστυχώς μπορούν να λυθούν απλά και με trial & error), ορισμένα είναι 100% σαν τους παλιούς, πορωτικούς, μηχανικούς γρίφους, όπου πρέπει να κάνετε πάρα πολλά πράγματα για να κινήσετε διάφορα ασανσέρ και πλατφόρμες, και ορισμένα αφορούν απλά ορισμένες πανέξυπνες μεταφορές ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους, κάνοντας μικροαλλαγές σε αυτούς που μεταφέρονται και στον κόσμο από τον οποίο ήρθατε. 

Αν και όντως υπάρχει πολύ έξυπνο υλικό κρυμμένο πίσω από την εξερεύνηση και το teleporting, εδώ είναι μάλλον και το πιο αδύναμο και εκνευριστικό σημείο του τίτλου. Βλέπετε, στο τελευταίο 1/4 του παιχνιδιού, εκεί που το σύμπαν του και η περιπλοκότητα έχουν πραγματικά πάρει φωτιά, υπάρχει ένα χρονοβόρο κομμάτι γεμάτο με πολύ backtracking, μέσα από έναν λαβυρινθώδες σχεδιασμό εξερεύνησης, puzzle solving και teleporting μεταξύ κόσμων. Η υπερβολική χρήση του teleport (είτε μέσω ορισμένων από τα δεκάδες teleport points είτε μέσα από κρυμμένα rifts), στο τελευταίο τμήμα του παιχνιδιού αρχίζει να κουράζει πολύ επικίνδυνα και δημιουργεί εκνευρισμό. Είναι τόσα πολλά τα teleport points που θα βρείτε και θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε που, εν τέλει, ακόμα και οι προσπάθειές μας για χαρτογράφηση του κόσμου (με εμπειρία ετών σε αντίστοιχα παιχνίδια) αποδείχθηκαν λίγες.

Obduction screen 05

Σε αυτό τον εκνευρισμό θα έρθει να προστεθεί το γεγονός πως κάθε teleport συνοδεύεται και από ένα καλό loading time, που ανάλογα με το μηχάνημά σας θα μπορεί να είναι έως και αρκετά λεπτά! Και έτσι ερχόμαστε στο άλλο πρόβλημα του παιχνιδιού, αυτό των απαιτήσεων και της ομαλότητάς του. Για όποιον δε γνωρίζει, το Obduction έχει στηθεί με την Unreal Engine 4, γεγονός που του προσφέρει πολλά καλά (θα τα συζητήσουμε παρακάτω) αλλά και ένα ιδιαίτερα μεγάλο πρόβλημα: Οι απαιτήσεις του παιχνιδιού για ένα adventure game είναι κάτι παραπάνω από διαστημικές! Και όχι μόνο αυτό, αν δοκιμάσετε να παίξετε το παιχνίδι με τα minimum requirements, να είστε σίγουροι πως θα βρεθείτε αντιμέτωποι με μια απέραντη θολούρα, που πραγματικά δεν έχει νόημα να ασχοληθείτε μαζί της. Ναι, η χρήση της Unreal Engine 4 δίνει πολλές δυνατότητες optimization έτσι ώστε να αλλάξετε πολλές ρυθμίσεις και να τρέξετε το παιχνίδι όσο καλύτερα μπορείτε, αλλά από την άλλη, όσα και να αλλάξετε, αν δεν είστε κοντά στα recommended specs, τότε θα βρεθείτε αντιμέτωποι με ένα αποτέλεσμα που ούτε καν πλησιάζει αυτό των videos (θα λέγαμε ότι θυμίζει Myst V). Η U4 είναι κτηνώδης μηχανή, αλλά θεωρούμε πως θα σήκωνε λίγο ακόμα optimization πριν κυκλοφορήσει και ελπίζουμε να βελτιωθεί η κατάσταση σημαντικά με μελλοντικά patches.

Από την άλλη βέβαια, το τελικό οπτικό αποτέλεσμα στα high/elite settings αποζημιώνει πλήρως όποιον έχει το κατάλληλο μηχάνημα. Πρόκειται για ένα από τα ομορφότερα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει με τη χρήση της U4 και πιθανώς το πιο ιδιαίτερο και πολύχρωμο. Με το χαρακτήρα μας να τριγυρνά ανάμεσα σε διάφορους, εξωγήινους, ολότελα διαφορετικούς αλλά πανέμορφους κόσμους -ο  καθένας με τη δική του ατμόσφαιρα, μουσική, τεχνολογία και στυλ γρίφων- πρόκειται για ένα πανέμορφο ταξίδι εφάμιλλο με αυτά που μας είχε συνηθίσει και καλομάθει στο παρελθόν η Cyan. Είναι ξεκάθαρο σε σημεία πως οι δημιουργοί ήθελαν να κάνουν περισσότερα (άλλωστε, στο kickstarter υπήρχε ένα goal για ανάπτυξη ενός ακόμα κόσμου, που δεν έγινε εφικτό), να βάλουν και άλλες λεπτομέρειες και να ανοιχθούν παραπέρα, αλλά περιορίστηκαν λόγω του budget. Αλλά εκεί που κατάφεραν να ξανοιχθούν με το όραμά τους (ειδικά στον «μπλε» κόσμο), το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον ονειρικό.

