It's a road trip.

Μια περίεργη και συνάμα ιδιαίτερη στιγμή αποτελεί για τον γράφοντα η έλευση του Final Fantasy XV. Και αυτό διότι μιλάμε για μια σειρά που ξεκίνησε την αγάπη και την προσήλωσή του προς τα Jrpg παιχνίδια γενικότερα. Και πιστεύουμε ότι το ίδιο μπορεί να νιώθουν πολλοί φίλοι της σειράς και να ταυτιστούν με αυτή την άποψη, δεδομένου ότι αγαπούν τη σειρά και αρκετοί από αυτούς αγόρασαν μια "παιχνιδομηχανή" ώστε να παίξουν το επόμενο κεφάλαιό της. Ως πρώτη σκέψη στη ροή του κειμένου θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για το lore της σειράς, τους χαρακτήρες και την πορεία της ως το δέκατο πέμπτο κεφάλαιο ή να το μετατρέψουμε σε ένα κείμενο τύπου Wikipedia και να αναφερθούμε στο ποτέ ανακοινώθηκε το Versus XIII, πόσα χρόνια ανάπτυξης είχε, τι είδους τρικυμιά πέρασε και τελικά έφτασε στα χέρια του κόσμου.



Ωστόσο, όσοι παρακολουθούν τη σειρά μπορεί να κουραστούν με όλα αυτά. Οπότε, αφού ολοκληρώσαμε την περιπέτεια και τοποθετήσαμε το παιχνίδι στο ράφι μας, και εφόσον αφήσαμε να καταλαγιάσουν τα οποιαδήποτε συναισθήματα είχαμε, ας ξεκινήσουμε κατευθείαν από τις εντυπώσεις που αποκομίσαμε από το νέο, μεγάλο Final Fantasy. Και ξεκινάμε με κάτι βασικό: Καλό θα ήταν πριν αρχίσετε το ταξίδι σας στο Final Fantasy XV, να παρακολουθήσετε τουλάχιστον την ταινία Kingslaive: Final Fantasy XV, αφού τα γεγονότα του τίτλου αρχίζουν αμέσως μετά από αυτά της ταινίας. Όσο για τα anime επεισόδια του Brotherhood FFXV, είναι βέβαιο ότι θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε καλύτερα τους χαρακτήρες.



FFXV screen 01

Επειδή πολλοί φίλοι της σειράς περιμέναν εναγωνίως το νέο κεφάλαιο, όποια αναφορά γίνει για την ιστορία αφόρα στα πρώτα της λεπτά ώστε να μην υπάρξει θέμα κάποιου spoiler. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως δεν θα αναφερθούμε στα όποια λάθη κάνει το παιχνίδι σεναριακά και σε θέματα χαρακτήρων. Περιληπτικά, έχετε τον έλεγχο του Noctis, το διάδοχο του θρόνου του βασιλείου Lucis, ο οποίος μαζί με τρεις κοντινούς του φίλους ξεκινά ένα οδικό ταξίδι ώστε να συναντήσει τη μνηστή του, Lunafreya. Στην έναρξη του παιχνιδιού το αυτοκίνητό τους χαλάει στη μέση του πουθενά, ενώ ταυτόχρονα εξελίσσονται τα γεγονότα της ταινίας Kingslaive. Αυτό προδίδει ότι υπάρχει ξεκάθαρος σχεδιασμός που δηλώνει πως κάποιος που δεν έχει παρακολουθήσει την ταινία, δεν πρόκειται να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στην έναρξη του παιχνιδιού. 



Το πρόβλημα του FFXV στο σενάριο δεν είναι μονό η έναρξη, δηλαδή ότι θεωρείται αυτονόητο πως έχετε παρακολουθήσει την ταινία, αλλά το πώς διαχειρίζεται τη ροή της αφήγησης των γεγονότων και τους χαρακτήρες του μέσα στο ίδιο το παιχνίδι. Οι χαρακτήρες του τίτλου είναι κλισέ πρόσωπα, που έχουμε ξαναδεί ως προσωπικότητες σε πάμπολα παιχνίδια. Ο Ignis είναι ο σοβαρός και σκεπτόμενος χαρακτήρας, με τα γνωστά γυαλιά, που θα δώσει τη λύση. Μετά έχουμε τον Prompto, ο "ξανθός χαρακτήρας" που θα χρησιμοποιηθεί ως comic relief, ο οποίος κρύβει και κάποιο μυστικό. Ο Gladiolus είναι ο δυνατός και σκληρός χαρακτήρας, στον οποίο θα βασιστείτε στη μάχη και έχει χρυσή καρδιά. Τέλος, ο ίδιος ο Noctis είναι ο γνωστός, συνηθισμένος πρωταγωνιστής που μπορείς να ταυτιστείς μαζί του. Και όπως οι δημιουργοί θεώρησαν αυτονόητο πως θα γνωρίζει ο παίκτης τι συμβαίνει στην έναρξη του τίτλου, με αυτό το σκεπτικό θεώρησαν πως τα επεισόδια του Brotherhood αρκούν για το κοινό ώστε να δεθεί με τους πρωταγωνιστές. 




FFXV screen 02

Μολονότι υπάρχουν side quests σχετικά με τους χαρακτήρες, τα οποία θα ανακαλύψετε με την εξερεύνηση του χάρτη, αυτά προσπαθούν απλώς να προβάλλουν την προσωπικότητα των χαρακτήρων, όπως το να βγάλεις φωτογραφία με τον Prompto, να μαγειρέψεις με τον Ignis, ή να ανακαλύψεις κάποιο cut scene σε συγκεκριμένο σημείο, που θα προσπαθήσει να δημιουργήσει συναισθηματικό δέσιμο. Όμως αυτά δεν είναι αρκετά, αφού στις κύριες αποστολές είναι εμφανές ότι όπου συμβαίνουν σοβαρά και σημαντικά γεγονότα στους χαρακτήρες, το κεντρικό σενάριο δεν ασχολείται με αυτούς αλλά εστιάζει στην αφήγηση της κύριας ιστορίας. Εξίσου δυσνόητη είναι και η έλλειψη αλληλεπίδρασης μεταξύ των χαρακτήρων στο σύστημα κατασκήνωσης, αφού τις περισσότερες φόρες θα δείτε τους συντρόφους σας να παίζουν χαρτιά μπροστά στη φωτιά, σε αντίθεση με παλαιότερους τίτλους όπου επιτρεπόταν ο διάλογος μεταξύ των χαρακτήρων (όπως στα Breath of Fire 3, Legaia 2, Dragon Age και αλλά).