Obduction screen 07

Έχοντας ασχοληθεί κοντά στις 12 ώρες με το παιχνίδι και παρακολουθώντας την πορεία του κατά τη διάρκεια της παραγωγής του τα τελευταία τρία χρόνια, θα πρέπει να παραδεχθούμε πως η Cyan παρέδωσε ό,τι καλύτερο μπορούσε, αν σκεφτούμε τους οικονομικούς περιορισμούς της αλλά και το γεγονός ότι είχε να προσφέρει νέο παιχνίδι για πάνω από 10 χρόνια. Είναι μία τιμιότατη πρόταση, που δεν φτάνει μεν τα επίπεδα του Myst ή του Riven, αλλά στέκεται επάξια δίπλα στα άλλα παιχνίδια της εταιρίας. Έχει υποστεί αρκετή απλοποίηση για να είναι προσβάσιμο από νεότερους παίκτες, αλλά ταυτόχρονα έχει διατηρήσει αρκετά puzzles, ευρηματικότητα και ανάγκη για επίμονη/ υπομονετική εξερεύνηση έτσι ώστε να ευχαριστήσει όλους τους παλιούς οπαδούς της.

Ναι, το backtracking/ teleporting/ loading τρίπτυχο είναι κάτι που κάνει αρκετή ζημιά στον τίτλο και οι υπέρογκες απαιτήσεις του σε hardware θα του στερήσουν πωλήσεις από το adventure κοινό (που συνήθως δεν διαθέτει ισχυρά μηχανήματα), όμως, όπως υποσχέθηκε η Cyan πριν από τρία χρόνια, πρόκειται για μια γνήσια εμπειρία Myst, ένα μοναχικό ταξίδι σε άγνωστους κόσμους, μια περιπέτεια περιπλάνησης και ανακαλύψεων ενός ιδιαίτερου backstory και lore και το στήσιμο μιας βάσης για ένα νέο franchise, δίχως να είναι βεβαρημένο από την ήδη τεράστια ιστορία του σύμπαντος των D’ni. Είναι άλλη μια επιτυχημένη προσπάθεια που μας ήρθε χάρη στο kickstarter και την αγάπη των gamers, ένα πολύ όμορφο και διασκεδαστικό παιχνίδι, που μπορεί να μην φτάνει τα επίπεδα που θα θέλαμε, αλλά τα πλησιάζει αρκετά. Και για ένα παιχνίδι που πάει να συγκριθεί με κάτι σαν το Myst, αυτό είναι ό,τι πιο κολακευτικό θα μπορούσαμε να πούμε.


Απαιτήσεις συστήματος

Ελάχιστες
OS: Windows 7 SP1 64 bit or newer 

Processor: CPU Intel i5-2500 equivalent or better 
Memory: 8 GB RAM Graphics: GeForce 660 GTX w/1GB / AMD 7700 series w/1GB equivalent or better
Storage: 20 GB available space

Προτεινόμενες
OS: Windows 10 64 bit

Processor: CPU Intel i5-4590 equivalent or better
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA GTX 970 w/4 GB / AMD R9 290 w/4 GB equivalent or better
Storage: 20 GB available space ( SSD highly recommended)


Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Είναι όντως το πνευματικό παιδί των Myst.
  • Πανέμορφοι κόσμοι με ευρηματικό art direction και υπέροχη μουσική, συνδυασμένα σε ένα σύνολο που μόνο η Cyan μπορεί να δώσει.
  • Ιδιαίτερα φιλότιμη προσπάθεια να παντρέψει τα στοιχεία των παλιών First Person Adventure games με τα σημερινά walking sims, δίνοντας ένα παιχνίδι αρκετά προσβάσιμο και ταυτόχρονα αρκετά oldschool.

Αρνητικά

  • Ιδιαίτερα απαιτητικό σε resources. Μην το πλησιάσετε αν δεν είστε αρκετά πάνω από τα Minimum settings.
  • Έντονο ως υπερβολικό backtracking, ειδικά στο τελευταίο τμήμα του παιχνιδιού, με ένα τεράστιο και δαιδαλώδες teleport progression.

Βαθμολογία

Αρχιτέκτων και συντηρητής ιστορικών κτιρίων κατ' επάγγελμα, μόλις πέσει η νύχτα φοράει την καμπαρντίνα του και σουρτουκεύει σε αναζήτηση μιας νέας περιπέτειας. Ταξιδιώτης και ονειροπόλος, με κλινικά κολλήματα σε Fantasy και Sci-Fi, gaming backstory από τα 80s και mantra τη φράση «η ιστορία και οι γρίφοι πάνω απ’όλα», δεν χαρίζει κάστανο σε νεοτερισμούς υπερβολικής ευκολίας. Αν είσαι adventure, RPG ή strategy, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχετε περάσει πολλές γλυκές νύχτες μαζί…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Nexomon: Extinction - Review
Pokémon στη θέση των Pokémon.
Νωρίτερα η διάθεση του Remothered: Broken Porcelain
Επτά μέρες νωρίτερα η επίσκεψή μας στο Ashmann Inn.
Update με προσθήκη co-op για το Untitled Goose Game
Με αφορμή την κυκλοφορία του σε Steam και σε retail.
Δίχως αλλαγές η υποστήριξη για το The Elder Scrolls Online
Για κάθε πλατφόρμα διάθεσης, παρά τις εξελίξεις.
Vampire: The Masquerade - Shadows of New York - Review
Επιστροφή στις σκιές του World of Darkness.
Χωρίς demo η φετινή έκδοση του FIFA 21
Χάλασε μια παράδοση πολλών χρόνων.
Στοιχεία για τον κόσμο του Immortals Fenyx Rising
Χωρισμένος σε επτά διαφορετικές περιοχές.
Εξαγορά της Bethesda από τη Microsoft
Όλα τα στούντιο και οι μεγάλες σειρές υπό την αιγίδα του Xbox.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Balan Wonderworld
Action-platformer από τους Yuji Naka, Naoto Oshima και Square Enix.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (15)

This comment was minimized by the moderator on the site

Αν και έφαγα πολύ ξύλο στο Myst, wishlisted

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ ωραίο review Αλέξανδρε, θα παιχτεί σίγουρα! Ακούγονται φήμες για port στις κονσόλες, μακάρι μπας και γλυτώσουμε την αγορά PC... H μουσική του τι λέει; Γιατί του Riven ήταν έπος...

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 χρόνια από mchasap mchasap
This comment was minimized by the moderator on the site

The wit <γκουχ,γκουχ> ness.

This comment was minimized by the moderator on the site

Η μουσική για μένα ήταν λιγο άνιση. Σε ορισμένα σημεια πραγματικά επίπεδο riven, σε μερικά αδιάφορη και σε λίγα ως και ερασιτεχνική.

This comment was minimized by the moderator on the site

ε υπάρχει το OST στο youtube, το ακουει ο καθενας κ βλέπει.
εμενα μου άρεσε, εδενε ωραια στην ατμοσφαιρα την μοναχικότητας που καλλιεργεί η Cyan στα παιχνιδια της

This comment was minimized by the moderator on the site

ωραιότατα! το δεκέμβρη μαζί με το siberia που θα είμαι σε αντβέντζουρ mood

This comment was minimized by the moderator on the site

Αν και δεν είναι ακριβώς στα γούστα μου η λογική των Myst, το συγκεκριμένο μπαίνει στη wishlist και θα τιμηθεί σε κάποια προσφορά. Ακόμη ένας βετεράνος developer που βλέπει "φως" από το Kickstarter.

This comment was minimized by the moderator on the site

Α καλά, χαμπάρι δεν το είχα πάρει αυτό. Δεν ήξερα καν ότι υπάρχει ακόμα η Cyan. Εν τω μεταξύ, ο ένας εκ των δύο αδελφών το είχε γυρίσει σε σκηνοθέτης νομίζω και είχε κάνει και μια ταινία που έδειχνε ενδιαφέρουσα. Μπράβο τους πάντως, βρήκα και τι θα παίξω μετά το Deus Ex.

This comment was minimized by the moderator on the site

Με μερικά patchακια θα στρώσει. Χαίρομαι απεριόριστα (-κάνε κράτει ρε μεγάλε) που επανήλθε η cyan στο προσκήνιο. Αφού η ατμόσφαιρα και η ambient μουσική παραμένουν στα συνηθισμένα(για cyan) επίπεδα, θα αγοραστεί ούτως η άλλως. Πώς και κυκλοφορεί κατευθείαν με 30€?