Ενδιαφέροντες διάλογοι γίνονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, που όμως μπορεί να χαθούν, επειδή αν ξεκινήσει μια μάχη καθώς εξελίσσονται οι διάλογοι, θα είναι δύσκολο να παρακολουθήσετε την οποιαδήποτε συζήτηση, διότι αν προχωρήσετε λίγο γρηγορότερα από τους συνοδοιπόρους σας, αυτή μπορεί να διακοπεί απότομα. Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι villains του παιχνιδιού, διότι ο τίτλος δεν δίνει την απαραίτητη σημασία στους χαρακτήρες και απλά είναι σαν να παρελαύνουν μπροστά από τα cutscenes, χωρίς να παρέχεται ίχνος back-story. Παρομοίως συμπεριφέρονται οι δημιουργοί και στους χαρακτήρες της ταινίας, με ελάχιστη αναφορά. Αν και προστεθήκαν σκηνές από το Kingslaive, δυστυχώς αυτά τα "μπαλώματα" δεν σώζουν τον προσανατολισμό του τίτλου. Κάπως έτσι αποτυπώνεται το πρόβλημα του FFXV: οι δημιουργοί θεώρησαν αρκετά πράγματα αυτονόητα και εστίασαν αρκετά στη ροή της κεντρικής ιστορίας, πράγμα που σημαίνει πως δεν εστιάζουν στους χαρακτήρες και αυτά που τους συμβαίνουν. Οπότε, καλό θα είναι να γνωρίζετε πως αν δεν συνδεθείτε συναισθηματικά με τους χαρακτήρες μέσω των ταινιών και του anime, δύσκολα θα συνδεθείτε με την ομάδα του Noctis και -κατά συνέπεια- με τη ροή της ιστορίας.

FFXV screen 03



Ας περάσουμε στα δυνατά σημεία του τίτλου. Το σύστημα μάχης του FFXV ακολουθεί το action ύφος που έχουν υιοθετήσει πλέον οι περισσότεροι τίτλοι, το οποίο όμως είναι αρκετά καλοδουλεμένο και μακριά από τον προβληματισμό που είχε εκφράσει ο περισσότερος κόσμος πως "με ένα κουμπί πατημένο, θα πηγαίνει στον αυτόματο". Ο ρυθμός της μάχης και οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσετε απαιτούν την πλήρη συγκέντρωσή σας, αλλά και τη χρήση όλων όσων μάθατε από το πρώτο tutorial. Λόγω του ύφους του τίτλου, που είναι open world, μπορεί εκεί που έχετε ξεκινήσει να αντιμετωπίζετε ένα μικρό αριθμό έχθρων, στη συνέχεια της μάχης το πιθανότερο είναι πως θα καταλήξετε να πολεμάτε πολύ περισσότερες εχθρικές μονάδες. 

Οπότε, η αποφυγή χτυπημάτων, οι στιγμιαίες τηλεμεταφορές (warps) και η χρήση του σωστού block ώστε να κάνετε αντεπίθεση (Parry), είναι ο απαραίτητος σύμμαχός σας στην επιβίωση. Επιπροσθέτως, η φιλική A.I. είναι αξιοπρεπής, δεν δημιουργεί συχνά προβλήματα και παράλληλα μπορείτε να δώσετε εντολή ώστε να επιτεθεί με κάποια ικανότητα. Ωστόσο, εύλογη απορία προκαλεί η απουσία ενός συστήματος επιπρόσθετων εντολών που έχουν οι περισσότεροι τίτλοι τους είδους, ώστε να τους απομακρύνετε από κάποιον κίνδυνο ή να εστιάσουν σε έναν εχθρό.



Επιπλέον, αν και το ύφος της μάχης είναι action, υπάρχει στρατηγική, αφού εμπνέεται από τα περισσότερα παιχνίδια του είδους και χρησιμοποιεί το χαρακτηριστικό της επιλογής διαφόρων όπλων (ξίφος, δόρυ, περίστροφο κ.α.). Ο Noctis μπορεί να εξοπλιστεί με τέσσερα διαφορετικά όπλα, τα οποία μπορούμε να εναλλάσσουμε όποια στιγμή επιθυμούμε. Ο συνδυασμός τους μπορεί να προκαλέσει διαφορετικού είδους ζημιά και να δημιουργήσει ένα μεγάλο πλεονέκτημα στη μάχη. Ακόμη, όσοι επιθυμούν μια διαφορετική οπτική γωνία, υπάρχει η επιλογή του wait mode, μέσω του οποίου ο χρόνος μπορεί να παγώσει για λίγο ώστε να παίξετε με το δικό σας ρυθμό και να αντιμετωπίσετε την κάθε απειλή με τον τρόπο που επιθυμείτε. Και σε ό,τι αφορά το θέμα της δυσκολίας, το παιχνίδι είναι αρκετά ευέλικτο, μιας και επιτρέπει να μειώσετε ή να αυξήσετε την πρόκληση ανά πάσα στιγμή. Όμως, στην κανονική (Normal) δυσκολία θα αξιοποιήσετε πλήρως τις τακτικές που παρέχει ο τίτλος. 



FFXV screen 04

Κάποια από τα όπλα που θα εξοπλίζετε τον Noctis έχουν διαφορετικές ικανότητες, όπως την απορρόφηση ενέργειας του αντίπαλου και τη μεταφορά της στον ήρωά μας, ενώ υπάρχουν και τα ειδικά όπλα (royal arms), τα οποία είναι αρκετά δυνατά, όμως η χρήση τους κοστίζει πόντους υγείας. Επιπροσθέτως υπάρχει και ένα είδους limit break, ονόματι "Armiger", το οποίο απεικονίζεται ως ένας γαλάζιος κύκλος, ο οποίος μόλις γεμίσει και ενεργοποιηθεί, ο Noctis έχει τη δυνατότητα να εξαπολύσει διαδοχικές δυνατές επιθέσεις. Οι λανθασμένες επιλογές που φέρνει το σύστημα μάχης είναι οι εξής: τα ξόρκια πλέον χρειάζονται crafting, αν και είναι εύκολο να βρείτε τα υλικά τους ώστε να τα φτιάξετε. Ωστόσο, η ζημιά που προκαλούν δεν εστιάζει σε ένα άτομο αλλά σε μια περιοχή (area of effect) ώστε να κάψετε, παγώσετε, χτυπήσετε με ηλεκτρισμό πολλούς εχθρούς μαζί. Το πρόβλημα που εμφανίζεται εδώ δεν είναι στη λειτουργία του ξορκιού, αλλά στη χρήση του στις μικρές περιοχές και στα dungeons, διότι η φιλική A.I. έχει την τάση να κινείται όπου επιθυμεί και δυστυχώς δεν υπάρχει επιλογή να δώσουμε κάποιου είδους εντολή απομάκρυνσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βαδίζει προς το ξόρκι και να παθαίνει "φιλική ζημιά". Έτσι, εκ των πραγμάτων, θα δυσκολευτείτει πολύ να αξιοποιήσετε τα ξόρκια σε κλειστούς χώρους.



Ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα είναι η κάμερα. Σε περιπτώσεις που οι εχθροί βρίσκονται στον αέρα, η κάμερα κάνει το σφάλμα και εστιάζει στην κίνηση που πραγματοποιείτε στον αέρα, αντί να παραμένει στο χαρακτήρα μας ώστε να αποφύγουμε τις ερχόμενες επιθέσεις. Παρομοίως, στους κλειστούς χώρους, όπου υπάρχει πλήθος έχθρων, ανά στιγμές προβάλει τους τοίχους και απαιτείται η άμεση μετακίνησή μας. Ακόμη μια εσφαλμένη λογική είναι η χρήση των Astrals (Summons), η οποία λογική θα θυμίσει στους παλαιότερους τον Odin, που ερχόταν ανά τυχαίες στιγμές. Κάπως έτσι λειτουργούν και στο Final Fantasy XV, δηλαδή όταν κάποιος από τους συντρόφους σας έχει πέσει και παράλληλα είστε σε κρίσιμη κατάσταση, τότε υπάρχει μια πιθανότητα εμφάνισής τους. Σίγουρα είναι κατανοητό πως θα έπρεπε να υπάρχει ένα είδους Cooldown ώστε να μην περνάμε την κάθε μάχη με ευκολία, όμως η τυχαία εμφάνιση των Astrals και η σταδιακή αύξηση των επίπεδων στους χαρακτήρες σας (που σημαίνει λιγότερους θανάτους), θα οδηγήσει στην αναπόφευκτη απουσία τους. 



FFXV screen 05

Τα επίπεδα των χαρακτήρων αποκτούνται με την ξεκούρασή σας σε κάποιο rest point, όπου αποκτάτε τα λεγόμενα ability points (AP). Αυτά μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε στο, οικείο πια, Sphere Grid, το οποίο χωρίζεται σε διαφορετικές κατηγορίες στατιστικών μάχης και μαγείας, και καλείστε να ξοδέψετε τους πόντους σας για την απόκτηση αντίστοιχων ικανοτήτων. 


Παραμένοντας στα δυνατά σημεία του παιχνιδιού, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε την τεχνολογική δύναμη της μηχανής Luminous Studio, η οποία αποδίδει εξαιρετικά τον κόσμο του παιχνιδιού και κάνει το Final Fantasy XV (μαζί με το πρόσφατο Xenoblade Chronicles X) ένα από τα πιο όμορφα -τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το εικαστικό τμήμα του- Jrpg παιχνίδια. Ο κόσμος του Eos, όπου λαμβάνουν χωρά τα γεγονότα του παιχνιδιού, είναι πανέμορφος και σε πείθει να τον εξερευνήσεις, επειδή σχεδόν πάντα κάτι θα αντιληφθείς στο βάθος της οθόνης, είτε είναι θησαυρός είτε μια μικρή νέα περιοχή είτε κάποιος εχθρός. Αυτό έχεις ως αποτέλεσμα να "χάνεσαι" στον κόσμο, με ανταμοιβή τις πανέμορφες εμπειρίες των τοποθεσιών.

Εξάλλου δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός πως θα περάσετε αρκετές ώρες ως οδηγός ή συνοδηγός στο Regalia -το αυτοκίνητο των χαρακτήρων- αφενός για να μετακινηθείτε από την μια περιοχή στην άλλη και αφετέρου για να απολαύσετε τα μαγευτικά τόπια με αγαπημένες Final Fantasy μελωδίες. 
Με αυτό τον τρόπο αξιοποιείται και η δεξιοτεχνία του Prompto στη φωτογράφιση, που επιτρέπει την προβολή διαφόρων τοποθεσιών, χαρακτήρων και άλλων στιγμών που θα βιώσετε στο παιχνίδι. Με παρόμοια όμορφο και καλοσχεδιασμένο τρόπο είναι δομημένα τα dungeons του παιχνιδιού και το γραμμικό κομμάτι που έχει η ιστορία του τίτλου. Επίσης, υπάρχει το γνωστό Day cycle και εναλλαγή καιρικών συνθηκών, αλλά παράξενη επιλογή, που προκαλεί εντύπωση, είναι πως αν και μπορούμε να ξεκουραστούμε σε διάφορα σημεία του χάρτη δεν υπάρχει η επιλογή μετάβασης της εξερεύνησης σε νυχτερινή ώρα.

FFXV screen 06

Καλό είναι να ειπωθεί πως υπάρχει διαθέσιμο σύστημα fast travel για τις περιοχές που έχετε ήδη ανακαλύψει, ενώ η μετάβαση συνοδεύεται από σύντομα loading times. 

Επίσης σημαντικό είναι να ειπωθεί προς τους φίλους των Jrpg γενικότερα, πως επειδή το FFXV χρησιμοποιεί ύφος μοντέρνου κόσμου, μην περιμένετε πολύ μεγάλη βιοποικιλία -όπως γινόταν για παράδειγμα στην περίπτωση των Xenoblade. Δύσκολα θα συναντήσετε τέρατα όσο οδηγείτε στο δρόμο, άρα καλό είναι να έχετε στο νου σας πως θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε τα γνωστά Chocobos ώστε να εξερευνήσετε με ταχύτερο ρυθμό, αλλά και να διαλέγετε προσεκτικά τι θα αντιμετωπίζετε στο ταξίδι σας.

Και όπως προστάζουν οι εποχές μας, που θέλουν σχεδόν όλα τα παιχνίδια να πάσχουν τεχνικά προβλήματα, το Final Fantasy XV -καλώς ή κακώς- δεν αποτελεί εξαίρεση. Κατά τη διάρκεια της προόδου μας, συνέβησαν δυο crashes, που μας οδήγησαν στην κεντρική οθόνη του PS4, υπήρξε στιγμή που δεν μπορούσαμε να μπούμε στο αυτοκίνητο, ενώ έτυχε να κολλήσει κάποιους από τους συντρόφους μας επάνω σε έναν τοίχο. Τα προβλήματα αυτά επιλύθηκαν με τη διαδικασία φόρτωσης προηγούμενου αρχείου αποθήκευσης. Κλείνοντας με τα τεχνικά θέματα, θετικό γεγονός ήταν πως δεν υπήρξαν πολλές περιπτώσεις πτώσεις των fps.

FFXV screen 07


Ο κόσμος του Eos έρχεται με τεράστιο περιεχόμενο και επιλογές που θα κάνουν τη διαμονή και το ταξίδι σας πιο ευχάριστα, όπως το να ασχοληθείτε με ψάρεμα, να οδηγήσετε σε άγνωστες περιοχές, να ανακαλύψετε συνταγές μαγειρικής -οι οποίες θα σας δώσουν ενισχυμένα στατιστικά- και να μιλήσετε στους ιδιοκτήτες καταστημάτων ώστε να παρέχουν νέα στοιχεία στο χάρτη σας. Μετά το τέλος του παιχνιδιού, γίνεται διαθέσιμο το endgame περιεχόμενο, το οποίο έρχεται να προσθέσει νέα dungeons, καινούργιες προκλήσεις και εξοπλισμό που έχει μοναδικά στατιστικά στοιχεία ως επιβράβευση. Ωστόσο, όταν το κεντρικό σενάριο έχει πρόβλημα, είναι σαφές πως και τα side quests δεν θα μπορέσουν να αλλάξουν την κατάσταση. Άρα, όπως αποδεικνύεται και εκεί, πάλι θα δούμε τα πανομοιότυπα quests, όπως να βρούμε κάποιο αντικείμενο, καθώς και hunting quests, που αν και μας φέρνουν αντιμέτωπους με κάποιο ενδιαφέρον τέρας και χρησιμοποιούμε stealth μηχανισμούς ώστε να φτάσουμε στη φωλιά του, ο σκοπός τους παραμένει ο ίδιος.