This comment was minimized by the moderator on the site

60 - publisher = 30! χαχαχ

This comment was minimized by the moderator on the site

μαλλον εχεις επιρεαστεί απο την Blizzard που βαζει τιμες σα σε κονσολα κ κατι αλλους τετοιους εξυπνακηδες. 30Ε περιπου ειναι η στανταρ pc τιμη

This comment was minimized by the moderator on the site

Το παιχνιδι ειναι πράγματι βαρυ για το κοινο στο οποίο απευθύνεται, όμως η επιλογη νομίζω έγινε συνειδητά. Τα myst/riven φημίζονται για την διαχρονικότητα τούς, οπότε οι δημιουργοί ήθελαν να αφήσουν άλλο ένα διαχρονικο διαμάντι που θα τους αποδίδει και έσοδα για πολύ καιρο (τα myst/riven ακόμα πουλάνε, σε φορητες συσκευές πλέον). Τα πανέμορφα περιβάλλοντα που δημιουργησαν, θα παραμείνουν...

Το παιχνιδι ειναι πράγματι βαρυ για το κοινο στο οποίο απευθύνεται, όμως η επιλογη νομίζω έγινε συνειδητά. Τα myst/riven φημίζονται για την διαχρονικότητα τούς, οπότε οι δημιουργοί ήθελαν να αφήσουν άλλο ένα διαχρονικο διαμάντι που θα τους αποδίδει και έσοδα για πολύ καιρο (τα myst/riven ακόμα πουλάνε, σε φορητες συσκευές πλέον). Τα πανέμορφα περιβάλλοντα που δημιουργησαν, θα παραμείνουν πανέμορφα για πολύ καιρο.
Γενικά στην cyan ξεπέρασαν τις προσδοκίες των φαν της. Μια indie ομάδα πλέον, παρέδωσε ποιότητα και σε τέτοια ποσότητα (δεν μιλάμε για 2-3 ωρες εμπειρια εδώ, αλλά για 20 ώρες), όπως έκανε στις εποχες της δόξας της με το riven.
Μακάρι να μην ειναι το obduction η τελευταία τους λεξη, αλλά κι αν ειναι, τότε έκλεισε με τον εντυπωσιακοτερο τρόπο μια ιστορικη πορεια στο gaming.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

i istoria mou thymizei to prwto schizm (an thymamai kala itan k to prwto dvd game adventure) k ekei oi prwtagonistes vriskontai se enan tetoio akrivws kosmo. malista paizeis k me tous dyo se dyo diaforetika meri tautoxrona.arketa kalo game.kapou to exw gnisio tha psaxw na to vrw..to exei paixei o reviewer,??? sygnwmi gia ta greek-english grafw apo wii u. apolamvanw ta arthra sas stin 60 tv...

i istoria mou thymizei to prwto schizm (an thymamai kala itan k to prwto dvd game adventure) k ekei oi prwtagonistes vriskontai se enan tetoio akrivws kosmo. malista paizeis k me tous dyo se dyo diaforetika meri tautoxrona.arketa kalo game.kapou to exw gnisio tha psaxw na to vrw..to exei paixei o reviewer,??? sygnwmi gia ta greek-english grafw apo wii u. apolamvanw ta arthra sas stin 60 tv apo kanape.ekpliktiko to wii u controller de xerw giati den exei anaferthei auto to thetiko gia tin konsola

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Ναι το έχω παίξει το Schizm φίλε μου, είναι απο τους πιο καλούς κλώνους της σειράς Myst. ίσως παραήταν κλώνος θα έλεγα :D
οπότε λογικό να υπάρχουν κοινά μια κ το Obduction ειναι στην ουσία ένα Myst, από τους δημιουργούς του Myst, απλά σε άλλο σύμπαν.

Για το DVD τώρα, οχι το Schizm δεν ηταν το πρώτο adventure που βγήκε κ σε DVD Rom (υπήρχε κ σε 5CD έκδοση).
Δε θυμάμαι πιο ήταν το πρώτο αλλά...

Ναι το έχω παίξει το Schizm φίλε μου, είναι απο τους πιο καλούς κλώνους της σειράς Myst. ίσως παραήταν κλώνος θα έλεγα :D
οπότε λογικό να υπάρχουν κοινά μια κ το Obduction ειναι στην ουσία ένα Myst, από τους δημιουργούς του Myst, απλά σε άλλο σύμπαν.

Για το DVD τώρα, οχι το Schizm δεν ηταν το πρώτο adventure που βγήκε κ σε DVD Rom (υπήρχε κ σε 5CD έκδοση).
Δε θυμάμαι πιο ήταν το πρώτο αλλά το Amerzone ειναι πιο παλιο κ κυκλοφόρησε κ σε DVD τοτε. ;)

αχχχ.. σα πέρσι τα θυμάμαι να τα αγοράζω όλα αυτα

Διάβασε περισσότερα
There are no comments posted here yet