Ολοκληρώνοντας, το Final Fantasy XV είναι ένα καλοσχεδιασμένο παιχνίδι, ικανό να προσφέρει ένα μεγάλο ταξίδι στο οποίο θα αντιμετωπίσετε ενδιαφέρουσες προκλήσεις και θα εξερευνήσετε όμορφες τοποθεσίες. Όμως, ενώ η δουλειά που έχει γίνει σε πολλούς τομείς είναι αξιέπαινη, σε σημεία-κλειδιά για ένα RPG, όπως οι χαρακτήρες και οι δεσμοί μεταξύ τους, και το σενάριο, το παιχνίδι αποτυγχάνει να σηκώσει το βάρος του ονόματός του. Καλό θα είναι να κρατήσετε σε μια γωνιά το φωτογραφικό λεύκωμα του Prompto, διότι μετά το τέλος του ταξιδιού είναι πολύ πιθανό να έχετε ξεχάσει τους χαρακτήρες που γνωρίσατε και συναντήσατε.

Tο review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


Τσέκαρε το βίντεο

Θετικά

  • Εντυπωσιακός οπτικοακουστικός τομέας.

  • Πανέμορφο Art Direction κόσμου και εχθρών.
  • 
Ο κόσμος του Eos θα σας κρατήσει απασχολημένους αρκετές ώρες.
  • 
Το σύστημα μάχης είναι εθιστικό και γρήγορο...

Αρνητικά

  • ...που συνοδεύεται με κάποιες λανθασμένες επιλογές.
  • 
Προβληματική κάμερα.

  • Πανομοιότυπα side quests.
  • 
Η απουσία μετάβασης σε νυχτερινή ώρα.
  • 
Η εσφαλμένη λογική του τρόπου αφήγησης αλλοιώνει τους χαρακτήρες και, κατ' επέκταση, το ίδιο το σενάριο.
  • 
Ορισμένα τεχνικά προβλήματα (bugs, glitches, crashes).

Βαθμολογία

Το ταξίδι του Σταύρου ξεκίνησε το 1997 με το Final Fantasy VII. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε η αγάπη και αναζήτηση για τα JRPG και τα japanese games γενικότερα. Αγαπημένες ασχολίες μου είναι τα anime, tv series, να αράζω με φίλους και να παίζουμε και να περνάμε καλά με όποια local co-op παιχνίδια έχουν απομείνει…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Othercide - Review
Μάνα είναι μόνο μία.
Ο Alan Wake επιστρέφει στο... Control
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας του AWE DLC.
Νέο υλικό και πληροφορίες από το Crash Candicoot 4: It’s About Time
Μέσω του τελευταίου State of Play της Sony.
Πλήρης υποστήριξη για το PSVR στο Hitman III
Καθώς και σε ολόκληρη την τριλογία Hitman.
Έρχονται νέες πληροφορίες για το Cyberpunk 2077
Μέσα από ένα νέο digital event της CD Projekt RED.
Διαθέσιμο στην Ευρώπη το Phantasy Star Online 2
Με αρκετές αλλαγές στη διάθεση των παικτών.
Παράθυρο κυκλοφορίας για το Last Days of Lazarus
Νέος horror τίτλος, από τον δημιουργό του Gray Dawn.
Και στην επόμενη γενιά τα DOOM Eternal και The Elder Scrolls Online
Με δωρεάν αναβάθμιση για τους κατόχους τους σε Xbox One και PlayStation 4.
Ορόσημο στην εμπορική πορεία του GreedFall
Με λιγότερο από έναν χρόνο στην αγορά.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Comments (39)

This comment was minimized by the moderator on the site

Αααχ... που είναι χαρακτήρες σαν τον Cloud, Vincent, Sephiroth, Auron, Zidane, Terra, Locke, Kefka για να πω λίγους; Νερόβραστες ιστορίες, εύπεπτες μάχες, open world βαρεμάρα. Ακόμη και τα summons κατάφεραν να χαλάσουν!
Αν το FF δεν σοβαρευτεί και να παρουσιάσει μια συγκινητική, ώριμη ιστορία μακριά από τις "παιδικές ασθένειες" της εποχής μας, με π α ρ α δ ο σ ι α κ ό σύστημα μάχης, μια ζωή...

Αααχ... που είναι χαρακτήρες σαν τον Cloud, Vincent, Sephiroth, Auron, Zidane, Terra, Locke, Kefka για να πω λίγους; Νερόβραστες ιστορίες, εύπεπτες μάχες, open world βαρεμάρα. Ακόμη και τα summons κατάφεραν να χαλάσουν!
Αν το FF δεν σοβαρευτεί και να παρουσιάσει μια συγκινητική, ώριμη ιστορία μακριά από τις "παιδικές ασθένειες" της εποχής μας, με π α ρ α δ ο σ ι α κ ό σύστημα μάχης, μια ζωή μέτριο θα είναι.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Φίλε Mournblade, έχοντας σχεδο τελιώσει το παιχνίδι, δεν θεωρώ ότι το πρόβλημα του παιχνιδιού είναι οι ίδιοι οι χαρακτήρες.
Για να καταλάβεις ανέφερες π.χ. μερικούς κακούς από τα παλιά games που ο main villain του 15 σαν χαρακτήρας θα μπορούσε άνετα να είναι ισάξιος του,Θύμιζει για να κατάβεις αρκετά τον Kefka xD.Το main problem με το 15 είναι ότι δεν υπάρχει από πίσω το story structure για...

Φίλε Mournblade, έχοντας σχεδο τελιώσει το παιχνίδι, δεν θεωρώ ότι το πρόβλημα του παιχνιδιού είναι οι ίδιοι οι χαρακτήρες.
Για να καταλάβεις ανέφερες π.χ. μερικούς κακούς από τα παλιά games που ο main villain του 15 σαν χαρακτήρας θα μπορούσε άνετα να είναι ισάξιος του,Θύμιζει για να κατάβεις αρκετά τον Kefka xD.Το main problem με το 15 είναι ότι δεν υπάρχει από πίσω το story structure για να στυρίξει τον χαρακτήρα.Επίσης η ιστορία είναι ώριμη και συγκινιτική, όχι όμως σωστά δοσμένη, εκεί θεωρώ είναι το πρόβλημα, όχι σε αυτά που αναφέρεις.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Φίλε μου ichigo 13, όταν έχεις μεγαλώσει με παιχνίδια σαν το FF VII (και συγκεκριμένα όταν παιχνίδια σαν το VII ήταν ο λόγος που αγάπησες απο καρδιάς τα games) δεν μπορείς να συμβιβαστείς με τίποτα λιγότερο. Θεωρώ δεδομένο πως θα έπρεπε να είχαν εξελίξει εκείνη την παλιά συνταγή, παρουσιάζοντας κάτι ακόμη πιο ώριμο και προσεγμένο, και όχι να ακολουθείται νόρμες που κατ' εμέ δεν ταιριάζουν στην...

Φίλε μου ichigo 13, όταν έχεις μεγαλώσει με παιχνίδια σαν το FF VII (και συγκεκριμένα όταν παιχνίδια σαν το VII ήταν ο λόγος που αγάπησες απο καρδιάς τα games) δεν μπορείς να συμβιβαστείς με τίποτα λιγότερο. Θεωρώ δεδομένο πως θα έπρεπε να είχαν εξελίξει εκείνη την παλιά συνταγή, παρουσιάζοντας κάτι ακόμη πιο ώριμο και προσεγμένο, και όχι να ακολουθείται νόρμες που κατ' εμέ δεν ταιριάζουν στην ιστορία των παλιών FF, οπως open world στοιχεία και αυτοματοποιημένη action μάχη, ή κατακερματισμένη ιστορία - πλοκή - ανάπτυξη των χαρακτήρων. Με λίγα λόγια: προσωπικά, πλέον, αναζητώ εμπειρίες που απογειώνουν το συναίσθημα (σαν το last of us και το last guardian), όπως έκανε κάποτε και η square στο τέλος του 1ου cd από εκείνο το τρομερό παιχνίδι που άλλαξε ολόκληρη την βιομηχανία

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

ωχ Σταυρο, ετοιμασε health potions, ερχονται να σε κρεμάσουν

This comment was minimized by the moderator on the site

μαλιστα. Δε μπορω να πω οτι επεσα και απο τα συννεφα. Επειδη απογοητευτικα απο τα οσα ειχα διαβασει για το FF13 δεν το επαιξα ποτε, το FF15 θελω να το τιμησω (περασαν πολλα χρονια χωρις FF). Παρ'ολα αυτα δε θα βιαστω να το αγορασω, μαλλον θα το ευχαριστηθω κατα τη διαρκεια της γενικης χαλαροτητας του καλοκαιριου.

This comment was minimized by the moderator on the site

Θα είχε ενδιαφέρον Σταύρο να αναφέρεις εάν θέλεις εκτός review ποια ήταν εκείνα τα συναισθήματα πριν καταλαγιάσουν όταν είδες credits.

Eπίσης θεωρείς πως η πολυτάραχη ανάπτυξη του τίτλου οφείλεται για το αδύναμο της ιστορίας και των χαρακτήρων όπως αναφέρεσαι στο review; Έχοντας δηλαδή πλέον τη συνολική εικόνα, δεν υπήρχε επαρκής εστίαση ή ξεκάθαρος στόχος σε αυτό το τομέα;

This comment was minimized by the moderator on the site

Η μονή εικασία που μπορώ να κάνω από τον τρόπο που αντιμετωπίζει η κεντρική ιστορία τους χαρακτήρες, είναι πως δεν είναι τυχαία η ύπαρξή story dlc για τους χαρακτήρες.

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 χρόνια από SteveTheKami SteveTheKami
This comment was minimized by the moderator on the site

Σοβαρα? θα εχει story DLCs???
δε το ειχα παρει χαμπαρι...
ωχ καταλαβα, υπομονη για του χρόνου κ την full edition και αυτο. φτου σου...

This comment was minimized by the moderator on the site

Για μισο λεπτό γιατί μου φαίνεται παίζω άλλο παιχνίδι. Πως δεν υπάρχει επιλογή να εξερευνήσεις νύχτα? Εδώ υπάρχουν hunts που γίνονται υποχρεωτικά νύχτα γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο και μάλιστα αν ειναι μέρα σε ρωτάει επι τόπου αν θες να αλλάξει η ώρα σε νύχτα. Ένας επίσης απλός τρόπος αν θες να αλλάξεις την μέρα σε νύχτα χωρίς να περιμένεις ειναι να κανεις 2 ή 3 fast travel. Αρα μια χαρά έχει...

Για μισο λεπτό γιατί μου φαίνεται παίζω άλλο παιχνίδι. Πως δεν υπάρχει επιλογή να εξερευνήσεις νύχτα? Εδώ υπάρχουν hunts που γίνονται υποχρεωτικά νύχτα γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο και μάλιστα αν ειναι μέρα σε ρωτάει επι τόπου αν θες να αλλάξει η ώρα σε νύχτα. Ένας επίσης απλός τρόπος αν θες να αλλάξεις την μέρα σε νύχτα χωρίς να περιμένεις ειναι να κανεις 2 ή 3 fast travel. Αρα μια χαρά έχει εξερευνηση και μετάβαση σε night time και βέβαια με τους daemons που σκάνε καλή τύχη ειδικά στα lower levels.

Για το story δεν μπορώ να εκφέρω άποψη γιατί ακόμα δεν εχω τελεωσει, αλλά είναι γνωστό ότι έχει θέματα και αναμενόμενο μετά από τόσες αλλαγές τόσα χρόνια. Και όχι τόσο σαν περιεχόμενο αλλά σαν απόδοση- ροή και φαινεται με το καλημέρα.

Όσο για τους χαρακτήρες διαφωνώ κάθετα, η τετράδα είναι από τα πιο ενδιαφέροντα πρόσωπα που έχουν περάσει εδώ και πολύ καιρό απο την σειρά. Το να τους συγκρίνουμε με αυτα του FFVII λογικό μεν άδικο δε. Το VII έχει και μια τεράστια δόση νοσταλγίας για τους περισσότερους από εμας και πολλές φορές φορές ξεχνάμε κάποια κενά που έχει και στους χαρακτήρες αλλά και στην ιστορία. Σίγουρα ο Noct και η παρέα του δεν φτάνει τους χαρακτήρες του VII αλλά αυτό δεν μειώνει την αξία τους.

Στα υπόλοιπα θα συμφωνήσω υπάρχουν θέματα με την κάμερα, τα spells για κάποιο λόγο αποφάσισαν να έχουν δευτερο ρόλο κ είναι κρίμα κατα την άποψη μου. Το σύστημα μάχης είναι πολύ καλό ελπίζω να το εξελίξουν κι άλλο σε επόμενα. Τεχνικά προβλήματα δεν έχω συναντήσει μέχρι στιγμής στο Pro θα δείξει και η συνέχεια.

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 χρόνια από Erebus Erebus
This comment was minimized by the moderator on the site

Αυτό που ήθελα να πω είναι πως δεν υπάρχει η επιλογή μετάβασης σε νυχτερινή ώρα, πράγμα που έχουν τα περισσότερα παιχνίδια του είδους σε κάθε rest point. Όσο για τους χαρακτήρες απέφυγα σκόπιμα στο Review να αναφέρω τους προηγουμενους τίτλους της σειράς για τον λόγο πως δεν ήθελα να μπω σε διαδικασία σύγκρισης.

admin Admin    Erebus
This comment was minimized by the moderator on the site

Δικό μου το σφάλμα εκεί καθώς στο editing του άρθρου άλλαξα με λανθασμένο τρόπο τη διατύπωση του Σταύρου. Έκανα τη διόρθωση τώρα. Sorry για αυτό.

This comment was minimized by the moderator on the site

Έχω γράψει λιγο πανω απο 70 ωρες, εχω κανει σχεδον τα παντα στο παιχνιδι και θεωρω αρκετα τιμια τη δουλεια του Tabata βασει του χρονοδιαγραμματος και του τι επρεπε να κανει,Δηλαδη να προσαρμοσει μια ιστορια τριλογιας(αρχικο οραμα Nomura) σε ενα παιχνιδι το οποιο λεγεται και Final Fantasy.Γι αυτο ειναι απαραιτητη η ταινια, η πολιορκια της Insomnia π.χ. ηταν in game αρχικα και o...

Έχω γράψει λιγο πανω απο 70 ωρες, εχω κανει σχεδον τα παντα στο παιχνιδι και θεωρω αρκετα τιμια τη δουλεια του Tabata βασει του χρονοδιαγραμματος και του τι επρεπε να κανει,Δηλαδη να προσαρμοσει μια ιστορια τριλογιας(αρχικο οραμα Nomura) σε ενα παιχνιδι το οποιο λεγεται και Final Fantasy.Γι αυτο ειναι απαραιτητη η ταινια, η πολιορκια της Insomnia π.χ. ηταν in game αρχικα και o nyx(πρωταγωνιστης ταινιας) ουτε καν υπηρχε(οπως και οι περισσοτεροι στην ταινια).Η ανακοινωση του remake του vii ειχε σαν αποτελεσμα το xv να μην αποτελει προτεραιοτητα πλεον για την s-e.
Δεν βλεπω στο review ομως πουθενα για voice overs.Ειναι πραγματικα κριμα να παιξει καποιος το παιχνιδι με τα αγγλικα voice overs γιατι ειναι αθλια σε σχεση με τα ιαπωνικα, εκτος κλιματος εντελως(δεν μπορω σε παχνιδι που λεγεται FF να ακουω συνεχως duuuuudee).Καταλαβαινω οτι για καποιους ειναι too much αλλα τουλαχιστον με ιαπωνικα ειναι σα να παρακολουθεις ενα καλο anime(το ffxv θα μπορουσε ανετα να ειναι shounen anime...).

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 χρόνια από Sabers_Edge Sabers_Edge
This comment was minimized by the moderator on the site

Διαβασα για side quests ανωτερα του main story και θυμηθηκα το Oblivion. Εδω παιζει κατι παρομοιο γιατι καπου κανεις λογο για επαναλαμβανομενες δευτερευουσες αποστολες. Ειναι ολες ή οι περισσοτερες μη αξιολογες;

Επισης με τη δομη και το τροπο που βγηκε νομιζω πως θα εχουμε ετησιες κυκλοφοριες με standalone τιτλους πανω στο FF XV οπως ηταν το ΧΙΙΙ. Τι λετε;

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 χρόνια από katamaran katamaran
This comment was minimized by the moderator on the site

Erebus η Square δεν είναι μικρότερο στούντιο από τους Πολωνούς, το αντίθετο μάλιστα. Δεν είναι θέμα αν μπορούν να το κάνουν. Είναι θέμα φιλοσοφίας ξεκάθαρα. Δεν θα μιλήσω γενικά για τα jRPGs γιατί απέχω κάποιο καιρό, αλλά στο FFXV είναι εμφανές ότι δεν τους ενδιαφέρει να φτιάξουν πιο ζωντανούς κόσμους μέσω ζωντανών NPCs με ουσία από πίσω τους, όπως πχ κάνουν τα Elder Scrolls ή τα Witcher.

Tώρα...

Erebus η Square δεν είναι μικρότερο στούντιο από τους Πολωνούς, το αντίθετο μάλιστα. Δεν είναι θέμα αν μπορούν να το κάνουν. Είναι θέμα φιλοσοφίας ξεκάθαρα. Δεν θα μιλήσω γενικά για τα jRPGs γιατί απέχω κάποιο καιρό, αλλά στο FFXV είναι εμφανές ότι δεν τους ενδιαφέρει να φτιάξουν πιο ζωντανούς κόσμους μέσω ζωντανών NPCs με ουσία από πίσω τους, όπως πχ κάνουν τα Elder Scrolls ή τα Witcher.

Tώρα δεν υπάρχει καμμία σοβαρή αιτιολογία γιατί ένα πριγκιπας (ή έστω πρώην) γίνεται delivery boy μετά τα γεγονότα του 3ου Chapter (ή καλύτερα της ταινίας). Και εντάξει δεν θα κολλήσω εκεί, κολλάω όμως ότι δεν απαιτεί καμμία σοβαρή έμπνευση για να στήσεις 5-10 καλά sidequests με αξιομνημόνευτους NPCs και backstory της προκοπής. Απλά δεν είναι στην φιλοσοφία τους να το κάνουν. Επενδύουν στο σύστημα μάχης και το leveling και τα υπόλοιπα υπάρχουν μόνο για να συνοδεύουν αυτά.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Το Witcher 3 έχει δυνατό σημείο τα sidequest. Βασικά δεν υπάρχει rpg με sidequests σαν του Witcher 3. Από την άλλη, εκεί που το Witcher χτίζει επάνω στους μηχανισμούς του και θέλει να τους βελτιώσει, το final fantasy πειραματίζεται και παρουσιάζει διαφορετικά πράγματα στο σύστημα μάχης, την ενδυνάμωση χαρακτήρων, το leveling. Αρκεί βέβαια το focus στα mechanics και το world building να...

Το Witcher 3 έχει δυνατό σημείο τα sidequest. Βασικά δεν υπάρχει rpg με sidequests σαν του Witcher 3. Από την άλλη, εκεί που το Witcher χτίζει επάνω στους μηχανισμούς του και θέλει να τους βελτιώσει, το final fantasy πειραματίζεται και παρουσιάζει διαφορετικά πράγματα στο σύστημα μάχης, την ενδυνάμωση χαρακτήρων, το leveling. Αρκεί βέβαια το focus στα mechanics και το world building να έρχονται σε μια ισορροπία και να μην υποσκελίζουν το ίδιο το storytelling και character development όπως δείχνει τελικά να συμβαίνει και στο ΧV.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

To Versus XIII έγινε XV ακριβώς για να μην υπάρξουν ετήσιες κυκλοφορίες. ΤΟ Versus ήταν αρχικά να γίνει τριλογία οπότε έβαλαν τα πάντα μέσα σε ένα game.

This comment was minimized by the moderator on the site

30 ώρες στο παιχνίδι, 5ο κεφάλαιο. Να πω την αλήθεια μέχρι στιγμής να και είναι εμφανές πως τα fetch quests είναι πανομοιότυπα μεταξύ τους, εκεί που προχωράω το σενάριο πάντα θα βρω ένα λόγο να ξεφύγω. Σίγουρα μετά από λίγο σε κουράζουν αλλά όχι τόσο που θα σε κάνουν να τα παρατήσεις τελείως. Οι χαρακτήρες μέχρι τώρα δεν μπορώ να πω πως με χαλάνε, αλλά μετά από όσα είπε ο Tabby, περίμενα κάθε...

30 ώρες στο παιχνίδι, 5ο κεφάλαιο. Να πω την αλήθεια μέχρι στιγμής να και είναι εμφανές πως τα fetch quests είναι πανομοιότυπα μεταξύ τους, εκεί που προχωράω το σενάριο πάντα θα βρω ένα λόγο να ξεφύγω. Σίγουρα μετά από λίγο σε κουράζουν αλλά όχι τόσο που θα σε κάνουν να τα παρατήσεις τελείως. Οι χαρακτήρες μέχρι τώρα δεν μπορώ να πω πως με χαλάνε, αλλά μετά από όσα είπε ο Tabby, περίμενα κάθε λίγο και λιγάκι να ακούω καινούριες συζητήσεις μεταξύ των πρωταγωνιστών, παρά να γίνεται μια ανακύκλωση. Το gameplay είναι τρομερό και τελικά μου αρέσει αρκετά το σύστημα μαγείας, το οποίο σνόμπαρα αρκετά πριν παίξω το τίτλο. Εξερεύνηση το βράδυ υπάρχει πάντως. Απλά κουράζει γιατί σου πετάγονται συνεχώς daemons στο δρόμο οπότε μέχρι να φτάσετε τα 30 lvl και να πάρετε τα chocobos, καλύτερα να τα αποφύγετε. Μπορώ να πω πως κόλλησα με τις αγγλικές φωνές και δεν το περίμενα. Έβαλα για λίγο τις Ιαπωνικές και ξένισα. Έχει γίνει τρομερή δουλειά από τους Άγγλους voice actors.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ καλό ρηβιού Σταύρο.
Είμαι στις 11 ώρες στο 3ο κεφάλαιο.
Κάποια σχόλια.Γράφεις πως δεν υπάρχει εξερεύνηση τη νύχτα,εννοώντας πως δεν έχει fast travel.Λάθος διατύπωση,οκ δεν πειράζει,κανείς μας δεν είναι τέλειος.Κατά τ'άλλα οι χαρακτήρες μου αρέσουν αρκετά,καθώς και ο τρόπος που ξεδιπλώνονται οι μεταξύ τους σχέσεις μέσω των διαλόγων.
Όσον αφορά τη μαγεία,θεωρώ πως έγινε τέτοια η χρήση της...

Πολύ καλό ρηβιού Σταύρο.
Είμαι στις 11 ώρες στο 3ο κεφάλαιο.
Κάποια σχόλια.Γράφεις πως δεν υπάρχει εξερεύνηση τη νύχτα,εννοώντας πως δεν έχει fast travel.Λάθος διατύπωση,οκ δεν πειράζει,κανείς μας δεν είναι τέλειος.Κατά τ'άλλα οι χαρακτήρες μου αρέσουν αρκετά,καθώς και ο τρόπος που ξεδιπλώνονται οι μεταξύ τους σχέσεις μέσω των διαλόγων.
Όσον αφορά τη μαγεία,θεωρώ πως έγινε τέτοια η χρήση της ώστε να προσδίδει περισσότερο βάθος στη στρατηγική,τύπου risk & reward.Με την κάμερα δεν είχα θέματα πάντως,ούτε άλλα τεχνικής φύσεως.Αυτό με τα Astrals η αλήθεια είναι ότι με ξενίζει,γιατί περίμενα πως θα είναι όπως στο ντέμο που έπρεπε να φτάσεις να είσαι χωρίς ζωή για να τα καλέσεις.Όσον αφορά την ιστορία,συμφωνώ 100% και η αλήθεια είναι πως το περίμενα όταν είδα να ανακοινώνονται ταινίες και σειρές.Από μένα ένα 8.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Έχει γίνει τυπογραφικό με την λέξη εξερεύνηση και μετάβαση. Έξαλλου για αυτό γράφω στα αρνητικά 
η απουσία μετάβασης σε νυχτερινή ώρα. Με τους χαρακτήρες δεν είναι πως είχα πρόβλημα, αλλά με την κεντρική ιστορία στο πως τους αντιμετωπίζει. Περισσότερα στο webcast.

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 χρόνια από SteveTheKami SteveTheKami
This comment was minimized by the moderator on the site

Όσον αφορά τα Astrals έτσι είναι όως στο demo, απλά με την διαφορά ότι παίζει από πίσω και μια τυχαιότητα.
Δεν είναι 100% σίγουρο αν θα σου έρθουν όταν δεν έχεις ζωή.
Αν έρθουν τότε έχει γίνει θεική παρέμβαση στην μάχη και βγάινεις σίγουρα νικητής xD.
Gameplayκά θα συμφωνήσω ότι ούτε εμένα μου άρεσαν αλλά σαν ιδέα θεωρώ ήταν ωραία και δένεται καλά και με το lore των Astrals στο
παιχνίδι!

This comment was minimized by the moderator on the site

Τιμιότατο review αν και θα ήθελα τουλάχιστον ένα 8. Τώρα το 7.5 μου φάνηκε κάπως μικρό αλλά cool το κείμενο έχει σημασία τα έχουμε ξαναπει αυτά. Είμαι μεγάλος φαν της σειράς και οπωσδήποτε όταν με το καλό αποκτήσω (τα νεύρα μου) ps4 αυτό θα είναι και το πρώτο μου παιχνίδι. Νομίζω καλά θα μπω στο κλίμα γιατί είδα την ταινία και έτυχε να δεθώ πολύ με τους χαρακτήρες και να πάρω μια γερή ιδέα του...

Τιμιότατο review αν και θα ήθελα τουλάχιστον ένα 8. Τώρα το 7.5 μου φάνηκε κάπως μικρό αλλά cool το κείμενο έχει σημασία τα έχουμε ξαναπει αυτά. Είμαι μεγάλος φαν της σειράς και οπωσδήποτε όταν με το καλό αποκτήσω (τα νεύρα μου) ps4 αυτό θα είναι και το πρώτο μου παιχνίδι. Νομίζω καλά θα μπω στο κλίμα γιατί είδα την ταινία και έτυχε να δεθώ πολύ με τους χαρακτήρες και να πάρω μια γερή ιδέα του lore οπότε όλα καλά. Ας κρατήσουμε το γεγονός ότι ο Tabata έκανε μια αξιέπαινη δουλειά βγάζοντας ένα αξιόλογο open-world παιχνίδι μακριά από τις φρικαλεότητες του FF13. Ας μην το κρίνουμε και εμείς πολύ αυστηρά καθώς φαίνεται ότι η ομάδα ανάπτυξης έριξε δουλειά για ένα παιχνίδι με περισσότερο χαρακτήρα και σεβασμό στο κοινό του από οτιδήποτε άλλο νερόβραστο εμπορευματοποιημένο παιχνίδι κυκλοφορεί τώρα.

Διάβασε περισσότερα
This comment was minimized by the moderator on the site

Τώρα, για να πω και του στραβού το δίκιο, μιας και αναφέρεται πολύ το XIII, λογικά γίνεται λόγος για το πρώτο τίτλο. Θεωρώ πως μια καλύτερη ματιά στο Lightning Returns, ιδίως σε όσους αρέσει το ΧV, θα φέρει ισσοροπία στο ράπισμα που τρώει. Πολύ αδικημένο κατά τη γνώμη μου αλλά τι να λέμε, περσινά ξινά σταφύλια.

This comment was minimized by the moderator on the site

ναι το πρωτο κραζουμε. το 2ο εστρωσε αρκετα πραγματα (αν και εκανε σαλατα άλλα).
το returns να σου πω την αληθεια, σα παιχνιδι ηταν καλο. απλα δεν ηταν jrpg πλεον, ειχε παει σε αλλο μονοπατι.

This comment was minimized by the moderator on the site

Όπα άρεσε και σε άλλο άτομο το Lightning Returns? Και νόμιζα ήμουν ο μόνος Συμφωνώ και επαυξάνω.

This comment was minimized by the moderator on the site

@maximous Eίχα τη τύχη να το κάνω review τότε, διαφορετικά δε νομίζω πως θα το άγγιζα μετά τα δύο προηγούμενα. Μου άρεσαν πολύ τα σχεδιαστικά ρίσκα που πήραν σε αυτό το FF. Όπως και η μαυρίλα της ιστορίας. Ήταν καλό παιχνίδι και πολύ διασκεδαστικό.

Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 χρόνια από melk0r melk0r
This comment was minimized by the moderator on the site

Xμμ, είμαι διχασμένος ρε μαμώτο. Διαβάζω και διακρίνω εξαιρετικά πράγματα αλλά ταυτόχρονα και καίρια μειονεκτήματα σε νευραλγικούς τομείς....
Δε θέλω να είμαι άδικος όμως οπότε θα αφήσω τη δική μου άποψη για το μέλλον.
Ωραίο review Σταυρο!

This comment was minimized by the moderator on the site

Η ιστορία του παιχνιδιού ήταν καλή .το πρόβλημα πιστεύω είναι ότι δεν ήταν καλά δομημένη .οντως πρέπει να δεις την ταινία και σειρά πρώτα για να καταλάβεις τι γίνετε .το τελείωσα χθες μου πήρε 35 ώρες περίπου .το σύστημα μάχης είναι πολύ απλό μου θύμισε assassins creed αυτό που με δυο κουμπιά τα κανείς όλα η κάμερα πάνω στην μάχη δεν παλεύετε .η A.I. πολλές φορές κολλάει την ώρα τις μάχης ...

Η ιστορία του παιχνιδιού ήταν καλή .το πρόβλημα πιστεύω είναι ότι δεν ήταν καλά δομημένη .οντως πρέπει να δεις την ταινία και σειρά πρώτα για να καταλάβεις τι γίνετε .το τελείωσα χθες μου πήρε 35 ώρες περίπου .το σύστημα μάχης είναι πολύ απλό μου θύμισε assassins creed αυτό που με δυο κουμπιά τα κανείς όλα η κάμερα πάνω στην μάχη δεν παλεύετε .η A.I. πολλές φορές κολλάει την ώρα τις μάχης (τοίχους.μένουν ακίνητη κτλ.) πέρα από τις εντολές που τους δίνεις να κάνουν κάποιο skill το fight το βγάζεις μόνο σου .αυτο που άρεσε πολύ είναι ότι έχει αρκετό και ενδιαφέρον υλικό μετά τον τερματισμό.
Να ρωτήσω τις θεϊκές δύναμης τις χρησιμοποιείς μόνο όταν σου επιτρέπει το παιχνίδι ,η υπάρχει και άλλος τρόπος ;
Καλημέρα .

Διάβασε περισσότερα
Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 χρόνια από Theinfamous Theinfamous
This comment was minimized by the moderator on the site

Αν εννοείς τα Astrals (summons) απαραίτητα πρέπει να είναι σε danger κατάσταση ο Noctis και κάποιος από τους συντρόφους του να έχει ηττηθεί, όμως και πάλι υπάρχει περίπτωση της μη εμφάνισης τους εφόσον είναι τυχαία.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ναι αυτά εννοώ .ευχαριστω .

This comment was minimized by the moderator on the site

Τα hunters mission δεν ειναι side quest . Οποίος θελει side Q παει και μιλαει στους Npc . Ειμαι στης 10ωρες εώς τωρα και μου φενεται τίμιο FF .

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολυ καλο το review αν και σε συνδιασμο με τη βαθμολογια θεωρω οτι στεκεται σε καποια θεματα (που οντως υπαρχουν) περισσοτερο απ'οτι θα επρεπε. Αυτο που εννοω ειναι οτι σαν συνολο το παιχνιδι ειναι πολυ καλο και προσωπικα τουλαχιστον δεν νομιζω οτι τα θεματα που εχει το υποβιβαζουν πχ σε ενα επιπεδο αντιστοιχο με αυτο του XIII. Γενικα θα ελεγα οτι ειναι τιτλος εκπληξη για μενα δεδομενης της...

Πολυ καλο το review αν και σε συνδιασμο με τη βαθμολογια θεωρω οτι στεκεται σε καποια θεματα (που οντως υπαρχουν) περισσοτερο απ'οτι θα επρεπε. Αυτο που εννοω ειναι οτι σαν συνολο το παιχνιδι ειναι πολυ καλο και προσωπικα τουλαχιστον δεν νομιζω οτι τα θεματα που εχει το υποβιβαζουν πχ σε ενα επιπεδο αντιστοιχο με αυτο του XIII. Γενικα θα ελεγα οτι ειναι τιτλος εκπληξη για μενα δεδομενης της πορειας που ειχε παρει η σειρα με το Direction του Toriyama. Οπως και να εχει αυτη τη στιγμη το απολαμβανω παρα πολυ και θα δουμε πως θα διαμορφωθουν τα πραγματα στην πορεια, ειμαι κοντα στις 25 ωρες και στο 4 κεφαλαιο.

Απο κει και περα, ρε παιδια ελεος με τα παλια final fantasy και το φοβερο παραδοσιακο συστημα μαχης. Δηλαδη ok το καταλαβαινω καποιος να εχει αναμνησεις απο κατι αλλα η προσκοληση και η επικληση σε συστηματα και δομες 20ετιας ειναι κουραστικη απο ενα σημειο και μετα. Στην τελικη υπαρχουν πολλα παιχνιδια που κυκλοφορουν σημερα που εχουν αυτη την ''καταπληκτικη'' δομη, μπορειτε να ασχοληθειτε με αυτα (μερικα ειναι και της S-E). Τα FF απο το ΧΙΙ και μετα (και πιο πριν αλλα σε πολυ μικροτερο βαθμο) αλλαζουν και επαναπροσδιοριζουν καθε φορα τον εαυτο τους. Αυτο εχει δωσει απο αριστουργηματα (ΧΙΙ) μεχρι αποτυχημενα πειραματα (ΧΙΙΙ) αλλα τουλαχιστον η εταιρια προσπαθει και πειραματιζεται για να κανει κατι διαφορετικο με καθε νεα κυκλοφορια. Πιστευω οτι θα ηταν πολυ πιο ευκολο να βγαζει ενα FFX καθε 1 χρονο και να τελειωνε η υποθεση.

Διάβασε περισσότερα
There are no comments posted here yet
Φόρτωση Περισσότερων